darian Postat Februarie 8, 2013 Share Postat Februarie 8, 2013 Ce relee? Eu in cea din stanga am o singura piesa micuta, care din cate inteleg eu, e "thermo switch". Nu am idee ce face el, tinand cont ca motorul e racit pe aer... Releele (2 la numar) le am in spatele capacului din dreapta, de sub sa. Releu de semnalizare si releu de pornire, atat. Ideea mea e sa renunt la cele 2 cutii, nu imi plac cum arata... plus ca nu prea le vad rostul. Dacã-s în stare foarte bunã,cutiile cromate cu suporti cu tot,mã intereseazã pe mine. Filtru sport am si eu,pe 125-ul din dotare.De-abia mai pleca de pe loc,din cauza volumului mult prea mare de aer,care intra-n carburator.A trebuit sã-l obturez.La varã,dupã ce-o cumpãr si-i pun motor de 250 (asa cum are si @ M.I.B.,pe 125,motor de doi juma)',o sã-i schimb tobele si jiglerul,,ca s-o fac simai sprintzarã. Prea am prins drag de ea,desi am primit cadou de ziua mea,o fierãtanie grozavã,de 850 cc...Vezi cã jigler mãrit,pt. variantã mai sportivã,e foarte ieftin.Tobele,le poate aranja cineva priceput.,pt. o evacuare mai permisivã. Asa cã relativ ieftin si usor,o poti up-grada. Si apropo,tocmai am retapitzat un set de sei de 250.Cu ocazia asta,am lãtzit seaua pilotului cu vreo 4 cm pe fiecare parte (doar partea din spate),si-am rãzuit gâlma din fatza seii pasagerului.Am testat-o pe Virogutza mea si pot sã-ti spun cã se stã ceva mai bine,asa.Abia astept sã-mi fac timp sã le modific si pe-astea ale mele...! Si,de vreo 3 zile,i-am pus si sistem audio cu boxe si telecomandã pe ghidon (sistem special pt. moto).Amplif-ul a-ncãput la marele fix lângã baterie,în locul trusei originale de scule.Plus prizã de 12 V,tot pe ghidon.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat Februarie 9, 2013 Share Postat Februarie 9, 2013 Cand o sa termin reconditionarea ei, o sa-ti cer mai multe detalii Darian Pana atunci incerc sa o aduc in stadiul "de fabrica", fac itp, inmatriculare etc... si dupa aceea modificari. Momentan am o problema cu bateria... a fost noua (formatata de un mecanic), a stat 2 ani degeaba, s-a completat electrolitul... avea 9 v cand am adus-o acasa, acum 3-4 saptamani. Ieri mi-a adus cineva un redresor moto si am pus-o la incarcat. Faza e ca din prima s-a aprins becul verde care indica ca e incarcata, am pus aparatul de masura pe ea... cam 5-6 v imi da (nu bag mana in foc ca-mi indica bine aparatul de masura, e un Mavo antic). Mai am ce sa-i fac sa o resuscitez sau la gunoi cu ea? Mi se pare ciudat ca face fazele astea, fiind noua... M-am uitat acum si vad ca incarca... s-a aprins becul portocaliu de incarcare, abia acum, desi sta de 14 ore pe redresor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Banditer Postat Februarie 9, 2013 Share Postat Februarie 9, 2013 cea mai simpla metoda: scoti afara surubul pe care-l vei vedea la partea de jos a tobei. sunetul devine mai "plin", fara sa fie deranjant. surubul asta e de 10 sau de 12, gen; si o sa-l vezi daca te bagi sub motoreta; toba e undeva in fata rotii spate si acest surub e amplasat pe mijlocul ei, la partea de jos. bun bun.. dar surubul ala nu are nici un rol? adica nu tine toba?? nu se intampla nimic daca il scot? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat Februarie 9, 2013 Share Postat Februarie 9, 2013 ...a stat 2 ani degeaba, s-a completat electrolitul... avea 9 v cand am adus-o acasa, acum 3-4 saptamani... O baterie formatata se utilizeaza, nu se pastreaza. Punct. Altfel se sulfateaza. Procesul de erodare are loc oricum si este dat in timp(in ani). La o utilizare conforma are o viata de cca 3 - 4 ani. In cazul in care nu o folosesti o pui la incarcat dupa 30 de zile daca temperatura este peste 0 gr sau la 15 zile daca teperatura este sub 0 gr (asa spune fabricantul). In cazul tau este sulfatata, proces ce sa desfasurat in timpul de neutilizare si care este ireversibil. Nu cred sa mai fie buna, dar incearca sa faci incarcari/descarcari repetate - singura operatie de desulfatare partiala cunoscuta. Daca nu-si revine dupa 2-3 cicluri, cumpara una noua... