riderontornadoes Postat Iunie 22, 2008 Share Postat Iunie 22, 2008 am auzit ca exista un lichid special care se pune in radiator peste lichidul de racire si ar scadea temperatura motorului in regim de functionare cu 20 de grade. Ce stiti despre asta? Exista? Chiar face chestia asta? Unde se gaseste? Nu are niciun efect advers? Am cbr din 2002 injectie si cand e f cald si aglomerat imi mai ajunge temp pe la 108 grade si intra electroventilatorul. ma gandeam ca as putea evita chestia asta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ALEX-Guzzista Postat Iunie 22, 2008 Share Postat Iunie 22, 2008 (editat) am auzit ca exista un lichid special care se pune in radiator peste lichidul de racire si ar scadea temperatura motorului in regim de functionare cu 20 de grade. Ce stiti despre asta? Exista? Chiar face chestia asta? Unde se gaseste? Nu are niciun efect advers? Am cbr din 2002 injectie si cand e f cald si aglomerat imi mai ajunge temp pe la 108 grade si intra electroventilatorul. ma gandeam ca as putea evita chestia asta. 108-20=88 GRADE,adica ai merge cu motorul cam rece pt o japoneza.Motorul rece inseamna consum marit,uzuri mai accentuate,etc. Pune tu in motor apa distilata si antigelul recomandat de fabricant si in proportia corecta si nu o sa probleme,stai linistit ca sa gandit japonezu cand a proiectat motorul ca o sa mergi in oras pe canicula,altfel punea o termocupla care sa porneasca ventilatorul la o temp mai joasa. Editat Iunie 22, 2008 de A-L-E-X Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
riderontornadoes Postat Iunie 22, 2008 Autor Share Postat Iunie 22, 2008 108-20=88 GRADE,adica ai merge cu motorul cam rece pt o japoneza.Motorul rece inseamna consum marit,uzuri mai accentuate,etc.Pune tu in motor apa distilata si antigelul recomandat de fabricant si in proportia corecta si nu o sa probleme,stai linistit ca sa gandit japonezu cand a proiectat motorul ca o sa mergi in oras pe canicula,altfel punea o termocupla care sa porneasca ventilatorul la o temp mai joasa. nu stiu exact care sunt efectele lichidului asta "minune". tocmai de asta intrebam daca este cineva care stie exact. Poate ca motorul ajunge la temperatura de fct normala, dar nu il "lasa" sa fiarba. Ma gandesc ca face mai bine transferul de caldura spre exterior...NU STIU. Stie cineva? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pretzeL Postat Iunie 22, 2008 Share Postat Iunie 22, 2008 din ce stiu de pe formurile straine nu exista un lichid de racire minune. In america tot bat saua pe "engine ice" care nu are absolut niciun efect deosebit conform celor care l-au testat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator lznicu Postat Iunie 22, 2008 Share Postat Iunie 22, 2008 In 14-15 ani de mecanica n-am auzit de un astfel de lichid, incearca sa bagi antigel concentrat 100% ca eu asa am facut la o masina dar n-as zice ca se simtea ceva. Problema la mobre e ca pompa de apa e angrenata de cutie si pana nu misti mobra de pe loc nu circula apa decat in sistem "sifon" si de aia se incinge, eu am rezolvat problema altfel, nu ma bag in zonele unde se merge bara la bara de nici cu moto nu te poti strecura. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nice_sun_man Postat Iunie 22, 2008 Share Postat Iunie 22, 2008 Observatia ta este valabila la toate motocicletele - ca sa se faca racirea cum trebuie lichidul de racire trebuie sa circule in sistem deci iti trebuie turatie, nu relanti. Si la mine ajunge la 108gr imediat, chiar si toamna. O solutie este sa pui un aditiv de radiator care raceste lichidul insa nicidecum cu asa mare diferenta. Aditivi de tipul asta exista si cand solutia este "agitata - "se racesc" insa iti trebuie tot turatie - nu rezolvi mare lucru la relanti - e ca si cum il agiti cu mana - nu vezi nici o diferenta semnificativa. Incearca totusi cu produsul asta (B77012) - atasat - e special pt motoare cu bloc de aluminiu, si nici nu mai trebuie sa schimbi lichidul de racire (care trebuie inlocuit la 2 ani max). Din cate stiu asta e singurul produs de genul asta pe piata (n-am observat nimic de la concurenta) insa nu este tocmai ce vrei tu. Un produs exact cum vrei nu se justifica a fi importat pt ca nimeni nu vrea dupa aia sa schimbe lichidul de racire cand vine iarna (iar la masini unde e grossul pietii lumea schimba mai rar lichidul de racire). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
