Sari la conținut

Postări Recomandate

a fost o gluma, altfel nu puneam iconita zambareata.

 

 

 

 

ok, atunci este in regula!

 

Am postat pe topicul asta nu pentru a ma baga in seama - vad ca se practica destul de des acest lucru - ci pentru ca mi se pare normal sa nu ne jucam cu "treburi serioase"!

 

Stiu ce inseamna un lant rupt si explozia la o roata cu camera - pe linga faptul ca AMBELE SUNT LA FEL DE PERICULOASE, e bine sa fim pregatiti pentru a rezolva astfel de situatii, atunci cind ele apar!

 

Acesta a fos motivul pentru care am postat si eu - ideea de a fi de ajutor.

 

Nu ma consider un guru in motociclism - si k atare nu trebuie luat de bun ce spun eu - dar de fiecare data cind pot ajuta cu ceva, o fac cu placere!

 

In alta ordine de idei, sunt un tip destul de glumetz si serviabil - cei ce ma cunosc cred ca o pot confirma - insa ma deranjeaza ironia!

 

 

Toate cele bune,

 

Aurelian

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 80
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

ok, atunci este in regula!

 

Am postat pe topicul asta nu pentru a ma baga in seama - vad ca se practica destul de des acest lucru - ci pentru ca mi se pare normal sa nu ne jucam cu "treburi serioase"!

 

Stiu ce inseamna un lant rupt si explozia la o roata cu camera - pe linga faptul ca AMBELE SUNT LA FEL DE PERICULOASE, e bine sa fim pregatiti pentru a rezolva astfel de situatii, atunci cind ele apar!

 

Acesta a fos motivul pentru care am postat si eu - ideea de a fi de ajutor.

 

Nu ma consider un guru in motociclism - si k atare nu trebuie luat de bun ce spun eu - dar de fiecare data cind pot ajuta cu ceva, o fac cu placere!

 

In alta ordine de idei, sunt un tip destul de glumetz si serviabil - cei ce ma cunosc cred ca o pot confirma - insa ma deranjeaza ironia!

 

 

Toate cele bune,

 

Aurelian

 

Orice informatie OnTopic este binevenita, mai ales cand este rodul experientei cuiva.Am lansat acest topic nu numai pt mine, ci pt toti motociclistii mai putin experimentati in special in enduro-touring-adventure care sa stie ce sa-si puna in trusa de scule in special, pt ca nu poti merge la lupta fara arme :laugh:

 

Mi-am alcatuit o trusa moto cu sculele principale, si n-are decat 3kg.

Iata si poza ei:

 

Am in ea si o cheie cam ciudata, dar f buna, are 8 chei intr-una, si arata asa:

 

Daca nu se vede in poza, cheia are urmatoarele marimi incluse: 10-12-13-14 la un capat si 17-19-22-24 la celalalt :D

post-37088-1228217696_thumb.jpg

post-37088-1228217839_thumb.jpg

post-37088-1228217853_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

toate bune, da' numa eu as adauga si o camera macar?

preferabil 2, un 17 si un 21.

trusa de prim ajutor este pe louis , la 8 euro cred, 34lei la sebi, that's a must-have!

nu ti se pare importanta pana ajungi sa ai nevoie de ea...

 

hopa, am aruncat un ochi mai atent, e la promotie, 4euro!!!

post-14709-1231639802_thumb.jpg

Editat de macicasan
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

toate bune, da' numa eu as adauga si o camera macar?

preferabil 2, un 17 si un 21.

trusa de prim ajutor este pe louis , la 8 euro cred, 34lei la sebi, that's a must-have!

nu ti se pare importanta pana ajungi sa ai nevoie de ea...

 

hopa, am aruncat un ochi mai atent, e la promotie, 4euro!!!

 

Pai da, mai ales ca majoritatea enduro-turerelor au camera(numai de ceva Honda am auzit ca are tubeless)

Si trusa de prim ajutor e f buna.....poate uneori mai importanta decat cea de scule......da domne feri sa se ajunga acolo

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Cred ca abordarea e gresita aici... cel mai bine e sa te uiti la motorul tau, la ce suruburi/piulite/chestii de desfacut sunt pe acolo, si sa iti pui scule cat sa iti demontezi si remontezi intreg motorul cand esti in mijlocul campului. Astfel daca vei avea vreodata nevoie sa faci o mica interventie pe ici pe colo, vei avea toate sculele necesare.

