Sari la conținut

Cum M-am Varsat Io Prima Data...


scabron
 Share

Postări Recomandate

in urma cu o saptamana, mi-am facut si io "botezul". sa incepem cu firul evenimentelor.

 

pe la pranz, cand e traficu mai fain, eram pe pache protopopescu la semaforu de la foisor, in directia universitate. depasisem coloana pe exterior si asteptam cuminte verdele. se da verde, eu plec cu demaraj de motor de 750 cc cu gandu ca pe sinele alea de tramvai si pe piatra aia cubica chiar nu voi sa imi fac griji ca am bibiuri calare pe mine. repet, eu eram pe exterior maxim. in acelasi timp, de pa banda 2 pleaca unu cu o solenta parca, da ca din pusca. in modul lui dragutz, omul cam incepuse sa ma forteze pe contrasens. asa ca las putin gazul si ma bag in spatele lui pe banda 2, atent tot timpu in retrovizoare la blocu compact de masini de plecasera mai linistit de la semafor si veneau dini spate. intre timp ii dadusem deja a 3-a si avem pe la 40 si ceva la ora. si ma gandesc io ca cel mai cuminte ar fi totusi sa nu stau intre curu lu nea vitezistu si restul lumii ci sa trec pe banda 1. ceea ce execut, pana sa se termine intersectia. numai ca... surpriza. imediat dupa statia de 311/trolee era oprita catai duba cu avariile. panichez, strang prea tare frana fatza, o blochez. yamaha STNR e motor inalt si greu, se cabreaza, ma arunca peste bord. motoru se duce intai in bot, dup-aia in coada si se mai invarte/târâe de 2-3 ori pe stanga. io cad pe partea stanga, ma rostogolesc si dup-aia ma opresc târâit.

 

damage eu:

sa incepem prin a spune ca aveam casca full si geaca touring textila cu protectii hard coate si umeri; manuși de piele, da nu de moto. deci. eu genunchi stang julit bine si lovit, incheietura piciorului julita/arsa si oarecum sucita. puteam totusi sa calc in el. intindere musculara la bratul stang. in rest... minore. amu, dupa 7 zile, sunt 90% OK.

 

damage motor:

aici vorbim de ce am reusit sa retin atunci, cand eram inca full de adrenalina. dupa accident am dus motorul la niste cunostinte in curte si de atunci nu l-am mai vizitat, ca am zis sa ma pun io intai pe piciore. deci:

- carenaju de fibra de sticla plesnit / julit... pe ambele parti si mai ales bot;

- wind-shield-u mucificate;

- bratele de metal care tin ansamblu spate (aripa, numar, far) rupte;

- ansamblul de ceasuri de bord sarita de la locul ei si urechile de prindere rupte;

- ambreiaj rupt (maneta), colierul care tine indicatorul de la lichid de frana rupt;

- schimbator de viteze turtit maxim, scarita stanga turtita maxim, capacu schimbatorului si rezervoru julite;

nu am putut sa ii dau cheie ca era blocata in viteza si ambreiaj muci. o sa ma duc maine sa o studiez mai pe indelete si sa o trag si in poza.

 

 

 

 

 

 

acum sa trecem la "kids, what did we learn from this". o sa le pun cam in ordinea care imi vin mie in cap. nu ma hazardez sa fac o ordine a importantei.

 

 

#1. sistemu de permis pt moto din romania e o fabrica de kamikadze ambulanti

sa incepem cu faptu ca ~100 km pe motor. incepator. rookie. treminasem scoala relativ recent. luasem poligonul cu brio (bine, am mutat un jalod din loc, da nea politzistu o inchis ochii). instructorul auto cu care am facut (nu dam nume, da e figura f cunoscuta pe ilioara) m-a ajutat perfect sa iau traseul. si atat. nu sunt nici primul, nici ultimul care si-a zis "lasa, bre, ca invatz io dup-aia de la amici, ma uit la tutoriale, ma mai duc pe amcart la tunari... amu sa am io plasticu roz".

la mine, din cate vad, au fost 2 factori majori care au dus la accident:

- nu am fost in stare sa ma vad tot ce se intampla in trafic. eu pazeam masinile de veneau de pe contrasens, il pazeam pe zmeul care ma impingea spre contrasens, pe aia de veneau din spate, trecutul de pe exterior pe banda 1, sinele de tramvai si piatra cubica, schimbatul rapid al vitezelor. STNR-u iti ofera o pozitie best in trafic, vezi peste conserve superb. eu insa nu am vazut dubita aia cat o zi de post decat prea tarziu. si am panicat.

