Sari la conținut

Nicte Sfaturi Legate De Lumini Si Faruri!


emylyo
 Share

Postări Recomandate

Cred ca multi dintre cei pe care ii suspectezi tu ca au farurile dereglate sau merg cu faza lunga au facut de fapt "upgrade" la HIV... pardon, HID!

 

 

55W e prea putin pentru conditiile actuale, nu degeaba ai gasit pe motor unul de 80W. Problema e ca atunci cand maresti puterea becurilor instalati electrica poate ceda. Probabil tocmai de aceea ti s'a si topit fostul soclu. Ca sa fii in siguranta e bine sa refaci alimentarea becurilor mai mari prin circuit separat, trecut prin siguranta separata si releu cu contacte mai mari. Sau sa intri si tu in lumea manelistilor... pardon, motociclistilor si sa te "upgradezi" la HID.

 

Oricum ar fi si indiferent de cat de multe si puternice becuri ti'ai monta, noaptea pe motor riscul creste exponential. E bine sa eviti insa daca nu se poate... "expect the unexpected"!

 

Ride Safe!

 

In primul rand multumesc pentru raspunsuri. Nu am inteles eu chiar tot si asta nu din vina ta ci pentru ca nu ma pricep eu foarte bine.

 

Cu drumurile de noapte e clar ca le evit, in principiu, numai ca nu e chiar asa cum doresc eu tot timpul. Cand am facut drumuri mai lungi au aparut mereu surprize (pe Bucuresti Arad foarte multe lucrari de drum) (pe Brasov Buzau foarte multe animale - singure sau in turma / cireada pe sosea) (pe Bucuresti Constanta - drumul prin Ostrov neasteptat de prost) si as mai putea continua cu exemplele. Deja m-am obisnuit si nu ma mai enerveaza drumurile noastre cu toate obstacolele lor (nu de alta dar ar fi pacat sa imi stric singur placerea mersului pe 2 roti) numai ca nu ies intotdeauna la socoteala cu timpul asa cum imi planificasem.

 

Am gasit urmatoarea rezolvare: montat pereche de proiectoare. La un chopper arata bine si am si lumina suplimentara. Mai trebuie sa rezolv o problema strict mecanica - ele fiind date la maxim in jos tot bat prea sus, dar asta stiu si eu sa o rezolv (brutal force aplicat pe bara de care se prind de furca) Ele cica au fost gandite pentru Dragstar dar se pare ca e nevoie de mici ajustari. Proiectoarele sunt tot pe halogen si sunt numai faza scurta dar deja sunt 3 bece in loc de unul asa ca e incomparabil.

 

Acum cred totusi ca eticheta de cocalari nu ar trebui pusa tuturor celor care isi pun HID. Eu spre exemplu, baiat finut, nu am mers inca cu proiectoarele pornite pentru ca stiu ca bat prea sus dar altii mi-au scos mie ochii in fel si chip. Uneori ajungi sa te saturi si sa zici ca faci orice numai sa nu mai treci prin astfel de chinuri. Imi aduc aminte ca pe la inceputul anilor 2000 numai masinile de super lux (Mercedes S, Bmw 7 sau Audi A8) aveau "xenoane" si toata lumea zicea ca asta o sa fie viitorul. Nu toata lumea sapa dupa informatii. Multi au ramas cu acea asociere si se gandesc ca trebuie sa fie ceva bun daca le-au pus astia pe asa masini asa ca, daca au ocazia, isi pun. Si mie mi-a trecut prin cap sa imi pun dar am citit ca sunt mai multe pareri pro si contra asa ca mi-am luat o perioada de gandire pe timp nedeterminat inainte sa iau decizia asta.

 

Cred ca am vazut motorul lui Emylyo pe la intalnirea de la Brasov. Nu stiu daca avea faruri aprinse sau nu dar mie nu mi-a sarit in ochi decat motocicleta in sine, care mi s-a parut foarte faina.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 100
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Imi aduc aminte ca pe la inceputul anilor 2000 numai masinile de super lux (Mercedes S, Bmw 7 sau Audi A8) aveau "xenoane" si toata lumea zicea ca asta o sa fie viitorul

 

Nu gresesti, chiar asta e viitorul, xenonul HID este net superior deja clasicului halogen, insa pentru a beneficia de avantajele sale FARA A DERANJA trebuie ca elementul farului sa fie construit respectand principiile noului concept de obtinere al luminii.

 

Am citit ca s'a studiat solutionarea legalizarii inlocuirii becurilor halogen cu cele HID insa singura varianta ar fi fost includerea in kit'ul de "upgrade" a unui noul element de focalizare a luminii care sa se muleze pe interiorul vechiului far. Cum fiecare tip de masina are motocicleta are un anume tip de far... kit'urile n'ar mai fi putut fi universale ci dedicate fiecarui model de masina sau motocicleta in parte, functie de model sau an de fabricatie. In plus, noile costuri adaugate la cele deja foarte ridicate cu care se comercializeaza prezentele kit'uri le'ar fi facut total necomerciale.

 

Nu va lasati pacaliti de faptul ca unele kit'uri sunt (aparent) legale, avand chipurile inscriptionat acest fapt. Daca va veti uita mai atent, veti vedea ca intr'adevar, marca legalitatii este aplicata pe... "balast"ul (denumirea generica) din kit care probabil ca se incadreaza in normele Europene (si nu numai) de producere a "balast"urilor. Becurile HID (din kit'urile aftermarket) insa nu!

