Sari la conținut

Injectie---> Carburatie


Razvan-dida
 Share

Postări Recomandate

de ce sa sara distributia?

cand dai la automat, electromotorul invarte volanta si porneste motorul

cand impingi, planetarele invart cutia de viteze, care la randul ei invarte....surpriza :) fix volanta

din nou, accept si alte pareri sustinute logic :)

Nici eu n-am auzit sa sara si nu cred ca e o problema la cele cu lant, dar ar putea fi la cele cu curea, si nu neaparat sa sara cit sa faci dintr-o curea mai multe.

Cind dai la demaror, ala o invirte la vreo 1000 de ture, poate un pic peste sau sub. Daca tu esti tractat, si imediat dupa ce a plecat ala de pe loc dai drumul la ambreiaj, nu cred ca-s probleme. Dar daca o tragi cu 50-60 in treapta 1 si apoi dai drumul la ambreiaj, s-ar putea sa nu se stie. Oricum, daca nu se rupe din prima, ori e buna, ori trebuie mai multa viteza. Cine stie citi au incercat asa si au ajuns producatorii la concluzia ca mai bine nu.. Ideea e ca m urmatoarea: La demaror ajunge de la 0 la 1000 rpm intr-o sec sa zicem, iar tras tare si cu dat repede la ambreiaj, e obligat sa ajunga de la 0 la 5000rpm sa zicem, in si mai putin timp. Plus motor rece, frecari mari, ulei gros, f posibil si iarna, cauciucul ala de la curea intarit, exista o posibilitate.

Editat de mig
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 309
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

nu zic nu da e cam putin probabil sa se rupa cureaua care are si ea o oarecare elasticitate.oricum si la accelerari foarte brusci si la deccelerari cureaua suporta niste socuri foarte mari.parerea mea ca oricum nu prea ma pricep la ducatti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai hai sa-ti zic cum e la 'onda, ca-i si mai interesant: Motorul are nevoie de presiune de ulei. El are nevoie de ea si cind e "pe liber", deci pompa e antrenata de motor. Dar intinzatorul e hidraulic. Ouch. Frina de motor cu ambreiajul tras..Ouch. Pornire din aia serioasa? Bubaaaaaaa. Astea care sint cu intinzator hidraulic sint mai cu probleme. E bun argumentul?

Editat de mig
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pompa de ulei o inteleg ca mai la toate este mecanica si antrenata de motor (ca doar nu e electrica alimentata de la baterie sau din ecu) da io nu inteleg ce treaba are ambreiajul ? poate imi expliici si mie ca io nu am inteles (fara suparare da nu sunt ironic deloc)

intrebare:sistemul de ungere (cu sau fara intinzator hidraulic) nu e separat de de un ambreiaj hidraulic? sau am inteles io gresit ce ai scris mai devreme?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pompa de ulei o inteleg ca mai la toate este mecanica si antrenata de motor (ca doar nu e electrica alimentata de la baterie sau din ecu) da io nu inteleg ce treaba are ambreiajul ? poate imi expliici si mie ca io nu am inteles (fara suparare da nu sunt ironic deloc)

intrebare:sistemul de ungere (cu sau fara intinzator hidraulic) nu e separat de de un ambreiaj hidraulic? sau am inteles io gresit ce ai scris mai devreme?

Nu, ideea era ca vine tare, trage ambreiajul, turatia cade, presiunea la fel, intinzatorul odata cu presiunea, dupa care baga 3 trepte in jos si ii da drumul la ambreiaj. N-ai presiune, ala nu il tine zdravan, dupa care ii baga un soc serios si dupa aia nu mai merge cum mergea inainte :) Daca motorul e oprit, si mai bine..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E misto cum va agitati voi aici cand fapt...

 

Apropo, zicea cineva mai inainte ca motocicletele cu injectie de benzina nu pot scoate flacari pe toba (nu mai stiu ce termeni a folosit pentru "rateuri").

Nu stiu daca e bun argumentul asta contra: asta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daaa, eu am dat la una 'relantiul' mai sus si pe urma mi-a cazut in baia de ulei! :) doamne cat m-am chinut sa il scot de acolo!!! :)

 

acum on topic: chiar asa greu e sa iti dai seama ca injectie inseamna evolutie?! dorinta omului de a controla cat mai mult si de a fi cat mai exact, eficient,calculat..s.a.m.d?! :)

 

gixx'ule, ce ducatti ai p'acolo man?!?! :)

Editat de jinx22
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am vazut ca unii se feresc de injectie la motociclete, insa nu am inteles de ce.

Care sunt avantajele si dezavantajele atat carburatiei cat si injectiei?

 

Eu personal prefer injectia. :)

 

Eu personal prefer injectia.

 

 

Pe mine ma durea altceva si anume de ce unii fug de injectie (de combustubil) in favoarea carburatiei.