- franarea de urgenta a fost efectuata muci. mai testasem io pe poligon opriri de la 60 km/h, mai facusem noaptea cand era gol-golutz oriri la semafor "la limita". dar nu a fost nimeni care pe procesul invatarii sa ma forteze sa franez nu cand vreau eu, ci cand o impune o altceva / altcineva. si care sa imi zica unde gresesc si sa imi dea peste degete dak repetam greselile.

 

 

#2. echipamentul de protectie e sfant

din cate va ziceam, mi-am cam bushit picioru stang. mare parte a impactului insa a fost suportat de brate. si mai exact de protectiile hard de la geaca. s-a cam gaurit in vre-o 2 locuri de la frecare, dar si-a facut admirabil treaba. acum va trebui sa ii pun niste petice mari de piele tzapanoasa, dar ce mai conteaza.

casca s-a julit si ea putin pe cozoroc (am airoh s4, combinatia aia intre cross si full), dar daca razuiam cu tampla asfaltul... aici tre sa cugete mai ales cei ce poarta open-face sau idioteniile alea de brain-cap.

manusile erau de piele dar normale, nu de moto. totusi, desi ele sunt cam varza, nu am nici macar o zgarietura pe mana.

genunchere / bocanci... bine ar fi fost sa fi avut :rusinica:

 

#3. motoristi chiar se ajuta intre ei

desi nu am patit chiestii f grave, dupa accident eram cam sifonat, adrenalina... inclusiv baietii de la SMURD mi-am bagat niscai oxigen la un moment dat. printre cei de pe margine care au sunat la salvare, mi-au repus motoru pe roate si l-au tras aproape de bordura a fost si un tip care a luat cheile din contact, a fost tot timpu pe langa. ce mai, desi intarzia la munc a stat de kuru meu peste juma de ora. la un moment dat mi-a zis ca si el e motorist si ca a trantit-o cu ceva vreme inainte. nu-sh' de ce, da parca dintr-o data m-am simtit mai in siguranta sa stiu ca mai era un motorist in zona.

maestre, nu stiu cum te cheama, dak o sa citesti ever topicu, da multzam fain.

Editat de scabron
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poti te rog sa spui si cata experienta in traficul din Bucuresti ai?

Indiferent de categorie sau mijloc de transport.

 

in contextul in care ratb-u si autopasu nu cred ca se pun, ~1 an pe bicicleta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Te-ar fi ajutat enorm experienta in trafic. Atentie distributiva, alea alea. Si nu mi-o lua in nume de rau, dar poate ar fi fost bine sa faci pe 'masina' pana te inveti cu traficul. Plecat in tromba si zigzag la viteza poti face cu motorul, insa daca nu ai experienta risti sa nu poti evita la timp ceva neasteptat.

 

Nasol de tine. Insanatosire grabnica (si completa!) si vezi ce faci cu STul!

Editat de switch
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

bine ca nu ai patit mai rau. oricum ti-ai luat motor prea mare pentru 0 experienta in trafic .

 

nu ti scot ochii, nu ti fac teorie. slava cerului ca esti intreg. ai grija ca oamenilor nu prea le pasa si unii la stop zic "hai ma ne dam" ? si pleaca cu scart si alte alea. altii te sicaneaza din spate ca vor ei sa mearga mai tare tu fiind pe banda 2 si mergand cu 60 . sint tot felul de dementi.

