Sari la conținut

Postări Recomandate

Salutare tuturor, din pacate, se stie ca, la orice motocicleta mai devreme sau mai tarziu i se strica ceva, iar daca acest lucru se intampla pe drum, mai ales la km buni de civilizatie treaba e chiar foarte nasoala daca nu ai cum si mai ales cu ce remedia defectiunea :laugh:

M-am uitat prin tot subforumul acesta si nu am vazut sa se mai fi dezbatut acest subiect as zice eu chiar foarte important; mai ales ca, spre deosebire de alte categorii de motociclisti, enduro-turerii sunt cei mai expusi la asa ceva mai ales in off-road, unde nici nu prea ai cum lasa acolo motorul in siguranta, si ai si de mers pana la cea mai apropiata sursa de rezolvare a situatiei nedorite.

Astfel, mecanic auto dar si de moto fiind, cam stiu ce probleme ar putea aparea la drum, si cu unele chiar m-am confruntat cu succes din fericire, dar si cu ajutorul unui "bade" pt a impriviza ceva temporar.Astfel, am inceput sa-mi alcatuiesc o trusa de scule pt moto, si cand aproape am termint, am vazut ce gabarit a ajuns sa aiba, si de aici dilema.....ce scule au prioritate? :lol:

Am si masina mai vechiutza, in care normal ca, nu e asa mare problema sa pun cam tot ce trebuie pt a fii sigur ca pot remedia orice problema la ea, dar la motor, chiar si cu 3 coburi nu-i asa de usor.

Treaba e ca, vreau sa-mi iau urmatorul motor din categoria asta(pt aprox 30% offroad, restul sosea romaneasca), si chiar daca va fi ori japonez ori BMW sau KTM nu va fii prea nou, deci teoretic mai expus la probleme; astfel as dori sa aflu de la cei cu mai multi km facuti in acest mod, cu ce probleme specifice au avut de a face, si cam ce scule ar fii de o importanta primordiala in trusa de scule.

Intr-o mica parte cam intuiesc pe unele cum ar fi patentul si sirma, surubelnitza, un briceag, cheia de 10, de 13, de 17...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 80
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Cheie de buji, banda izolatoare, eventual o cheie reglabila ca sa inlocuiasca marea majoritate si sa mearga si la roti. Kit de facut pana (asta nu e cheie dar este important).

P.S. In cazul meu si manualul de reparatii sau numere de tel de la mecanici :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Trusa originala a motocicletei e cea mai buna, plus ce s-a spus mai sus: kit de pana, LEVIERE (se gasesc unele mici, special moto -cauta Buzzetti), pompa mica etc.

Ca o chestie logica, te uiti la moto si vezi care suruburi sint majoritare, si te gindesti cam ce ar trebui sa desfaci ca sa ajungi la diverse subansamble (roti, frine, carenaj, bujii, carburatoare samd).

Editat de cristi-mic
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

post-4576-1227465086_thumb.jpg

 

Salut,

inafara de trusa motocicletei, camere, pompa aer electrica si alte citeva maruntisuri o mai am si pe ceea din poza (nu plec nicaieri fara ea).

Editat de mae
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

post-4576-1227465086_thumb.jpg

 

Salut,

inafara de trusa motocicletei, camere, pompa aer electrica si alte citeva maruntisuri o mai am si pe ceea din poza (nu plec nicaieri fara ea).

Okay, recunosc, dpdv mecanic sunt paralel.. Ai putea, te rog, sa explici* cateva din chestiile alea din poza? Si eventual la ce se folosesc?? :laugh:

 

Danke!! :lol:

 

*ma refer la denumiri, si eventual pe unde se gasesc, daca sunt speciale pentru moto.. detalii d-astea.. :D

Editat de Just_John
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1. deci nu va puneti cu <MAE la truse de scule ca o furati rau

 

aum sa va explic eu ce fac cu SCULELE din trusa mea

 

 

soricelul negru de plastic il folosesc dupa un drum lung pe post de garou sa se mai scoale aia mica

prezervativul e clar la ce..............

 

iar banda metalica cu coliere sa strang ORGANUL sa nu isi dea drumul :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

12 tuburi CO2?!?!

 

Daca faci doua pene chiar sint putine!

 

Okay, recunosc, dpdv mecanic sunt paralel.. Ai putea, te rog, sa explici* cateva din chestiile alea din poza? Si eventual la ce se folosesc?? :laugh:

 

Danke!! :lol:

 

*ma refer la denumiri, si eventual pe unde se gasesc, daca sunt speciale pentru moto.. detalii d-astea.. :D

 

Nu sint speciale de moto, de gasit le gasesti la orice magazin auto.