Editat de skvj
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu tin cu injectia sau cu carburatia dar am si io un argument pro injectie.

injectia optimizeaza arderea in functie de senzorii care ii are si formeaza un amestec optim pentru functionare dar la carburatie

se simpte in finctie de reglajul la aer .o moto pe carburatie nu o sa traga la fel la diferente de altitudine cu acelasi reglaj la aer

(mersul la munte si mersul la mare).parerea mea.accept sa ma contraziceti !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

2. am vazut si acuma si mai devreme pe topic o prostioara: calculatorul nu va regla niciodata cat aer intra in motor, ala ii "aspirat" de motor, de unde si denumirea. la turbo ii altceva, da banui ca nu va laudati niciunul cu asa ceva. el comanda doar

Imi asum greseala.De fapt doream a scrie amestec.A iesit aer. My bad.

Mesaj completat

nu tin cu injectia sau cu carburatia dar am si io un argument pro injectie.

injectia optimizeaza arderea in functie de senzorii care ii are si formeaza un amestec optim pentru functionare dar la carburatie

se simpte in finctie de reglajul la aer .o moto pe carburatie nu o sa traga la fel la diferente de altitudine cu acelasi reglaj la aer

(mersul la munte si mersul la mare).parerea mea.accept sa ma contraziceti !

De fapt ambele sisteme au avantaje si dezavantaje. In ziua de azi,pentru consumatorul de rand,injectia e mai buna. Cred ca si carburatia va mai supravietui ceva timp.Inainte era un mare fas sa ai FI,azi e cool un carburator.Eu cel putin asa vad lucrurile.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

se simpte in finctie de reglajul la aer .o moto pe carburatie nu o sa traga la fel la diferente de altitudine cu acelasi reglaj la aer

(mersul la munte si mersul la mare).parerea mea.accept sa ma contraziceti !

 

A vezi asta e ,de exemplu cand am fost la balea lac ,tineam motorul in zece mi de ture casa traga cat de cat la panta,

 

orcum peste sapte opt ani no sa mai avem mobre pe carburatie :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca v-ati uitat la "Long Way Round", turul lumii cu Ewan McGregor si pretenu' Charlie, la un moment dat ii crapa unuia din ei cadrul si ajung sa-l sudeze cu arc pe la un "nea Mitica" in Mongolia. rezultatul a fost ca s-a ars un ECU de nu-i mai mergea ABS-ul. ma gindesc ca aceeasi treaba se poate intimpla si cu calculatorul care controleaza injectia. apai sa vad cum repari asa ceva...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mdea...si s-a intamplat o data acum n-spe mii de ani sa se impiedice unu, in cadere sa loveasca un lemn care la randul lui a lovit cutitul si acesta a ajuns in stomacul vecinului prin gaura prin care sarea cainele poarta!

 

sa fi seriosi acum, exceptii sunt peste tot.daca vrei sa faceti o comparatie de functionalitate vorbiti statistic.clar injectia e mai buna! de ce?!

...pai sa zicem ca amestecul se face mai bine, prin urmare arderea e mai buna, motorul da mai putine rateuri si scoate mai putine noxe, iar de aici cuplu dintre motor si cutie e mai bun, evacuarea castiga mai mult...si in mare totul merge mai bine si mai natural.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sa fi seriosi acum, exceptii sunt peste tot.daca vrei sa faceti o comparatie de functionalitate vorbiti statistic.clar injectia e mai buna! de ce?!

...pai sa zicem ca amestecul se face mai bine, prin urmare arderea e mai buna, motorul da mai putine rateuri si scoate mai putine noxe, iar de aici cuplu dintre motor si cutie e mai bun, evacuarea castiga mai mult...si in mare totul merge mai bine si mai natural.

asta conform studiului tau sponsorizat de NASA? :) cit cistiga evacuarea la FI, macar 1000 de parai ia in mina?

mie-mi plac discutiile astea, dupa ce s-a zis tot, tot vine unu' care ne pune la punct scurt, cu un argument stiintific si bine documentat, gen "cuplul dintre motor si cutie e mai bun".

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ai inteles tot ce vroiam sa zic!!! m-am referit la faptul ca ai mai putin probleme!! la fel cum al cutia automata la masina ai mai putine probleme cu planetarele sau bla bla bla, dar na, intelegi tu :)

 

1000 de parai?! ii ia, stai linistit! pentru ca ai arderea mai buna, evacuarea mai buna, rateuri mai putine, motorul in sine merge mai bine, consuma mai putin...din nou...intelegi tu...sau cheama pe cineva sa iti deseneze...