 

Ride Safe!

 

P.S. Motocicleta lui Emylio chiar este foarte faina... pacat ca se chinuie s'o "upgrad'eze"!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si eu am gresit asa de mult daca am spus ca are randamentul in zona 2-4%?

 

 

Chestia asta cu 23-25kW se intampla binisor inainte de vremea cand aici in Romania unii se ocupau cu impuscatul lui Ceausescu, mai precis atunci cand unii in america (care nu stiau de loc fizica) se chinuiau sa faca becuri HID cu curent continuu. Azi cam tot chinezul care se respecta iti vinde HID-uri din generatia 9 (sau macar 8, mai la tara) si pe stickerul alimentatorului scrie "maximum voltage ~200VAC"; n-am nimic impotriva daca ~200VAC poate sa aproximeze pana la 25kW daca se ia in considerare si anul de masurare 1975 si principiul de incertitudine al lui Heisenberg, desi e clar ca asta e un principiu prost, ca am ajuns sa masuram aproximativ si tensiunea de alimentare a becurilor, dar de, eu il respect pe heisenberg...

Penibil sa mananci cct mushtruluind pe altzii.

Iti dau doar un mic exemplu tu de ce nu citesti ?

 

........

Instant Start-up Voltage 23KV

Rated output voltage 85V AC (60-160V AC)

.........

Exemplele tale cu carbunii lampii de la cinema sunt nerelevante, n-au treaba decat f putin ca principiu de functionare.

HID de generatia 8, 9 etc sunt praf in ochi pt fraieri, pt ar fi prea complicat sa-i spui unuia ca tine ca are "output short circuit protection" sau "output open circuit protection" si atunci ii dai cu "generatia X". Tensiunea aia de 23-25 kV e pt start-up cum scrie acolo si e mentinuta pana la 10 sec.

Editat de alnaibii
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Penibil sa mananci cct mushtruluind pe altzii.

Iti dau doar un mic exemplu tu de ce nu citesti ?

 

........

Instant Start-up Voltage 23KV

Rated output voltage 85V AC (60-160V AC)

.........

Exemplele tale cu carbunii lampii de la cinema sunt nerelevante, n-au treaba decat f putin ca principiu de functionare.

HID de generatia 8, 9 etc sunt praf in ochi pt fraieri, pt ar fi prea complicat sa-i spui unuia ca tine ca are "output short circuit protection" sau "output open circuit protection" si atunci ii dai cu "generatia X". Tensiunea aia de 23-25 kV e pt start-up cum scrie acolo si e mentinuta pana la 10 sec.

interesant site :)

din ce am citit acolo: "Stable input current 3.2A (input13.0 V DC) " mie imi spune urmatorul lucru: puterea consumata=3,2Ax13V=41,6W ceea ce parca nu e tot 35W, nu? (asta pentru cine ma contrazicea mai devreme in legatura cu acel mult laudat consum de 35W)

in plus, un pic mai jos scrie si ca randamentul este de 86%......

 

:)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca chiar vrei sa afli cu adevarat daca deranjeaza sau nu, fa cum ti'am spus - "the real thing" - :

Parerea mea (care circul ziua numai cu faza lunga,am halogenul original) este ca e bine sa"deranjeze" putin farul unei moto sa nu mai zica idiotii ca nu au vazut motorul !! :) am verificat asta mergend cu faza scurta si ne fiind bagat in seama :) sau confundat cu un moped,la faza lunga se schimba treaba !!

Fiind sofer merg adeseori noaptea si sunt masini mici supraincarcate carora le bat farurile in pom sau idioti care uita sa schimbe fazele pana nu-i dai flash-uri si goarne nu se trezeste asa ca o moto chiar nu cred ca mai conteaza !!

PS:mi-as pune si proiectoare pe engine-guard care sa mearga mereu dar nu vreau sa-i cresc consumul de curent !!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

<br />Parerea mea (care circul ziua numai cu faza lunga,am halogenul original) este ca e bine sa"deranjeze" putin farul unei moto sa nu mai zica idiotii ca nu au vazut motorul !! <img src="style_emoticons/default/bash.gif" style="vertical-align:middle" emoid=":)" border="0" alt="bash.gif" /> am verificat asta mergend cu faza scurta si ne fiind bagat in seama <img src="style_emoticons/default/boid.gif" style="vertical-align:middle" emoid=":)" border="0" alt="boid.gif" /> sau confundat cu un moped,la faza lunga se schimba treaba !!<br />Fiind sofer merg adeseori noaptea si sunt masini mici supraincarcate carora le bat farurile in pom sau idioti care uita sa schimbe fazele pana nu-i dai flash-uri si goarne nu se trezeste asa ca o moto chiar nu cred ca mai conteaza !!<br />PS:mi-as pune si proiectoare pe engine-guard care sa mearga mereu dar nu vreau sa-i cresc consumul de curent !!<br /><br />

 

Se pare ca n'ai citit tot topicul, la un moment dat s'a pus problema daca din punct de vedere tehnic becurile HID xenon le pot inlocui pe cele halogen ca atare, in sensul ca daca in noua configuratie farurile mai pot fi sau nu reglate fara sa deranjeze.

