Sari la conținut

Etansare Nipru


florinmotoare
 Share

Postări Recomandate

daca tot nu s-au gasit doritori de fier rusesc,pana apare o oferta palpabila as vrea sa mai mesteresc cate ceva pe la el.

mi-a trasnit prin cap ideea de a etansa cat de cat fiabil acest motor,adica sa-l fac sa nu mai piarda ulei pe la imbinari,semeringuri etc...

deci astept idei,in special la semeringuri ma intereseaza,partea de garnituri am rezolvat-o cu un silicon gri de la victor reintz,e vreo 25 de roni un tub si e mult mai bun decat porcaria rosie ,in schimb as vrea sa aflu cu ce atin inlocuit semeringurile alea facute din material de elastec de chiloti rusesti,si etansarea tevilor prin care trec tijele de la culbutori,partea dinspre chiulase nu cea dinspre blocul motor.....altceva nu-mi mai trece acum prin cap

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

he-he, nu am auzit/vazut nipru sa nu lase ulei. cica are personalitate si d-aia curge. daca nu mai curge ulei, cica nu mai are...este simplu. :D

 

eu i-am schimbat fostului meu nipru garniturile si semeringurile, si tot pisa ulei...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca tot nu s-au gasit doritori ...................................................altceva nu-mi mai trece acum prin cap

Parerea mea: cred cu nu este atat de important ce tip de silicon utilizezi la etansare, atata timp cat este cu destinate auto. Rosu, negru sau gri scrie pe tub :D trebe doar sa citesti unde poate fi utilizat(din cite stiu la ulei rezista toate, specificatii sunt doar la benzina si alti solventi). Intrebarea este ce anume si de ce provoaca curgerea uleiului, atunci cand motorul functioneaza? Am sa-ti raspund ca sa poti intelege. Toti stim ca uleiul, oricit de bun este, o data cu cresterea temperaturii isi modifica vascozitatea. Acest fenomen face ca o parte din ulei sa penetrze mult mai usor orice fisura. Al doilea amanunt de care trebe sa ti seama este dilatarea metalelor din care se compune un motor si care este diferita, astfel o zona mai calda are o dilatare marita, aluminiu are coeficient de dilatere diferit de fonta sau otel(mai mare). Aceste dilatari diferite fac ca micile fisuri sa se mareasca. Aici pelicula de silicon (daca este subtire) prin elasticitatea specifica i-si face datoria. In cazul in care spatiul dintre doua suprafete este mai mare utilizeaza pe langa silicon garnitura de carton. ATENTIE! cel mai important factor provocator de pierderi de ulei(special l-am lasat la urma) este cresterea presiuni in carterul motor, presiune generata de gazele arse si nearse care trec pe linga segmenti in timpul compresiei dar mai ales in timpul exploziei ce are loc in camera de ardere. Deci atentie la mecanismul de recuperare al gazelor din motor, daca ai facut vreo "inginerie" p'acolo!!! Cand ai ocazia demonteaza piesle componente, privestele atent ca sa intelegi mecanismul acelui epurator(cele 2 gauri care se rotesc au un rol), rolul lui, trage concluzii si mai vorbim. Nu degeaba iesirea este in legatura cu galeria de admisie unde exista o depresiune mai mare sau mai mica functie de turatie si dechiderea obturatorului de la carburator. Si eu am pierderi la motor(spatele baii de ulei si la o teava de tija culbutor) dar nesemnificativ, in general motorul are un aspect curat si uscat(pot confirma cei care o cunosc), iar in locul de parcare exista o pata... dar sa fim seriosi, oriunde este parcata o moto sau auto modele comuniste vei gasi si pata, altfel nu se poate. :rolleyes: Succes si spune si altora cum ai rezolvat pierderile de ulei! Sa ne vedem cu bine pe sosea!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pt dnepr gasesti semeringuri de diferite marci( fartec, unle unguresti, etc.) pe dimensiunea originala si le montezi pe motor. sunt cu mult mai bune decat cele rusesti care de noi curg. si in rest garnituri de carton, prespan, sau klingerit + silicon rosu, nergu... apropo si la silicon vezi ca sunt diferite marci si diferite calitati. eu am incercat 2+2 si am fost multumit. acum depinde ce prefera fiecare. stiu ca am un tub in care in silicon este bagat si grafit, dar nu mai stiu ce marca este asta. pana la urma o sa reusesti sa etansezi bine motorul, sau cum zicea un prieten parcheaza-l pe iarba nu pe asfalt si nu se mai vad petele asa tare! :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

bine spus, Cristi.

