Adventix Postat Iunie 24, 2008 Share Postat Iunie 24, 2008 Dupa ce ca nu-mi incarca bateria acum nu mai vrea nici sa porneasca.Chgestia asta mi s-a intamplat Duminica si tot persista. Ce se intampla : Cand apas pe "Start" se aude un TAC sub sha si atat. Nu pleaca electromotorul. Am zis bun .. il imping. Pleaca impins imediat. Dupa ce il pornesc impins daca moare sau ceva , pleaca din electromotor. Am desfacut shaua. E o bobina sa zic ( nu stiu sigur ) care in carte e trecuta "solenoid starter". Asta cand apas pe buton face TAC , TAC , TAC. Nu stiu ce sa ii mai fac. Cand ma urc pe ea ma rog sa porneasca la buton. Uneori porneste alteori nu si trebuie sa o imping. Nu stiu ce sa ii fac. Ajutati-ma va rog ca simt ca turbez... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
SEBYK Postat Iunie 24, 2008 Share Postat Iunie 24, 2008 TAC TAC TAC se aude cand nu ai suficient curent in baterie ca sa invarta electromotorul( cand face tac tac nu se invarte electromotoru nu??) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ThunderByte Postat Iunie 24, 2008 Share Postat Iunie 24, 2008 (editat) Normal gagautza ... daca nu mai ai baterie de unde vrei sa iti porneasca ...daca nu iti mai incarca tu crezi ca mai ai curent sa iti si porneasca ... ala e pus acolo ca o protectie de iti face tie tac tac, ca altfel ti-ar suge tot din baterie si ai ute si bateria pe langa incarcarea pe care o ai deja ututa Editat Iunie 24, 2008 de ThunderByte Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Adventix Postat Iunie 24, 2008 Autor Share Postat Iunie 24, 2008 (editat) Uhhh .. naspa ca tocmai azi am pus bateria pe redresor... sa fie bateria dusa? Bateria e noua si in stare sa aprinda toata motocicleta si daca e sa porneasca porneste si cu becurile aprinse , fara sa aiba probleme... Editat Iunie 24, 2008 de Adventix Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ThunderByte Postat Iunie 24, 2008 Share Postat Iunie 24, 2008 fa-ti incarcarea si dupaia ai sa vezi ce si cum, desi nu cred ca s-a utut ... cum am zis si mai sus, ala e facut sa iti faca tac tac tocmai ca sa iti protejeze bateria Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kawasaki_axx Postat Iunie 24, 2008 Share Postat Iunie 24, 2008 Dupa ce ca nu-mi incarca bateria acum nu mai vrea nici sa porneasca.Chgestia asta mi s-a intamplat Duminica si tot persista. Ce se intampla : Cand apas pe "Start" se aude un TAC sub sha si atat. Nu pleaca electromotorul. Am zis bun .. il imping. Pleaca impins imediat. Dupa ce il pornesc impins daca moare sau ceva , pleaca din electromotor. Am desfacut shaua. E o bobina sa zic ( nu stiu sigur ) care in carte e trecuta "solenoid starter". Asta cand apas pe buton face TAC , TAC , TAC. Nu stiu ce sa ii mai fac. Cand ma urc pe ea ma rog sa porneasca la buton. Uneori porneste alteori nu si trebuie sa o imping. Nu stiu ce sa ii fac. Ajutati-ma va rog ca simt ca turbez... Daca nu-ti incarca bateria e ori releul de incarcare ori altenatorul.Simptome de-astea mai apar cand iei curent de la o masina cu motorul pornit si ii arzi elementii de pe alternator .DECI IN NICI UN CAZ SA NU O PORNESTI DE LA AUTO CU MOTORUL PORNIT ! Si eu m-am lovit candva de buba asta si s-a dovedit a fi cauza de mai sus ,pornea impinsa si incarca bateria putin si insuficient pt a porni din starter .L-am schimbat si a mers ok ! Mergi la un service moto ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Adventix Postat Iunie 24, 2008 Autor Share Postat Iunie 24, 2008 Daca nu-ti incarca bateria e ori releul de incarcare ori altenatorul.Simptome de-astea mai apar cand iei curent de la o masina cu motorul pornit si ii arzi elementii de pe alternator .DECI IN NICI UN CAZ SA NU O PORNESTI DE LA AUTO CU MOTORUL PORNIT !Si eu m-am lovit candva de buba asta si s-a dovedit a fi cauza de mai sus ,pornea impinsa si incarca bateria putin si insuficient pt a porni din starter .L-am schimbat si a mers ok ! Mergi la un service moto ! Nu l-am pornit de la masina . Problema cu incarcatul o are de mult timp ( probabil alternatorul care e infpit in motor si e foarte greu de inlocuit ). E foarte stresant ca uneori pleaca si alteori