Sari la conținut

Lant, Sau Cardan?


Postări Recomandate

eu am vazut una la sibiu la romaniax si era pe lant,nu se auzea nimic altceva din miscarea motocicletei decat lantul zornaind

inseamna ca era o vechitura

pentru asaceva e ideal principiul direct drive, respectiv motorul sa antreneze direct roata

a facut-o Sony la casetofoane acum 30 ani, nu vad de ce nu se poate si la o motocicleta electrica

fara lant, fara curea, fara cardan

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 146
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

transmisia cu lant ( curea ) este ideala . Simplu , ieftin si bun . Cardanul e scump , complicat si greu . Si face fix acelasi lucru , insa cu multe complicatii .

Ai avut si motoare cu cardan ? Asa ziceam si eu acum ceva ani...

 

inseamna ca era o vechitura

pentru asaceva e ideal principiul direct drive, respectiv motorul sa antreneze direct roata

Ma gandesc ca pt asta ar trebui sa mute foarte mult centrul de greutate in partea din spate. Ceea ce nu cred ca este chiar indicat la un motor care it pune aproape instant cuplul maxim la roata :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 8 months later...

Ei...cum asa ?!

 

Cardanul BMW nu e bun de nimic :). E o gluma, nu sariti cu gura !

 

Acum, la modul serios....m-am dat cu cateva BMW-uri...si la toate am simtit acel " clanc" in transmisie. Care sa fie explicatia ??

 

Un amic ... dupa ce si-a luat K1600GT, mi-a cerut o parere legata de "clanc". Mi-am dat si eu cu parerea, am intrebat si pe altii mult mai cunoscatori in ale bavarezelor, inclusiv un bun amic, mecanic la "sursa" :)...etc

 

Concluzia : " a mai avut BMW ? - Nu !....Nici cardan ? - Nu !....spune-i sa stea relaxat ! :)"

 

La alt K1600GT am simtit la fel, in vreo 27 km, nu in parcare.

 

Restul....1150 sau 1200...GS, RT, R...etc cu care m-am mai dat ocazional, nu le mai pun la socoteala, aveau si ceva kilometri.

 

Care sa fie explicatia ?

 

Dar sincer acum, argumentat, relaxat....serios, fara certuri.

 

P.S. De exemplu, la Kawasaki GTR1400 nici poveste de "clanc"...si m-am dat cu vreo 2 buc, cu unul chiar mai des...nu e al meu, e " al casei" .

Acel "clank" se intalneste pentru ca BMW foloseste imbinarea din poza. Ma gandesc ca si una din problemele pe care le au GS, RT etc la transmisa finala sunt datorate imbinarii axului din doua piese, care solicita transmisia.

de exemplu la honda crosstourer, moto guzzi stelvio nu fac acel clank, pentru ca axul e dintr-o singura piesa.

post-11879-0-09549100-1411830697_thumb.jpg

Editat de cata_30
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acel "clank" se intalneste pentru ca BMW foloseste imbinarea din poza. Ma gandesc ca si una din problemele pe care le au GS, RT etc la transmisa finala sunt datorate imbinarii axului din doua piese, care solicita transmisia.

de exemplu la honda crosstourer, moto guzzi stelvio nu fac acel clank, pentru ca axul e dintr-o singura piesa.

Cu scuzele de rigoare si fara a intentiona declansarea altor discutii contradictorii. Clancul din cardanul de BMW se datoreaza jocului mare ( constructiv) din angrenarea finala care este conica cu dinti inclinati. Se angreneaza dinte cu dinte, iar jocul dintre dinti se traduce prin clanc in anumite conditii, plecare de pe loc, frana de motor, deplasare cu viteza mica. Nu afecteaza transmisia sau fiabilitatea, doar necesita obisnuinta. Alte cardane au angrenaj hipoid la care jocul este mai mic si angrenati 3 dinti simultan, transferul sarcinii de pe un dinte pe urmatorul fiind continuua, fara pauze generatoare de clanc. Jocul mare din cardanul BMW era necesar tocmai pt ca este articulat, articulatie care creiaza o variatie a jocului functie de pozitie si atunci s-a adoptat jocul cel mai mare pt pozitia cea mai dezavantajoasa dpdv al angrenarii. Jocul respectiv este absolut necesar pt ca lipsa lui duce la uzura rapida a respectivelor pinioane. Jocul mai mare in anumite pozitii ale cardanului, creiaza clanc, dar nu afecteaza deloc fiabilitatea, uzura rotilor dintate implicate.

» Post actualizat in 28 Sep 2014 05:26

Din punct de vedere fizic , mecanic , pentru a angrena un pinion si o foaie in acelasi plan , transmisia cu lant ( curea ) este ideala . Simplu , ieftin si bun . Cardanul e scump , complicat si greu . Si face fix acelasi lucru , insa cu multe complicatii .

