Sari la conținut

Yamaha VIRAGO ZONE


Purghy
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 10,2k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Salutare dragi posesori de "viroage" .....ce le mai faceti...ce le mai modificati??? Iesim la primavara cu "alte" motoare pe sosele???



Salutare dragi posesori de "viroage" .....ce le mai faceti...ce le mai modificati??? Iesim la primavara cu "alte" motoare pe sosele???

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Evident si eu recomand utilizarea aceluiasi producator, dar in cazuri extreme uleiurile se pot amesteca!

 

Imi pare rau ca trebuie sa va contrazic pe toti care sustineti contrariul, dar daca uleiul are aceleasi propietati specificate cu acelasi indicativ poate fi amestecat indiferent de producator. Adica daca am 10W40(API SG/SHSJ/SL) nu conteaza producatorul, propietatile sunt identice continand aceeasi reteta in aditivi si ingrediente fiind apoi calasat in aceasi categorie. Apoi din punct de vedere comercial, toti vanzatorii spun ca nu trebuie amestecat, cu toate ca un vanzator care stie ce vinde nu prea exista. Fabricantul specifica indicativul uleiului, nu si producatorul, iar atunci cand o face este din cauze pur comerciale(interese economice, nationaliste, etc).

 

un articol foarte interesant: /index.php?/topic/62409-aproape-totul-despre-uleiuri/

..M-ai uitat cu datele de contact pt acumulatori ..:)) Am incercat sa iti trimit un PM dar scrie ca nu poti primi mesaje. Multzam anticipat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am adus si eu mobra acasa sambata, drept urmare ieri m-am apucat sa o demontez.

Problemele principale sunt cu electrica, fire innadite, subdimensionate, lipsa mufa de la regulatorul de tensiune, regulatorul ars, mufa de la releul de pornire e topita...

In rest... aripa spate e pocnita la mijloc, pe ambele parti, o voi reface cu fibra, probabil. Franele sunt blocate, rezervorul murdar pe interior si cu o mica indoitura... in concluzie o voi desface de tot.

Eu am gasit montat pe ea un regulator cu 4 fire, dar pe net am vazut ca exista si cu 5 fire. Mufa nu mai are, sunt firele puse cu papuci infipti in pinii regulatorului.

Intrebarea mea... pe Virago xv250 Route 66, ce regulator s-a montat din fabrica?

Am banuiala ca era cu 5 fire... pt ca in tigania de cablaje, la regulator duc de fapt 5 fire, dar 2 dintre ele (culoare rosie ambele, dar pana nu desfac tot cablajul nu bag mana in foc ca au fost din fabrica culoarea asta) sunt unite intre ele si continuate cu un alt fir la regulator, pe unul din pini.

Alta intrebare: se potrivesc regulatoarele si de la alte modele/marci? Pot adapta unul cu 5 pini?

Releul de pornire, daca e dus, merge si de la alte modele? Mi-ar trebui si mufele de la releu de pornire si de la regulator, sa fac o treaba macar... ma gandesc la xv535, chiar daca e sora mai mare, poate se potrivesc.

post-69984-0-67202800-1359373598_thumb.jpg

post-69984-0-35480800-1359373609_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...

Intrebarea mea... pe Virago xv250 Route 66, ce regulator s-a montat din fabrica?...

regulatorul este de doua feluri, cu 4 si 5 pini in functie de an, dupa cate stiu la route66 este cu 5.

poze cu cele doua regulatoare iti trimit pe email.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am primit, multumesc (si pt manualul tehnic).

Eu am cu 4 pini montat, identic cu asta: http://www.pro-bike.ro/forums/index.php?app=core&module=attach&section=attach&attach_rel_module=post&attach_id=291163

Dar pt ca de fapt ar fi 5 fire, din care 2 innadite intre ele si unite, ca sa iasa 4, mufa nu are... probabil ca a avut cu 5.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Va salut . Ma bate gandul sa ii cumpar la a mea un virago 250 din 92 . Acum a facut permisul si zic eu ca asta momentan este cel mai potrivit . Ideea este ca am gasit unul la 800e , dar are o problema . Partea de la carburator la cilindrii , este de plastic (nu stiu cum naiba ii spune) , este fisurata . Cam la ce pret as gasi asa ceva ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Va salut . Ma bate gandul sa ii cumpar la a mea un virago 250 din 92 . Acum a facut permisul si zic eu ca asta momentan este cel mai potrivit . Ideea este ca am gasit unul la 800e , dar are o problema . Partea de la carburator la cilindrii , este de plastic (nu stiu cum naiba ii spune) , este fisurata . Cam la ce pret as gasi asa ceva ?