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator MosRahao Postat Februarie 9, 2013 Share Postat Februarie 9, 2013 bun bun.. dar surubul ala nu are nici un rol? adica nu tine toba?? nu se intampla nimic daca il scot? nu are nici un rol de sustinere sau altceva de genul asta, desurubeaza-l fara frica. e chiar sub toba, in mijlocul ei, nu sustine nimic. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihneanu Postat Februarie 10, 2013 Share Postat Februarie 10, 2013 Buna Cristi! Pentru ca este clar de acum ca esti expertul in probleme electrice de pe acest forum, da-mi si mie un sfat! Vreau sa curat toate contactele instalatiei electrice (sau ma rog, toti papucii si mufele la care am acces) si apoi sa le tratez cu spray de contacte, dar nu stiu exact cum sa curat papuceii aceia micuti - poate cu o perie speciala, sau cu o solutie? Sunt convins ca ai o metoda verificata. Nu as vrea insa sa ii cositoresc. Doar sa ma asigur ca sunt contacte ferme acolo. Multumesc mult! O baterie formatata se utilizeaza, nu se pastreaza. Punct. Altfel se sulfateaza. Procesul de erodare are loc oricum si este dat in timp(in ani). La o utilizare conforma are o viata de cca 3 - 4 ani. In cazul in care nu o folosesti o pui la incarcat dupa 30 de zile daca temperatura este peste 0 gr sau la 15 zile daca teperatura este sub 0 gr (asa spune fabricantul). In cazul tau este sulfatata, proces ce sa desfasurat in timpul de neutilizare si care este ireversibil. Nu cred sa mai fie buna, dar incearca sa faci incarcari/descarcari repetate - singura operatie de desulfatare partiala cunoscuta. Daca nu-si revine dupa 2-3 cicluri, cumpara una noua... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
darian Postat Februarie 10, 2013 Share Postat Februarie 10, 2013 (editat) O baterie formatata se utilizeaza, nu se pastreaza. Punct. Altfel se sulfateaza. Procesul de erodare are loc oricum si este dat in timp(in ani). La o utilizare conforma are o viata de cca 3 - 4 ani. In cazul in care nu o folosesti o pui la incarcat dupa 30 de zile daca temperatura este peste 0 gr sau la 15 zile daca teperatura este sub 0 gr (asa spune fabricantul). In cazul tau este sulfatata, proces ce sa desfasurat in timpul de neutilizare si care este ireversibil. Nu cred sa mai fie buna, dar incearca sa faci incarcari/descarcari repetate - singura operatie de desulfatare partiala cunoscuta. Daca nu-si revine dupa 2-3 cicluri, cumpara una noua... Corect ! Dar sã stii cã depinde si de calitatea bateriei si de conditiile în care-a stat...Uite,la-nceputul verii,am pus mâna pe Virogutza asta de 125 cc. Zãcuse 2 ani,în garaj subteran,la temperaturã constantã.Bateria, fusese nou-noutzã,înainte de " depozitare". La fel ca si cea a lui @Geo_ZGA,si-a revenit mai greu,dar si-a revenit. Am mers cu ea,fãrã probleme,toatã vara.Cum a dat frigul,însã...Kaput ! Mi-a dat mecanicul o altã baterie,care pãrea a fi nouã.Asa si zicea cã e. No name,chiar nu scrie ce firmã e.Si e si de 9 Ah,în loc de 10.Am si releul de-ncãrcare,partial dus.Doar în anumite momente,încarcã peste 13 V. Am voltmetru pus în priza de 12 V.Mai mult stau cu ochii pe el,decât pe vitezometru...Ei,bateria asta,dupã cel mult 2 luni,brusc,a-nceput sã nu mai vrea sã stea-ncãrcatã.De 2 zile,am primit un redresor moto+auto.Tot week-end-ul ãsta,am chinuit bateria.De-abia-n seara asta,am reusit s-o fac sã indice peste 12 V,si sã stea asa.Si asta,doar dupã ce-am torturat-o cu setarea pt. baterii auto,cu curent mare (se-auzea sfârâind).O tineam asa, o juma' de orã,dup-aia 1-2 ore,pe setarea pt. moto.Mâîne,abia astept s-o montez pe mobrã ,sã vãd pe bune,dacã mai poate ceva.Sãptãmâna asta,primesc si releu nou.Si oricum,în max. 2 sãpt. ,iau altã baterie,de calitate. Ce pãrere ai despre bateriile cu gel ? Meritã ? Mai ales cã vreau sã pãstrez Virogutza,asa cã nu-mi bat joc de ea si vreau sã-i iau accesorii si consumabile de calitate. Editat Februarie 10, 2013 de darian Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat Februarie 11, 2013 Share Postat Februarie 11, 2013 (editat) Nu am timp de explicatii detaliate care oricum nu vor fi citite... deci pe scurt: acumulatorul stocheaza