Sari la conținut

Ulei


Postări Recomandate

Bun postul de mai sus.

 

Treaba cu uleiul scump si bun la care motorul toarce ca motanul iar cu cel ieftin si prost troncane ca tractorul e o prostie.

Diferentele de calitate dintre 2 uleiuri de aceaasi valoare este insesizabila, efectul placebo este in floare. Conteaza doar atasamentul fata de o marca sau alta. Iti place cum suna Motul, pui Motul, iti place Castrol, bagi Castrol.

Vascozitatea conteaza cel mai mult, daca un motor e facut sa se roteasca cu un ulei de o vascozitate anume, atunci baga acel ulei, nu-i pune prea gros sau prea subtire. Asta conteaza.

Pui ulei scump, ti se pare sau vrei sa ti se para ca merge motorul.. ca uns...

Ai vreo problema...trancane ceva... - uleiul e de vina dom'le... - bullshit.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 143
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Mai intai a fost folosit uleiul mineral care trebuie sa respecte dupa caz specificatiile date de fabricant,adica 10w40 la moto cu baie de ulei si cu sau fara radiator de ulei ,dar cu radiator de antigel si termocupla si ventilator,15w50 la cele v-twin cu racire pe aer.Ulterior au aparut si cele semisintetice si sintetice si cele race destinat curselor.Motocicleta poate functiona normal cu uleiu mineral,dar cele semi si sintetice confera cateva avantaje cum ar fii-uzura mai mica in turatii mari,imbatrinire in timp mai lung,depunerea pe cilindrii si pastrarea unei pelicule pt o perioada mai indelungata si pornire protejata la rece,oxidarea apare mai greu datorita aditivilor si poate fii utilizat o perioada mai indelungata si un nr mai mare de km.Uleiul race gen Motul 300v Competition se utilizeaza sportiv sau pe strada celor care merg turbat in red line.La noi se foloseste mai mult acest ulei am observat ca motiv de lauda la terasa ca sa afle prietenii nostrii ce folosesc fiarele noastre.Sunt bani aruncati pe fereastra deoarece in acest caz un ulei semi sau sintetic gen 7100 sau 5100 ar fii de ajuns pt o functionare buna a motorului.Se pare ca numia in Romania este aceasta politica a uleiurilor .Noi desi suntem s araci ne simtim bine doar daca folosim uleiuri care costa o avere cum spunea o prietena buna care a dat jumate de salariu pe un schimb.A fara oamenii folosesc inclusiv uleiuri comune la auto si moto la preturi derizorii si nu au nici un fel de probleme cu motoarele.Cunosc motoare sport care au mers zeci de mii de km cu uleiuri minerale sau semi si sunt in buni parametrii,dar si moto cu cateva mii de km si ulei de 70 lei l cu motorul in pioneze .Aceia sunt cei care la rece dau gaz motoarelor sau trag de ele cand sunt reci sau verifica nivelul uleiului in baie doar dupa ce ce li se blocheaza moto din lipsa de ulei in baie dupa ce se dau la maxim pe o roata.Eu personal recomand la moto de viteza 7100 si la celelalte 5100.Cine merge pe circuit 300v .Restul voi decideti.Iar ca top ar fii asa-MOTUL,CASTROL,VALVOLINE,MOBIL,YACCO,PUTOLINE,MOTOREX,REPSOL,AGIP.

:friends: very good posting

chiar vroiam sa vad un clasament marcilor de ulei :crack:

Editat de cristi cbr
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In CBR900RR am avut 300v 15W50 vara (km ~65.000 si schimb cam aprox la fiecare 5000km)

In ZX9R am avut la fel 300v 15w50 vara (km ~65000 si - // - )

In ZX6R am pus acum iarna (16grade C temperatura ambianta) (motor de 71.000km)-> 7100 10w40. La vara am sa pun 15w50 (nu stiu daca 300v sau 7100)

 

La toate mobrele mentionate mai sus: NU CLANTANEA nimic in motor (in afara de kawasaki ca alea zornaie din fabrica). Ma refer nimic in plus la schimbarea uleiului.

