Sari la conținut

Ulei


Postări Recomandate

am deschis topicul asta in speranta ca vor raspunde cei care au motocicleta de mai mult timp si au incercat diferite marci de ulei. la mine e al 2-lea tip de ulei schimbat si parca nu ma impac bine deloc cu el :)

spre ex: cu procycle(20 euro/4 litri: intra foarte bine in viteza, motorul mergea rotund, se auzea de parca era electric

cu motul 7100(12 euro/ 1 litru): clampane serios daca schimb a 2-a peste 4-5000rpm, se aude o tacaneala(tachetii cred) , la relanti un sunet super stresant parca bate ceva in motor. amandoua 10w40

procycle am folosit la inceput, motul 7100 in prezent. voi de care folositi, cu care va impacati mai bine?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 143
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

am folosit castrol care era foarte bun,dupa aceea am bagat valvoline de care nu am fost prea multumit,patina abreiaju,(astea la suzuki)iar la cbr929 acu folosesc motul care e ok din cate am observat.e posibil sa ai probleme la distributie,din cate stiu este o problema des intalnita mai ales la cbr 900.

bafta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am folosit castrol care era foarte bun,dupa aceea am bagat valvoline de care nu am fost prea multumit,patina abreiaju,(astea la suzuki)iar la cbr929 acu folosesc motul care e ok din cate am observat.e posibil sa ai probleme la distributie,din cate stiu este o problema des intalnita mai ales la cbr 900.

bafta.

motorul e cbr 600 f3

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cand am luat moto, fostul propietar pusese tot Motul in ea, acum eu am pus CASTROL MOTORENOEL 10W-40 luat de pe louis, mie mi se pare un ulei bun folosesc uleiul Castrol si la masina de 4 ani si sunt multumit de el.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu am f4...am pus motul full sintetic dublu ester si zornaia lantul...in rest nu patina si nu consuma 1 gram de ulei.

motorex semisintetic a tacut distributia..merge ceas..ambele 10W40 :)

Editat de cata_30
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Castrol RS 4T 10W50 only....

 

si motorexul e bun.

 

 

intotdeauna full syntetic

pai tu pui 10w 50 dak pt motorul tau(hornet) s recomandat de producator 10 w 40? de mobil 1 ce stiti e bun?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu am f4...am pus motul full sintetic dublu ester si zornaia lantul...in rest nu patina si nu consuma 1 gram de ulei.

motorex semisintetic a tacut distributia..merge ceas..ambele 10W40 :)

eu nu inteleg ce are distributia cu uleiul, ca intinzatorul nu e hidraulic la F4.. :blink:

Editat de strumfuadi
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu folosesc motul 300v si sunt foarte multumit....

din cate vad la tine la gixxer din 2005+ ''poti sa-i pui si ulei unisol'' si tot n-ai ce sa auzi la cat de nou este motorul in schimb la un motor cu 10 ani mai vechi ca al tau uleiul cam ''face legea''.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai tu pui 10w 50 dak pt motorul tau(hornet) s recomandat de producator 10 w 40? de mobil 1 ce stiti e bun?

indicele 2 - in cazul meu 50 masoara rezistenta (vascozitatea) uleiului la temperaturi inalte. 10-le exprima vascozitatea la "rece". daca mie honda imi zice 10W30 sau 10W40 care rezista la temperaturi de pana la 40grade, eu daca ii pun 10W50 e mai bine, fiindca imi rezista uleiul la temperaturi mai mari de 40grade - avand in vedere ca hornetul are un motor care se incalzeste destul de repede si in ultimii ani nu e tocmai racoare vara....

 

ai un tabel cu care te lamuresti.

 

TABELAPIJ.jpg

 

http://www.uleiuri.ro/articol.php?aid=12&pag=articol

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu se pune problema ca-i mai grosut... ci doar ca rezista la temperaturi mai inalte decat 40-ul.

