Jump to content

Cine are BMW 650 F gs/Dakar (2000+, INJECTIE)


Recommended Posts

La 09.10.2019 la 9:39, fnp a spus:

Salut! Ma poate ajuta cineva cu dimensiunile simeringurilor de la pompa de apa, am cumparat mai multe acum un an si jumatate de la BADI dar nu mai gasesc nici piesele nici codul si dimensiunile. Mersi!

Am gasit dimensiunea: The seals are 10-26-7mm (ID- OD- W)

La Badi sunt mai multe pe dimensiunea asta si nu stiu pe care sa-l iau:

Simering 10*26*7 HMS5RG SKF

Simering 10*26*7 HMS5V SKF

Simering 10*26*7 HMSA10RG SKF

Simering 10*26*7 HMSA10V SKF

Simering 10*26*7 HMSA75R SKF

 

Garnituri pompa apa din viton, rezistente la temperatura si ulei: PART NUMBER SKF 10x26x7 mm HMSA 10V

 

Cel mai bine e sa schimbi tot chitul e afectat si axul, daca s-a stricat garnitura.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • Replies 11.6k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Va salut. Îmi poate spune cineva dacă BMW F650 Gs sau GS Dakar de poate conduce cu A2??? Multumesc frumos

vreau sa ii iau fiului meu un motor pentru A2 și nu știu la ce sa ma orientez. Am avut pe vremuri Aceste 2 modele și cred ca ar fi foarte potrivit pentru el, mai ales Dakarul, el are 194 cm înălțime și chiar nu știu la ce sa ma orientez la înălțimea lui. Va multumesc.

Edited by adam.adrian
Link to comment
Share on other sites

Acum 35 minute, adam.adrian a spus:

Va salut. Îmi poate spune cineva dacă BMW F650 Gs sau GS Dakar de poate conduce cu A2??? Multumesc frumos

vreau sa ii iau fiului meu un motor pentru A2 și nu știu la ce sa ma orientez. Am avut pe vremuri Aceste 2 modele și cred ca ar fi foarte potrivit pentru el, mai ales Dakarul, el are 194 cm înălțime și chiar nu știu la ce sa ma orientez la înălțimea lui. Va multumesc.

 

Da se poate si e chiar foarte simplu de facut conversia.

Pe cama de acceleratie, exista doua orificii pentru capatul cablului de acceleratie, iti ia cam 20~30 de minute operatia cu tot cu desfacut carene si cu o bere bauta. :)

Link to comment
Share on other sites

Acum 16 minute, ERU a spus:

 

Da se poate si e chiar foarte simplu de facut conversia.

Pe cama de acceleratie, exista doua orificii pentru capatul cablului de acceleratie, iti ia cam 20~30 de minute operatia cu tot cu desfacut carene si cu o bere bauta. :)

Multumesc pentru răspuns. Eu întrebam dacă unul de fabrica, care are 50 CP dar am inteles ca are 36KW, nu 35, se poate conduce cu A2. Dacă se face conversia, trebuie făcut de firma autorizată, cu acte, trecut totul in CI la RAR și in talon, etc. Deci e multă umblătură pentru 1Kw 🤔🤷‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️

Edited by adam.adrian
Link to comment
Share on other sites

Salutare,

Imi cer scuze ca intreb aici, dar nu am gasit rubrica pentru G650 Xcountry. Am cumparat azi un Xcountry, din 2007 , cu 17000km.  Motorul si ECU banuiesc ca sunt la fel.

Aveti ideea daca cheia de contact e cu Chip, sau e chioara ?

Am doar o cheie si ma gandeam sa ii fac o dublura. Unde pot face asta ?

Piese pentru ele, de unde mai luati ?

O sa am nevoie sigur de furtunul care pleaca din dreapta motorului si ajunge in admisie. Am vazut ca e cam naclait de ulei.

Multumesc !