energia electrica si o elibereaza printr-o reactie chimica reversibila, dar nu 100%. Aceasta face ca ementele lui se degradeaza in timp. Cea mai distructiva pentru el, din reactiiile ce au loc este sulfatarea, reactie ce se produce la descarcari puternice, incarcari cu curenti mari, si neutilizare. Singura solutie de pastrare este de a face un ciclu de descarcare partiala si icarcare periodic(am scris anterior). Acest ciclu realizeaza in plus si o desulfatare partiala, nu si totala. Deci utilizarea corecta da longevitate unei baterii. O utilizare anormala, inclusiv neutilizarea ii scurteaza viata, restul sunt vorbe... Calitatea? Evident ca orice produs pleaca de la un minim catre un maxim... Daca e cazul si intereseaza pot scrie in viitor despre aceasta... ==== Bateria cu gel este normala, doar ca solutia de acid lichida este inlocuita cu alta gelatinoasa(sa-i zicem solida - la limita dintre solid si lichid - adica in stare libera este solida, nu curge...). Un mare avantaj este ca nu curge la rasturnare, particulele desprinse raman pe loc, descompunerea apei in H2 si O prin electroliza este diminuata(adica fara intretinere), etc PS. revin pentru @mihneanu.. Editat Februarie 11, 2013 de cristi 57 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
M.I.B. Postat Februarie 11, 2013 Share Postat Februarie 11, 2013 .. Si apropo,tocmai am retapitzat un set de sei de 250... Salut, Dariane Daca tot ai facut treaba asta de ce nu bagi si tu niste poze, sti ca sunt interesat ca trebuie sa le fac pe ale mele.. Pe mine ma intereseaza sa ma deplasez ma in spate (din cauza inaltimii mele) crezi ca poti face ceva? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat Februarie 11, 2013 Share Postat Februarie 11, 2013 ...sa curat toate contactele instalatiei electrice (sau ma rog, toti papucii si mufele la care am acces) si apoi sa le tratez cu spray de contacte, dar nu stiu exact cum sa curat papuceii aceia micuti - poate cu o perie speciala, sau cu o solutie?... Singura metoda practica este spray-ul contact, evident ca nu in toate cazurile exista si rezolvare. Se poate folosii si o periuta la curatare. In cazul in care oxidarea este intr-o stare avansata, conectica este erodata partial sau chiar distrusa, perechea respectiva(mama/tata) de papuci se inlocuieste sau se inlatura inlocuindu-se cu o lipitura prin cositorire. Exista si o protectie, un spray de ceara e se aplica inaintea mufarii conectorului, astfel papucii raman acoperiti cu un strat protector ce impiedica oxidarea acestora cu conditia ca(,)conectica sa nu fie subdimensionata. Insa trebuie avut in vedere faptul ca orice contact electric tebuie dimensionat functie de intensitate curentului pe care trebe sa-l suporte. Daca suprafata de contact este sub dimensionata, atunci apar degajari de caldura care declanseaza o reactie de oxidare intensa in primul rand, apoi incalzirea produce dilatare, o crestere a rezistentei de contact(deci o ambalare termica) - degradarea rapida a materialului... Daca ajungi la reparatie prin inlocuire de papuci, iti recomand sa cauti papuci argintati(oxidul de argin este bun conducator electric), sa nu fie mai mici decat cei originali. Eu practic operatia de inlocuire papuci in mod curent, am scule de declipsat papucii din conector si cleste de sertizat papucul nou. PS. Datorita faptului ca instalatia electrica nu se inlocuieste decat in cazuri extreme, cand apar astfel de problema, eu inlatur in general conectica (acolo unde se poate face asta) trecand la lipituri prin cositorire si obtin o legatura ferma pe viata. Evident acolo unde sunt becuri, senzori sau alte dispozitive elecrice(consumabile) nu se pot face cositoriri. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat Februarie 11, 2013 Share Postat Februarie 11, 2013 Nu am timp de explicatii detaliate care oricum nu vor fi citite... deci pe scurt: acumulatorul stocheaza energia electrica si o elibereaza printr-o reactie chimica reversibila, dar nu 100%. Aceasta face ca ementele lui se degradeaza in timp. Cea mai distructiva pentru el, din reactiiile ce au loc este sulfatarea, reactie ce se produce la descarcari puternice, incarcari cu curenti mari, si neutilizare. Singura solutie de pastrare este de a face un ciclu de descarcare partiala si icarcare periodic(am scris anterior). Acest ciclu realizeaza in plus si o desulfatare partiala, nu si totala. Deci utilizarea corecta da longevitate unei baterii. O utilizare anormala, inclusiv neutilizarea ii scurteaza viata, restul sunt vorbe... Calitatea? Evident ca orice produs pleaca de la un minim catre un maxim... Daca e cazul si intereseaza pot scrie in viitor despre aceasta... ==== Bateria cu gel este normala, doar ca solutia de acid lichida este inlocuita cu alta gelatinoasa(sa-i zicem solida - la limita dintre solid si lichid - adica in stare libera este solida, nu curge...). Un mare avantaj este ca nu curge la rasturnare, particulele desprinse raman pe loc, descompunerea apei in H2 si O prin electroliza este diminuata(adica fara intretinere), etc PS. revin pentru @mihneanu.. Sfaturi foarte bune pt partea de electrica, la care eu sunt cam praf... Momentan bateria e inca la incarcat, de sambata dimineata redresorul se pare ca o "incarca"... cand ajung diseara acasa o scot si o masor, sa vad daca are ceva curent in ea. Ciclu de incarcare pot sa-i fac... cu descarcarea e mai greu ) Banuiesc ca te referi la descarcare completa, nu stiu daca 1-2 becuri puse pe ea ar face mare lucru. De pornit nu o pot porni, e demontata + ca nu am releul regulator. Ca sa nu mai zic ca mi-e cam aiurea sa o pornesc in sufragerie ) La partea de cablaje cam asta as vrea si eu sa fac... sa cositoresc firele, pe unde se poate, in special pe partea de alimentare si incarcare. Aveti idee unde se gasesc diverse mufe? Pe cea de la releul regulator am gasit-o pe ebay, dar cea de la releul de pornire nu o gasesc nicaieri... In weekend am dat jos etrierul fata, diverse capace de pe stanga si lantul. Se pare ca am nevoie si de garnituri la etrier, cea de la exteriorul pistonasului era intarita si rupta si de garnitura pompei de frana. Lantul inca e "agatat" de amortizorul spate... pt arcurile spate am nevoie de presa sau merg scoase si puse la loc "manual"? Eventual pe stilul batranesc, prinse cu o sarma sa nu se decomprime. p.s: imi cer scuze pt multele intrebari pe care le am si le voi mai avea... dar sunt incepator la capitolul moto. Prima mobra, inca nu i-am invatat "rostul"... nu am idee de magazine pt piese si consumabile, compatibilitati si alte chestii... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
darian Postat Februarie 11, 2013 Share Postat Februarie 11, 2013 @Geo_ZGA: pt. consumabile si piese de schimb,ti-l recomand pe @metricmotion. Ulei,bujii,filtre de aer/ulei, releul de-ncãrcare+mufa mamã ,pt Virogutzã de la el,le-am luat sau le iau...Si cauciucuri (Virago+GS ).Din gasca mea de chopperisti,am pierdut sirul,câte si-au luat de la el.Inclusiv tobe after-market.Serios si cu pretzuri decente.Si le-aduce si repede. @M.I.B.: nu i-am fãcut poze...Am reusit sã stric telefonul cu camerã bunã....L-am rugat pe client sã facã el si sã punã pe topicul meu, dar... Un mic câstig ti-l obtin imediat,rãzuind gâlma din spatele seii pilotului,ca sã te poti duce cu fundul mai în spate.Si nu te mai trimite la vale,ca sã zic asa.Dac-o si lãtzesc,capãtã suprafatzã de contact mai mare,si devine mai comfortabilã. Asta,cel mai bine,o simte unul mai solid ca mine,cã mie-mi era ok si cu seaua stoc... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
R.O.A. Postat Februarie 11, 2013 Share Postat Februarie 11, 2013 Cine imi poate arunca o "mana de ajutor". Am schimbat de curand furtunul de la frana de pe fata de la Viroaga mea. Cum se face presiune si implicit cum se aeriseste??? Imi poate spune( scrie) cineva aici toti pasii?? Multumesc anticipat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