 

casca bine ochii, foloseste excesiv oglinzile si sfatul meu, ia ti permis de B si mergi vreun an cu el in paralel cu mobra daca nu chiar fara mobra.

 

bafta multa si succes la reparat motorul

Editat de adriandracul
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

in contextul in care ratb-u si autopasu nu cred ca se pun, ~1 an pe bicicleta.

Nu pot decat sa intaresc sfatul celor de mai devreme, si anume:

 

Invata traficul in ceva mult mai putin riscant.

Asta doar ca sa-ti maximizezi sansele de a te bucura de mototcicleta.

Si apoi, pana cand nu-ti iei botezul celor 2 km in 2 doua ore in conserva in Bucuresti, nici nu cred c-o sa apreciezi motorul la justa valoare.

nu zic ca nu se poate asa cum vrei tu, doar ca e f multe ori mai riscant.

Am peste un deceniu de trafic de Bucale si cosiderabil peste 100000km cu conserva, si cu toate astea inca sunt situatii care ma pun in dificultate.

Poate n-oi avea io talent la condus, nu zic nu, da' nu cre dca asta-i motivul :rusinica:

 

Oricum, insanatosire grabnica, si multa atentie si prudenta si prudenta si prudenta si prudenta si prudenta....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

oricum ti-ai luat motor prea mare pentru 0 experienta trafic experienta trafic.

 

bre, initial gandeam ca nu e chiar asa. da cu timpu m-am convins. si vorbim aici de 2 factori: greutate si putere. problema mea, si cred ca nu doar a mea, e ca io is genu de se ataseaza de lucruri. adik imi displace profund iseea de a lua anu asta u 125, peste un an un 250 si dup-aia mai puternice. asa ca am zis ca iau monstru si merg ca pe oo. si asa am si mers o vreme. pana am inceput sa prind curaj si sa ma simt stapan pe motor.

 

sper ca incepatorii care o sa citeasca postu asta sa bage bine la cap ce zic io amu: motoru e o chestie care "te fura". mult mai mult decat o masina, iti da sentimentu ca esti haiduc si ca po sa haiducesti prin trafic. uneori nici nu constientizezi asta. pan sa am accidentu si io mersesem super linistit. dar e ceva in tine care iti zice "hai de data asta sa impingem putin mai departe limita". morala: intai esti tu f sigur pe tine si pe motor, vezi tot ce e de vazut in trafic si dup-aia ridici stacheta.

 

eu de scapat am scapat f f ieftin. da nici nu vreau sa ma gandesc daca venea vre-unu tare pe banda 1 si dadea peste mine sau de se ducea motoru in oamenii de stateau in statia de autobuz pe langa care treceam.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...adik imi displace profund iseea de a lua anu asta u 125, peste un an un 250 si dup-aia mai puternice. asa ca am zis ca iau monstru si merg ca pe oo. si asa am si mers o vreme. pana am inceput sa prind curaj si sa ma simt stapan pe motor.

 

sper ca incepatorii care o sa citeasca postu asta sa bage bine la cap ce zic io amu: motoru e o chestie care "te fura". mult mai mult decat o masina, iti da sentimentu ca esti haiduc si ca po sa haiducesti prin trafic. uneori nici nu constientizezi asta. pan sa am accidentu si io mersesem super linistit. dar e ceva in tine care iti zice "hai de data asta sa impingem putin mai departe limita". morala: intai esti tu f sigur pe tine si pe motor, vezi tot ce e de vazut in trafic si dup-aia ridici stacheta....

 

Hehehe! :rusinica:

Era cu ceva vreme in urma pe forum unu' de-si zicea categoria "A"(cred ca n-a fost user sa nu-l fi injurat cel putin o data pentru ca tot repeta acelasi lucru, ca o moara stricata)...intre timp a fost banat...cred!Ce la fix i-ar fi picat fraza de mai sus.... :D

 

Bine ca ai constientizat chestia asta si ca ai scapat intreg.Repara motorul si ia-o incetinel pana iti cresc "penele"...