 

e mai scump decat unul semisintetic 10w40, dar indicativul nu e neaparat motiv de departajare a pretului ci calitatea: semi sau full sintetic. la louis, castrol rs-4t indicativ 10w50, bidonul de 4l e 50euro. da-i un search pe google ca gasesti si pe aici http://www.bbmoto.ro/index.php?manufacture...99c77cd58e22b43

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

indicele 2 - in cazul meu 50 masoara rezistenta (vascozitatea) uleiului la temperaturi inalte. 10-le exprima vascozitatea la "rece". daca mie honda imi zice 10W30 sau 10W40 care rezista la temperaturi de pana la 40grade, eu daca ii pun 10W50 e mai bine, fiindca imi rezista uleiul la temperaturi mai mari de 40grade - avand in vedere ca hornetul are un motor care se incalzeste destul de repede si in ultimii ani nu e tocmai racoare vara....

ai un tabel cu care te lamuresti.

 

Temperatura de 40grade la care se refera graficele pe care le-ai postat se refera la temperatura mediului ambiant si in nici un caz la temperatura de functionare a motorului, care oricum este mult mai mare...

 

O usoara clasificare: cu cat numere sunt mai mari, cu atat uleiul este mai vascos, cu cat numerele sunt mai mici uleiul este mai subtire.

Daca in manual scrie 10W40 pune 10W40 si gata! Ce atata tura-vura... Oricum e uleiul care acopera cea mai larga gama de temperaturi (ale mediului ambiant).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Temperatura de 40grade la care se refera graficele pe care le-ai postat se refera la temperatura mediului ambiant si in nici un caz la temperatura de functionare a motorului, care oricum este mult mai mare...

 

O usoara clasificare: cu cat numere sunt mai mari, cu atat uleiul este mai vascos, cu cat numerele sunt mai mici uleiul este mai subtire.

Daca in manual scrie 10W40 pune 10W40 si gata! Ce atata tura-vura... Oricum e uleiul care acopera cea mai larga gama de temperaturi (ale mediului ambiant).

 

cine a zis ceva de temperatuura "motorului" sau a lichidului de racire mai exact??

 

numerele despre care vorbesti sunt primele, inaintea W-ului (vascozitatea la "rece") care trebuie intr-adevar respectate cu ce scrie in manuel. insa un un castrol 10w50 sau un motorex 10w60 acopera plaja 10w40 ului si inca ceva peste.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru a acoperi o plaja cat mai larga in ulei se baga aditivi corectori de vascozitate, aditivi care se phoot primii. Cu cat plaja de temperaturi e "mai cracanata", cu atat mai multi aditivi. Asa ca puneti ce zice producatorul, 10W-40, ca e cel mai putin "cracanat" cu aditivi. Uleiurile 10w-60 sunt uleiuri racing, nu sunt concepute sa reziste in utilizare stradala tzashpe mii de kilometri. Il schimbi inainte de cursa, o rupi in gura, il schimbi dup'aia. Sper ca ati inteles ceva. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu vreau sa ma contrazic, dar asa se intelege din ce ai scris tu, am si subliniat in postul tau asta...

+ Unde gasesti temperaturi mai mari de 40grade?

Stiu la ce se refera cifrele din indicele SAE, acolo am zis simplificat, adica o simpla analogie intre cifre si viscozitate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Castrol RS 4T 10W50 only....

 

Dupa cum s-a zis si mai sus, cu cat e mai mare diferenta dintre indici, cu atat e mai rau, mai ales daca se schimba des temperatura (in iernile noastre de ex). De aceea cel mai recomandat ulei, din cate am citit eu, este 15W-40 (eu nu prea am vazut nicaieri). De asemenea, tot din ce am citit eu, uleiurile care se lauda cu "consum redus de combustibil" gen 0W-20, 5W-30, 10W-30 trebuie evitate pentru ca provoaca, printre altele, probleme la ambreiajul umed.

 

 

pai tu pui 10w 50 dak pt motorul tau(hornet) s recomandat de producator 10 w 40? de mobil 1 ce stiti e bun?

 

Eu sunt unul din fericitii utilizatori de Mobil. 1. Ca deh, asa zice cartea. Altceva nu am folosit pana acum, deci nu am cu ce sa compar, dar nu am avut deloc probleme din cauza uleiului. Ba chiar s-a comportat foarte bine la pornirile la rece.