UncleFester Postat Iunie 22, 2008 Share Postat Iunie 22, 2008 Daca ar fi existat un compus chimic mai bun decat combinatia apa distilata-antigel, nu crezi ca ar fi fost deja folosit de toata lumea ? Teorie: eliminam evident scopul primar al acestui amestec (apa si antigel), si anume sa nu se congeleze pe temperaturi scazute, din cauza ca motocicletele oricum nu sunt utilizate la temperaturi negative. Ramane asadar problema transferului de caldura de la blocul motor spre radiator, lucru care este facut de lichidul de racire. Apa simpla are un coeficient de transfer termic si o temperatura de fierbere mai scazuta decat amestecul apa-antigel, deci de-aia se merge cu apa-antigel chiar si vara. Un amestec corect si optim de apa-antigel este 50-50. La temperatura asta, punctul de fierbere al amestecului (temperatura la care nu mai poate prelua caldura degajata de blocul motor) este in jur de 105 grade. Mai toate sistemele de racire din ziua de azi (fie auto, fie moto) sunt sub presiune, obtinandu-se astfel o crestere a punctului de fierbere cu vreo 5-6 grade (conform ecuatiei din fizica pV=nRT, creste p-ul, creste si T-ul). De-aia nu e bine sa mergi cu capacul de la borcanul de expansiune desurubat, iar sistemul de racire trebuie sa fie ETANS. Un motor termic, pana ajunge la temperatura nominala, nu lucreaza in parametri; ideal, el trebuie mentinut permanent la temperatura de lucru, iar de asta se ocupa termostatul care porneste ventilatorul de racire. Teoretic, orice vehicul disponibil pe piata nu are voie "sa fiarba"; chiar si stand pe loc, lasat o ora, temperatura motorului nu trebuie sa depaseasca 108-110 grade Celsius (evident, ventilatorul de racire va porni ca la balamuc ... dar motorul nu are voie sa se caleze). Daca ventilatorul porneste prea des, atunci: - sistemul de racire e subdimensionat - antigelul este uzat (in timp, acesta isi pierde capacitatea de preluare a caldurii, de aceea e bine sa fie schimbat la timp, eventual mai des decat se recomanda caci nu-i o mare cheltuiala) - termostat defect, care declanseaza aiurea - traseul lichidului este obturat, si debitul de lichid scazut (furtune, pompa, radiator colmatate) Este oricand binevenita o spalare a sistemului cu apa si Calgon, care se face asa: se da jos antigelul, se umple sistemul cu apa + Calgon, se merge cu motorul cativa km (avand evident grija sa nu sara acul de temperatura peste 3/4), se da apa jos, se umple din nou doar cu apa, se merge iar cativa km (pentru "clatire"), apoi se goleste iar si se umple cu amestec de apa-antigel. Nu este nevoie de nici un aditiv minune, doar de buna intretinere Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ALEX-Guzzista Postat Iunie 22, 2008 Share Postat Iunie 22, 2008 (editat) Problema la mobre e ca pompa de apa e angrenata de cutie si pana nu misti mobra de pe loc nu circula apa decat in sistem "sifon" si de aia se incinge..... Suzuki TLR 1000 Or fi ,nu te contrazic, dar poate modele mai vechi astea noi au pompa de apa !!Se vede in poze !! Editat Iunie 22, 2008 de A-L-E-X Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cata_30 Postat Iunie 22, 2008 Share Postat Iunie 22, 2008 ca sa ai randament bun la motor trebuie ar trebui sa functioneze(nu mai stiu exact temepratura), parca la 90 grade celsius... pt ca asa e facut dar daca vrei sa ai eficienta baga azot lichid Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cata M Postat Iunie 22, 2008 Share Postat Iunie 22, 2008 pompa de apa e angrenata de cutie si pana nu misti mobra de pe loc nu circula apa decat in sistem "sifon" si de aia se incinge, eu am rezolvat problema altfel, nu ma bag in zonele unde se merge bara la bara de nici cu moto nu te poti strecura. pana si un amarat de cross are pompa de apa angrenata de motor (prin roti dintate la motorete sau curea la masini..) de unde ai scos-o p-asta cu pompa de apa angrenata de cutie? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andreigin Postat Iunie 22, 2008 Share Postat Iunie 22, 2008 (editat) intra la mine pe site si descaraca catalogul ( auner ) lichidul il am pe stoc !!! Editat Iunie 22, 2008 de andreigin Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kelu 265 Postat Iunie 22, 2008 Share Postat Iunie 22, 2008 la orice motor racit cu lichid pompa e angrenata de el nu de cutie in schimb la motoarele mai turate pompa este putin mai mica sa reziste si la turatii mari<cu cat creste turatya creste si presiunea care o baga si poate deveni periculoasa> deaceea la turatii mici se incinge mai tare motorul, dar principalul factor este curentul de aer care trece prin radiator<in aglomeratie bara la bara nu prea mai trece nimic decat cu electroventilatorul pornit> la autu multi constructori au introdus pompe de apa electrice; la moto nu am auzit de asa ceva pana acum Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Clasic Postat Iunie 22, 2008 Share Postat Iunie 22, 2008 dar cu ce te deranjeaza ca se incinta?asa trebuie sa mearga, doar nu s-o cala? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdanawo Postat Iunie 22, 2008 Share Postat Iunie 22, 2008 In 14-15 ani de mecanica n-am auzit de un astfel de lichid, incearca sa bagi antigel concentrat 100% ca eu asa am facut la o masina dar n-as zice ca se simtea ceva.Problema la mobre e ca pompa de apa e angrenata de cutie si pana nu misti mobra de pe loc nu circula apa decat in sistem "sifon" si de aia se incinge, eu am rezolvat problema altfel, nu ma bag in zonele unde se merge bara la bara de nici cu moto nu te poti strecura. din acei 14-15 ani de mecanica, da tu un exemplu de autovehicul la care pompa de apa este antrenata de cutie! nu confunda cu racirea prin termosifon ca aia e cu totul altceva si nu se mai foloseste de prin anii '20..... Daca ar fi existat un compus chimic mai bun decat combinatia apa distilata-antigel, nu crezi ca ar fi fost deja folosit de toata lumea ? Teorie: eliminam evident scopul primar al acestui amestec (apa si antigel), si anume sa nu se congeleze pe temperaturi scazute, din cauza ca motocicletele oricum nu sunt utilizate la temperaturi negative. Ramane asadar problema transferului de caldura de la blocul motor spre radiator, lucru care este facut de lichidul de racire. Apa simpla are un coeficient de transfer termic si o temperatura de fierbere mai scazuta decat amestecul apa-antigel, deci de-aia se merge cu apa-antigel chiar si vara. Un amestec corect si optim de apa-antigel este 50-50. La temperatura asta, punctul de fierbere al amestecului (temperatura la care nu mai poate prelua caldura degajata de blocul motor) este in jur de 105 grade. Mai toate sistemele de racire din ziua de azi (fie auto, fie moto) sunt sub presiune, obtinandu-se astfel o crestere a punctului de fierbere cu vreo 5-6 grade (conform ecuatiei din fizica pV=nRT, creste p-ul, creste si T-ul). De-aia nu e bine sa mergi cu capacul de la borcanul de expansiune desurubat, iar sistemul de racire trebuie sa fie ETANS. Un motor termic, pana ajunge la temperatura nominala, nu lucreaza in parametri; ideal, el trebuie mentinut permanent la temperatura de lucru, iar de asta se ocupa termostatul care porneste ventilatorul de racire. Teoretic, orice vehicul disponibil pe piata nu are voie "sa fiarba"; chiar si stand pe loc, lasat o ora, temperatura motorului nu trebuie sa depaseasca 108-110 grade Celsius (evident, ventilatorul de racire va porni ca la balamuc ... dar motorul nu are voie sa se caleze). Daca ventilatorul porneste prea des, atunci: - sistemul de racire e subdimensionat - antigelul este uzat (in timp, acesta isi pierde capacitatea de preluare a caldurii, de aceea e bine sa fie schimbat la timp, eventual mai des decat se recomanda caci nu-i o mare cheltuiala) - termostat defect, care declanseaza aiurea - traseul lichidului este obturat, si debitul de lichid scazut (furtune, pompa, radiator colmatate) Este oricand binevenita o spalare a sistemului cu apa si Calgon, care se face asa: se da jos antigelul, se umple sistemul cu apa + Calgon, se merge cu motorul cativa km (avand evident grija sa nu sara acul de temperatura peste 3/4), se da apa jos, se umple din nou doar cu apa, se merge iar cativa km (pentru "clatire"), apoi se goleste iar si se umple cu amestec de apa-antigel. Nu este nevoie de nici un aditiv minune, doar de buna intretinere sunt de acord cu tine in marea majoritate a celor declarate, mai putin in 2 cazuri: - antigelul sau amestecul apa+antigel are un coeficient de transfer termic mai prost decat apa distilata, rolul lui fiind de a nu permite congelarea agentului de