 

Pentru ca daca ar fi sa te iei dupa toti idiotii care circula la noi (cu sau fara faruri dereglate), pe motor in loc de faruri ai avea mai degraba nevoie de mitraliere...

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Zilele trecute mi-am reglat farurile (alea cu xenoane de cocalar)

 

Ce am observat dupa reglare (am testat noaptea in camp deschis) :

 

Chiar si pe faza lunga lumina nu este orbitoare daca privesti din partea dreapta (adica eu stand putin in dreapta motocicletei, motocicleta fiind cu fata inspre mine) adica pt o masina care vine din fata nu mi se pare orbitor, dar nici foarte placut, e rezonabil ca si cu halogen.

 

In schimb daca stai in stanga (motocicleta cu fata la mine iar eu privind in stanga ei inspre faruri) atunci este orbitoare lumina.

 

Deci in concluzie imi par bine reglate si nu chiorasc pe nimeni, am mers si noaptea pe european si nu se inghesuia lumea sa-mi dea flash-uri nici cand eram pe faza lunga !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cocalarule.. :)

Stai linistit ca nu orbesti pe nimeni,este numai treaba de reglaj.

Daca sunt prost reglate zapacesti colegii de trafic si cu halogen.

Sanatate..

Luigi Vicol

Doamne ce mai discutii ....Ma doare capul SCOTERU MEU DUCE SI ACUM XENONU DE LA LUIGI SI LUMINEAZA SUPER DAR MA ROG FIECARE CU PAREREA LUI :)

Editat de johny72
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, e mai bine pt noi toti ceilalti sa mergi mai incet cu busa. Rasp la ce ai spus tu (am subl cu verde, cata dreptate ai ! ) este ca 'Mai bine' este dusmanul de moarte al lui 'Bine' iar un bec bun Phillips, Osram etc este becul pt care au fost concepute oglinzile farurilor uzuale si nu pt lumina polarizata generata de HID. La acelea cu lupa se pune de obicei HID. Cu cat oglinda farului este mai elaborata si da un fascicul mai bun, cu atat mai prost si neuniform va fi fasciculul generat de HID.In plus, la scurt timp ti se va arde chinezaria. Ai rabare si vei vedea. Si atunci vom fi si noi mai safe ca n-o sa ne mai bagi in ochi porcaria aia chinezeasca de HID, tu shi cu manelarii cu GOLF x (sper sa fi avut decenta sa-ti pui de 5000k si nu variantele ultramaneliste de 6000k, 8000k ). Acuma in afara de asfalt uscat o sa-ti urez mult noroc ca ai nevoie, fiind legat la ochi.

Sfat sanatos si prietenesc : arunca chinezaria pana nu e prea tarziu !

eu sunt cocalarul sef care i-a vandut lui emilyo chinezaria. le-am montat amandoi. parca numai pe lunga...nu mai retin. cat despre orbit...tine de bunul simt al omului. poti sa orbesti pe cineva si cu lumanarea daca ii picuri ceara in ochi...eu am avut pe masina, si chiar nu deranjam, si am si pe motoreta. eu i-am recomandat 5000k, tocmai ca il interesa pe om sa vada el bine, ci nu sa dea in albastru/voilet de fite...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

interesant site :)

din ce am citit acolo: "Stable input current 3.2A (input13.0 V DC) " mie imi spune urmatorul lucru: puterea consumata=3,2Ax13V=41,6W ceea ce parca nu e tot 35W, nu? (asta pentru cine ma contrazicea mai devreme in legatura cu acel mult laudat consum de 35W)

in plus, un pic mai jos scrie si ca randamentul este de 86%......

 

:)

- Becul consuma pana in 35W;

- E vorba de un randament de 86% al sursei (deci 3.2A x 12.8V x 0.86 = 35W)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

- Becul consuma pana in 35W;

- E vorba de un randament de 86% al sursei (deci 3.2A x 12.8V x 0.86 = 35W)

nu ai inteles......este vorba de de input current, adica curentul pe care il absoarbe sursa in comutatie din instalatia masinii......si asta in conditii normale.

daca mai citesti pe acolo, vei observa ca mai exista un curent de start care era de vreo 4A, dar ala este de scurta durata, probabil pe perioada in care genereaza acea tensiune inalta necesara probabil ionizarii gazului din bec. pe de alta parte, daca pe un bec scrie 35 de W la 100V, sa zicem, si tu il alimentezi la 100V (becurile se alimenteaza intotdeauna la tensiunea pentru care au fost facute, nu la una mai mica, acest lucru neavand vreun sens in cazul in care este folosit in scopuri de gen far, proiector etc.; exista si cazul in care se foloseste alimentarea la tensiune mai mica a acestuia, la aplicatii gen orga de lumini, iluminat interior cu posibilitate de reglaj al intensitatii, etc.), acel bec va consuma exact cat scrie pe el, nu mai putin sau mai mult (ma rog, ca exista acum o oarecare toleranta de +/- 1W, sa zicem, in functie de cat de precis este el construit, asta este cu totul si cu totul altceva.

asadar, concluzii:

- un bec nu va consuma niciodata mai putin decat ceea ce scrie pe el atunci cand este folosit intr-un far, de exemplu;

- input current este curentul pe care il absoarbe un consumator din retea (reteaua fiind instalatia auto in acest caz iar sursa + becul - consumatorul), curent care face parte din notiunea de puterea consumata. ceea ce scoate acea sursa la iesire si care este si ceea ce absoarbe becul se numeste putere utila sau putere de iesire sau puterea absorbita de sarcina (aici, sarcina fiind becul)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

- E vorba de un randament de 86% al sursei (deci 3.2A x 12.8V x 0.86 = 35W)

si, totusi, ce ai scris tu aici este corect, pentru ca:

3,2Ax12,7V este puterea consumata

iar puterea consumata x randamentul = puterea utila :) , adica, in acest caz, puterea absorbita de bec

 

q.e.d.

