Sari la conținut

Abs


Postări Recomandate

Se poate monta / adapta pe o moto un sistem ABS daca ea nu a fost dotata din fabrica ?

daca DA :

  • cam cit costa
  • unde se poate face (atelier )
  • este usor de montat , poate fi facut in spatele blocului sau numai de ateliere specializate

 

========

Multumesc anticipat !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

teoretic orice se face,dar in cazul asta complicatiile sunt foarte mari si costurile pe masura.Nu am auzit pe nimeni sa incerce asta.

Cumpara-ti ceva care are abs si scapi de problema.

luigi vicol

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca ABS ar fi dotare optionala pe modelul respectiv, dar n-o are din fabrica, io zic ca ar merge, daca iei tot "kitul" de la dezmembrari de exemplu. Oricum din cate stiu sistemul nu e independent, adica are nevoie de calculator.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca ABS ar fi dotare optionala pe modelul respectiv, dar n-o are din fabrica, io zic ca ar merge, daca iei tot "kitul" de la dezmembrari de exemplu. Oricum din cate stiu sistemul nu e independent, adica are nevoie de calculator.

asa este, are nevoie de calculator, servosupape, senzori de invartire la roti, etc.

Editat de bogdanawo
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

asa este, are nevoie de calculator, servosupape, senzori de rotatie la roti, etc.

....practic toata instalatia de frana. Plus montajul.. as aprecia pe la 1000-1500E.

le: pe de alta parte, plusul de siguranta... "priceless"

Editat de M a v e r i c k
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

....practic toata instalatia de frana. Plus montajul.. as aprecia pe la 1000-1500E.

le: pe de alta parte, plusul de siguranta... "priceless"

nu e toata instalatia de frana

instalatia ramane la fel, numai ca, imediat dupa fiecare pompa vine o supapa de presiune comandata electronic de catre unitatea centrala a abs

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

asa ziceti voi ,uite de exemplu eu la masina (logan)am senzori pe rulmentii de la roata. rulmentii pt ABS au protectia de la bile-aia ca sa nu iasa vaselina afara-, este magnetica. si senzorul citeste pe ea. asa ca eu cred ca si la moto ar trebuii sa fie senzori tot in genul asta. nu mai vorbesc de calculator, circuite de retur al lichidului de frana, care la masina intra intr-o cutie plina de electrosupape. sper ca nu bat campii. numai bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Can I add ABS to my bike / Can I remove ABS from my bike?

The core difference between bikes with and without ABS are the following components:

Wiring Harness - This will differ based on other things such as Hazard Flashers.

ABS Unit Itself

Brake lines - You will need to add or remove all the additional brake lines for the ABS system

Front ABS sensor

....

 

Refitting ABS is not an option. First you need a new brake system and new wheels. That's more than 1500 Euros to start with. Next you need a "competent" person to write you a report saying its fitted and working to the exact same spec as what manufacturer advised. If you are lucky your local authorities will then accept the registration. If not they will ask to see the type approval certificate you have a worthless bike.

 

http://faq.f650.com/GSFAQs/TheABSFAQ.htm

post-16462-1214310811_thumb.jpg

Editat de M a v e r i c k
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

le: pe de alta parte, plusul de siguranta... "priceless"

Asta presupunind ca iti iese. Daca nu-ti iese, eu zic ca ai un minus de siguranta. Si cum sint mai mult ca sigur ca nu iese, eu zic sa va scoateti chestii de genul asta din cap.

De la "student project" pina la "real life" e intotdeauna cale lunga. Softul ala care comanda supapele cum trebuie nu e treaba de facut "pe genunchi".

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si daca dau clik dreapta, la propietati, am si traducerea in limba romana? :)). nu serios acum, baga si tu in romana. ca nu toti suntem asa de atot-stiutori ca tine.

si apropo, in schita aia la eloctrosupape, cine iti calibreaza tie acele arculete?

Editat de dsorinmihail
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Can I add ABS to my bike / Can I remove ABS from my bike?

The core difference between bikes with and without ABS are the following components:

Wiring Harness - This will differ based on other things such as Hazard Flashers.

ABS Unit Itself

Brake lines - You will need to add or remove all the additional brake lines for the ABS system

Front ABS sensor

....

 

Refitting ABS is not an option. First you need a new brake system and new wheels. That's more than 1500 Euros to start with. Next you need a "competent" person to write you a report saying its fitted and working to the exact same spec as what manufacturer advised. If you are lucky your local authorities will then accept the registration. If not they will ask to see the type approval certificate you have a worthless bike.

