Sari la conținut

Apas Start Si Nimic La Xt600


altcamionagiu
 Share

Postări Recomandate

La Yamaha XT600 din 2003 cind apas butonul start nu face nimic, bineinteles cricu sus si ctc pus . Daca apas de mai multe ori, citeodata porneste si merge frumos . Uneori de 3-4 ori sau chiar de 20 ori . Cind face contact porneste din prima mereu , dar cind nu , parca nu as apasa butonul. Se intimpla de vreo 3 zile . Vreau s-o fac singur dar nu s-o desfac toata degeaba. Poate sa-mi spuna cineva ce ar putea fi ... vreun sfat... oare releul de start ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ia`o in ordine. Verifici contacul la bornele bateriei, contactul, butonul de start, releul. Vezi ca releul poate tzacanii ca anclanseaza dar poate avea contactele arse in interior si odata conduce odata nu. Daca totul pana la el e ok, desfaci cele doua fire groase si faci contact intre ele. Daca electromotorul se invarte de fiecare data cand faci contact intre fire, atunci starterul e nasol. Poti incerca chiar fara contact ca sa nu porneasca motorul, doar sa verifici daca se invarte electromotorul de fiecare data. Daca nu gasesti nimic defect pe tot traseul asta, atunci buba e la electromotor.

Spor la treaba.

Editat de whiteman
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La Yamaha XT600 din 2003 cind apas butonul start nu face nimic, bineinteles cricu sus si ctc pus . Daca apas de mai multe ori, citeodata porneste si merge frumos . Uneori de 3-4 ori sau chiar de 20 ori . Cind face contact porneste din prima mereu , dar cind nu , parca nu as apasa butonul. Se intimpla de vreo 3 zile . Vreau s-o fac singur dar nu s-o desfac toata degeaba. Poate sa-mi spuna cineva ce ar putea fi ... vreun sfat... oare releul de start ?

 

 

S-a oxidat contactul de la buton...desfaci cureti ..pui la loc :rolleyes:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La Yamaha XT600 din 2003 cind apas butonul start nu face nimic, bineinteles cricu sus si ctc pus . Daca apas de mai multe ori, citeodata porneste si merge frumos . Uneori de 3-4 ori sau chiar de 20 ori . Cind face contact porneste din prima mereu , dar cind nu , parca nu as apasa butonul. Se intimpla de vreo 3 zile . Vreau s-o fac singur dar nu s-o desfac toata degeaba. Poate sa-mi spuna cineva ce ar putea fi ... vreun sfat... oare releul de start ?

 

eu as face asa:

 

1. verifica in primul rand butonul pe care apesi, este expus umezelii si oxideaza contactele, desfa cu grija buton, daca ajungi la contacte curatale cu smirgher apoi wd40 si pune-l l-a loc. Incearca din nou daca nu merge treci la pasul 2.

 

2. releul de pornire da-l jos curata contactele exterioare, in functie de releu poti sau nu poti avea acces la contactele interiore. in mod normal este capsulat si nu are motiv sa oxideze contactele interioare decat in timp se corodeaza datorita caderii de tensiune mare pe contacte. curata ce poti si la fel wd40. Incearca din nou daca nu treci la pasul 3.

 

3. electromotorul are rotorul magnetic iar statorul este bobinat, ceea ce inseamna ca ori merge ori nu merge, foarte rar se intampla sa se fisureze o spira sa sa faca contact imperfect.

 

4. nu ai specificat... cand nu merge... face vreun zgomot sau nu? daca face un fe de mers in gol este stricat ambreiajul de pe volanta, ceea e destul de nashpa nu exista remediu decat alt ambreiaj.

 

spune-ne ce ai facut ca sa te putem ajuta sa depistezi problema.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La Yamaha XT600 din 2003 cind apas butonul start nu face nimic, bineinteles cricu sus si ctc pus . Daca apas de mai multe ori, citeodata porneste si merge frumos . Uneori de 3-4 ori sau chiar de 20 ori . Cind face contact porneste din prima mereu , dar cind nu , parca nu as apasa butonul. Se intimpla de vreo 3 zile . Vreau s-o fac singur dar nu s-o desfac toata degeaba. Poate sa-mi spuna cineva ce ar putea fi ... vreun sfat... oare releul de start ?

verifica prima data butonul, in cazul in care nu se aude nimic (releul)

"succesuri"

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca atunci cand nu porneste nu se aude nimik la electromotor (tzacanit de cuplare bendix) atunci e de la butonul de start. Probabil s-a sters o mare parte din contactul de grafit de la nenumaratele porniri plus condens, ploaie, noroi, praf.....ma rog bucurii offroad :rolleyes: Daca se desface usor butonul(la ce am mai desfacut era usor) atunci incepe cu el, s-apoi mergi pe traseu.

Editat de RaceTuning
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

 

Cerd ca merita verificat si contactul de la kill switch (butonul rosu). Ca idee, la Thundercat, cand e pus pe off si apesi pe start se aprinde becul de ulei (normal) dar nu se aude nimic, electromotorul nu cupleaza.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si cireasa de pe tort: verifica contactul de "neutral". E un singur fir care intra in motor pe dedesubt sau prin zona, are mufa acoperita de o protectie de cauciuc. Daca ala nu face contact bine, la fel se comporta. Am patit de curand.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si cireasa de pe tort: verifica contactul de "neutral". E un singur fir care intra in motor pe dedesubt sau prin zona, are mufa acoperita de o protectie de cauciuc. Daca ala nu face contact bine, la fel se comporta. Am patit de curand.