 

Acum prefer sa aud un zornait si sa stiu ca are o buba (pentru remediere ulterioara) decat sa pun nu stiu ce tip de ulei si sa nu se mai auda. Sper ca intelegeti unde bat cu apropos'ul.

 

Ca marci de ulei prefer castrol si motul.

 

Un coleg cu o kawa zx7r a folosit numai castrol. Mergea brici fara remarci negative. I-am sugerat sa incerce un 300v 15w50. Motorul merge la fel de bine. Singura diferenta a fost scaderea temperaturii uleiului cu vreo 10 grade Celsius (joja de ulei avea indicator de temperatura).

 

 

 

 

--later add on ca EDIT nu merge

 

Am citit la multi ca de cand au pus nu stiu ce ulei se aude distributia sau nu mai stiu ce: mai baieti, mai intai rezolvati problemele mecanice ale motocicletei. Dupa aceea vedeti care e treaba cu uleiul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ok zi mi ce sa i fac la distributie.....ca asa au ele buba din fabricatie.... sa fac cum a facut cineva a sch tot ce se putea la distributie si in 1000 de km a reaparut zornaiala?!...dar cum am zis nu e nonstop...uneori...chiar a scos cineva intinzatorul la vr un F4...929?

ca stiu ca din cauza lui zornaie(cu alt ulei)...probabil mai trebuie intins arcul..dar vreau sa stiu ca daca l dau jos numai pe el il si pot pune la loc fara sa mi cada ceva prin motor cand il scot..fara sa desfac motorul, chiuloasa, alea, alea...ca ma bate un gand de mai mult timp

stiu ca atunci cand distrib e varza pornirea e f greoaie..la mine porneste la "sfert" sa zic asa si la -20 grade

 

...daca unii se dau mecanici ..veniti cu sfaturi :crack:

 

am cartea tehnica ...nu i problema...poza am vazut o dar parca am o retinere :bounce:..macar sa mai invatam ceva decat sa ne dam cu parerea ca ala e mai bun sau altul....si cum am mai spus tot secretul e sa l schimbi la timp :friends:

Editat de cata_30
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

emylyo:super interesant postul...acuma am si eu o intrebare pt tine..

 

eu las mereu moto sa se incalzeasca si vara, pana pe la 50-60 de grade,(iarna peste 65) si in primi 5-6 km schimb in turatii mici ...eu am pus la schimbul de 1000 si cel de 6000 motul 300v dublu ester 10.40.Acum problema e ca eu nu merg nici pe departe sportiv in general>80% regimul meu de mers e undeva la 4500 de ture moto fiind un sv650s 06,si din cate am citit un in postul tau 300v e pt pista..asa ca ma gandeam sa pun acest tip de ulei castrol semisintetic 10.40.

 

http://www.louis.de/_30c9987f4c5202d8b44b7...tnr_gr=10038255

 

Intrebarile sunt:

1.ce avantaje au uleiurile semi sintetice faat de cele full sintetice gen 300v?protejeaza mai bine cutia?ca la mine asta e problema ca la primele plecari de pe loc face urat intr-a ntaia...

2.care e treaba cu "energy conserving" la uleiuri ca am citit in manual ca nu e recomandat sa pun acest tip de uleiuri..

