Sari la conținut

Am Probleme Cu Pistoanele Care Mi Se Gauresc


secbiker
 Share

Postări Recomandate

Salut tuturor, va rog sa urmariti poza si spuneti-mi de ce patesc asta a doua oara dar cu motoare diferite. Pistonul din stanga este un piston de Honda Cr 125 care nu si-a facut bine nici rodajul, la primi km s-a topit pistonul si bujia. Cel din dreapta este un piston de yamaha dt125r cu care dupa ce am montat motorul (adevarul este ca asta l-am adunat din piese uzate) am umblat cativa km normal fara sa trag prea tare de el mergea, dupa ce am iesit pe un asfalt mai drept si l-am enervat putin in 2 km am ajuns aici. Mentionez ca in ambele cazuri bujiile s-au topit.

As fi curios de ce s-a intamplat asa cu aceste motoare deoarece am reparat deja multe motociclete si nu am patit asa ceva. Nu fac eu ceva bine (reglaj carburator, bujie necorespunzatoare, raport de compresie prea mare etc).

Astept pareri.

post-15045-1220387048_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut tuturor, va rog sa urmariti poza si spuneti-mi de ce patesc asta a doua oara dar cu motoare diferite. Pistonul din stanga este un piston de Honda Cr 125 care nu si-a facut bine nici rodajul, la primi km s-a topit pistonul si bujia. Cel din dreapta este un piston de yamaha dt125r cu care dupa ce am montat motorul (adevarul este ca asta l-am adunat din piese uzate) am umblat cativa km normal fara sa trag prea tare de el mergea, dupa ce am iesit pe un asfalt mai drept si l-am enervat putin in 2 km am ajuns aici. Mentionez ca in ambele cazuri bujiile s-au topit.

As fi curios de ce s-a intamplat asa cu aceste motoare deoarece am reparat deja multe motociclete si nu am patit asa ceva. Nu fac eu ceva bine (reglaj carburator, bujie necorespunzatoare, raport de compresie prea mare etc).

Astept pareri.

pai de unde raport de compresie prea mare?????

ai umblat la cursa pistonului?

i-ai facut tu alt arbore?

i-ai taiat din chiulasa?

singurul motiv ar fi incalzirea excesiva.

de la forja nu cred ca ar fi posibil sa se intample atat de repede......

ai bagat alta benzina decat cea de peco?

am patit si eu cu un piston la ceva antic in doi timpi, o danuvia, dar ii bagasem kerosen de avion curat. insa, nu mi l-a gaurit ci doar din convex l-a facut concav. :cheers:

 

LE: daca ma uit mai bine in poze, ce ai tu e tot 2 timpi, cel putin pistonul din stanga......

nu stiu ce sa spun mai mult. :banana:

Editat de bogdanawo
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut tuturor, va rog sa urmariti poza si spuneti-mi de ce patesc asta a doua oara dar cu motoare diferite. Pistonul din stanga este un piston de Honda Cr 125 care nu si-a facut bine nici rodajul, la primi km s-a topit pistonul si bujia. Cel din dreapta este un piston de yamaha dt125r cu care dupa ce am montat motorul (adevarul este ca asta l-am adunat din piese uzate) am umblat cativa km normal fara sa trag prea tare de el mergea, dupa ce am iesit pe un asfalt mai drept si l-am enervat putin in 2 km am ajuns aici. Mentionez ca in ambele cazuri bujiile s-au topit.

As fi curios de ce s-a intamplat asa cu aceste motoare deoarece am reparat deja multe motociclete si nu am patit asa ceva. Nu fac eu ceva bine (reglaj carburator, bujie necorespunzatoare, raport de compresie prea mare etc).

