Sari la conținut

Probleme Cu Bateria (?!) La Bmw R 1100 Gs


uzunu
 Share

Postări Recomandate

Dupa faza de ieri (cand am ramas fara baterie), am tinut fisele la mine in topcase si azi am tinut-o mai sus decat de obicei (gen 3000rpm). Toata ziua, fara probleme, mers prin trafic etc etc. Insa pe seara am mers la o terasa si fix cand mai aveam 50 de metri, mi s-a taiat motorul, ca si cum l-as fi oprit. Bun, ok, sunt aici, vad eu de la cine iau curent ca sa mai ajung si acasa. Stau vreo ora jumate, ma duc la mobra, apas butonul cu sufletul indoit si... porneste :goodposting: Bai da-o dracului... Ok, nu merg 300 de metri si se opreste iar, de data asta la Unirii, pe Splai. Pun avariile si fac semn la vreo 20 de mobristi sa opreasca. Evident, niciunul n-o face :kiss: Sun la Bogdan. Din nou. Mai dau din cand in cand la starter si vrea sa o ia, dar nu poate ajunge la turatie de relanti, intotdeauna sta putin pe la 800rpm (relantiul e la 1100rpm) si moare. Daca vreau sa-i dau gaz, din nou moare.

 

In fine, vine Bogdan, dar tot nu porneste. Scot bujiile, le curat, le bag la loc. Ne cablam din nou si... porneste :agree: Bun, sa-mi las pasagerul acasa. In prima intersectie dupa Obor catre Dinamo, iar moare. De data asta nimic n-o mai poate salva. Dupa vreo ora de scarpinat in cap, ma las pagubas si incep sa imping cei 7-8km pana acasa. Pana la spital unde un tip opreste sa ma intrebe de sanatate, evident, si el mobrist. E cu masina. Imi propune sa incerc si de la el. Ce s-ar putea intampla mai grav decat vreo 3 ore de impins 250kg?! Mda, asta m-am gandit si eu. Si, a dracului bestie, porneste. Si merg tot Barbu Vacarescu in prima viteza, la 60km/h, la 5500 rpm, inclusiv la semafoare unde n-o lasam sub 3000. Pana la Citroen, la intersectie cu soseaua Pipera, unde, din nou, se taie. Pusca mea, mai am 1km pana acasa, o imping. E irelevant de spus ca sunt total extenuat si eram fleasca.

 

Acum vin intrebarile:

S-a mai confruntat cineva cu un asemenea comportament?

Oricum voi schimba bateria, dar, cel putin teoretic, ea este cauza?

Desi nu cred (a mers toata ziua de azi fara probleme, doar cand s-a lasat frigul a inceput nebunia), sa fie releul de incarcare sau alternatorul arse? Cu atat mai mult cu cat ieri noapte am bagat gaz grav pe autostrada tocmai pentru a incarca bateria (care, btw, are lichid exact cat trebuie).

Exista ceva ce-mi scapa? Benzina proasta? Injectoare murdare? Filtru de benzina imbacsit?

 

Va multumesc de pe acum daca va bateti capul cu problema mea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut. ceva de genul asta am patit-o si eu cu un r 1100 s l-am adus din Italia, am facut probe cu el mergea. cand sa il duc la rar, dupa ce functiona putin se oprea. l-am impins pana la rar acolo a pornit dar se oprea iar. ajung acasa si verific bateria bateria era slaba, am zis ca bateria era de vina fac comanda de alta baterie.Pana sa imi vina bateria noua scot bateria veche de pe motor si atunci vad ca bateria avea doar un an, era din 2006. tin o seara bateria la incarcat si dimineata avea curent full. am montat-o am incercat sa o pornesc a mers dar s-a oprit iar. Cand o masor iar nu avea curent. Clar avea un scurt undeva, l-am gasit si repede la electromotor erau niste izolatii imbatranite, coapte care imi faceau un scurt chiar la intrarea cablajelor in electromotor. eu zic sa incerci sa verifici si tu electromotorul

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dupa faza de ieri (cand am ramas fara baterie), am tinut fisele la mine in topcase si azi am tinut-o mai sus decat de obicei (gen 3000rpm). Toata ziua, fara probleme, mers prin trafic etc etc. Insa pe seara am mers la o terasa si fix cand mai aveam 50 de metri, mi s-a taiat motorul, ca si cum l-as fi oprit. Bun, ok, sunt aici, vad eu de la cine iau curent ca sa mai ajung si acasa. Stau vreo ora jumate, ma duc la mobra, apas butonul cu sufletul indoit si... porneste :goodposting: Bai da-o dracului... Ok, nu merg 300 de metri si se opreste iar, de data asta la Unirii, pe Splai. Pun avariile si fac semn la vreo 20 de mobristi sa opreasca. Evident, niciunul n-o face :kiss: Sun la Bogdan. Din nou. Mai dau din cand in cand la starter si vrea sa o ia, dar nu poate ajunge la turatie de relanti, intotdeauna sta putin pe la 800rpm (relantiul e la 1100rpm) si moare. Daca vreau sa-i dau gaz, din nou moare.

