Sari la conținut

ce benzina sa folosesc?


Postări Recomandate

Sunt si eu un incepator si am cateva nelamuriri...

mi-am cumparat un suzuki gsf 400 bandit din 1995 si nu am cartea service. am si eu o intrebare.... ce benzina sa bag?

am intrebat mai multi "specialisti" din zona, si am primit tot atatea raspunsuri. in primul rand as dori sa stiu daca trebuie benzina cu sau fara plumb si cu ce cifra octanica.

mentionez ca motocicleta am cumparat-o din germania si mi-a fost adusa de cineva, la comanda, asa ca nu l-am putut intreba pe fostul proprietar....

si inca ceva... cum se unge lantul si se curata placutele de frana?

mi-am cumparat un set de trei sprayuri unul pentru curatat lantul, unul pentru uns, si unul pentru curatat placutele de frana. nu am vazut insa niciodata cum se face efectiv. trebuie date cu spray si pe interior discurile de frana? cum se face?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din cate stiu eu...

Lantul se unge cu spray de lant la un anumit numar de km.

Placutele... exista si un spray special de "brake cleaner" si se face fara alte probleme, aplicand direct pe disc - daca e vorba de disc, altfel la "tamburi" tre desfaci frana (scuze, nu stiu exact despre modelul asta de motor).

 

 

Vezi ca era un topic pe aci numit " site cu manuale" (sau ceva de genul asta...) :crack:

 

Mai mult nu stiu ce sa zic... bafta!

 

 

Iete aci:

/index.php?...topic=16831&hl=

 

hmm... m-am uitat pe site :crack: s-ar putea sa nu fie acolo manualul de care ai nevoie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Benzina: nu conteaza cifra octanica; cu cat mai mare cu atat mai bine (*reprezinta defapt cat de mult poate fi comprimat amestecul inainte sa se autoaprinda; daca CO e prea mica, risti sa se aprinda inainte de scanteia bujiei; oricum, 95, 98 sau 100; poate chiar 100+ daca vrei sunt suficient de bune toate).

Daca ai injectie sau catalizator, pune fara plumb; in caz contrar poti sa pui cu plumb. Nu cred ca se intampla nimic motorului daca pui fara plumb intr-un motor care merge cu plumb.

 

Legat de lant ... Sfatul meu: mai cumpara si o periuta de dinti (sau foloseste una uzata) si o jumatate de litru de motorina. Cureti frumos tot lantul cu motorina si cu periuta; te asiguri ca ai dat jos toate impuritatile, il dai apoi cu sprayul de curatat de care ai pomenit, stergi cu o carpa si dai cu spray gresant. Daca ai facut operatiunea asta o data, nu e nevoie sa o faci de fiecare data cand gresezi lantul, dar totusi periodic; sa nu se faca "marmelada" pe el.

 

Cu placute de frana, n-am avut de-a face niciodata (eu am tamburi :crack: ).

 

Bafta ! Sper ca iti vor fi de folos sugestiile mele !

 

*cifra octanica reprezinta defapt o anumita concentratie de "ceva" in benzina; n-am fost prea atent la chimie ... defapt am uitat :crack: ; oricum, neimportant pentru noi

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Benzina: nu conteaza cifra octanica; cu cat mai mare cu atat mai bine (*reprezinta defapt cat de mult poate fi comprimat amestecul inainte sa se autoaprinda; daca CO e prea mica, risti sa se aprinda inainte de scanteia bujiei; oricum, 95, 98 sau 100; poate chiar 100+ daca vrei sunt suficient de bune toate).

Daca ai injectie sau catalizator, pune fara plumb; in caz contrar poti sa pui cu plumb. Nu cred ca se intampla nimic motorului daca pui fara plumb intr-un motor care merge cu plumb.

 

Legat de lant ... Sfatul meu: mai cumpara si o periuta de dinti (sau foloseste una uzata) si o jumatate de litru de motorina. Cureti frumos tot lantul cu motorina si cu periuta; te asiguri ca ai dat jos toate impuritatile, il dai apoi cu sprayul de curatat de care ai pomenit, stergi cu o carpa si dai cu spray gresant. Daca ai facut operatiunea asta o data, nu e nevoie sa o faci de fiecare data cand gresezi lantul, dar totusi periodic; sa nu se faca "marmelada" pe el.

 

Cu placute de frana, n-am avut de-a face niciodata (eu am tamburi :crack: ).

 

Bafta ! Sper ca iti vor fi de folos sugestiile mele !