Bafta! :blink:

Editat de Kassu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

bre, initial gandeam ca nu e chiar asa. da cu timpu m-am convins. si vorbim aici de 2 factori: greutate si putere. problema mea, si cred ca nu doar a mea, e ca io is genu de se ataseaza de lucruri. adik imi displace profund iseea de a lua anu asta u 125, peste un an un 250 si dup-aia mai puternice. asa ca am zis ca iau monstru si merg ca pe oo. si asa am si mers o vreme. pana am inceput sa prind curaj si sa ma simt stapan pe motor.

 

sper ca incepatorii care o sa citeasca postu asta sa bage bine la cap ce zic io amu: motoru e o chestie care "te fura". mult mai mult decat o masina, iti da sentimentu ca esti haiduc si ca po sa haiducesti prin trafic. uneori nici nu constientizezi asta. pan sa am accidentu si io mersesem super linistit. dar e ceva in tine care iti zice "hai de data asta sa impingem putin mai departe limita". morala: intai esti tu f sigur pe tine si pe motor, vezi tot ce e de vazut in trafic si dup-aia ridici stacheta.

 

eu de scapat am scapat f f ieftin. da nici nu vreau sa ma gandesc daca venea vre-unu tare pe banda 1 si dadea peste mine sau de se ducea motoru in oamenii de stateau in statia de autobuz pe langa care treceam.

 

 

 

pai scrie pe aici pe forum pe undeva ca riscul cel mai mare sa te tavalesti e atunci, in primul an cand prinzi curaj si devii mai sigur pe tine.

 

tin cont de chestia asta de fiecare data cand imi vine sa inclin prea mult bestia sau sa i dau in gusa. ca intruderul bate orice chopper clasa 750 800 la demaraj din orice viteza la orice viteza. cand l-am luat de la brasov, primul meu motor, am venit direct pe el, am prins ploaie si tot tacamul, daca nu aveam experienta in trafic de B muream de 50 de ori. bat apa in piua pe treaba asta.

 

nu l-am trantit deloc in cei 2000 km pe care i-am facut deja cu el din sept si pana acum si nici nu am de gand.

 

invata sa folosesti eficient frana spate combinata cu cea fata combinate amandoua cu frana de motor . ca mot tau poate sa opreasca bine de tot ca e puternic. in stilul mai sus mentionat am reusit sa opresc de la 70 km/h in 10-15 metri . fara poponeata taras si fara pasager calare pe mine.

 

 

bafta multa.

Editat de adriandracul
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Frate nu stiu care e treaba cu Bucurestiul vostru, am intrat de cateva ori cu motoreta in minunatul oras din fericire nu am avut nici un incident insa ocazii de a matura asfaltul au fost garla. Cu inima in gat, oole mici,mici, si ochii in coispe am reusit sa ies din oras si sa rasuflu linistit, " ups, i did it again" :rusinica: , deci respect pt cei motorizati di bucale. De multe ori placerea de a merge in Bucuresti cu moto a disparut si am folosit conserva, mai greu si costisitor insa mai sigur din punctul meu de vedere. Din cate am vazut am facut o alegere buna oarecum.

Asfalt uscat!

P.S. Pentru bucuresteni conservari " Huuuuooooo" :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

chestia pe care io tin sa o subliniez e ca in cazul accidentului asta a fost vorba de o GRESEALA NEFORTZATA.

 

si ca, mai ales in cazul incepatorilor din bucuresti, sunt o groaza de factori care pot duce la belele. io incerc aizi sa prezint cat mai clar situatia pt ca daca nu inveti din greseli, ale tale sau ale altora, atunci chiar esti pa.

 

 

 

in alta ordine de idei...

in accidentul cu pricina nu am mai fost implicat nimeni inafara de mine si de motorul meu. baietii de la SMURD (f rapizi si f eficienti) mi-au luat datele ca aveau p-acolo de completat formularele lor. un nea tablagiu a venit pe la o bucata s-a sucit putin, s-a convins ca la mine nu e grava treaba, a mormait ca "am un accident mai grav in zona, ma duc la el si ma intorc mai incolo" si s-a tirat. fara sa imi ia mie nici o data. numerele pe motor sunt rosii si oricum deja expirate.