 

 

Link to comment
Share on other sites

Acum 13 ore, Nooxy a spus:

Salutare,

Imi cer scuze ca intreb aici, dar nu am gasit rubrica pentru G650 Xcountry. Am cumparat azi un Xcountry, din 2007 , cu 17000km.  Motorul si ECU banuiesc ca sunt la fel.

Pics or never happened.

Asa am banuit si eu in legatura cu motorul, dar sunt ceva diferente, cred ca greutatea de pe ax e mult mai mica pentru ca se tureaza semnificativ mai repede fata de 650gs si are niste cai in plus.

Acum 13 ore, Nooxy a spus:

Aveti ideea daca cheia de contact e cu Chip, sau e chioara ?

Cred ca e chioara.

Acum 13 ore, Nooxy a spus:

Am doar o cheie si ma gandeam sa ii fac o dublura. Unde pot face asta ?

Incearca la un DIY.

Acum 13 ore, Nooxy a spus:

Piese pentru ele, de unde mai luati ?

Nu prea se strica.

Acum 13 ore, Nooxy a spus:

O sa am nevoie sigur de furtunul care pleaca din dreapta motorului si ajunge in admisie. Am vazut ca e cam naclait de ulei.

Multumesc !

 

 

Pentru cam orice intrebari legate de acest model:

 

http://www.mattsnook.com/bmw/bmwXCountry/

 

La 21.02.2020 la 10:08, adam.adrian a spus:

Multumesc pentru răspuns. Eu întrebam dacă unul de fabrica, care are 50 CP dar am inteles ca are 36KW, nu 35, se poate conduce cu A2. Dacă se face conversia, trebuie făcut de firma autorizată, cu acte, trecut totul in CI la RAR și in talon, etc. Deci e multă umblătură pentru 1Kw 🤔🤷‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️

Am inteles acum, pe tine te interesa dpdv legal. Habar nu am, daca as fi in situatia ta m-as risca.

Link to comment
Share on other sites

E de munca la ea, dar sper sa o scot la capat.

Am de facut revizie(ulei ,filtre, bujii), revizie furca(trebuie sa vad de unde gasesc ce am nevoie), baterie,  cauciucuri (am comandat deja tkc80, ca ce are pe ea sunt din 2012), furtunul naclait( cred ca recircula gaze din motor in admisie), skidplate, handguards, o maneta de frana , camere de rezerva, contactul de frana fata( nu lucreaza, poate iese cu spray), kit de lant , lichid racire, placute si lichid frana ,  si poate verificat joc valve. Daca o sa mai ramana bani, poate si o toba mai usoara.

Am vazut ca se cam opreste la rece, si deocamdata am curatat ieri corpul de injectie , si am resetat TPS. S-a mai oprit doar o singura data la pornirea la rece. De la la fostul proprietar am inteles ca face figuri si la cald, si trebuie uneori sa astepte 15 min ca sa o poata porni. Sper sa o rezolv cu baterie noua, daca nu cu cama de la decompresor.

Deocamdata am adus fierul ieri acasa. Azi sper sa imi dea fostul proprietar actele, si sa o bag la incris. Intr-o luna sper sa ajunga asa cum imi doresc .

Daca aveti recomandari, le astept cu nerabdare.

1.jpg

2.jpg

3.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Work in progress...

Intre timp, un Mester de incredere s-a apucat de ea, pe apucate, ca are si altele pe cap.Pe langa cele de mai sus, l-am rugat sa verifice si rulmentii de bascula .

Au mai aparut si neprevazute: rulmenti jug, garnitura praf pompa frana spate, garnitura praf culisa etrier spate, bec numar. Am mai comandat (de rezerva)tampoanele de cauciuc de antrenare (se gasesc foarte greu spre deloc) de la roata spate ,toba LeoVince. Unele accesorii ajung tocmai in aprilie, dar e ok si fara ele, macar sa mearga mobra pana atunci. Am schimbat comanda si la cauciucuri , si am luat Mitas E07+, si camere noi.  Stopul nu se aprindea pe frana fata, si am gasit un fir intrerupt in instalatie. Ca sa nu desfac toata instalatia, am tras un fir in paralel, si e ok acum.Tot atunci am schimbat si pedala de la schimbator cu una metalica .Am cam sarit calul cu cheltuielile, dar macar sper sa iasa ceva ok( eram constient ca BMW +ani multi =cheltuieli mari de resuscitare), si asta fara sa ma arunc la modificari de suspensii si roti. Cel mai nasol e ca unele repere nu se mai gasesc, sau se gasesc foarte greu.

