pepsi Postat August 15, 2005 Share Postat August 15, 2005 am si io o intrebare, cati CP reali are un ETZ 250, in talon scrie 13 kw deci cam 17 CP. pe unele siteuri scrie ca are 17 CP la 5000 RPM, si la modelele cu atas 22 CP la 5600 de RPM. pe alte siteuri tat asa scrie ca 22 CP la 5600 de RPM, am mai gasit pe un alt site ca 17 CP la modelele pt export. io ma gandesc ca pt un motor german de 250 in 2T ii cam putin 17 CP, voi ce ziceti? cat ii puterea maxima reala? si inca ceva, etz-ul de 250 are vit. max in jur de 140 nu? cum drak alte motorciclete de 350 (ex jawa si ij) cu putere mai mare, au vit max egala dak nu chiar mai mica. o fii din cauza calitatii bune a motoarelor germane, sau a greutatii mai mari a ij sau jawa-urilor? sau din cauza treptei 5 la etz (io din cate stiu cu 5-ul nu meri mai reppede, e facut numa pt un consum mai mic si un zgomot mai redus, mie asa mio zis cineva...)? pls answer, ca tot ma bate acest gand la cap si nu pot dormi noaptea numa bine si asfalt uscat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat August 15, 2005 Share Postat August 15, 2005 Cred ca treapta a 5-a e cea care da o viteza de varf mai mare unui etz fata de suratele comuniste teoretic mai puternice; ar mai fi si greutatea da nu stiu cat de greu e un etz . Si ar mai fi chestia ca teoretic ij sau jawa ar trebui sa fie mai puternice da practic diferenta de putere nu stiu daca e asa de mare, si mai conteaza randamentul cutiei de viteze, ca degeaba are motoru putere mai mare daca se pierde multa pana la roata; Oricum diferenta care conteaza cel mai mult e prezenta vitezei a 5-a . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
harciogu Postat August 15, 2005 Share Postat August 15, 2005 calitatea motorului german nu are de-aface cu puterea. felul in care merge are. uite aici un exemplu 594.5 cc - 26 cp - raport de compresie 7,8:1 mai mult decat dublul cilindreei tale. se tinde spre folosirea unui raport de compresie mai mic pentru a creste fiabiltatea ... ce-i drept scade performantza Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat August 15, 2005 Share Postat August 15, 2005 am si io o intrebare, cati CP reali are un ETZ 250, in talon scrie 13 kw deci cam 17 CP. pe unele siteuri scrie ca are 17 CP la 5000 RPM, si la modelele cu atas 22 CP la 5600 de RPM. pe alte siteuri tat asa scrie ca 22 CP la 5600 de RPM, am mai gasit pe un alt site ca 17 CP la modelele pt export. io ma gandesc ca pt un motor german de 250 in 2T ii cam putin 17 CP, voi ce ziceti? cat ii puterea maxima reala? si inca ceva, etz-ul de 250 are vit. max in jur de 140 nu? cum drak alte motorciclete de 350 (ex jawa si ij) cu putere mai mare, au vit max egala dak nu chiar mai mica. o fii din cauza calitatii bune a motoarelor germane, sau a greutatii mai mari a ij sau jawa-urilor? sau din cauza treptei 5 la etz (io din cate stiu cu 5-ul nu meri mai reppede, e facut numa pt un consum mai mic si un zgomot mai redus, mie asa mio zis cineva...)? pls answer, ca tot ma bate acest gand la cap si nu pot dormi noaptea numa bine si asfalt uscat 224461[/snapback] si daca e nemtesc ce daca??? gandeste-te ca e generatie veche si oricum 17 cp nu e asa putin pt. un 250 de conceptie veche! p.s. vrei sa vezi cum e la 155 cu jawa? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lupu Postat August 15, 2005 Share Postat August 15, 2005 Eu am un prieten care are ETZ 250 fabricat in 1987 si scrie la manual ca are 22 de cai putere. Despre viteza maxima, asa este, treapta a 5 -a face treaba dar si faptul ca e ceva mai turat ca - de exemplu - IJ-ul. Una peste alta, ETZ-ul este o placere la condus, parca ai merge pe un norisor (nu vibreaza, intra usor on viteza) dar mie personal nu-mi place aspectul estetic, parca e mai mult lung decat lat ... parerea mea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
