Sari la conținut

Manifest/Comunicat de presa/Scrisoare deschisa


Smokey
 Share

Postări Recomandate

Concentrati-va pe cereri de bun simt, care pot fi argumentate ca lumea, si care nu costa mai nimic, nu pe prostii.

 

Educarea de mici a viitorilor participanti la trafic.In liceu, mai ales in a 12a(cind dau foarte multi de permis si cind majoritatea o ard cu 120 sa impresioneze colega de clasa) sa fie macar o ora de dirigentie pe tema sigurantei rutiere in care sa se prezinte imagini socante pentru ca altfel nu poti impresiona.Asta e gratis. :drink:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 167
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

In USA la liceu se fac ore de condus. In ziua de azi toti dau de carnet asa ca nu vad de ce nu. Chiar daca partea prcatica ar fi prea scump de facut, macar partea teoretica.

Ar mai putea fi facuta o campanie in genul celei postate de Renegade dar la TV. Aici exista asa ceva si e finantata de tot felul de fundatii. In Romania nu sint bani dar ei s-ar obtine relativ usor cred eu de la UE. Singurul lucru care trebuie este o organizatie care sa se ocupe (chiar si un club, preferabil un ONG). Ar fi mult mai de impact decit toti fluturasii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Subscriu la ideea limitarii puterii la incepatori

Sincer daca e sa o ghindesti putin si Jawa sau Ij-ul pot produce accidente din cauza vitezei ...dar in nici un caz nu (" mergeam cu 180 si mi-a taiat calea un nenorocit") asta la un alt post tot pe forum si el saracu avea carnet de 2 luni

 

1.Inasprirea amenzilor pentru viteza in localitati

2.O fi casca obligatorie dar vad zilnic motociclisti fara casca (amenzi mari)

3.50%din vina in cazul unui accident in care este implicata o moto sa fie atribuit soferului de autovehicul .

4. obligativitatea luminilor in localitati doar in cazul motocicletelor

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ca sa poti face un brainstorming eficient, discutia pe net este buna pentru idei de plecare. dar pana al urma tot o intrunire face2face este buna, cu o tabla pe care sa se faca niste schite cu urmatoarele idei:

 

- scopul campaniei: ex. reducerea nr. de accidente

- ca sa fii sigur ca are succes campania, cauti statistici cu cauzele accidentelor in care au fost inplicate motociclete

- ai cauzele, deja stii unde trebuie sa intervii - ai stabilit segmentele tzinta ale campaniei

- cauti modalitati de sensibilizare a segmentelor tinta, si anume:

ca exemplu: - educarea soferilor

- educarea viitorilor soferi

Separat, se cauta, in functie de rezultatele studiului de mai sus se cauta solutii de sensibilizare care sa mearga pe segmentele respective.

Exemplu: etichete pe flacoanele cu ulei de motor. Orice sofer cumpara ulei de motor (este doar un exemplu)

Viitorii soferi: campanii de siguranta rutiera in imagini prin licee - o idee beton pentru cine a avut-o :drink: etc.

 

Trebuie cautata calea cu impactul cel mai mare si care sa aiba eficienta maxima. Oricum, ideea este ca inainte de a ne apuca sa colectam idei la gramada si apoi sa le punem in ordine, mai bine facem mai intai o schema strategica si un studiu, fiindca ulterior ideile vin mai usor, categoriile existand deja. Propun sa ne adunam vineri in Etrusco la o discutie pe tema stabilirii acestei scheme strategice. Cu okazia asta apar si eu pentru prima oara pe acolo si ne cunoastem. :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

-Sa se introduca o prevedere privind responsabilitatea media ====> am vazut poze in ziar cu un 'motociclist' care calarea un motor destul de puternic fara casca la filmarile pentru o telenovela romaneasca.