 

MOBIL 1 RACING 4T 15W-50 (Full Synth)

 

Lubrifiant integral sintetic de calitate superioară destinat utilizării pentru o gamă largă de motociclete cu motoare în patru timpi. Uleiul de bază special combinat cu un pachet de aditivi atent formulați asigură cel mai ridicat nivel de performanță Âşi protecție. Adecvat utilizării zilnice, cât Âşi pentru curse.

Principalele avantaje:

- Protecție remarcabilă la temperaturi ridicate Âşi scăzute. Rămâne fluid la temperaturi cuprinse între -54°C Âşi +300°C.

- Protecție excelentă împotriva uzurii Âşi a depunerilor.

- Consum mai scăzut de ulei.

- Adecvat utilizării pentru motociclete cu frână umedă.

Nu stiu ce dreq e aia frana umeda, probabil se refereau la ambreiaj umed baetii.

 

Mobil mai produce si:

 

MOBIL EXTRA 4T 10W-40 (Semi Synth)

 

Acest produs se bazează pe o combinație unică de uleiuri de bază minerale Âşi sintetice de înaltă calitate Âşi un pachet de aditivi avansați pentru a asigura o remarcabilă curățenie a motorului Âşi o excelentă protecție la uzură Âşi coroziune. Acest ulei a fost creat pentru a fi utilizat la toate tipurile de motoare în patru timpi ale motocicletelor indiferent de condițiile de funcționare.

Principalele avantaje:

- Protecție excelentă la uzură Âşi coroziune.

- Protecție remarcabilă la temperaturi ridicate Âşi scăzute.

- Stabilitate termică Âşi la oxidare precum Âşi controlul depunerilor.

- Pornire mai rapidă la temperaturi scăzute, durabilitate mai mare a sistemului electric.

 

Din cate am vazut eu (nu stiu sigur), mai toate 10W-40 sunt semisintetice. Deci asta inseamna 70% mineral, 30% sintetic, un ulei care nu isi justifica pretul (de 2 ori mai scump ca cel mineral).

 

 

Temperatura de 40grade la care se refera graficele pe care le-ai postat se refera la temperatura mediului ambiant si in nici un caz la temperatura de functionare a motorului, care oricum este mult mai mare...

 

Cei doi indici nu se refera nicidecum la temperatura. Un ulei 10W-40 se comporta ca un ulei monograd 10W la o anumita temperatura la care se face masurarea, si ca un ulei monograd 40 la temperatura de masurare. Temperatura inferioara de masurare (nicidecum 0°C) este: -35°C pentru 0W, -30°C pentru 5W si -25°C pentru 10W. Aceasta este temperatura mediului ambiant, intrucat nu cred sa fie mai frig in motor decat afara. La limita superioara, testarea se face fie la 100°C, fie la temperatura maxima la care ajunge motorul (150-200°C).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

RECOMAND: Motul 7100 10w40 full synth+ filtru ulei K&N...merge ca unsa.

Am GS 500 F 2004 si inainte sa fac primul schimb vibra destul de tare peste 3-4000 de ture si patina destul de des ambreajul.De cand am facut schimbul e mai silentioasa la schimbat viteze ...,vibratiile s-au redus considerabil si nu se mai incinge asa tare la mersul in oras(racirea e pe aer-ulei).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Funny story ca am cautat la el de mi-au sarit capacele. Pana la urma am vazut un panou publicitar cu www.starlubricants.ro. Ca sa vezi ca reclamele chiar functioneaza. :)

Scrie si acolo pe site adresa, dar ca descriere e chiar sub podul unde incepe autostrada Bucurest-Pitesti. E acolo un complex de "firme" si au si astia depozit pe undeva. Scrie Mobil si Esso pe una din cladiri.

Din pacate, fiind depozit, nu poti sa cumperi decat pe firma. Daca are cineva nevoie, ma ofer sa ajut, ca deja ma am bine cu baietii de-acolo. M-a costat 48 RON litru (poti sa cumperi si cantitati mici: 1L, 2L). Asta fiind pretul de en-gros.

 

Tot din ce am citit eu, Mobil 1 a iesit foarte bine in comparatiile cu alte uleiuri. Nu numai la categoria "racing", ci asa in general. O comparatie cu Motul nu am vazut nicaieri, deci nu pot sa ma pronunt.

Editat de mihaio07
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...