-WERNER- Postat August 16, 2005 Share Postat August 16, 2005 Sunt mai multe modele de ETZ 250. Import, Export, de Armata, de Politie... Germania - 21 cp 15.5 kw 5500 rot/min; 27.4 Nm-5200 rot/min; "jiglor principal" 135 viteza maxima 125-130 km/h Export - 17 cp 12.5 kw 5000 rot/min; 24.5 Nm-4500 rot/min; "jiglor principal" 125 viteza maxima 115 km/h Viteza maxima este specificat ca este in functie de pozitia motociclistului, si conditiilor meteorologice. La mine in talon scrie 115 km/h ..si merge cu atat!!!..mai mult nu am vrut sa fortez.. Dar cu 90 km/h merge de rupe.. eu zic ca e ok pentru un motor second si vechi de 20 ani.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pepsi Postat August 16, 2005 Autor Share Postat August 16, 2005 Germania - 21 cp 15.5 kw 5500 rot/min; 27.4 Nm-5200 rot/min; "jiglor principal" 135 viteza maxima 125-130 km/h Export - 17 cp 12.5 kw 5000 rot/min; 24.5 Nm-4500 rot/min; "jiglor principal" 125 viteza maxima 115 km/h 135 respectiv 125 fiind masura jiglerelor? in ce unitate de masura? si numa ata ar fii diferenta? conteaza chiar asa de mult (4 CP )jiglerele alea? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pepsi Postat August 16, 2005 Autor Share Postat August 16, 2005 a si la mine in talon scrie vit. maxima 0 km/h Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
-WERNER- Postat August 16, 2005 Share Postat August 16, 2005 a si la mine in talon scrie vit. maxima 0 km/h 224564[/snapback] Stiau cei de la RAR ca nu o sa mergi cu mai mult!!! conteza jigloarele..dar parerea mea este ca difera si toba de esapament.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pepsi Postat August 16, 2005 Autor Share Postat August 16, 2005 Stiau cei de la RAR ca nu o sa mergi cu mai mult!!! MA CU ASA CEVA SA NU GLUMITI !!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Avent Postat August 16, 2005 Share Postat August 16, 2005 a si la mine in talon scrie vit. maxima 0 km/h 224564[/snapback] Vezi ca n-ai voie sa depasesti vit. max. din talon. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
-WERNER- Postat August 16, 2005 Share Postat August 16, 2005 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pepsi Postat August 16, 2005 Autor Share Postat August 16, 2005 This means WAR !!! me pe voi na infine, acum serios, voi cu cat ati mers max cu etz? io nush ca nam avut inca kilometraj, cand mam dat cu ea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
wabit Postat August 16, 2005 Share Postat August 16, 2005 Era un ETZ aici pe forum, care spunea proprietarul ca a mers 160km/h cu el. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdiV Postat August 16, 2005 Share Postat August 16, 2005 Era un ETZ aici pe forum, care spunea proprietarul ca a mers 160km/h cu el. 225000[/snapback] ....si un minsk cu 110, si o Planeta cu 130 si multe alte...160km/h este chin curat pt. ETZ chiar daca ii prinde;trebuie sa ai grija la toba sa nu iti pice. Asa am gasit de vanzare un ETZ la 600E in Piata si am dat telefonul sa vad ce si cum si mi-a zis pe fata omul: "Baga mare, merge lejer cu 130 si nu am modificat nimica, roata fata pe 18 originala si se mai da si pe-o roata.." MIE personal imi venea sa-i inchid in nas telefonul cand ma gandeam ce frumos se poarta cu bietul ETZ si ce repede il aduce in stadiul de MOTOR FORJAT, soarta impartasita din pacate de multe ETZ-uri. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat August 16, 2005 Share Postat August 16, 2005 iju e mai greu si are suprafata mai mare, de aia nu prinde viteza mai mare desi are mai multa putere Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdiV Postat August 16, 2005 Share Postat August 16, 2005 ma referam la postul lui aleko care a zis ca a dus ij-ul in 130. Oricum ideea este ca etz este cam a II-a cea mai rapida comunista "stock" dupa jawa de 350. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aleko Postat August 16, 2005 Share Postat August 16, 2005 ijul Planeta 5 la 130 este aproape de limita. Io nu am nici un fel de remuscari, motorul de Ij este un bun compromis. Stai linistit ca nu are nimic Ijul, am auzit si de 140. Poti tine turatia maxima cateva secunde fara teama. De altfel daca Planeta avea a 5-a probabil ca mergeai frumos la 100 fara sa turezi. Planeta cere a 5-a si la mersul cu atash. Nemtii au bunul obicei sa puna inca o viteza in cutie numita in engleza"overdrive" care permite un mers rapid si linistit,dupa cum s-a spus. Cat despre motociclete estice de