 

http://faq.f650.com/GSFAQs/TheABSFAQ.htm

care-i shparla cu new brake system and new wheels?

ca-mi da cu zecimale

ok, trebuie modificat circuitul hidraulic, dar, cu rotile ce are?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si daca dau clik dreapta, la propietati, am si traducerea in limba romana? :)). nu serios acum, baga si tu in romana. ca nu toti suntem asa de atot-stiutori ca tine.

si apropo, in schita aia la eloctrosupape, cine iti calibreaza tie acele arculete?

 

http://translate.google.com/

 

Personal nu am atins vreodata franele, prefer sa-l duc la reprezentanta, sa-l las acolo o zi si sa-l iau cand e gata. Nu stiu ce motor ai, dar cam fiecare sistem abs este propietar, deci in functie de ce abs pui mergi la Honda sau la BMW sau etc...

Acum una peste alta, sa carpesti franele nu stiu cat de sigur este, mai bine iti vinzi motorul si-ti iei unu' cu abs.. cred ca iesi mai ieftin...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

care-i shparla cu new brake system and new wheels?

ca-mi da cu zecimale

ok, trebuie modificat circuitul hidraulic, dar, cu rotile ce are?

senzorul de viteza la ABS-urile moto se bazeaza pe un fel de disc sau coroana, in functie de model, prins de roata, care se invarte prin senzor.

banuiesc ca la asta se refera, avand in vedere ca incepe lista cu "wiring harness" dooooh

Editat de bcristian
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

care-i shparla cu new brake system and new wheels?

ca-mi da cu zecimale

ok, trebuie modificat circuitul hidraulic, dar, cu rotile ce are?

banuiesc ca este o chestie propietara BMW unde senzorul masoara viteza pe roata...

post-16462-1214312635_thumb.jpg

Editat de M a v e r i c k
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Can I add ABS to my bike / Can I remove ABS from my bike?

The core difference between bikes with and without ABS are the following components:

Wiring Harness - This will differ based on other things such as Hazard Flashers.

ABS Unit Itself

Brake lines - You will need to add or remove all the additional brake lines for the ABS system

Front ABS sensor

....

 

Refitting ABS is not an option. First you need a new brake system and new wheels. That's more than 1500 Euros to start with. Next you need a "competent" person to write you a report saying its fitted and working to the exact same spec as what manufacturer advised. If you are lucky your local authorities will then accept the registration. If not they will ask to see the type approval certificate you have a worthless bike.

 

http://faq.f650.com/GSFAQs/TheABSFAQ.htm

Am incercat o traducere :

Pot sa adaug sau sa demontez ABS de la motocicleta mea ?

Principalele diferente intre moto cu sau fara ABS sunt urmatoarele componente :

Instalatia electrica - aceasta va fi diferita datorita unor lucruri cum sunt semnalizari avarie (Hazard Flashers).

Unitatea ABS

Brake lines (nu stiu sa traduc asta Brake = frina , lines = linie)- tu va trebui sa adaugi sau sa pui (adaugi)tuate componentele aditionale ale sist. ABS

Senzorul ABS de fata

.....

Adaptarea unui ABS nu este o optiune.In primul rind vei avea nevoie de un nou sistem de frinare si de roti noi.Acestea te vor costa mai mult de 1500 Euro.Apoi vei avea nevoie de o persoana competenta care sa-ti scrie un raport in care sa spuna ca se potriveste si lucreaza la aceleasi specificatii ca cele ale producatorului.Daca ai noroc vei primi acceptul de la autoritatea locala pentru inregistrare . Daca nu i-ti vor da un certificat de motocicleta proasta.

 

banuiesc ca este o chestie propietara BMW unde senzorul masoara viteza pe roata...

Nu .

Din cite stiu eu este o solutie universal valabila :

- intr-un disc (facut din material neferos ) sunt inglobati magneti permanenti

- discul este fixat de butucul rotii = se roteste odata cu roata

- senzorul este de fapt o bobina

- astfel cind roata se roteste se roteste si discul cu magnetii

- cind un magnet ajunge in dreptul senzorului (bobinei ) va induce in ea o tensiune -------ii spune unitatii centrale ca roata se invirte / nu este blocata

- cind roata nu se invirte --nu se induce nici o tensiune in bobina ....................ii spune unitatii centrale ABS ca roata nu se invirte / este blocata .......deblocheaza frina

=======

Ceva de genul acesta este pe orice masina cu ABS si presupun ca acelasi sistem este si la mobre , mai ales dupa ce am vazut poza

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai daca lucrurile sunt asa simple ca in poza aia, n-ar fi mare lucru. Sa prinzi furtunele alea cum trebuie, altfel mai rau decat sa nu mearga sistemul si sa franezi tot taras ca inainte n-are ce sa se intample. N-am auzit de ABS blocat pe pana acu...

Altfel proiect interesant ar fi sistem ABS pt comunista, frana cu cablu :)

 

PS: invatati mai engleza, e cam rusinos sa nu cunosti in ziua de azi...ca si cum acu 100 de ani n-ai fi stiut sa mulgi vaca :) :P

 

Daca nu i-ti vor da un certificat de motocicleta proasta.

