Sari la conținut

ANTIGEL - Totul despre Tipuri/Clase/Comparatii


yamahaia
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 597
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

  • Admin

Nu te stresa prea tare, este vorba de un simplu antigel.

Eu ti-am spus ce bag si cu ce merg si in motor si in masina de ani dfe zile, tu poti baga ceea ce vrei tu..

 

 

@cezarzanf..poti sa-l mai lasi si iarna asta fara probleme si il schimbi la primavara, impreuna cu uleiul(urile).

Editat de l.u.v
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am folosit G12 fara silicati. Organic, aparent isi pastreaza proprietaliile mai bine in timp.

Ca G12 e specific pentru aluminiu, ma indoiesc. Cat timp un antigel are proprietati anticoroziune, ar trebui sa fie ok. Pana la urma si masina mea din 1968 avea componente de aluminiu in motor, si antunci nu era G12.

Se nu amestecati fuleuri diferite. Daca ai avut antigel roz, probabil e G12, si cel mai usor e sa tot pui G12 la loc.

 

 

link autohton despre antigel:

/index.php?/topic/613592-despre-lichidul-de-racire/page__st__60__#entry2704174

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intrebare...doua ierni am stat cu acelasi aintigel. Acum am facut testul sa vad pana la cat rezista si imi arata -25 - 26 grade. Sa il mai las si iarna asta? Sau trebuie schimbat?

 

 

daca acolo unde o tii peste iarna ai temperaturi sub cele mentionate de tine, ai putea sa-i mai adaugi un pic de antigel pur (varianta ceam mai ieftina), daca nu n-are nici pe dracu'

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu iti recomand sa cauti pe net cartea de service unde vei avea un subcapitol complet numai si numai ptr sistemul de racire. Eu cand am schimbat antigelul m-am chidat excusiv dupa asta si sincer cu ajutorul cartii de service am descoperit cacilindrul nr. 1 are un surub care trebuie desfacut si pe acolo se scotea apa din motor nu doar din radiator si furtun. Asa cum au spus si colegii mai sus este important sa gasesti acel surub de eliberare lichid din motor.

Daca tot vrei sa faci o treaba, fa-o bine si ca la carte. Cheia succesului :citeste si documenteaza-te bine inainte de a incepe ceva mai ales la moto.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cam toate tipurile de antigel din ziua de azi sunt bazate pe glicol etilen, deci bune si ptr. motoarele cu bloc de aluminiu. Intrebarile astea ce antigel sa imi pun, au ajuns din aceasta cauza sa fie exact la fel ca cele de la ulei, Motul vs Motorex. Un an de zile am mers doar cu apa de la robinet in instalatie, si cand a venit iarna am pus cel mai ieftin antigel pe care l-am gasit atunci. Urmatorul an am desfacut motorul ca deja era mult prea vechi saracul si erau necesare una alta prin el, gen supape. M-am uitat special in instalatie de racire sa vad daca a avut vreo dauna datorita acestui lucru. Ghici ce? Nu avea absolut nimic. Nici urme ciudate de ce stiu eu ce depuneri, nici probleme la pompa de apa. Doar un punct de vedere.......

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca nu n-are nici pe dracu'

Problema nu e numai legat de temperatura de inghet, si si de protectia impotriva coroziunea. Daca e prea veche, apara efectul de electroliza.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu iti recomand sa cauti pe net cartea de service unde vei avea un subcapitol complet numai si numai ptr sistemul de racire. Eu cand am schimbat antigelul m-am chidat excusiv dupa asta si sincer cu ajutorul cartii de service am descoperit cacilindrul nr. 1 are un surub care trebuie desfacut si pe acolo se scotea apa din motor nu doar din radiator si furtun. Asa cum au spus si colegii mai sus este important sa gasesti acel surub de eliberare lichid din motor.

Daca tot vrei sa faci o treaba, fa-o bine si ca la carte. Cheia succesului :citeste si documenteaza-te bine inainte de a incepe ceva mai ales la moto.

 

tot caut pe net dar nu gasesc ceva calumea (sa fie cu toate schitele, fara lipsuri, sa se inteleaga bine scrisul, sa fie expre pentru modelul meu de mobra...etc) poate ma ajuta cineva cu asta...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu avea absolut nimic.

Ai avut noroc :) la mine am gasit piesele de aluminiu mancate, cu un praf alb pe ele, ca PO au mers doar cu apa chioara.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am avut zilele trecute o problema de am batut toate Hypermarketurile si magazinasele deschise de piese auto pentru a cauta antigel sa ii fac schimbul. Peste tot aveau no name-uri. Bun...ma duc pe la benzinarii sa caut si iar.. numai mizerii. Intr-un final ajung la OMV unde aveau 3 tipuri de antigel, unul rosu preparat, unul verde concentrat si asta care l-am luat eu, verde deja preparat. Se numeste OMV Coolant Ready, made in Germany, monoetilen glicol. La 20 Lei/l pare un super antigel, doar n-oi da 50 si ceva de Lei pe antigelul de la Motul care e in principiu aceiasi chestie poate cu un punct de fierbere cu cateva grade mai sus. Parerea mea, luati un antigel de calitate si nu exagerati cu chestii exotice cu un pret mult peste cat face.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare!

Am o mica dilema...vreau sa-mi schimb antigelul in motor si nu stiu de care trebuie (ce culoare macar). Momentan este de culoare roz dar vreau sa fiu sigur ca este ceea ce trebuie.