Astept pareri.

pai de unde raport de compresie prea mare?????

ai umblat la cursa pistonului?

i-ai facut tu alt arbore?

i-ai taiat din chiulasa?

singurul motiv ar fi incalzirea excesiva.

de la forja nu cred ca ar fi posibil sa se intample atat de repede......

ai bagat alta benzina decat cea de peco?

am patit si eu cu un piston la ceva antic in doi timpi, o danuvia, dar ii bagasem kerosen de avion curat. insa, nu mi l-a gaurit ci doar din convex l-a facut concav. :cheers:

 

LE: daca ma uit mai bine in poze, ce ai tu e tot 2 timpi, cel putin pistonul din stanga......

nu stiu ce sa spun mai mult. :banana:

 

Ai zis chiar tu cauza, apoi si el a confirmat efectul

e clar ca nu ai reglat bine carburatorul astfel incat amestecul nu e ok, de unde si caldura .... din cate stiu eu cand amestecul nu e cum ar trebui pe langa puterea scazuta creste si temperatura ... cam atat stiu eu, nu vreau sa vb prostii ... restu o sa te ajute cei mai priceputi ca mine

Editat de ThunderByte
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut tuturor, va rog sa urmariti poza si spuneti-mi de ce patesc asta a doua oara dar cu motoare diferite. Pistonul din stanga este un piston de Honda Cr 125 care nu si-a facut bine nici rodajul, la primi km s-a topit pistonul si bujia. Cel din dreapta este un piston de yamaha dt125r cu care dupa ce am montat motorul (adevarul este ca asta l-am adunat din piese uzate) am umblat cativa km normal fara sa trag prea tare de el mergea, dupa ce am iesit pe un asfalt mai drept si l-am enervat putin in 2 km am ajuns aici. Mentionez ca in ambele cazuri bujiile s-au topit.

As fi curios de ce s-a intamplat asa cu aceste motoare deoarece am reparat deja multe motociclete si nu am patit asa ceva. Nu fac eu ceva bine (reglaj carburator, bujie necorespunzatoare, raport de compresie prea mare etc).

Astept pareri.

 

Eu vad 3 cauze: Bujia prea calda. Amestec sarac. Avansul aiurea.

Cu ce bujii s-a intimplat? Eu asta zic ca e cauza

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si eu tind sa cred ca tot din cauza bujiei este,baga bujie recomandata de producator(sau echivalentul de la NGK),pornesti mergi putin pana se incalzeste motorul bine si verifica bujia sa vezi cum arata,daca e albicioasa e posibil sa fie carburatia proasta.

Apropos,nu folosi benzina de 100 la 2timpi.95 este foarte ok,se poate intampla si de la benzina sa te trezesti cu astfel de efecte.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu vad 3 cauze: Bujia prea calda. Amestec sarac. Avansul aiurea.

Cu ce bujii s-a intimplat? Eu asta zic ca e cauza

toate cauzele astea pot face gaura in piston, fie ca e mootor in 2 sau in 4 timpi.

 

mergi la cineva sa iti arate cum se face reglaj

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pe mine ma f...t iju cativa ani pana mi-am dat seama de ce se supraincalzea si mi se gripa mereu pistonu;<mergeam fara filtru de aer, si de acolo amestec sarac= supraincalzire>

 

p.s.

daca ai gasit ceva spunene si noua ca ne-ai facut curiosi

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu vad 3 cauze: Bujia prea calda. Amestec sarac. Avansul aiurea.

Cu ce bujii s-a intimplat? Eu asta zic ca e cauza

bujia prea calda ar explica topirea ei, eventual formarea de puncte incandescente care sa favorizeze autoaprinderea.

amestecul sarac duce la o incalzire excesiva.....dar, chiar in halul ala, mi se pare ciudat.

avansul, la fel.

totusi, de ce sa pui bujie calda daca ai amestecul sarac?

eu asta nu prea inteleg.

adica, trecand peste faptul ca trebuie neaparat pusa bujia recomandata de manual, ca si cifra termica, nu as vedea decat un singur "motiv" ca sa pui o bujie mai calda: sa ai amestecul prea bogat si sa-ti afume mereu bujia originala, pana la ancrasare, care, in acest scenariu s-ar dovedi prea rece.

oricum, singurul piston gaurit in halul ala a fost la o dnepr care fusese alergata de la gl la is cu in jur de 140-160km/h. ce-i facuse ala de fugea in asa hal, nu stiu, ideea este ca si calitatea "excelenta" a pieselor rusesti sau ucrainiene luate de la moldovenii din piata din gl si forja excesiva au dus la un piston gaurit in mai putin de 400km.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pistoanele sunt de buna calitate: La Cr era Wossner si un Dt era Prox. Adevarul este ca bujiile au fost de masina (La Dt am pus o bujia Brisc scurta). Avansul nu se poate modifica la nici un motor fiind fix. Ziceti-mi si mie care este amestecul sarac si cel bogat si cum reglati carburatoarele sa fie bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Adevarul este ca bujiile au fost de masina (La Dt am pus o bujia Brisc scurta)

Cred asta e problema. De ex, la aprilia rs125, am vazut ca manualul zice br8eg iar lumea zice br10eg ca altfel risti sa-l gauresti. 8 e mai calda ( domeniul de valori e de la 2 la 10, 10 fiind cea mai rece).

