Geo_ZGA Postat Ianuarie 31, 2013 Share Postat Ianuarie 31, 2013 Tot Route 66 am si eu, model 1990 si regulatorul e cu 4 pini. al 5-lea fir merge la masa, prins de unul din cele doua suruburi ce fixeaza regulatorul la pozitie. Ref la potriveala: eu am incercat initial cu niste regulatoare de scuter si atv, dar nu au dat rezultate, s-au ars rapid. Obisnuiesc sa merg cu un regulator nou dupa mine, pentru rezerva, pentru ca am tot avut probleme cu asta si am inteles de la alti motociclisti cu Virago ca "asta-i boala lor"... Bafta cu motoreta! Merci de info. A mea e din 1991, am inteles ca s-au montat cu 5 pini din acel an. Faza e ca eu am 5 fire care duc la regulator... 3 albe si 2 rosii, m-am uitat aseara mai atent. Am desfacut si cablajul 20-30 cm, in ideea in care am crezut ca s-a umblat mai mult la fire, pt ca acea culoare alba mi s-a parut dubioasa. Dar nu... asa este din fabrica, sunt 3 fire la regulator albe si 2 rosii. Cele 3 albe duc "linistite" pe cate un pin, iar cele 2 rosii sunt unite (de un fost proprietar) intre ele si continuate cu un alt fir (de alta culoare, evident ca omu' a pus ce i-a venit pe moment ) pana la al 4lea pin al regulatorului. Era tarziu aseara si n-am mai studiat traseul celor 2 fire rosii ca sa vad unde se duc. Pe langa firele astea mai am si un alt fir de masa, dar care vine din alt manunchi, banuiesc ca e o masa a motoretei din alta parte a instalatiei electrice. Problema mai e si ca nu mai am mufa... o sa vad ce compatibilitati gasesc, eventual una de PC adaptata, dar abia dupa ce o sa am regulatorul acasa. Ce nu-mi place cand se fac adaptari si modificari din astea urate... Am gasit pe ebay cu 30 dolari + transport (inca 7-10 dolari), nu original, dar identic si nou. Unul e din China, unul din SUA... nu stiu ce sa fac, pe care sa-l comand. Ca parca nu-mi vine sa dau minim 250 lei pe unul din Romania si sa fie tot chinezarie. Mai am o problema mica cu releul de pornire. Mufa am gasit-o topita intr-o parte si cu un fir oxidat si rupt. Mufa asta se potriveste si de la alte modele cumva? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Zacopilu Postat Ianuarie 31, 2013 Share Postat Ianuarie 31, 2013 Eu am avut o viroaga din 90'. Releul dus.L-am inlocuit cu unul de Trans care s-a potrivit perfect. De atunci sunt doi ani si inca functioneaza ok,chiar si la noul proprietar.Releul de Trans era SH,am dat 50 de lei pe el. Super afacere Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat Ianuarie 31, 2013 Share Postat Ianuarie 31, 2013 Teoretic, pt ca nu mai am mufa, se potriveste "fizic" orice releu... practic as vrea sa refac instalatia asa cum era, adica cu mufa si firele puse corect, fara innadituri si culori ametite. Din putinele cunostiinte de electrica pe care le am, releele regulatoare fac acelasi lucru, mentin tensiunea constanta indiferent de turatia motorului. Deci orice releu moto ar merge. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
M.I.B. Postat Ianuarie 31, 2013 Share Postat Ianuarie 31, 2013 (editat) ... Am gasit pe ebay cu 30 dolari + transport (inca 7-10 dolari), nu original, dar identic si nou. ... gasesti si in europa, transport gratuit si cu mufa. http://cgi.ebay.fr/YAMAHA-Regulateur-XV125-XV250-XV-250-Virago-1997-2001-SH661-12-B6-CONNECTEUR-/280752438337?pt=FR_JG_Moto_Pi%C3%A8ces&hash=item415e263c41#ht_3302wt_1344 Editat Ianuarie 31, 2013 de M.I.B. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat Februarie 1, 2013 Share Postat Februarie 1, 2013 Merci de link, inca n-am apucat sa ma uit f atent pe toate ebay-urile Totusi e o diferenta... cel din Franta e ~180 lei, cele pe care le-am gasit eu cam 135 lei cu tot cu transport. Fara mufa, intr-adevar... Cel din Franta vad ca e pt modele mai noi, dar banuiesc ca merge fara probleme si la mine, nu? Analizand putin cele 2 regulatoare, cu 4 si cu 5 pini, tind sa cred ca cel cu 5 pini are o racire mult mai buna... e mai mare si carcasa are rol si de radiator. O sa cumpar unul cu 5 pini, cu tot cu mufa. Cel din Franta are transport gratuit doar in Franta... pt Romania e inca 7.6 euro. Total 45.6 euro... cam mult pt bugetul meu. Mai cautam. O diagrama electrica pt Viago xv250 Route 66 din 1991 are cineva? Am tot cautat pe net, ca sa identific cablajele mai usor, dar nu gasesc pt anul asta si difera... Poate ajuta pe altii... electrica pt Virago 250, dar, din pacate, nu pt modelul meu din '91. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat Februarie 2, 2013 Share Postat Februarie 2, 2013 Alternatorul magnetic - este un generator cu magneti permanenti, un magnetou in stare sa genereze puteri mai mari cca 150 - 300W. Constructia lui este recenta si este datorata progresului tehnologic in electronica, implementat in ultimii ani in constructia auto/moto.In principiu este format din electromagneti dispusi circular, in forma de stea(stator). Acest ansamblu este fix in jurul caruia se rotesc pastile magnetice dispuse cu polaritate inversata pe un suport ce seamana cu o oala(rotor). Campul magnetic ce trece succesiv prin dreptul electromagnetilor produc un curent alternativ ce este redresat de o punte de diode. Stabilizarea tensiunii este asigurata de o baterie cu tiristori ce se deschid la tensiune prestabilita si care pun la masa surplusul de curent. Este format din trei circuite identice, cate unul pentru fiecare faza.Bobinele statorului sunt in general in numar de trei, dar pot fi si patru. Fiecare bobina fiind si ea formata din mai multi electromagneti inseriati. Numarul lor total fiind in aceasta situatie, un multiplu al lui trei(6, 9, 12,15, etc) sau al lui patru(8, 12, 16, 18, etc). Schema alaturata reprezinta un magnetou trifazic(trei bobine).Regulatorul electronic - multi ii spun gresit releu de incarcare(ceeace nu este adevarat, lucreaza ca un sunt electronic).De remarcat faptul ca regulatorul electronic este fabricat intr-o capsula metalica pentru a se asigura racirea montajului electronic, care este apoi acoperit cu un lac protector. Diodele de putere si tiristorii sunt fabricatie direct in carcasa regulatorului pentru a disipa caldura. Trebuie mentionat faptul ca datorita constructiei este indicat ca in functionare curentul produs sa fie absorbit de cat mai multi onsumatori, astfel montajul electronic va fi solicitat mai putin.Regulatoarele electronice sunt in principiu identice, totusi aspectul si terminalele difera de la un producator la altul. Spre exemplu unele au doar patru terminale(fire), altele au sase sau mai multe fire. Unele sunt prevazute cu conector incorporat, altele au fire ce se termina cu un conector.Atunci cand au fire acestea sunt colorate, le putem identifica usor. Astfel se poate utiliza si alt model de regulator.- trei fire au aceesi culoare - fac legatura cu fiecare faza ce iese din generator(nu conteaza ordinea)- un fir (intotdeauna) rosu - este firul ce face o conexiune ferma cu borna + a ateriei.- masa este asigurata prin carcasa metalica a regulatorului, care trebuie fixata la sasiul motocicletei prin suruburi(de regula sunt doua).Aceasta este o prima varianta(patru fire), dar pot fi si alte modele.- daca exista inca un fir rosu cu aceeasi grosime ca primul atunci se poate lega impreuna cu acesta la borna + baterie, dar poate fi conectat la alimentarea accesoriilor a instalatiei electrice.- daca firul este rosu dar mai subtire, atunci se leaga la plus contact (+15) el asigura curentul de functionare a montajului.- in unele cazuri mai poate exista un alt fir negru(la unele scutere), acesta se leaga la masa.Cum se poate distruge regulatorul? - o baterie uzata este incapabila sa absoarba o mare parte din curentul produs de generator, astfel releul este suprasolicitat se incalzeste puternic si se arde.