darian Postat Februarie 11, 2013 Share Postat Februarie 11, 2013 "Deschizi" surubul de la etrier,dai 2-3 pompe,pânã iese lichid.Adicã,a iesit aerul din instalatie Tzii maneta apãsatã si strângi surubul. Verifici eficientza frânei.De-obicei,repeti toatã operatia asta,de câteva ori,pânã iese numai lichid.Dacã nu te descurci singur,mã suni si vin sã te-ajut. Baftã ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihneanu Postat Februarie 11, 2013 Share Postat Februarie 11, 2013 Multumesc pentru raspuns. In concluzie tu spui ca unde nu sunt distrusi conectorii si daca nu vreau sa cositoresc contactele, simpla aplicare de contact spray este suficienta? Adica fara o curatare mecanica? Cred, asa cum ai spus si tu ca inlocuirea papucilor e o solutie buna. Doar ca trebuie sa imi procur niste scule pentru asta... Singura metoda practica este spray-ul contact, evident ca nu in toate cazurile exista si rezolvare. Se poate folosii si o periuta la curatare. In cazul in care oxidarea este intr-o stare avansata, conectica este erodata partial sau chiar distrusa, perechea respectiva(mama/tata) de papuci se inlocuieste sau se inlatura inlocuindu-se cu o lipitura prin cositorire. Exista si o protectie, un spray de ceara e se aplica inaintea mufarii conectorului, astfel papucii raman acoperiti cu un strat protector ce impiedica oxidarea acestora cu conditia ca(,)conectica sa nu fie subdimensionata. Insa trebuie avut in vedere faptul ca orice contact electric tebuie dimensionat functie de intensitate curentului pe care trebe sa-l suporte. Daca suprafata de contact este sub dimensionata, atunci apar degajari de caldura care declanseaza o reactie de oxidare intensa in primul rand, apoi incalzirea produce dilatare, o crestere a rezistentei de contact(deci o ambalare termica) - degradarea rapida a materialului... Daca ajungi la reparatie prin inlocuire de papuci, iti recomand sa cauti papuci argintati(oxidul de argin este bun conducator electric), sa nu fie mai mici decat cei originali. Eu practic operatia de inlocuire papuci in mod curent, am scule de declipsat papucii din conector si cleste de sertizat papucul nou. PS. Datorita faptului ca instalatia electrica nu se inlocuieste decat in cazuri extreme, cand apar astfel de problema, eu inlatur in general conectica (acolo unde se poate face asta) trecand la lipituri prin cositorire si obtin o legatura ferma pe viata. Evident acolo unde sunt becuri, senzori sau alte dispozitive elecrice(consumabile) nu se pot face cositoriri. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
SERGHEI42 Postat Februarie 11, 2013 Share Postat Februarie 11, 2013 (editat) Darian ,ai omis cateva manevre ) iti dai seama ca tu faci manevrele instinctual iar la explicatii prezinti doar ,,principalul"care nu merge fara ,,amanunte ". Uite metoda mea pe care o folosesc si la auto fara probleme in cazul in care sunt singur (la auto exista si metoda ,,pune-o pe soacra sa faca pedale"..: : -iei un furtunas si-l fixezi pe aerisitorul de pe etrier (chestia aia mica gen ,,motz cu gaurica" ) dupa ce in prealabil l-ai curatat cu o perie de sarma si ai avut grija sa-i ,,dai"niste spray degripant cu cateva ore inainte sa te apuci de treaba .Nu de alta dar risti sa-l rupi in etrier daca este gripat (destul de des). -celalalt capat al furtunasului se introduce intrun recipient transparent in care este musai sa fie submersat ..adica sa aiba lichid de frana destul incat sa nu existe posibilitatea ca furtunul sa ramana ,,in aer". -umpli ,,paharul cu lichid" -,,faci pompe "adica strangi maneta de frana in mod repetat (3-4 ori) si o mentii stransa dupa seria asta .In timp ce tii maneta stransa slabesti aerisitorul urmarind daca in ,,borcan..recipient etc "apar bule de aer.Daca a iesit ,,cu bule" ,strangi aerisitorul si repeti operatian ---,,pompe,strans-slabit aerisitor-verificat ce iese-strans la loc---pana nu mai ies bule . NU UITA sa urmaresti tot timpul sa nu scada prea mult (sub minim) nivelul lichidului in pahar . SAAAAU mai bine fa-i o vizita lui Darian ca este mult mai usor de invatat daca o faci impreuna cu cineva care a mai facut asta . Cu metoda asta nu pierzi lichidul de frana care a iesit pe furtun (pe care eu oricum il arunc pt ca nu mai am incredere in ,,curatenia lui"... ) Referitor la contactele electrice : --recomand renuntarea la papucii electrici si cositorirea conexiunilor ce nu necesita ,,demontare"decat in cazuri dramatice ..