stoc care merg repede nimic nu bate un Ural cu grup solo, supape inegale, volanta de solo , cutie de solo(toate de fabrica). Si Niprul cu aceleasi calitati bate o Jawa sau un MZ. Si nu au a 5-a. Pacat ca nu prea gasesti la noi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pepsi Postat August 17, 2005 Autor Share Postat August 17, 2005 da da uralu si niprul au motoare 4t 2 cil. boxer nu? cu 37 respectiv 42 CP, din cate stiu, da totusi un etz 301 nu cred ca bat, ala are deja 27 CP parca, nus sigur. @bogdaniV , pan la urma il cumperi pe ala cu 600E? iti dau un sfat, din propria experienta... sa nu cumperi motor, care nui in stare de func, chiar daca o da mult mai ieftin, io am luat al meu cu 14 mil , proaspat vopsit in cuptor, motor cota 0 (stiu ca lam desfacut), avea doar cate mici probleme de reglaj, si apoi aceste mici probleme mio mancat nervii, iti dai seama , ca o am de vreo luna juma si inca nam mers cu el doar vreo 2 - 3 km. da azi mio sosit ultimele piese, asa ca maine trebe neaparat sa mearga . din punct de vedere financial merita sa cumperi una stricata 1 pic si so pui la punct ca iesi mult mai ieftin, io am am dat pe piese aproape 2 mil. La 16 mil, nu prea cred sa cumperi vreun etz in stare buna, cu motor cota 0.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat August 17, 2005 Share Postat August 17, 2005 cel mai rapid ramane ijul crosser de 40 de cai(am vazut unul la ploiesti, mikuni din fabrica!!!!! la un nene mai batran), urmat de ala de 32 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
harciogu Postat August 17, 2005 Share Postat August 17, 2005 mai pepsi dar catzi km de calarit motoare ai tu in spate? ca vad ca vorbeshti de tot felul de imbunatatziri, de cea mai rapida comunista, de "cat baga" nepra sau planeta sport... sunt si io curios quote: si inca nam mers cu el doar vreo 2 - 3 km asfalt uscat si bani de benzen, m Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdiV Postat August 17, 2005 Share Postat August 17, 2005 De cumparat motor neunctional sau cu probleme m-am vindecat de mult si asta recomand si tuturor celor care li se par tentante astfel de oferte. 2 patanii am avut pana acum: 1 buc MZ ES 250 din 1961 ->schimbat dinam, fire, releu incarcare, lant, baterie, segmenti si tot mergea ca dracu' (nu am mai avut puteri si bani sa schimb si rulmentii care bateau in motor) 1 buc Simson Awo S 425 (cel din profil) -> desfacut cardanul de trei ori, schimbat simeringuri, reglat carbul pana mi-au sarit capacele (nipru k 62), constatat ca trebuia set motor nou + rectificat supape + spaga la RAR -> concluzia ->a fost vandut si asta NU CUMPARATI MOTOARE FORJATE SAU DEFECTE!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
-WERNER- Postat August 18, 2005 Share Postat August 18, 2005 Nu comparati MZ cu Nipru, Ural, Ij Jawa!!! Saracul de MZ are 250 cc... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lupu Postat August 18, 2005 Share Postat August 18, 2005 Despre viteza maxima la ETZ... am mers ca pasager si omul i-a dat 120 cu mine in spate. El a spus ca a reusit sa ia aproape de 140 cu ea cu pinion de 20, si la drum lung mergea cu 100 viteza de croaziera, bineinteles noroc cu treapta 5! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pepsi Postat August 18, 2005 Autor Share Postat August 18, 2005 @harciogu pai cu motoru meu nu am prea mult, da am mai mers cu virago 450 (parca) si gpz 600 (sau poate 500), la vremea acea inca nu stiam care cei ... (si mai am cativa kilometri cu etz, mobra, minsk, tula,) is inca incepator dak aia vrei sa stii, si da as face cateva imbunatatir la motorcicleta (mai ales ca insfarsit merge), iar despre cea mai rapida comunista io nu ziceam nimic, numa intrebam cum drak merg unele cu motor mai mare mai incet ca etz-ul, citeste si tu mai atent topicu @bogdiV pai io am zic ca merita (cel putin in cazul meu) din punct de vedere financiar, ca in rest nu, iti mananci nervii pana rezolvi tot, pana nu mai apar mici probleme... pinionu standard la etz ii de 19? deci dak ii pui de 20 ar trebui sa aiba vit. max mai mare nu? numa bine si asfalt uscat.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.