este in jur de 100 lei, galerie de admisie, sau joint carburetor

http://www.ebay.com.au/itm/Yamaha-Virago-XV250-125-Intake-Joint-Carburetor-/250828039377

gasesti si mai ieftin, daca cauti

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator MosRahao

Va salut . Ma bate gandul sa ii cumpar la a mea un virago 250 din 92 . Acum a facut permisul si zic eu ca asta momentan este cel mai potrivit . Ideea este ca am gasit unul la 800e , dar are o problema . Partea de la carburator la cilindrii , este de plastic (nu stiu cum naiba ii spune) , este fisurata . Cam la ce pret as gasi asa ceva ?

 

cu 100 de euro am cumparat eu piesa de origine. cea de pe ebay vad ca-i chinezeasca (chinezii fac si ei o imitatie de virago).

 

totusi, inainte de a cumpara, verifica daca intr-adevar piesa asta e dusa cu adevarat. piesa asta e alcatuita din doua straturi de cauciuc - atunci cand am schimbat-o pe-a mea era fisurat numai stratul exterior, cel interior fiind intact. am vrut totusi sa o inlocuiesc, sa fiu linistit.

 

bafta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator MosRahao

Am adus si eu mobra acasa sambata, drept urmare ieri m-am apucat sa o demontez.

pe Virago xv250 Route 66, ce regulator s-a montat din fabrica?

Am banuiala ca era cu 5 fire... pt ca in tigania de cablaje, la regulator duc de fapt 5 fire,

Alta intrebare: se potrivesc regulatoarele si de la alte modele/marci? Pot adapta unul cu 5 pini?

Tot Route 66 am si eu, model 1990 si regulatorul e cu 4 pini. al 5-lea fir merge la masa, prins de unul din cele doua suruburi ce fixeaza regulatorul la pozitie.

 

Ref la potriveala: eu am incercat initial cu niste regulatoare de scuter si atv, dar nu au dat rezultate, s-au ars rapid. Obisnuiesc sa merg cu un regulator nou dupa mine, pentru rezerva, pentru ca am tot avut probleme cu asta si am inteles de la alti motociclisti cu Virago ca "asta-i boala lor"...

 

Bafta cu motoreta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Va salut . Ma bate gandul sa ii cumpar la a mea un virago 250 din 92 . Acum a facut permisul si zic eu ca asta momentan este cel mai potrivit . Ideea este ca am gasit unul la 800e , dar are o problema . Partea de la carburator la cilindrii , este de plastic (nu stiu cum naiba ii spune) , este fisurata . Cam la ce pret as gasi asa ceva ?

Poate ca nu e crapata de tot. Cea roz pe care o vinde Shackalu' a fost a mea. I-am schimbat eu galeria de admisie pentru ca era crapata rau. Faza tare e ca dupa ce am dat-o jos am observat ca pe dinauntru era intacta, fara nici un fel de probleme. Daca aia la 800 de euri nu mai are nici un fel de probleme si mere brici, io zic sa o iei. Daca nu esti sigur, iti recomand cu incredere Viroaga pe care o vinde Shackalu', mai ales daca "a ta" (prietena, sotie, nu am inteles) e fan de roz. Pretul e negociabil si Negrutza (asa cum o cheama si acum ca e roz) face toti banii. Cu respect, Nick.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tot Route 66 am si eu, model 1990 si regulatorul e cu 4 pini. al 5-lea fir merge la masa, prins de unul din cele doua suruburi ce fixeaza regulatorul la pozitie.

 

Ref la potriveala: eu am incercat initial cu niste regulatoare de scuter si atv, dar nu au dat rezultate, s-au ars rapid. Obisnuiesc sa merg cu un regulator nou dupa mine, pentru rezerva, pentru ca am tot avut probleme cu asta si am inteles de la alti motociclisti cu Virago ca "asta-i boala lor"...

 

Bafta cu motoreta!

 

Merci de info. A mea e din 1991, am inteles ca s-au montat cu 5 pini din acel an. Faza e ca eu am 5 fire care duc la regulator... 3 albe si 2 rosii, m-am uitat aseara mai atent. Am desfacut si cablajul 20-30 cm, in ideea in care am crezut ca s-a umblat mai mult la fire, pt ca acea culoare alba mi s-a parut dubioasa. Dar nu... asa este din fabrica, sunt 3 fire la regulator albe si 2 rosii. Cele 3 albe duc "linistite" pe cate un pin, iar cele 2 rosii sunt unite (de un fost proprietar) intre ele si continuate cu un alt fir (de alta culoare, evident ca omu' a pus ce i-a venit pe moment :-L ) pana la al 4lea pin al regulatorului.