nu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kawasaki_axx Postat Iunie 24, 2008 Share Postat Iunie 24, 2008 Nu l-am pornit de la masina . Problema cu incarcatul o are de mult timp ( probabil alternatorul care e infpit in motor si e foarte greu de inlocuit ). E foarte stresant ca uneori pleaca si alteori nu. Inteleg ca e f stresant ,stiu cum e ...aseara am stat de la 18.00 la 01.00 sa vad de ce nu am curent continuu pe faza scurta ,si cand am descoperit buba era un nenorocit de papuc dintr-o mufa ...deci te inteleg ,dar prin posturi nu rezolvi mare branza decat sa te stresezi .Cauta un meserias bun si rezolva buba ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
perseu77 Postat Iunie 24, 2008 Share Postat Iunie 24, 2008 ma bag si eu in acest topic cu o intrebare... asta iarna ..aveam bateria descarcata si am pornit motorul meu... Yamaha Diversion de la o Dacie... Am conectat firele de la alternatorul autoturismului... asa cred ca nu am facut eu manopera asta,eu tineam firele la bornele bateriei de la motocicleta si nu am vazut unde le-a pus un prieten care le avea cu mecanica. Doresc sa stiu daca puteam arde ceva .. parte sau elementi ai rețelei electrice, ca sa nu mai incerc. Chestia e ca atunci inca nu era motocicleta mea..era in probe... dupa ce am luat.o am observat ca se faza scurta nu functiona.. e posibil sa se fi ars cand incercam sa o pornesc de la Dacie?? Multumesc pt raspunsuri! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdanawo Postat Iunie 24, 2008 Share Postat Iunie 24, 2008 Daca nu-ti incarca bateria e ori releul de incarcare ori altenatorul.Simptome de-astea mai apar cand iei curent de la o masina cu motorul pornit si ii arzi elementii de pe alternator .DECI IN NICI UN CAZ SA NU O PORNESTI DE LA AUTO CU MOTORUL PORNIT !Si eu m-am lovit candva de buba asta si s-a dovedit a fi cauza de mai sus ,pornea impinsa si incarca bateria putin si insuficient pt a porni din starter .L-am schimbat si a mers ok ! Mergi la un service moto ! 1. ce treaba are curentul de la alta baterie cu alternatorul de pe motocicleta????????? in primul rand, intre alternator si bateria de pe motocicleta exista o PUNTE REDRESOARE. oricat te-ai chinui, si cu o parte din diodele din punte in scurt, tot nu vei reusi sa arzi infasurarile alternatorului. 2. ce sunt aia elementi ai alternatorului???????????? elementi exista la calorifer, la acumulatori etc. la alternator sunt INFASURARI STATORICE. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Iunie 24, 2008 Share Postat Iunie 24, 2008 ma bag si eu in acest topic cu o intrebare... asta iarna ..aveam bateria descarcata si am pornit motorul meu... Yamaha Diversion de la o Dacie... Am conectat firele de la alternatorul autoturismului... asa cred ca nu am facut eu manopera asta,eu tineam firele la bornele bateriei de la motocicleta si nu am vazut unde le-a pus un prieten care le avea cu mecanica. Doresc sa stiu daca puteam arde ceva .. parte sau elementi ai rețelei electrice, ca sa nu mai incerc. Chestia e ca atunci inca nu era motocicleta mea..era in probe... dupa ce am luat.o am observat ca se faza scurta nu functiona.. e posibil sa se fi ars cand incercam sa o pornesc de la Dacie?? Multumesc pt raspunsuri! Parca aveai becul ars, de aia nu-ti mergea faza scurta... Becurile se ard tinere, imbatranesc si ele! Si faza scurta se arde prima pt ca pe aia o tii aprinsa mereu! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdanawo Postat Iunie 24, 2008 Share Postat Iunie 24, 2008 Dupa ce ca nu-mi incarca bateria acum nu mai vrea nici sa porneasca.Chgestia asta mi s-a intamplat Duminica si tot persista. Ce se intampla : Cand apas pe "Start" se aude un TAC sub sha si atat. Nu pleaca electromotorul. Am zis bun .. il imping. Pleaca impins imediat. Dupa ce il pornesc impins daca moare sau ceva , pleaca din electromotor. Am desfacut shaua. E o bobina sa zic ( nu stiu sigur ) care in carte e trecuta "solenoid starter". Asta cand apas pe buton face TAC , TAC , TAC. Nu stiu ce sa ii mai fac. Cand ma urc pe ea ma rog sa porneasca la buton. Uneori porneste alteori nu si trebuie sa o imping. Nu stiu ce sa ii fac. Ajutati-ma va rog ca