racire si impiedicarea depunerilor calcaroase, de aici (de la congelare, adica), la spargerea blocului motor (apa isi mareste volumul cand ingheata, in cazul in care se foloseste numai apa) - termostat nu este acelasi lucru cu termocuplu (termocupla); termostatul este acea supapa comandata termic care separa circuitul intern al agentului de racire din motor de cel din radiator, iar termocuplul este acea sonda care da un contact la atingerea unei temperaturi de prag (desigur, tot termic comandat), bine stabilita si care se foloseste la comanda electroventilatorului, electroventilator care are rolul de a raci fortat radiatorul in momentul in care acesta nu mai poate disipa in mod natural caldura pe care o preia de la agentul de racire (apa, antigel, antigel+apa) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ALEX-Guzzista Postat Iunie 23, 2008 Share Postat Iunie 23, 2008 (editat) Antigelul are si rolul de ungere a presetupei pompei de apa,de aceea nu se recomanda scoaterea lui vara si inlocuirea cu apa 100%. La o moto intra cam 3-4 L de apa,adica 1,5-2 de antigel,odata la 2 ani nu e o cheltuiala prea mare,un litru de antigel bun si special pt bloc si radiator din aluminiu nu sare de 30 ron. Editat Iunie 23, 2008 de A-L-E-X Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andreigin Postat Iunie 23, 2008 Share Postat Iunie 23, 2008 In 14-15 ani de mecanica n-am auzit de un astfel de lichid, incearca sa bagi antigel concentrat 100% ca eu asa am facut la o masina dar n-as zice ca se simtea ceva.Problema la mobre e ca pompa de apa e angrenata de cutie si pana nu misti mobra de pe loc nu circula apa decat in sistem "sifon" si de aia se incinge, eu am rezolvat problema altfel, nu ma bag in zonele unde se merge bara la bara de nici cu moto nu te poti strecura. asa cred ca ziceau si altii cand au auzit ca cineva a fost pe luna.... daca nu ai auzit tu aia nu inseamna ca omenirea sta pe loc....Lichidul EXISTA si il am eu pe stoc !!! T astept cu mare interes sa-l cumperi si sa testezi sa te convingi.... Noi l-am descoperit la enduro unde pe urcarile "groaznice" cam fierb motoarele de la (patinarea ambreajului ) si sa stii ca face treaba buna !!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdanawo Postat Iunie 23, 2008 Share Postat Iunie 23, 2008 asa cred ca ziceau si altii cand au auzit ca cineva a fost pe luna.... daca nu ai auzit tu aia nu inseamna ca omenirea sta pe loc....Lichidul EXISTA si il am eu pe stoc !!! T astept cu mare interes sa-l cumperi si sa testezi sa te convingi.... Noi l-am descoperit la enduro unde pe urcarile "groaznice" cam fierb motoarele de la (patinarea ambreajului ) si sa stii ca face treaba buna !!!! omul nu a fost niciodata pe luna Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ancalagon Postat Iunie 23, 2008 Share Postat Iunie 23, 2008 Mda cosmonautii nu e oameni... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
madcox Postat Iunie 23, 2008 Share Postat Iunie 23, 2008 @andreigin- da niste detalii daca zici ca il ai pe stoc...nu fi secretos. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdanawo Postat Iunie 23, 2008 Share Postat Iunie 23, 2008 Antigelul are si rolul de ungere a presetupei pompei de apa,de aceea nu se recomanda scoaterea lui vara si inlocuirea cu apa 100%.La o moto intra cam 3-4 L de apa,adica 1,5-2 de antigel,odata la 2 ani nu e o cheltuiala prea mare,un litru de antigel bun si special pt bloc si radiator din aluminiu nu sare de 30 ron. asa este, are si rol de ungere, multumesc de completare! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator lznicu Postat Iunie 23, 2008 Share Postat Iunie 23, 2008 (editat) pana si un amarat de cross are pompa de apa angrenata de motor (prin roti dintate la motorete sau curea la masini..)de unde ai scos-o p-asta cu pompa de apa angrenata de cutie? In imaginea de mai jos ai un motor de Suzuki VX800 (al meu), unde am eu mana vine termostatul si sub soclul termost. vine pompa de apa, imi zici si mie cum ar putea sa antreneze motorul pompa de apa avand in vedere unde este situata? Daca vrei iti arat si in manualul de reparatie. Inca ceva, nu am spus ca toate mobrele sunt asa, am facut o referire generala deoarece majoritatea au pompa actionata prin cutia de viteza, mai exact un ax din cutie invarte pompa in felul acesta folosindu-se