Sari la conținut

Yamaha VIRAGO ZONE


Purghy

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 10,3k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Salutare tuturor!

Revin cu amanunte interesante.

Dupa ce m-am documentat sumar aseara despre bendix sau "stator clutch", m-am decis sa il desfac singur si sa investighez problema: motorul nu pornea (bine am dat si electromotorul jos inainte cu 2 zile, l-am verificat si nimic, plus alte verificari pe instalatia electrica. Deci a mai ramas mai ramas doar bendixul

 

CIne vrea sa faca aceasta operatiune singur acasa trebuie sa se inarmeze cu rabdare, sa cinteasca inainte putin si eventual sa urmareasca pe youtube procesul gata filmat si explicat in engleza ( pe mine m-a ajutat)

 

Dupa ce dati capacul mare jos (prins in vreo 7-10 imbusuri) si comanda cu tot cu schimbatorul de viteze, veti avea in fata volanta prinsa pe axul conic (in fata rotii mari zimtate). Chiar daca nu aveti presa speciala, cu putina rabdare si o parghie corect executata (dupa ce veti slabi surubul central) o sa eliberati volanta usor.

Mai departe ar trebui sa aveti acces la stator care este prins cu 3 suruburi. (In cazul meu doar 1 surub, fiind-ca celelalte 2 au cedat, fapt ce a dus la uzura prematura a bendixului),

 

Cam atat doreaza toata operatiunea iar in fs de situatia de la motorul vostru schimbati/inlocuiti cele necesare. Ar mai fi de adaugat urmatorul aspect: pinionul ala mare trebuie verificat sa aiba dintii intregi ca sa nu fiti nevoti sa faceti operatiunea de 2 ori (adica sa il schimbati si pe acela la scurt timp).

 

Mai jos aveti niste poze ...

Stice cineva daca se gaseste doar "husa" aia metalica care imbraca bendixul, sau trebuie cumparat tot kit-ul ?

Orice recomandare. sugestie este binevenitaaa

 

 

 

post-70592-0-04789800-1433796453_thumb.jpg

post-70592-0-80304600-1433796455_thumb.jpg

post-70592-0-04220800-1433796458_thumb.jpg

post-70592-0-93619800-1433796459_thumb.jpg

post-70592-0-39402100-1433796462_thumb.jpg

post-70592-0-48275400-1433796466_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vorbeste cu userul Mexykanu, aduce piese originale la preturi bune, in termen decent. Daca japonezul vinde piesa asta separat, el o poate aduce si iti va spune ce, cum, cat si cand. In mod sigur nu o gasesti pe stoc nicaieri, probabil va dura vreo 2-3 saptamani sa ajunga.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare,

 

Sunt nou, atat pe forum cat si in lumea moto.

Am luat cu succes carnetul la sfarsitul lunii aprilie, anul acesta (2015).

Am condus pana acum aproximativ 200km.

Mi-am cumparat de aproximativ o luna Yamaha Virago XV535.

 

Am facut revizie, cat s-a putut, la un mecanic, ca inca nu ma pricep si acolo unde nu ma pricep nu ma bag. Astept sa mai invat intai.

La revizie am schimbat uleiul (10W40 MotorCicle sau ceva de genul, daca e nevoie ma uit exact si va spun) si flitru de ulei.

 

La cat ma pricep eu motocicleta pare sa mearga ok, dar am urmatoarele probleme:

 

1. Cred ca consumul este foarte mare. De exemplu am facut caci am ramas fara benzina, si mi-au intrat aproximativ 11L. Acum cateva zile am zis sa bag din nou benzina sa vad cat intra dupa ce am facut in jur de 50KM. Am bagat din nou 7L de benzina, ceea ce nu mi se pare ok.

 

2. Nu stiu care este treaba cu rezorvorul de rezerva cum s-a intamplat caci in momentul in care am ramas fara benzina am comutat pe acest rezervor si degeaba, am mai mers 100-200m si pauza totala. Am fost nevoit sa o imping 300m pana la prima benzinarie.

 

3. Dupa ce am cumparat-o am avut probleme ca o simteam sub-turata la Neutru si la semafor daca nu o tineam un pic accelerata, murea.

Am vorbit cu cineva si i-am dat mai mult aer cred de la acea rotita de reglare dintr carburatoare.

 

In primul rand, as dori sa va rog, daca se poate, sa-mi recomandati un service calumea care poate sa faca o evaluare corect si serioasa la toate aceste aspecte. Pana acum, pe unde am fost am avut senzatia ca facem lucrurile repede la ciupeala si luam banul la om. As vrea sa vad daca trebuie schimbate si alte lucruri la ea, filtre sau ce consumabile mai sunt, daca e nevoie sa curat/ reglez echilibrez carburatoare.