 

*cifra octanica reprezinta defapt o anumita concentratie de "ceva" in benzina; n-am fost prea atent la chimie ... defapt am uitat  :crack: ; oricum, neimportant pentru noi

213384[/snapback]

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cu lantul si cu discurile de frane am inteles in mare. da cu benzina tot nu m-am lamurit, pentru ca nu stiu daca motorul meu e pe injectie sau cu catalizator. stiu doar ca are patru cilindri, si e 16v si e in patru timpi. si e fabricatie 1995. mai mult din pacate nu stiu nimica despre motor...

am inteles ce e cu cifra octanica, da inca tot nu sunt lamurit ce benzina sa bag: cu sau fara plumb?

thanks to all

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca motorul e din 1995, foarte probabil ca benzina potrivita pt el sa fie fara plumb. Benzina cu plumb, sau cum se numeste acum Eco Premium, folosesc motoarele de conceptie/constructie mai veche.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai Nelutule, in primul rand felicitari de achizitie !Bravo tie ca te intereseaza intretinerea lui!! :crack:

Acum io sunt cam rezervat in a da sfaturi din mai multe motive... :crack: ..ulterioare insa, ar fi bine ca sa-ti cauti motoreta frumos pe google si iti alegi de acolo caracteristici si alte chestii tehnice :crack: . Totodata pune mana si baga niste e-mailuri la dealer-ul din Ro, ..telefoane, ..comanda-ti un manual de service si intretinere (ca merita) :crack: . Ai grija ca nu numai lantul este o componenta importanta!

 

:crack: atat cat am stiut te-am ajutat.. :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

desi nici riscata mea nu are catalizator, in cartea tehnica scrie mare BLEIFREI. asa ca, fara plumb cu incredere....

Mai circulau zvonuri pe forum ca daca nu ai catalizator, nu trebuie fara plumb. In cartea tehnica de la Gilera ( facuta rost dupa discutia aia) scrie ca trebuie fara plumb.Deci inclin sa cred ca si daca vei gasi un manual de Bandit, va scrie in el ca trebuie fara plumb.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

merci mult tuturor de sfaturi. sunt foarte multumit si lamurit totodata... in ceea ce priveste benzina si celelalte probleme dezbatute. sper ca cu alte probleme legate de motocicleta ma voi descurca singur, da in cazul in cae nu voi reusi, stiu unde sa apelez... thank tuturor!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunt si eu un incepator si am cateva nelamuriri...

mi-am cumparat un suzuki gsf 400 bandit din 1995 si nu am cartea service. am si eu o intrebare.... ce benzina sa bag?

am intrebat mai multi "specialisti" din zona, si am primit tot atatea raspunsuri. in primul rand as dori sa stiu daca trebuie benzina cu sau fara plumb si cu ce cifra octanica.

mentionez ca motocicleta am cumparat-o din germania si mi-a fost adusa de cineva, la comanda, asa ca nu l-am putut intreba pe fostul proprietar....

si inca ceva... cum se unge lantul si se curata placutele de frana?

mi-am cumparat un set de trei sprayuri unul pentru curatat lantul, unul pentru uns, si unul pentru curatat placutele de frana. nu am vazut insa niciodata cum se face efectiv. trebuie date cu spray si pe interior discurile de frana? cum se face?

213372[/snapback]

- benzina fara plumb cu cifra octanica de cel putin 91 RON

- suspenzi roata din spate; pui un lighean sau o tava sub lant, ai grija sa fie pe toata lungimea lantului de la pinionul mic la ala mare; in timp ce invarti de roata spreezi la inceput solutia de curatat (care poate fi si benzina daca lantul nu e cu oringuri) de la interior spre exterior iar dupa cateva ture si invers; cureti lantul bine bine si il lasi sa se usuce sau sufli aer cu un compresor; spreezi lubrifiantul din abundenta astfel incat sa patrunda intre role si peste tot unde trebuie; stergi cu o carpa surplusul de la exterior caci daca ramane atrage praf care iti va macina lantul; dai motoru jos de pe cric sau suport si gata. Lantul se spala ori de cate ori este nevoie si in functie de lubrifiantul pe care il folosesti. Eu folosesc Castrol ceramic si il curat la o luna.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La spalat lantul si eu votez cu motorina : e mult mai ieftina decit spray-ul si merge la fel de repede, cu conditia sa folsesti o pensula in loc de periuta de dinti. De asemenea, spre deosebire de benzina, e safe pentru o-ringuri iar riscul de incendiu e scazut.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...