 

ms pt raspunsuri anticipat :friends: :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

fiecare producator are specificatiile lui pt fiecare motocicleta in parte.... cei de afara folosesc orice ulei pt ca isi permit sa schimbe motocicleta des si exista unii ca est europenii care sa le cumpere gunoaiele.... Romanii nu isi permit luxul asta.... Cand toata lumea o sa-si permita sa tina un motor 20000 km si apoi valea atunci puteti baga si ulei bunica in ele ca oricum nu crapa sunt facute sa fie asa..... Exact aceeasi treaba e la masini cu interval de schimb de ulei la 30000 km....... normal o tii 100000 km si o dai la est european.. care daca face la fel ca tine il mai tine 70 000 si gata motoru.... astea is prosteli sincer .... ULEIU E VIATA MOTORULUI RETINE ASTA !!!!!!! asa ca exemplu dupa "invataturile" de aici nu tre sa mananci sanatos numai mancare de kkat daca nu faci sport de performanta.... ma faceti sa rad.... da de longevitate ati auzit ????? de aia erau stramosii nostrii rezistenti si traiau mult pt ca mancau sanatos si la motoare e acelasi lucru.... 300V e unu dintre singurele uleiuri de motor care se depune si ramane pe cilindru oferind o pornire lubrefiata

Editat de andreigin
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ai facut teste de laborator? si ai vazut tu ca 300V e singurul....no offence..dar nu pot inghiti asa ceva..ce zici tu suna ca la o rascruce de drumuri.. in fine ...se creeaza prea multe polemici :friends:

astept pe cineva care a dat distribuitorul jos de pe f4...929 ...

Editat de cata_30
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ai facut teste de laborator? si ai vazut tu ca 300V e singurul....no offence..dar nu pot inghiti asa ceva.... in fine ...se creeaza prea multe polemici :friends:

astept pe cineva care a dat distribuitorul jos de pe f4...929 ...

 

eu nu am facut da ma documentez... apoi citeste te rog bine ce am scris ca e unu dintre ele.... am test facut de americani .... deci nu tre sa inghiti nimica tre doar sa te documentezi....

o sa-l postez tre sa-l caut il am undeva pe calc de la servici...

Editat de andreigin
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

fiecare producator are specificatiile lui pt fiecare motocicleta in parte.... cei de afara folosesc orice ulei pt ca isi permit sa schimbe motocicleta des si exista unii ca est europenii care sa le cumpere gunoaiele.... Romanii nu isi permit luxul asta.... Cand toata lumea o sa-si permita sa tina un motor 20000 km si apoi valea atunci puteti baga si ulei bunica in ele ca oricum nu crapa sunt facute sa fie asa..... Exact aceeasi treaba e la masini cu interval de schimb de ulei la 30000 km....... normal o tii 100000 km si o dai la est european.. care daca face la fel ca tine il mai tine 70 000 si gata motoru.... astea is prosteli sincer .... ULEIU E VIATA MOTORULUI RETINE ASTA !!!!!!! asa ca exemplu dupa "invataturile" de aici nu tre sa mananci sanatos numai mancare de kkat daca nu faci sport de performanta.... ma faceti sa rad.... da de longevitate ati auzit ????? de aia erau stramosii nostrii rezistenti si traiau mult pt ca mancau sanatos si la motoare e acelasi lucru....

uite cine stie.........

subscriu!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ai facut teste de laborator? si ai vazut tu ca 300V e singurul....no offence..dar nu pot inghiti asa ceva..ce zici tu suna ca la o rascruce de drumuri.. in fine ...se creeaza prea multe polemici :friends:

astept pe cineva care a dat distribuitorul jos de pe f4...929 ...

 

deci daca te referi la distributie uite cum faci: desfaci intinzatorul de lant scoti sigurata zeger de la el iese saiba aia in cruce din el in spate exista un arc... il invarti cu surubelnita din spate asa fel incat sa strangi arul mai tare.... apoi bagi la loc saiba cu mecanismul in cruce ( intra numai intr-o pozitie) pui zegarul la loc tii cu surubelnita intinzatorul strans si il bagi la loc pe motor.... apropii cele 2 suruburi si dai drumlu la surubelnita... succes !!!!

 

baga docomentu` :crack:

 

uite docomentu motul e intre primii !!!!