 

intrebarea mea acum este... are rost sa ma mai chinui cu mersul la "accidente usoare"? casco oricum nu am sa imi trebuiasca constatare. reparatiile oricum voi sa le fac la un nea particoler si nu la vre-un service magnific. stau sa ma gandesc ca banii dati pe duba/remorca, bericile la 4 amici care sa ma ajute sa o urc/cobor... mai bine i-as folosi la acizitionat un crash-bar. stiti cum e, noi nu incurajam ilegalitatile sub nici o forma, da ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

panichez, strang prea tare frana fatza, o blochez.

 

Exerseaza mult franarea de urgenta... Este cel mai important lucru pe care trebuie sa-l stie un motociclist, dupa parerea mea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

din ce am inteles eu ai ~100 km? eu primii 1000 nu i-am facut singur si in nici un caz in bucuresti, asa am ajuns sa cunosc oarecum motorul la drum lung. Si mai aveam si 8 ani de B. Ce sa zic te-ai cam riscat incepator fara pic de experienta in condus sa mergi singur. Au zis corect baietii sa combini frana fata+spate. Eu la prima situatie naspa am blocat fata si cazatura a fost usoara dar dupa 5000 de km la aceeasi situatie n-am mai blocat nimic, am evitat.

Cat despre faza cu politia nu prea vad ce ai putea sa mai faci peacolo...daca nu o faci la un service autorizat sa-i faci proces verbal. Eu daca as fi in situatia asta nu m-as mai duce.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu primii 1000km i am facut in bucuresti, daca nu ai GHINION si esti FOARTE atent, e ok. Dar parerea mea e ca la inceput e FOARTE bine sa mergi singur, in ritmul tau, nu dupa altii eventual mai experimentati care merg mai tare, si dupa care va trebui sa te ti si sa mergi fortat!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ca proaspat incepator cu aprox 1300 km facuti sezonu asta (ca abia acum am si eu 2 roti) votez pentru mersul solo la inceput, prin locuri cat mai libere cu putinta. cum s-a zis mai sus, daca esti singur tu impui ritmul, si nu ai fata de cine sa ramai in urma sau mai stiu eu ce.

 

In astia 1300 km, am patit urmatoarele: derapat cu fata pe pietris, blocat fata pe praf, si alunecat cu spatele pe o frumusete de balega, pe care culmea nu am vazut-o, dar din fericire toate s-au intamplat la viteza mica (indeajuns de mica incat sa pot controla); la blocarile rotii fata am eliberat frana imediat si motoreta si-a revenit imediat, singuru lucru afectat fiind oole care au ajuns pe rezervor (nu stiu exact cauza).

 

Si cum mai zic baietii, experienta in trafic, daca se poate pe 4 roti, ajuta enorm. eu am cca 100 de mii pe 4 roti, si gand sunt pe moto am toate reflexele in ceea ce priveste asigurarea, asa ca imi permit sa fiu atent la moto mai mult.

 

Bafta si multa grija.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ca proaspat incepator cu aprox 1300 km facuti sezonu asta (ca abia acum am si eu 2 roti) votez pentru mersul solo la inceput, prin locuri cat mai libere cu putinta. cum s-a zis mai sus, daca esti singur tu impui ritmul, si nu ai fata de cine sa ramai in urma sau mai stiu eu ce.

 

In astia 1300 km, am patit urmatoarele: derapat cu fata pe pietris, blocat fata pe praf, si alunecat cu spatele pe o frumusete de balega, pe care culmea nu am vazut-o, dar din fericire toate s-au intamplat la viteza mica (indeajuns de mica incat sa pot controla); la blocarile rotii fata am eliberat frana imediat si motoreta si-a revenit imediat, singuru lucru afectat fiind oole care au ajuns pe rezervor (nu stiu exact cauza).

