Sari la conținut

Accident Stupid Intre Paltinis Si Sibiu


Dominator72
 Share

Postări Recomandate

Sambata, 6 sep 2008, la ora 20:15-20:30 (noaptea), coborand dinspre Paltinis spre Sibiu, am avut un accident stupid.

 

Dupa o zi superba in care 11 motociclisti (dintre care 3 cu pasager) am traversat Transalpina (Transalpina Enduro-tour 2008), am ramas 7 motociclete (deoarece o parte au trebuit sa plece catre diverse alte destinatii), dintre care doua au ramas in Platinis (din motive de cazare), iar 5 coboram mai jos de Paltinis pentru campare.

 

Deci eu eram primul (deoarece stiam locul de campare), cu moto Honda Dominator NX650, impreuna cu Ruxique (sotia mea) pasager, complet echipati, adica:

- eu: casca cross Airoh, pantaloni si geaca piele cu protectii soft, genunchiere Madhead aplicate peste protectiile soft, manusi enduro ProBiker, ghete ProBiker (soft, fara insertii);

- ea: casca Pilot, armura Acerbis + geaca de piele uzuala de strada (fara protectii), genunchiere Super Shield (cu elasticele cam largite), fara manusi (adica cu ele in topcase :goodposting: ), ghete pana peste glezna ProBiker.

 

La aproximativ 2-3 km de la iesirea din Paltinis (mai exact, km 23 + 400), dupa un set de curbe destul de stranse, am intrat in linie dreapta, avand pe partea dreapta parapet metalic si evident, rapa foarte adanca si abrupta pe partea cu parapetul.

 

Dupa foarte scurt timp (maxim 5 secunde) dupa ce am intrat in linie dreapta am vazut in scurt (maxim 10 metri) in fata o turma de magari care traversa strada printr-o portiune in care parapetul era intrerupt (de ciobani, pentru a traversa cu animalele), de la dreapta catre stanga. Ulterior, revizitand locul accidentului pe lumina, am observat ca in partea dreapta erau insirate vreo 3 stane, iar pe dreapta, la 50 de metri se mai afla o stana. Magarii erau singuri (adica nesupravegheati de proprietar sau cioban)! Erau doi pe contrsens, care blocau complet banda respectiv si unul pe sensul meu de mers, care erau cu botul aproape de axul drumului.

 

Datorita beznei, dar si a faptului ca magarii aveau culoarea foarte apropiata de cea a asfaltului, i-am vazut foarte, foarte greu. Am franat de urgenta (ambele frane, la limita blocarii rotilor) si am incercat sa evit impactul impactul frontal cu magarul de pe sensul meu, virand usor dreapta (nu mai stiu daca am claxonat sau nu). Cert este ca magarul s-a oprit si privea spre noi (daca ar mai fi facut un pas ar fi fost nemaipomenit, ideal, superb!!!).

 

In momentul efectuarii manevrei de evitare prin dreapta, am observat parapetul intrerupt pe o distanta considerabila (din masuratorile politiei a reiesit ca era vorba despre 8 metri de parapet lipsa) si alti doi magari care incepeau sa traverseze (aveau boturile la limita acostamentului). In conditiile date, avand in vedere spatiul extrem de redus ramas intre coada magarului care era pe sensul meu si haul care se deschidea in dreapta, am preferat (asta da "preferinta") - de fapt, n-am avut incotro!!! - sa lovesc pulpa din stanga spate a magarului aflat pe sensul meu, decat sa risc sa ies prin deschiderea parapetului si, eventual, sa ma lovesc de ceilalti magari care se pregateau sa traverseze. Am reusit astfel sa evit un impact frontal (adica motocicleta perpedincular pe magar), lovind cu partea din stanga-fata (de la far in stanga motocicletei), sub un unghi ascutit, magarul.

 

Evident, in urma impactului, am fost proiectat violent spre dreapta, exact catre haul care se deschidea acolo unde lipsea parapetul. Am reusit cu greu sa ma pastrez in stanga parapetului care dupa aprox 5 metri reincepea, si am continuat deplasarea, cu genunchii din dreapta si ceva de pe la motocicleta harjaind parapetul. Frana fata era deja mult prea putin functionala (am aflat ulterior ca discul de frana se indoise - cel mai probabil de la impactul cu genunchiul de la piciorul din stanga spare al magarului) si nu reuseam sub nicio forma sa redresez motoreta, respectiv sa ma desprind de parapet (tot ulterior am constatat ca in urma impactului se infundase suportul metalic care sustine farul, bordul etc si nu puteam vira sub nicio forma stanga, ghidonul fiind blocat usor dreapta!!!). Dupa aprox 20 de metri de "plimbare" pe parapet, acesta s-a intrerupt din nou (4 metri) si iarasi cosmarul cu plecatul in dreapta, in prapastie.

