Sari la conținut

Ktm 990 Adv. Versus Bmw R 1200gs Adv.


danoprea
 Share

Postări Recomandate

Buna seara,

 

Am o dilema ,poate ma ajutati voi.

 

Posed o motocicleta Honda Varadero XL1000 din 2004,cu care am parcurs cca.37700 km.Motocicleta este f. buna ,nu am avut nici o problema cu ea in toata perioada de cand am

 

cumparat-o(2005-2008).

 

In ultimul timp mi-am dorit o schimbare,doar de dragul schimbarii si am vorbit cu cei de la KTM,respectiv BMW,daca accepta sa-mi ofere o motocicleta noua in sistem buy-back.

 

Spre surpriza mea,cele 2 firme mi-au oferit un pret de schimb,nu extraordinar de avantajos,dar destul de corect,astfel incat pot efectua schimbul.

 

Astfel a aparut dilema:KTM 990 Adv.,sau BMW R1200GS Adv.Sau sa-mi pastrez motorul actual caruia nu am ce sa-i reprosez!?????

 

Voi ce parere aveti?Sunt tare curios sa vad ce ar decide alti motociclisti mai experimentati si mai priceputi ca mine.

 

Asta-i Honda mea :goodposting:

 

post-2047-1222369709_thumb.jpg

post-2047-1222369822_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In alegerea unei motociclete, raspunsul e in primul rind unul foarte personal.

Depinde de ce vrei de la acea motocicleta. In principiu, diferentele intre cele doua sint exprimate destul de standard astfel : BMW-ul mai comfortabil, KTM-ul mai fun (cica (: ) . BMW-ul mai touring oriented, KTM-ul mai sprintar (cica (: ). KTM-ul mai offroad orientat decit BMW-ul, care oricum e deosebit de competent (la talia asta) pe offroad (in miinile cui stie sa-l foloseasca, bineinteles). BMW-ul mai scump, KTM-ul mai ieftin. Fiabilitatea , hmmm greu de evaluat pertinent la amindoua.

Citeva lucruri clare : mergi cu pasager - ia BMW-ul ; mergi mai mult offroad - nici una din ele (cauta un KTM mai usor) ; mergi mai degraba onroad (adica peste 80% asfalt, chiar daca de proasta calitate) si faci ture lungi - BMW-ul te va duce mai departe, in conditii net superioare de siguranta si comfort.

Ar trebui sa incerci sa le testezi pe amindoua, inainte de a hotari ceva (stiu ca e greu, dar e foarte important, si vei intelege oricum mult mai mult decit iti poate spune/scrie oricine.)

Editat de nazdravanul
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca iti dai Honda pe un BMW, nu faci nici o schimbare, insa daca schimbul este cu un KTM Adv. ...... ESTE O SCHIMBARE.

 

Te asigur in mod solemn, ca nici un posesor de GS1200 nu baga 16000-18000 euro, pe acolo pe unde intru eu cu vaca mea cea ieftina si nefiabila.

 

..... stiu ! Tocmai am aruncat ,,securea razboiului" ! :goodposting:

:) Eu ma bag fara nici o problema!!!! sa stii ca este diferenta destul de mare si intre Varadero si 1200GS (le am in garaj pe amandoua!!) KTM =coclauri ,GS1200 orice cu sau fara pasager, Varadero max. confort pe asfalt si forestier(la nevoie)!!! un mic ex.cu Varadero 4000 km nu a trebuit sa sterg viziera castii cu BMW la 100km sterg viziera(de muste) si la 1000km desfund si prizele de ventilatie!!! :agree:

Cum a spus si Petrica daca stai mai mult pe sosea ramai la Varadero!!!! :kiss:

Editat de rul
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In ultimul timp mi-am dorit o schimbare,doar de dragul schimbarii si am vorbit cu cei de la KTM,respectiv BMW,daca accepta sa-mi ofere o motocicleta noua in sistem buy-back.

 

Spre surpriza mea,cele 2 firme mi-au oferit un pret de schimb,nu extraordinar de avantajos,dar destul de corect,astfel incat pot efectua schimbul.