-Reducerea taxelor si pentru motocicletele noi din est (Rusia)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Oamenilor ce`a mai buna idee mi se pare aceea cu scoaterea tva-ului de pe echipamente iar urmatoare fiind necesitatea a unor ani X pt a conduc u motor de X capacitate si cea din urma dar nu ultima protejarea motoristilor in trafic.

 

Acuma ma intreb ultimele sa spunem ca se pot indeplini dar scoaterea tvaului de pe echiapmente ? Ati uitat ca romania este o tara in care se aplica taxe pt cati pasi faci pana la toaleta asa ca sa ne mai gandim inainte sa propune o solutie care implica ceva financiar.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vad ca s-au propus niste idei bune.

Eu as sublinia:

- anularea taxelor la echipament specific moto ( buna idee )

- reglementarea depasirii coloanei la semafor ( doar la moto fara atas-no offense atasisti - dar ele au voie si 2 parcate alaturi pe o banda etc... si ar fi usor de adaptat..)

- obligatoriu neurmarea scolii de soferi A pt cei cu A1 -doar examen, scapi de 3 milioane pe care ii dai degeaba.

- Urmarirea atenta de catre autoritati a perioadei de scolarizare( eu am facut fix juma' de ora de practica inainte de examen...unde-s restul orelor? pe foaie or fi, dar daca aduna la toti cursantii, nu poate scoate instructorul atatea ore intr-o zi..- verificat la sange ar fi depistat imediat)

- Filmele educative in scoli de soferi/licee, dar mai ales la TV , campanii sustinute de guvern.

- amendarea drastica a nr indoite....vazut personal moto cu nr indoite sa nu se vada nr, cu scopul evident de a se sustrage de la radar etc...banui ca nu merge cu 50 km/h daca a procedat asa

- oricat ar durea orice motociclist - radare fixe multe.Va fi greu la inceput, dar dupa ce dai vreo 2-3 amenzi si mai stai pe tusa vreo 3 luni, cred ca te mai linistesti...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Manifestul nu trebuie sa contina tot soiul de balarii...concis si la obiect, si in opinia mea este prioritara perfectionarea legislatiei si APLICAREA corecta si nediscriminatorie :drink:

De mentionat :

 

- este o aberatie sa nu consideri vinovat un sofer care a incalcat o regula de circulatie si un motociclist a suferit un accident incercand sa-l evite, fara sa atinga masina.

 

- reintroducerea masurii de suspendare a permisului pentru trecerea pe rosu si incalcarea liniei continue dintre sensuri plus aplicarea la sange a masurii, nediscriminatoriu atat la moto cat si la auto;

 

- sicanarea cu buna stiinta a motocicistilor in trafic trebuie privita ca tentativa de omor ( sunt multi dementi care trag de volan spre tine intentionat sa te sperie, mie personal mi s-a intmplat de mai multe ori )

 

-inlocuirea marcajelor rutiere periculoase pt motociclisti ( marcajele "noi" care la umezeala se comporta pecum gheata)

 

- eliminarea din lege a posibiliatii de a conduce o motocicleta peste limita de kw in primii 2 ani prin "sustinerea unui test specific de cunostinte" intrucat genereaza confuzii si o posibila portita pe viitor pt spagari. Bineinteles ca regula limitei de kw trebuie aplicata la sange ( mai mult de 1/2 din cei cu permisul mai nou de 2 ani o incalca in prezent).

 

- extinderea grilei de sanctionare a incalcarii limitei de viteza, nu e tot una sa mergi cu 50 kmh peste limita sau cu 100 kmh peste :laugh: In USA de exemplu pentru 200 kmh in oras iti confisca motocicleta si risti chiar puscaria.

 

- eliminarea taxelor vamale aberante

 

- etajarea asigurarii si a taxelor in functie de cmc si puterea motorului

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Inca ceva: nu mi se pare corect ca perioada de "incepator" sa fie diferentiata pe auto si moto.