 

In fine, vine Bogdan, dar tot nu porneste. Scot bujiile, le curat, le bag la loc. Ne cablam din nou si... porneste :agree: Bun, sa-mi las pasagerul acasa. In prima intersectie dupa Obor catre Dinamo, iar moare. De data asta nimic n-o mai poate salva. Dupa vreo ora de scarpinat in cap, ma las pagubas si incep sa imping cei 7-8km pana acasa. Pana la spital unde un tip opreste sa ma intrebe de sanatate, evident, si el mobrist. E cu masina. Imi propune sa incerc si de la el. Ce s-ar putea intampla mai grav decat vreo 3 ore de impins 250kg?! Mda, asta m-am gandit si eu. Si, a dracului bestie, porneste. Si merg tot Barbu Vacarescu in prima viteza, la 60km/h, la 5500 rpm, inclusiv la semafoare unde n-o lasam sub 3000. Pana la Citroen, la intersectie cu soseaua Pipera, unde, din nou, se taie. Pusca mea, mai am 1km pana acasa, o imping. E irelevant de spus ca sunt total extenuat si eram fleasca.

 

Acum vin intrebarile:

S-a mai confruntat cineva cu un asemenea comportament?

Oricum voi schimba bateria, dar, cel putin teoretic, ea este cauza?

Desi nu cred (a mers toata ziua de azi fara probleme, doar cand s-a lasat frigul a inceput nebunia), sa fie releul de incarcare sau alternatorul arse? Cu atat mai mult cu cat ieri noapte am bagat gaz grav pe autostrada tocmai pentru a incarca bateria (care, btw, are lichid exact cat trebuie).

Exista ceva ce-mi scapa? Benzina proasta? Injectoare murdare? Filtru de benzina imbacsit?

 

Va multumesc de pe acum daca va bateti capul cu problema mea.

verifica tot sistemul de incarcare. tensiunea la bornele bateriei cu motorul pornit trebuie sa fie cuprinsa intre 13,7V si 14,4V. sub 13,7V nu incarca iar peste 14,4V fierbe bateria.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

No, se pare ca e bateria. Am dat-o acum jos si pare sa fie sulfatata. Placile sunt negre si tot interiorul celulelor e acoperit de un praf negru. O voi schimba ASAP. Va tin la curent. Si multumesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

No, se pare ca e bateria. Am dat-o acum jos si pare sa fie sulfatata. Placile sunt negre si tot interiorul celulelor e acoperit de un praf negru. O voi schimba ASAP. Va tin la curent. Si multumesc.

ai masurat tensiunea in circuit, asa cum ti-am spus eu?

tu de ce crezi ca arata asa bateria aia?

tensiune de incarcare prea mare oare sa fie cauza? :goodposting:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ai masurat tensiunea in circuit, asa cum ti-am spus eu?

tu de ce crezi ca arata asa bateria aia?

tensiune de incarcare prea mare oare sa fie cauza? :goodposting:

Ok, sigur voi verifica si tensiunea de incarcare. Daca ar fi prea mare, care ar fi cauza? Si cum s-ar rezolva?

 

Pe ADVRider mi s-a spus ca, daca nu merge cu baterie noua, ar trebui sa recablez senzorul Hall.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dupa ce se oprea motorul si incercai sa-l pornesti avea putere sa-l invarta?

Daca nu aveai curent sa-l invarti e clar o problema de incarcare sau baterie si nu vad ce legatura ar avea senzorul hall cu asta ( banuiesc ca se refereau la senzorul aprinderii)

Ca sa fii sigur de problema in primul rand trebuie sa masori tensiunea de incarcare asa cum ti-a recomandat si awo.

Se mai intampla la unele baterii ( am patit si la moto si la auto) sa functioneze normal pana la un moment dat cand mor de tot , apoi miraculos isi revin, si mai merg o perioada fara probleme pana cand iar mor, si tot asa.

Am disecat una moto care mi-a facut asa si am vazut ca avea o punte dintre celule desprinsa si cand facea contact cand nu.

Daca ai tensiunea de incarcare prea mare cauza e releul de incarcare. Din cate stiu eu BMW-urile boxer au alternator "clasic" , ca la auto adica cu rotor bobinat iar daca ai probleme cu releul si nu gasesti original ( sau e prea scump) s-ar putea adapta unul auto

Editat de binox
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alternator :goodposting: Cam ce descrii tu pateam eu la masina, dupa ce am trecut ca tampu' printr-o ditai balta la 60 la ora. A trebuit sa il schimb. Nu m-am prins la timp si mi-a terminat si bateria (care era relativ noua). Cum ti s-a mai sugerat, dupa ce ii pui bateria verifica ce tensiune ai la bornele ei la diverse turatii. Daca de exemplu pana in 5000 de ture nu ai nici macar 14 volti, alternatorul sau releul de incarcare s-ar putea sa fie duse.

Editat de switch
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dupa ce se oprea motorul si incercai sa-l pornesti avea putere sa-l invarta?