 

Astfel a aparut dilema:KTM 990 Adv.,sau BMW R1200GS Adv.Sau sa-mi pastrez motorul actual caruia nu am ce sa-i reprosez!?????

 

Voi ce parere aveti?Sunt tare curios sa vad ce ar decide alti motociclisti mai experimentati si mai priceputi ca mine.

 

Insista pe langa cei doi dealeri sa-ti acorde cate un test-ride si mergi cu cele doua motoare ca si cum ar fi ultima zi pe pamant, inclusiv pe-o roata, inclusiv pe drumuri neamenajate (prund, nisip, glod) si raspunsul la intrabarea ai sa-l afli singur.

 

Citeste pe advrider.com, sunt thread'uri intregi despre astea doua modele, unele chiar comparative si scrise de useri care au avut ambele motoare (ai sa constati ca multi au lasat GS'u' in favoarea LC8'ului, invers mai rar :goodposting: )

Oricum, eu ma astept sa citesc aici o gramada de prostii, romanu' (dupa un efort financiar mai ales) are tendinta sa creada si sa se autoconvinga ca a lui e cea mai lunga si cea mai groasa!

 

Era util sa spui de ce vrei/ai motocicleta enduro-touring... daca 80-90% din kilometrii tai sunt pe asfalt (in plimbari lungi) io as zice ca nu se merita nici un model din cele doua, mai potrivit ar fi ceva de genu' FJR1300, Paneuropean, R1200RT sau, de ce nu, Haya cu ABS :agree: Adica, cand alegi un motor enduro-touring, sa sacrifici partea de enduro in favoarea celei de touring mi se pare "aiurea" atata timp cat exista tourer'e dedicate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Insista pe langa cei doi dealeri sa-ti acorde cate un test-ride si mergi cu cele doua motoare ca si cum ar fi ultima zi pe pamant, inclusiv pe-o roata, inclusiv pe drumuri neamenajate (prund, nisip, glod) si raspunsul la intrabarea ai sa-l afli singur.

Eventual, cand te hotarasti, sa ceri acelasi motor pe care ai facut test-drive-ul. Cu putina limbarita si capacitati de negociere, poti avea niste surprize tare placute cand te duci la banca sa virezi suma :goodposting: Si chiar n-o zic la caterinca.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:kiss: Eu ma bag fara nici o problema!!!! sa stii ca este diferenta destul de mare si intre Varadero si 1200GS (le am in garaj pe amandoua!!) KTM =coclauri ,GS1200 orice cu sau fara pasager, Varadero max. confort pe asfalt si forestier(la nevoie)!!! un mic ex.cu Varadero 4000 km nu a trebuit sa sterg viziera castii cu BMW la 100km sterg viziera(de muste) si la 1000km desfund si prizele de ventilatie!!! :goodposting:

Cum a spus si Petrica daca stai mai mult pe sosea ramai la Varadero!!!! :agree:

 

Prietene, cred ca faci confuzii grave intre GS standard si Adventure. Protectia de vint/vreme pe Adventure (si parbrizul) nu suporta comparatie cu GS-ul normal. Motociclete diferite pentru utilizari diferite.

Am mers in compania unor Varadero, si nu s-au tinut de BMW-uri nici pe asfalt nici pe drumuri proaste. Varadero e o gluma in comparatie cu Adventure-ul.

Hai sa incercam sa postam constructiv, cu informatii si fapte, nu dupa ureche.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Prietene, cred ca faci confuzii grave intre GS standard si Adventure. Protectia de vint/vreme pe Adventure (si parbrizul) nu suporta comparatie cu GS-ul normal. Motociclete diferite pentru utilizari diferite.

Am mers in compania unor Varadero, si nu s-au tinut de BMW-uri nici pe asfalt nici pe drumuri proaste. Varadero e o gluma in comparatie cu Adventure-ul.

Hai sa incercam sa postam constructiv, cu informatii si fapte, nu dupa ureche.