(daca iti cade releul regulator si ai unul de rezerva tai firele si-l pui ,izolezi si gata ..). --daca tii neapart sa cureti papucii o poti face cu acid clorhidric (scufundarea papucului in acid il curata ,,bec"..) apoi dupa ,,conectare " izolarea cu ceara Daca nu gasesti la spray cumperi ceara de modelj pt ,,dinti"... ) pt ca este maleabila si nu crapa in timp.La demontare musai sa cureti ceara cu ,,caldurica"si terebentina. --daca tii neaparat sa schimbi papucii ,cauta papuci de calitate ,mergi la un atelier de bijuterii si roaga-i sa-i arginteze sau sa-i aureasca ..va costa ceva (nu o avere ) dar vor fi PERFECTI.Dupa operatia cu ,,tratarea papucilor " TREBUIE obligatoriu sa vizitezi pe cineva care are cletste de sertizat si scule adevarate ,nu ii strange ca mine cu ,,patentul" ca te caci pe ei .(Mergi pe mana lui Cristi 57 ca stie ce face ). Releul regulator se demonteaza ,se curata suprafetele de contact si se aplica pe ele(corpul releului si radiator) ,,pasta termoconductoare " (se gaseste din cate stiu eu la magazinele cu piese de calculatoare si se foloseste la procesoare si radiatoarele lor .Verifica ,,legatura"sau ,,prinderea" releului de sasiu ,sa aiba contact electric cat mai bun (perfect nu cred ca se pioate dar trebuie sa fiemacar ,, aproape perfect" ) Eu am de gand sa montez pe regulatorul ,,de rezerva " un radiator URIAS si sa-i gasesc un loc ,,in vant".Toata conectica de pe partea de forta si incarcare va fi ,,cositorita" .Voi verifica conexiunile in blocul de sigurante .Pe partea de aprindere (electronica ) am vazut ca totul este curat ,fara praf sau semne de oxid ,asa ca nu ma scarpin dar accept idei .Eu am toata electronica si ceva relee in partea dreapta intr-o singura cutie (rotunda si frumoasa cu vulturul pe ea ) ) . Darian ...astept sa imi soseasca o sea de pilot maine-poimaine.Crezi ca o poti modifica cum ai spus mai sus (sa m deplaseze mai spre spate ) in timp util (adica pana da caldura ...o luna ...doua ..)? Ca din cate stiu perioada asta esti cam prins in lucrari. Editat Februarie 11, 2013 de SERGHEI42 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
R.O.A. Postat Februarie 11, 2013 Share Postat Februarie 11, 2013 Darian ,ai omis cateva manevre ) iti dai seama ca tu faci manevrele instinctual iar la explicatii prezinti doar ,,principalul"care nu merge fara ,,amanunte ". Uite metoda mea pe care o folosesc si la auto fara probleme in cazul in care sunt singur (la auto exista si metoda ,,pune-o pe soacra sa faca pedale"..: : -iei un furtunas si-l fixezi pe aerisitorul de pe etrier (chestia aia mica gen ,,motz cu gaurica" ) dupa ce in prealabil l-ai curatat cu o perie de sarma si ai avut grija sa-i ,,dai"niste spray degripant cu cateva ore inainte sa te apuci de treaba .Nu de alta dar risti sa-l rupi in etrier daca este gripat (destul de des). -celalalt capat al furtunasului se introduce intrun recipient transparent in care este musai sa fie submersat ..adica sa aiba lichid de frana destul incat sa nu existe posibilitatea ca furtunul sa ramana ,,in aer". -umpli ,,paharul cu lichid" -,,faci pompe "adica strangi maneta de frana in mod repetat (3-4 ori) si o mentii stransa dupa seria asta .In timp ce tii maneta stransa slabesti aerisitorul urmarind daca in ,,borcan..recipient etc "apar bule de aer.Daca a iesit ,,cu bule" ,strangi aerisitorul si repeti operatian ---,,pompe,strans-slabit aerisitor-verificat ce iese-strans la loc---pana nu mai ies bule . NU UITA sa urmaresti tot timpul sa nu scada prea mult (sub minim) nivelul lichidului in pahar . SAAAAU mai bine fa-i o vizita lui Darian ca este mult mai usor de invatat daca o faci impreuna cu cineva care a mai facut asta . Cu metoda asta nu pierzi lichidul de frana care a iesit pe furtun (pe care eu oricum il arunc pt ca nu mai am incredere in ,,curatenia lui"... ) Referitor la contactele electrice : --recomand renuntarea la papucii electrici si cositorirea conexiunilor ce nu necesita ,,demontare"decat in cazuri dramatice ..