Vestea buna e ca mi s-a anulat un curs de 2 saptamani afara, si sper sa o scot la iarba verde in weekendul viitor.

Pe viitor daca ma prinde partea de off , si sunt sanatos, ma tenteaza suspensii schimbate( am inteles ca se potrivesc ceva Wp43 sau Shivers de 45 pe fata, ca pe spate sunt mai multe variante) , alte cercuri la roti+facute tubeless, si poate un rezervor suplimentar.

Accept sugestii si reclamatii 😋.

work in progress.jpg

Link to comment
Share on other sites

La 06.03.2020 la 20:49, Nooxy a spus:

 

Pe viitor daca ma prinde partea de off , si sunt sanatos, ma tenteaza suspensii schimbate( am inteles ca se potrivesc ceva Wp43 sau Shivers de 45 pe fata, 

 

Daca te tenteaza WP43 stiu o furca de vanzare la un pret bun.

Link to comment
Share on other sites

Daca nu vrei sa modelezi una dupa modelul celei din fata dintr-o sarma otelita (jur ca n-am avut nici o bucatica la indemana ca as fi fabricat-o eu), iti pot livra saptamana viitoare kit-ul poz. 7 din imagine la vreo 40 lei, original BMW.

frana spate G650.png

Acum 3 ore, Nooxy a spus:

O siguranta culisa etrier frana spate , aveti careva de vanzare, sau stiti de unde pot cumpara ?

 

Edited by john17
Link to comment
Share on other sites

Multumesc John,

Am fost pe la magazinele de piese auto si am gasit cateva marimi, atat sigurante cu arc(parca asa le cheama)  , cat si cateva splinturi. Fac proba  in seara asta , si vad daca se potriveste ceva,  (nu am desfacut sa masor) si am luat mai mult la ochi. In caz ca nu se potriveste nimic, apelez la tine.

Multumesc frumos, pentru tot !

Edited by Nooxy
Link to comment
Share on other sites

Salutare, m-a mâncat undeva să-mi iau Dakar. Evident, cu probleme, că așa îmi place mie, să mă complic.

Ce problema are: pornește greu la rece. Practic, dacă nu trag de accelerație sa o țin eu in 3000rpm, nu pornește. Nu are erori pe diagnoză. Cat o țin accelerată până se încălzește merge ca porcul, trage să moară și da rateuri. Când se încălzește, merge ok. Stă la relanti, trage, etc. Ce i-am făcut:

1. Înlocuit tps. Nu cu unul nou, ci cu unul din dezmembrări (de E46 318i, e fix același cod de piesa). Pornirea la rece a rămas la fel, dar se simte o îmbunătățire la cald (înainte nu stătea nici la cald la relanti, acum sta până se termină benzina)

2. Înlocuit senzor temperatură apă. Degeaba.

3. Reset in toate modurile posibile, cu softul de diagnoză, cu scos baterie, cu scos mufa ECU. Degeaba.

 

Idei?