Stupid bike... :) :) :)

 

Vroia sa spuna ca daca aia iti vor cere un act oficial (pe care evident nu il ai) vei avea o motocicleta nefolositoare, care nu face cat o ceapa degerata (worthless) :).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am incercat o traducere :

Pot sa adaug sau sa demontez ABS de la motocicleta mea ?

Principalele diferente intre moto cu sau fara ABS sunt urmatoarele componente :

Instalatia electrica - aceasta va fi diferita datorita unor lucruri cum sunt semnalizari avarie (Hazard Flashers).

Unitatea ABS

Brake lines (nu stiu sa traduc asta Brake = frina , lines = linie)- tu va trebui sa adaugi sau sa pui (adaugi)tuate componentele aditionale ale sist. ABS

Senzorul ABS de fata

.....

Adaptarea unui ABS nu este o optiune.In primul rind vei avea nevoie de un nou sistem de frinare si de roti noi.Acestea te vor costa mai mult de 1500 Euro.Apoi vei avea nevoie de o persoana competenta care sa-ti scrie un raport in care sa spuna ca se potriveste si lucreaza la aceleasi specificatii ca cele ale producatorului.Daca ai noroc vei primi acceptul de la autoritatea locala pentru inregistrare . Daca nu i-ti vor da un certificat de motocicleta proasta.

 

 

Nu .

Din cite stiu eu este o solutie universal valabila :

- intr-un disc (facut din material neferos ) sunt inglobati magneti permanenti

- discul este fixat de butucul rotii = se roteste odata cu roata

- senzorul este de fapt o bobina

- astfel cind roata se roteste se roteste si discul cu magnetii

- cind un magnet ajunge in dreptul senzorului (bobinei ) va induce in ea o tensiune -------ii spune unitatii centrale ca roata se invirte / nu este blocata

- cind roata nu se invirte --nu se induce nici o tensiune in bobina ....................ii spune unitatii centrale ABS ca roata nu se invirte / este blocata .......deblocheaza frina

=======

Ceva de genul acesta este pe orice masina cu ABS si presupun ca acelasi sistem este si la mobre , mai ales dupa ce am vazut poza

Brake lines as zice ca's conductele de lichid..

 

Eu as fi tradus "Adaptarea unui ABS nu este o optiune viabila." Si nici nu prea merita, zic eu.. mai bine vinzi ce ai, mai pui diferenta de bani, si iei un model mult mai bun.. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai daca lucrurile sunt asa simple ca in poza aia, n-ar fi mare lucru. Sa prinzi furtunele alea cum trebuie, altfel mai rau decat sa nu mearga sistemul si sa franezi tot taras ca inainte n-are ce sa se intample. N-am auzit de ABS blocat pe pana acu...

Altfel proiect interesant ar fi sistem ABS pt comunista, frana cu cablu :)

 

PS: invatati mai engleza, e cam rusinos sa nu cunosti in ziua de azi...ca si cum acu 100 de ani n-ai fi stiut sa mulgi vaca :) :P

 

 

Stupid bike... :) :) :)

 

Vroia sa spuna ca daca aia iti vor cere un act oficial (pe care evident nu il ai) vei avea o motocicleta nefolositoare, care nu face cat o ceapa degerata (worthless) :D.

da, ala pe cablu ar di dementa, sa faca cei de la bosch sisteme cu scripeti :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai daca lucrurile sunt asa simple ca in poza aia, n-ar fi mare lucru. Sa prinzi furtunele alea cum trebuie, altfel mai rau decat sa nu mearga sistemul si sa franezi tot taras ca inainte n-are ce sa se intample. N-am auzit de ABS blocat pe pana acu...

Altfel proiect interesant ar fi sistem ABS pt comunista, frana cu cablu :)

Nu's asa simple.. Daca intr-adevar e vorba de senzor pe roata, trebuie furca speciala, pentru senzor..

 

Cat despre engleza.. nu e o rusine sa nu o cunosti..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

banuiesc ca este o chestie propietara BMW unde senzorul masoara viteza pe roata...

nu masoara nimic, ci doar, in momentul in care simte ca nu mai apar impulsuri la bornele lui, adica se blocheaza roata, comanda acea unitate-supapa electromecanica (nu stiu cum sa-i spun altfel) care refuleaza presiunea din etriere inapoi in pompa si, implicit, inapoi in borcan, ca efect fiind eliberarea rotii. asta e marea gaselnita a abs-ului. ca efect secundar se simte acea bataie in pedala (maneta).

