Sari la conținut

SCOOTERE ROMANESTI?!


riot
 Share

Postări Recomandate

Oameni buni as vrea sa stiu daca ati fi interesati de un scoter fabricat in romania. Firma la care lucrez este dispusa sa fabrice un scooter, insa as vrea sa aflu care sunt parerile voastre, ce ati dori de la un scooter, daca aveti vreo idee sau sugestie. daca ati avea de ales dintre un scooter SH si unul romanesc de calitate ce ati alege?

Inca nu m-am hotarat ce va fi: scooter sau moped. De voi depinde in mare masura daca vom produce sau nu un scooter (in viitor poate vom face si motociclete).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 51
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Mai daca firma ta vrea sa castige bani sa faca un motor de 49 cc dar cu aspect de motocicleta (ceva tip Gilera Dna sau aprilia rs). Asta e sfatul meu. Motorul incearca sa il faci de 2 timpi ca sa aiba putere mai mare. Si in primul rand dati un nume frumos nu o porcarie. Inca o chestie incearca ca costurile acestui scuter sa nu depaseasca totusi 1500 de euro. Eu zic ca e un proiect realizabil si banos. E timpul ca romanii sa isi domine propria piata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cred ca proiectul cere multa ambitie. daca ar fi sa aleg un scuter romanesc, ar trebui sa poata fi comparat cu un piaggio, aprilia, etc. cred ca ar trebui sa fie durabil in timp, sa aiba aspect frumos (dar fara foarte mult plastic), sa consume relativ putin (2/100 - 3/100), evident sa fie in 2 timpi(daca e de 50cc) si sa aiba un preturi unpic sub cele din italia(cam 1700 euro cred ca e ok).

BAFTA! cred ca rezultatul va fi interesant.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ar fi interesanta mai degraba o moto gen Mobra cu cutie de viteze, dar cu design mai dragut. Cred ca ar fi ideal ca majoritatea componenetelor sa fie fabricate in tara, eventual cu un motor cu licenta (cum este Jawa 50 cu motor Minarelli). Ideala ar fi o colaborare gen Dacia-Renault.

 

Pe piata de scutere cred ca ar fi totusi mai dificil de intrat datorita marilor producatori bine cunoscuti, dar si datorita noilor aparute (in Romania) scutere chinezesti, care ofera totusi un raport pret/calitate bun; acestia au si moto, dar nu sunt cunoscute in aceeasi masura.

 

Eu de exemplu prefer un scuter chinezesc asamblat in China (Geely de ex) unui scuter chinezesc asamblat in Romania (FB).

 

Am vazut pe internet o poza cu o jucarie chinezeasca, n-ar fi rau daca si romanii ar face asa ceva:

post-36-1119348400_thumb.jpg

Editat de wabit
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ar fi un proiect interesant, eu as sugera un scuter de 125 cc deoarece am observat ca majoritatea persoanelor sub 18 ani si vor sa-si procure un scuter...vor unul de 125 nu de 50 cc deci vanzarea ar fi mai buna.

Sunt de acoord si cu ideea lui wabit. :banana:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In primul rand scuze ca nu am raspuns. Am asteptat mai multe raspunsuri de la voi :laugh: si am intampinat ceva probleme. :(

Acum as vrea sa trec la urmatorarea etapa:

-am nevoie de nume de firme care ar putea sa furnizeze componente (motorul, transmisia, cadrul, rotile, carenele, etc.);

-o lista de preturi a componentelor;

Persoanele care au avut un cuvant de spus au fost foarte multumite de parerile voastre, dar totusi I NEED MORE.

Astept raspunsurile voastre. :drink:

In caz ca vreti sa ma contactati trimiteti un mail la:

azael666@gmail.com

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deci tu practic vrei sa asamblezi scootere in romania???

Ori faci totul de la cap la coada sa fie 100 % fabricat in romania, ori mai bine nu te apuci.. Iar la cate scootere ar fi nevoie nu prea cred ca merita proiectat unul nou, mai bine cumparati licenta, uneltele, sculele, de la o firma cunoscuta, petru a fabrica un model mai vechi pe care firma respectiva nu o mai are in fabricatie.