 

Pe langa sculele de demontat, remontat, un spray de pana si niste leviere nu strica niciodata. De asemenea, o rola de izolir, sarma si fire izolate, precum si niste soricei de plastic sunt foarte utili pentru a efectua reparatii 'pe fuga'.

Editat de switch
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe langa sculele de demontat, remontat, un spray de pana si niste leviere nu strica niciodata. De asemenea, o rola de izolir, sarma si fire izolate, precum si niste soricei de plastic sunt foarte utili pentru a efectua reparatii 'pe fuga'.

 

 

Nu uitati scotch-ul american!!! ala repara orice. poti sa si tractezi cu el!!! :)

 

Am zis! Si nu mai face misto de el ca e mai mult decat util. :laugh: Poti chiar sa carpesti un scottoiler artizanal daca iti crapa vreun furtunal sau iti curge vreo garnitura :crack:

Editat de switch
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

poate e scris si nu am vazut

eu am in trusa si o surubelnita cu cap stea intr o parte si cap drept in cealalta

o cheie de butelie de aragaz care o folosesc pt roti

un ciocan mic, o bucata de fier beton de 8 lunga de vreo 20 cm folosita pt scos rulmentii sparti

rezerva de rulmenti pt roti ( le am adaugat la trusa dupa patania unui prieten anul trecut cand s a spart rulmentul pe spate si a trebuit demontata roata si mers in primul oras sa caute sa cumpere, iar rulmentul a fost scos cu o bucata de fier gasit pe sosea si o piatra)

o cutie cu vaselina, o sticla de jumate cu ulei

plus tot felul de tubulare si chei care le-am adaugat prin potrivire: am pus motorul in curte si am ales cele necesare pt a desface orice componenta, sper sa nu fi ratat ceva...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In situatia in care crapa cel de la frina de mina .... merge spatele, da' daca se rupe cel de acceleratie ... nu prea e roza!

Si niciodata nu stii cind se intimpla - mai ales la motoarele mai batrinele, cu mai multi propietari!

 

La fel si la cel de ambreaj - se mai mustacesc, mai agata uneori, si daca nu ai avut motorul de nou sa stii ce e in el ... "te fereste pina te loveste"!

 

Acu' vreo 20 de ani cind aveam cz ... se cam rupeau - cel de ambreaj in special! Asa aveam eu noroc ...!

Partea buna e ca la magazinul Skoda ... aveau de toate!

 

asta cu kitul de cabluri de la luis e super folositoare,mie mi s-a rupt cablul de ambreaj in mijlocul intersectie(si bineinteles ca ma bagasem primu la semafor),s-a oprit motoru si fiind in viteza deabia am tarat-o de acolo.Bineinteles ca toata lumea claxona si injura dar nimeni nu se dadea jos sa ma ajute sa o trag din mijocul strazii :) Cu frana si cu acceleratia te mai descuri dar asta cu ambreaju' mi se pare cea mai nashpa faza(legata de cabluri).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am avut si eu o perioada in care caram dupa mine o gramada. si nu mi-a ajutat. prima data cand nu am luat nimic, pana. se intampla.

 

a mai fost un topic de genul asta acum ceva ani, daca nu ma insel la coltul enduristilor. acolo, un tip a zis o chestie foarte inteligenta :

 

peste trusa de scule, pune si un sul de hartie igienica. cand se strica motoru si te caci pe ele de scule, macar sa ai hartie sa te stergi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am avut si eu o perioada in care caram dupa mine o gramada. si nu mi-a ajutat. prima data cand nu am luat nimic, pana. se intampla.

 

a mai fost un topic de genul asta acum ceva ani, daca nu ma insel la coltul enduristilor. acolo, un tip a zis o chestie foarte inteligenta :

 

peste trusa de scule, pune si un sul de hartie igienica. cand se strica motoru si te caci pe ele de scule, macar sa ai hartie sa te stergi.

:) :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am zis! Si nu mai face misto de el ca e mai mult decat util. :D Poti chiar sa carpesti un scottoiler artizanal daca iti crapa vreun furtunal sau iti curge vreo garnitura :)

 

Nu faceam misto absolut deloc. eu il am sub sa si de acolo nu se misca. e mult mai util decat poate parea la prima vedere. repara si cortul.....si salteaua....sipus pe roti prinde soriceii sa ai priza pe zapada...... :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

Update: O bucatica de tabla moale, si una de tabla oteloasa, si la fel si sarma mai groasa din care se pot confectiona multe in caz de forta majora, iar pt desfacerea si chiar strangerea ORICARUI surub, nu vad sa se fi spus mai sus o dalta si un ciocan de 400g sunt "chei universale" :kiss:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Degeaba car dupa mine atatea scule daca nu ma pricep la mecanica.