 

Cu greu am reusit si de aceasta data sa raman pe asfalt (cred ca am blocat spatele) dar, din pacate, cand parapetul a reinceput, Ruxique s-a lovit cu genunchiul drept de acesta, moment in care: si-a fracturat colul femural de la piciorul drept, motocicleta (din cauza genunchiului care a agatat parapetul) s-a rasucit spre stanga iar in urmatorii 3-4 metri am cazut pe partea stanga, rasucindu-ne 180 de grade, pe genunchiul stang al pasagerei.

 

Atat eu cat si pasagera am ramas in pozitia calare pana cand am cazut. Au urmat clipe de cosmare. Eu - care nu am patit nimic, sau aproape nimic - m-am ridicat de jos, in timp ce Ruxique urla de durere. Pentru cateva clipe nu stiam ce sa cred, eram foarte derutat pentru ca eu nu simteam nicio durere si nu intelegeam ea de ce tipa in halul acela. Am incercat sa ridic motoreta, iar ea urla si mai tare. Imediat au venit si baietii care ne insoteau si m-au ajutat sa ridic motoreta (ce-i drept, unul ridica din fata, iar eu eram oarecum calare peste ghidon, altii incercau sa ridice si din spate), in timp ce Ruxique urla de durere (din mai multe motive, piciorul drept, de deasupra, grav fracturat, in momentul in care incercau sa ridice de motoreta, aceasta se sprijinea si mai tare pe genunchiul sau stang si, respectiv glezna etc).

 

Mentionez ca protectiile de genunchi si tibie ale lui Ruxique, au culisat (s-au dat la o parte) deoarece nu erau absolut fixe pe picior, dar macar genunchera dreapta si-a facut datoria pana la un punct (destul de mult pe parapet si in mod special in momentul de impact al genunchiului cu capul de parapet: fara genunchiera nu mai exista cu siguranta rotula dreapta!).

 

Absenta manusilor de protectiei i-a cauzat, suplimentar ceva asfalt-eczeme pe maini, in zonele expuse...

 

Fratele Marinica - ce se afla pe pozitia 2 in grup - mi-a zis ca a vazut magarul in momentul impactului (sau putin inainte), iar apoi a vazut cum zboara cioburile - a aprins faza lunga - si apoi mult fum si scantei, iar dupa ce m-a vazut harjaind parapetul nu intelegea de ce nu pot redresa motorul... Fumul cred ca iesea de la genunchierele noastre care s-au topit (cel putin a mea) din cauza frecarii cu parapetul metalic.

 

Nu stiu cum, dar au ridicat motoreta. Au urmat alte momente de cosmar.

 

Ruxique era pe asfalt, urland de dureri. Cu greu cineva a reusit sa prinda semnal la telefonul mobil si a sunat la 112.

 

Mai intai (aprox 20 minute) a sosit un echipaj de Politie din comuna apropiata - aprox 12 km mai jos - Rasinari. Apoi un tip de la Salvamont Paltinis, cu motocicleta. Au mai oprit niste tipi cu o Lada Niva care coborau dinspre Paltinis, care ne-au ajutat foarte mult (din cate am inteles de la prieteni, erau si ei tot motociclisti). La un moment dat, pana sa vina politia, a oprit o doamna care urca cu masina si ne-a intrebat daca avem nevoie de ajutor. Dupa ce a venit si a doua masina de politie, a coborat un tip cu o vitezana dinspre Paltinis care nici macar nu a incetinit, chiar daca locul in care se afla victima era luminat din doua parti si tocmai ce trecuse peste cioburile rezultate in urma impactului. Shame on him!!! Nu ca am fi avut nevoie de ajutor, dar asa, ca spirit...

 

La aproximativ 45 de minute de la apelul la 112 a venit si o ambulanta din Sibiu, bine si complet utilata, cu personal bine calificat, foarte amabil si atent. I-au administrat pacientei un calmant foarte puternic (banuiesc ca Mialgin, ruda apropiata a Morfinei) si probabil ca alte medicamente in perfuzie. Dupa ce calmantul si-a facut (cat de cat) efectul, au folosit o targa din doua bucati (din aluminiu) pentru a o pune apoi cu aceasta pe Ruxique pe targa cu roti. Apoi, in ambulanta au facut tot ce se putea ca pacienta sa se simta cat mai bine (ma refer la caldura, prim ajutor, am inteles ca au incercat vreo doua sisteme de amortizare socuri la transport pentru a o transporta cu socuri mecanice cat mai putine - pe un drum de tot rahatul!). In fine, au facut tot ce le-a stat in putinta ca sa o menajeze cat mai mult pe durata transportului.