De folosit: pentru un rezervor spart, o baie de ulei sparta, banala pana, un fir intrerupt.... si daca nu reusesti mai ramine coarda cu care sa o iei la remorca.

Mae

 

Si un link foarte folositor: http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=262998

Editat de mae
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

MAE nu fii bulangiu si zi REAL de ce ai coarda dupa tinne

 

in cazul in care nu mai poate fece nimic cu motorul si e singur in padure

decat sa.l pape ursul mai bine se lega de copac

 

hi hi hi

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

post-4576-1227465086_thumb.jpg

 

Salut,

inafara de trusa motocicletei, camere, pompa aer electrica si alte citeva maruntisuri o mai am si pe ceea din poza (nu plec nicaieri fara ea).

 

Asta da trusa.....nu ma gandisem nici la lipici(super-glue) sau silicon, daca mai pui la acele maruntisuri inca si unele lucruri spuse de altii si de mine in deschiderea topicului mai sus(sfinta sirma, patent mic, surubelnitza, coliere de plastic...) sau poate sunt in cele 2 pungi in care nu prea se distinge in poza, cred ca poate acoperii toate problemele neprevazute :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta da trusa.....nu ma gandisem nici la lipici(super-glue) sau silicon, daca mai pui la acele maruntisuri inca si unele lucruri spuse de altii si de mine in deschiderea topicului mai sus(sfinta sirma, patent mic, surubelnitza, coliere de plastic...) sau poate sunt in cele 2 pungi in care nu prea se distinge in poza, cred ca poate acoperii toate problemele neprevazute :lol:

 

Nu te baza pe trusa de scule la neprevazute, nu exista trusa de scule portabila pentru ele.

In cele doua pungi sint ceva suruburi mai des folosite pe motorul meu si papuci electrici.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai uitat totusi ceva cred ca important, sau nu se distinge in poza: cheie de bujii si macar 2-3 bujii bune.

 

Oricum trusa asta nu cred sa fie prea deranjanta la drum dpdv al gabaritului sau greutatii, deci cred ca, pt un motor care are macar top-case e chiar recomandabila :lol:

 

Nu te baza pe trusa de scule la neprevazute, nu exista trusa de scule portabila pentru ele.

In cele doua pungi sint ceva suruburi mai des folosite pe motorul meu si papuci electrici.

 

Aaaa, ma refeream la probleme neprevazute nu de trusa de scule, ci de tine, de ex i-ai schimbat ceva in graba, si pe drum piesa respectiva se destrange, si oricum conteaza si norocul ca intotdeauna.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu la 2t purtam dupa mine un imbus, 2 chei si niste banda adeziva. Ca norocu ca nu a trebuit sa le folosesc niciodata.

Bujiile mi s-au "terminat", ca norocu, ambele dati la 50m de casa chiar inainte de tura, iar cand s-a gandit bujia sa faca figuri si sa vrea sa moara departe de casa(la placuta cu Statiunea Baisoara :lol: ), am facut cale intoarsa si pana ce am trecut de Muntele Baisorii si-a revenit :laugh: .

Pene nu am facut in tura, doar le-am descoperit acasa, si din cauza cauciucului tare(si stramt pe janta) nu ma prea ajuta nici un kit de pana(pt ca pana descopeream pana valva se rupea din camera). De aruncat cauciucu de pe janta se chinuiau baietii de la vulcanizare cu experienta si levier adevarat, deci nu stiu ce as fi facut singur.

 

Oricum la urmatoarea motocicleta o sa fiu ceva mai pregatit si cu o trusa de scula mai buna, se vede si la informatiile profilului meu(@motiv de chicotit pt bmw'isti :D ).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu iau cu mine si un set de sigurante. Iar, pe langa cele 2 camere, pt fata si spate, imi iau si un spray de pana. Daca nu e groasa treaba scapi fara sa muncesti :lol:.

 

Pt umflat rotile am o pompa electrica, din aceea de masina, sau varianta light, pompa de la bicicleta. Mai iau cu mine si o trusa de prim ajutor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut!

 

 

Eu nu as ignora cite un cablu - de ambreaj si acceleratie in special!

Daca tot gasim pe Louis si sunt ieftine ... de ce nu?!

 

In situatia in care crapa cel de la frina de mina .... merge spatele, da' daca se rupe cel de acceleratie ... nu prea e roza!

Si niciodata nu stii cind se intimpla - mai ales la motoarele mai batrinele, cu mai multi propietari!

 

La fel si la cel de ambreaj - se mai mustacesc, mai agata uneori, si daca nu ai avut motorul de nou sa stii ce e in el ... "te fereste pina te loveste"!