 

Si cum mai zic baietii, experienta in trafic, daca se poate pe 4 roti, ajuta enorm. eu am cca 100 de mii pe 4 roti, si gand sunt pe moto am toate reflexele in ceea ce priveste asigurarea, asa ca imi permit sa fiu atent la moto mai mult.

 

Bafta si multa grija.

Adevarat! Eu doamne ajuta, prea multe ocazii sa pic n-am avut, DAR (unii o sa zica ca sunt idiot) de multe ori cand era liber si prindeam piatra cubica, sau uneori putina ploaie ...acceleram brusc fiind in viteza 1 (la viteza mica) ca sa o fac sa derapeze. In felul asta am inceput sa imi dau seama cam cum se duce cand derapeaza. O data am patit asta in curba cand eram aplecat si ud pe jos (fara sa fac intentionat), am accelerat un pic si a alunecat spatele, dar am luat mana din gaz si s-a redresat!

 

Adevarat! Eu doamne ajuta, prea multe ocazii sa pic n-am avut, DAR (unii o sa zica ca sunt idiot) de multe ori cand era liber si prindeam piatra cubica, sau uneori putina ploaie ...acceleram brusc fiind in viteza 1 (la viteza mica) ca sa o fac sa derapeze. In felul asta am inceput sa imi dau seama cam cum se duce cand derapeaza. O data am patit asta in curba cand eram aplecat si ud pe jos (fara sa fac intentionat), am accelerat un pic si a alunecat spatele, dar am luat mana din gaz si s-a redresat!

si as mai recomanda chiar si blocarea spatelui ..de exemplu la semafor cand ajungi primul si mai ai 5 metri, apesi frana pana vezi ca se blocheaza spatele. In felul asta iti dai seama cat de mult tre sa apesi in trafic ca sa NU il blochezi, iar in cazul in care totusi l-ai blocat sa ai idee "cu ce se mananca"

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

intrebarea mea acum este... are rost sa ma mai chinui cu mersul la "accidente usoare"? casco oricum nu am sa imi trebuiasca constatare. reparatiile oricum voi sa le fac la un nea particoler si nu la vre-un service magnific. stau sa ma gandesc ca banii dati pe duba/remorca, bericile la 4 amici care sa ma ajute sa o urc/cobor... mai bine i-as folosi la acizitionat un crash-bar. stiti cum e, noi nu incurajam ilegalitatile sub nici o forma, da ...

 

Pai... ti-ai raspuns singur. Bine, asta cu conditia sa nu te caute ei pe tine, dar, din cate ai zis, nu-i cazul.

Oricum, ia-o mai usor, lipsa experientei in trafic o sa iti mai creeze probleme. ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut.

 

Chestia asta cu exersatul franarii de urgenta... depinde si de starea de moment, de reflexe, parerea mea.

Asta e tocmai scopul exersarii: manevrele sa devina reflex.

 

 

Cel mai important mi se pare sa stii limitele de blocare a rotilor, si sa nu te panichezi. 

Parerea mea este ca degeaba exersezi franari, evitari in mediu controlat, daca intr-o situatia reala te pierzi si lasi instinctul de conservare sa preia controlul. Trebuie lucrat si la starea psihologica. 

 

 

Recuperare usoara...

 

;)

Editat de Kosh
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Scabron,

 

felicitari pentru auto-analiza. Eu unul sunt de parere ca a fost foarte bine ce si cum ti s-a intamplat. Busheala asta te-a urcat cateva grade in experienta si invatare. E bine ca n-a durut prea tare, e bine ca nu va costa prea scump. Eu unul cred ca pana nu cazi cu motorul.. nu ajungi sa il "simti" suficient de bine. Se cade cu schiurile, cu patinele, cu bicicleta si.. cu motorul. Face si asta parte din invatare. I unele situatii insa aceste prime cazaturi costa foarte mult, prea mult. Mi-e greu sa spun ce e de facut pentru a scadea costurile, cred ca bunul-simt, urechile ciulite si ochii deschisi sunt importante. Insa .. nu stiu cat te-ar fi ajutat condusul cu masina prin Bucuresti desi "suna logic"; dar puteai sa te frigi mult mai tare si cu cativa ani buni de condus la activ. Repet, de cazut.. tot se cade.