Si ca sa fie cit mai bine tolerata, sa fie pedepsita sicanarea in trafic a oricarui vehicul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu zic ca trebuie insistat pe capacitatea motoarelor. nu in sensul de a a vea taxe mai mari, ci in functie de experienta soferilor sa-ti dea voie sa conduci 100 CP sau nu.

 

si acum e o lege care zice ca in primul an de conducere nu ai voie sa conduci o motocicleta de peste ?? kw. o respecta cineva? ati auzit de vreo amenda pentru asa ceva?

 

la 18 ani nu sunt toti destul de copti ca sa se poata abtina de la teribilisme avand atatia cai sub fund

 

(acum sa citesc si eu sa vad daca am inteles ce-am scris!)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu zic ca trebuie insistat pe capacitatea motoarelor. nu in sensul de a a vea taxe mai mari, ci in functie de experienta soferilor sa-ti dea voie sa conduci 100 CP sau nu.

 

si acum e o lege care zice ca  in primul an de conducere nu ai voie sa conduci o motocicleta de peste ?? kw. o respecta cineva? ati auzit de vreo amenda pentru asa ceva?

 

la 18 ani nu sunt toti destul de copti ca sa se poata abtina de la teribilisme avand atatia cai sub fund

 

(acum sa citesc si eu sa vad daca am inteles ce-am scris!)

197225[/snapback]

 

Mi se pare normal ca limitarea de putere sa se aplice si la auto si la moto. In mod proportional, evident. In acest moment la moto nu ai voie sa conduci peste 22KW in primul an, iar la auto nu sunt restrictii. Poate unui pustan de 18 ani nu ii place Kawasaki R1 GSXR Hayabusa si primeste de la mami si tati un Lamborghini, sau mai frecvent un BMW sau un gipan zdravan si sa te tii nene! Daca la moto e voie 22 KW, adica cca 30 de cai putere, la auto sa se dea voie cu 90 de cai putere maximum.

 

Ry.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai am o idee:

 

- spalarea strazilor sa se faca noaptea sau macar la primele ore ale diminetii, nu la 8-9

 

- in ceea ce priveste echipamentul de protectie obligatoriu (stiu ca o sa sara multi...) e un pic cam exagerat. e ca si cum ai obliga toti soferii sa-si puna airbag-uri. cel mult poti face recomandari in sensul asta. mi se pare elementar sa ai casca si manusi, dar sa te duci in fiecare dimineata la servici in echipament moto, nu prea merge...

 

Orice am face, parerea mea e ca nu vom reusi niciodata sa scapam de caini, de femei la volan, de conservari teribilisti si, hai sa fim realisti, de motociclisti inconstienti!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

- in ceea ce priveste echipamentul de protectie obligatoriu (stiu ca o sa sara multi...) e un pic cam exagerat. e ca si cum ai obliga toti soferii sa-si puna airbag-uri. cel mult poti face recomandari in sensul asta. mi se pare elementar sa ai casca si manusi, dar sa te duci in fiecare dimineata la servici in echipament moto, nu prea merge...

 

cred ca ideea era sa se elimine aparitia pe strazi a motoristilor care conduc in slapi, bermude, maieu...

e ceva in genul obligativitatii purtarii centurii de siguranta la conservari, adica dom'le, esti pe motor? ok, atunci casca, manusi, incaltari corespunzatore (nu slapi), pantaloni lungi si jacheta (nu maieu) sunt obligatorii.

parerea mea...