Era tarziu aseara si n-am mai studiat traseul celor 2 fire rosii ca sa vad unde se duc.

Pe langa firele astea mai am si un alt fir de masa, dar care vine din alt manunchi, banuiesc ca e o masa a motoretei din alta parte a instalatiei electrice.

Problema mai e si ca nu mai am mufa... o sa vad ce compatibilitati gasesc, eventual una de PC adaptata, dar abia dupa ce o sa am regulatorul acasa.

Ce nu-mi place cand se fac adaptari si modificari din astea urate...

Am gasit pe ebay cu 30 dolari + transport (inca 7-10 dolari), nu original, dar identic si nou. Unul e din China, unul din SUA... nu stiu ce sa fac, pe care sa-l comand. Ca parca nu-mi vine sa dau minim 250 lei pe unul din Romania si sa fie tot chinezarie.

 

Mai am o problema mica cu releul de pornire. Mufa am gasit-o topita intr-o parte si cu un fir oxidat si rupt. Mufa asta se potriveste si de la alte modele cumva?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am avut o viroaga din 90'. Releul dus.L-am inlocuit cu unul de Trans care s-a potrivit perfect. De atunci sunt doi ani si inca functioneaza ok,chiar si la noul proprietar.Releul de Trans era SH,am dat 50 de lei pe el. Super afacere

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Teoretic, pt ca nu mai am mufa, se potriveste "fizic" orice releu... practic as vrea sa refac instalatia asa cum era, adica cu mufa si firele puse corect, fara innadituri si culori ametite.

Din putinele cunostiinte de electrica pe care le am, releele regulatoare fac acelasi lucru, mentin tensiunea constanta indiferent de turatia motorului. Deci orice releu moto ar merge.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...

Am gasit pe ebay cu 30 dolari + transport (inca 7-10 dolari), nu original, dar identic si nou. ...

gasesti si in europa, transport gratuit si cu mufa. http://cgi.ebay.fr/YAMAHA-Regulateur-XV125-XV250-XV-250-Virago-1997-2001-SH661-12-B6-CONNECTEUR-/280752438337?pt=FR_JG_Moto_Pi%C3%A8ces&hash=item415e263c41#ht_3302wt_1344

Editat de M.I.B.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Merci de link, inca n-am apucat sa ma uit f atent pe toate ebay-urile :D Totusi e o diferenta... cel din Franta e ~180 lei, cele pe care le-am gasit eu cam 135 lei cu tot cu transport. Fara mufa, intr-adevar...

Cel din Franta vad ca e pt modele mai noi, dar banuiesc ca merge fara probleme si la mine, nu?



Analizand putin cele 2 regulatoare, cu 4 si cu 5 pini, tind sa cred ca cel cu 5 pini are o racire mult mai buna... e mai mare si carcasa are rol si de radiator. O sa cumpar unul cu 5 pini, cu tot cu mufa.

Cel din Franta are transport gratuit doar in Franta... pt Romania e inca 7.6 euro. Total 45.6 euro... cam mult pt bugetul meu. Mai cautam.



O diagrama electrica pt Viago xv250 Route 66 din 1991 are cineva? Am tot cautat pe net, ca sa identific cablajele mai usor, dar nu gasesc pt anul asta si difera...



Poate ajuta pe altii... electrica pt Virago 250, dar, din pacate, nu pt modelul meu din '91.

post-69984-0-24913300-1359710294_thumb.jpg

post-69984-0-41587500-1359710304_thumb.jpg

post-69984-0-82855500-1359710351_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alternatorul magnetic - este un generator cu magneti permanenti, un magnetou in stare sa genereze puteri mai mari cca 150 - 300W. Constructia lui este recenta si este datorata progresului tehnologic in electronica, implementat in ultimii ani in constructia auto/moto.
In principiu este format din electromagneti dispusi circular, in forma de stea(stator). Acest ansamblu este fix in jurul caruia se rotesc pastile magnetice dispuse cu polaritate inversata pe un suport ce seamana cu o oala(rotor). Campul magnetic ce trece succesiv prin dreptul electromagnetilor produc un curent alternativ ce este redresat de o punte de diode. Stabilizarea tensiunii este asigurata de o baterie cu tiristori ce se deschid la tensiune prestabilita si care pun la masa surplusul de curent. Este format din trei circuite identice, cate unul pentru fiecare faza.
Bobinele statorului sunt in general in numar de trei, dar pot fi si patru. Fiecare bobina fiind si ea formata din mai multi electromagneti inseriati. Numarul lor total fiind in aceasta situatie, un multiplu al lui trei(6, 9, 12,15, etc) sau al lui patru(8, 12, 16, 18, etc). Schema alaturata reprezinta un magnetou trifazic(trei bobine).