 

Ce mi se pare insa foarte important in cazul tau e ca ai avut bunul-simt si "intelepciunea" sa analizezi situatia autocritic si sa tragi niste concluzii. Probabil ca acest bun-simt a fost si cel care te-a oprit din a fi mai erou decat ai fost, te-a facut sa porti si costum si poate din cauza asta consecintele nu au fost foarte grave.

 

Bafta si nu da ST-ul ;).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poftim???

Erau expirate cand ai cazut? Sau au expirat intre timp?

;)

de ce te-ai gandit la asta? eu zic ca au expirat dupa...

sanatate si pacat de motoreta. din greseli se invata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu primii 1000km i am facut in bucuresti, daca nu ai GHINION si esti FOARTE atent, e ok. Dar parerea mea e ca la inceput e FOARTE bine sa mergi singur, in ritmul tau, nu dupa altii eventual mai experimentati care merg mai tare, si dupa care va trebui sa te ti si sa mergi fortat!

nu primii pasi pe motocicleta te omoara ... nop ... nu primii ... ci urmatorii dupa primii .... esti mult mai pasibil sa te faci "terci" atunci cand ai 15k sau 20k km sub dos ... abia atunci incep sa iti intre in cap figuri de stil de genul "sunt bun", "sunt deosebit", "deja sesarul (septarul) nu ma mai satisface, cam care or fi ofertele la R1, Busa, sau Wakasaki 1400???" ... daca vreodata ti se infiripa in cap vreo idee precum ca motorul tau nu mai e indeajuns de agil pt tine mai bine iti dai un genunchi in dinti... cine stie, poate iti revii ... sunt putini posesori de mobre de viteza care au scos macar 80% din ce poate "animalutul" ... dar sunt asa de multi care se cred prea buni pt un sesar dupa doar cateva mii de km ...

numai bine

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu primii pasi pe motocicleta te omoara ... nop ... nu primii ... ci urmatorii dupa primii .... esti mult mai pasibil sa te faci "terci" atunci cand ai 15k sau 20k km sub dos ... abia atunci incep sa iti intre in cap figuri de stil de genul "sunt bun", "sunt deosebit", "deja sesarul (septarul) nu ma mai satisface, cam care or fi ofertele la R1, Busa, sau Wakasaki 1400???" ... daca vreodata ti se infiripa in cap vreo idee precum ca motorul tau nu mai e indeajuns de agil pt tine mai bine iti dai un genunchi in dinti... cine stie, poate iti revii ... sunt putini posesori de mobre de viteza care au scos macar 80% din ce poate "animalutul" ... dar sunt asa de multi care se cred prea buni pt un sesar dupa doar cateva mii de km ...

numai bine

In principiu remarca e buna, dar ar fi mai bine sa o exprimi in putere si cuplu decat in sute de cc, ca e o diferenta enorma intre diverse categorii de motociclete. Cand am vazut ca iti vin fumurile dupa 15-20,000km m-am gandit ca s-a dus dracului planul meu de a trece de la Eliminator de 250 la ala de 600cc anul viitor probabil dupa ce implinesc 20,000km (ca acum am cam 13,500 pe motor si inca 15-16,000 pe mopede si scootere), dar dupa aia am vazut ca tu ai vitezana, si ar trebui spus clar ca eu vreau sa fac upgrade de la 27 la 61CP in timp ce o vitezana mai noua are la aceiasi 600cc cam dublu (adica in jur de 115CP). In plus mai era pe aici pe un topic remarca unuia care a trecut de la enduro de 250cc la vitezana de 750cc si care zicea ca vitezana e moale prin oras/la turatii mici daca nu ti-o cauti neaparat (adica sa o tii la peste 10,000RPM) ca capra lui cea veche se scula pe o roata chiar si in vitea a III-a daca-si scapa mana in gaz.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...