Vlad S Postat Mai 16, 2010 Share Postat Mai 16, 2010 1. nu mai puneti poze prelucrate, te uiti la ele ca si cum ai puna mana pe o tzatza cu silicon; daca nu ati prins momentul magic aste e, ramane pe data viitoare; exclud din aceasta remarca prelucrarea alb-negru E o judecata de gust. Intradevar unele prelucrari sunt exagerate, dar unele compenseaza fix cat pierde aparatul. Pana si mari fotografi mai au nevoie de post-procesare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Pozaru' Postat Mai 16, 2010 Share Postat Mai 16, 2010 1. nu mai puneti poze prelucrate, te uiti la ele ca si cum ai puna mana pe o tzatza cu silicon; daca nu ati prins momentul magic aste e, ramane pe data viitoare; exclud din aceasta remarca prelucrarea alb-negru Exista mai multe tipuri de prelucrari. Unele de bun simt care nu au cu ce sa deranjeze, altele un pic exagerate care intr-adevar nu imi plac nici mie si cele suprarealiste pe care le poti numi "exercitiu de imaginatie". Ultimele doua poze puse de mine nu sunt prelucrate dar panorama este facuta cu ptgui deoarece nu am un obiectiv destul de wide. 2. ce parere aveti de G11? Cred ca este un "advanced point and shoot" ok dar tot nu este dslr. Raman la ideea ca nici un point-and-shoot nu se poate compara cu un dslr. Gama asta de aparate este foarte utila pentru cei care vor sa invete inainte de a trece la dslr-uri cu toate ca acum majoritatea producatorilor fac dslr-uri cu live view. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Filosofull Postat Mai 16, 2010 Share Postat Mai 16, 2010 Eu sunt incepator; pe de alta parte cand plec pe motor cu gagica si bagaje imi trebuie ceva mic, n-am loc sa car magaoaia plus obiective si trepied; asa ca tre sa ma orientez spre ceva compact si bun; deocamdata am un jaf de Fujifilm S 1000fd; se merita 2000 lei pt un G11 sau ce recomandati voi? legat de prelucrarea imaginii, eu cred ca aparatul trebuie sa redea ceea ce vede ochiul in momentul cand apesi pe buton, atat si nimic mai mult; importanta la el este fidelitatea, restul este arta fotografului: cum, cand si unde il folosesti ca sa pastrezi in el ceea ce vede ochiul; daca faci retusuri dupa, cum mai distingem intre un fotograf bun si unul prost? cu exceptia fotografiei alb-negru, care are istoria ei si e un gen aparte Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vlad S Postat Mai 16, 2010 Share Postat Mai 16, 2010 Aparat care sa redea realitatea asa cum o vede ochiul uman inca nu exista(mai ales in conditii proaste de iluminare). Si mai e cale lunga de cercetare si imbunatatiri pana la acel moment. Deci post-procesarea are rostul ei. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
veics Postat Mai 16, 2010 Share Postat Mai 16, 2010 (editat) 1. nu mai puneti poze prelucrate, te uiti la ele ca si cum ai puna mana pe o tzatza cu silicon; daca nu ati prins momentul magic aste e, ramane pe data viitoare; exclud din aceasta remarca prelucrarea alb-negru2. ce parere aveti de G11? faci parte din initiativa crocodililor care nu accepta evolutia? polemica asta nu-si are rostul, daca tot spui de fotografii digitale post-procesate, de ce vrei sa iti cumperi aparat foto digital si nu ramai la film? eventual film alb-negru, ca filmul color deja e prea high-tech, sau eventual confectioneaza-ti tu un aparat foto, gasesti pe net cum sa iti faci, este chiar foarte simplu apropo, aparatele foto au la baza tot un soft care le "post-proceseaza", transforma din RAW (ce vede aparatul/senzorul), in JPEG (ce vezi TU). lasand polemica, cand exista un eveniment gen.. "Noaptea Muzeelor", unii le viziteaza, altii trec pe langa ele cu ceva "santal" la bord, rezultatul? pozele astea ) Editat Mai 16, 2010 de veics Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vrajitorul din oz Postat Mai 16, 2010 Share Postat Mai 16, 2010 Ochiul vede mai complex de colori si lumini. Fiecare vede altfel, ba si acelasi om vede acelasi lucru diferit. E fix ca la pictura: sint unele foarte detaliate, ca "o poza" si se vind in bazar si sint unele din care nu se intege nimic mincata'as si sint in muzee. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Filosofull Postat Mai 17, 2010 Share Postat Mai 17, 2010 Sunt constient ca aparatul distorsioneaza realitatea, dar eu cred ca asta e singura distorsionare admisibila; despre asta am vorbit de la inceput; cineva ia un banal apus de soare si il infrumuseteaza in photoshop, in timp ce altul cauta si asteapta sa prinda momentul magic; pozele arata la fel, dar care e fotografie si care dintre ei e fotograful adevarat? Ca mai pui un filtru, mai umbli la setari mi se pare ok, tine de tehnica fotografiei, si de instrumentul ei; dar prelucrarea cu programe pe calculator e altceva; sunt de acord ca pot iesi lucruri frumoase, dar nu e fotografie; sau cu alte cuvinte: cand ma uit la o fotografie vreau sa vad exact ce a vazut fotograful prin obiectiv, atunci cand a apasat pe buton; fara certitudinea asta eu unul nu mai simt nimic, ca emotie estetica; si tocmai asta deosebeste fotografia de pictura, ca tot facea cineva comparatia Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
veics Postat Mai 17, 2010 Share Postat Mai 17, 2010 Sunt constient ca aparatul distorsioneaza realitatea, dar eu cred ca asta e singura distorsionare admisibila; despre asta am vorbit de la inceput; cineva ia un banal apus de soare si il infrumuseteaza in photoshop, in timp ce altul cauta si asteapta sa prinda momentul magic; pozele arata la fel, dar care e fotografie si care dintre ei e fotograful adevarat? Ca mai pui un filtru, mai umbli la setari mi se pare ok, tine de tehnica fotografiei, si de instrumentul ei; dar prelucrarea cu programe pe calculator e altceva; sunt de acord ca pot iesi lucruri frumoase, dar nu e fotografie; sau cu alte cuvinte: cand ma uit la o fotografie vreau sa vad exact ce a vazut fotograful prin obiectiv, atunci cand a apasat pe buton; fara certitudinea asta eu unul nu mai simt nimic, ca emotie estetica; si tocmai asta deosebeste fotografia de pictura, ca tot facea cineva comparatia tu ori nu faci diferenta intre MANIPULARE si POST-PROCESARE, ori iti creezi tu niste "legi/reguli" pt. a te multumi pe tine. Alergi prea mult dupa "fotograful adevarat", este vorba de hobby/pasiune, ca si motociclismul, nu esti pilot de curse pe strada. banal apus = moment magic, same shit de foate multe ori este aproape imposibil sa redai realitatea cu o singura fotografie, fara sa o editezi, de cele mai multe ori vad niste cadre minunate prin obiectiv si ies niste rahaturi, oh well... aici intervine mirobolanta tehnologie care uimitor tot avanseaza, si reusesc sa redau ce vad prin obiectiv, ca folosesc, o poza, ca folosesc 3 poze, ca folosesc 50 de poze si fac din toate una, obtin ce vad prin obiectiv de cele mai multe ori repet, discutia asta nu-si are rostul , aceste "aprecieri" le poti tine pt. tine si sa nu incerci sa faci o regula pt. toata lumea. eu nu le accept, punct Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