- oxidul poate produce un contact imperfect intre masa motocicletei si carcasa regulatorului, astfel curentul nu mai este absorbit de consumatori ci de releu. Se produce efectul descris mai sus care distruge regulatorul- contacte imperfecte la unul sau mai multe fire ce ies din generator(cele trei fire). Asta face ca celelalte infasurari sa fie preluate doar de unul din cele trei circuite ale regulatorului producand distrugerea pe rand a acestora.Ce trebuie sa verificam si cum?Verificarile se fac cu un multimetru pe scara de 2 V.1. Pornim motorul si aprindem luminile(toti cosumatorii), apoi masuram intre carcasa regulatorului si sasiu, intre carcasa regulatorului si borna - a bateriei. Tensiune nu trebe sa depaseasca 0.02V. Daca tensiunea nu este conforma se remediaza cauza.2. Dupa aceasta masuratoare se masoara identic intre firul rosu(se inteapa cu un ac) si borna + a bateriei. Nici aici nu trebuie sa gasim o tensiune mai mare de 0,02V.3. Asemeni se verifica si inainte si dupa conector terminalele generatorului. Eu am renuntat la acel conetor dupa ce am distrus doua relee. Am cositorit ferm firele rezolvand astfel un mare neajuns. Acelasi lucru am facut si la alte motorete a unor cunoscuti.4. Se masoara tensiunea de incarcare la bornele bateriei. Trebuie sa fie intre 13,6V si 14,5V.Recomandari - dupa pornirea motorului aprindeti imediat luminile. Bateria sa fie in stare buna, capabila sa absoarba 6 - 8A. Daca totul este ok, nu este nevoie de utilizarea unui ventilator pentru racirea regulatorului. Cu cat sunt mai multi consumatori cu atat regulatorul este solicitat mai putin. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yonick Postat Februarie 2, 2013 Share Postat Februarie 2, 2013 Inca ceva ,are cineva de vanzare o sea de pilot? Am io. Zi un pret si ne-ntelegem. Nick. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator MosRahao Postat Februarie 2, 2013 Share Postat Februarie 2, 2013 (editat) Alternatorul magnetic - Regulatorul electronic - Cum se poate distruge regulatorul? Ce trebuie sa verificam si cum? Recomandari - Ai scris foarte clar si cat se poate de pertinent. Am dat un print postului tau si next we ma apuc de treaba. Si eu am ars vreo 3 regulatoare si m-am saturat! Pe-al 4-lea nu-l mai montez inainte de a rezolva, dupa puteri, cele aratate de tine mai sus. O sa-mi cumpar un aparat de masura, fire noi (sunt cam coapte), mufe si papuci (cred ca mufa mea e cam expirata si nu asigura contacte ferme), plus o baterie noua (are deja 3 ani a mea) si ma apuc de treaba, pas cu pas, cum ai zis tu. O sa incerc sa documentez chestia asta, sper sa fie de folos si celorlalti. Intrebare: un prieten spune ca poate sa afecteze si releul de pornire; in ce fel influenteaza releul de pornire buna functionare a regulatorului de incarcare? (mentionez ca motoreta mea porneste "la sfert") Sa umblu deci si la asta? Ce ar fi de verificat la el? Multumesc! P.S.: eu am cumparat regulator bun (pret: 200 lei -sau 215 ceva de gen- identic cu cel de origine) de la Razvan, 0723 649 225, http://www.metricmotion.ro/ - omul are cont aici pe forum. Il recomand pentru promptitudine si seriozitate. Editat Februarie 2, 2013 de Festina Lente Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat Februarie 2, 2013 Share Postat Februarie 2, 2013 (editat) ....sper sa fie de folos si celorlalti. ===== ...in ce fel influenteaza releul de pornire buna functionare a regulatorului de incarcare? (.. P.S.: eu am cumparat regulator bun... Ce am scris sunt cateva generalitati, evident ca pe aceasta tema se pot discuta pagini intregi... in principiu poti folosi orice tip de regulator. Ma bucur ca-ti este de folos! ===== Releul de pornire nu are legatura cu sistemul de incarcare. Sunt doua mecanisme ce lucreaza independent si separat. Mai mult cand lucreaza unul, celalalt este in "standby". Orice legatura intre ele este o pura intamplare, o coincidenta.... PS. eu am acum reglator de scuter si baterie noua... este ok, resul sunt vorbe... si pot sa te ajut cu masuratori electrice de orice fel! Editat Februarie 2, 2013 de cristi 57 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
SERGHEI42 Postat Februarie 2, 2013 Share Postat Februarie 2, 2013 Am io. Zi un pret si ne-ntelegem. Nick. ) ...Hai omule ca este marfa ta !!! ) Da-mi pm cu un pret daca este inn mintile ei si nu sare buretele din ea. (ca este uzata nu conteaza...) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