Daca alegeti un model foarte popular, ar fi de succes si in romania.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

post-6047-1120726265_thumb.jpg

 

Salutare!

 

Eu sunt coleg de birou cu Riot. Am citit parerile si sugestiile voastre si am decis sa ma bag si eu in seama pe tema asta. :drink:

 

Am cautat ceva surse de inspiratii care ne-ar putea ajuta sa incepem cumva designul scooterului nostru.

 

Ce ziceti de jucaria din poza? Nu e faina? din ce reactii am intampinat pana acum mi-am facut deja o parere dar sunt curios ce zic si altii ...

 

In principiu am putea sa producem scooterul prezentat. Daca reactiile sunt pozitive si in numar mare, prototipul are sanse mari sa apara pe piatza.

 

Date tehnice: motor 49cc, 2 timpi, pornire cu sfara (balegoasa :laugh: ), 2 locuri, disc frana fata spate si cam atat pt moment.

 

Intrebare: cat credeti ca face jucaria; ma refer la pret.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Jucaria din poza are rotile prea mici(parerea mea!) si e destinata numai celor ce iubesc vitezanele.In plus eu nu mi-as lua scuter decat de 125 cmc.Stiti voi,as imbina un pic utilul cu placutul si numai in 4T.Deci daca nu implineste conditiile astea eu unul nu as deveni client indiferent de raport calitate/pret.Si nu-s singurul.Mai cunosc cel putin 3 persoane care gandesc ca mine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Jucaria din poza are rotile prea mici(parerea mea!) si e destinata numai celor ce iubesc vitezanele.In plus eu nu mi-as lua scuter decat de 125 cmc.Stiti voi,as imbina un pic utilul cu placutul si numai in 4T.Deci daca nu implineste conditiile astea eu unul nu as deveni client indiferent de raport calitate/pret.Si nu-s singurul.Mai cunosc cel putin 3 persoane care gandesc ca mine.

197876[/snapback]

 

Ideea ta cu cel putin 125cc nu e rea dar daca gandesti ca nu toti au sau vor sa aiba carnet pt grupa A s-ar putea sa mai gasim amatori. In ceea ce priveste rotile, sunt de parere ca pentru un model de inceput se mai poate imbunatati.

 

Scooterul prezentat vrea sa fie un compromis intre imagine si pret redus. Cine vrea cu adevarat viteza nu-si ia un scooter ci pune ceva bani la ciorap si sare repde de 350cc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stai putin ca aici s-ar putea sa nu stiu eu legea(mea culpa)!Daca are 125 cmc nu merge cu A1?M-as uita pe permis dar nu-l am la mine.

197958[/snapback]

 

Ba da...pana in 125cc poti conduce orice cu A1....ma rog...cat despre motorasele din poza: daca nu sunt pocket-bikes au rotile prea mici...ideea cu 125cc poate ar atrage mai multa lume...dar din cate am vazut cele de 50cc se cumpara la fel de bine...sincer nu inteleg de ce...deoarece iti trebuie A1 la ambele...poate o fi diferenta de pret. :bounce:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai alea din poza sunt pocket-bikes. Nu prea ai cum sa mergi cu unul din ala prin oras. Voi vreti sa faceti scutere pentru uz cotidian (mers sa-ti faci treburile) sau jucarii din astea pentru copii pe circuit?

Din cate am inteles eu, e vorba de scutere in adevaratul sens al cuvantului, deci ar fi mai indicat ca sursa de inspiratie DNA-ul.