Editat de jinx22
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma bag si eu: Injectia e mai rafinata, mai citita, e un fel de carburatie cu creier dus si la scoala. E mai complexa (cu muuuult mai complexa). Daca crapa ceva - pa la revedere. Esti pieton in secunda doi, nu mesteresti nimic in strada cu nimeni. Costa grav injectoarele si controller-ele, benzina de la noi e de cacao una peste alta. Daca te tine prtofelul, poti sa risti. E mai placuta la mers, nu e brutala si are mai multa grija de motor. Stii, o Dacie tinea pe carburator pana sa consume ulei sa zic... 50000 de km. Acelasi motor, cu perfuzie, in schimb... se ducea si peste 100000. Poluarea... da-o incolo, sa zicem. Consumul e mai bun, ca tinde spre perfectiunea rapoartelor aer/carburant. Deci, cum vreti, pana la urma... traim ultimele zvacniri ale carburatiei. Succese! A, era sa uit... un moto BMW, pe arhitectura boxer, clasic, care are injectie de cand era lupu' catel face 150000 de km asa... lejer, daca nu o haituiesti si ii pui ulei si toate cele la timp. Cica nu prea poti sa le ingropi asa cu una cu doua. O fi ceva cu nemtii astia? Nu cred, cred ca aleg bine ce aleg... injectie.

Editat de adzeno
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca v-ati uitat la "Long Way Round", turul lumii cu Ewan McGregor si pretenu' Charlie, la un moment dat ii crapa unuia din ei cadrul si ajung sa-l sudeze cu arc pe la un "nea Mitica" in Mongolia. rezultatul a fost ca s-a ars un ECU de nu-i mai mergea ABS-ul. ma gindesc ca aceeasi treaba se poate intimpla si cu calculatorul care controleaza injectia. apai sa vad cum repari asa ceva...

Pai nu.De fapt au bulit (topit ca niste cretini) conducta de frana. Cand am vazut prima data filmul chiar am zis ca e o prostie ca-l lasa pe ala sa sudeze fara sa dea jos banjo screw ala si sa sudeze dup-aia. Rezultatul a fost ca ABS nu mai putea "citi" semnalele de la senzori. Nici ABS unit,nici ECU nu au fost stricate. E destul de greu sa le strici.Doar daca nu cumva le dai jos si dai cu ciocanul in ele. Altfel ... ele sunt sub rezervor in scobitura aia uriasa.Perfect protejate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ai inteles tot ce vroiam sa zic!!! m-am referit la faptul ca ai mai putin probleme!! la fel cum al cutia automata la masina ai mai putine probleme cu planetarele sau bla bla bla, dar na, intelegi tu :)

 

1000 de parai?! ii ia, stai linistit! pentru ca ai arderea mai buna, evacuarea mai buna, rateuri mai putine, motorul in sine merge mai bine, consuma mai putin...din nou...intelegi tu...sau cheama pe cineva sa iti deseneze...

O poza face cit o mie de cuvinte. Eu n-am inteles, asa ca baga-mi te rog niste desene. Argumenteaza aia cu "motorul in sine merge mai bine". Ca sa te ajut un pic, fa desenele comparative intre carb vs injectia in bucla deschisa si carb vs injectia in bucla inchisa, in regim stationar si tranzitoriu, fara compensari de t si altitudine. Sau si fara desene, da o explicatie. Stii cum merge un motor cu carburile reglate bine? Ceas. Swiss. Si stii cit merge? N-a aflat nimeni, inca nu s-au stricat. Dar asta nu inseamna ca injectia nu e mai buna, totusi vreu si eu sa inteleg de ce si mai ales care sistem e mai bun pt cazurile alea. Daca vb care iti place tie, atunci vb de o preferinta si sint de acord cu tine. Daca vb de care-i mai bun, ti-am dat spatiul de aplicare si metrica, ramine de vazut.

Editat de mig
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E destul de clar din ce am citit pana acum pe acest topic sa trag o concluzie:

 

1. posesorii de mobre pe carburatie: Strugurii "e" acrii. Carburatia o repari pe genunchi etc (sunt curios cati dintre voi stiti asta)

2. posesorii de mobre pe injectie: noxe mai bune, amestec mai bun, nu umbli la ea... etc.

 

Am 2 mobre, una injectata, una cu carbie. Prefer injectia sincer desi mi s-a parut raspunsul mai bun la acceleratie la mobra cu carburator. Beleaua e ca an de an bibilesti la carburatoare: curatat, sincronizat, reglaj amestec sa dea culoarea bine la bujie ...etc. Nu am timp de asa ceva.

 

Am cumparat motor sa ma bucur de el nu sa repar pe genunchi. Concluzie: INJECTIE!

 

Acum carcotasii o sa zica: bine bre, dar daca se strica ce faci?

La care eu: de sa pui raul in fata mereu? Asa stai numai in casa ca poate iti cade un meteorit in cap.

 

Orice sistem are PLUSURI si MINUSURI. Overall, injectia are mai multe plusuri.

 

...my 2 cents

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hai mai fratilor iar se fac carnatzi de topicuri ca sa reinventeze roata si se repeta acelasi lucru in 200 de pagini?

 

Clar injectia face treaba mai bine decat carburatia, este very low maintenance si asa mai departe. Reprezinta viitorul pentru "consumatorul de rand" si nu numai.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...