Perfect adevarat, dar castigi la intretinere, murdarie si in general la fiabilitate.

Editat de bogdan_harea
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

citesc si iar citesc tot felul de pareri dar inca nu stiu ce sa.mi cumpar,cardan,curea sau lant...........cred ca voi opta pentru cardan(avand in vedere ca.s incepator si mi.se pare mai usor de intretinut) s.apoi voi vedea eu ce am facut.....

Editat de fane fane
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma bag si eu in seama: imi puteti spune si mie ce motoare mai au cardan, in afara de BMW-uri (de care clar nu ma pot atinge la 1.60m); motoare gen Honda Deauville?

Intretinerea la cardan cum se face? Parca la 50.000km se schimba uleiul (daca am retinut bine), dar in afara de ulei, ce se mai schimba si la cati km?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1. BMW
a. BMW R1200 GS/GSA, RS
b. in general BMW-urile R type
2. FN
3. Harley XA
4. Honda
a. 650 Nighthawk
b. Crosstourer V4
c. CB900C / CB1000C
d. CX 500
e. GL 500/650/1000/1100/1200/1500/1800
f. GL1500C (F6C) Valkyrie
g. NTV 650
h. NTV700 Deauville
i. PC800 Pacific Coast
j. ST1300 Pan European
k. V45 Magna
l. VF700S
m. VT 500 / VT 500 FT Ascot
n. VTX 1300/1800
o. XLV750R
5. Indian
a. 841 military
6. Kawasaki
a. GTR 1400/1600
b. VN1500 / Drifter / MeanStreak
7. Moto Guzzi
8. MZ BK 350
9. Nipru 650
10. Simson AWO touren si sport
11. Sunbeam
a. S7 / S8
12. Suzuki
a. GS 850G
b. GSX1100G,
c. Intruder VS 800/VS 600/VS 400
d. Intruder VL 1500 LC/ M1800
e. VX800, (upgrade posibil cu rotile/furca de GSX1100 G)
13. Triumph Tiger Explorer
14. Ural 650/750
15. Zundapp
16. Yamaha
a. BT1100 Bulldog
b. Diversion 900
c. Dragstar 650
d. FJR 1300
e. PW50H
f. QT 50
g. Royal Star
h. Seca 750
i. Super Tenere 1200
j. Virago xv 500/535/750/1100,
k. V-Max
l. XJ700N Maxim
m. XJ 900 (Diversion)
n. XS 750/850
o. XZ 550

Nu stiu daca esti si fan chopper dar poate ajuta cu ceva...

Editat de fane fane
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca tot se discuta desper reparatiile lant vs cardan.

 

cat costa un kit de lant? 150 euro? cat duce un kit de lant? 25000 -30000 km?

 

O reparatie ( vb de BMW ) la cardan ( schimbat rulmentul mare de ROATA si rulemtul mic+ semeringul) 150 euro daca punem DOAR piese originale( asa ca sa fim snobi BMW pana la capat). Si cat merge? In jur de 100.000 km sau mai mult. Adica cardan in 100.000 km - 150 euro vs lant 100.000 km 450 euro lant si pinioane after market. Care e mai rentabil?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai atunci e clar. De maine nu se mai fac mobre cu lant. De fapt nu se mai fac mobre, se fac doar BMW-uri! Nici un stiu de ce s-au mai chinuit pana acum...

 

PS: Nu am nimic cu bmw-urile pe cardan, chiar o sa imi iau si eu unul candva...

Editat de Banzay
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai atunci e clar. De maine nu se mai fac mobre cu lant. De fapt nu se mai fac mobre, se fac doar BMW-uri! Nici un stiu de ce s-au mai chinuit pana acum...

 

PS: Nu am nimic cu bmw-urile pe cardan, chiar o sa imi iau si eu unul candva...

am vb despre BMW -uri ca acolo cunosc preturile. Poate la o japoneza ar fi cu ceva mai ieftin.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am aruncat si eu o 'galusca' sa vedem reactia :) Da, si eu sunt de parere ca e superior cardanul (din multe puncte de vedere), cel putin pt. touring. Preturile ar fi decente, manopera (adica faptul ca as prefera sa faca altcineva operatiunea) ar face un pic diferenta pt. ca un lant il schimbi lejer acasa. Problema intervine in cazul unei defectiuni (vezi cazul lui bigfoot, unde nu mai stiu ce ii cedase la 33k km reali), unde costurile e posibil sa depaseasca o reparatie simpla in cazul unui lant deteriorat (excluzand cazurile in care se rupe si se infasoara si cioca-boca cu asfaltul)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...