Bine zice Petrica ...hai!!! alege terenul si eu ma prezit cu care vrei tu(nu stiu daca ai citit in paginile dinainte eu am inca in garaj si GS-ul si Varadero asa ca nu vorbesc dupa ureche!!!) si vedem cum si' ce la "cald"!!!! dar asa dupa" ureche" ADV-ul nu bate GS-ul decat la doua capitole : protectia la muste si autonomie!!! greutatea il dezavantajeaza si pe asfalt si pe macadam!!! ar mai fii ceva...garda la sol un pic mai mare a ADV-ului dar la o utilizare" normala" nu prea se simte!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bine zice Petrica ...hai!!! alege terenul si eu ma prezit cu care vrei tu(nu stiu daca ai citit in paginile dinainte eu am inca in garaj si GS-ul si Varadero asa ca nu vorbesc dupa ureche!!!) si vedem cum si' ce la "cald"!!!! dar asa dupa" ureche" ADV-ul nu bate GS-ul decat la doua capitole : protectia la muste si autonomie!!! greutatea il dezavantajeaza si pe asfalt si pe macadam!!! ar mai fii ceva...garda la sol un pic mai mare a ADV-ului dar la o utilizare" normala" nu prea se simte!!

 

 

ADV-ul bate GS-ul standard la fund la urmatoarele capitole :

 

-protectie de vint/vreme/muste, tradusa prin viteza de croaziera comfortabila de 150-180 km/ora, in functie de statura, fata de 120-130 km/h la GS-ul normal (datorita rezervorului gigantic si a carenelor acestuia, si datorita parbrizului si a winglet-urilor net superioare + a protectiilor de miini care sint standard si nu optionale)

-seile mult mai comfortabile - lucru care se traduce prin zile de calarie mult mai lungi cu etape mai lungi de calarie, atit dpdv calaret cit si pasager

-rotile cu spite standard (performanta si mai ales fiabilitate net superioara pe drumuri proaste)

-iluminare (proiectoarele de ceata in standard)

-autonomie

-tinuta de drum stabilitate net superioara datorita greutatii suplimentare si a aerodinamicii imbunatatite (cit putem vorbi de asta la acest tip de moto)

-garda la sol se pune oriunde , de la gropi si borduri in oras , pina la orice nivel de enduro (si nu e un detaliu)

-protectii de impact net superioare in standard ( sistemul de crashguarduri si handguards)

-cutia de viteze enduro, optional disponibil doar pentru Adventure (excelenta la tirit prin trafic, in oras, in coloana, sau la enduro)

 

Ar mai fi sistemul de bagaje, cele dedicate GS standard fiind o porcarie, cele pentru Adventure fiind OK (dar sint adaptabile si pe GS-ul standard). Aici diferenta intre BMW si ceilalti fabricanti e mare.

Iar la optionale ca ASC, ESA, ABS (nu stiu daca Varadero are), frinele semi integrate, minere incalzite, BMW-ul kicks ass, si stabileste noi standarde de siguranta si comfort in industrie.

Iar de calarit eu am calarit toate 3 motocicletele, spre deosebire de tine care habar nu ai de diferenta intre un GS standard si un Adventure. Calareste-l intii, si dupa aia da-ti cu parerea, te rog.

Intr-un singur loc GS-ul normal ar putea fi mai ok, si anume in offroad (datorita greutatii, dar cu rotile si supsensiile adecvate). Desi cutia de viteze enduro, cu prima treapta mult coborata, disponibila pe Adventure din 2008, face si aici o diferenta serioasa. Dar nici una din motocicletele in discutie nu sint motociclete de offroad. Pentru aia KTM-urile mici, sint cele mai pertinente optiuni.

 

In continuare domnilor, haideti sa lasam fitele si retorica, si haideti sa vorbim din experienta, si la obiect.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nazdravanule, uita-te un pic in profilul lui Raul, te rog. Incearca sa apreciezi o experienta de 18 ani pe motoare enduro, chiar si in conditii de concurs, si nu contrazice doar asa, din principiu. Sa fim constructivi. :goodposting:

Eu sunt mai mic si nu iau muste in viziera nici cu parbrizul de GS. Daca as avea unul mai mare, de ADV, nu as mai vedea peste el, mai ales pe off. Stiu ca e rabatabil, dar chiar si asa e greu. In rest, de acord cu Raul - ADV nu are decat dezavantaje fata de GS-ul simplu. Sigur, deosebirile enumerate de tine exista dar eu nu le vad ca avantaje.

