bogdan_harea Postat Februarie 11, 2009 Share Postat Februarie 11, 2009 (editat) Orice fel de plastic respectiv plexiglas XT, Plexiglas GS si policarbonat clar (Macrolon) se gasesc la Mons Medius este adevarat in coli destul de mari , dar se pot lua si cu 1/4, sau 1/2 din coala. Dintr-un sfert de coala se pot face 4-6 parbrize functie de marime. Contra cost se pot livra debitate la dimensiune. Ca prelucrare termica se lucreaza cam la fel, dar difera temparaturile de incalzire.La policarbonat un avantaj in afara de rezistenta mare, ar fi ca nu mai trebuie facuta revenirea dupa prelucrarile mecanice, pt eliminarea tensiunilor interne ce apar atunci si care daca nu sant eliminate duc la craparea parbrizului destul de repede. La policarbonat dimensiunile colilor disponibile la 3mm si 5 mm sant 1020x1500, iar pretul cca 270 roni pt 3mm si 390 roni pt 5 mm. Exista si mai subtire de 3mm dar cred ca este prea subtire, iar de 4 mm nu au pe stoc si aduc la comanda mare. Anexez fisa tehnica pt a compara caracteristicile termice si mecanice. Orice informatii suplimentare legate de surse de materiale si prelucrarea lor sant bine venite. Editat Februarie 11, 2009 de bogdan_harea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
-WERNER- Postat Februarie 11, 2009 Share Postat Februarie 11, 2009 (editat) Totodata nu stiu exact cam care ar fi procedura de mulare .... ..Cel mai simplu de curbat este deasupra aragazului..necesar o plita + niste manusi...si putina rabdare pana se icalzeste bine,trebuie indoit cu bun simt... De taiat este mai greu plexiglasul...eu am taiat cu "veverita" plexiglasul dar daca agata putin se crapa repede in timpul taierii... Editat Februarie 11, 2009 de Nagy_Arpad Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat Februarie 11, 2009 Share Postat Februarie 11, 2009 Ma refeream la procedura de mulare pentru policarbonat. La plexiglas m-am interesat destul de mult de subiect Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Februarie 11, 2009 Autor Share Postat Februarie 11, 2009 (editat) Orice fel de plastic respectiv plexiglas XT, Plexiglas GS si policarbonat clar (Macrolon) se gasesc la Mons Medius este adevarat in coli destul de mari , dar se pot lua si cu 1/4, sau 1/2 din coala. Dintr-un sfert de coala se pot face 4-6 parbrize functie de marime. Contra cost se pot livra debitate la dimensiune. Ca prelucrare termica se lucreaza cam la fel, dar difera temparaturile de incalzire.La policarbonat un avantaj in afara de rezistenta mare, ar fi ca nu mai trebuie facuta revenirea dupa prelucrarile mecanice, pt eliminarea tensiunilor interne ce apar atunci si care daca nu sant eliminate duc la craparea parbrizului destul de repede. La policarbonat dimensiunile colilor disponibile la 3mm si 5 mm sant 1020x1500, iar pretul cca 270 roni pt 3mm si 390 roni pt 5 mm. Exista si mai subtire de 3mm dar cred ca este prea subtire, iar de 4 mm nu au pe stoc si aduc la comanda mare. Anexez fisa tehnica pt a compara caracteristicile termice si mecanice. Orice informatii suplimentare legate de surse de materiale si prelucrarea lor sant bine venite. scump policarbonatul, bine dimensinile colii iti permit sa faci destul parbrize. dar eu sper sa nu am nevoie de atatea nu ati atasat fisierul acela, ca eram curios sa citesc informatii suplimentare ..Cel mai simplu de curbat este deasupra aragazului..necesar o plita + niste manusi...si putina rabdare pana se icalzeste bine,trebuie indoit cu bun simt...De taiat este mai greu plexiglasul...eu am taiat cu "veverita" plexiglasul dar daca agata putin se crapa repede in timpul taierii... veverita?? detaliaza te rog procedura folosita de tine ma refer la intregul proces tehnologic Editat Februarie 11, 2009 de Cavaleru Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sorinavram Postat Februarie 12, 2009 Share Postat Februarie 12, 2009 (editat) Uite cum am facut eu cateva parbrize: -Luat din practiker plexiglas 1000x500x4 mm -taiat in doua, cu flex cu panza de 1mm -IMEDIAT se tesesc la 45 de grade (cu o pila) TOATE marginile, chiar si cele care nu au fost supuse taierii, in scopul detensionarii materialului. -desenat conturul final, care va fi decupat dupa indoire -prins intre sipci de lemn 2 margini opuse, legate cu sarma -una din marginile prinse in sipcu