Iei 3 kile de scule si apoi te uiti ca curca-n lemne la ea (cel putin in cazul meu).

In afara de pana...cred ca la restul cel mai bine ar fi sa schimbi piesele preventiv ... sa nu astepti sa cada ceva ca sa ai motiv de surubareala...mai ales undeva in camp.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Degeaba car dupa mine atatea scule daca nu ma pricep la mecanica.

Iei 3 kile de scule si apoi te uiti ca curca-n lemne la ea (cel putin in cazul meu).

In afara de pana...cred ca la restul cel mai bine ar fi sa schimbi piesele preventiv ... sa nu astepti sa cada ceva ca sa ai motiv de surubareala...mai ales undeva in camp.

Atunci nu te duce pe coclau fara cineva cat de cat avizat. Iei o tranta si acolo ramai daca nu ai cat de cat afinitate mecanica.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

foarte util acest topic.

 

haideti sa descriu si eu trusa mea de scule:

 

o cheie inelara cu 10-12-14-17 are 4 capete,

sete de imbus

patent

soricei

cateva suruburi de carena si piulite

sarme si cabluri electrice

o cheie reglabila micuta

izolir band

cam atat ...

Editat de Cavaleru
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...

Daca pleci cateva ore, 2 zile sau 3 saptamani... nu-i tot aia! Bagajele sunt altele iar sculele din bagaje ar trebui sa tina seama de "riscul de stricaciune", care este direct prop. cu durata excursiei. Ia bagati un oki aici, poate totusi i se pare cuiva interesant :wacko: : http://www.advromania.ro/index.php?option=...6&Itemid=67

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

La inceputul sezonului am coborat in fata blocului cu un set de chei mai mult decat complet, cu aparatul de fotografiat si m-am pus pe pozat cam toate suruburile/piulitele de la motocicleta si cheile aferente lor.

Aveam prosul obicei de a cara mai mult decat aveam nevoie. Acum, trusa de scule s-a redus simtitor ramanand in ea doar cheile de care am strict nevoie.

Din experienta proprie, nu recomand cheile fixe. Mai ales la motociclete vechi, la ale caror suruburi sunt sanse foarte mari sa se fi umblat des.

Preferabil inelare. Dintre acestea imi plac mai mult cele cotite.

post-3763-1240086147_thumb.jpg

Mi-au placut f. mult si niste inelare cu interior hexagonal. Foarte solide. Odata prins surubul sau piulita nu exista riscul de a-ti aluneca cheia pe el sau de a-i rotunji marginile.

Foarte bune de asemenea si tubularele.

post-3763-1240086399_thumb.jpg

Asta fiindca de multe ori nu poti accesa diverse locuri fara ele si prelugitoarele aferente. Ele, impreuna cu prelugitoarele si capetele cu cricket ingreuneaza mult trusa dar fac diferenta intre operatiuni de cateva minute si cele de cateva zeci de minute.

 

In alta ordine de idei (desi cred ca s-a mai discutat) - nu o data, fiind prin magazine de produse moto, am observat persoane ce platesc sume de genul 25-30 de ron pe niste kituri de cabluri care nu valoreaza nici o treime din pretul asta. In piete, la standurile de biciclete/scutere se gasesc cabluri de toate grosimile, cu dimensiuni intre 1,5 si 2 m lungime. Preturile sunt in jurul a 2-3 ron bucata. La 0,5 - maxim 1,5 ron gasiti toate dimensiunile de blocatoare.

 

(Pentru cine nu crede in necesitatea sculelor:)

Desi am mai pus un 150 g in trusa, m-am bucurat sa am pe acolo si un cleste de taiat sarma. Nu spun ca un patent nu ar fi facut treaba, dar a mers mult mai repede (inca ma chinui sa ii scot plasticul de pe manere, dar se pare ca la el le-au lipit ceva mai serios).

 

post-3763-1240085690_thumb.jpgpost-3763-1240085698_thumb.jpg

post-3763-1240085704_thumb.jpgpost-3763-1240085729_thumb.jpg

Editat de Popescu_ MihailRaul
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La inceputul sezonului am coborat in fata blocului cu un set de chei mai mult decat complet, cu aparatul de fotografiat si m-am pus pe pozat cam toate suruburile/piulitele de la motocicleta si cheile aferente lor.