Si, ca sa nu vorbim doar asa, pe forum, esti binevenit o data la o tura cu mine si cu Raul. Daca trece ADV pe unde trecem noi cu GS-urile, in acelasi ritm si cu acelasi efort, jos palaria. Imi cer scuze de pe acum.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ma bag si eu ca un necunoscator

 

adv de la bmw nu e bun de asfat nici de teren

este o moto facuta sa dea bine in reprezentante pe podiumuri de prezentari si ca macheta pe birourile managerilor banosi

 

o sa auzi zeci de mii de opinii si pareri

 

ia in puii mei una din ele ca nu le iei pe viata mergi 2 ani si apoi schimba

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nazdravanule, uita-te un pic in profilul lui Raul, te rog. Incearca sa apreciezi o experienta de 18 ani pe motoare enduro, chiar si in conditii de concurs, si nu contrazice doar asa, din principiu. Sa fim constructivi. :goodposting:

Eu sunt mai mic si nu iau muste in viziera nici cu parbrizul de GS. Daca as avea unul mai mare, de ADV, nu as mai vedea peste el, mai ales pe off. Stiu ca e rabatabil, dar chiar si asa e greu. In rest, de acord cu Raul - ADV nu are decat dezavantaje fata de GS-ul simplu. Sigur, deosebirile enumerate de tine exista dar eu nu le vad ca avantaje.

Si, ca sa nu vorbim doar asa, pe forum, esti binevenit o data la o tura cu mine si cu Raul. Daca trece ADV pe unde trecem noi cu GS-urile, in acelasi ritm si cu acelasi efort, jos palaria. Imi cer scuze de pe acum.

 

Experienta pe motoare enduro de concurs nu are nici o legatura cu topicul de fata : cine ia acest tip de motor, nu-l ia pentru competitii enduro. Astea nu sint motociclete facute pentru asta.

De contrazis, nu contrazic din principiu, ci cu argumente, si experienta pe motocicletele in discutie (pe unele doar de 'test drive" - v Varadero). Tu ai asa ceva ? Raul a facut macar un test drive pe Adventure ? Si daca tot e sa contrazicem constructiv , va rog raspundeti cu fapte si informatii argumentelor prezentate mai sus. Ca nu m-am obosit sa fac compuneri pe internet de dragul vreunui concurs de "cine-o are mai mare", ci mi-am facut iluzii ca as putea fi util.

"Avantaje" sau "dezavantaje" la o motocicleta - sint date de ce vrei ca motocicleta aia sa faca pentru tine. De-asta am inceput sa postez in acest topic spunind ca alegerea unei motociclete e ultimamente o chestiune foarte personala. Daca vrei offroad - KtM-ul va fi mai in regula sau/si GS-ul normal. Dar daca mergi zi de zi, ture lungi, mai mult onroad (asfaltul stricat fiind inclus aici, ca de, sintem in Romania), eventual cu pasager , sau pur si simplu 12 luni pe an (toamna-iarna incluse) motocicleta e unicul tau vehicul, Adventure-ul de la BMW le bate pe toate cele prezentate mai sus la fundul gol, in primul rind la comfort si siguranta.

Si tot apropos de alegere personala - dupa cum ai declarat tu esti mic, si GS-ul e suficient pentru tine iar Adventure-ul iti pare inutil si nesuferit. Eu, la 1.86 si 90 kg, am o cu totul alta perspectiva. Te-ai gindit sa-l intrebi pe cel care a initiat topicul citi metri si cite kg are ? E o intrebare de baza in alegerea oricarei motociclete . Asta si "ce vrei sa faci cu ea". Ca asta inseamna sa postam constructiv : nu sa ne dam destepti, ci sa incercam sa raspundem nevoii clare a celui care a initiat topicul.