 

baga docomentu` :bounce:

 

nu ma lasa are 2,5 MB si nu mere numa 1 mb

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ms mult

raman dator...kestia e ca ma pricep putin la mecanica..dar imi era sa nu mi cada ceva pe acolo...cu toate ca am poze din cartea tehnica

numai bine...daca nu merge treaba sun :) :cheers:

 

pt putin am patit-o si eu si torti care au avut honde e cea mai proasta piese dp motoru ala eu am avut de furca prin '98 cu el la 1100 XX meu de atunci....

sincer nici in ziua de azi nu-i inteleg pe cei de la honda continua sa faca intinzatoare de kkat ......

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cata_30, cine ti-a zis ca daca ai probleme cu distributia porneste greu, ti-a zis prostii.

"Distributia" merge sau nu merge, nu exista sa mearga pe jumatate.

"Distributia", in principiu, este formata din pinionul de pe axul motorului (crankshaft) (nu-mi vine acuma cum se numeste in romaneste), pinionul de pe axul cu came (camshaft), lantul dintre ele, patinele si intinzatorul lantului. Are rolul de a sincroniza miscarea celor doua axe (crankshat si camshaft) astfel incat miscarea sus-jos a pistoanelor sa fie sincronizata perfect cu inchiderea/deschiderea supapelor. Lantul de distributie nu patineaza, nu-si schimba nicioadata pozitia, si nu are cum sa afecteze mersul motorului. Daca lantul sare, motorul nu mai functioneaza deloc, sau daca e in timpul mersului motorul crapa... (pistoane+supape = poc, bum, trosc).

Deci in nici un caz nu poti da vina pe "distributie" daca motorul porneste greu. "Distributia" poate fi dereglata doar la montare, cand se monteaza lantul, dar in mers, nu, atunci crapa si gata...(adica se rupe lantul si duce la lovirea pistoanelor de supape si viceversa)

De obicei "probleme cu distributia" inseamna zgomot al lantului, zgomot produs nu de un ulei prost ci de faptul ca lantul este uzat, s-a largit prea mult. Daca uzura prematura a lantului a fost produsa de folosirea unui ulei necorespunzator, asta e alta poveste.. Dar nu stiu cat de prost poate fi un ulei incat sa se uzeze lantul si sa zornaie prematur, mai degraba lipsa uleiului duce la uzura lui imediata, mai ales daca nivelul este scazut sau pompa defecta si partea de sus a motorului nu este lubrifiata corect...

 

Iti recomand sa nu te joci cu intinzatorul lantului de distributie daca spui ca nu te pricepi la mecanica. Daca nu il montezi corect poti sa obtii defectiuni serioase la motor.

Scuzati pentru divagare de la subiect...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

belbody ..asa mi a zis un mare mecanic..si eu stiu ca daca pica asta crapa prin el....am desfacut intinzatorul...avea putina mizerie(calamina) depusa pe capat....am curatat, am facut mai multe probe cu el asa la gol sa vad daca nu ramane blocat..inainte sa l desfac proaspat demontat..l am strans si parea blocat....acum e ok ...montat la loc, toarce impecabil....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bravo, super bine! Ma scuzi ca am explicat prea mult despre distributie si bla bla, dar poate mai citesc si altii...

 

Eu folosesc la Transalp Motorex semisintetic 10W40.

Pana acum pe aceasta moto cel dinaintea mea a folosit ulei DENICOL, este o marca din Belgia, nu stiu daca ati auzit de el...in Cehia se gaseste in magazinele moto alaturi de Castrol, Motul, Motorex, dar este mai ieftin cu aproape 50%.

http://www.denicol.be/

 

Ma gandesc sa trec din nou pe acelasi ulei, Denicol Biker 10W40. Mie imi pare destul de serioasa firma, cu toate ca produsul e cam ieftin.