 

In al 2-lea rand sa ma ajutati cu sfaturi despre cele mentionate mai sus, desi eu as vrea sa merg la cineva care se pricepe intr-adevar la Virago si ma poate ajuta.

 

Imi cer scuze inca o data daca exprimarea nu este tocmai profesionista, dar nu prea ma pricep.

 

Va multumesc,

Vlad.


» Post actualizat in 10 Jun 2015 11:05

P.S.: modelul de Virago este din '96.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut tizule,

1.Daca rezervorul era gol, trebuia sa-ti intre 13,5L, probabil nu ai asteptat suficient ca benzina din cel de sus sa ajunga jos. Astfel daca faci un calcul pe 50KM tia luat 4,5L, cam mult totusi, trebuia sa-ti fi consumat cam 6% dar asta depinde de trafic si stilul fiecaruia.

2.Sa nu fi fost pus de la inceput pe rezerva. Cauta manualul ca o sa-l gasesti pe net si te lamuresti cum e cu robinetul.

3.Nu i-a dat mai mult aer, in sensul in care intelegem majoritatea reglajul amestecului de ralanti, ci i-a mai deschis clapetele, din surubul ala se stabileste nivelul turatiei la ralanti.

 

Daca nu ai doua maini stangi pune mana si citeste chiar acest topic si o sa gasesti cam tot ce-ti trebuie sa stii, da sunt 467 de pagini, dar cu rabdare si skip peste bla-bla_uri, vei descoperi tot ce trebuie sa-i faci. Alta sursa este manualul si youtube-ul.

Editat de vlad58
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut Vlad,

 

Multumesc de informatii.

 

1. Sunt mai mult ca sigur ca stilul meu de condus nu este momentan nici pe departe economic si cu toatea astea mi se pare totusi consumul cam mare. La ce te referi prin "probabil nu ai asteptat ca benzina de sus sa ajunga jos"? Adica stiu ce inseamna, dar cat ar trebui sa astept...pun benzina, si mai stau inca 2-3 minute cu furtunul in mana si apoi iar completez? Voi asa faceti?

 

2. Cand am mai avut probleme la inceput dupa ce am cumparat-o ca imi era subturata si nu se incalzea motorul, ce-i drept m-am jucat un pic si mai comutam si pe rezervorul de rezerva. Oare asta sa se fi intamplat, din cauza asta sa se fi golit complet?

In afara de testul brut sa astept sa raman fara benzina si apoi sa comut si sa vad daca e ok mai am si alte variante sa aflu daca rezervorul este ok?

 

3. Am inteles, nu stiu exact nici cu reglajul asta daca e bine, eu incerc sa-l tin la limita la care nu mi se opreste motorul la relanti. Sper sa fie ok.

 

Legat de documentare, am citit si mai citesc in continuare, dar nu ma vad inca mesterind la ea din 2 motive: timpul si ustensilele.

 

As prefera daca stiti pe cineva, sa recomandati care poate sa ma ajute in mod real pe modelul asta, bineinteles cotra-cost.

 

Cand am vazut cum merge pe la noi treaba cu mecanicii moto, cel putin din ce am vazut pana acum, este mai rau ca la masini. :D

 

Multumesc,
Vlad.

Editat de Vlad-Dan Hlihor
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1. la 50km facuti cu 7l de benzina... da, consumul este f mare, 14%. Ori nu ai calculat corect, ori sunt complet dereglate carburatoarele (ai 2).

2. la f multe 535-uri nu merge acel comutator de rezerva.

3. probabil tot din carburatie-aprindere.

Ce poti face tu: schimb bujii, cu ocazia asta vezi si ce culoare au... eu banuiesc ca sunt negre rau. Si verificat cu aparatul de masura rezistenta fiselor. 2 pipe + 1m de fisa nu cred ca sar de 50 lei. Daca nu te pricepi deloc, sau nu ai scule, iti face mecanicul operatiunile astea.