legionaru Postat Mai 18, 2010 Share Postat Mai 18, 2010 Asa cum spuneam si eu cu cateva pagini in urma, asa credeam si eu, la inceput, ca post-procesarea nu isi are locul, dar m-am razgandit. Post-procesarea, mai ales daca stii cum sa o faci (si sunt aici destui care aplica o post procesare de bun simt, nu exagerata), e absolut necesara in peste 75% din situatii. Si mie mi s-a intamplat sa vad ceva care imi place, sa scot aparatul si sa trag 2-3 cadre, dar cand am descarcat pozele, nu mai era nimic magic in acel moment, era foarte banal cadrul. De aceea incerc sa invat usor, usor niscaiva post-procesare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Un_vizitator Postat Mai 18, 2010 Share Postat Mai 18, 2010 Sunt constient ca aparatul distorsioneaza realitatea, dar eu cred ca asta e singura distorsionare admisibila; despre asta am vorbit de la inceput; cineva ia un banal apus de soare si il infrumuseteaza in photoshop, in timp ce altul cauta si asteapta sa prinda momentul magic; pozele arata la fel, dar care e fotografie si care dintre ei e fotograful adevarat? Ca mai pui un filtru, mai umbli la setari mi se pare ok, tine de tehnica fotografiei, si de instrumentul ei; dar prelucrarea cu programe pe calculator e altceva; sunt de acord ca pot iesi lucruri frumoase, dar nu e fotografie; sau cu alte cuvinte: cand ma uit la o fotografie vreau sa vad exact ce a vazut fotograful prin obiectiv, atunci cand a apasat pe buton; fara certitudinea asta eu unul nu mai simt nimic, ca emotie estetica; si tocmai asta deosebeste fotografia de pictura, ca tot facea cineva comparatia cred ca ti se trage de la faptul ca vezi prea multa tehnica in poze si prea putine mesaje ... cel putin asta e motivul pentru care orice post-procesare mi se pare mie ... departe de fotografie Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
classalex Postat Mai 18, 2010 Share Postat Mai 18, 2010 Nici mie nu mi-au raspuns colegii in legatura cu clasa G de la Canon.Pentru un necunoscator care nu vrea sa care si nu stie sa foloseasca un dslr,consider ca este clasa cea mai potrivita.Am citit asta si pe forumurile de afara.Sigur,minusul major pentru el,este pretul f mare,care spun unii este cat al unui dslr. Mesaj completat Sper sa nu ma intelegeti gresit,normal ca Dslr-ul nu se poate compara cu un simplu point and shoot,dar ptr un necunoscator ca mine,G-ul ma satisface pe deplin.Spun asta,pentru ca inainte de G,am avut tot felul de saboniere,tot de la Canon,dar de care nu eram multumit deloc.Poate in timp,am sa aprofundez ,,problema,,am sa invat sa lucrez in manual,si am sa simt nevoia schimbarii.Nu vreau decat ca respectivul aparat sa faca o poza la repezeala,dar sa fie cat mai clara,si curata.Pana atunci....Mai invat! Mesaj completat Simple shoot-uri... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vlad S Postat Mai 18, 2010 Share Postat Mai 18, 2010 Review Canon G11 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
SubInfluentza Postat Mai 18, 2010 Share Postat Mai 18, 2010 As recomanda mai degraba un Fujifilm FinePix S200EXR pentru un senzor mai mare, zoom mecanic pe obiectiv (+plaja de distante focale mai mare) , aspect si functionalitate asemanatoare cu DSLR. Plus ca e mai ieftin cu 200 ron decat G11. Personal, am avut fuji s6500fd , care e un aparat excelent pentru incepatori. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MotĂśrizer Postat Mai 18, 2010 Share Postat Mai 18, 2010 dupa un mic curs aseara in ale HDR-ului... taca paca Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Metal Heart Postat Mai 18, 2010 Share Postat Mai 18, 2010 Florine, vezi la cer ca ai zbarcit-o! Se vede unde ai mai adaugat nori Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MotĂśrizer Postat Mai 18, 2010 Share Postat Mai 18, 2010 ssst ca nu se vede , tre sa imi iau tableta, am avut si am vanduto acum imi pare rau Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Filosofull Postat Mai 18, 2010 Share Postat Mai 18, 2010 tu ori nu faci diferenta intre MANIPULARE si POST-PROCESARE, ori iti creezi tu niste "legi/reguli" pt. a te multumi pe tine. Alergi prea mult dupa "fotograful adevarat", este vorba de hobby/pasiune, ca si motociclismul, nu esti pilot de curse pe strada.banal apus = moment magic, same shit de foate multe ori este aproape imposibil sa redai realitatea cu o singura fotografie, fara sa o editezi, de cele mai multe ori vad niste cadre minunate prin obiectiv si ies niste rahaturi, oh well... aici intervine mirobolanta tehnologie care uimitor tot avanseaza, si reusesc sa redau ce vad prin obiectiv, ca folosesc, o poza, ca folosesc 3 poze, ca folosesc 50 de poze si fac din toate una, obtin ce vad prin obiectiv de cele mai multe ori repet, discutia asta nu-si are rostul , aceste "aprecieri" le poti tine pt. tine si sa nu incerci sa faci o regula pt. toata lumea. eu nu le accept, punct Esti prea agresiv baiete; daca ma iau dupa tine nu a existat fotografie inainte de photoshop; fa ce vrei la calculatorul tau; nu esti obligat sa imi accepti aprecierile, dar ai putea incerca sa le respecti; si apropo, cum redai tu ce ai vazut prin obiectiv, la sa zicem o ora dupa consumarea faptului? vrei sa zici ca redai ce iti place tie, dar asta e altceva; si eu stiu cat de cat sa desenez cu carioca, dar nu ii spun fotografie Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vlad S Postat Mai 18, 2010 Share Postat Mai 18, 2010 Esti prea agresiv baiete; daca ma iau dupa tine nu a existat fotografie inainte de photoshop; fa ce vrei la calculatorul tau; nu esti obligat sa imi accepti aprecierile, dar ai putea incerca sa le respecti; si apropo, cum redai tu ce ai vazut prin obiectiv, la sa zicem o ora dupa consumarea faptului? vrei sa zici ca redai ce iti place tie, dar asta e altceva; si eu stiu cat de cat sa desenez cu carioca, dar nu ii spun fotografie Ai putea sa termini. E un forum de motociclisti si aici e un colt al amatorilor de fotografie(scrie si la numele topicului: pasionati). Daca nu iti place ce vezi aici nu ai decat sa iti postezi parerile despre "purism" pe un forum dedicat. Multumesc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Filosofull Postat Mai 18, 2010 Share Postat Mai 18, 2010 Ai putea sa termini. E un forum de motociclisti si aici e un colt al amatorilor de fotografie(scrie si la numele topicului: pasionati). Daca nu iti place ce vezi aici nu ai decat sa iti postezi parerile despre "purism" pe un forum dedicat. Multumesc Si atunci despre ce e vorba aici? punem poze si ne aplaudam reciproc? daca cineva e impotriva trebuie exclus? daca veneai cu un argument de genul: unde se termina postprocesarea si incepe manipularea, era o discutie, poate iti dadeam dreptate; ma rog, e bine si asa; macar stiu ca habar nu aveti si se pare ca nici nu va pasa; chiar ca nu mai calc pe aici, multumesc celor care m-au ajutat cu sfaturi si spor la desenat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cicloburu Postat Mai 18, 2010 Share Postat Mai 18, 2010 Pentru @Filosofull, primul lucru pe care îl vei auzi de la orice om care se pricepe cît de cît la fotografie este următorul: Ceea ce vede ochiul tău nu este tot acelaÂşi lucru cu ce "vede" obiectivul aparatului de fotografiat. De aceea s-au inventat filtrele, timpii de expunere diferiți, diafragmele, sensibilitatea filmului, obiective cu diverse lungimi ale focalei etc. Tot din acest motiv s-a inventat Âşi "retuÂşuarea fotografiilor"! Dacă ai fi lucrat pe film (poate ai lucrat), ai fi observat că