(daca iti cade releul regulator si ai unul de rezerva tai firele si-l pui ,izolezi si gata ..). --daca tii neapart sa cureti papucii o poti face cu acid clorhidric (scufundarea papucului in acid il curata ,,bec"..) apoi dupa ,,conectare " izolarea cu ceara Daca nu gasesti la spray cumperi ceara de modelj pt ,,dinti"... ) pt ca este maleabila si nu crapa in timp.La demontare musai sa cureti ceara cu ,,caldurica"si terebentina. --daca tii neaparat sa schimbi papucii ,cauta papuci de calitate ,mergi la un atelier de bijuterii si roaga-i sa-i arginteze sau sa-i aureasca ..va costa ceva (nu o avere ) dar vor fi PERFECTI.Dupa operatia cu ,,tratarea papucilor " TREBUIE obligatoriu sa vizitezi pe cineva care are cletste de sertizat si scule adevarate ,nu ii strange ca mine cu ,,patentul" ca te caci pe ei .(Mergi pe mana lui Cristi 57 ca stie ce face ). Releul regulator se demonteaza ,se curata suprafetele de contact si se aplica pe ele(corpul releului si radiator) ,,pasta termoconductoare " (se gaseste din cate stiu eu la magazinele cu piese de calculatoare si se foloseste la procesoare si radiatoarele lor .Verifica ,,legatura"sau ,,prinderea" releului de sasiu ,sa aiba contact electric cat mai bun (perfect nu cred ca se pioate dar trebuie sa fiemacar ,, aproape perfect" ) Eu am de gand sa montez pe regulatorul ,,de rezerva " un radiator URIAS si sa-i gasesc un loc ,,in vant".Toata conectica de pe partea de forta si incarcare va fi ,,cositorita" .Voi verifica conexiunile in blocul de sigurante .Pe partea de aprindere (electronica ) am vazut ca totul este curat ,fara praf sau semne de oxid ,asa ca nu ma scarpin dar accept idei .Eu am toata electronica si ceva relee in partea dreapta intr-o singura cutie (rotunda si frumoasa cu vulturul pe ea ) ) . Darian ...astept sa imi soseasca o sea de pilot maine-poimaine.Crezi ca o poti modifica cum ai spus mai sus (sa m deplaseze mai spre spate ) in timp util (adica pana da caldura ...o luna ...doua ..)? Ca din cate stiu perioada asta esti cam prins in lucrari. Multumesc frumos pentru explicatie! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
skija Postat Februarie 12, 2013 Share Postat Februarie 12, 2013 (editat) vreau doar sa ma laud (cu termopanu').... Editat Februarie 12, 2013 de skija Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat Februarie 12, 2013 Share Postat Februarie 12, 2013 Am incercat si aseara sa postez de pe telefon, dar nu am reusit... referitor la aerisirea franei fata, procedeu pe care voi fi si eu nevoit sa-l fac, tinand cont ca acum am totul demontat complet, nu trebuie facuta presiune pe instalatie inainte de aerisirea efectiva? Zic si eu... nu se dau mai multe manete, dupa care, cu maneta trasa maxim, se desface aerisitorul (cu furtunasul pus pe el, capatul celalalt in vas cu lichid de frana)? Asta cu atentie la nivelul de lichid, pt ca am observat ca se goleste imediat... are capacitate mica, si daca se goleste si ajunge aer in instalatie, trebuie luat de la capat tot. @skija: harley style? Nu prea sunt pe gustul meu parbrizele, pe al meu l-am dat jos, dar arata bine asta Poate putin mai mic daca il faceai... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
skija Postat Februarie 12, 2013 Share Postat Februarie 12, 2013 da, da... Virago Davidson 535... e model nou... pai nu prea am cum sa-l fac mai mic.. ca asa e el.. nu l-am facut eu. Dar nu e mare. Pare in poze ca e supradimensionat, dar nu e.. e fix cat trebuie. Si protejeaza si mainile. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat Februarie 12, 2013 Share Postat Februarie 12, 2013 Am inteles, credeam ca e facut Arata bine si important e tie sa-ti placa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