simt ca turbez... de unde stii ca nu-ti incarca bateria? ai pus un voltmetru la bornele ei si, cu motorul pornit ai vazut cu ochii tai ca ai o tensiune cuprinsa intre 13,7 si 14,4V? daca da, inseamna ca incarca "ca la carte", daca nu, nu=>rezolva-ti incarcarea! daca zici ca nici dupa ce ai tinut bateria pe redresor nu a vrut sa-ti porneasca, citeste mai departe. acel tac pe care il auzi sub sa nu este altceva decat click-ul releului (solenoid starter in schema ta) care nu face altceva decat sa iti aduca 12V din baterie pe bornele electromotorului. daca face tac inseamna ca ea cupleaza. daca electromotorul se invarte cand si cand, cand vrea el, mai bine spus, pune mana si desfa-l si schimba-i carbunii si curata-i periile colectoare. totusi, mai fa o proba inainte sa-l desfaci. cu acelasi voltmetru pus, de asta data direct pe bornele electromotorului ( de obicei are o singura borna, cea de plus, minusul fiind la carcasa), apasa pe start si vezi daca, dupa ce solenoid starter face tac, buf, trosc, pleosc sau cum o face, vezi daca ai 12V pe electromotor. daca nu ii ai, inseamna ca acesta nu cupleaza, chiar daca face un tac. probabil are contactele deformate, oxidate, topite si nu mai inchide circuitul. daca ai 12V pe electromotor, e clar, desfa-l si schimba-i carbunii ca sigur sunt ca si inexistenti. daca, cu acelasi voltmetru conectat pe electromotor, dupa ce ai apasat start si ala face tzoc, poc, iar tensiunea pe electromotor scade mult sub 12 V (6-7V), atunci inseamna ca ai si perii in scurt pe rotor-colectorul electromotorului iar carbunii e posibil sa fie buni. hai, spor la treaba ca am vorbit destul, este o operatiune mai mult decat banala pentru care nu ai nevoie de nici un pafarist de electrician care habar nu are cum sa-si inchida slitul la salopeta si sta mereu cu el descheiat! spor! ma bag si eu in acest topic cu o intrebare... asta iarna ..aveam bateria descarcata si am pornit motorul meu... Yamaha Diversion de la o Dacie... Am conectat firele de la alternatorul autoturismului... asa cred ca nu am facut eu manopera asta,eu tineam firele la bornele bateriei de la motocicleta si nu am vazut unde le-a pus un prieten care le avea cu mecanica. Doresc sa stiu daca puteam arde ceva .. parte sau elementi ai rețelei electrice, ca sa nu mai incerc. Chestia e ca atunci inca nu era motocicleta mea..era in probe... dupa ce am luat.o am observat ca se faza scurta nu functiona.. e posibil sa se fi ars cand incercam sa o pornesc de la Dacie?? Multumesc pt raspunsuri! ala a conectat cablurile la bornele bateriei nu puteai arde absolut nimic, stai calm si nu te mai lua dupa vorbe aruncate in vant. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Iunie 24, 2008 Share Postat Iunie 24, 2008 Verifica si bornele de la baterie. La fel am patit si eu, era contactul de la borna de - oxidata, am curatat-o si acuma Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdanawo Postat Iunie 24, 2008 Share Postat Iunie 24, 2008 Verifica si bornele de la baterie. La fel am patit si eu, era contactul de la borna de - oxidata, am curatat-o si acuma nu e rea ideea, dar, pare mult prea simplu.....totusi, au fost cazuri in care am desfacut juma' de motocicleta/masina si defectul era unul simplu care se putea repara in 2 min Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kawasaki_axx Postat Iunie 25, 2008 Share Postat Iunie 25, 2008 1. ce treaba are curentul de la alta baterie cu alternatorul de pe motocicleta????????? in primul rand, intre alternator si bateria de pe motocicleta exista o PUNTE REDRESOARE. oricat te-ai chinui, si cu o parte din diodele din punte in scurt, tot nu vei reusi sa arzi infasurarile alternatorului. 2. ce sunt aia elementi ai alternatorului???????????? elementi exista la calorifer, la acumulatori etc. la alternator sunt INFASURARI STATORICE. 1 .are legatura...ia tu curent la moto de la auto cu motorul (auto ) pornit si apoi verifica releul de incarcare si alternatorul ,sa vezi ce damage ai !!! te rog . 2 .corect asa se numesc ,dar m-am exprimat mai simplu sa fiu sigur ca a inteles omul .