o prinzi intr-o menghina -la cealalta margine, capetele sipcilor le legi cu o sfoara -cu un foehn industrial, incepi sa incalzesti materialul, plimband foehnul in lung si in lat la o distanta de cca 20 cm, PE AMBELE FETE, alternativ. Simultan cu incalzirea, tragi usor cu sfoara marginea de sus prinsa in sipci. Din modul de tragere controlezi ca materialul sa se curbeze uniform. -cand materialul depaseste putin la curbura dorita, legi sfoara de menghina, avand grija sa nu se modifice curbura -lasi sa se raceasca lent, la temperatura camerei (asta e un fel de revenire, are rol de detensionare) -cand s-a racit, desfaci toata instalatia. materialul nu-si va pastra curbura la care s-a racit, dar exista o mica toleranta de indoire. -cu flexul, tai parbrizul pe conturul desenat in prealabil -tesesti zonele taiate acum la 45 grade, pentru detensionare -dai gaurile de prindere - atentie, foloseste bormasina cu viteza maxima si avanseaza incet. Daca nu, in momentul strapungerii burghiul poate crapa plexiglasul. -cu un burghiu mai mare, tesesti la 45 grade marginile gaurilor Parbrizul original pe care-l aveam pe actualul meu motor era ca al lui Bogdan Harea, cu dubla curbura, dar ma deranja ca dadea efect de lupa si reflexii aiurea de la farurile celor care veneau din fata. Iata o poza cu un parbriz de la precedentul meu motor, cu ala de acum nu am poze, dar e la fel: Editat Februarie 12, 2009 de sorinavram Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
invictus Postat Februarie 12, 2009 Share Postat Februarie 12, 2009 (editat) Uite aici procesul tehnologic pentru diverse modalitati de formare a makrolonului (policarbonat de la bayer) http://www.sheet.bayerpolymers.com/index.p...load/MF0138.pdf Ce observ, spre deosebire de plexiglas, este foarte importanta deshidratarea in prealabil a policarbonatului inainte de formarea la cald. Pentru parbriz e recomandat Makrolon AR, pt ca este tratat impotriva zgarieturilor. Editat Februarie 12, 2009 de invictus Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Februarie 12, 2009 Share Postat Februarie 12, 2009 La mine nu se incarca pagina. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Februarie 12, 2009 Autor Share Postat Februarie 12, 2009 am facut eu upload aici ca atasament. asa merge?? makrolon.pdf Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Februarie 13, 2009 Share Postat Februarie 13, 2009 Fise tehnice Mons Medius: Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Februarie 14, 2009 Share Postat Februarie 14, 2009 O adresa cu multe cunostinte utile in domeniu. http://www.plexiglas.com/literature/pdf/135.pdf Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Februarie 15, 2009 Share Postat Februarie 15, 2009 Cat traieste omul invata. Am facut astazi inca doua parbrize aplicand ultimile informatii din site-ul de mai sus. Au iesit perfect, fara nici un defect optic. Esential a fost controlul temperaturii, defidratarea plexiglasului si o carpa moale intre placa si matrita. Am folosit tot plexiglas, dar GS, care se deformeaza mult mai constant si usor, dar la o temperatura un pic mai mare. Am renuntat la policarbonat pt ca este foarte scump si nu are acceeasi trasparenta ca pexiglasul si nu cred ca se merita. Din resturile de la debitare am facut cateva probe de indoire, pe care am incercat sa le distrug, aruncandu-le cat am putut de tare de beton si spre surprinderea mea nu au carapat deloc, doar s-au zgariat. Practic urcandu-ma cu picioarele pe ele nu au vrut sa crape. Acum chiar am capatat incredere ca vor rezista mult si bine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Februarie 15, 2009 Autor Share Postat Februarie 15, 2009 Cat traieste omul invata. Am facut astazi inca doua parbrize aplicand ultimile informatii din site-ul de mai sus. Au iesit perfect, fara nici un defect optic. Esential a fost controlul temperaturii, defidratarea plexiglasului si o carpa moale intre placa si matrita. Am folosit tot plexiglas, dar GS, care se deformeaza mult mai constant si usor, dar la o temperatura un pic mai mare. Am renuntat la policarbonat pt ca este foarte scump si nu are acceeasi trasparenta ca pexiglasul si nu cred ca se merita. Din resturile de la debitare am facut cateva probe de indoire, pe care am incercat sa le distrug, aruncandu-le cat am putut de tare de beton si spre surprinderea mea nu au carapat deloc, doar s-au zgariat. Practic urcandu-ma cu picioarele pe ele nu au vrut sa crape. Acum chiar am capatat incredere ca vor rezista mult si bine. astea sunt stiri bune. ma bucur sa le aud Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mki79r Postat Februarie 17, 2009 Share Postat Februarie 17, 2009 Am vazut si eu parbrizele lui Bogdan ,chiar arata bine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