Corect !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca atunci cand nu porneste nu se aude nimik la electromotor (tzacanit de cuplare bendix) atunci e de la butonul de start. Probabil s-a sters o mare parte din contactul de grafit de la nenumaratele porniri plus condens, ploaie, noroi, praf.....ma rog bucurii offroad :grinbandit: Daca se desface usor butonul(la ce am mai desfacut era usor) atunci incepe cu el, s-apoi mergi pe traseu.

bendixul nu are cum sa tacane cand cupleaza pentru ca nu are solenoid.

nu este acelasi sistem ca la electromotorul clasic, cel de pe majoritatea autoturismelor.

in cazul lui, electromotorul este un motor de curent continuu care actioneaza un reductor de turatie si care, la randul lui antreneaza motorul printr-un ambreiaj de sens, cunoscut sub denumirea de "starter clutch". acest motor de dc este alimentat prin contactul releului de pornire, a carui bobina este actionata direct prin butonul de start de pe ghidon.

Editat de bogdanawo
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ma chinuit pe mine contactul de la cric, se slabise si cand o lua cand nu.verifica si asta.

 

Daca e stricat contactul de la cric, motorul porneste doar in neutru. Daca e in viteza se invarte dar nu porneste, or in cazul lui nu se intampla nimic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Merci de sfaturi:

 

Cind merge , merge bine , fara zgomote in plus iar cind nu , nu se aude nimic , nimic.

 

Desfacut butoanele amindoua rosu si gri. Butonul gri, de start , fara mentinere nu facea contact . Curatat ( avea o pelicula izolatoare neagra peste toata suprafata ) dat cu WD40 , la fel pt butonul rosu cu mentinere care mergea oricum si am facut proba si nu a mers . Facea contact prin arc pe care inca nu il pusesem , arc de cupru si mi-am dat seama dupa proba ... . Montat tot la loc si gata.

Motorul are 7000km din care mai mult de jumate prin padure si am intrat de citeva ori cu ghidonul in noroi...

Inca odata merci pt ginduri.

 

ps . am scos ctc de la cutia de viteze , papuc izolat jos de tot si merge tot bine inafara de indicatorul de nul de la bord care e stins tot timpul

Editat de altcamionagiu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Merci de sfaturi:

 

Cind merge , merge bine , fara zgomote in plus iar cind nu , nu se aude nimic , nimic.

 

Desfacut butoanele amindoua rosu si gri. Butonul gri, de start , fara mentinere nu facea contact . Curatat ( avea o pelicula izolatoare neagra peste toata suprafata ) dat cu WD40 , la fel pt butonul rosu cu mentinere care mergea oricum si am facut proba si nu a mers . Facea contact prin arc pe care inca nu il pusesem , arc de cupru si mi-am dat seama dupa proba ... . Montat tot la loc si gata.

Motorul are 7000km din care mai mult de jumate prin padure si am intrat de citeva ori cu ghidonul in noroi...

Inca odata merci pt ginduri.

 

ps . am scos ctc de la cutia de viteze , papuc izolat jos de tot si merge tot bine inafara de indicatorul de nul de la bord care e stins tot timpul

wd40 nu este spray pentru curatarea contactelor.....in rest, ma bucur ca ai rezolvat!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E binecunoscutu "sprey de rugina" :grinbandit: .....eu dau pe filetele de la suruburile ruginite...

stiu prea bine ce este, numai ca, wd 40 mai contine si uleiuri prin el.....ori, eu stiu ca uleiul nu prea este conducator de energie electrica ci este un izolator foaaaarte bun......

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

stiu prea bine ce este, numai ca, wd 40 mai contine si uleiuri prin el.....ori, eu stiu ca uleiul nu prea este conducator de energie electrica ci este un izolator foaaaarte bun......

O fi el izolator cind izoleaza ceva. Daca contactul nu are defectiuni mecanice (contactele propriu zise nu sint apasate unul pe altul destul de bine), distanta dintre ele e oricum de ordinul (sub)micronilor si dielectricul se strapunge. Si e bine ca are si ceva ulei in el, face o pelicula protectoare impotriva oxidarii pe viitor. Oricum nu e vorba de curenti imensi care sa puna probleme de tipul asta, ca de asta se si foloseste releu de pornire.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O fi el izolator cind izoleaza ceva. Daca contactul nu are defectiuni mecanice (contactele propriu zise nu sint apasate unul pe altul destul de bine), distanta dintre ele e oricum de ordinul (sub)micronilor si dielectricul se strapunge. Si e bine ca are si ceva ulei in el, face o pelicula protectoare impotriva oxidarii pe viitor. Oricum nu e vorba de curenti imensi care sa puna probleme de tipul asta, ca de asta se si foloseste releu de pornire.

Mi-ai luat vorbele din gura. Asta voiam sa zic mai devreme, dar mi-a fost lene sa scriu. Good point! Exista multe chestii pe lumea asta care trebuie sa faca contact electric si sunt unse cu uleiuri. In cazul asta oxidarea e o problema, uleiul nu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...