 

asfalt uscat! :drink:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu cred că problema nu se rezolvă prin restricționarea puterii motoarelor ci prin schimbarea mentalități motocicliÂştilor care vor ca oameni să holbeze la ei Âşi să arate la restul că ei sînt mai grozavi.Tot în categoria asta pun Âşi pe ăia care se dau în spectacol cu hîrburile lor la întîlniri...Schimbarea poți să faci atît prin sancțiuni mai severe cît Âşi prin eliminarea acestor "elemente"din rîndul motocicliÂştilor,dar mai larg să vorbim despre asta în alt topic.Personal eu propun revizuirea legi care reglementează munca drumarilor care în loc să creeze siguranță în circulație mai mult amplasează capcane pentru motocicliÂşti cum ar fi:capace de canalizare supra înălțate,nisip împrăÂştiat în curbe,lucrări prost semnalizate(noaptea),etc...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1. Inasprirea (si aplicarea) pedepselor pentru firmele de utilitati care nu semnalizeaza eficient lucrarile pe spatiul carosabil. Facilitarea obtinerii de despagubiri de la aceste firme in caz de accidente provocate de proaste reparatii ale drumului sau de proasta semnalizare a lucrarilor.

 

2. Schimbarea compozitiei solutiei de spalat strada sau a modului de folosire (pentru a deveni mai putin alunecoasa) si limitarea orelor de spalare (evitarea orelor de varf).

 

3. Utilizarea pentru marcajele rutiere a unor vopsele abrazive care sa impiedice derapajul.

 

4. Schimbarea configuratiei barelor de protectie de pe autostrazile in curs de constructie (configuratia balustradelor de pe centrul autostrazii A2 nu iti dau nici o sansa de supravietuire in caz de cadere - bara orizontala este foarte sus si poti trece lejer pe sub ea iar in spatele ei cam din 2 in 2 m sunt niste stalpi verticali in care te imprastii).

 

5. Impuscarea specimenelor care fura capace de canal de pe trotuare sau strazi.

 

6. Sanctionarea dura a carutasilor care circula pe drumurile nationale si europene.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am avut recent surpriza neplacuta (recunosc, e vina mea ca nu stiam de 7 ani de cand am permis)... sa constat in legislatie ca semnul depasirea interzisa este defapt depasirea interzisa cu exceptia motocicletelor fara atas! cu alte cuvinte, toti cei cu ceafa groasa cu jeepuri, mertzuri, etc care ma scoteau pe acostament cu viteza de pe banda mea in timp ce banda opusa era ocupata....defapt respectau legea! :nono:

 

- de modificat acest aspect legislativ, o motocicleta are nevoie de o banda intreaga, nu-i bicicleta! si nici mobra neaparat;

- de modificat si partea cu motocicletele trebuie sa circule cat mai aproape de bordura ... :bounce:

 

am citit pe pro-bike in manualul de condus moto canadian ca recomanda circulatia langa axul drumului:

 

Partea stanga a benzii este des recomandata ca fiind cea mai buna deoarece:

Evitati petele de ulei scurs de la alte autovehicule formate in centrul benzii de mers.

Vedeti traficul in fata.

Cei car vin din fata va pot vedea mai usor.

Folositi toata banda care vi se cuvine, descurajand automobilistii care incearca sa intre pe aceeasi banda.

Puteti vedea mai mult din intersectiile de pe partea dreapta, si puteti fi vazut de acolo.

Acestea sunt avantajele in mare parte a timpului, dar sunt multe situatii cand este mai intelept sa folositit partea centrala sau dreapta a benzii de mers, pentru a mari spatiu-tampon.

 

In EU cum este? :crack:

ca la noi la nimeni :crack:

Editat de roa
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
Vizitator AndreiRN

Orice discriminare de motocicleta pe baza motorului, culori, stilului, aspectului este neacceptabila.

Majoritatea accidentelor se intimpla cind ai depasit deja legile de circulatie.

In california sa introdur pedeapsa pt demonstrati de viteza care suspenda carnetul si chiar iti poate confisca motocicleta. La peste 20mile/h peste cea legala politistul este OBLIGAT sa te aresteze si motocicleta intra intr-o parcare de unde te costa binisor sa o scoti.

Faceti o statistica unde sufera cel mai tare motociclisti si acolo sa se propuna legea.

