high_dive_eagle Postat Ianuarie 2, 2014 Share Postat Ianuarie 2, 2014 In conditiile in care cumparam din aceleasi magazine zemurile de racire/ antiinghet iaca situatiune: By "http://www.popularmechanics.com" Fill 'Er Up How about just pouring orange antifreeze into every cooling system, say, yours? Sorry, but it's not that simple. The new organic acid antifreezes may be used only if the cooling system has an aluminum radiator (rather than copper-and-brass). However, let's assume the reason you're thinking of a coolant change is because you're changing a cooling system part (pump, radiator, heater, thermostat housing) on a system with a conventional coolant, not an organic acid orange or pink. In that case, don't change to organic acid orange, even if the part you're installing is aluminum. Use a fresh fill of familiar U.S. yellow/gold or green silicated antifreeze. The two orange extended-life antifreezes are compatible with each other, with what's factory-fill in GM ca rs and the '99 Mercury Cougar, and with the pink in VW/Audi cars. However, they're not compatible with a special orange antifreeze in 1998-99 Chrysler L/H cars (Dodge Intrepid/Chrysler Concorde and 300M), a special "hybrid" mix of organic acids and silicates. The green in most Japanese cars contains no silicates, so it's not the same as the green in the parts store. The yellow in some European cars contains some silicates, but it's very different from yellow Prestone, the top-selling U.S. brand. And then there is red antifreeze used by Toyota, and blue used on some European and Korean cars. Freshen Up That Cup For You, Sir? What about just topping up a system that's low? What kind should you use? If the system (except for Chrysler L/H) has orange or pink, use Prestone or Havoline orange for top-up. All you have on hand is regular U.S. yellow/gold or green? Well, if you're desperate, use what you've got, because it's better than running low o n coolant and possibly overheating. But the mixture is shortening the life of the antifreeze. By how much? It would take lab tests to tell, so the best deal is to do the equivalent of a "retrofit." Can you retrofit all systems? Sorry, the answer is no. What about draining green or yellow/gold from the radiator and refilling with orange? Is that considered a "retrofit"? No, and you'd better not try that, either. What if the system has Japanese green, Toyota red, Korean or European blue, or European yellow? As we noted, European and Korean formulas have silicates, so U.S. green or yellow/gold is all right, but it slightly compromises the extended life formulas some have. Typically all that means is: Change at 30,000 instead of 36,000 miles. The Japanese green and red antifreezes have no silicates, but they are very different from U.S. orange. If you really drain out the old antifreeze from any of these systems (thoroughly rinse the system with fresh water), you certainly can refill with a U.S. yellow/gold or green silicated antifreeze. Now let's look at "retrofit" and "drain and fill" and explain what you can and can't do safely, and a bit of why. If a vehicle has a copper-and-brass radiator, forget a retrofit, says General Motors, because the organic acid (orange) antifreeze may not provide adequate protection for the lead solder in that radiator. The Chrysler orange hybrid combination of silicates and organic acids is meant to provide special protection for the water pump. Sorry, you can buy it only at a Chrysler-brand dealer. Prestone believes you can retrofit to its organic acid orange almost any vehicle with an aluminum radiator and cooling system that has been well-maintained and is in good condition, if you do it right. H owever, the antifreeze maker recognizes the possibility of a problem with Dodge truck 5.9-liter V8 water pumps, for which green or yellow/gold U.S. antifreeze is recommended–if you don't get Chrysler's specific orange. Iar in conditiile in care pe un singur raft gasesti producatori de pe toate continentele.. ai din ce alege. Inuitii or face si ei antigel ecologic din slana de foca? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MirceaRM Postat Mai 31, 2014 Share Postat Mai 31, 2014 Cum as putea sa imi curat si eu instalatia de racire de la motor? Recent am vazut ca sunt depuneri de calcar pe instalatie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Septembrie 21, 2014 Share Postat Septembrie 21, 2014 Cum as putea sa imi curat si eu instalatia de racire de la motor? Recent am vazut ca sunt depuneri de calcar pe instalatie. Cred ca ai folosit sau anteriorul tau, apa de la robinet in loc de antigel preparat ! nu este singurul caz !. sau o cantitate mai mare de apa in solutia preparata. La o utilizare normala antigel+apa demineralizata in concentratia care asigura protectia instalatiei pana la -30 grd C , nu trebuie sa fie depuneri de calcar in radiator, pompa etc. Este indicata apa demineralizata la prepararea solutiei de racire, nu apa distilata ! Prin demineralizare se obtine apa fara saruri, fara ajutorul