 

Acu' vreo 20 de ani cind aveam cz ... se cam rupeau - cel de ambreaj in special! Asa aveam eu noroc ...!

Partea buna e ca la magazinul Skoda ... aveau de toate!

 

Si eu obisnuiam / obisnuiesc sa iau cu mine:

 

-cite doua camere - pina acum am avut inca 4 motociclete, toate cu roti cu spite si camera pe ele.

-leviere - acum pt. GS am kit de pana de la Louis

-POMPA DE UMFLAT - nu toti conservarii au pompa la masina, si sunt unii care chiar te-ar ajuta, "da' ... n-am cu ce, ca eu am roata de rezerva!"

-un furtun pentru benzina

-o o sticla cu apa - ce poate fi folosita pt. ... pana prostului - unii ti-ar da, "da' ... ai in ce?!"

-cabluri - ambreaj si acceleratie - dupa cum spuneam mai sus

-un minim de chei, patent si o franceza mica

-2 becuri de rezerva - faza scurta si semnal

-sigurante

-chinga

-o stilcuta mica de apa si un borcanas de detergent pentru spalat - si chiar mi-au fost de folosit; urasc sa ma vad cu miinile murdare!

-super glue

-putina sirma subtire si vreo citeva agrafe de birou de diferite lungimi

-lanterna

-bujii - acum nu mai iau ca sunt doua pe cilindru, n-or crapa ambele ...!

-banda izolatoare

-putin smirghel

-ceva piulite, suruburi si saibe - din cele mai uzuale

-spray de pana

-O SIGURANTA DE LANTZ - DOAMNE FERESTE SA SE RUPA ...!!!

 

Niciodata nu plec fara topcase - si in el ... bag(am) cele enumerate mai sus, si nu numai!

 

Sunt de principiul ca ... "mai bine sa previi, decit sa vindeci!"

 

 

Toate cele bune,

 

 

Aurelian

Editat de tau
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca faci doua pene chiar sint putine!

 

 

 

Nu sint speciale de moto, de gasit le gasesti la orice magazin auto.

De folosit: pentru un rezervor spart, o baie de ulei sparta, banala pana, un fir intrerupt.... si daca nu reusesti mai ramine coarda cu care sa o iei la remorca.

Mae

 

Si un link foarte folositor: http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=262998

foarte bun topic si foarte bun lincu

multumim

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@tau

nasol daca inca iei la GS1200 siguranta de lant :laugh:

on topic - oarte bun linkul lui Mao. pe tema asta imi voi reface trusa.

 

 

 

Presupun ca esti baiat istet, si cind citesti, fa-o cu atentie: acolo am scris ca "obisnuiam / obisnuiesc"!

In mod evident - pentru cei care-si folosesc intelectul - ma refeream la vremurile cind aveam motociclete cu lantz!

 

Daca a fost o gluma, o gust!

Daca a fost o ironie, te las ca continui si cind termini spune-mi, k sa incep si eu - nu de alta, da' ale mele tin mai mult si nu-si are sens sa le amestecam!

 

 

PS

Chiar nu-ti doresc sa vezi ce inseamna sa ti sa rupa lantzul!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Chiar nu-ti doresc sa vezi ce inseamna sa ti sa rupa lantzul!!!

 

Pot confirma ca-i f urat sa se rupa lantul, mie mi-a cazut numai la o groapa luata inclinat, noroc ca n-am cazut, dar mi-a cazut lantul pt ca era cam slabit, si inca un noroc, ca eram pe accelerare si a sarit de la roata, si s-a incolacit pe pinionul tractor omorand motorul, daca era la roata => sigur cazatura la vo 70 la ora, deci.... :laugh:

Totusi din cauza asta, am fost silit sa imping motorul pana acasa pt ca n-am putut scoate lantzul, noroc ca, eram la numai juma de km de casa si si pe un deal deci am mai mers si pe el la liber vo 200m.Si apoi acasa m-am chinuit cam un sfert de ora cu levieru sa scot lantzu si sa-l pun la loc.

Deci macar pt asa ceva trebuie levier la drum, altfel mai bine ne luam toti motor cu transmisie pe cardan :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

a fost o gluma, altfel nu puneam iconita zambareata.

am patit-o cu lantul rupt pe strada dar si in enduro, iar in enduro, din nefericire chiar atunci am dat presa de lant si nu o avem la noi sa nituim zaua. dar am rezolvat, asa stilul neandertal cu doua pietre si un patent.

Iar pe strada am scapat ieftin ca nu s-a incolacit nici la mine lantul pe butuc sa ma arunce pe jos. de impins nu am impins decat vreo 3 km la ea, pe ploaie :laugh:

PS nu mai fiti asa scortosi ma si zambiti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...