Regulatorul electronic - multi ii spun gresit releu de incarcare(ceeace nu este adevarat, lucreaza ca un sunt electronic).
De remarcat faptul ca regulatorul electronic este fabricat intr-o capsula metalica pentru a se asigura racirea montajului electronic, care este apoi acoperit cu un lac protector. Diodele de putere si tiristorii sunt fabricatie direct in carcasa regulatorului pentru a disipa caldura. Trebuie mentionat faptul ca datorita constructiei este indicat ca in functionare curentul produs sa fie absorbit de cat mai multi onsumatori, astfel montajul electronic va fi solicitat mai putin.
Regulatoarele electronice sunt in principiu identice, totusi aspectul si terminalele difera de la un producator la altul. Spre exemplu unele au doar patru terminale(fire), altele au sase sau mai multe fire. Unele sunt prevazute cu conector incorporat, altele au fire ce se termina cu un conector.
Atunci cand au fire acestea sunt colorate, le putem identifica usor. Astfel se poate utiliza si alt model de regulator.
- trei fire au aceesi culoare - fac legatura cu fiecare faza ce iese din generator(nu conteaza ordinea)
- un fir (intotdeauna) rosu - este firul ce face o conexiune ferma cu borna + a ateriei.
- masa este asigurata prin carcasa metalica a regulatorului, care trebuie fixata la sasiul motocicletei prin suruburi(de regula sunt doua).
Aceasta este o prima varianta(patru fire), dar pot fi si alte modele.
- daca exista inca un fir rosu cu aceeasi grosime ca primul atunci se poate lega impreuna cu acesta la borna + baterie, dar poate fi conectat la alimentarea accesoriilor a instalatiei electrice.
- daca firul este rosu dar mai subtire, atunci se leaga la plus contact (+15) el asigura curentul de functionare a montajului.
- in unele cazuri mai poate exista un alt fir negru(la unele scutere), acesta se leaga la masa.

Cum se poate distruge regulatorul?
- o baterie uzata este incapabila sa absoarba o mare parte din curentul produs de generator, astfel releul este suprasolicitat se incalzeste puternic si se arde.
- oxidul poate produce un contact imperfect intre masa motocicletei si carcasa regulatorului, astfel curentul nu mai este absorbit de consumatori ci de releu. Se produce efectul descris mai sus care distruge regulatorul
- contacte imperfecte la unul sau mai multe fire ce ies din generator(cele trei fire). Asta face ca celelalte infasurari sa fie preluate doar de unul din cele trei circuite ale regulatorului producand distrugerea pe rand a acestora.

Ce trebuie sa verificam si cum?
Verificarile se fac cu un multimetru pe scara de 2 V.
1. Pornim motorul si aprindem luminile(toti cosumatorii), apoi masuram intre carcasa regulatorului si sasiu, intre carcasa regulatorului si borna - a bateriei. Tensiune nu trebe sa depaseasca 0.02V. Daca tensiunea nu este conforma se remediaza cauza.
2. Dupa aceasta masuratoare se masoara identic intre firul rosu(se inteapa cu un ac) si borna + a bateriei. Nici aici nu trebuie sa gasim o tensiune mai mare de 0,02V.
3. Asemeni se verifica si inainte si dupa conector terminalele generatorului. Eu am renuntat la acel conetor dupa ce am distrus doua relee. Am cositorit ferm firele rezolvand astfel un mare neajuns. Acelasi lucru am facut si la alte motorete a unor cunoscuti.
4. Se masoara tensiunea de incarcare la bornele bateriei. Trebuie sa fie intre 13,6V si 14,5V.

Recomandari - dupa pornirea motorului aprindeti imediat luminile. Bateria sa fie in stare buna, capabila sa absoarba 6 - 8A. Daca totul este ok, nu este nevoie de utilizarea unui ventilator pentru racirea regulatorului. Cu cat sunt mai multi consumatori cu atat regulatorul este solicitat mai putin.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +56000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +20000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...