Sari la conținut

ANTIGEL - Totul despre Tipuri/Clase/Comparatii


yamahaia
 Share

Postări Recomandate

La drum intins apa in radiator e suficient de rece ca sa nu porneasca ventilatorul. Doar la mersul in oras poate fi problema acea termocupla.

Daca si la drum lung ramai fara apa in vasul de expansiune, 100% trebuie sa schimbi busonul de radiator.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 597
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Am desfăcut radiatorul am scos termostatul facand circuit direct . Am pus ventilatorul pe direct fara senzor cu un comutator . Am pornit o si a mers cam 5,6 minute si a fost ok , am oprit ventilatorul si a inceput sa faca bule in vas si volumul de pa a crescut , in acel moment am cuplat ventilatorul la loc si a încetat să mai fiarbă . Am lăsat o sa merga inca vreo 5 minute si nu a mai facut nimic .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dar macar tine presiune in sistemul de racire? Adica, se intaresc furtunele?

Daca busonul nu e bun si nu tine presiune, temperatura de fierbere e mai mica decat trebuie. E posibil ca apa nici nu mai ajunge la temperatura la care actioneaza termocuplu pana incepe sa fierbe.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hmm.. asta nu am incercat . Presiunea pe furtun e numai cand e pornită mobra? Nu prea am acces la ele . Dupa ce o opresc si se raceste ramane in presiune ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hmm.. asta nu am incercat . Presiunea pe furtun e numai cand e pornită mobra? Nu prea am acces la ele . Dupa ce o opresc si se raceste ramane in presiune ?

Presiune in instalatie de racire exista doar cand motorul este cald. Nu trebuie sa merge neaparat. Sa fie cald - fierbinte. E ca o oala sub presiune oarecum.

Vasul in schimb nu e sub presiune, e mai degreaba un supraplin si e la presiune atmosferica.

Dopul are un rol dublu - cand merge motor inchide trecere de antigel catre vas cat timp presiune nu trece de 1.1 bar sau ceva pe acolo, iar cand se raceste motorul si scade presiune sub cea atmosferica permite sa circula antigel din vas inapoi in sistemul de racire. Are o valva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu stiu ca instalatia de racire sub presiune ce contine antigel in proportie de 50% cu apa, fierbe la temperatura de 128grade celsius.Daca nu este sub presiune fierbe la 102grade celsius. De accea se foloseste sub presiune pentru a ridica punctul de fierbere. Daca termostatul este bun , este acelas lucru daca este sau nu in instalatie.Eu cred ca trebuie verificat termocupla sau garnitura de chiuloasa. S-ar putea ca termocupla sa nu suporte curentul consumat de electroventilator si sa fie nevoie sa intercalezi un releu de comanda inermediar (ea va funtiona o perioada de timp limitata pana se inpusca contactul electric din interior). Unele termostate au o perforatie cu diametru 3mm pentru ase putea aerisi instalatia. Depinde de ce solutie a ales costructorul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

din toate cercetarile pe care le am facut pana acum a rezultat ca termocupla nu functioneaza. am pus ventilatorul pe direct , am pornit moto timp de 5 minute nu a fiert, lucru pe care il facea . in acest timp am oprit ventilatorul sa inceapa sa faca bule in vas si am pornit ventilatorul la loc. in scurt timp apa sa racit si nu a mai fiert. din cate stiu am garnitura metalica si moto a fost resigilat in luna mai pt ca am schimbat distributia . termostatul deschide la 70 `C

am comandat termocupla sa o inlocuiesc . vedem dupa rezultatul

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Honda 1100 xx, 2001 (injectie, bord digital). Fierbe apa, doar in regim de trafic/oras. Am "reusit" odata sa ajung la 124 grade pe bord, cand a inceput sa blinkere temperatura (un fel de intra pe rosu). La oprire boblboroseste in vas pana se raceste. Posibil si ceva lipsa in radiator (am vazut stropi de antigel sub motor pe ceva supra plin). Am comandat busonul de radiator pe original. Astept sa vina si apoi dezbrac motorul.

Intrebari:

1. ce diferente sunt intre diferite tipuri de antigel? ce e recomandat pt un motor recunoscut ca se incalzeste. Trebuie pastrata culoarea antigelului existent, sau exista o culoare potrivita.

2. La ce alte surprize sa ma astept/sa verific, cand dezbrac carenele? avand in vedere ca trebuie ceva atentie si timp cand dau carenele jos

Mersi

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In manual iti spune ce culoare de antigel sa bagi si eu zic ca e bine sa o respecti.

Eu am bagat din asta

https://www.motul.com/gb/en/products/oils-lubricants/motocool-expert

Este peste toate antigelurile pe care le-am bagat in trecut gen hepu....adica punctul de fierbere este mai mare.

Nu cred ca este nevoie sa desfaci toate carenele,trebuie sa ajungi la borcan+pompa de apa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In manual iti spune ce culoare de antigel sa bagi si eu zic ca e bine sa o respecti.