 

ps: cum se poate obtine o tensiune de +5V din tensiunea instalatiei auto de 12V?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si, totusi, ce ai scris tu aici este corect, pentru ca:

3,2Ax12,7V este puterea consumata

iar puterea consumata x randamentul = puterea utila :) , adica, in acest caz, puterea absorbita de bec

 

q.e.d.

 

ps: cum se poate obtine o tensiune de +5V din tensiunea instalatiei auto de 12V?

Le mai stiu si eu un pic ca am facut Fizica si am lucrat niste ani ca electronist, dar m-am lasat de sportul asta de circa 15 ani. Da, exista un moment cand respectiva lampa consuma ceva mai mult, si asta se intampla la amorsarea descarcarii in gaz (o fractiune de secunda), ca dupa ce s-a aclansat descarcarea tot ce ai de facut e sa astepti sa se incalzeasca lampa (cateva secunde). Pe de alta parte exista 3 posibilitati sa declansezi descarcarea in gaz, dar nu toate functioneaza cu orice: 1) Un filament care sa incalzeasca metalul care va deveni gaz (metoda folosita la banalele "neoane" care merg de fapt cu mercur); 2) Forta bruta (adica tensiuni mari de genul 20-30kW, metoda folosita la mai vechile HID); 2) Creier si ceva electonica (adica tensiuni rezonabil de mici la inalta frecventa, metoda folosita la becurile economice de azi si la unele lampi HID mai noi).

 

Ca vrei sa obtii 5V din 12V nu e informatie suficienta, depinde si de puterea de care ai nevoie:

- Cazul ultra-simplu e ca nu ai nevoie de putere foarte mare si ca nu-ti pasa ca 7/12 sin energie se va transforma in caldura, si in acest caz exista niste stabilizatoare de tensiune in 3 puncte care arata ca un tranzistor de putere (un punct la masa, un punct intrare si un punct iesire);

- Daca nu vrei sa ai mari pierderi de putere ai nevoie de o sursa in comutatie (caz in care oricum o sa pierzi 10-20%, dar nu peste 50%).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Le mai stiu si eu un pic ca am facut Fizica si am lucrat niste ani ca electronist, dar m-am lasat de sportul asta de circa 15 ani. Da, exista un moment cand respectiva lampa consuma ceva mai mult, si asta se intampla la amorsarea descarcarii in gaz (o fractiune de secunda), ca dupa ce s-a aclansat descarcarea tot ce ai de facut e sa astepti sa se incalzeasca lampa (cateva secunde). Pe de alta parte exista 3 posibilitati sa declansezi descarcarea in gaz, dar nu toate functioneaza cu orice: 1) Un filament care sa incalzeasca metalul care va deveni gaz (metoda folosita la banalele "neoane" care merg de fapt cu mercur); 2) Forta bruta (adica tensiuni mari de genul 20-30kW, metoda folosita la mai vechile HID); 2) Creier si ceva electonica (adica tensiuni rezonabil de mici la inalta frecventa, metoda folosita la becurile economice de azi si la unele lampi HID mai noi).

 

Ca vrei sa obtii 5V din 12V nu e informatie suficienta, depinde si de puterea de care ai nevoie:

- Cazul ultra-simplu e ca nu ai nevoie de putere foarte mare si ca nu-ti pasa ca 7/12 sin energie se va transforma in caldura, si in acest caz exista niste stabilizatoare de tensiune in 3 puncte care arata ca un tranzistor de putere (un punct la masa, un punct intrare si un punct iesire);

- Daca nu vrei sa ai mari pierderi de putere ai nevoie de o sursa in comutatie (caz in care oricum o sa pierzi 10-20%, dar nu peste 50%).

Esti cam pe langa, ti-am dat niste linkuri sa citesti e vorba de HID urile comercializate acum, cele noi. Nu prea esti familiarizat cu fenomenele, nu te supara. Daca tensiunea nu e suficienta potzi sa cresti frecventa cat vrei tot n-o sa strapunga gazul si in plus sa-l incalzeasca rapid.Crezi ca aia care folosesc FIT ( foarte inalta tensiune) la tuburile color nu au creier ? Alea merg la 25 kv cu max 1 mA ( cu 25 semicadre x 625 linii = 15625 Hz).