în procesul developării intervin o serie de factori care afectează produsul final, începînd de la soluții (calitate, vechime etc), temperatură de lucru, măiestria celui care lucrează (aici mă refer la cel care pune mîna pe film să-l developeze Âşi apoi pe hîrtie; el poate fi cel care a făcut poza, dar poate fi Âşi un "oarecare" maestru fotograf de la laborator, care "vede" altfel decît pozarul ceea ce e pe acel film), ca să nu mai spun că dacă te duci la două laboratoare diferite, vei avea două versiuni diferite ale aceleiaÂşi imagini, mai mult, chiar Âşi la acelaÂşi laborator, dar la momente diferite, poți avea versiuni diferite! AcelaÂşi lucru se întîmplă Âşi cu fotografia digitală, dar nu mai intru în amănunte. Toate bune! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Filosofull Postat Mai 18, 2010 Share Postat Mai 18, 2010 Pentru @Filosofull, primul lucru pe care îl vei auzi de la orice om care se pricepe cît de cît la fotografie este următorul: Ceea ce vede ochiul tău nu este tot acelaÂşi lucru cu ce "vede" obiectivul aparatului de fotografiat. De aceea s-au inventat filtrele, timpii de expunere diferiți, diafragmele, sensibilitatea filmului, obiective cu diverse lungimi ale focalei etc. Tot din acest motiv s-a inventat Âşi "retuÂşuarea fotografiilor"! Dacă ai fi lucrat pe film (poate ai lucrat), ai fi observat că în procesul developării intervin o serie de factori care afectează produsul final, începînd de la soluții (calitate, vechime etc), temperatură de lucru, măiestria celui care lucrează (aici mă refer la cel care pune mîna pe film să-l developeze Âşi apoi pe hîrtie; el poate fi cel care a făcut poza, dar poate fi Âşi un "oarecare" maestru fotograf de la laborator, care "vede" altfel decît pozarul ceea ce e pe acel film), ca să nu mai spun că dacă te duci la două laboratoare diferite, vei avea două versiuni diferite ale aceleiaÂşi imagini, mai mult, chiar Âşi la acelaÂşi laborator, dar la momente diferite, poți avea versiuni diferite! AcelaÂşi lucru se întîmplă Âşi cu fotografia digitală, dar nu mai intru în amănunte. Toate bune! In primul rand am spus ca tot ceea ce tine de manipularea aparatului de fotografiat tine de fotografie, pentru ca asta este instrumentul de lucru, asa cum un pictor isi alege o pensula mai groasa, mai subtire etc. De aia am vorbit de ceea ce se vede prin obiectiv, care nu e intotdeauna cu ceea ce se vede cu ochiul; pastrand analogia cu pictura, a alege o culoare pe sevalet este identic cu a pune un filtru pe obiectiv; dar pana mea, macar esti acolo cand prinzi ceea ce apoi pui in fata altora; si il pui exact asa cum l-ai prins; Nu-mi spuneti ca tehnologia de acum, la aparatele foto, nu permite redarea fidela, pana la un grad insesizabil, a ceea ce vezi (de aia am vb de G11, pt ca am citit ca reda totul foarte fidel, aproape ca un dslr); al doilea rand, prelucrarea de stil vechi, pe film, developare, fixare, filtru etc, avea limitarile ei; si tocmai de aceea puteau fi usor recunoscute si acceptate; vezi alb-negru, sepia; in ziua de azi limitarile au disparut; practic poti sa faci orice; si datorita calculatorului multi au nerusinarea de a se numi fotografi; e vorba de impostura aici, parerea mea; incepand de la scurtarea burtilor pana la modificarea de culori, constrast, deformare de perspectiva, lucruri care pe stilul vechi nu se faceau; eu vreau sa stiu ca ceea ce vad intr-o fotografie este arta fotografului, a felului in care isi foloseste ochiul, intuitia si bineinteles instrumentul; sa nu mai vorbim de faptul ca nu s-a adus in discutie, de catre contestatarii mei, faptul ca adevarata valoare a unei fotografii nu rezida in felul in care arata (calitatea imaginii) ci in ceea ce arata si cum arata; e vorba de subiect si compozitie, lucruri pe care poti sa le cauti in photoshop cat vrei, ca tot nu o sa le gasesti; la urma urmei de unde atata inversunare impotriva mea, pt ca le-am spus: bai, nu mai puneti fotografii trucate; hai sa fiu mai ingaduitor de data asta: puneti ce vreti voi, dar scrieti sub ele cum si cu ce le-ati modificat; e mai bine asa? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Metal Heart Postat Mai 18, 2010 Share Postat Mai 18, 2010 eu vreau sa stiu ca ceea ce vad intr-o fotografie este arta fotografului, a felului in care isi foloseste ochiul, intuitia si bineinteles instrumentul; sa nu mai vorbim de faptul ca nu s-a adus in discutie, de catre contestatarii mei, faptul ca adevarata valoare a unei fotografii nu rezida in felul in care arata (calitatea imaginii) ci in ceea ce arata si cum arata; e vorba de subiect si compozitie Filosofule, tie probabil iti place sa vezi poza bruta, mie de obicei imi place sa vad ce a vrut fotograful sa transmita, si daca a folosit mai mult sau mai putin Photoshop, dar mesajul e puternic, eu pot trai cu asa ceva. Daca tot vorbim de pictura, nu am cum sa-l aduc in discutie pe Picasso, cred ca intelegi la ce ma refer. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bachus_21 Postat Mai 18, 2010 Share Postat Mai 18, 2010 ...pana la modificarea de culori, constrast, deformare de perspectiva, lucruri care pe stilul vechi nu se faceau; Se faceau si pe stilul vechi. Hai sa fiu mai ingaduitor de data asta: puneti ce vreti voi, dar scrieti sub ele cum si cu ce le-ati modificat; e mai bine asa? Ar fi chiar instructiv. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Filosofull Postat Mai 18, 2010 Share Postat Mai 18, 2010 (editat) Filosofule, tie probabil iti place sa vezi poza bruta, mie de obicei imi place sa vad ce a vrut fotograful sa transmita, si daca a folosit mai mult sau mai putin Photoshop, dar mesajul e puternic, eu pot trai cu asa ceva. Daca tot vorbim de pictura, nu am cum sa-l aduc in discutie pe Picasso, cred ca intelegi la ce ma refer. Daca mesajul e puternic, eu zic ca photoshop iese din discutie, pentru ca el nu transmite nimic in afara zonei superficiale, a spectaculosului (vezi premiile pulitzer care nu au de-a face cu prelucrarea, sa nu-i zic manipulare, dar si comparatia mea cu sanii prelucrati cu silicon); si aici sunt de acord cu tine; si faptul ca se discuta despre asta mi se pare ok, sunt gata sa accept ca nu am dreptate, dar cu argumente Mesaj completat Se faceau si pe stilul vechi. Ar fi chiar instructiv. Ehe se pare ca cineva stie mai multe, asteptam informatii; ideea mea cred ca ramane totusi: modificarile erau recognoscibile, acceptate sau nu, si catalogate ca atare; astazi nu mai e posibil Editat Mai 18, 2010 de Filosofull Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Metal Heart Postat Mai 18, 2010 Share Postat Mai 18, 2010 (editat) Se faceau si pe stilul vechi. De acord. Am colegi care lcurau in presa de pe vremea cand nu existau calculatoare si povesteau cum decupau pozele cu forfecuta si cum le magareau samd. Ar fi chiar instructiv. Pentru asta exista exif-ul pozei, cred ca stii la fel de bine. Iar pentru prelucrarile mai "dichisite" banuiesc ca asta tine de talentul si priceperea fiecaruia, oricine are un mic secret in materie de prelucrare, deci.... Filosoful, sunt curios sa-ti stiu parerea despre astea. edward aninaru Sau asta - poza bruta vs. modificata. Editat Mai 18, 2010 de Metal Heart Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.