 

Din pacate, a trebuit sa raman la locul accidentului pana cand a venit echipajul de la Politia Rutiera din Sibiu care a instrumentat cazul. Doua tipe (o inspectoare si cealalta care se ocupa de probe/fotografii) + agentul care era sofer.

 

La inceput au avut niste idei crete in privinta modului in care s-au apucat de masuratori (de exemplu, au considerat ca punctul de referinta pentru masuratori sa fie locul in care ajunsese si decedase magarul - saracul de el, n-avea nicio vina :agree: ). Noroc cu Fratele Marinica (marinel31) care le-a adus cu picioarele pe pamant si le-a convins sa ia ca punct de reper locul impactului, evidentiat de sangele de pe asfalt (al magarului), ochit de antenutza (daca nu ma insel).

 

Am uitat sa precizez ca pana la momentul cand a sosit ambulanta, toti, dar absolut toti, cei prezenti ne-au ajutat sub toate formele posibile. Unii au cules obiectele imprastiate (printre care si camera de pe ghidon, din care sarise cardul de memorie, acumulatorii etc - multumesc grind_boy! :kiss: ), altii m-au ajutat cu telefoanele, altii au stat cu Ruxique... Sub influenta socului, a adrenalinei etc, simteam nevoia sa sun pe cineva, sa ne ajute etc Cea mai isteata miscare am facut-o sunandu-l pe dorisforzainter (care este din Sibiu si ne insotise pe Transalpina, insa se retrasese cu cateva ore mai devreme din motive de serviciu - deh, prezenta obligatorie). Inca nici nu se terminase investigatia politiei la fata locului, si ajunsese deja duba care sa-mi ia motocicleta (trimisa de Dorin). Bineinteles, si transportul motocicletei era problema (desi eu vroiam sa o las naibii acolo pana cand se rezolva cu Ruxiqe, insa marinel31 vroia sa coboare motorul cel putin pana la locul de campare).

 

In fine, baietii si antenutza mi-au fost de mare ajutor (eu eram cam chiaun) cat timp s-au desfasurat cercetarea politiei, sub foarte multe aspecte (inclusiv le-au dat ceva benzina din motoreta mea pentru generatorul de curent care alimenta proiectoarele).

 

Dupa testul etilotest (0,00 la mie), am plecat in masina politiei (prin amabilitatea echipajului) si urmat de ceilalti motociclisti la sediul Politiei Rutiere Sb (unde marinel31 si antenutza au ramas pentru audieri, ca martori) si de acolo cu alta masina la spital.

 

Dupa ce mi-au recoltat proba de sange, au adus-o si pe Ruxique care deja avea 3 cusaturi: una mare si frumoasa la genunchiul stang, unde se desprinsese carnea aproape cu tot cu rotula (loc din care au curatat baietii asfalt cu bisturiul de pe os inainte de cusatura), una mai mica la genunchiul drept si alta deasupra tendonului de la glezna stanga (unde o vena se pare ca fusese sectionata). Si, bineinteles, diagnosticul de fractura de col femural - grad IV. Si, in egala masura, dureri ingrozitoare.

 

Am ramas internati timp de 17 zile (de fapt Ruxique, eu doar ca insotitor) in Spitalul Judetean Sibiu, Sectia Ortopedie. Am testat si alte variante (ca si medici/spitale) in vederea efectuarii operatiei - in speta, in Bucuresti. Insa Ruxique a optat pentru Sibiu, unde a fost operata de prof. dr. Baier (seful sectiei) care, in locul unei proteze de cap de femur (care se preconiza ca solutie initial) a montat un sistem numit DHS (Dynamic Hip Screw) care, ajutat de un surub suplimentar, speram sa ajute la refacerea pe cale naturala a fracturii.

 

Optiunea de a ramane in spitalul din Sibiu s-a dovedit a fi una fericita, atat din punct de vedere al ingrijirii medicale, dar si a atitudinii personalului (de le infirmiere, asistente si pana la medici); cu totii s-au purtat exemplar atat fata de pacienta, cat si fata de mine, tolerat fiind zi si noapte acolo (mi se "asigura" in fiecare noapte cate-un mod de odihna: fie o targa ultra-moderna, fie - cand aceasta era ocupata de cate-o urgenta - o targa "pensionara", fie, cand se supra-aglomera salonul un scaun ergonomic cu rotile). Mai mult decat atat, una dintre infirmiere a fost receptiva la dorinta lui Ruxique (exprimata finut si cu totul intamplator) de a fuma, astfel incat a "plimbat-o" cu patul de doua ori pe hol, la geam, pentru a-si satisface aceasta dorinta. Cool, isn't it? :)

 

Pe de alta parte, Dorisforzainter a fost in fiecare zi aproape alaturi de noi si ne-a ajutat in diverse privinte (organizatorice, de exemplu), dar si sprijin moral si... culinar (are o sursa nemaipomenita de urda proaspata si rosii de gradina).