Omu vrea 5 V din tensiunea auto de 12 V, nu invers.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Esti cam pe langa, ti-am dat niste linkuri sa citesti e vorba de HID urile comercializate acum, cele noi. Nu prea esti familiarizat cu fenomenele, nu te supara. Daca tensiunea nu e suficienta potzi sa cresti frecventa cat vrei tot n-o sa strapunga gazul si in plus sa-l incalzeasca rapid.Crezi ca aia care folosesc FIT ( foarte inalta tensiune) la tuburile color nu au creier ? Alea merg la 25 kv cu max 1 mA ( cu 25 semicadre x 625 linii = 15625 Hz).

Omu vrea 5 V din tensiunea auto de 12 V, nu invers.

:)

gazul de acolo este un dielectric si, ca orice alt dielectric, strapungerea care are ca rezultat aparitia arcului electric se produce doar la diferente mari de potential, adica, pe intelesul tuturor, tensiuni mari.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1. Le mai stiu si eu un pic ca am facut Fizica si am lucrat niste ani ca electronist, dar m-am lasat de sportul asta de circa 15 ani. Da, exista un moment cand respectiva lampa consuma ceva mai mult, si asta se intampla la amorsarea descarcarii in gaz (o fractiune de secunda), ca dupa ce s-a aclansat descarcarea tot ce ai de facut e sa astepti sa se incalzeasca lampa (cateva secunde). Pe de alta parte exista 3 posibilitati sa declansezi descarcarea in gaz, dar nu toate functioneaza cu orice: 1) Un filament care sa incalzeasca metalul care va deveni gaz (metoda folosita la banalele "neoane" care merg de fapt cu mercur); 2) Forta bruta (adica tensiuni mari de genul 20-30kW, metoda folosita la mai vechile HID); 2) Creier si ceva electonica (adica tensiuni rezonabil de mici la inalta frecventa, metoda folosita la becurile economice de azi si la unele lampi HID mai noi).

 

Ca vrei sa obtii 5V din 12V nu e informatie suficienta, depinde si de puterea de care ai nevoie:

- Cazul ultra-simplu e ca nu ai nevoie de putere foarte mare si ca nu-ti pasa ca 7/12 sin energie se va transforma in caldura, si in acest caz exista niste stabilizatoare de tensiune in 3 puncte care arata ca un tranzistor de putere (un punct la masa, un punct intrare si un punct iesire);

- Daca nu vrei sa ai mari pierderi de putere ai nevoie de o sursa in comutatie (caz in care oricum o sa pierzi 10-20%, dar nu peste 50%).

 

1. nu stiu ce ai studiat si ce ai facut tu, dar, imi pare rau sa-ti spun, incurci notiuni de fizica elementara. de electronica nu prea are rost sa discutam.....

- faci o confuzie monstruoasa.....banalele lampi care sunt cunoscute si sub populara denumire de "neon", functioneaza pe baza descarcarilor in gaz intr-o atmosfera de gaz inert, adica fluor, de aici si denumirea de tuburi fluorescente, care este denumirea tehnica corecta pentru acestea.......lampile cu vapori de mercur sunt cu totul si cu totul altceva, desi le gasesti la tot pasul, adica la iluminatul stradal (stalpii de iluminat nocturn de afara de pe strada).......in timp ce tuburile fluorescente produc o lumina "alba", lampile cu vapori de mercur produc o lumina galben-rosiatica.....daca nu ma crezi, te poti uita prin birourile unde iluminatul se face cu lampi de tavan suspendat, 4x18W sau, pentru lampile cu vapori de mercur, afara, pe strada.....

 

2.eu nu am auzit de stabilizator de tensiune in 3 puncte, iar faci o confuzie la fel de monstruoasa cu oscilatorul in 3 puncte si, aici, daca imi aduc bine aminte, erau 3 tipuri: Hartley, Colpitts si mai era unul dar chiar am uitat si nu stau sa cotrobai net-ul aiurea. stabilizatorul la care confunzi tu cele 3 puncte cu cele 3 terminale este, de fapt, un cvadripol, adica are 4 "puncte" si este de urmatoarele tipuri: cu element regulator de tip serie, cu element regulator de tip paralel si cu pwm (pulse width modulation), adica modulatie in puls, popular cunoscut si sub denumirea de sursa in impulsuri.....dar, deja aici este o alta teorie, pentru ca o sursa in impulsuri nu este neaparata nevoie sa fie si stabilizator......functia de stabilizator o faci separat, luand o fractiune din tensiunea obtinuta la iesire, eventual prin optocuploare, ca sa pastrezi marele avantaj al izolarii galvanice si faci in asa fel incat variatia duratei pulsului sa fie invers proportionala cu aceasta, adica, cand tensiunea la iesire creste, durata timpului de conductie scade ceea ce va determina ca tensiunea de iesire sa scada, fenomen cunoscut in electronica sub denumirea de reactie negativa.....fenomen care este folosit, de asemenea, atat la banalul stabilizator serie cat si la cel paralel complex, deoarece o dioda zenner poate fi considerata un stabilizator paralel dar care nu vad cum ar avea reactie negativa, stabilizarea facandu-se intrinsec, dupa tipul constructiv ales (sper sa nu ma insel, nu stau sa-mi revad notitele din facultate sau din liceu)

 

- Daca nu vrei sa ai mari pierderi de putere ai nevoie de o sursa in comutatie (caz in care oricum o sa pierzi 10-20%, dar nu peste 50%).