Si daca fiecare am izola pe cei care pun pe alti in risc poate si-ar schimba atitudinea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

chestia cu depasirea trebuie neaparat aprobata,ca si treaba cu scutirea taxei la echipamente

dar chesti cum ar fi:

echipament obligatoriu,

taxe mai mari la motoare supersport

si nu mai vorbim de carute ca nu o sa scapam de ele nici peste 50 de ani,criblura,gropi,canale fara capac,etc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

taxe mai mari la motoare supersport

207971[/snapback]

 

Domnilor, de ce nu terminati cu prostiile astea cu taxe mai mari la sportive decit la restul motocicletelor? La cit de tembeli sint cei ce fac legile in Romania poate se gaseste vreunu' sa ia in serios aberatiile astea. Chiar nu puteti gindi mai departe de propria persoana? Cum vi s-ar parea sa se ceara interzicerea conducerii pe drumurile publice a motoarelor comuniste? Sau interzicerea accesului enduristilor pe coclauri, pe motiv de poluari si alte cele? La fel de "logici" sinteti si voi astia care cereti taxe mai mari la sportive. Cereti dracu' limita de putere la incepatori. Cereti scoli profesioniste. Cereti lucruri de bun simt, in alte cuvinte :birthday: .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ca sa fim in ton ... taxe mai mari la sportive + inspectie PE BUNE la comuniste (cu noxe si tot tacamul) + masurarea decibelilor ...

 

alta discutie care nu duce nicaieri ... caprovecinismul inca e in floare

 

singurele lucruri posibile ar fi - verificarea limitei in kw (si nu cea din talon, pe dyno) ... si al doilea care mi-ar parea mult mai normal - mai multe tipuri de carnet moto (sistemul italian)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multe raspunsuri , multe idei bune .........si mai putin bune .

 

N-am vazut insa una FOARTE IMPORTANTA DACA NU CEA MAI IMPORTANTA - si

 

anume : INVATAREA SAU MACAR INCERCAREA DE A INVATA PE VIITORII SI

 

ACTUALII SOFERI SI MOTOCICLISTI CEEA CE INSEAMNA COMPORTAMENT

 

PROACTIV - PREVENTIV . OAMENII TREBUIE INVATATI SA GANDEASCA NU

 

DOAR PENTRU EI ,CA REACTIE LA ACTIUNILE CELORLALTI . INVATATI SA

 

GANDEASCA SI CE S-AR PUTEA INTAMPLA DACA EI AR FACE CEVA SI CAM CUM

 

AR PUTEA SA REACTIONEZE CEILALTI DIN TRAFIC LA ACTIUNILE LOR.

 

DACA POLITIA AR INCETA SA FIE DOAR AUTORI DE PROCESE VERBALE SI AR

 

INCERCA SA FACA SI ALTCEVA IN SENSUL ASTA INAFARA DE A PUNE TABLE

 

VOPSITE PE MARGINEA DRUMURILOR POATE CA AR IESI CEVA BUN.

 

SINCER EU CRED CA IN POLITIA ROMANA SANT IN MOMENTUL DE FATA PREA

 

MULTI INGRAMADITI PLATITI DIN BANII NOSTRI.

 

Oricum daca vom propune noi reglementari restictive pt. motociclisti tot noi o vom sfarsi prin a fi F.... . Orice propunere care are o conotatie financiara (eliminare de taxe) are mari sanse sa fie respinsa.

 

 

HAIDETI MAI BINE SA NE FACEM O ''CEVA'' CARE SA APERE DREPTURILE MOTOCICLISTILOR SA OFERE ASISTENTA JURIDICA SI DE ALT FEL IN SITUATII DE URGENTA SI CARE SA NE REPREZINTE PE TOTI INDIFERENT DE CLUB,NATIE,SEX , ADEVARATI SAU NEADEVARATI ,ETC.