 

yamaha tdm 850 3vd

 

G12, G11, ...? astept un sfat

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Problema nu e numai legat de temperatura de inghet, si si de protectia impotriva coroziunea. Daca e prea veche, apara efectul de electroliza.

 

zicea ca il are de 2 ani in instalatie, daca fac analogie cu auto (unde unii producatori recomnda inlocuirea lui la 4-5 ani sau 120000-250000 km, altii deloc daca sistemul de racire este etans si are G12) e ok sa-l mai lase inca 2 ani...daca gresesc nu ma supar sa fiu corectat...pote mai invat cate ceva

 

Z3US - foloseste HEPU G12 - costa undeva la 25-30 de lei flaconul de 1,5 L nediluat. Da jos tot antigelul vechi - desfaci surubul de golire de la pompa de apa, desfaci capacul radiatorului ca sa facilitezi scurgerea, golesti si vasul de expansiune. Clatesti sistemul de racire cu niste apa distilata, (pui surubul de la pompa de apa la loc, umpli circuitul cu apa distilata, pornesti motorul, il lasi sa mearga cateva minute, opresti, lasi sa se raceasca, golesti iar sistemul de racire. Faci amestecul de antigel + apa distilata 1:1, torni in vasul de expansiune pana intre semnele Full/Low, torni in radiator - usor si cu rabdare- pana se umple, apoi presezi usor furtunele laterale pentru scoaterea eventualelor bule de aer. Pui capacul, pornesti motorul, lasi sa functioneze 10 minute, opresti, lasi sa se raceasca si apoi daca mai e nevoie completezi in radiator.

 

 

ms de sfaturi ! cel mai pertinent raspuns de pana acum

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

quote name='marcone' timestamp='1354702564' post='3299856'

Nu exista motocicleta cu racre (racire) pe lichd (lichid) care sa nu aiba un surub de golire a instalatiei de racire localizat in cea mai joasa pozitie a sistemului de racire. Cauta-l, nu mai desfa coliere pentru ca urtunul (furtunul) ala de obicei nu e in cel mai jos punc (Punct) si n-o sa scoti tot antigelul vechi.

 

Foarte corect :)) GRAMATICAL Iti multumesc Marcone

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Baga un antigel moto pt ca altfel la vara o sati fiarba motorul, antigelul moto are punctul de fierbere undeva la 125 grade, recomand motul

 

Pe cat faci pariu ca intr-o instalatie de racire pusa la punct cum trebuie si care e etansa, si daca pui doar apa simpla tot la 120 de grade o sa fiarba? De ce crezi ca multe din motoarele spor-touring si super sport ajung pe rosu mult peste 100 grade? Datorita presiunii in instalatie, lichidul va fierbe la 120 si nu la 100 cum e normal intr-un mediu deschis.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

zicea ca il are de 2 ani in instalatie, daca fac analogie cu auto (unde unii producatori recomnda inlocuirea lui la 4-5 ani sau 120000-250000 km, altii deloc daca sistemul de racire este etans si are G12)

Sunt tipuri de antigel la care interval de schimbare e 2 ani. La G12 se practica un interval 5 ani la Toyota nevestei, cel putin. Eu nu stiu ce are el motor, doar am tras atentia asupra faptului ca nu numai temperatura de inghet este un factor de luat in calcul.

Si nimic nu e lifetime.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Baga un antigel moto pt ca altfel la vara o sati fiarba motorul, antigelul moto are punctul de fierbere undeva la 125 grade, recomand motul

Asta-i la fel ca "nu baga decit ulei care are poza moto pe el".

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe linga rolul de protectie la inghet, antigelul mai are si agenti anti-coroziune si rol de lubrifiere a presetupei din pompa de apa.

Chiar nu inteleg de unde vine curentul asta cu "hai sa ne zgarcim la 30 de lei o data la 2 ani" ca merge si apa simpla fara antigel.

Apa simpla pui numai in cazuri extreme ( ai cazut si ai busit radiatorul, sau a fiert si a borsit afara) si chiar si atunci se recomanda distilata daca ai de unde sa iei.

 

Asa arata o presetupa si asigura etansarea dintre partea motorului plina cu apa si partea motorului plina cu ulei.

Pentru cei interesati avem si preturi :D

post-5717-0-64512600-1354715020_thumb.jpg

Editat de lipton
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut

 

Nu te supra ca intreb si eu? Unde unge antigelu presetupa aia? Pe langa axul care intra in ea sau in partea cealanta unde se aseaza in bloc/pompa sau unde s-o aseza?

Sunt un pic confuz si de aia intreb.Merci de raspuns.

Editat de dizzy225
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut

 

Nu te supra ca intreb si eu? Unde unge antigelu presetupa aia? Pe langa axul care intra in ea sau in partea cealanta unde se aseaza in bloc/pompa sau unde s-o aseza?

Sunt un pic confuz si de aia intreb.Merci de raspuns.

 

Pai tocmai, ca nu are ce sa caute antigel la axul pompei de apa, ci doar pe exteriorul burdufului de cauciuc din corpul presetupei. Gaura din mijloc este inchisa de fulia pompei si acolo exista frecare continua intre partea de cauciuc si piesa de culoare alba care se preseaza in fulie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • l.u.v changed the title to Lichid racire

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...