La vw golf 1994-2001, BKR5EGP ceea ce e la jumate...Nu e bine. Conteaza si restul codului, tipiul constructiv, etc, dar in final e f calda..

Din pacate am banuit ca ai pus de masina..

Editat de mig
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Revin cu ceva poze, dar inainte vreau sa va spun ca Cr-ul a fost de atunci reparat si a primit un piston identic Wossner. Omul a mers ce a mers cu o bujie NGK BR9G. Adevarul este ca motorul mi se pare mie ca avea compresie cam mare. Dupa cateva iesiri motorul incepuse sa nu porneasca decat impins, disparuse din compresie. Il desfac sa vad ce are si surpriza s-au desprins bucati de nicasil de pe cilindru in partea superioara, pistonul parea bun dar daca ma uitam atent la lumina parca putin incepuse sa se topeasca tot in acelasi loc. acum clindrul este trimis la tras la montat de camasa dar nu sunt convins ca ac. va rezolva problema.

Si eu sunt de parere ca supraincalzirea este de vina deoarece va arat cum sa decaqlit si segmentul pe care l-am scos de pe pistonul de DT.

post-15045-1220469742_thumb.jpg

post-15045-1220469873_thumb.jpg

post-15045-1220469901_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Revin cu ceva poze, dar inainte vreau sa va spun ca Cr-ul a fost de atunci reparat si a primit un piston identic Wossner. Omul a mers ce a mers cu o bujie NGK BR9G. Adevarul este ca motorul mi se pare mie ca avea compresie cam mare. Dupa cateva iesiri motorul incepuse sa nu porneasca decat impins, disparuse din compresie. Il desfac sa vad ce are si surpriza s-au desprins bucati de nicasil de pe cilindru in partea superioara, pistonul parea bun dar daca ma uitam atent la lumina parca putin incepuse sa se topeasca tot in acelasi loc. acum clindrul este trimis la tras la montat de camasa dar nu sunt convins ca ac. va rezolva problema.

Si eu sunt de parere ca supraincalzirea este de vina deoarece va arat cum sa decaqlit si segmentul pe care l-am scos de pe pistonul de DT.

 

Mai, eu vad ca zici iara de compresie cam mare ceea ce ridica unele intrebari:

Le repari, sau le modifici?

Daca le modifici:

1. Ai umblat la toba, e o toba diferita de cea stock?

2. Ai umblat la filtrul de aer? Il are?

3. Compresia e crescuta? Sint pistoane cu compresie ridicata fata de cele stock? Sint mai inalte, au alta forma, sint segmentii mai sus

4. Ce benzina pui? Poate fi proasta si detoneaza? Poate fi benzina mai speciala si ai avansul prea mare?

Chiar daca nu poti regla avansul mecanic, el e reglat de ecu, are o tabela dupa care il variaza, si daca compresia creste sau alte nebunii, poate sa nu mai fie corect

5. Daca banuiesti pistoanele ca sint pt compresie mai mare, o poti masura? Poti sa stabilesti noul raport? Fie cu volume (ulei in capul pistonului, vezi cit intra samd), fie macar un manometru?

Daca motorul e stock, toba e stock, ai filtru de aer stock, carbul e stock, nu-mi prea dau seama cum poti obtine asta, mai ales ca pare o eroare sistematica. Daca nu esti sigur, pune acul de dozaj ca din fabrica si nu are voie sa face ce face decit daca:

Benzina e dubioasa sau carbul e infundat sau robinetul de benzina e infundat, sau furtunul, sau filtrul de benzina (sau poate filtrul de benzina e prea dens si nu-l lasa sa traga cit ii trebuie);..