Aveam prosul obicei de a cara mai mult decat aveam nevoie. Acum, trusa de scule s-a redus simtitor ramanand in ea doar cheile de care am strict nevoie.

Din experienta proprie, nu recomand cheile fixe. Mai ales la motociclete vechi, la ale caror suruburi sunt sanse foarte mari sa se fi umblat des.

Preferabil inelare. Dintre acestea imi plac mai mult cele cotite.

 

Mi-au placut f. mult si niste inelare cu interior hexagonal. Foarte solide. Odata prins surubul sau piulita nu exista riscul de a-ti aluneca cheia pe el sau de a-i rotunji marginile.

Foarte bune de asemenea si tubularele.

 

Asta fiindca de multe ori nu poti accesa diverse locuri fara ele si prelugitoarele aferente. Ele, impreuna cu prelugitoarele si capetele cu cricket ingreuneaza mult trusa dar fac diferenta intre operatiuni de cateva minute si cele de cateva zeci de minute.

 

In alta ordine de idei (desi cred ca s-a mai discutat) - nu o data, fiind prin magazine de produse moto, am observat persoane ce platesc sume de genul 25-30 de ron pe niste kituri de cabluri care nu valoreaza nici o treime din pretul asta. In piete, la standurile de biciclete/scutere se gasesc cabluri de toate grosimile, cu dimensiuni intre 1,5 si 2 m lungime. Preturile sunt in jurul a 2-3 ron bucata. La 0,5 - maxim 1,5 ron gasiti toate dimensiunile de blocatoare.

 

(Pentru cine nu crede in necesitatea sculelor:)

Desi am mai pus un 150 g in trusa, m-am bucurat sa am pe acolo si un cleste de taiat sarma. Nu spun ca un patent nu ar fi facut treaba, dar a mers mult mai repede (inca ma chinui sa ii scot plasticul de pe manere, dar se pare ca la el le-au lipit ceva mai serios).

 

Si eu folosesc tubulare si inelare cat mai des posibil, pt a proteja capetele suruburilor. Dar sunt situatii cand doar o cheie fixa poate sa faca treaba.

Offtopic: ce model de cauciuc spate e in pozele cu sarma? Pirelli?

Editat de andrei belcic
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

ce ia fiecare dupa el sa explicat, insa cum le ia nu spune nimeni :unsure:

 

eu dupa ce am rumegat la netul asta, am ajuns la doua variante

 

1. cea profi. cu sistem de siguranta si pe care as tine-o tot timpul pe mobra costa 130 dolari

si arata asa:

IMG_2611.jpg

 

2. a doua varianta este cea de criza spre care tind si eu, si se realizeaza dintr-un termos, insa fara un sistem de siguranta :cheers: si costa 14 lei (termosul) + 5 lei (colierele si surubaraiele) deci in jur de 7 dolari - monarea o voi face tot ca la cea de sus - insa pe asta o voi instala doar la turele mai lungi de 3-4 zile

 

termos%20sapir%200,5%2022.JPG

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

termosu are dezavantaju ca are filetul pe plastic, ar fi bine daca ar fi un filet tot de metal. eventul poti prinde pe el cu nituri 2 urechi si ii pui un lacat astfel incat sa nu umble nimeni la ea.

 

eu ma gandema la 2 cutii de ceai, una in prelungirea celeilate si prinse cu o banda de aluminiu la mijloc care sa serveasca si de suport, eventual si o bucata de cauciuc intre ele pt a asigura etanseitatea si a absobi vibratiile

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

termosu are dezavantaju ca are filetul pe plastic, ar fi bine daca ar fi un filet tot de metal. eventul poti prinde pe el cu nituri 2 urechi si ii pui un lacat astfel incat sa nu umble nimeni la ea.

 

eu ma gandema la 2 cutii de ceai, una in prelungirea celeilate si prinse cu o banda de aluminiu la mijloc care sa serveasca si de suport, eventual si o bucata de cauciuc intre ele pt a asigura etanseitatea si a absobi vibratiile

 

 

depinde ce termos ai, eu am unu care se infileteaza direct pe corpul metalic nu trebuie decat sa ii scot capul de plastic si gata trusa de scule, iar de prins o sa folosesc niste coliere metalice

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...