Eu iti pot recomanda 2 mecanici: TNG-ul in Ciolpani, dar ai 99,99% sanse sa nu aiba timp. Eu am stat 2 luni sa-l astept si nu a avut timp, pt ca el face mecanica moto pe langa un job stabil. Sau Patrick de la Ambulanta Moto, la podul Fundeni. Daca ai nevoie, iti dau nr lui de tel. In jur de 150-200 lei te costa sa-ti faca carburatia, ca sa-ti faci idee de pret. Pt piese, oricand il recomand cu placere pe Mexykanu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Rezervorul unui 535 este de 13.5L din care 3.5L este rezerva. Modelul asta are 2 rezervoare....cel de sus unde bagi benzina si mai ai unul sub sa, eh, la ce de sub sa ai electro-valva care ar trebui sa iti comute pe rezerva si invers, electro-valva care la 80% din viraogele de pe drum pe care le vezi, nu functioneaza. Este facuta dintr-un material prost care daca apuca sa oxideze inauntru (din cauza nefolosintei indelungate), se blocheaza si sansele de reparare sunt mici iar eu sunt 100% sigur ca nici tie nu iti functioneaza, daca ai apucat sa bagi in jur de 10L dupa ce ai ramas in pana si sa umplut.

Referitor la consum, consumul pe extra l-am facut de nenumarate ori cu si fara pasager, teoretic nu ar trebui sa sara de 5 - 5.5% orice-ar fi, dar nici sub 4.4 - 4.5 nu vei scoate in conditiile in care carburatoarele sunt reglate ca in manual (discut de medii aici) , iar in oras cam 7% este consumul. Bineinteles , conteaza si stilul de mers foarte mult.

7% in 50 km este enorm si mai intai verifica bine sa nu ai scurgeri de benzina pe undeva, apoi verifica buji si carburatoare (nivel, sincronizare).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

 

Multumesc frumos pentru raspunsuri.

 

@Geo_ZGA: Poti te rog sa-mi dai numarul de telefon si numele pentru mecanicul de la podul Fundeni.

 

As dori sa verific daca e vreo problema si sa-i fac carburatia si sa-mi zica ce ar mai trebui facut. Trebuie sa o fac la un mecanic pentru ca nu stiu cum sa le verific , cel putin daca le fac o data la un mecanic voi avea ocazia sa invat poate sa le verific singur pe viitor. Prefer sa platesc sa ma ajute cineva si sa reusesc sa ma mai plimb cu ea pana trece vara decat sa stau toata vara sa ma chinui sa o mesteresc.

Tin sa mentionez ca nu stau la casa, ceea ce imi complica si mai mult existenta in aceasta privinta.

 

De asemenea, as vrea sa incerc sa verific daca e problema cu rezervorul cel mic si sa o rezolv, pentru ca neavand martor in bord cu privire la benzina este foarte aiurea in caz ca raman fara benzina.

 

O zi buna,
Vlad.

Editat de Vlad-Dan Hlihor
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Referitor la umplutul rezervorului eu cand pun benzina ascult pe masura ce umplu sa se opreasca din bolborosit atunci sunt sigur ca cel de jos e plin si daca ajunge la buza celui de sus e gata, dureaza destul de mult sa fac plinul, acum nu m-am cronometrat sa stiu exact.

Ce varianta este viroaga ta cu buton de comutare pe rezerva sau comutare prin robinetul din stanga spate?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Are cineva de vanzare in Bucuresti, scarite / suport picioare care sa se potriveasca pe Virago XV535?

Fata sau spate? Incearca la AXA in Vitan, trebuie sa gasesti acolo ca din ce am vazut eu se potrivesc si chinezariile. Daca nu cauta la dezmembrari.

Editat de vlad58
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

 

Pentru cei care ati avut probleme cu statorul : Ce solutii ati gasit si cat de multumit sunteti de ele ?

 

Multumesc!

Nou de pe wemoto, daca mai tin bine minte ~350lei, face treaba de 3 ani incoace

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nou de pe wemoto, daca mai tin bine minte ~350lei, face treaba de 3 ani incoace

 

Multumesc pentru informatie.

Il vazusem si eu pe cel de la wemoto.ro dar nu stiam ce incredere sa am in el.

 

Acum ca am un review pozitiv pot luat o decizie mai cu inima impacata :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare tuturor!

Revin cu amanunte interesante.

Dupa ce m-am documentat sumar aseara despre bendix sau "stator clutch", m-am decis sa il desfac singur si sa investighez problema: motorul nu pornea (bine am dat si electromotorul jos inainte cu 2 zile, l-am verificat si nimic, plus alte verificari pe instalatia electrica. Deci a mai ramas mai ramas doar bendixul

 

CIne vrea sa faca aceasta operatiune singur acasa trebuie sa se inarmeze cu rabdare, sa cinteasca inainte putin si eventual sa urmareasca pe youtube procesul gata filmat si explicat in engleza ( pe mine m-a ajutat)

 

Dupa ce dati capacul mare jos (prins in vreo 7-10 imbusuri) si comanda cu tot cu schimbatorul de viteze, veti avea in fata volanta prinsa pe axul conic (in fata rotii mari zimtate). Chiar daca nu aveti presa speciala, cu putina rabdare si o parghie corect executata (dupa ce veti slabi surubul central) o sa eliberati volanta usor.