(voi cauta cd-ul cu pozele respective si le voi posta ) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bcristian Postat Iunie 25, 2008 Share Postat Iunie 25, 2008 kawasaki_axx: te asigur ca atat timp cat ii dai intre 12 si 15V, poti sa-i dai si de la OZN ca nu are absolut nimic. Dar daca tu spui altfel, explica te rog si mecanismul prin care se intampla asta. adventix: pune mana pe aparatul de masura si urmeaza indicatiile lui bogdanawo, ti-a dat mura-n gura. Daca tot nu rezolvim uite aici inca un set de indicatii pas-cu-pas (in engleza) pentru sistemul de incarcare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nick28 Postat Iunie 25, 2008 Share Postat Iunie 25, 2008 1 .are legatura...ia tu curent la moto de la auto cu motorul (auto ) pornit si apoi verifica releul de incarcare si alternatorul ,sa vezi ce damage ai !!! te rog .2 .corect asa se numesc ,dar m-am exprimat mai simplu sa fiu sigur ca a inteles omul .(voi cauta cd-ul cu pozele respective si le voi posta ) Am facut chestia asta la vreo trei moto cu bateria descarcata si totul a fost OK. Nu conteaza de unde e curentul atat timp cat este intre 12-14V. Si chiar daca ar fi mai mult nu are legatura cu alternatorul de pe moto, in cel mai rau caz iti distrugi bateria. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Adventix Postat Iunie 25, 2008 Autor Share Postat Iunie 25, 2008 ..... Ms frumos pentru sfaturi!! o sa desfac electromotorul si o sa ma uit la carbuni. Am rezolvat problema!!!! Am luat-o pe fir cu aparatul de masura , si culmea, la borna electromotorului aveam tensiunea de 12,56V cand apasam butonul. Am desfacut capacul din spate de la electromotor si am dat iar la automat. Carbunii foarte OK. Problema era ca toata placuta pe care sunt carbunii se atingea cumva ( depunere ) de peretele statorului si scotea fum si scantei. Eu am observat asta mai demult cand am vazut ca acest capac se mai tinea doar intr-un surub si l-am prins la loc fara sa mai dau importanta chestilor de sub capac. Cum am rezolvat problema? Simplu, am inlocuit electromotorul ( am inca o motocicleta de piese ) si porneste la sfert. Cu ocazia asta am vazut ca aveam un surub dupa volanta care iesise de la trepidatii si imi lovea in volanta ( din spate ). Am rezolvat si problema asta. Numai bine tuturor si Multumesc! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdanawo Postat Iunie 25, 2008 Share Postat Iunie 25, 2008 (editat) Ms frumos pentru sfaturi!! o sa desfac electromotorul si o sa ma uit la carbuni. Am rezolvat problema!!!! Am luat-o pe fir cu aparatul de masura , si culmea, la borna electromotorului aveam tensiunea de 12,56V cand apasam butonul. Am desfacut capacul din spate de la electromotor si am dat iar la automat. Carbunii foarte OK. Problema era ca toata placuta pe care sunt carbunii se atingea cumva ( depunere ) de peretele statorului si scotea fum si scantei. Eu am observat asta mai demult cand am vazut ca acest capac se mai tinea doar intr-un surub si l-am prins la loc fara sa mai dau importanta chestilor de sub capac. Cum am rezolvat problema? Simplu, am inlocuit electromotorul ( am inca o motocicleta de piese ) si porneste la sfert. Cu ocazia asta am vazut ca aveam un surub dupa volanta care iesise de la trepidatii si imi lovea in volanta ( din spate ). Am rezolvat si problema asta. Numai bine tuturor si Multumesc! sa cresti mare! si beleste bine ochii in trafic! acum ca ai cu ce merge, mergi, nu sta prin spitale aiurea! ps: cine da sfaturi si incurca se numeste pafarist! Editat Iunie 25, 2008 de bogdanawo Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
catul Postat Iunie 26, 2008 Share Postat Iunie 26, 2008 nu e rea ideea, dar, pare mult prea simplu.....totusi, au fost cazuri in care am desfacut juma' de motocicleta/masina si defectul era unul simplu care se putea repara in 2 min si eu am desfacut la fel, si mi se furase benzina din rezervor deci, excitatia s-a rezolvat la mobra bravo Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ThunderByte Postat Iunie 26, 2008 Share Postat Iunie 26, 2008 si eu am desfacut la fel, si mi se furase benzina din rezervor deci, excitatia s-a rezolvat la mobra bravo Hai ca esti tare Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.