augustin31 Postat Februarie 3, 2013 Share Postat Februarie 3, 2013 Cumpar gentuta de scule...( dinaceea ce se pune pe furca in fata )..daca are careva ..va rog dati un semn Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator MosRahao Postat Februarie 3, 2013 Share Postat Februarie 3, 2013 Cumpar gentuta de scule...( dinaceea ce se pune pe furca in fata )..daca are careva ..va rog dati un semn au la kronau (louis.de) la vreo 100 de ron parca. dintr-un fel de vinilin, mie unuia nu mi-au placut cum sunt lucrate... pot sa te ajut cu masuratori electrice de orice fel! multumesc mult! am sa te semnalizez daca nu voi razbi singur. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat Februarie 4, 2013 Share Postat Februarie 4, 2013 Ce am scris sunt cateva generalitati, evident ca pe aceasta tema se pot discuta pagini intregi... in principiu poti folosi orice tip de regulator. Ma bucur ca-ti este de folos! ===== Releul de pornire nu are legatura cu sistemul de incarcare. Sunt doua mecanisme ce lucreaza independent si separat. Mai mult cand lucreaza unul, celalalt este in "standby". Orice legatura intre ele este o pura intamplare, o coincidenta.... PS. eu am acum reglator de scuter si baterie noua... este ok, resul sunt vorbe... si pot sa te ajut cu masuratori electrice de orice fel! Multumesc si eu pt postare. In mare, aveam idee despre ce face acest regulator, dar acum m-am mai "luminat" in privinta firelor. Eu am 2 fire rosii, dar care au fost legate impreuna de un fost proprietar "meserias". Nu stiu daca e coincidenta sau nu, dar eu am gasit si mufa de la releul de pornire topita. S-a intamplat in acelasi timp in care regulatorul nu a mai functionat. Una peste alta, trebuie sa fac rost de mufa pt regulator si mufa pt releul de pornire... In alta ordine de idei, in weekend am dat jos capacele ornamentale de pe cilindrii, erau intr-o stare f proasta, cu lacul umflat si oxidat... le-am lustruit cu smirghel mediu, cu unul f fin cu apa si, la final, cu pasta de polishat metalul... primul a iesit excelent, al 2lea a ramas cu mici pete. Am dat jos si rezervorul cu tot cu robinet, plus alte maruntisuri. Benzina veche de 2 ani s-a dus la canal (cu multe regrete ), clatit, dat jos robinetul (spalat bine si asta, ca era negru) si lasat la aerisit pe balcon... zilele urmatoare o sa pun dop la robinet si o sa incerc o electroliza, sa curat rugina interioara, dar nu inainte de a incerca sa indrept o lovitura in rezervor. Spun "incerca" pt ca nu am mai facut pana acum... o sa caut o ventuza, ceva... cu tija curbata nu cred ca am cum. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat Februarie 4, 2013 Share Postat Februarie 4, 2013 Cred ca te pot ajuta, dar trebe sa ajungi cu rezervorul la mine... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat Februarie 4, 2013 Share Postat Februarie 4, 2013 (editat) Oricum e dat jos... momentan vreau sa incerc electroliza, sa vad cum se curata (nu e extrem de ruginit, dar are ceva urme). Sa dau jos si carburatorul, sa-l curat... plus detalii "de frumusete", adica curatenie pt toate piesele, curatat rugina unde e cazul, dat grund si revopsit negru lucios (cum era si din fabrica). Daca ma poti ajuta, ar fi excelent Sunt sigur ca singur nu o sa reusesc, dar o sa incerc... dupa care voi apela la tine Pot sa vin cu el sub brat... e micut Editat Februarie 4, 2013 de Geo_ZGA Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat Februarie 4, 2013 Share Postat Februarie 4, 2013 k Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Banditer Postat Februarie 7, 2013 Share Postat Februarie 7, 2013 (editat) cum as putea face la un virago 250 sa fie mai zgomotos ... tevile.. sunt ceva tevi mai zgomotoase? se poate cumva demonta partea din capatul tevilor .. ca am vazut la unele ca nu aveau .. desi aratau ca cele originale aici in videou' asta suna diferit fata de ce am auzit eu Editat Februarie 7, 2013 de Banditer Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat Februarie 7, 2013 Share Postat Februarie 7, 2013 (editat) Din ce am observat eu... tevile si tobele exterioare, cromate si lucioase, pe care le vedem noi, sunt strict estetice. Teava reala de evacuare e mult