Auxois350 Postat Septembrie 14, 2008 Share Postat Septembrie 14, 2008 Vazand, la jawa mea de 350cc, ca nu dispare sub nici o forma clantzaneala de avans (nici cu ulei mai mult in benzina, nici cu alte benzine de la alte benzinarii, nici prin reglarea a avansului mai mare, mai mic si o tona de alte incercari) am decis sa prepar eu niste kerosenuri, home made. Intai am incercat sa adaug la 1l de benzina 100g motorina............s-a dovedit a fi prea mult, nici nu puteam pleca de pe loc cu ea. Pe urma am adaugat la 1l benzina doar 50g motorina. Mergea bine la relanti, la turatii mari se oprea motorul. Imediat ce scadea turatia, pornea iar. Pe urma am incercat la 1l de benzina 25g de motorina si mergea relativ bine si fara clantzaneli. In final am ramas la un amestec de 1l benzina, 30g ulei (de motofierastrau Stihl, de ala rosu, stiti voi despre ce vorbesc) si 20g de motorina. Intrebarea mea ar fi, ce efecte secundare are utilizarea unui astfel de "aditiv" pentru a micsora cifra octanica a benzinei? Mai dati-mi alte solutii eventual mai "sanatoase" pentru bunul mers al motorului. Va multumesc! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nflt Postat Septembrie 14, 2008 Share Postat Septembrie 14, 2008 (editat) Vazand, la jawa mea de 350cc, ca nu dispare sub nici o forma clantzaneala de avans (nici cu ulei mai mult in benzina, nici cu alte benzine de la alte benzinarii, nici prin reglarea a avansului mai mare, mai mic si o tona de alte incercari) am decis sa prepar eu niste kerosenuri, home made. Intai am incercat sa adaug la 1l de benzina 100g motorina............s-a dovedit a fi prea mult, nici nu puteam pleca de pe loc cu ea. Pe urma am adaugat la 1l benzina doar 50g motorina. Mergea bine la relanti, la turatii mari se oprea motorul. Imediat ce scadea turatia, pornea iar. Pe urma am incercat la 1l de benzina 25g de motorina si mergea relativ bine si fara clantzaneli. In final am ramas la un amestec de 1l benzina, 30g ulei (de motofierastrau Stihl, de ala rosu, stiti voi despre ce vorbesc) si 20g de motorina. Intrebarea mea ar fi, ce efecte secundare are utilizarea unui astfel de "aditiv" pentru a micsora cifra octanica a benzinei? Mai dati-mi alte solutii eventual mai "sanatoase" pentru bunul mers al motorului. Va multumesc! Nu-i pune pe alții să citească în locul tău, apoi să-ți facă rezumat condensat, gen "Cum să devenim astronauți în numai 3 Âşedințe", CD interactiv la numai 99,99 RON; dacă, Âşi numai dacă, nu sunteți mulțumiți, vă returnăm banii Caută asiduu date despre fenomene: viteza de ardere a amestecului carburant, cifră octanică, detonație, avansul la aprindere, motorul în 2 timpi, revede apoi reglaje recomandate la carburație Âşi aprindere la Jawa de 350 Âşi să vezi ce râs sănătos te apucă când îți mai vin idei de rețete de coctailuri. Have fun PS: au fost vremuri când amestecam neofalina cu petrosin Âşi petrol lampant Âşi ulei din bidoane nu foarte bine scurse prin benzinării... ...eram student Âşi hitul verii era 'Mulțumim din inimă partidului" Editat Septembrie 14, 2008 de nflt Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bang-bang Postat Septembrie 14, 2008 Share Postat Septembrie 14, 2008 Mai demult la aeromodele foloseam un amestec de kerosen(da..kerosen ca unchi'miu era la aviatie ) cu ulei de ricin.Banuiesc ca uleiul ala de ricin avea aceleasi proprietati de care zici tu ( sa scada cifra octanica).Eu zic ca daca tot faci teste merita incercat.Oricum eu zic sa te pregatesti de o segmentare... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