 

ATENTIE TREBUIE FACUT TAMBALAU INAINTE DE INTRAREA IN MAREA FAMILIE EUROPEANA -ACUM CAND KKTII SANT CU SULA-N SPATE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Penru topicul inchis de Smokey:Acest Topic

 

salut,

am citit in ML un articol mai mult economic dar care la sfarsit lansa o idee beton.

stiti ca Tariceanu a dat o lege ca masinile mai vechi sa se dea la remat pe 30 meleoane, care erau de fapt o scutore la achizitionarea unei conserve noi. scriitorul din ML zicea ca ce ar fi daca legea ar cuprinde si achizitionarea de scutere, mopeduri si motoare cu voucherul ala?

interesanta idee, nu?

sper ca nu ma fac partas la o tabara beligeranta, dar chiar mi-a placut ideea.

asa cum s-au mai nascut actiuni de succes pornind de la o idee, de ce sa nu ajutam cumva sa o dezvoltam si p-asta.

am demonstrat ca putem. avem doua reviste, o emisiune la TV si multi oameni destepti si influenti.

sau cum ar spune Tatae:"uniti pentru o pasiune comuna"

mai e o zicala: nu combate omul ci ideea. acum, sustineti o idee, nu ridicati in slavi pe nimeni.

 

 

Reply-ul meu:

Idea ar fi super.

 

Problema totushi ar ramane. Voucherul poate fi folosit doar la companiile care comercializeaza autovehicole de fabricatzie autohtona. Cum noi nu facem decat first bike (asta daca nu sunt importate shi doar asamblate aici) ... nu vad ce folos ar avea aceasta modificare.

 

PS: precizez ca acest reply este ontopic!!!

Editat de Smokey
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu mai e valabil doar pt productia autohtona.

Eu m-am inscris pe liste la Dacia, dar au primit doar o suta si ceva aprobare ( pe Brasov) ,restul s-au dus la marcile straine.

Acest fapt se zvoneste ca se datoreaza lui Tariceanu ,care are reprezentata auto straina.

Eu personal dezaprob ideea cu auto straine. Pe un amarat, il ajuta sa-si ia o dacie, pe cand pe unul care ia un C5, 407, S Classe, Passat, A4,etc...il ajuta sa isi puna un senzor care sa dea din coada cand incepe sa picure. :birthday:

 

In ceea ce priveste moto, as fi super incantat.Si cum nu mi-am luat Golan, as da imediat o masina veche a lu' tata ca avans pt o moto.Deci ma inscriu printre primii pe lista. Si doamne ajuta sa nu fie "productie autohtona" , ca am vazut ce fac astia la Ghimbav, la First Bike... :ok: again.

Editat de skywalker
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...
Vizitator stress_L&P

mamaaaaa cate tampenii scrise pe aici? ma voi ganditi?

 

echipamentul este o optiune personala, ce te... grija de celalalt? e treaba LUI e major DECI RASPUNDE PENTRU VIATA LUI! offff!

echipamentul obligatoriu? ochelari si atat! de ce? ca daca iti intra ceva in ochi pui in pericol traficul, logic! daca nu ai casca sau nush ce protectii nu pui in pericol nik!

 

eliminarea tva-ului si a taxelor vamale pentru echipamente? un mare da, daca ma apuca sa fiu rossi sa ma pot imbraca adecvat macar!

 

limitarea puterii e cu dus si intors...gs-ul cati kw are? oricum cred ca mai multi decat e limita pentru incepatori acum! in fine, limitarea ar trebui facuta si in functie de tipul motorului (de ex un chopper mare n-are nici o treaba, nici macar nu e facut pentru viteza chiar daca are putere, el e facut pentru cuplu)! oricum sa fie tot asa pe doi ani si cu o singura treapta ca e arhisuficient! deja dupa juma' de an devine plictisitoare o motocicleta de 25 kw sau cat o fi limita, nici nu ma intereseaza de fapt!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...