 

Nu in ultimul rand, toti cei care au fost impreuna cu noi (ma refer la cei ramasi la Paltinis sau vecinitati in noaptea accidentului) au venit si ne-au vizitat in repetate randuri. Le multumesc pentru sprijinul acordat - atat la momentul accidentului, dar si ulterior, vizite, telefoane etc - urmatorilor (in ordine alfabetica):

- Antenutza

- buciR (care n-a mai putut veni pe Transalpina din cauze tehnice, insa ne-a vizitat la spital in weekend-ul imediat urmator accidentului)

- Cristi cu Transalpul (nu stiu daca are nick pe forumul acesta)

- Dorisforzainter

- Enduristul (si "Endurista" - respectiv pasagera si sotia acestuia)

- Grindboy_rol

- Marinel31

- Marook (care, chiar daca nu ne-a insotit decat partial, cu o zi inainte, si nu a putut veni cu noi pe Transalpina, a venit la spital in mod special, din Pitesti)

- NaeL

- Tracul

 

Cateva fotografii (primul weekend dupa accident) pentru conformitate:

 

 

Concluzii dupa accident:

1. Purtati protectii complete si de buna calitate, inclusiv pasagerul/pasagera. Si inclusiv manusi, oricat de cald sau confortabil v-ati simti fara ele.

2. Aveti grija ca protectiile sa fie bine fixate la locurile lor. Daca nu sunt fixe, sunt pe jumatate inutile. Nu faceti economie daca aceasta s-au uzat si inlocuiti-le sau macar reglati-le/ajustatile.

3. Nu purtati ghete fara protectii. Am uitat sa precizez, am dat si eu cu bombeul de la piciorul drept in parapet, iar degetul mare de la piciorul respectiv mi-a amintit asta vreo doua saptamani... Deci de preferat cizme de motociclism, care sa prinda si genunchierele (astfel incat acestea sa stea fixe).

4. Cand circulati noaptea, mai ales in zone in care sunt crescute animale domestice (la tara, la munte, la deal etc) cum ar fi: oi, capre, magari, cai, vite... ce sa zic? Sa nu circulati? Asta nu se poate, insa fiti mai paranoici in astfel de zone decat sunteti in mod uzual cu conservarii. Viteza mult redusa ar ajuta destul de mult, dar si atentia sporita!

5. Motocicletele enduro (cel putin ele) sunt concepute sa protejeze (in masura destul de mare) numai pilotul, nu si pasagerul. E nasol sa lasi pasagerul acasa, dar... aici decideti voi cum sa procedati.

 

Pe de alta parte, haideti sa facem ceva, fratilor, in privinta animalelor domestice lasate nesupravegheate pe sosea (in special noaptea, dar nu numai). O campanie sociala, de informare ceva, ca e pacat atat de ele cat si de cei care au de suferit (cat eram internati, am aflat de un alt caz, in care motociclistul si pasagera au murit in urma unui impact cu un cal, in jud. VL).

 

In orice caz, noi vom actiona in instanta atat proprietarul magarului (in cazul in care politia il va identifica, deoarece magarii nu aveau cip, talanga sau alte elemente de identificare), dar si administratorul drumului (Adm. Jud. a Drumurilor Sibiu), deoarece parapetul nu era intretinut. De altfel, pe portiunea de aprox 2 km in care parapetul respectiv ar fi trebuit sa fie absolut continuu, am numarat nu mai putin de 22 de segmente lipsa (de diverse lungimi), inclusiv in varf de curba! Bineinteles, am filmat intreaga portiune, in speranta ca o voi putea folosi ca proba in justitie.

 

Aveti grija, dragilor si dragelor!

Editat de Dominator72
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 67
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Sa speram ca isi va reveni piciorul bietei fete, dupa un accident atat de stupid care a lasat-o destul de sifonata...

Mare noroc ati avut si voi, sa dati peste o haita de...magari in mijlocul drumului :goodposting: Hai, unu mai inteleg, da, o turma...

 

Cat despre proprietar, sa stii ca multi isi dau magarii/oile la munte in grija ciobanilor, iar ciobanul, prin lege e conducator de turma asa cum esti tu de motocicleta si raspunde la fel in fata legii, asa ca daca identifica politia ciobanul care era raspunzator de acel magar, sigur va plati....numa sa nu inceapa aia sa arunce vina unu pe altu, sau sa nu recunoasca magarul mort ca fiind al lor :kiss: (daca era unu singur, poate era in grija unui proprietar, dar mai multi, sigur erau turma si aveau cioban....)...asa ca, nu-i lasa

 

Oricum, sper sa nu te superi, da ai talent la povestit, ca am ras ceva la descrierea obstacolelor de traseu :)

 

Asadar, bine ca sunteti vii, si insanatosire grabnica fetei...