Nirpul nu a fost proiectat foarte etans, nici Uralul, si acum in manualul 2008 zice ca nu constituie motive de repartie in garantie petele si scurgerile minore de ulei.

Si totusi fata de alte comuniste Niprul si Uralul sunt mult mai etanse, fiindca carterele nu sunt din 2 bucati ca la Ij, Minsk, care mai trag si aer fals.

Scurgeri din mtor apar la baia de ulei din vina garniturii proaste sau insuficient stransa sau mult prea stransa. LA asamblarea chiulasa-cilindru din pricina dilatarilor puternice , a strangerii insuficiente si a strangerii meltenesti. Nici garnitura de Nipru sau cea de Ural nu sunt stralucite dar alea sunt. In rest apar transpiratii sau chiar scurgeri la alternator, la tijele impingatoare, in jurul capacului fata, la axa cu came sau la semeringul mare spre volanta.

 

Si scuergeri sunt in primul rand datorita celor care pun mult silicon acolo unde nu trebuie. Siliconul nu rezista la benzina si in uleiul de Nipru intra destula benzina.

Rusii foloseau vopsea, mult mai buna.

Editat de Aleko
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:D ca tot veni vorba de "pete"... mai pisha ulei si pe la cutia de viteze...pe la rulmentul/simeringul ala de presiune...

 

Da. Eu cand aveam Nipru, dupa RK nu mai curgea decat pe-acolo. Ma rog... pica cine stie cand. Ah si mai transpira cateodata pe la alternator.

Dar partea frustranta era acolo la cutia de viteze. Orice simering cat de nou si bun era, isi facea treaba vreo saptamana - doua si apoi... iar pic pic pic.

Dar asta e farmecul. :ph34r:

 

:rolleyes:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut ! Si eu sunt intru totul de acord cu cele scrise de Cristi, grex si Alecu, vreau sa mai adaug inca o chestie. Si din experienta proprie, dar este oricum lucru bine stiut ca atat garniturile cat si orice silicon isi fac datoria doar pe suprafete plane, curate si foarte bine degresate. De aceea e bine ca inaintea aplicarii siliconului sau orice alta substanta de etansare sa se curete perfect suprafetele de urme de garnituri rupte si ulei ars, apoi sa se degreseze perfect cu diluant sau chiar cu acetona. Eu personal folosesc acetona, curata perfect si se evapora rapid. Dupa o buna degresare siliconul adera perfect la suprafete si etanseaza fara probleme. Dupa ce se executa asamblarea si s-au strans toate suruburile este bine sa se urmareasca ca siliconul sa "musteasca" de-a lungul liniilor de etansare, apoi sa fie lasat cel putin 24 ore pentru a se produce coagularea lui perfecta inainte de a se face plinurile cu ulei si pornirea motorului.

Eu am folosit metoda in multe cazuri, am asamblat cartere de motoare chiar fara nici o garnitura, doar cu silicon aplicat pe suprafete drepte, bine curatate si degresate perfect si nu am avut chiar nici o scurgere de ulei dupa aceea.

