Cristinelu_motorelu Postat Septembrie 14, 2008 Share Postat Septembrie 14, 2008 Vazand atatea discutzii aprinse despre IJ m-am gandit sa infiintez shi yo un topic despre regina "coclaurilor" dupa parerea mea asa ca astept opinii si idei despre cum se comporta IJ-ul pe meleagurile neasfaltate din ROMANIA!!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Septembrie 14, 2008 Share Postat Septembrie 14, 2008 Se comporta binisor dar nu poti avea mari pretentii de enduro, e destul de greu, nu are prea multa putere si se incinge fiind racit pe aer. O alta problema ar fi franele , daca o urci in varf de munte e cam complicat la coborare deorece franele cu tambur se incing f tare, iar frana de motor e aproape inexistenta din cauza motorului in 2 timpi . Eu am urcat pe drum forestier noroios pana la 1800m Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
White_Dragon Postat Septembrie 14, 2008 Share Postat Septembrie 14, 2008 prestatia ij-ului pe coclauri e acceptabila... parerea mea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Septembrie 14, 2008 Share Postat Septembrie 14, 2008 Un ij pus la punct se comporta excelent. cu un raport de transmisie si cu reglaje corecte e bestial pe teren. trebuie doar sa stii sa il duci acolo unde vrei sa ajungi. am un ij 56 cu cutie de viteze la rapoarte originale. nu imi da emotii la nici o panta desi am pinion de 21 cu roti de 18. cauciucuri russesti. pe langa asta mai am un bmw f650 dakar. nu il simt in stare sa ajunga unde merge ijul desi in minim 80% din locatii ajunge mai rapid....... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cristinelu_motorelu Postat Septembrie 15, 2008 Autor Share Postat Septembrie 15, 2008 Un ij pus la punct se comporta excelent. cu un raport de transmisie si cu reglaje corecte e bestial pe teren. trebuie doar sa stii sa il duci acolo unde vrei sa ajungi. am un ij 56 cu cutie de viteze la rapoarte originale. nu imi da emotii la nici o panta desi am pinion de 21 cu roti de 18. cauciucuri russesti. pe langa asta mai am un bmw f650 dakar. nu il simt in stare sa ajunga unde merge ijul desi in minim 80% din locatii ajunge mai rapid....... intr-adevar asa este, eu am o corcitura de ij festival(motorul) cu planeta 5(cadru sha etc) pe care l-am facut special pentru dealuri deoarece locuiesc intr-o zona de munte (orashul lu' PINALTI) si e pacat sa nu exploatez la maxim aceste locuri minunate. motocicleta a ramas aproape la fel ca varianta originala doar ca i-am inlocuit pinioanele(fata-spate) lantzul(de kawa zxr) pentru ca sunt facute sa reziste la un cuplu destul de mare, cauciucul pe spate e de ktm 640 lc4 exclusiv pt off-road telescoape inaltate si intarite respectiv aprinderea e de mink datorita problemelor de incarcare la regimuri joase de turatie si deocamdata cam atat dar mai am niste planuri cu ea. promit sa pun shi niste poze. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
comunistu Postat Septembrie 15, 2008 Share Postat Septembrie 15, 2008 intr-adevar asa este, eu am o corcitura de ij festival(motorul) cu planeta 5(cadru sha etc) pe care l-am facut special pentru dealuri deoarece locuiesc intr-o zona de munte (orashul lu' PINALTI) si e pacat sa nu exploatez la maxim aceste locuri minunate. motocicleta a ramas aproape la fel ca varianta originala doar ca i-am inlocuit pinioanele(fata-spate) lantzul(de kawa zxr) pentru ca sunt facute sa reziste la un cuplu destul de mare, cauciucul pe spate e de ktm 640 lc4 exclusiv pt off-road telescoape inaltate si intarite respectiv aprinderea e de mink datorita problemelor de incarcare la regimuri joase de turatie si deocamdata cam atat dar mai am niste planuri cu ea. promit sa pun shi niste poze. sal parerea mea este ca locul la ij este pe asfalt nu coclauri ,daca vrei comunista pe coclauri ia si tu un minsk un voschod sau mobra cu mici mari modificari asfalt uscat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mike06 Postat Septembrie 15, 2008 Share Postat Septembrie 15, 2008 pentru MACADAM recomand dnepr! MT-11 .......ij-ul e puturos,nu are turatie ,dar esste facut sa dezvolte putere mare la turatie mica......pune tu cutie de ij pe motor de mz sau jawa care ajung la 10.000 rpm!sa vezi cum ZBORI cu el!depasesti suta lejer! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