Ideea de o campanie anti conducatori cretini de turme este foarte buna(s-au mai intamplat cazuri cu vaci, cai, carute, unul recent cu o caruta pe DN care era sa se propteasca intr-un autocar) :agree:

 

PS: vorbeste pt instalarea unui indicator la intrarea in sicanele alea, cu "atentie animale", ca din ce-am inteles sunt mai multe stane in zona...

 

LE: acu am aruncat un ochi si am vaz in pozele din excursia postata de tine, un manz mort la margine de drum, probabil din aceeasi vina a oamenilor cretini care-i lasa nesupravecheati :)

Editat de Mr_ORL
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sa speram ca isi va reveni piciorul bietei fete, dupa un accident atat de stupid care a lasat-o destul de sifonata...

Mare noroc ati avut si voi, sa dati peste o haita de...magari in mijlocul drumului :goodposting: Hai, unu mai inteleg, da, o turma...

 

Cat despre proprietar, sa stii ca multi isi dau magarii/oile la munte in grija ciobanilor, iar ciobanul, prin lege e conducator de turma asa cum esti tu de motocicleta si raspunde la fel in fata legii, asa ca daca identifica politia ciobanul care era raspunzator de acel magar, sigur va plati....numa sa nu inceapa aia sa arunce vina unu pe altu, sau sa nu recunoasca magarul mort ca fiind al lor :kiss: (daca era unu singur, poate era in grija unui proprietar, dar mai multi, sigur erau turma si aveau cioban....)...asa ca, nu-i lasa

 

Oricum, sper sa nu te superi, da ai talent la povestit, ca am ras ceva la descrierea obstacolelor de traseu :)

 

Asadar, bine ca sunteti vii, si insanatosire grabnica fetei...

Ideea de o campanie anti conducatori cretini de turme este foarte buna(s-au mai intamplat cazuri cu vaci, cai, carute, unul recent cu o caruta pe DN care era sa se propteasca intr-un autocar) :agree:

 

PS: vorbeste pt instalarea unui indicator la intrarea in sicanele alea, cu "atentie animale", ca din ce-am inteles sunt mai multe stane in zona...

Multumim! Piciorul are sanse mari de recuprerare completa, dar va trebui sa avem rabdare.

 

Cu animalele este o mare problema (inclusiv cu animalele care le mana si ar trebui sa aiba grija de ele). Sper ca ciobanul sa fie identificat cat mai curand si, crede-ma, nu scapa usor. Deja neoficial am un nume obtinut de la politia din zona, iar daca nu va fi identificat oficial, eu nu voi aplica prezumtia de nevinovatie, crede-ma! Numai prin cate chinuri a trecut pana acum Ruxique si tot nu pot sa trec cu vederea...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

foarte nasol ce citesc pe aici...

din ce povestesti ca dinamica ai avut undeva intre 60 si 100 km/h - adica peste viteza la care te poti opri in conul de lumina al farului...

e o regula nescrisa care ne obliga sa mergem la limita vitezei care ne permite sa ne opriim in distanta cuprinsa in lumina farului.

 

am fost prin zona in sambata aia, de la voineasa la rasnov ma depasea dacia 1300 pe unele portiuni - exact din motivul asta mergeam si cu 50km/h sau mai jos in unele portiuni. si da, am vazut si un cal care se pregatea sa traverseze din intuneric.

 

animale medii si mari puteti gasi si in zone mai normale - ex soseaua petricani din bucuresti - foarte frecvent gasiti cai si capre pe sosea sau traversand exact in zona curbelor de la jumate.

 

cand ai animal in fata si nici o sansa sa tii mobra pe roti sau sa eviti ai doar o sansa: blocat spate si trecut pe sub el cu mobra culcata, ca scut , ca sa nu lovesti direct picioarele. nu e gluma, e faza care merge. DAca obstacolul e masiina - aici e alta socoteala

 

oricum, orienteaza-te de acum in legatura cu recuperarea, ca trebuie facuta din timp daca vrea sa mearga normal mai devreme de 2 ani

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

numa sa nu inceapa aia sa arunce vina unu pe altu, sau sa nu recunoasca magarul mort ca fiind al lor :goodposting: (daca era unu singur, poate era in grija unui proprietar, dar mai multi, sigur erau turma si aveau cioban....)...asa ca, nu-i lasa

magar maidanez nu cred ca exista asa ca trebuie sa dai de proprietar. Nu-i lasa. Tine legatura cu politia din zona.

multa sanatate Ruxique !!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Phiii.... fir-ar sa fie, imi pare rau ca ati patit-o asa de grav si imi pare rau ca nu mi-a zis si mie nimeni nimic de treaba asta :goodposting: .