In ceea ce priveste tipul motorului, e cu adevarat dificil sa hotarasti intre a-i oferi clientului un produs finit de care esti sigur ca nu se va strica (atunci sa fie 4T) sau unul "romanesc" sa zicem pe care mai trebuie sa il surubareasca din cand in cand (atunci sa fie 2T). Spun asta pentru ca un 2T este mai usor de reparat decat un 4T (nu mai ai treaba si cu supapele), dar cum stim cu totii un 4T este mai fiabil, nu consuma asa de mult, si nu ii trebuie nici ulei de amestec. Totusi eu as zice daca e 2T sunt suficienti si 50cc, dar daca e 4T sa fie 125cc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salutas vrea sa spun ceva dar mi-e teama sa nu fie o prostie:

probabil ca vei scoate un model de serie peste vreo 2-3 ani si pana atunci vremurile se vor schimba, lumea va dori altceva chiar si tinerii!poate chiar legea va schimba cine stie

Tu ar trebui sa anticipezi ce ar putea sa ne placa peste 2-3 ani nu ce ne place acum ca ti-am spus lucrurile se vor schimba, ideile,gusturile.....intelegi ce vreau sa spun? oricum idea e misto si mie sincer mi-ar place sa vad o moto oldschool facut in RO! poate ai obs ce se intampla la masini :cumparatorii isi personalizeaza masina din fab(pot sa-si aleaga dif culori,materiale,sisteme....)

spor la treba si abia astept sa vad ce va iesi

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Romania asta.O sa fiti producatori de scutere si nici macar nu stii legislatie in vigoare ... nu stii ce e ala scuter ce e poket -bike.

Eu zic ca mai bine v-ati apuca de ceva intr-un domeniu in care va pricepeti.

Cu toata stima dar sa te apuci sa le ceri la oameni pe forum sa iti faca tabele cu variante de motorizari ,jante si tot ce iti trebuie tie la scooter e kko.

Pentru voi : cu A1 se paote conduce motocicleta ce nu depaseste 125 cmc si o putere de maxim 11kw.

Si cat de motor sa fie 2t sau 4t ?

50 cmc cu 2t se incadreaza in limite dar un motor adevarat 2T de 125 va sari de limita si va trebui limitat ( verzi motorizarea de pe aprilia RS125)

Din motivul asta Honda face 125 cmc in 4 T e mai fiabil dar si mai linistit si se incadreaza in limita celor 11 kw

 

Poket-bike-urile nu sunt de mers pe strada ,doar sa nu fii constient sa mergi cu asa ceva ,numai daca te gandesti cat esti de vizibil dintr-o masina .

 

Scooter e motorul care are prevazuta cutie de viteze centrifugala alt timp de motor cu o cutie normala cu viteze montata pe un cadru cu 2 roti e motocicleta.

Editat de Inger`Albastru
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Romania asta.O sa fiti prod [...]

Legislatia … stai linistit este cea mai mica problema, cat despre diferenta dintre un scooter si un poket bike, am sesizat-o. Jucaria din poza este intr-adevar un poket-bike dar ce zici de un scooter care sa aiba design-ul celui din poza?

Intr-adevar la partea de scootere ne pricepem mai putin, dar putem sa ne documentam.

Am deschis aceasta tema chiar pentru a sti ce se cauta pe piata, pentru a vedea daca ne apucam de constructia/productia unui scooter sau vom face altceva. Am pornit de la 0(zero) planul a fost agreeat de persoanele cu influenta din firma, si trebuie sa aflu care sunt cei mai buni producatori care sa ne furnizeze piesele la un pret rezonabil. Gandeam ca cei care au scootere ma pot ajuta in sensul asta. Nu cred ca este chiar asa de rau, avand in vedere ca noi cautam toata ziua furnizori.

Scooterul pe care vrem sa il scoatem pe piata banuiesc ca va avea max 50cc si va fi destinat in primul rand celor care nu au implinit inca 18 ani si care doresc ceva mobilitate.

Noi nu dorim sa facem un poket-bike am vazut cativa inconstienti pe jucarii de genu’ si aici iti dau dreptate SUNT INCONSTIENTI. Sunt greu de vazut in trafic si stabilitatea lasa de dorit (au mini-chopere).

Am auzit si de cutie de viteze centrifugala si vrem sa o folosim si noi. :bounce:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

parerea mea ca unui scuter, ca sa aiba ceva "nerv" [nu neaparat viteza ci acceleratzie] i se preteaza mai bine un motor in 2 timpi. simplu, cu mai putzine belele ca uinul in 4 timpi [ca aici nu vorbim de unscuter f scump]. consumul exagerat pus in carca celor 2 fatza de cei 4 timpi... sa fim seriosi...1 litru jumate fatza de 2 la suta... :bounce:

 

consumul depinde si felul in care este condus...