Astfel, apropos de invitatii , eu va invit sa tragem un drum pina la Atlantic (eventual cu pasager, cu tot) si sa vede cine ajunge mai repede si mai odihnit. Sau un tur de Romanie in 2-3 zile (tot cu pasager, sau fara, mi-e totuna) si sa vedem cine ajunge mai repede si mai bine dispus la destinatie. Sau va invit sa facem drumurile zilnice (job - cu laptop de 17 inch pe motor, prietena, supermarket, iesit in oras etc.) o saptamina, zi de zi, in noiembrie, decembrie, ianuarie si februarie (alegeti voi luna) sa vedem cine tine pasul cu cine, si cit de bine se simte. Sau va invit sa traversam Bucurestiul la orice ora de maxima aglomeratie, din orice luna, in orice zona, sa vedem cine ajunge mai repede si mai in siguranta la destinatie (:.

Din pacate nu imi place sa ma dau offroad. Mai mult decit forestiere (pe care le-am facut si cu motoare de strada) nu am facut in viata mea, si nici nu ma intereseaza ; prefere sa fac zonele respective la picior, e mai peaceful si safe asa. Iar drumurile Romaniei sint oricum suficient de "enduro" , asa cum sint, nu-mi lipseste actiunea (:.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am mers cu ambele si pot spune cam asa: BMW - confortabil, sigur, super tehnologizat, cuplu mare. KTM - confortabil si el, inferior BMW-ului doar pe multi km de autostrada, dar... muuuult mai fun. Cu BMW-ul ajungi repede si confortabil oriunde, dar KTM-ul are un mare factor de FUN de partea sa. Se inclina mai frumos, suna mai frumos, se piloteaza cu zambetul pe buze. Pe off-road, cu acelasi pilot in sa, 990-ul nici nu are ce discuta cu vreun GS. BMW-ul e mai boring. In plus, la ce povesti mi-au trecut pe la urechi despre BMW-urile noi (dpdv al fiabilitatii), nu as da atatia bani pe el nici sa ma pici cu ceara.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Va rog sa ma credeti ca cca.jumatate din cei 38000 de km.,i-am facut in ture lungi si foarte lungi.Anul trecut am ajuns la Stokholm,si doar constrangerile materiale m-au facut sa renunt la Finlanda,dar m-am delectat la Oslo.Varadero e perfect pt. asa ceva :comfort ,bagaje,pasagera,fara nici o problema .Am facut si 1300 de km.intr-o zi,fara mari probleme(ma rog,nu prea puteam sa mai cobor de pe ea.... :) ,singur)Sigur ca eu trebuie sa aleg,sunt constient,dar tare imi place sa citesc parerile voastre si sa compar cele spuse aici.Eu nu am avut decat aceasta motocicleta si un BMW F650 GS,care mi-a placut destul de mult.Imi place sufletul pus de Petrica pentru KTM-ul sau si apreciez ajutorul vostru.Va multumesc si va astept in continuare cu pareri.In fond ,vorbim despre o pasiune care ne leaga si ne apropie sufleteste :kiss: :agree:

Un prieten de doar 1,75 m. si-a luat un BMW 1200Adv. cu sea joasa de GS/cred??!Este un pic mai joasa ca a mea,deci perfecta pt. mine(am testat acest lucru acum cateva zile).Enduro in adevaratul sens al notiunii nu voi face eu,deoarece am ceva anisori la bord,din pacate :goodposting: dar sufletul e inca tinerel :)

 

Va multumesc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Va rog sa ma credeti ca cca.jumatate din cei 38000 de km.,i-am facut in ture lungi si foarte lungi.Anul trecut am ajuns la Stokholm,si doar constrangerile materiale m-au facut sa renunt la Finlanda,dar m-am delectat la Oslo.Varadero e perfect pt. asa ceva :comfort ,bagaje,pasagera,fara nici o problema .Am facut si 1300 de km.intr-o zi,fara mari probleme(ma rog,nu prea puteam sa mai cobor de pe ea.... :) ,singur)Sigur ca eu trebuie sa aleg,sunt constient,dar tare imi place sa citesc parerile voastre si sa compar cele spuse aici.Eu nu am avut decat aceasta motocicleta si un BMW F650 GS,care mi-a placut destul de mult.Imi place sufletul pus de Petrica pentru KTM-ul sau si apreciez ajutorul vostru.Va multumesc si va astept in continuare cu pareri.In fond ,vorbim despre o pasiune care ne leaga si ne apropie sufleteste :kiss: :agree:

Un prieten de doar 1,75 m. si-a luat un BMW 1200Adv. cu sea joasa de GS/cred??!Este un pic mai joasa ca a mea,deci perfecta pt. mine(am testat acest lucru acum cateva zile).Enduro in adevaratul sens al notiunii nu voi face eu,deoarece am ceva anisori la bord,din pacate :goodposting: dar sufletul e inca tinerel :)

 

Va multumesc

Daca te-ai dat cu ADV-ul cum ti se pare in comparatie cu Varadero?

 

adv de la bmw nu e bun de asfat nici de teren

este o moto facuta sa dea bine in reprezentante pe podiumuri de prezentari si ca macheta pe birourile managerilor banosi

 

o sa auzi zeci de mii de opinii si pareri

 

ia in puii mei una din ele ca nu le iei pe viata mergi 2 ani si apoi schimba

ai perfecta dreptate!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Varadero e perfect pt. asa ceva :comfort ,bagaje,pasagera,fara nici o problema .Enduro in adevaratul sens al notiunii nu voi face eu,deoarece am ceva anisori la bord,din pacate :) dar sufletul e inca tinerel :)

Parerea mea: ramai la Varadero. Sau, daca nu ai de gand sa parasesti asfaltul prea des, poti sa treci la RT.

 

Si ar mai fi ceva: care iti place cum arata? E si asta un criteriu important. Si aici eu parca as inclina tot spre Varadero sau RT. Dintre toate cele mai urate mi se par GS-ul si ADV - chiar daca mi-am luat-o pe prima.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am mers cu Varadero lui Raul. Mi s-a parut foarte bun de asfalt, mai bun ca GS-ul meu, desi este ceva mai lenes.

ADV este aceeasi motocicleta ca GS, cu unele adaugiri. Asa se si cheama: R1200GS ADV. Este o dotare superioara, ca si cum ai pune scaune de piele si calculator de bord, sa zicem, la o masina. Sigur ca pentru unii aceste dotari sunt folositoare. Exagerez, evident, dar ai vazut pe cineva sa sa fie interogat daca a facut un test cu Spark, desi merge tot timpul cu un Matiz?

Editat de ali baba
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Va rog sa ma credeti ca cca.jumatate din cei 38000 de km.,i-am facut in ture lungi si foarte lungi.Anul trecut am ajuns la Stokholm,si doar constrangerile materiale m-au facut sa renunt la Finlanda,dar m-am delectat la Oslo.Varadero e perfect pt. asa ceva :comfort ,bagaje,pasagera,fara nici o problema .Am facut si 1300 de km.intr-o zi,fara mari probleme(ma rog,nu prea puteam sa mai cobor de pe ea.... :) ,singur)

 

Salut!

 

Avand in vedere ceea ce spui, ture lugi si f lungi, pasager, bagaje etc nu vad legatura cu KTM!

Cand spui "touring" spui BMW... Cum s-a mai spus, BMW RT sau GT ar fi solutia ideala pt touring confortabil dar nu neaparat si cel mai indicat pt drumurile din Romania. Asadar mi se pare ideal BMW GS simplu sau ADV.

Scapi de porcaria cu unsul lantului, poti face revizia la 10000km etc.

 

Legat de pastrarea sau nu a Varadero, are ABS? Deasemenea lantul... sau faptul ca pur si simplu te-ai plictisit sau are deja cam multi km.

 

Vlad

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Avand in vedere ceea ce spui, ture lugi si f lungi, pasager, bagaje etc nu vad legatura cu KTM!