mai subtire, cred ca un fi 40, si trece prin cele cromate. Teava de la cilindrul din fata trece direct prin cea cromata, cum se si vede. In schimb, cea din spate, trece pe langa baterie, pe centru, si se uneste cu toba cromata. Deci teava pe care o vedem noi ca pleaca din cilindrul din spate e doar ornamentala, nu e nici macar prinsa de cilindru Teoretic se poate face evacuarea, ori pastrandu-se tobele si tevile ornamentale vechi si trecandu-se teava de inox prin ele, ori inlocuindu-se direct, ca in filmulet. Problema e ca cele stoc au si o toba, pe care o poti vedea daca te bagi sub mobra, in spatele tobei ornamentale de jos. p.s: imi place ce a facut nenea asta, s-a jucat frumos cu vopseaua neagra... imi da idei p.p.s: filtru conic ca in filmulet si-a montat cineva pe mobra? Ca ma bate gandul si pe mine... Editat Februarie 7, 2013 de Geo_ZGA Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Banditer Postat Februarie 7, 2013 Share Postat Februarie 7, 2013 (editat) in legatura cu filtru si eu vreau sa pun la fel .. si sa dau jos cutiille alea laterale vezi ca gasesti pe louis PS: "Deci teava pe care o vedem noi ca pleaca din cilindrul din spate e doar ornamentala, nu e nici macar prinsa de cilindru " sigur? nu stiam... Editat Februarie 7, 2013 de Banditer Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat Februarie 7, 2013 Share Postat Februarie 7, 2013 Problema nu e gasitul filtrului... se gasesc filtre bune (eu prefer K&N), inclusiv pe ebay. Problema e ca nu stiu ce se va intampla cu amestecul... mi-e frica sa nu devina prea sarac. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
M.I.B. Postat Februarie 8, 2013 Share Postat Februarie 8, 2013 .... Salut, eu am tobe drag si suna destul de zgomotos, adica pe autostrada ma zapacesc de cap. ) cum suna a mea gasesti aici in legatura cu filtrul, eu am montat un asemenea filtru si functioneaza excelent. trebuie doar spalat. Singura problema este in caz de ploaie, exista posibilitatea de a intra apa pe admisie, astfel ca eu am acoperit filtrul cu capacul original, cu mici modificari. (aici ai un link cu filtrul neacoperit ). Geo_ZGAfiltrul este sport, amestecul este mai bogat in aer. bafta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat Februarie 8, 2013 Share Postat Februarie 8, 2013 Stiu, prea mult aer, prea putina benzina... amestec sarac. A ta merge ok, e corect amestecul? Eu as renunta la ambele cutii, inclusiv cea de pe dreapta, si sa pun conicul direct la exterior. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
M.I.B. Postat Februarie 8, 2013 Share Postat Februarie 8, 2013 Stiu, prea mult aer, prea putina benzina... amestec sarac. A ta merge ok, e corect amestecul? Eu as renunta la ambele cutii, inclusiv cea de pe dreapta, si sa pun conicul direct la exterior. Eu consider ca este ok amestecul, de cand a cumparat-o din germania a fost cu filtrul sport. vezi in al doilea film spre final cum a fost montat, problema este ca nu poti merge pe ploaie sau daca vrei sa risti... (eu in cutia din stanga am relee si alarma). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator MosRahao Postat Februarie 8, 2013 Share Postat Februarie 8, 2013 cum as putea face la un virago 250 sa fie mai zgomotos ... cea mai simpla metoda: scoti afara surubul pe care-l vei vedea la partea de jos a tobei. sunetul devine mai "plin", fara sa fie deranjant. surubul asta e de 10 sau de 12, gen; si o sa-l vezi daca te bagi sub motoreta; toba e undeva in fata rotii spate si acest surub e amplasat pe mijlocul ei, la partea de jos. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat Februarie 8, 2013 Share Postat Februarie 8, 2013 Ce relee? Eu in cea din stanga am o singura piesa micuta, care din cate inteleg eu, e "thermo switch". Nu am idee ce face el, tinand cont ca motorul e racit pe aer... Releele (2 la numar) le am in spatele capacului din dreapta, de sub sa. Releu de semnalizare si releu de pornire, atat. Ideea mea e sa renunt la cele 2 cutii, nu imi plac cum arata... plus ca nu prea le vad rostul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.