 

so... 2 timpi.. fie el la 50, 100 sau 125 de cc [chiar cu limitarea de viteza aferenta]

 

parerea mea,

m :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:bounce: Mai tromboniti lumea cu scuterul romanesc?!!!

 

 

Daca sunteti destepti, faceti una electrica!!! Este foarte cautata, ati putea face chiar si export, iese la pret mai mic ca una pe benzina... China nu produce atata cat are nevoie europa...

Am facut si eu una.. bine..e bicicleta electrica.. dar se poate face foarte usor si un scuter electric..

www.bicicleta-electrica.home.ro :crack: putem colabora.. :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Un scuter este in primul rand confortabil si practic, deci evitati chestii gen rs50 ca aspect, Majoritatea sunt cumparate de persoane in varsta, nu de pusti.

 

@nagy - rudimentara rau scula aia, si cu probleme evidente la capitolul design (centru de greutate, transmisie si optimizarea ei)

Oricum ma intereseaza ce variator de tens ai folosit (facut de tine sau cumparat, :crack: rezistiv sau electronic ).

Si eu sunt inginer de jucarii electrice :bounce:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Nu stiu daca mai este de actualitate tema dar daca nu a fost doar un proiect tipic romanesc (irealizabil,etc) o sa-mi exprim si eu parerea : intradevar o productie romanesca de scutere si mopede nu numai ca ar fi necesara dar si profitabila (vedeti cite FB de cacao sau vindut!!!).Ca motorizare este clar ca o colaborare cu o firma din est sau din China ar fi cea mai indicata (un motor cit de cit fiabil si performant este aproape imposibil de produs in Romania banuiti cu totii de ce?). Cilindreea ar trebui sa fie de la 49 la 125 cu variante in functie de model de 2t si 4t.Ce mi-ar place mie sa vad ,scutere gen chopper de doua persoane cu care sa poti merge prin oras dar si iesii la o plimbare in afara. Ceva genul asta am vazut la Motorland mai exact un Tomos Revival superb si cu pedale echipat (desteapta chestie) dar avind in opinia mea urmatoarele incoveniente pret (cca1800e),viteza(60 km) si motor in 2 t(4t pare mai potrivit). Daca cineva v-a reusi sa produca ceva asemanator cu diferite motorizari si la un pret apropiat de 1000 E v-a sparge piata pentru ca intradevar este una de viitor.Parerea mea

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

DA, DA SI IAR DA!!!

 

Incearca 2 variante de motorizare si cred ca neaparat aia mica trebuie sa fie moped cu posibilitati de tuning la motor pt. cresterea perfprmantei.

 

Varianta mare (125 cc. ) sa fie si de oras si de mers la padure.

 

Cadru, carene si ceva subansamble se pot face in romania, altfel nu prea mai e romanesc , motorul adus de undeva ieftin (China ? ) si pretul cit mai MIC cu amortizarea cheltuielilor in timp rezonabil , nu de azi pe miine.

 

DESIGN 2 variante , oricum se merge pe utilitate , aspectul de speed te cam face de ris la semafor , ca deabia pleci de pe loc. Poate ceva gen montain bike si una mai retro, ca retro nu moare niciodata.

 

SUCCES MAXIM SI TE AJUT PT. UN PROIECT ROMANESC ORICIND PE GRATIS CHIAR SI IMPARTIND RECLAME PE STRADA.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...
  • 4 weeks later...

topicul a fost curatzat de spam-ul lui gopop!!! :P :crack: :baldy:

 

@drake: sorry ca tzi-am shters replyul, dar avea legatura cu gopop shi omu se baga cu scuterele lui in topicuri care nu au legatura cu vanzarea de scutere/mopeduri etc.

 

@gopop: data viitoare o sa fie warnul mult mai mare decat cel primit acum

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...