prin aceasta fraza a ta nu ai facut altceva decat sa confirmi ceea ce am spus eu cu cateva posturi in urma, referitor la randament, pe care, apropos, mi l-ai rastalmacit aiurea.

asadar, ce inseamna la tine ca pierzi 10-20% din putere?

adica, daca sursa respectiva poate da la iesire maxim 100W, de ce putere are nevoie la intrare ca sa poata furniza aceasta putere, in conditiile in care "se pierd" pe aceasta sursa 10%?

raspunsul este 110W.

imi pare rau dar chiar nu am ce polemiza cu tine in acest domeniu. te sfatuiesc ca, inainte sa mai dai anumite "sfaturi" sa incerci sa le studiezi cat de cat. macar fenomenul in sine, nu trebuie sa umpli pagini de formule aiurea. in principiu, un inginer trebuie sa faca calcule aproximative intr-un timp cat mai scurt, spre a-si putea forma rapid o idee despre ceea ce trebuie sa faca......calculele riguroase si stricte le poate face dupa ce are deja ideea in cap si rezultatul la care vrea sa ajunga.

este foarte simplu si, asa cum ma invata un profesor, "cine nu le are in cap le poarta in servieta"

din cand in cand e bine sa ne mai uitam si in servieta dar sa mai si punem cateva carti in ea.

iti urez o seara placuta in continuare si as prefera sa nu incerci sa imi mai rastalmacesti vorbele tehnice aiurea pentru ca stiu ca am dreptate.

fara suparare, ok? :D

 

 

 

 

Cel mai simplu cu LM7805 stabilizator 5V-1,5A .

raspuns promt si corect, din pacate intrebarea nu era pentru tine pentru ca eram sigur ca stii....ce naiba, e o chestie banala......

o mica completare: lm323 in capsula to3 parca tinea maxim 3A....stiu ca era folosit la hc-85, facea tensiunea de baza de +5V :)

 

 

LE: mi-am adus aminte, cel de-al treilea oscilator in 3 puncte se chema Clapp.... :)

Editat de bogdanawo
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

2. Da : Colpitts, Hartley si Clapp

Ai dreptate : lm323 si lm123 ambele 3A si ambele putere mare de disipare (30W / TO3) dar capsula mare depinde ce alimentezi si daca ai loc. Daca esti ambitios folosesti MC34063A din incarcatoarele de tel auto ca aici ca sa ai alimentator in comutatie. Doar ca asta in comutatie produce armonici multe.

Apropo de HID, sunt foarte multe detalii de care se ocupa chinezii in ultimul timp: elimina armonicile, fac semnalul sinusoidal, protectii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai dreptate : lm323 si lm123 ambele 3A si ambele putere mare de disipare (30W / TO3) dar capsula mare depinde ce alimentezi si daca ai loc. Daca esti ambitios folosesti MC34063A din incarcatoarele de tel auto ca aici ca sa ai alimentator in comutatie. Doar ca asta in comutatie produce armonici multe.

Apropo de HID, sunt foarte multe detalii de care se ocupa chinezii in ultimul timp: elimina armonicile, fac semnalul sinusoidal, protectii.

omule, sincer, habar nu am ce reprezinta conceptul sau tehnologia hid...... stiu doar ca daca apar surse de lumina ciudate, puternice sau orbitoare din fat, nu ma uit in ele.....mi se pare o tampenie sa-i stressezi pe altii cu luminile tale idioate pentru a te da mare ca vezi mai bine....... ce m-a deranjat a fost faptul ca unii incalca verbal legi ale fizicii care sunt incontestabile.....si, ca sa-mi aduc aminte, avem bec de 35W, avem convertor dc-dc si nu consumam decat 35W......mai sa fie, al dracu' si randamentul asta......sau, ca sa citez din tine: "al naibii" :)

cat despre chinezi, uita-te la huawei....copiaza tot ce apartine de telecomunicatii pe piata, inclusiv bug-uri, normal, pe parcurs, le rezolva si ei.......

totusi, din cate stiu eu, cea mai mare parte din electronicele care sunt pe piata sunt made in china si, cum am mai spus-o, depinde si aici de pret......mana de lucru oricum este ieftina, dar, sunt chinezisme jalnice si ieftine rau dar sunt si chinezisme bune, fiabile.....ca un mic exemplu, sursele de alimentare din echipamentele gsm ale pilonilor (rbs) care poarta marca siemens au o eticheta pe care scrie made in china......totusi, sunt echipamente de mii si mii de euro.....nu m-am uitat pe restul de subansamble, dar, pun pariu ca si alea tot in china sau taiwan isi au originea.....ori alea costa vreo suta si ceva de mii de euro......asadar.....una este un amarat de convertor de tensiune al carui zgomot sau armonica nu prea conteaza, ca oricum e montat pe masina unde sunt armonici garla de la aprindere si alta este echipament in tehnologie fpga care stie sa prelucreze time slot-uri din fluxuri e1 si, asta ar fi exemplul cel mai simplu in materie de comunicatii.....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1. nu stiu ce ai studiat si ce ai facut tu, dar, imi pare rau sa-ti spun, incurci notiuni de fizica elementara. de electronica nu prea are rost sa discutam.....