raduprint01 Postat Februarie 12, 2013 Share Postat Februarie 12, 2013 Am incercat si aseara sa postez de pe telefon, dar nu am reusit... referitor la aerisirea franei fata, procedeu pe care voi fi si eu nevoit sa-l fac, tinand cont ca acum am totul demontat complet, nu trebuie facuta presiune pe instalatie inainte de aerisirea efectiva? Zic si eu... nu se dau mai multe manete, dupa care, cu maneta trasa maxim, se desface aerisitorul (cu furtunasul pus pe el, capatul celalalt in vas cu lichid de frana)? Asta cu atentie la nivelul de lichid, pt ca am observat ca se goleste imediat... are capacitate mica, si daca se goleste si ajunge aer in instalatie, trebuie luat de la capat tot. @skija: harley style? Nu prea sunt pe gustul meu parbrizele, pe al meu l-am dat jos, dar arata bine asta Poate putin mai mic daca il faceai... salut, nu stiu la ce te referi cu mobra desfacuta, dar aerisirea o poti face doar cand ai tot ce tine de frana montat in rest, da, dupa cum ai spus, faci cateva manete, tii apasat, desfaci putin aerisitorul, simti ca "se lasa" complet maneta, apoi strangi aerisitorul. Verifici/completezi nivelul in borcan, apoi repeti operatiunea pana cand nu mai sesizezi nici o bula de aer pe la aerisitor Nu-i greu, te vei descurca. Daca vrei, pot sa-ti fac si eu niste oferte pentru consumabile/piese/accesorii. Bafta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat Februarie 12, 2013 Share Postat Februarie 12, 2013 Ma refer la faptul ca o am demontata... o parte din piese curatate si spalate stau cuminti intr-o cutie, o parte pe jos, o parte pe balcon... si ce-a mai ramas pe cadru, troneaza in sufragerie ) Nu e problema, aerisiri am mai facut destule la viata mea... doar ca nu la motoare Si credeam ca e un procedeu mai deosebit, ceva... tinand cont ca rezervorul e atat de mic. Sigur, iti dau un PM acum cu ce as avea nevoie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
SERGHEI42 Postat Februarie 12, 2013 Share Postat Februarie 12, 2013 salut, nu stiu la ce te referi cu mobra desfacuta, dar aerisirea o poti face doar cand ai tot ce tine de frana montat in rest, da, dupa cum ai spus, faci cateva manete, tii apasat, desfaci putin aerisitorul, simti ca "se lasa" complet maneta, apoi strangi aerisitorul. Verifici/completezi nivelul in borcan, apoi repeti operatiunea pana cand nu mai sesizezi nici o bula de aer pe la aerisitor Nu-i greu, te vei descurca. Daca vrei, pot sa-ti fac si eu niste oferte pentru consumabile/piese/accesorii. Bafta Imi poti face mie niste oferte de pret pentru : ulei,filtru ulei+ garnituri (daca nu are in dotare) ,acumulator 12 A si placute frana .Asta cu placutele este cu semnul intrebarii pt ca nu stiu ce placute am .Sistemul meu de franare este pe doua discuri etrieri evident cu un singur piston .Nu stiu daca este de la un model mai mare sau asa a fost seria asta . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihneanu Postat Februarie 12, 2013 Share Postat Februarie 12, 2013 Multumesc pentru sfaturi. Acum si intrebarea: de unde satana fac eu rost de acid clorhidric? Referitor la contactele electrice : --recomand renuntarea la papucii electrici si cositorirea conexiunilor ce nu necesita ,,demontare"decat in cazuri dramatice ..(daca iti cade releul regulator si ai unul de rezerva tai firele si-l pui ,izolezi si gata ..). --daca tii neapart sa cureti papucii o poti face cu acid clorhidric (scufundarea papucului in acid il curata ,,bec"..) apoi dupa ,,conectare " izolarea cu ceara Daca nu gasesti la spray cumperi ceara de modelj pt ,,dinti"... ) pt ca este maleabila si nu crapa in timp.La demontare musai sa cureti ceara cu ,,caldurica"si terebentina. --daca tii neaparat sa schimbi papucii ,cauta papuci de calitate ,mergi la un atelier de bijuterii si roaga-i sa-i arginteze sau sa-i aureasca ..va costa ceva (nu o avere ) dar vor fi PERFECTI.Dupa operatia cu ,,tratarea papucilor " TREBUIE obligatoriu sa vizitezi pe cineva care are cletste de sertizat si scule adevarate ,nu ii strange ca mine cu ,,patentul" ca te caci pe ei .(Mergi pe mana lui Cristi 57 ca stie ce face ). Releul regulator se demonteaza ,se curata suprafetele de contact si se aplica pe ele(corpul releului si radiator) ,,pasta termoconductoare " (se gaseste din cate stiu eu la magazinele cu piese de calculatoare si se foloseste la procesoare si radiatoarele lor .Verifica ,,legatura"sau ,,prinderea" releului de sasiu ,sa aiba contact electric cat mai bun (perfect nu cred ca se pioate dar trebuie sa fiemacar ,, aproape perfect" ) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.