@Zidu - foarte buna ideea aia cu trecutul pe sub animal, cand e vorba de ceva mare, nu m-am gandit pana acum la varianta asta, dar chiar cred ca e singura cand nu se poate face ocolire. La caini, capre, oi, totusi, eu unul as merge pe varianta cu abordat frontal, tinut tare de ghidon si in demaraj, pentru ca roata fatza sa poata trece peste obstacol.

 

Poate mai citesc oamenii pe aici - e al doilea accident petrecut noaptea de care aud - fratilor, eu am facut sezonul asta 25.000 de km, din aprilie pana acum, dar nu cred ca am mers mai mult de 3-4 ore pe timp de noapte. Motociclismul e periculos si ziua, DAR noaptea ! Planificati din timp ce aveti de facut, incat sa ajungeti pe lumina, iar daca totusi va prinde noaptea, ramaneti la sfatul lu Zidu, mergeti cu 40, cu 50, atat cat se vede in far, e prea mare riscul sa presupui ca strada e goala, daca nu o vezi clar ca-i goala.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu stiu cat de buna e ideea de a culca motoru si a trece pe sub animalul ala mare. Poate daca ai noroc scapi, dar daca se intampla sa il seceri, animalul nu va cadea pe motor ci va cadea fix pe tine! iar un cal are cateva sute de kilograme....deci treaba asta e cu multe taisuri.

Multa sanatate sotiei tale si insanatosire grabnica.

Editat de MadRider
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

Teribil accident, nu pot sa urez decat insanatosire grabnica si multa sanatate pentru o refacere completa. Intr-adevar o masura impotriva animalelor lasate nesupravegheate pe drumurile publice este absolut necesara. Daca aveti nevoie de vreun ajutor si sustinere in aceasta privinta o aveti 100% din partea mea.

Inca odata multa sanatate si toate cele bune, incheiind cu un musai 'Doamne fereste' '

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

doamne ajuta sa fie recuperarea cu bine....oricum Ruxy e o luptatoare si am toata increderea ca o sa ne dea clasa pe motor :goodposting:

 

 

in alta ordine de idei...wk urmator celui cu nefasta intamplare dorian, marian si subsemnata am dat o tura de endureala si ca sa ne intoarcem in Sibiu am coborat tot pe acelasi traseu. ne prinsese noaptea. ati fi uimiti sa aflati ca am "dat" de o vitzica foarte dezorientata pe contrasens si la cativa metri de 2 cai speriati de faruri pe sensul de mers?

 

si asta era in wk cu red bull romaniax deci autoritatile stiau clar ca vor fi multi motoristi si multi dornici de plimbari.

 

NU S-A FACUT NIMIC! nu vreau sa jignesc personal pe nimeni dar POLITIA ar trebui sa ia masuri mai ales dupa ce a avut loc un accident. patrulare preventiva - am inteles, lene mare...dar cand se produce un accident care putea sa iasa foarte rau...si tot nu se face nimic! ce tara avem lume?

 

intr-o zi cu soare poate o sa se mai schimbe cate ceva in tara asta...

 

aaa si nu stiu daca s-a zis dar treaba cu magarii ... NU AVEAU "CERCELUSI" de identificare - drept urmare sunt ai nimanui - fain nu?

 

 

asfalt uscat si fara obstacole "miscatoare"

 

sa auzim de bine

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Insanatosire grabnica si recuperare completa. Intr-un fel pot spune ca ati avut noroc.

 

Imi plac comentariile de genul "de ce nu ati facut ..." in 99% din cazuri de cazaturi nu ai la dispozitie nici o secunda la dispozitie ... prea putin pentru a gandi si a face manevre complicate. De obicei cei care nu se "lovesc de" astfel de incidente pun astfel de interbari.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am citit tot ce ai scris dar nu mi-au fost prea clare urmatoarele aspecte :

1. De ce ati circulat noaptea pe drum de munte?

2. Aveati faza scurta pusa?

3. De ce nu ai intrat direct in magar? Cred ca era mai moale decat parapetul.

 

 

1.pentru ca unora le place sa mearga pe moto ..restul fiind detalii; mai sunt si alti motoristi afara de "calaretii de duminica"

2.nu cred ca era faza scurta tinand cont ca era cap de coloana

3.instincual vorbind...tu te-ai infige direct in obstacol sau ai incerca sa il eviti? :goodposting:

 

 

Insanatosire grabnica si recuperare completa. Intr-un fel pot spune ca ati avut noroc.

 

Imi plac comentariile de genul "de ce nu ati facut ..." in 99% din cazuri de cazaturi nu ai la dispozitie nici o secunda la dispozitie ... prea putin pentru a gandi si a face manevre complicate. De obicei cei care nu se "lovesc de" astfel de incidente pun astfel de interbari.