caldurii, tehnologie aplicata la apa distilata. Procesul se realizeaza prin intermediul rasinilor schimbatoare de ioni obtinandu-se o apa cu reziduu salin inferior celui obtinut prin distilare . Prezenta sarurilor in lichidul de racire=CALCAR , nu mai discut de utilizarea apei potabile !!. Daca masori diferenta intre temperaturile la intrarea şi ieşirea lichidului din radiator, iar valoarea este mai mică de 8-12 grade C, starea a radiatorului este necorespunzătoare la interior si exterior, cazul - pompa de apa, ventilatorul şi termostatul funcţioneaza normal ! Poti sa folosesti solutii de curatare la interior a radiatorului, gasesti pe google , cu indicatiile de utilizare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cip.mladin Postat Decembrie 3, 2014 Share Postat Decembrie 3, 2014 Salut!. Sunt membru nou si primul an cu motor.cu racire pe lichid.Am un gixxer din 98 si recent i-am schimbat antigelul. Tind sa cred ca de aici e problema urmatoare...de cand l-am.schimbat urca apa la 90-100 de grade sau peste in nici 15 min. Lichid in vas e suficient..care ar putea fi problema? Termocupla la ce temp.ar trebui sa porneasca? Multumesc! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kawazaki Postat Decembrie 3, 2014 Share Postat Decembrie 3, 2014 Ce antigel ai bagat ? Gata diluat sau ? Termocupla porneste dupa 90.Daca ai bagat o ieftinitura cu 10lei tot ce se poate, a patit-o si un prieten. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cip.mladin Postat Decembrie 3, 2014 Share Postat Decembrie 3, 2014 Nici termocupla nu.mai.porneste atunci...antigel gata diluat, de pe piata ce-i drept. Ce recomanzi? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kawazaki Postat Decembrie 3, 2014 Share Postat Decembrie 3, 2014 (editat) Deci ai bagat o ieftinitura, pune motul sau castrol eu altceva nu am bagat.Sunt mai scumpe dar il schimbi la 2-3 ani si nu ai probleme nici cu instalatia. » Post actualizat in 03 Dec 2014 07:17Dupa ce ai pus antigelul ai "aerisit" instalatia ? Editat Decembrie 3, 2014 de kawazaki Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cip.mladin Postat Decembrie 3, 2014 Share Postat Decembrie 3, 2014 Am completat antigelul, am lasat vasul fara capac si.capacelul de la radiator deschis si a mers motorul pana a trecut apa binr peste 90 de grade. Termocupla a.pornit pe la 110. Acuma nu mai porneste..poate fi din cauza antigelului? Sa schimb antigelul si sa aerisesc iar ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kawazaki Postat Decembrie 3, 2014 Share Postat Decembrie 3, 2014 (editat) Poate sa fie si de la antigel, aerisire necorespunzatoare, dar se poate sa fie si termostatul/termocupla dusa verifica conectorii sa nu fie oxidati si sigurantele. Termocupla o verifici simplu bagi un fir de preferat izolat intre cei 2 conectori si vezi daca porneste. Editat Decembrie 3, 2014 de kawazaki Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
George M. Postat Decembrie 3, 2014 Share Postat Decembrie 3, 2014 (editat) Motul, Castrol, BelRay Hepu. Hepu G12, concentrat, vreo 25-30 de lei bidonul de 1.5 litri. Faci solutie 50/50 si iti ajunge un singur bidon. Trebuie tinut cont si de concentratia de antigel in lichidul de racire. Prea putin antigel (sub 40%) - proprietati slabe anti-inghet, prea mult antigel (peste 60%) - racire deficitara. De regula, functie de clima regiunii de bastina, concentratia lichidului de racire poate fi ajustata cu 5%. 10% este cam mult. Deci proportiile ar trebui sa fie 45/55%, 50/50, 55/45% » Post actualizat in 03 Dec 2014 23:16Se foloseste foar apa distilata/ dedurizata la diluarea antigelului concentrat. Cumpararea lichidului de racire gata preparat (Motul etc.) mi se pare bani aruncati pe fereastra. 50-60 de lei litrul de solutie, si iti trebuie cam 2-3 litri. Bataille de jeu! Editat Decembrie 3, 2014 de George M. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kawazaki Postat Decembrie 4, 2014 Share Postat Decembrie 4, 2014 Cumpararea lichidului de racire gata preparat (Motul etc.) mi se pare bani aruncati pe fereastra. 50-60 de lei litrul de solutie, si iti trebuie cam 2-3 litri. Bataille de jeu! Punctul de fierbere este cu mult mai mare la astea mai scumpe ceea ce conteaza pentru mine, in schimb nu ma intereseza punctul de inghet pentru ca nu circul sub 0 grade. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JAGI Postat Decembrie 4, 2014 Share Postat Decembrie 4, 2014 Ideal e ca iarna sa goliti instalatia de racire. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kawazaki Postat Decembrie 4, 2014 Share Postat Decembrie 4, 2014 Ideal e ca iarna sa goliti instalatia de racire. Si eu am auzit de treaba asta dar nu am pus-o in practica pana acum. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
