marius dneperistu Postat Octombrie 18, 2014 Share Postat Octombrie 18, 2014 nu am modificat nimic la ele Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat Octombrie 29, 2014 Share Postat Octombrie 29, 2014 (editat) ...Nouă ne arată doar 6,5 atm iar motorul este proaspăt refăcut, deci nu scapă compresie.... ...presiunea pe care o citeste manometrul ar trebui sa fie tot in jur de 7 atm... Cred ca Aleko are dreptate. Raportul de compresie se defineşte ca raportul dintre volumul total al cilindrului(diametru/cursa piston) şi volumul camerei de ardere. Aceasta este o valoare calculata! Niciodata aceasta valoare nu este identica cu "compresia" reala, din mai multe motive... lasand la o parte pe cele legate de etanseitate, calaj distributie si etc, ramane presiunea care la sfarsitul admisiei este mai scazuta decat cea atmosferica - datorita elastiicitatii aerului(alimentarea facandu-se in mod natural prin absortie). Editat Octombrie 29, 2014 de cristi 57 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ubord Postat Octombrie 29, 2014 Share Postat Octombrie 29, 2014 (editat) Compresia masurata , de regula este mai mare decat compresia geometrica....asta daca motorul nu este praf si pulbere... Masurarea se face la o turatie foarte mica si cu acceleratia complet deschisa , deci nu se pune problema de umplere a cilindrului.... Dar chiar si la turatie foarte mica transformarea de volum se face cu componenta adiabatica , deci creste temperatura, respectiv presiunea la sfarsitul compresiei...( in regim dinamic , chiar si la turatie de relanti , sunt in jur de 150 de grade la sfarsitul compresiei....de aia se incalzesc compresoarele...) ...pentru cilindree relativ mari (Nipru) eroarea cu minus care ar putea apare datorita volumului suplimentar al compresometrului care se adauga camerei de ardere, este nesemnificativa.Asta daca nu se foloseste ceva facatura de compresometru cu o supapa care deschide la diferente mari de presiune...etc... Proaspat refacut nu inseamna absolut nimic altceva decat ca 'proaspat' cineva s-a sters de vaselina pe degete dupa ce a bagat ceva pistoane/supape dipistoc...sunt la numar acolo , arata ca si inainte de desfacere, e perfect si nu vrea! Asta-i ca si 'masina proaspat adusa din Germania.... are decat 100.000km ...doar o batrana a folosit-o la cumparaturi si sa mearga cu ea la biserica duminica....' deci , ar trebui sa fie in jur de 7.3-7.5 Cred ca Aleko are dreptate. Raportul de compresie se defineşte ca raportul dintre volumul total al cilindrului(diametru/cursa piston) şi volumul camerei de ardere. Aceasta este o valoare calculata! Niciodata aceasta valoare nu este identica cu "compresia" reala, din mai multe motive... lasand la o parte pe cele legate de etanseitate, calaj distributie si etc, ramane presiunea care la sfarsitul admisiei este mai scazuta decat cea atmosferica - datorita elastiicitatii aerului(alimentarea facandu-se in mod natural prin absortie). » Post actualizat in 29 Oct 2014 12:21Ce faine-s consultatiile astea pe internet! ....si cand te duci sa vezi utilajul de vanzare restaurat si in perfecta stare de functionare(necesita mici reglaje la aprindere) il gaseti razamat intr-o pare pe un scaunel , ca numai asa nu boraste ulei din el, cu roata din spate data jos pentru ca au iesit niste ace din crucea cardanica , dar sunt acolo toate sub el...etc... Editat Octombrie 29, 2014 de ubord Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
calin.moto Postat Octombrie 29, 2014 Share Postat Octombrie 29, 2014 Un "fin" observator al problemei.Ai perfecta dreptate...si umor . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
darkwolf Postat Noiembrie 3, 2014 Share Postat Noiembrie 3, 2014 din experienta voastra de nipristi,cam ce supape de auto sunt compatibile cu chiuloasele de nipru?orice sugestie referitor la supape ii b ine venita. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lolo_ID Postat Noiembrie 3, 2014 Share Postat Noiembrie 3, 2014 ARO rectificate. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lantz Postat Noiembrie 4, 2014 Share Postat Noiembrie 4, 2014 FICATe,FICATe...! » Post actualizat in 04 Nov 2014 07:40http://onlineshop.ms-motor-service.com/msi/MSICD » Post actualizat in 04 Nov 2014 07:42http://onlineshop.ms-motor-service.com/msi/MSICD » Post actualizat in 04 Nov 2014 07:46Da.... nu merg linkurile alea. Ideea e sa intri pe ms-motor-service.com si din online catalog,sa-ti alegi pe dimensiuni ce piesa vrei tu. Asa obtii codul piesei, in cazul tau al supapelor,pe care le comanzi ulterior la un centru piese auto apropiat de tine. Asta daca vrei sa faci nipru cu piese auto... » Post actualizat in 04 Nov 2014 07:50dupa ce ajungi aici,alegi dimensions si apoi valves,cred ca o sa gasesti sute...din ce materiale vrei. » Post actualizat in 04 Nov 2014 07:51Alea de aro nu apar in catalog deci mai ai o varianta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aleko Postat Decembrie 6, 2014 Share Postat Decembrie 6, 2014 Un chopper interesant Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ubord Postat Decembrie 6, 2014 Share Postat Decembrie 6, 2014 da, dar nu e cu motor de nipru... Se reduce la mecanismul pentru pasul ciclic si palele dintr-un material corespunzator... Un chopper interesant Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aleko Postat Decembrie 15, 2014 Share Postat Decembrie 15, 2014 va salut din ceata Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi74 Postat Decembrie 15, 2014 Share Postat Decembrie 15, 2014 Calatorie placuta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lolo_ID Postat Decembrie 18, 2014 Share Postat Decembrie 18, 2014 ....deci se poate Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Magic4Ce Postat Decembrie 18, 2014 Share Postat Decembrie 18, 2014 Uneori ma uimeste imaginatia unora in arta chinuitului de motoare. Nu zic ca trike-ul ala nu merge dar ma intreb cat? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
owene Postat Decembrie 21, 2014 Share Postat Decembrie 21, 2014 probabil nu e vorba sa mearga un nr de km ci un numar de intruniri. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cosminx11 Postat Decembrie 27, 2014 Share Postat Decembrie 27, 2014 Salut tuturor.Vreau sa imi iau un K 750.Am m-ai restaurat motoare,dar Mz,Simson deci motoare ceva mai simple prin comparatie cu boxerele. Intreb si eu,cam ce diferente sunt intre mt-uri si k-auri,forma cadrului am vazut ca seamana,dar cilindri si chiuloasele sunt diferite.Stiu ca si capacitatea cilindrica difera.Mie imi place k-aul 750 in comparatie cu mt-urile 10,11 de prin 1990.. tocmai datorita formei motorului. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andorros Postat Ianuarie 3, 2015 Share Postat Ianuarie 3, 2015 Salve domnilor.. Un grup conic pentru un MT 16 cu tractiune pe atas se gaseste? Fac oarece munca de cercetare pe net pentru un amic dintr-o zona rurala fara acces la internet. Ce ziceti? Se poate face ceva? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aleko Postat Ianuarie 3, 2015 Share Postat Ianuarie 3, 2015 (editat) depinde ce vrea amicul, doar grupul conic adica angrenajul cu coroana si pinion de atac de MT16 sau intreg "grupul" transmisia finala de motocicleta MT16 sau transmisia finala de moto, transmisia finala de atas, bascula de moto, cadru atas de MT16.+cadru atasSe gaseste mai greu prin tara, tot mai greu prin strainatate si la preturi tot mai mari. » Post actualizat in 03 Jan 2015 18:33 de iarna pe lac Editat Ianuarie 3, 2015 de Aleko Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat Martie 4, 2015 Share Postat Martie 4, 2015 Scriu aceste randuri in mod special pentru @magic4ce ca raspuns la un pm. De ce aici? Fiindca am crezut de cuvinta ca intereseaza si pe ceilalti npristi. Reglatul carburatiei este o operatie pe care aproape toti stim sa o facem atunci cand avem un singur carburator. Dificultatea apare atunci cand avem mai multi cilindrii alimentati idependent, fiecare de carburatorul lui. De regula reglam dinamic fiecare carburator in parte prin scurtcircuitarea bujiei opuse pana obtinem un echilibru intre cilindrii. Teoretic este ok, dar in realitate obtinem un reglaj aproximativ deoarece compresiile cilindrilor sunt diferite, iar distributia este si ea diferita datorita uzurilor si a abaterilor de executie a axelor cu came si a celorlalte componente... pe scurt avem nevoie de asa zisa sincronizare care in realitate nu inseamna o simetrie perfecta ci o alimentare identica a cilindrilor unui motor. Adica o depresiune identica pe fiecare galerie. Acest lucru se poate face cu orice instrument homemade simplu sau scule sofisticate. Nu este vorba de o masuratoare ci de o comparatie. Valoarea nu conteaza, coteaza echilibrul. Ce am facut eu? Am pus un cate un stut pe fiecare flansa de prindere la intrarea in galeria de admisie(vezi atasamentul), totul in mai putin de 30'. Operatie foarte simpla, dar trebuie aleasa o zona usor accesibila. Ce am obtinut dupa utilizarea vacuumetrelor? Un reglaj al carburatiei net superior, raspunsuri