- faci o confuzie monstruoasa.....banalele lampi care sunt cunoscute si sub populara denumire de "neon", functioneaza pe baza descarcarilor in gaz intr-o atmosfera de gaz inert, adica fluor, de aici si denumirea de tuburi fluorescente, care este denumirea tehnica corecta pentru acestea.......lampile cu vapori de mercur sunt cu totul si cu totul altceva, desi le gasesti la tot pasul, adica la iluminatul stradal (stalpii de iluminat nocturn de afara de pe strada).......in timp ce tuburile fluorescente produc o lumina "alba", lampile cu vapori de mercur produc o lumina galben-rosiatica.....daca nu ma crezi, te poti uita prin birourile unde iluminatul se face cu lampi de tavan suspendat, 4x18W sau, pentru lampile cu vapori de mercur, afara, pe strada.....

 

2.eu nu am auzit de stabilizator de tensiune in 3 puncte, iar faci o confuzie la fel de monstruoasa cu oscilatorul in 3 puncte si, aici, daca imi aduc bine aminte, erau 3 tipuri: Hartley, Colpitts si mai era unul dar chiar am uitat si nu stau sa cotrobai net-ul aiurea. stabilizatorul la care confunzi tu cele 3 puncte cu cele 3 terminale este, de fapt, un cvadripol, adica are 4 "puncte" si este de urmatoarele tipuri: cu element regulator de tip serie, cu element regulator de tip paralel si cu pwm (pulse width modulation), adica modulatie in puls, popular cunoscut si sub denumirea de sursa in impulsuri.....dar, deja aici este o alta teorie, pentru ca o sursa in impulsuri nu este neaparata nevoie sa fie si stabilizator......functia de stabilizator o faci separat, luand o fractiune din tensiunea obtinuta la iesire, eventual prin optocuploare, ca sa pastrezi marele avantaj al izolarii galvanice si faci in asa fel incat variatia duratei pulsului sa fie invers proportionala cu aceasta, adica, cand tensiunea la iesire creste, durata timpului de conductie scade ceea ce va determina ca tensiunea de iesire sa scada, fenomen cunoscut in electronica sub denumirea de reactie negativa.....fenomen care este folosit, de asemenea, atat la banalul stabilizator serie cat si la cel paralel complex, deoarece o dioda zenner poate fi considerata un stabilizator paralel dar care nu vad cum ar avea reactie negativa, stabilizarea facandu-se intrinsec, dupa tipul constructiv ales (sper sa nu ma insel, nu stau sa-mi revad notitele din facultate sau din liceu)

 

 

prin aceasta fraza a ta nu ai facut altceva decat sa confirmi ceea ce am spus eu cu cateva posturi in urma, referitor la randament, pe care, apropos, mi l-ai rastalmacit aiurea.

asadar, ce inseamna la tine ca pierzi 10-20% din putere?

adica, daca sursa respectiva poate da la iesire maxim 100W, de ce putere are nevoie la intrare ca sa poata furniza aceasta putere, in conditiile in care "se pierd" pe aceasta sursa 10%?

raspunsul este 110W.

imi pare rau dar chiar nu am ce polemiza cu tine in acest domeniu. te sfatuiesc ca, inainte sa mai dai anumite "sfaturi" sa incerci sa le studiezi cat de cat. macar fenomenul in sine, nu trebuie sa umpli pagini de formule aiurea. in principiu, un inginer trebuie sa faca calcule aproximative intr-un timp cat mai scurt, spre a-si putea forma rapid o idee despre ceea ce trebuie sa faca......calculele riguroase si stricte le poate face dupa ce are deja ideea in cap si rezultatul la care vrea sa ajunga.

este foarte simplu si, asa cum ma invata un profesor, "cine nu le are in cap le poarta in servieta"

din cand in cand e bine sa ne mai uitam si in servieta dar sa mai si punem cateva carti in ea.

iti urez o seara placuta in continuare si as prefera sa nu incerci sa imi mai rastalmacesti vorbele tehnice aiurea pentru ca stiu ca am dreptate.

fara suparare, ok? :D

 

 

 

 

 

raspuns promt si corect, din pacate intrebarea nu era pentru tine pentru ca eram sigur ca stii....ce naiba, e o chestie banala......

o mica completare: lm323 in capsula to3 parca tinea maxim 3A....stiu ca era folosit la hc-85, facea tensiunea de baza de +5V :)

 

 

LE: mi-am adus aminte, cel de-al treilea oscilator in 3 puncte se chema Clapp.... :)

 

Tuburile fluorescente nu au prea multa treaba cu fluorul. Iti spun eu exact cum functioneaza astea:

- Exista in interior un gaz inert (heliu, neon, sau argon) care in timpul descarcarii degaja o parte din lumina (si din acest motiv lumina e mai roz, mai rosiatica sau mai albastruie, in functie deazul folosit);

- Mai exista niste mercur care odata vaporizat emite puternic in ultra-violete;

- Tubul de sticla are pe dinauntru un praf alb care produce efectul de fluorescenta - e bombardat cu raze ultra-violete si emita lumina relativ alba; dar fiind ca acest efect a fost descoperit pe un compus cu fluor (o sare a fluorului) el a fost numit atunci fluorescenta, dar azi s-ar putea sa gasesti in tuburile astea mai putin fgluor decat in pasta de dinti Colgate cu fluor.