Mai departe ar trebui sa aveti acces la stator care este prins cu 3 suruburi. (In cazul meu doar 1 surub, fiind-ca celelalte 2 au cedat, fapt ce a dus la uzura prematura a bendixului),

 

Cam atat doreaza toata operatiunea iar in fs de situatia de la motorul vostru schimbati/inlocuiti cele necesare. Ar mai fi de adaugat urmatorul aspect: pinionul ala mare trebuie verificat sa aiba dintii intregi ca sa nu fiti nevoti sa faceti operatiunea de 2 ori (adica sa il schimbati si pe acela la scurt timp).

 

Mai jos aveti niste poze ...

Stice cineva daca se gaseste doar "husa" aia metalica care imbraca bendixul, sau trebuie cumparat tot kit-ul ?

Orice recomandare. sugestie este binevenitaaa

Salutare tuturor!

Dupa ce am dat piesa din imaginea de mai sus jos, am cercetat si la indrumarea lui Lory mecanicul am hotarat sa apelez la un strungar care sa imi refaca toata tabla de protectie.

Am mai schimbat arcurile si cele 2 suruburi care erau rupte. Toata lucrarea m-a costat 140 de ron si functioneaza brici. Pe eBay cel mai ieftin bendix costa 100 euro fara transport, deci am facut economii majore.

Mai jos aveti poze cu lucrarea excelenta executata de strungar.

O zi buna tuturor!

post-70592-0-24261600-1434905945_thumb.jpg

post-70592-0-43923900-1434905947_thumb.jpg

post-70592-0-61661500-1434905949_thumb.jpg

post-70592-0-28584800-1434905952_thumb.jpg

post-70592-0-46293900-1434905956_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut!

 

Am o problema la un XV535 din '95.

 

Il pornesc si scuipa benzina prin partea stanga pe un orificiu mic de sub capacul argintiu(e si un releu pe acolo cred).Deasemenea merge doar un cilindru.

Din cate m am documentat e bai cu carburatorul legat la cilindru respectiv care e inundat si se scurge prin acel orificiu...

 

Intrebarea mea e: este ceva de facut in afara de a-l duce la un mecanic sa i curete carburatoarele?

 

Citisem tot felu de smecherii, sa bati usor in capacul carburatorului sa deblochezi plutitorul sau acul daca sunt blocate, sa torni ceva substanta in rezervor ce curata caburatorul etc...dar am decis ca mai bine va cer sfatul si actionez pe urma.

 

Ce spuneti?

 

 

Multumesc anticipat,

 

 

P.S e primul meu post, deci: Salut ma numesc Adi si am un XV535 de cateva luni de care sunt foarte indragostit :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da, ai un cui ponto blocat pe deschis, cel mai probabil din cauza unor gunoaie din benzina. Trebuie dat jos capacul plutitorului si deblocat, recomandat e sa dai carburatoarele jos si sa le speli bine, deasemeni sa verifici si varful cuiului care e din cauciuc sa vezi in ce stare e si daca etanseaza bine. Dupa toate astea refaci nivelul in camere (dupa semnele marcate pe capac, sunt 2 linii orizontale), daca sunt dereglete si apoi in scurt timp incearca sa iti schimbi si filtrul de benzina de sub sa. Se mai intampla, nu e nimic grav....asa e la carburatie ;)

 

P.S. batutu in carburator inseamna sa misti cumva cuiul ponto prin vibratiile bataii si sa-l deblochezi, dar e posibil sa fie doar o solutie de moment si problema sa reapara daca nu faci o spalare carburatoarelor.

Si vezi ca e topic dedicat modelului virago mai jos, nu era cazul unui nou topic pentru asta, acolo se trateaza toate problemele modelului si nu numai.

Editat de bucsaadi
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mersi fain, si scuze de post nou, ma grabeam si eram destul de panicat.

 

Si munca asta cu dat jos carburatoarele, cam ce nivel de dificultate are?Si ce scule trebuie?Merg maine la un prieten care are garaj si ceva scule si as vrea sa stiu ca sunt 100% pregatit inainte sa ma apuc de asa ceva.

Asa zisa curatare cu ce se face? Exista o solutie speciala cu care se curata? Nu prea am experienta in asa ceva si nu m as baga daca sunt sanse mari sa o busesc grav..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...