Numai bine ! Asfalt uscat !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

....Niprul isi marcheaza locul in cruce....capac distributie fatza, baia de ulei ,cutie..../capac qiuloasa stanga, carburator , etansare cilindru stanga, etannsare cilindru dreapta, capac qiuloasa dreapta , carburator dreapta... Orice indian stie chestia asta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

thvlad are mare dreptate ! nu turnati uleiuri si benzine imediat dupa asamblarea motorului,chiar daca sunteti curiosi sa vedeti cum merge dupa reparatie . cat despre gasket, exista 1 producator (parca a mai scris cineva !) care il face la o culoare gri , iar compozitia lui este mai complexa decat la celelalte . multa bafta !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator DARK-RIDER-82
....Niprul isi marcheaza locul in cruce....capac distributie fatza, baia de ulei ,cutie..../capac qiuloasa stanga, carburator , etansare cilindru stanga, etannsare cilindru dreapta, capac qiuloasa dreapta , carburator dreapta... Orice indian stie chestia asta!

:rolleyes: tot la "cruce" ajungem... :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

ok. vin si eu cu o alta buba :grinbandit: :

ii curge ulei din alternator, se prelinge si cade pe bloc pe la capatul alternatorului sau pe la mijloc... cred ca-i bulit semeringul ala din fata... se poate sa fie de la altceva?

stie careva cotele ca sa nu ii mai iau d-ala rusesc?

multumesc anticipat.

post-13243-1221986149_thumb.jpg

Editat de magic4ce
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

22/40/10 este la mine (FARTEC) deci a fost schimbat...

Si la mine curge din alternator, ceea ce insemna ca :

-este cam gata simeringul (dupa doar 2000Km!!! posibil dar nu foarte probabil...)

-din cauza excentricitatii pinionului(..lor) apar vibratii puternice care duc la desfacerea celor 3 suruburi cu care este asamblat alternatorul(eu am patit-o!) si apar jocuri mari care nu mai pot fi urmarite de catre simering....

-tot din cauza felului defectuos in care se face angrenarea , s-a cam terminat rulmentul alternatorului...

...sau o combinatie intre toate acestea...

Da jos alternatorul, verifica sa fie stranse cele 3 suruburi/prezoane, asigura-le cu ceva adeziv (pentru ca daca s-au desfacut o data , au sa o faca si in continuare...).

Daca trebuie sa schimbi simeringul , e un pic mai nasol, pentru e nevoie de o presa ca sa extragi capacul din fatza al alternatorului(daca are cotele de rulmenti bine facute...)

Editat de drobu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am avut si eu o experienta similara. Prima data a aparut un zomot in mers, l-am identificat la alternator, am gasit cele trei prezoane slabe. Le-am strans, apoi peste ceva timp iar! Dupa alte doua strangeri a inceput sa curga ulei prin alternator, prin toate gaurile, acela a fost momentul decesului :grinbandit: la alternator. Acum am uitat de alternator, :D l-am inlocuit gratie lui @rocknroll :blink: si pot bea o :) cu mainile curate :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am avut si eu o experienta similara. Prima data a aparut un zomot in mers, l-am identificat la alternator, am gasit cele trei prezoane slabe. Le-am strans, apoi peste ceva timp iar! Dupa alte doua strangeri a inceput sa curga ulei prin alternator, prin toate gaurile, acela a fost momentul decesului :grinbandit: la alternator. Acum am uitat de alternator, :D l-am inlocuit gratie lui @rocknroll :blink: si pot bea o :) cu mainile curate :D

alternator de Daewo, bine zic?

spunene si noua cum ai facut ajustarile?

 

 

citeva imagini ar fi bine venite, fac cit o mie de cuvinte

 

sa am si unu de asta in trusa de scule

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut. Oyamu-le, l-ai avut in fata ochilor la 7 scari. Cu imaginile este mai greu momentan. S-ar putea dupa 1 octombrie, ca atunci vine strungarul din concediu. Asfalt uscat numai sub roti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut. Oyamu-le, l-ai avut in fata ochilor la 7 scari. Cu imaginile este mai greu momentan. S-ar putea dupa 1 octombrie, ca atunci vine strungarul din concediu. Asfalt uscat numai sub roti.

da n-am avut atita inspiratie sa bag ochiul sub rezervor, vina mea :grinbandit:

off topic:

ce se aude de radiator, tot pe ideea cu pompa de ulei mergeti?

continuu in topicul deschis de mine o idee.

Editat de mas oyama
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

×
×
  • Creează nouă...