KESU Postat Septembrie 15, 2008 Share Postat Septembrie 15, 2008 pentru MACADAM recomand dnepr! MT-11 .......ij-ul e puturos,nu are turatie ,dar esste facut sa dezvolte putere mare la turatie mica......pune tu cutie de ij pe motor de mz sau jawa care ajung la 10.000 rpm!sa vezi cum ZBORI cu el!depasesti suta lejer! depasesti suta si cu ijul original Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aleko Postat Septembrie 15, 2008 Share Postat Septembrie 15, 2008 (editat) Ijul monocilindru solo e mai tare ca Niprul solo pe off-road fiindca e mai usor, are pozitie in sea mai potrivita, are cursa mai lunga pe suspensii, telescoapele fata se incovoaie mai putin, schimband raportul de pinioane ai o gama larga de situatii. Poate fii mai rapid ca Niprul la drum intins (croaziera cu 19-20), trage bine si atasul la pinion de 16-17. Si sa nu uitam ca sta mai bine pe frane fata de Nipru, ceea ce conteaza. Insa are motorul neleastic si repriza lenta. Ijul sufera rau de ambreiaj. Cu atas Niprul (si in special MT16) invinge orice motocicleta comunista pe off-road cu conditia sa fie destul loc sa treaca, si 99% din timp este si tine pasul cu foarte multe din enduroaicele japoneze sau de ce nu austriece. Niprul va strabate kilometri multi prin zapada afanata pana la nivelul rezervorului sau chiar mai mult in functie de sanatatea motorului. Niprul va trece prin apa si namol pana la nivelul filtrului de aer sau pe distante scurte pana la rezervor. Niprul va urca pante abrupte fara sa sufere si in mult mai multa siguranta. Niprul are cuplu si mai departe are un ambreiaj excelent si o transmisie, cutia si grup, foarte robusta. Din situatia din avatarul meu am iesit nu dand in marsarier ci tot inainte, cu toate ca zapada se intarise. Editat Septembrie 15, 2008 de Aleko Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator Terente Postat Septembrie 15, 2008 Share Postat Septembrie 15, 2008 Ijul monocilindru solo e mai tare ca Niprul solo pe off-road fiindca e mai usor, are pozitie in sea mai potrivita, are cursa mai lunga pe suspensii, telescoapele fata se incovoaie mai putin, schimband raportul de pinioane ai o gama larga de situatii. Poate fii mai rapid ca Niprul la drum intins (croaziera cu 19-20), trage bine si atasul la pinion de 16-17. Si sa nu uitam ca sta mai bine pe frane fata de Nipru, ceea ce conteaza.Insa are motorul neleastic si repriza lenta. Ijul sufera rau de ambreiaj. Cu atas Niprul (si in special MT16) invinge orice motocicleta comunista pe off-road cu conditia sa fie destul loc sa treaca, si 99% din timp este si tine pasul cu foarte multe din enduroaicele japoneze sau de ce nu austriece. Niprul va strabate kilometri multi prin zapada afanata pana la nivelul rezervorului sau chiar mai mult in functie de sanatatea motorului. Niprul va trece prin apa si namol pana la nivelul filtrului de aer sau pe distante scurte pana la rezervor. Niprul va urca pante abrupte fara sa sufere si in mult mai multa siguranta. Niprul are cuplu si mai departe are un ambreiaj excelent si o transmisie, cutia si grup, foarte robusta. Din situatia din avatarul meu am iesit nu dand in marsarier ci tot inainte, cu toate ca zapada se intarise. Cu toate de acord, pana la rezervor, asta cu toate etansarile intre carburatoare si furtunul pana la filtru. Din momentul in care apa a ajuns la carburatoare, restul e fun... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pseudo_rat2000 Postat Septembrie 15, 2008 Share Postat Septembrie 15, 2008 Vazand atatea discutzii aprinse despre IJ m-am gandit sa infiintez shi yo un topic despre regina "coclaurilor" dupa parerea mea asa ca astept opinii si idei despre cum se comporta IJ-ul pe meleagurile neasfaltate din ROMANIA!!!! SALUT OAMENI BUNI! SA ZIC SI YO,CA SI EU AM O ''PEDEAPSA'' DIN ASTA. E UN IJ56,DIN 1958,SI MERGE PE NEASFALTAT DE ZICI K PT AIA A FOST PROIECTAT! CIND IL AVEA NEBUNUL D UNDE L-AM LUAT IL ALERGAM CU TOT CU ''BARCA'',4 INSI PE EL.PRIN NOROAIE SI ZAPEZI! DACA E BINE PUS LA PUNCT SI NU UITI CE E...MERGE BALAURU'. NUMA' K O SERVISEZI NONSTOP. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lupu Postat Septembrie 16, 2008 Share Postat Septembrie 16, 2008 Cu atas Niprul (si in special MT16) invinge orice motocicleta comunista pe off-road cu conditia sa fie destul loc sa treaca, si 99% din timp este si tine pasul cu foarte multe din enduroaicele japoneze sau de ce nu austriece. Asta e ala 1% in care nu poate... si mai gasesc cateva 1% din astea, cred ca o punem de un 25 - 30%. In mm cand da zapada, ii punem un plug sa dam prin Chitila sa facem bani. ONTOPIC: Cand aveam Planeta 5, intram pe forestiere fara greturi. Si n-am simtit niciodata lipsa cuplului chit ca aveam pinion de atac cu 19 dinti. (bine, acuma nu ma bagam la rampe extreme sau alte kacaturi, ci doar in limita decentei). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aleko Postat Septembrie 17, 2008 Share Postat Septembrie 17, 2008 ba poate sa faca si chestia aia din poza daca stii cum sa o iei ca altfel ramai pe baia de ulei sau pe cadrul de la atas. Mi-e lene sa caut un film cu un M72 sarind de-astea. Daca vrei sa-ti zic unde nu cred ca face treaba un Nipru cu atas iti zic: un Erzberg, clar nu are destula putere sa traga pana sus. Insa mai sunt si exceptii, daca te intereseaza vezi calatoria sposorizata de fabrica KMZ cu MT16 din 2005, cand a facut din Kiev toata Asia si inapoi. Sunt poze cu Niprul urcand direct costisa, incet si sigur. In final aici nu e vorba de comparatie, e nedrept, e o mare diferenta de caiete de sarcini. Niprul are insa marele merit ca, conform cu documentatia lui, fiind totusi foarte rudimentar si ieftin are o gramada de calitati. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ubord Postat Septembrie 17, 2008 Share Postat Septembrie 17, 2008 ...Jawe-le fug! Simsoanele si Uralele, si Niprele trag(o multime de povesti cu ele legate kur in kur si care e mai tare.... ) ...iar IJ-urile urca! Sant un fel de teleferice sau lifturi!Invariabil , pe unde ma umblat pe coclauri si am dat de cate un IJ prapadit , cu cate o baterie de masina legata pe saua dinspate...povestea era aceiasi:...."da' sa vezi cum urca!Ui p-aci prin gradina , printre pruni , drept in sus !Stii cum urca?Nici cu calu' nu o putut p-acolo!" Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
WHITE RAVEN Postat Septembrie 20, 2008 Share Postat Septembrie 20, 2008 ...Jawe-le fug!Simsoanele si Uralele, si Niprele trag(o multime de povesti cu ele legate kur in kur si care e mai tare.... ) ...iar IJ-urile urca! Sant un fel de teleferice sau lifturi!Invariabil , pe unde ma umblat pe coclauri si am dat de cate un IJ prapadit , cu cate o baterie de masina legata pe saua dinspate...povestea era aceiasi:...."da' sa vezi cum urca!Ui p-aci prin gradina , printre pruni , drept in sus !Stii cum urca?Nici cu calu' nu o putut p-acolo!" mare dreptate ai!! urca dale/n masa de ij/uri mai si coboara!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
judas Postat Septembrie 20, 2008 Share Postat Septembrie 20, 2008 mare dreptate ai!! urca dale/n masa de ij/uri mai si coboara!! Nici cu ETZ-ul nu mie rusine pe coclauri.Se descurca de minune.E usor, iar telescoapele is gen semienduro.Am facut si eu ture de Marisel-Rasca-Huedin : Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.