- Descaracarea are loc in curent alternativ (50 de Hz la cele banale) la temperaturi relativ mici (pierderi termice modeste), iar pentru amorsarea descarcarii/vaporizarea initiala a mercurului se folosesc 2 mici filamente plasate la capetele tubului si un asa-zis starter (un dispozitiv cu lama bi-metalica ce alimenteaza pentru scurt timp respectivele filamente.

Exista diverse variatii la modelul cu mercur; de exemplu unele au inauntru si un compus de sodiu, si dat fiind ca sodiul are doua linii spectrale foarte apropiate intre ele in zona galben spre portocaliu efectul e ca becul e destul de galben (astea sunt folosite alaturi de cele cu mercur la iluminatul stradal).

Becurile mai moderne cu descarcare in gaz 9asa-zisele becuri economice) au langa soclu un montaj electronic care de e de fapt un redresor+oscilator, pentru ca in mare cu cat cresti frecventa (pana la anumite limite) cu ata e mai usor sa produci descarcarea in gaz, si practic poti sa faci descarcari in aer la 12V daca curentul are o frecventa de ordinul zecilor sau sutelor de kHz (treaba asta depinde de gazul folosit, de presiunea gazului, de tensiune si frecventa).

 

In alta ordine de idei arata-mi si mie unde am pomenit eu de oscilatoare in 3 puncte? Din cate tin minte eu am zis de redresoare in 3 puncte care la o trecere de la 12V la 5 V vor produce cam multa caldura (58%) si de sursa de comutatie (evitent cu 4, nu 3 terminale) care pot sa ridice sau sa coboare tensiunea cu un randament mai bun... Iar randament 100% sau mai mult nu exista decat in filme SF proaste si in inventiile romanesti de la tara de genul "motorul cu apa"...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vad ca vi s'a urcat la cap si ati uitat ca acest forum este dedicat moto. Daca tot va credeti mari electronisti si vreti sa va aratati "muschii", intrati pe un forum de specialitate... gen http://www.elforum.ro/ , si masurati'va cunostintele cu cei din liga profesionistilor...

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tuburile fluorescente nu au prea multa treaba cu fluorul. Iti spun eu exact cum functioneaza astea:

- Exista in interior un gaz inert (heliu, neon, sau argon) care in timpul descarcarii degaja o parte din lumina (si din acest motiv lumina e mai roz, mai rosiatica sau mai albastruie, in functie deazul folosit);

- Mai exista niste mercur care odata vaporizat emite puternic in ultra-violete;

- Tubul de sticla are pe dinauntru un praf alb care produce efectul de fluorescenta - e bombardat cu raze ultra-violete si emita lumina relativ alba; dar fiind ca acest efect a fost descoperit pe un compus cu fluor (o sare a fluorului) el a fost numit atunci fluorescenta, dar azi s-ar putea sa gasesti in tuburile astea mai putin fgluor decat in pasta de dinti Colgate cu fluor.

- Descaracarea are loc in curent alternativ (50 de Hz la cele banale) la temperaturi relativ mici (pierderi termice modeste), iar pentru amorsarea descarcarii/vaporizarea initiala a mercurului se folosesc 2 mici filamente plasate la capetele tubului si un asa-zis starter (un dispozitiv cu lama bi-metalica ce alimenteaza pentru scurt timp respectivele filamente.

Exista diverse variatii la modelul cu mercur; de exemplu unele au inauntru si un compus de sodiu, si dat fiind ca sodiul are doua linii spectrale foarte apropiate intre ele in zona galben spre portocaliu efectul e ca becul e destul de galben (astea sunt folosite alaturi de cele cu mercur la iluminatul stradal).

Becurile mai moderne cu descarcare in gaz 9asa-zisele becuri economice) au langa soclu un montaj electronic care de e de fapt un redresor+oscilator, pentru ca in mare cu cat cresti frecventa (pana la anumite limite) cu ata e mai usor sa produci descarcarea in gaz, si practic poti sa faci descarcari in aer la 12V daca curentul are o frecventa de ordinul zecilor sau sutelor de kHz (treaba asta depinde de gazul folosit, de presiunea gazului, de tensiune si frecventa).

 

In alta ordine de idei arata-mi si mie unde am pomenit eu de oscilatoare in 3 puncte? Din cate tin minte eu am zis de redresoare in 3 puncte care la o trecere de la 12V la 5 V vor produce cam multa caldura (58%) si de sursa de comutatie (evitent cu 4, nu 3 terminale) care pot sa ridice sau sa coboare tensiunea cu un randament mai bun... Iar randament 100% sau mai mult nu exista decat in filme SF proaste si in inventiile romanesti de la tara de genul "motorul cu apa"...

nu ai pomenit tu de oscilatoare in 3 puncte ci de stabilizatoare in 3 puncte......de oscilatoare in 3 puncte am pomenit eu cand am vazut ca bati campii.....despre tuburile cu descarcari in gaz, nu stau sa-ti verific informatia furnizata aici....dupa modul in care ai redactat-o, se pare ca este cautata, probabil, in literatura de specialitate sau google-uita.....nu te contrazic....e posibil sa ai dreptate, oricum, se vede ca daca esti putin provocat aloci si ceva timp documentarii :)

 

q.e.d.

 

:)

Editat de bogdanawo
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...