RaceTuning Postat Septembrie 14, 2008 Share Postat Septembrie 14, 2008 (editat) Mai bine incearca cu metanol amestecat cu nitrometan ......gasesti aici: http://www.newtiburon.com/forums/showthread.php?p=2725480 ....la 32$ galonu e numai bine Editat Septembrie 14, 2008 de RaceTuning Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Septembrie 14, 2008 Share Postat Septembrie 14, 2008 pune ulei bun, benzina curata si bujiile alea care trebuie. si daca tot clantane mai misca nitel acul de dozaj din carburator Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Auxois350 Postat Septembrie 15, 2008 Autor Share Postat Septembrie 15, 2008 Pai sincer prefer sa ma pregatesc de o segmentare decat de un ambielaj distrus datorita detoantiilor. Acul de dozaj e la a 2-a diviziune, avansul este 2,8 mm (am incercat 3...dar nu trage, pleaca f greu de pe loc, si demerajul e lenes, am incarcat 2,6 si clantzane si mai tare se plafoneaza undeva pe la 70 la ora) deschiderea la platina este 0.3m, bujii brisk N15YC noi noute, ulei de motofierastrau Stihl. Motorul merge foarte bine, doar atat ma stresa, clantzaneala respectiva, care a aparut odata cu disparitia din petrom-uri a benzinei ECO PREMIUM, cea marcata cu rosu la pompa. Dar cum zicea cineva mai sus, citez "multumita partidului", ma gandesc ca motoarele astea mergeau cu benzine mult mai rele decat cele de acu chiar si decat cea cu 2% motorina. Un batran zicea ca in tineretile lui in IJ Festival turna tot ce ardea si mergea. Iar cand au aparut benzinele bune Ij-ul avea o manifestare mai urata ca jawa, se accelera in gol si omul respectiv punea cam la un rezervor de benzina de 14 litri, 1 - 1.5 litri motorina. Acum nu stiu ce sa zic, nu tot ce se aude pe ici pe colo este bun, si de aceea cer parerea. Daca are consecinte negative pentru motor, dati-mi va rog alta idee de eliminarea clantanitului din avans. Ceva aditivi pentru 2T? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dopeman1979 Postat Septembrie 15, 2008 Share Postat Septembrie 15, 2008 as vrea si eu sa incerc la 954-le meu amestecul de benzina motorina si ulei de rapita(sau masline) . as vrea sa stiu insa dozele, sa nu pun prea putin. mentionez ca motocicleta merge destul de ok, simt ceva intreruperi dupa 12mii rpm/min dar daca schimb treapta de viteza in sus, aceste intreruperi dispar. am incercat pana acum sa pun diferite tipuri de benzina pentru a-mi inbunatatii mersul, mai ales pe sectiuni virajate, unde simt anumite lipsuri in ceea ce priveste acceleratia..... Astept sfaturi, raspunsuri serioase va rog. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Auxois350 Postat Septembrie 15, 2008 Autor Share Postat Septembrie 15, 2008 as vrea si eu sa incerc la 954-le meu amestecul de benzina motorina si ulei de rapita(sau masline) . as vrea sa stiu insa dozele, sa nu pun prea putin. mentionez ca motocicleta merge destul de ok, simt ceva intreruperi dupa 12mii rpm/min dar daca schimb treapta de viteza in sus, aceste intreruperi dispar.am incercat pana acum sa pun diferite tipuri de benzina pentru a-mi inbunatatii mersul, mai ales pe sectiuni virajate, unde simt anumite lipsuri in ceea ce priveste acceleratia..... Astept sfaturi, raspunsuri serioase va rog. Aici este coltul comunistelor, nu a sonbilor, eu am venit sa cer sfaturi, daca nu ai ceva interesant de spus, bagati tastatura in fund. Pana sa ai tu speed, mai fa cativa kilometri pe o socialista, fa si putina mecanica si pe urma deschide gura si pretinde ca esti motociclist. Asadar lasa-i pe cei care au habar de unele chestii si care s-au mai confruntat cu probleme de genul asta sa posteze in locul tau. P.S. Ar trebui ca adminii sa creeze si "coltul neavizatilor" in care sa postezi si tu cand te plictisesti si sa nu strici topicurile oamnilor