George M. Postat Decembrie 4, 2014 Share Postat Decembrie 4, 2014 Punctul de fierbere este cu mult mai mare la astea mai scumpe ceea ce conteaza pentru mine, in schimb nu ma intereseza punctul de inghet pentru ca nu circul sub 0 grade. Este adevarat, tu, probabil avand sportiva, te intereseaza. La mine Hepu e foarte bun. (Hepu gasim in Volkswagen si Seat, scrie si pe eticheta parca, deci nu e un antigel prost). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kawazaki Postat Decembrie 4, 2014 Share Postat Decembrie 4, 2014 Este adevarat, tu, probabil avand sportiva, te intereseaza. La mine Hepu e foarte bun. (Hepu gasim in Volkswagen si Seat, scrie si pe eticheta parca, deci nu e un antigel prost). Cunosc pe Hepu asta , este ok , asa cum ai spus si tu ,astea mai scumpe sunt pentru motoare v2 si motoare mari care se incalzesc in draci, Antigelul motul isi face treaba, exista o diferenta nu este doar chestie de marketing si pret a fost testat pe 1000rr , 916 local. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cip.mladin Postat Decembrie 4, 2014 Share Postat Decembrie 4, 2014 Multumesc inca o data! Urmeaza sa pun in practica ceea ce mi-ati zis si o sa revin cu un reply cand am rezolvat. O zi frumoasa! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Decembrie 21, 2014 Share Postat Decembrie 21, 2014 Ideal e ca iarna sa goliti instalatia de racire. Numai daca perioada de stationare este mai mare de 6 luni ! In RO 6 luni de stationare a motocicletei nu sunt, atunci nu ne complicam situatia. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kawazaki Postat Decembrie 22, 2014 Share Postat Decembrie 22, 2014 Numai daca perioada de stationare este mai mare de 6 luni ! In RO 6 luni de stationare a motocicletei nu sunt, atunci nu ne complicam situatia. E bine de stiut pe viitor, la mine sunt vreo 6luni noiembrie - martie,aprilie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Decembrie 22, 2014 Share Postat Decembrie 22, 2014 Depinde de iarna si regiune...eu astazi am facut o tura de 80 km, fost 9 grd in Targoviste.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JAGI Postat Decembrie 28, 2014 Share Postat Decembrie 28, 2014 Cea mai mare greseala la reumplerea sist de racire este neaerisirea completa, ramine aer in instalatie si deaici apar problemele. Eu am tot completat la R1 , prin 2010, de vreo 3 ori punind lichid in instalatie, crezind ca-mi baga apa in baia de ulei, insa uleiul era curat. Deatunci stiu procedura cind rearmez inst de racire. » Post actualizat in 28 Dec 2014 07:09Referitor la proprietatile de racire ale diferitelor marci de antigeluri. Stie cineva daca capacitatea calorica difera de la producator la producator? Eu sint convins ca nu difera. Calit antigelului e data de proprietatile lui care se mentin sau nu in timp si orele de utilizare, lubrifiere. Daca tot se schimba la 2-3 ani, poti sa pui orice marca, numai sa fie pt motoare de Al. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kawazaki Postat Decembrie 28, 2014 Share Postat Decembrie 28, 2014 Incearca motul si castrol punctul de fierbere este mult mai mare.Castrol este mai bun dar nu mai gasesc aici local de cumparat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BikerXX Postat Decembrie 28, 2014 Share Postat Decembrie 28, 2014 Incearca motul si castrol punctul de fierbere este mult mai mare.Castrol este mai bun dar nu mai gasesc aici local de cumparat. De aia ai termostat, ca sa nu ajunga la punctul de fierbere. Pe de alta parte, sa platesti cel putin triplu pentru un antigel obisnuit ambalat "de marca" mi se pare risipa de bani, dar fiecare face ce vrea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kawazaki Postat Decembrie 28, 2014 Share Postat Decembrie 28, 2014 Corect fiecare isi pune ce vrea, eu doar am spus ca se simte diferenta iar 1mil la 3ani nu mi se pare ceva extra.Acelasi lucru si la lichidul de frana in loc de 10lei dai 50 si cumperi ceva mult mai bun. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BikerXX Postat Decembrie 28, 2014 Share Postat Decembrie 28, 2014 (editat) Acel "mult mai bun" ar avea ca principala calitate faptul ca si ar pastra mult mai bine proprietatile in timp, iar daca il schimbi periodo\ic,devine putin cam nerentabil. Daca pui antigel si il uita Dumnezeu vreo 7-8 ani acolo, ar fi foarte bine sa fie de ala foarte bun, valabil si pentru lichid de frana, ulei de motor etc. Dar cine tine si foloseste un vehicul atatia ani? Editat Decembrie 28, 2014 de Kevinn Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Doctor X Postat Decembrie 28, 2014 Share Postat Decembrie 28, 2014 (editat) Incearca motul si castrol punctul de fierbere este mult mai mare.Castrol este mai bun dar nu mai gasesc aici local de cumparat. Mult mai mare decat care? Castrol = 124 grade C https://cdn1.louis.de/content/catalogue/articles/zusatz/anl/10038227_TD_engl.pdf?_ga=1.254211404.551853573.1419761399 Motul Motocool Expert = 135 grade C https://www.motul.com/system/product_descriptions/technical_data_sheets/140/original/Motocool_Expert_(GB).pdf?1392307946 Hepu P999-G12 >160 grade C http://ac-93.com/files/HEPU%20P999-G12%20MSDS%20e.pdf Eu stiu ca se recomanda ca antigelul, ca si lichidul de frana, sa se schimbe la 2 ani, nu la 3. Editat Decembrie 28, 2014 de Doctor X Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.