Daca nu aveai curent sa-l invarti e clar o problema de incarcare sau baterie si nu vad ce legatura ar avea senzorul hall cu asta ( banuiesc ca se refereau la senzorul aprinderii)

Ca sa fii sigur de problema in primul rand trebuie sa masori tensiunea de incarcare asa cum ti-a recomandat si awo.

Se mai intampla la unele baterii ( am patit si la moto si la auto) sa functioneze normal pana la un moment dat cand mor de tot , apoi miraculos isi revin, si mai merg o perioada fara probleme pana cand iar mor, si tot asa.

Am disecat una moto care mi-a facut asa si am vazut ca avea o punte dintre celule desprinsa si cand facea contact cand nu.

A avut putere sa-l porneasca de la masina, de la F650 nu. Singur il mai invartea. Chiar se aprindea si mergea 5 secunde la 800rpm, dup-aia murea. Daca maine porneste cu bateria noua o sa ma duc sa-i verific tensiunea de incarcare. Daca nu, verific senzorul Hall (care, da, determina TDC-ul, deci aprinderea). Daca nici asa, il plantez frumusel la Bavaria (slava cerului ca nu-i departe de mine si pot sa-l imping pana acolo) si sa-l faca ei.

 

Vreau sa repet o chestie, desi probabil n-am mai spus-o :goodposting:. Mobra asta a stat in ultimele 3 luni. In ultimul an a facut 1500km. De aceea vreau sa cred ca-i doar bateria.

Editat de uzunu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

No, se pare ca e bateria. Am dat-o acum jos si pare sa fie sulfatata. Placile sunt negre si tot interiorul celulelor e acoperit de un praf negru. O voi schimba ASAP. Va tin la curent. Si multumesc.

 

Pentru cazuri de baterie sulfatata, intretinere baterie peste iarna, etc exista o solutie desteapta si nu atat de scumpa (aprox 60 E) ce exista si la noi pe piata in magazinele moto -> http://www.tecmate-int.com/optimate4_detail.php

 

Dar mereu trebuie verificata si instalatia mobrei, releul de incarcare e cel mai predispus la "crapare" :goodposting:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se pare ca a fost doar bateria. Slava cerului. Spun asta deoarece azi dimineata a luat-o din prima, in plus, la a treia plecare din zi a apucat sa se incarce suficient incat sa activeze ABS-ul. Acum, n-am gasit la niciun prieten vreun multimetru ca sa masor tensiunea, dar imi voi cumpara unul in seara asta si vedem ce se intampla.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc, asteptam sa vad care sunt solutiile. Am patit si eu la fel dar cu bmw f 650, am plecat la plimbare si am oprit sa fumez o tigare si apoi n-a mai pornit. A pornit inpinsa dar destul de greu si apoi foarte usor de la alta bateria. Treaba nasoala e ca am incarcat bateria si tot nu mergea, am masurat cu un prieten electronist toate cele si totul era normal, mai putin atunci cand apasai butonul de pornire. Totul s-a intamplat exact saptamana trecuta cand a inceput vremea nasoala si nu mi-a dat de gandit niciodata ca ar avea probleme, s-a dus dintr-o data. Deci , trebuie sa iau baterie.Bafta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ceva de genul asta patise si un prieten, tot la F650. A doua zi din tura, de dimineata, pur si simplu n-a mai vrut sa porneasca. Decat impinsa. Cand am oprit la un moment dat, foarte curios la momentul ala, a pornit o data din starter, apoi n-am mai reusit sa-i invartim motorul decat prin impingere. Dupa vreo 2 ore de scarpinat in cap, am dat de problema: mai avea doar picaturi de acid in baterie. Din fericire pt el, avea apa distilata in bagaj si am putut pleca, din nou, la drum.

 

Din cate stiu, bateriile au o anumita valoare de putere la pornirea la rece. In general din cauza asta, la R-uri si K-uri, in prima pornire din zi, nu se activeaza ABS-ul. Am citit asta pe micapeak si apoi am gasit-o confirmata si pe ibmwr, si pe adv, si mi se pare normal. In timp ce bateria imbatraneste (de ani sau de stat. sau de amandoua), isi pierde puterea la rece. Pe Wunderlich am vazut o baterie mistoaca care are o putere mai mare de start. http://www.wunderlich.de/frame.php?MakeLan...;prodid=8200003

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bine ca ai gasit problema. Eu am patit-o cumva de doua ori cu probleme la curent cu un F650ST. Prima data se oprea din mers, atunci cand ghidonul avea o anumita pozitie, si pierdea tot curentul. Daca indreptam ghidonul revenea. A fost un fir desprins in contact.

A doua oara s-a intamplat la poalele transfagarasanului, si mi-a dardait fundul la gandul ca tre sa de desfac contactul pe marginea strazii. A fost insa un surub care se desfacuse de la drum, si bateria nu mai era conectata corect. Cand se oprea motorul aveam curent, cand dadeam la automat si incepea sa vibreze pica curentulsi motorul se oprea. Am depistat repede problema insa.

Bafta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

poate curent mare la pornire...... :)

 

 

cand apesi pe buton, tensiunea creste intre 13.7 si 14,4 V, apoi scade incetisor... direct proportional cu prima curba din primul deal pe care il cobori.

 

:) :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...