 

perfect de acord!

 

 

nu as vrea sa vad si topicul asta luat la caterinca si cu intrebari existentiale fara rost.

 

Dominator72 a povestit cu lux de amanunte ce s-a intamplat. in opinia mea este un mesaj de genul "invatati din experienta mea ca sa nu ajungeti in locul meu".

 

bafta maxima

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Desi de obicei nu citesc posturi asa lungi, pe al tau l-am citit tot. Si eu inca mai am tije in clavicula dupa un accident pe ceva forestiere, deci stiu cat e de neplacut si uneori chiar demoralizant sa fii in spital.

 

Ii doresc sotiei tale insanatosire cat mai grabnica! Foarte frumos din partea ta ca stai cu ea non stop, conteaza enorm asta. Sa nu o lasi singura, nici macar o zi. Orice vizite, telefoane, vorbe de la prieteni conteaza mult in situatiile acestea.

 

Iar cu magarii si alte animale pe strada chiar nu e de glumit. Faptul ca se poate si muri din asta e o realitate. Sosele principale sunt intr-adevar un loc f periculos pt ca esti tentat sa mergi tare si nu te astepti sa ai animale pe strada, insa sunt drumuri de macadam pe sate, prin sate unde iti vine sa ii dai un pic (aici vorbesc pentru enduristi) insa acolo e si mai mare pericolul!

 

 

Bafta mare la vindecare si dupa aia la recuperare!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am citit tot ce ai scris dar nu mi-au fost prea clare urmatoarele aspecte :

1. De ce ati circulat noaptea pe drum de munte?

 

 

Mon ami, nu aveam de gand sa scriu, dar intrebarea ta e total idioata. Drumul intre Paltinis si Sibiu e drum asfaltat. In caz ca nu stiai, Paltinisul e statiune turistica. E ca si cum ai pune intrebarea de ce s-a mers noaptea pe Cheia sau mai stiu eu ce alt drum de munte asfaltat. Si initiatorul a scris clar ca se indreptau spre un loc de campare aflat mai jos de Paltinis.

 

Insanatosire si recuperare grabnica pasagerei!

Editat de legionaru
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In primul rind, sper din tot sufletul ca urmarile pe termen lung sa fie minime pentru sotia ta, sa aiba parte de o recuperare completa, fara sechele, chiar daca asta o sa dureze.

In al doilea felicitari tuturor celor care au fost capabili sa se comporte omeneste cu voi. Ma bucur ca ati avut noroc de astfel de oameni, macar.

In ultimul rind ma vad nevoit sa remarc, si nu atit pentru tine, cit pentru cei care citesc acest topic : si eu sint motociclist, si mie imi place sa merg cu motocicleta, tot anul, indiferent de vreme (ok, fara gheata pe jos (: ), foarte multi km, dar in Romania este o timpenie sa mergi noaptea. E una din regulile de baza (pentru mine) ale motociclismului "local" : NU MERGI NOAPTEA, decit daca e urgent. Si ca sa nu fii nevoit sa mergi noaptea, iti faci de dimineata planul, cu cap si responsabilitate. Si-ti schimb destinatia, daca nu ajungi la cea propusa in timp util. Orice, numai sa nu mergi noaptea. In Romania. Pentru ca in Romania, portiunile cu probleme sint peste tot, si ele nu sint nici semnalizate, nici luminate. Nu stii ce te asteapta dupa colt, niciodata. Poate fi un sant, o groapa, un betiv, o caruta nesemnalizata, un animal, nisip/ulei in curba, un biciclist beat, absolut orice. Si nu e nevoie sa ai accident ca sa intelegi asta. Ar trebui doar sa deschizi ochii la ce gasesti pe aceleasi drumuri, in timpul zilei.

Si in oras, noaptea (sau pe vreme nasoala - ceata, ploaie violenta, ninsoare) evit, pe cit pot, aleile, stradutele, toate colturile care stiu clar ca sint prost luminate, si/sau au probleme de vizibilitate. Aleg intotdeauna bulevardele, chiar daca ocolesc.

Editat de nazdravanul
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mare nenoroc...sau pe de alta parte,mare noroc ati avut!Am patit de multe ori sa intilnesc animale mai mari sau mai mici pe sosea,dar singura modalitate de a evita in siguranta este viteza moderata!