Eu am bagat din asta

https://www.motul.com/gb/en/products/oils-lubricants/motocool-expert

Este peste toate antigelurile pe care le-am bagat in trecut gen hepu....adica punctul de fierbere este mai mare.

Nu cred ca este nevoie sa desfaci toate carenele,trebuie sa ajungi la borcan+pompa de apa.

 

Am sa verific exact manualul, dar am mai auzit doua teorii: una ca tre sa pui aceeasi culoare ca si cea inlocuita si a doua ca tehnologiile se dezvolta... (si au trecut 15 ani de cand a fost fabricata).

Asta stiam si eu de motul de ceva ani, dar altii zic ca as fi depasit si deja au aparut chestii mai bune (cred ca o sa raman totusi la el).

In mod normal trebuie dat carena dreapta si saua. Dar am sa o bag in revizie generala cu ocazia asta, avand in vedere ca mi se pare mai complicat de potrivit toate prinderile si clemele, decat la alte motoare sportive (o vor face oameni mai priceputi ca mine, decat sa duc dupaia carene la refacut prinderi). De aia ma gandeam daca ar trebui sa mai am in vedere si verificari de ventilator, termocupla...

» Post actualizat in 06 Jul 2016 08:56

CBR-urile 1100 sint "setate" sa fiarba in oras. Au probleme cu racirea.

M-ai mai linistit in ideea/frica de motor fiert= garnitura prajita :D

» Post actualizat in 06 Jul 2016 08:56

Apa raceste cel mai bine :)

Dar trebuie pus totusi si antigel.

De acord; chit ca in tari cu temperaturi extrem de ridicate auzisem de solutii alternative, fara proprietatile antigelului. Dar eu ma dau destul de mult in Ro si pe strada, deci asta e.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asa cum ti-a spus si Jagi este un motor caruia nu prea ii place mersul in oras si se incinge groaznic.

Tot ce se poate sa existe si antigel mai bun ca cel din linkul trimis e mine, am vrut doar sa iti spun ca e chiar bun si nu e doar marketing iar la 30lei litru nu e ieftinache.Termocupla-ventilator e aceeasi chestie si porneste dupa 90c iti scrie in manual la cat porneste al tau.

Motorul tau cred ca tot il vad la o terasa pe Closca.

Succes.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Termocupla-ventilator e aceeasi chestie si porneste dupa 90c iti scrie in manual la cat porneste al tau.

Motorul tau cred ca tot il vad la o terasa pe Closca.

Succes.

La mine parca pe la 92-93, am sa verific manualul.

Mai stiu un amic xx-ist multumit de solutia unui ventilator suplimentar. Eu incerc sa il pastrez pe al meu cat mai stoc, il am de trei sezoane dar problemele cu incalzirea s-au acutizat recent...

 

Cu scuzze pentru offtopic: Motorul e in tm, dar cu numere de bihor, si cand zace, zace mai mult prin zona complex studentesc. Am inteles ca mai sunt vreo 2 xx-uri in oras.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ala de la birtu' de pe Closca e al meu :)

Deocamdata e tras pe dreapta, din cauza unui mos senil care a dat peste el cu jipanu, in parcare la Penny :(

Sebic, sa revi cu detalii dupa ce schimbi antigelul; si eu am probleme cu temperatura, dar cred ca nu se rezolva mare lucru prin schimbarea antigelului; de aia ma gandesc la ventilator suplimentar, sau ceva de genu...

Al tau e ala gri? :)

P.S. Ce ulei ai in el, ai schimbat marca/indicele in cele trei sezoane?

Editat de high_voltage_tm
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Inca astept busonul de la radiator original. Apoi fac o revizie la toata racirea si vad. Ulei sintetic 10w40, motul ok, bel ray nu m a impresionat, o sa incerc ipone


Sebic, sa revi cu detalii dupa ce schimbi antigelul; si eu am probleme cu temperatura, dar cred ca nu se rezolva mare lucru prin schimbarea antigelului; de aia ma gandesc la ventilator suplimentar, sau ceva de genu...
Al tau e ala gri? :)
P.S. Ce ulei ai in el, ai schimbat marca/indicele in cele trei sezoane?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...

Salut,

Cantitatea de lichid de racire din instalatie este de 2,9 litri. Acesta se prepara din cantitati de 50% antigel concentrat si 50% apa demineralizata, astfel incat lichidul de racire obtinut rezista la temperaturi de pana la -350 C.

 

Numai bine,

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...
  • 5 weeks later...

EU as pune renault typeD (27 de lei concentrat), nu e mai scump ca hepu dar as fi mai sigur de calitate si compatibilitate cu motoare de aluminiu si pompe de apa.

"High-quality ethylene glycol antifreeze containing corrosion inhibitors for aluminium engines"

Deci care-i ala ?

 

PS- de schimbat rar vreau? :)

Editat de yuk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 months later...
  • l.u.v changed the title to Lichid racire

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...