In bani romanesti aici uleiul e cam: Motorex/36lei/L, Motul/40lei/L, Castrol la fel,... acest Denicol este 24lei/L (versiunea cea mai ieftina, 10W40, Biker, semisintetic)

Ce parere aveti? Ati auzit de aceasta marca de ulei in Romania?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu nu am reparat motoare niciodata...ma refer la segmentat, repara cutie de viteze..dar asa ce tine de exterior..cum ar fi intinzatorul...rulmenti ...consumabile ... no problem..eu motorexul semisintetic....l am luat cu 120 ron 10w40, 4 litri...nu ar fi problema de bani ..de ex pe motul 300 v am dat 220 ..dar na ma ..asteptam la "minuni" sa zic asa

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

emylyo:super interesant postul...acuma am si eu o intrebare pt tine..

 

eu las mereu moto sa se incalzeasca si vara, pana pe la 50-60 de grade,(iarna peste 65) si in primi 5-6 km schimb in turatii mici ...eu am pus la schimbul de 1000 si cel de 6000 motul 300v dublu ester 10.40.Acum problema e ca eu nu merg nici pe departe sportiv in general>80% regimul meu de mers e undeva la 4500 de ture moto fiind un sv650s 06,si din cate am citit un in postul tau 300v e pt pista..asa ca ma gandeam sa pun acest tip de ulei castrol semisintetic 10.40.

 

http://www.louis.de/_30c9987f4c5202d8b44b7...tnr_gr=10038255

 

Intrebarile sunt:

1.ce avantaje au uleiurile semi sintetice faat de cele full sintetice gen 300v?protejeaza mai bine cutia?ca la mine asta e problema ca la primele plecari de pe loc face urat intr-a ntaia...

2.care e treaba cu "energy conserving" la uleiuri ca am citit in manual ca nu e recomandat sa pun acest tip de uleiuri..

 

ms pt raspunsuri anticipat :cheers: :)

Ai motor in v si e normal sa faca as ain treapta 1.Avantajele sunt normal la cele sintetice.Mentionez ca 7100 este sintetic ca si 300v,5100 este semi.Asa trebuie sa fie incalzit un motor si e un lucru bun cum il folosesti.Cred ca este vorba de uleiuri care reduc consumul si in general acestea au prima cifra 0 sau 5 inainte de w si contin Molibden sau teflon.Nici eu nu recomand asa ceva.Nici alti aditivi.Ca sa nu mai zic de Dura Lube sau Slick sau altceva de acest gen.Tot ce este peste mineral au deja n aditivi in ele.

Editat de emylyo
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In ZX6R am pus acum iarna (16grade C temperatura ambianta) (motor de 71.000km)-> 7100 10w40. La vara am sa pun 15w50 (nu stiu daca 300v sau 7100)

 

Eu am mers o iarna cu 15W-40 (Mobil1). Imi pornea destul de bine la rece (pana la 0 grade C temperatura ambianta dimineata :cheers: ). Credeti ca merge 15W-40 la temperaturi din astea (nu erau totusi mai putin de -15 nici noaptea) sau sa stiu la iarna sa pun un 10W-40?

Din ce am mai auzit eu, daca se trece de la un indice la altul, trebuie schimbat neaparat si filtrul. Asa-i?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din ce am mai auzit eu, daca se trece de la un indice la altul, trebuie schimbat neaparat si filtrul. Asa-i?

cand schimbi uleiul schimbi automat si filtrul........ hai la 2 schimburi daca e genuine, original .... dar la conditiile din romania mai bine la fiecare schimb.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cand schimbi uleiul schimbi automat si filtrul........ hai la 2 schimburi daca e genuine, original .... dar la conditiile din romania mai bine la fiecare schimb.

 

Si eu sunt de acord cu teoria asta. Este cel mai sanatos. Mai ales ca atunci cand scurgi uleiul in filtru raman acele 250-300ml ulei. Daca treci de la un tip de ulei la altul chiar recomand acest lucru.

 

Oricum recomand ca saptamanal (sau la 2 saptamani) cand se unge lantul sa se verifice si nivelul la ulei (eventual completat).

 

 

 

Oricum topicul este despre uleiuri si nu despre distributii sau alte combinatii. Va rog sa faceti topic separat ca deja devine salata si acest topic. (tipic oricum)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...