Ciinii te doboara,chiar si la impact frontal,caprele,porcii...la fel!Oile sint mai permisive,ai ocazia sa scapi doar cu o tavaleala usoara,dar in cazul animalelor mari (cai,vaci,magari...etc) nu este o solutie culcarea motorului si trecerea pe sub animal,fiindca exista efectul de secerare al animalului si acesta cade peste motociclist si motor,prinzind trupul intre asfalt,fiare si greutatea deloc de neglijat a animalului!Asa ca,in putinele fractiuni de secunda pe care le avem inainte de un accident,trebuie analizate rapid toate variantele si modalitatile de a scapa,cit si o evaluare rapida a ce "sacrificam" in cazul imposibilitatii evitarii pericolului deja ivit!Tocmai de aceea,daca acele fractiuni sint mai lungi (deci viteza este mai mica) timpul de gindire si evaluare,cit si timpul de reactie este mult crescut...fiindca sa nu uitam,o secunda de multe ori inseamna VIATA!

Multa sanatate pasagerei si refacere rapida,ochii in patru pentru noi toti si echipament cit mai complet si performant purtat,nu legat pe portbagaj!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1.pentru ca unora le place sa mearga pe moto ..restul fiind detalii; mai sunt si alti motoristi afara de "calaretii de duminica"

2.nu cred ca era faza scurta tinand cont ca era cap de coloana

3.instincual vorbind...tu te-ai infige direct in obstacol sau ai incerca sa il eviti? :goodposting:

 

1. - mersul noaptea in romania nu e "detaliu", e ceva care face diferenta intre un drum frumos si un accident urat (sau chiar o tragedie). daca magarul ala era pe drum si afara era lumina, crezi ca s-ar mai fi intamplat accidentul de fatza ?

2. - sa-l intrebam pe Sebi mai bine daca avea faza lunga sau nu. eu cand trebuie sa schimb scurta, noaptea, daca vine ceva din fata, reduc pana la 30-40 (spre deosebire de masina, cand mai merg si pe ideea "daca e vreo groapa, asta e, dau in ea, masina rezista").

3. - instinctual vorbind - pe motocicleta, instinctul de cele mai multe ori te impinge sa faci exact ce nu trebuie - cum ar fi sa blochezi rotile la franare, cum ar fi sa franezi cand esti in curba, in loc sa te inclini si mai mult, ca sa poti lua curba. deci de cele mai multe ori trebuie sa reactionezi logic, nu instinctual. daca in loc de magar era un caine, crede-ma, solutia cea mai buna e sa intri direct in el, frontal, incercarea de evitare risca sa te dezechilibreze si sa cazi, abordarea frontala risca doar sa te zguduie un pic.

 

Nu vreau sa acuz pe nimeni de accident, ci doar sa subliniez o idee simpla - putem sa acuzam pe cine vrem, insa acuza nu produce rezultate, efecte palpabile. putem in schimb sa facem educatie, asta da, produce rezultate. Practic insa e mult mai greu sa educam traficul, magarii, ciobanii, soferii, e mult mai usor si eficient sa ne educam pe noi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1. - mersul noaptea in romania nu e "detaliu", e ceva care face diferenta intre un drum frumos si un accident urat (sau chiar o tragedie). daca magarul ala era pe drum si afara era lumina, crezi ca s-ar mai fi intamplat accidentul de fatza ?

2. - sa-l intrebam pe Sebi mai bine daca avea faza lunga sau nu. eu cand trebuie sa schimb scurta, noaptea, daca vine ceva din fata, reduc pana la 30-40 (spre deosebire de masina, cand mai merg si pe ideea "daca e vreo groapa, asta e, dau in ea, masina rezista").

3. - instinctual vorbind - pe motocicleta, instinctul de cele mai multe ori te impinge sa faci exact ce nu trebuie - cum ar fi sa blochezi rotile la franare, cum ar fi sa franezi cand esti in curba, in loc sa te inclini si mai mult, ca sa poti lua curba. deci de cele mai multe ori trebuie sa reactionezi logic, nu instinctual. daca in loc de magar era un caine, crede-ma, solutia cea mai buna e sa intri direct in el, frontal, incercarea de evitare risca sa te dezechilibreze si sa cazi, abordarea frontala risca doar sa te zguduie un pic.

 

Nu vreau sa acuz pe nimeni de accident, ci doar sa subliniez o idee simpla - putem sa acuzam pe cine vrem, insa acuza nu produce rezultate, efecte palpabile. putem in schimb sa facem educatie, asta da, produce rezultate. Practic insa e mult mai greu sa educam traficul, magarii, ciobanii, soferii, e mult mai usor si eficient sa ne educam pe noi.

 

1. daca ar fi sa o luam asa...in romania nu e de mers pe motor la ce soferi sunt.. nu?

2. de acord

3. in situatii limita intervine instinctul...spun din experienta ca nu mai rationezi..actionezi direct - de aci gandesc eu ca e treaba cu "facut pentru" in sensul ca are reactie de moment.

 

 

in alta ordine de idei: Sebi, Ruxy SANATATE MAXIMA, eu nu mai postez pentru ca se deviaza de la subiect si se pierde esentialul

 

numai bine

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...