 

Nu o vezi pentru ca nu vrei... sau poate tie frica sa o vezi :)

 

la LC8 se pot pune cu 200 eur parbriz de touring si sea cu gel... cine vrea culmea confortului mai da o suta si mai pune si o perna airhawk... autonomia cu rezervoare stock e de aprox. 240 km (scade pe autobanda daca nu lasi acu' sub 6000 de ture) ii faci pe totzi dintr-o bucata cu riscu' de' adormi pe motor.

revizia e la 7500 de km, da' alterneaza, una din doua e numai schimb de ulei si filtre, adica poti sa o faci si singur dupa o vreme daca nu esti genu' care-si da cu surublenitza'n ochi.

cat despre "porcaria" cu unsu' lantzului... ai dreptate e un pret prea mare, dureaza o zi pana rezolvi si mai trebuie sa te si apleci... e prea mult! :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am mers pe un Varadero pe cand eram in cautari pt mobra noua.

LA ce concluzie am ajuns:

 

- comoda la drum, pozitie relaxanta in sa (la 1.80, 105 kg) - nu stiu la drum foarte lung, pentru ca a fost doar un drive test pe motorul unui prieten, doar cateva zeci de km.

- Protectie la vant medie

- destul de sensibila la vant lateral

- greutate cam mare coroborata cu un centru de greutate cam sus - mie mi s'a parut relativ incomoda in traficul de oras. Posibil dupa ce faci ceva km, sa nu o mai simti asa.

 

Despre BMW acum:

- cu sa aftermarket, practic nu resimti drumuri de + 1000 km. Ture scurte, de 650 - 800 km, realmente nu le simti, cu "echipament" corect ales - :) in speta boxeri - te dai jos de pe mobra ca dupa o tura pe Magheru. Nici saua originala nu e rea, comparativ cu cea de GS standard este mult mai comoda.

- Sistemul de genti laterale de aluminiu plus gentile interioare montate deasupra celor de tabla, plus geanta cilindrica la spate --> poti cara un sifonier dupa tine, fara ca mobra sa se resimta.

- consum mers singur: 5.2, consum cu bagaje si doua persoane - 6.2

- protectia la vant aproape perfecta. Cu parbrizul coborat la min, am vant pe varful castii - in priza de aer de pe casca, si pe antebrate. Atat. Pot merge cu casca deschisa la 190 km/h - nerecomandabil, evident, dar posibil. In plus, picioarele sunt si ele protejate la vant de supralargirea rezervorului de ADV fata de cel de GS standard

- suspensia electrica face toti banii, dupa ce incepi sa simti motorul si sa intelegi ce iti cere. Ex: In Turcia pe vant lateral foarte puternic, in rafale, trecut de la amortizare "normal" pe amortizare "sport", impreuna cu pretensionare soft enduro - "muntii mici" pe ecranul computerului de bord - si gata: fundul a incetat sa batzaie lateral de la vant. Nu cred ca a fost o simpla impresie.

- proiectoarele laterale asigura o iluminare de banda foarte eficienta - dispersie mare in laterala. Cu proiectoarele laterale si cu xenon pe faza scurta, faza lunga devine inutila.

- centrul de greutate foarte jos - specific boxerului, asigura o viteza de inclinare si de revenire foarte mare, si o agilitate deosebita in trafic.

- autonomie: cca 600 km. La mers "cuminte" - fara treceri peste 4000 RPM, consumul scade semnificativ.

 

Despre KTM... nu ma pronunt. Nu am avut si nu am mers. Las pe KTMisti sa se exprime liber :)

 

Insa intre Varadero si BMW... alegerea mie mi s'a parut foarte usoara.

Editat de classic_vld
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alegerea e simpla. Pentru calatorii lungi, GS sau Varadero. Ktm-ul e scolar la touring. Mai are de invatat cum se parcurg sute de km. si de dovedit fiabilitate + confort.

Ktm-ul face mobre enduro si BMW-ul mobre touring. Vrei touring, clar, ia BMW.

 

 

Petrica, n-are nicio relevanta filmuletul tau. Ia uite tu la astapost-5780-1222687880_thumb.jpg :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...