Link to comment
Share on other sites

Salut, in primul rand nu se trage de acceleratie la pornire daca o faci si porneste nu va mai sta la relanti. Corect este sa apesi butonul pana porneste (in functie de anul de fabricatie se astepta becurile de ulei si apa sa se stinga) daca nu o face trebuie cautata problema in alta parte. Prima data eu asi verifica daca functioneaza corect pompa de benzina si regulatorul de presiune. Am intalnit sorb crapat care nu reusea sa traga benzina atunci cand rezervorul era aproape de golire. Verifica daca la pornire ai presiune inainte de injector (desfaci colierul si vezi daca iti sare benzina in ochi). Curata corpul acceleratiei in special "idle control device". Verifica partea electrica, conexiuni de la baterie in jos, mufe, cabluri ( instalatia are prostul obicei sa se roada in dreptul robinetului de preload). Daca nu apar semne de cooperare trebuie sapat mai adanc de ex senzor hall (are prostul obicei sa adune mare parte din rezidurile metalice care ti se plimba prin ulei si incepe sa bata campii cu efect de pornire aleatorie si mers neregulat). Acum ai material de studiu, spor la mestereala.

Link to comment
Share on other sites

Acum 22 ore, TDX a spus:

Poate ar trebui curățat "idle actuator" - un ceva care ține de relanti.

L-am verificat, că era curat luna. Și el și tot corpul injecției.

STIU cum ar trebui sa pornească. Doar buton, fara accelerație. Daca ii dau așa NU pornește. Deloc. Cel mult da câteva rateuri. Singurul mod in care reușesc să o pornesc după câteva încercări e cu accelerația trasă.

Face la fel și cu rezervorul plin și cu el gol, excludem sorbul. Pot verifica pompa de presiune, dar puțin probabil. Când se încălzește trage de rupe. Urcă până la roșu în treptele 1-4, 5 n-am incercat. Și tine relanti.

 

Mai săpăm, mulțumesc frumos pentru sugestii.

Edited by Baxxter
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

UPDATE: am rezolvat.  Proprietarul anterior a schimbat idle actuator fara sa stie ca cel de single spark e diferit fata de cel de twin. 

 

Am pus actuator de twin si merge de rupe motocicleta acum. Porneste instant si trage frumos. 

Link to comment
Share on other sites

@Nooxy cheia e fara cip, o copiezi oa orice atelier. Sa ai o bucata de sarma( 6-8 cm sub sa). Contactul e super prost, pe partea de lipituri,  si daca ramai pe undeva, invartind fara succes cheia, scoti mufa contactului, din spatele farului, si pui sarma. Tot contactul prost, de fapt lipiturile lui, iti poate indica, in bord, o valoare de incarcare mai mica decat cea reala. Daca ai dubii, foloseste un multimetru. 

Link to comment
Share on other sites

Multumesc Cozmino, cu cheia am rezolvat de atunci cu 30 lei la un atelier de chei,  dar cu contactul , din pacate pentru mine, am aflat asta prea tarziu, si acum 2 saptamani am impins cam 5 km la mobra. Norocul meu , daca se poate spune asa , a fost ca eram relativ aproape de casa. A murit brusc, in mers, si totul stins. Am verificat baterie, si sigurante in drum , si am renuntat. Am descoperit un fir rupt din contact acasa. Am lipit firul si turnat rasina peste. Sper sa nu mai faca. Oricum acum stiu ce sa fac. Fac contact intre fire si , o rezolv. Un contact nou e cam 700 de lei, si nu m-am indurat, mai ales fiindca e prost proiectat si se poate rupe oricand. Dupa am descoperit pe net  ca e des intalnita problema, la seria x. Si uite asa am impins eu de mi-au iesit ochii, de mi-am adus aminte de Hoinar, dara ala era macar mai usor, si eu  pustan.

Sa stii ca , am o umbra de regret ca nu am luat 690-ul ala de la tine, ca l-ai avut la super pret, ca mult nu mai am si ajung si cu Xcountry la pretul ala, si tot nu o sa faca ce facea 690-ul.

Bafta si sanatate multa !

Link to comment
Share on other sites

Cam asta a suferit Xul de cand e la mine :

 

Schimb ulei( 15w50) , filtru ulei, filtru aer

Schimb bujii

Schimb kit lant (DID ZMVX)

Revizie furca fata( ulei , simeringuri ulei, praf)

Schimb baterie

Schimb lichid racire si lichid frana

Placute frana fata- spate

Verificat cabluri ambreiaj, acceleratie.