mai putine piese in motor. Suzuki-ul de mai sus prezentat de @A-L-E-X are pompa asezata langa arbore deci este posibil sa fie actionata direct de motor. Cat priveste solutia magica daca eu nu am auzit de ea nu inseamna ca nu exista, eu oricum m-am lasat de mecanica de vreo 3 ani si nu am pretentia ca mai sunt la curent cu toate produsele, eu personal nu am incredere in solutiile de acest gen dar daca tu ai testat si merge cu atat mai bine, macar stim la cine si ce sa apelam. Cum spunea cineva mai sus ... da si tu niste detalii suplimentare. din acei 14-15 ani de mecanica, da tu un exemplu de autovehicul la care pompa de apa este antrenata de cutie!nu confunda cu racirea prin termosifon ca aia e cu totul altceva si nu se mai foloseste de prin anii '20..... Motocicletele (majoritatea) sunt cele ce actioneaza pompa prin intermediul cutiei. Nu am confundat cu racirea prin termosifon, asa ceva am mai vazut recent doar la un tractoras chinezesc undeva in Italia. Cine a pomenit ceva de AUTOVEHICULE? Suntem pe un forum de moto iar problema discutata se refera tot la o motocicleta. Or fi ,nu te contrazic, dar poate modele mai vechi astea noi au pompa de apa !!Se vede in poze !! Unde am zis eu ca nu au pompa??? Editat Iunie 23, 2008 de lznicu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdanawo Postat Iunie 23, 2008 Share Postat Iunie 23, 2008 In imaginea de mai jos ai un motor de Suzuki VX800 (al meu), unde am eu mana vine termostatul si sub soclul termost. vine pompa de apa, imi zici si mie cum ar putea sa antreneze motorul pompa de apa avand in vedere unde este situata? Daca vrei iti arat si in manualul de reparatie. bine, ma, ia pune tu frumos pagina cu pompa de apa si cu actionarea ei, sa vedem daca te-ai uitat bine prin documentatia aia, auzi, pompa de apa actionata de cutie, adica, de iesirea din cutie zici tu, nu? de zici ca nu se invarte turbina cand stai la semafor, nu? tu te auzi ce aberatii debitezi???? pe bune acum. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator lznicu Postat Iunie 23, 2008 Share Postat Iunie 23, 2008 (editat) bine, ma, ia pune tu frumos pagina cu pompa de apa si cu actionarea ei, sa vedem daca te-ai uitat bine prin documentatia aia, auzi, pompa de apa actionata de cutie, adica, de iesirea din cutie zici tu, nu? de zici ca nu se invarte turbina cand stai la semafor, nu? tu te auzi ce aberatii debitezi???? pe bune acum. www.vx800.net , aici gasesti manualul, si nu am zis ca nu se invarte cand stai pe loc, fiind actionata prin cutie turatia pompei la relanti este foarte mica, nu stiu de ce tot rastalmaciti "vorbele" mele. PS: de ce te aprinzi asa? Editat Iunie 23, 2008 de lznicu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator lznicu Postat Iunie 23, 2008 Share Postat Iunie 23, 2008 aha, deci e actionata de "primar", deci se invarte.pai si daca ar fi fost invartita de motor direct, la relanti tot mai incet s'ar fi invartit. logic. Da dar puteau pune alt raport sa-i dea un pic de ture, asa prin cutie se reduce mult turatia, pentru ca se respecta raportul necesar cutiei nu pompei, pinionul mic e pe arbore iar pinionul mare e la cutie (pe primar). actionata de cutie, adica, de iesirea din cutie zici tu, nu? Tu de fapt ce intelegi prin actionata de cutie, te referi sa fie actionata prin lant/cardan? Daca asta crezi ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdanawo Postat Iunie 23, 2008 Share Postat Iunie 23, 2008 (editat) Da dar puteau pune alt raport sa-i dea un pic de ture, asa prin cutie se reduce mult turatia, pentru ca se respecta raportul necesar cutiei nu pompei, pinionul mic e pe arbore iar pinionul mare e la cutie (pe primar). actionata de cutie, adica, de iesirea din cutie zici tu, nu? Tu de fapt ce intelegi prin actionata de cutie, te referi sa fie actionata prin lant/cardan? Daca asta crezi ... auzi, lasa-ma, ca habar nu ai sa te uiti intr-o documentatie fara suparare, dar pompa aia de apa e actionata din motor. din pacate, nu se intelege foarte bine din acele manuale, dar, imi da impresia ca axul pompei de apa este antrenat chiar de arborele motor (daca te uiti cu atentie, vei vedea ca, pentru a demonta pompa de apa trebuie sa demontezi si "carapacea" magnetoului......) Editat Iunie 23, 2008 de bogdanawo Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.