Mai da ceva detalii

Le alergati tare, sau se intimpla fara prea multe forje?

Editat de mig
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca are urme de topire si cu NGK-ul ala cu indicele 9 e clar ca nu e de la bujie. Oricum nici o bujie nu cred ca se topeste in halul ala in doar cativa km.

Ar mai ramane amestecul prea sarac dar asta zic eu ca s-ar simti printr-o lipsa de putere(acelasi efect si in cazul aerului fals), avansul prea mic ( din cate stiu eu avansul mic cauzeaza supraincalzirea nu cel mare), poate ai montat ceva aiurea la aprindere, sau sistemul de racire.

Are racire pe apa sau pe aer/ulei? Daca e pe apa e posibil sa nu-ti functioneze pompa, daca e pe aer/ulei nu cred ca e asta o cauza posibila(cel putin nu in cativa km)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

doamne compresie prea mare,bla bla....ma voi va auziti ?

 

acelasi lucru am patit si eu cu rs meu in 2 timpi,cauza BUJIE NECORESPUNZATOARE ....pune o bujie care ti o recomanda producatorul si o sa vezi ca nu o sa mai ai probleme...spor la treaba , suna la united motors si o sa iti confirme

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

doamne compresie prea mare,bla bla....ma voi va auziti ?

 

acelasi lucru am patit si eu cu rs meu in 2 timpi,cauza BUJIE NECORESPUNZATOARE ....pune o bujie care ti o recomanda producatorul si o sa vezi ca nu o sa mai ai probleme...spor la treaba , suna la united motors si o sa iti confirme

ba, bujia nu e brenell de autogen cu bec de 3 in fata, ok?

se pare ca ti-ai luat si tu vrajeala de la united motors....asa te pacalira? :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ba, bujia nu e brenell de autogen cu bec de 3 in fata, ok?

se pare ca ti-ai luat si tu vrajeala de la united motors....asa te pacalira? :rolleyes:

 

 

poi treaba e...ca si eu am patito, si un prieten tot pe vremea aia cand ma injurau vecinii ca se auzea pr pr pr prin cartier :ph34r: a auzit la unu ca daca pune o bujie nu shtiu din care merge altfel motoru ,si nu a mers mult ca a avut aceeasi problema :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Azi am pornit iarasi Dt-ul, am pus ceva piese ce le aveam arncate prin atelier. Merge dar parca bujia incepe sa capete culoarea alba cea ce duce la amestec sarac. Acum am pus bujie cu indicativ 9. Spuneti-mi ce sa maresc in acest caz: aerul sau benzina sa ma pot da putin inca pana ma apuc de capitala motorului. As vrea sa mai functioneze putin cat mai este din acest sezon.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Azi am pornit iarasi Dt-ul, am pus ceva piese ce le aveam arncate prin atelier. Merge dar parca bujia incepe sa capete culoarea alba cea ce duce la amestec sarac. Acum am pus bujie cu indicativ 9. Spuneti-mi ce sa maresc in acest caz: aerul sau benzina sa ma pot da putin inca pana ma apuc de capitala motorului. As vrea sa mai functioneze putin cat mai este din acest sezon.

benzina

ridica acul de dozaj cu o gradatie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare

 

Si totusi ce benzina folosesti??Patesc chestii asemanatoare la lucru(masini) numai ca acolo se topesc supapele...bujii originale de producator..avansul si debitul de aer-benzina este prelucrat de calculator....Chestia s-a intamplat la mai multe autovehicule...raspunsul a fost..alimentat cu benzina de 100 cu cativa km inainte de defectiune.

 

Asfalt uscat numai

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Folosesc benzina de 95 de la Petrom. Am avut pana acum peste 30 de motoare dar nu am mai patit asa. De altfel am reparat Dt-ul cu niste piese uzate si am iesit cu ea, n-am crutat-o si a tinut. In concluize cred ca bujia a fost de vina deoarece alte reglaje nu i-am facut. In schimb mai un Dt la reparat care are bujia cam alba. Am desfacut carburatorul, am ridicat acul la ultima pozitie deoarece era pe penultima. Acum sunt curios daca daca va reveni la culoarea caramizie deoarece deja ma enerveaza gandul ca se poate intampla ceva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...