Verificat si gresat rulmenti roti

Verificat joc termic supape

Inlocuiti rulmentii de jug

Verificat si gresat rulmenti bascula

Adaptoarele pentru stander spate

Manete frana si ambreiaj(am pus noi, cele vechi sunt de rezerva)

Inlocuit si echilibrat  anvelope si camere aer(cele vechi de rezerva)

Inlocuit siguranta culisa etrier spate  

Inlocuit garnitura cauciuc etrier frana spate

Inlocuit cauciuc protectie praf pompa frana spate

Inlocuit bec numar

Inlocuit rulmenti rola inferioara lant

Montat protectii maini originale BMW

Montat esapament LeoVince X3

Coborat garda la sol din furca fata si amortizor spate

Curatat corp admisie

Refacut circuit electric frana fata

Montat pedala schimbator metalica

Construit extensie talpa cric

Construit protectie pompa frana spate

Curatat si dat cu spray contact in conectori electrici

 Montat scut protectie motor aluminiu

Construit protectie pietre  radiator

Rezerva de  tampoane antrenare roata spate( se gasesc foarte greu, si e bine sa fie de rezerva )

 

Deocamdata am iesit foarte putin cu ea, si nu m-a prins foarte tare. Mi se pare destul de grea mai ales la manevre pe loc , in panta si pe teren accidentat. Pe asfalt , mobre mult mai grele , mi se pareau usoare  ca un fulg , pe cand cu asta ma lupt putin  si ma cam oboseste.E drept ca nici experienta pe off nu am deloc.

Daca o sa ma prinda , o sa vad cum fac sau ii iau alte roti(excel), eventual un 21 pe fata, alta suspensie fata si spate, plus eventual un rezervor suplimentar.

1.jpg

2.jpg

20200329_163808.jpg

20200312_165608.jpg

20200312_165620.jpg

20200312_165627.jpg

20200317_173950.jpg

20200317_174748.jpg

20200324_121430.jpg

20200324_121442.jpg

20200325_135541.jpg

20200327_175721.jpg

20200327_175730.jpg

Link to comment
Share on other sites

Daca e cineva interesat, schimb amortizor aftermarket cu amortizor original de Dakar.

Amortizorul in discuție e pentru indivizi mai mici de statura, a coborât motocicleta câțiva cm. 

Link to comment
Share on other sites

Din plictiseala, dupa  ce i-am facut o vizita lui  ..agnea la resedinta temporara de dimineata  , sa ii las un pachetel🤣, in seara asta am incercat sa fac o tentativa de trusa de scule la mobra.  Nu stiu acum cum o sa fac sa nu troncane prea tare ce o sa pun in ea ....

20200422_184844.jpg

20200422_184856.jpg

20200422_184904.jpg

20200422_185851.jpg

20200422_185908.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Salutare!

 

Am in plan si chiar am gasit o motocicleta pe care vreau sa o cumpar, nu am gasit topic pentru ea, asa ca o sa scriu aici. Este vorba de un F700GS din 2014 cu ABS, DTC, ESA. 

 

Cateva intrebari am, daca sunteti amabili sa imi raspundeti :)

 

nefiind cunoscator al modelului si neavand pana acum nimic produs de BMW, la ce particularitati ar trebui sa ma uit atunci cand urmaresc sa cumpar acest model? daca exista aceste particularitati...Evident, in afara de lucrurile generale, care se aplica la orice motocicleta pe care vrei sa o cumperi.

 

- ce parere aveti despre acest model? M-am uitat si ma tot uit la recenzii si review-uri  pe internet de o saptamana aproape. Parerea mea este formata in proportie majoritara. Insa, eram curios totusi, de o parere a cuiva care a avut sau are acest model. Stiu ca nu e foarte cautat modelul, ba chair unii ar spune ca e pentru femei mai mult :))

 

Apreciez raspunsurile voastre! 👍

 

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...