Editat de bogdanawo
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu masoara nimic, ci doar, in momentul in care simte ca nu mai apar impulsuri la bornele lui, adica se blocheaza roata, comanda acea unitate-supapa electromecanica (nu stiu cum sa-i spun altfel) care refuleaza presiunea din etriere inapoi in pompa si, implicit, inapoi in borcan, ca efect fiind eliberarea rotii. asta e marea gaselnita a abs-ului. ca efect secundar se simte acea bataie in pedala (maneta).

Daca tot am voie, te mai contrazic odata :)

Senzorul ala de abs masoara turatia rotii, nu numai daca se invarte sau nu, pentru ca algoritmul dupa care se elibereaza automat frana este f important in reducerea distantei de franare, si pt a fi cat mai eficient are nevoie si de informatia de turatie a rotii. La sistemele performante ABS, pe langa turatia rotii calculatorul de ABS primeste info si de la senzori de acceleratie, asta la auto, nu stiu daca s-a implementat si la moto.

La moto cu ABS pe care le-am vazut eu senzorul parea sa fie unul optic pt ca in butucul rotii era integrat un disc cu fante, gen mouse clasic.

Editat de binox
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sal !

M-am uitat putin pe saitul care l-a trimis Maverick

Ai aici Link-ul trimis de Maverick

La repezeala , ce am inteles de acolo :

- faceau referire la F650's (GS/Dakar/CS) and G650X's care au optional ABS

- este un sist abs Bosch simplu cu 2 canale :unul pe fata si altul pe spate

-nu au legatura intre ele =====> avantaj mare : chiar daca apesi brutal frina fata ,"excesul" de frinare nu se transfera la roata spate .,,,,,,,mi se pare normal !

-sistemul ABS-N este fabricat de Bosch

- sistemul ABS-N ECU de Nippon

- sezorii INDUCTIVI (Coil = bobina) -pentru roata fata sunt montati ca in fig. pe amortizorul din stinga

-pentru roata din spate este intr-o cutie in spatele camei de tensionare a lantului

- daca conductele de frina merg intro cutie IN SPATELE motorului ====> ai ABS

- ABS nu se foloseste Off-road ,pe gheata,zapada,nisip =====>pentru condus in aceste cond. el trebuie deconectat

-deconectarea lui : pui contact

-apesi si ti apasat butonul ABS pina cind becul rosu de ABS incepe sa pilpiie ....el va pilpii toata perioada cit ABS este dezactivat

-reactivare ABS :- la repornirea motorului se face automat

- daca se apasa brutal frina de spate

- distanta dintre senzorii inductivi de rotire a rotii fata sau spate este de 0.1 - 1.0 mm (uzual 0.1 -0.7 mm)

- ABS modulator este o pereche de bobine (electrovane )care au rolul dea deschide 2 by-pass uri pentru a slabi frinarea

-partea elecrtonica "ECU modulator" care primeste informatii si despre motor / viteza

- in situatia in care modifici domensiuni roti (alte jenti ) ABS poate fi resetat

- la BMW nu este necesar ----el isi da seama singur si se corecteaza

==================

cam asta este ce am inteles eu

nu garantez 100% ca am intzeles bine , sunt obosit !

============================pace !!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca tot am voie, te mai contrazic odata :)

Senzorul ala de abs masoara turatia rotii, nu numai daca se invarte sau nu, pentru ca algoritmul dupa care se elibereaza automat frana este f important in reducerea distantei de franare, si pt a fi cat mai eficient are nevoie si de informatia de turatie a rotii. La sistemele performante ABS, pe langa turatia rotii calculatorul de ABS primeste info si de la senzori de acceleratie, asta la auto, nu stiu daca s-a implementat si la moto.

La moto cu ABS pe care le-am vazut eu senzorul parea sa fie unul optic pt ca in butucul rotii era integrat un disc cu fante, gen mouse clasic.

nu stiu daca se foloseste senzor optic la abs, gandeste-te la faptul ca discul ala poate lua noroi pe el. ar fi o modalitate mult prea simpla de a-l scoate din uz. uzual am intalnit senzori magnetici, dar nu as putea spune daca erau sau nu de tip hall.

eu vorbeam despre principiul abs-ului, chestia cu senzorii de acceleratie, algoritmi de eliberare a franei, etc. deja sunt particularitati ale fiecarui producator in parte. :)

 

nu stiu daca se foloseste senzor optic la abs, gandeste-te la faptul ca discul ala poate lua noroi pe el. ar fi o modalitate mult prea simpla de a-l scoate din uz. uzual am intalnit senzori magnetici, dar nu as putea spune daca erau sau nu de tip hall.

eu vorbeam despre principiul abs-ului, chestia cu senzorii de acceleratie, algoritmi de eliberare a franei, etc. deja sunt particularitati ale fiecarui producator in parte. :P

uite din traducerea de mai sus de postul meu, senzorii sunt de tip bobina (inductivi) deci nu sunt hall.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...