aiurea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dopeman1979 Postat Septembrie 15, 2008 Share Postat Septembrie 15, 2008 Am mers pe socialista, merg cu placere pe orice cu doua roti. chiar si cu masina merg cu placere pe doua roti, nu sunt sonbil, (ce inseamna asta? ) imi pare rau ca am stricat topicul oamnilor aiurea...... tastatura nu-mi incape in fund, am incercat, imi pare rau. muahahahahaaaa Hai nu fi suparat, incercam doar sa scriu ceva simpatic. Mult noroc cu socialista ta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Auxois350 Postat Septembrie 15, 2008 Autor Share Postat Septembrie 15, 2008 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Gremlins Postat Septembrie 15, 2008 Share Postat Septembrie 15, 2008 am pus in trabant petrol lampant cu ulei 1l+33g peste un rest de benzina . Ainceput sa scoata fum si s-a oprit. am adaugat 10l benzina +350 g ulei si parca mergea mai bine ca inainte. Am pus si motorina, dar nu am vazut vreo diferenta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat Septembrie 15, 2008 Share Postat Septembrie 15, 2008 Vazand, la jawa mea de 350cc, ca nu dispare ................................................pentru bunul mers al motorului. Va multumesc! Motoarele de generatie veche merg bine cu benzina de 75-90, cu octanul mic. Teoretic la octan mare se poate mari avansul. La aparitia detonatiilor, nu poti decat sa micsorezi avansul. Solutia pe care ai aplicato este singura la indemana. Mai fa teste si spunene si noua rezultatul. as vrea si eu sa incerc la 954-le meu amestecul de benzina motorina si ulei de rapita(sau masline) . as vrea sa stiu insa dozele, sa nu pun prea putin. mentionez ca motocicleta merge destul de ok, simt ceva intreruperi dupa 12mii rpm/min dar daca schimb treapta de viteza in sus, aceste intreruperi dispar.am incercat pana acum sa pun diferite tipuri de benzina pentru a-mi inbunatatii mersul, mai ales pe sectiuni virajate, unde simt anumite lipsuri in ceea ce priveste acceleratia..... Astept sfaturi, raspunsuri serioase va rog. In cazul tau, este evident ca virajele pe dreapta vor avea de suferit de la uleiul de masline, dar incearca sa semnalizezi stanga poate o pacalesti Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Gremlins Postat Septembrie 15, 2008 Share Postat Septembrie 15, 2008 poate sa incercam cu bujii cu electrozii proiectati si/sau centralu tip fir Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Auxois350 Postat Septembrie 15, 2008 Autor Share Postat Septembrie 15, 2008 unde se mai gaseste acu petrol lampant? e mai bun ca motorina, in sensul ca nu are sulfurile din motorina si nici parafina, deci ancraseaza mai putin gremlin, ce bujii sunt alea? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Gremlins Postat Septembrie 15, 2008 Share Postat Septembrie 15, 2008 este la Metro Farmlight incolor special pt felinare da-i cam scump , cam 7lei/l Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Gremlins Postat Septembrie 15, 2008 Share Postat Septembrie 15, 2008 (editat) Paraffin(petroleum)C5-20 , flash point 61 degrees C Racing_Spark_Plugs_Performance_Applications.pdf de ex ngk bp7hv New_Microsoft_Office_Word_Document.txt , extensia e .docx Editat Septembrie 15, 2008 de Gremlins Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gaxel Postat Septembrie 15, 2008 Share Postat Septembrie 15, 2008 eu citisem ca la ij deschiderea platinei este de 0.5. a mea era reglata la 0.5 si puneam numai ulei.. nu mai tin minte cat ulei ca nu am mai pus mana pe ij de 5 ani , dar aveam sticlute de suc/vodka de 250ml, si puneam ulei undeva intre 3-4%, adica la un plin puneam cam doua sticlute. plinul era de 18l. era un jupiter, dar nu cred ca deschiderea platinei difera. as zice ca ijul merge foarte bine daca nu te apuci sa faci experiente.. al meu a mers 4000km fara nici o problema dupa care am inceput eu sa il "repar" si dupa ce am luat japoneza am decis sa desfac motorul sa vad ce se intampla inauntru.. mare gresala.. sta desfacut de ani de zile, dar sper sa isi revina curand... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mike06 Postat Septembrie 15, 2008 Share Postat Septembrie 15, 2008 frate am un preten cu o jawa......clantane peste tot aia dar nu are nici un joc culmea!in general motorul de jawa este zgomotos....asta este boalalui este posibil sa clantzane tola de la boltul pistonului...pe care daca o schimbi te mai tine inca 500 km fara tacanit si dupa aceea reapare!incearca sa pui 20-25 ml de ulei de transformator la 1 l de benzina! vezi cum reactioneaza si daca face tot asa este posibil ca segmentii s aiba joc in canalele pistonului sau din ambielaj!!atentie! vezi ca ai bujii de dacie pe ea!acele brisk N15YC ist de dacie!!INCEARCA un sinterom m14-260 A,daca incinge pune un m14-280 A sau EIQUEM!c42S,CHAMPION L14NP25,flash point,Eu sincer sa fiu recomand bosh-super 300 cu 3 electrozi,,am una pe mobra mea si sunt INCREDIBIL DE UIMIT!! si iti mai spun ceva......daca cunosti pe cineva care lucreaza la avioane......ceordeste cumva o bujie de AN2 sau VILGA...in orice caz trebe sa fie un ras din ala miiiiic de tot dar foarte eficienta! numai bine! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
elm Postat Septembrie 15, 2008 Share Postat Septembrie 15, 2008 Mai baieti, din cite stiu eu, uleiul de transformator este coroziv. Nu mai stiu de unde stiu, deci informatia nu e sigura, dar merita verificat inainte de a baga asa ceva in motor Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea_simson Postat Septembrie 15, 2008 Share Postat Septembrie 15, 2008 Mai baieti, din cite stiu eu, uleiul de transformator este coroziv. Nu mai stiu de unde stiu, deci informatia nu e sigura, dar merita verificat inainte de a baga asa ceva in motor Nu credeti ca daca ar fi mai bun uleiul de transformator fabricantul ar fi recomandat?( cu ulei de transformator precis nu se va produce un scurtcircuit intre segmenti ca izoleaza foarte bine.) faceti experiente pe motoare si-i pacat de ele. Pe vremea raposatului cand 5 litri era cota de benzina pentru o luina la mobra Am pus 2 litri de petrol ( era la PECO) rezultatul a fost o Mobra de 10 m lungime daca luam in considerare si fumul si la 100 de Km consuma tot 3 litri de benzina si in plus cantitate de petrol adaugata. In principiu fiecare motor are un sunet caracteristic si MZ ul Es are un fluierat ( un tors frumos) care alte motoare nu-l au etc. Succes la teste. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat Septembrie 15, 2008 Share Postat Septembrie 15, 2008 D-lor, iar bateti campii? Principala propietate a uleiului de transformator este ca-i bun izolator electric in diferent de temperatura, rezistenta la ardere mare, propietati lubrefiante mici, fara rezistenta la presiune, etc! . Exact opusul la ce trebe in amestecul pt 2T. Teoretic uleiul de amestec nu se uzeaza, se arde odata cu benzina, este utilizat o singura data apoi este inlocuit in ciclul urmator(el insusi devine combustibil). Puteti afirma ca un anume ulei de amestec este mai bun decat altul, sunt de acord, dar ca uleiul de gatit, soia, ricin, in, nuci sau castane si alte bazaconii... ai sa fim seriosi, ma faceti sa rad! Ce mai conteaza ce tip de bujii utilizati, oricum se vor ancrasa, la fel si sitele din toba de esapament se vor colmata cu depuneri. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ddcristi Postat Septembrie 15, 2008 Share Postat Septembrie 15, 2008 Hmmm... la un moment dat era de cumparat prin benzinarii un aditiv care se baga in benzina fara plumb ca sa o faci compatibila pentru motoarele care mergeau pe benzina cu plumb... daca nu ma insel, in aditivul ala era si ceva tetraetil de plumb... Care facea benzina fara plumb sa devina benzina cu plumb. Jawele erau facute sa mearga cu benzina cu plumb si probabil d-aia pe vremea cand exista benzina aia "cu roshu" de la Petrom motoru' itzi mergea mai bine. Parerea mea: incearca sa gasesti aditiv d-ala si sa pui in benzina fara plumb... Adaugi si uleiu' de amestec si n-ar trebui sa fie probleme... Bafta!! DDC Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bn13hor Postat Septembrie 15, 2008 Share Postat Septembrie 15, 2008 tocmai mi-am luat un ij56,si tinand cont ca lucrez mecanic la o firma de transporturi care detine doua cisterne care transporta combustibil am ramase 100l benzina cu urme de motorina(cadou de la prietenii soferi pe cisterne)cu care maqsina a refuzat sa functioneze,benzina din care am bagat vreo 10l in ij care refuza si el sa functioneze corect. Motorina in benzina nu scade cifra octanica si doar adauga impuritati in combustibil care nu vor arde ci se vor depune(sau arde impartial=mers neregulat si fum) Asa ca regleaza motorul dupa combustibil si nu combustibilul dupa motor Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ubord Postat Septembrie 15, 2008 Share Postat Septembrie 15, 2008 D-lor, iar bateti campii? Principala propietate a uleiului de transformator este ca-i bun izolator electric in diferent de temperatura, rezistenta la ardere mare, propietati lubrefiante mici, fara rezistenta la presiune, etc! . Exact opusul la ce trebe in amestecul pt 2T. Teoretic uleiul de amestec nu se uzeaza, se arde odata cu benzina, este utilizat o singura data apoi este inlocuit in ciclul urmator(el insusi devine combustibil). Puteti afirma ca un anume ulei de amestec este mai bun decat altul, sunt de acord, dar ca uleiul de gatit, soia, ricin, in, nuci sau castane si alte bazaconii... ai sa fim seriosi, ma faceti sa rad! Ce mai conteaza ce tip de bujii utilizati, oricum se vor ancrasa, la fel si sitele din toba de esapament se vor colmata cu depuneri. ...uleiul de transformator se bucura de proprietatea ca e ieftin sau gratis, palmat din ceva transformatoare (unele chiar in functie... ), si , de asemenea este pomenit in tot felul de legende cu tractoare care merg de numa' cu respectivul... Eu zic ca mai buna decat motorina , ar fi grasimea de castor , cu care mergeau motoarele rotative Gnome -Rhone pe la 1900...dar e tare greu de gasit! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
fesu' Postat Septembrie 16, 2008 Share Postat Septembrie 16, 2008 tocmai mi-am luat un ij56,si tinand cont ca lucrez mecanic la o firma de transporturi care detine doua cisterne care transporta combustibil am ramase 100l benzina cu urme de motorina(cadou de la prietenii soferi pe cisterne)cu care maqsina a refuzat sa functioneze,benzina din care am bagat vreo 10l in ij care refuza si el sa functioneze corect. Motorina in benzina nu scade cifra octanica si doar adauga impuritati in combustibil care nu vor arde ci se vor depune(sau arde impartial=mers neregulat si fum) Asa ca regleaza motorul dupa combustibil si nu combustibilul dupa motor sungurul raspuns normal de pe tot topicul asta. motorina nu face decat sa f.uta benzina, cifra octanica cu cat este mai mare cu atat rezista mai bine la detonatii, nu invers, scazand-o apar mai repede. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.