rapide la aceelerari, demaraj mai bun, mers regulat si rveniri stabile la relanti, un consum optim raportat la performanta, porniri usoare, etc. Cel mai important castig este stabilitatea carburatiei care nu mai are nevoie de obisnuitele reglaje zilnice. Imi aduc aminte ca ultimile doua sezoane nu am mai umblat la carburatoare. Da Andrei, merita sa folosesti furtunele transparente, tuburi de sticla, carbutune sau manometrele, ai alt motor... necazurile dispar si te idragostesti de el. PS. Cel mai simplu vacuumetru il faci din manometre vechi recuperate de la aparatele medicale de tensiune. Daca va intereseaza revin cu foto si explicatiile necesare. Exista si acolo un mic secret care trebuie realizat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Magic4Ce Postat Martie 4, 2015 Share Postat Martie 4, 2015 Multumesc Cristi 57! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aleko Postat Martie 11, 2015 Share Postat Martie 11, 2015 numarul din martie al revistei Moto Bikes are un articol maricel despre Nipru Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Magic4Ce Postat Martie 12, 2015 Share Postat Martie 12, 2015 (editat) Nice! Deja am rezervat-o. Felicitarile si masa dupa... dupa lectura. :-) Editat Martie 12, 2015 de magic4ce Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ubord Postat Martie 16, 2015 Share Postat Martie 16, 2015 ca proaspat posesor (si) de nipru,orice informatie/sugestie este mai mult decat binevenita. eu am galerii de amisie elastice de yamaha xj 650,cu stuturi cu tot,si carburatoare de jawa 360 california. k 68-le nu prea mi-au placut,intentionez sa adaptez 2 carburatoare de kawasaki vulcan 800. as prefera totusi 2 de moto guzzi cu pompa spritz reglabila. Multumesc mult si eu! Ce fel de nipru posezi proaspat? Cat de valoros este? De cate ori i-ar creste valoarea daca-l echipezi cu o pereche de Dellorto? http://www.dellortodirect.com/Carburetors/PHF http://guzzino.com/phfphmparts.html Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ubord Postat Martie 18, 2015 Share Postat Martie 18, 2015 ....nici nu mi-a trecut prin cap ca ai vrea sa-l vinzi! Cine face bisnis cu utilaje de astea ,nu poate visa la montarea a unei perechi de carburatoare de 400 de euro.... O clipa m-am speriat ca ai cuparat niprul ala cu rezervor cu foita de aur, biturbo, cadru lungit/latit roti de harleu , care facea furori undeva pe la originile forumului.... Noh, spor la completat la el!....si eu completez de vreo 7 ani , si mai am....acuma de exemplu trebuie sa completez tabla care lipsete din aripi, si materialul care a disparut din camasuieli si segmenti... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lantz Postat Martie 19, 2015 Share Postat Martie 19, 2015 Paleta cloristica de inspiratie divina, auriu de pe capul lui cristi, rosu madona, albul pur dar sigur. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat Aprilie 4, 2015 Share Postat Aprilie 4, 2015 ...Moto Bikes are un articol maricel despre Nipru Dar din pacate online nu poti accesa decat prima pagina a acestui articol... care pare doar o povestioara, o documentare informativa, lipsita de datele tehnice esentiale, istorice sau statistice care ar fi dat "greutate" articolului. Am sa caut neaparat sa cumpar revista... » Post actualizat in 06 Apr 2015 20:59 Gata sefu', am reusit in sfarsit sa gasesc revista, dupa ce am luat cu asalt toate chioscurile dintre 1 Mai si Dr. Taberii de se uitau toti chioscarii mirati la mine... Am citit si recitit "marele articol" care este prea mic ...sincer, ma asteptam sa fie mai stufos si mai "dotat" - mai ales ca este redactat de tine! - publicat in mai multe numere ale revistei... apoi mi-as fi dorit si cateva cuvinte de la Iulian, despre munca si realizarea lui. Poate ca sunt eu mai infocat ca si posesor(boxerul ramane motorul meu de suflet indiferent de marca...) si mai cred ca a fost si ramane o mare legenda prin faptul ca cu toate salturile tehnologice intre generatii, sa mentinut incapatanat de mult timp fabricarea lui. Si nu doar sovieticii l-au copiat, americanii sau englezii... Mai mult decat atat, astazi enicmaticul boxer a reusit sa adune la nivel national o mica lume... nu cred ca sunt multe exemplare in Ro pe care tu sau cunoscutii tai sa nu le stie. E lumea lor, a voastra si a boxerului cu radacini europene! Cu toate ca m-ai suparat, articolul tau mi-a produs o bucurie mai mare... asa ca-ti acord o revansa de care trebuie sa profiti neaparat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.