invictus Postat Februarie 19, 2009 Share Postat Februarie 19, 2009 Am facut si eu azi o matrita din ipsos pentru parbriz de 650gs. Sunt curios ce cacamaca o sa iasa. La cata apa are in ea, probabil o sa se usuce intr-o luna . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Februarie 19, 2009 Share Postat Februarie 19, 2009 (editat) Pai cam asa dureaza. Vara o saptamana, iarna 2-3 . Tine-o langa un calorifer sau sursa de caldura, dar nu chiar pe soba. Ai bagat ceva armatura in ea? Ca altfel se crapa destul de usor. Acum cat inca este cruda poti face mai usor retusuri, adaugand sau razurind ipsoul si niveland cu un burete umezit. Foloseste niste spatule din platbanda subtire (panglica de otel de la ambalaje mari) bine finisate pe diverse raze, ca sa nu zgarii prea tare matrita. In marunt nu trebuie o finisare prea mare ca micile denivelari/zgariaturi nu se copiaza, doar forma generala sa fie continua si simetrica, fara adancituri. Oricum in timpul incalzirii plasticului matrita se acopera cu o bucata de carpa de bumbac dintr-un tricou vechi si plasticul peste ea. Carpa atenuiaza denivelarile si fereste plasticul moale de matrita dura. Asa nu apar defecte optice. Spor si tine-ne la curent cu lucrarea. Ai noroc ca lucrezi pt o motocicleta destul de comuna la care multi ar dori parbrize. Daca reusesti pt tine, mai poti folosi matrita pt inca cateva zeci de bucati. Editat Februarie 19, 2009 de bogdan_harea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
-WERNER- Postat Februarie 20, 2009 Share Postat Februarie 20, 2009 Cat traieste omul invata. Am facut astazi inca doua parbrize aplicand ultimile informatii din site-ul de mai sus. Au iesit perfect, fara nici un defect optic. Esential a fost controlul temperaturii, defidratarea plexiglasului si o carpa moale intre placa si matrita. Am folosit tot plexiglas, dar GS, care se deformeaza mult mai constant si usor, dar la o temperatura un pic mai mare. Am renuntat la policarbonat pt ca este foarte scump si nu are acceeasi trasparenta ca pexiglasul si nu cred ca se merita. Din resturile de la debitare am facut cateva probe de indoire, pe care am incercat sa le distrug, aruncandu-le cat am putut de tare de beton si spre surprinderea mea nu au carapat deloc, doar s-au zgariat. Practic urcandu-ma cu picioarele pe ele nu au vrut sa crape. Acum chiar am capatat incredere ca vor rezista mult si bine. pune niste poze sa vedem si noi cum arata o matrita si parbriizul finalizat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Februarie 20, 2009 Share Postat Februarie 20, 2009 Cam asa! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mirci Postat Februarie 26, 2009 Share Postat Februarie 26, 2009 Cum mai merge cu constructia parbrizului?? S-a concretizat ceva pana acum? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sherky Postat Martie 3, 2009 Share Postat Martie 3, 2009 salutare foarte interesant thread-ul ... l-am citit cu mare interes ... eu as vrea sa-mi fac 2 chestii micutze pentru Africana mea as avea nevoie de un deflector de aer si o protectie pt far ... exact cum apar in fotografiile atasate este evident ca nu am nevoie de cine stie ce materiale pe unde pot gasi 2 bucatzele de ploicarbonat/plexiglass ce-o fii ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat Martie 3, 2009 Share Postat Martie 3, 2009 salutarefoarte interesant thread-ul ... l-am citit cu mare interes ... eu as vrea sa-mi fac 2 chestii micutze pentru Africana mea as avea nevoie de un deflector de aer si o protectie pt far ... exact cum apar in fotografiile atasate este evident ca nu am nevoie de cine stie ce materiale pe unde pot gasi 2 bucatzele de ploicarbonat/plexiglass ce-o fii ? Bricostore/Pratiker/MrBricolage. Gasesti foi de plexiglas de cumparat la vreo 50ron bucata. Ai cam 1 sau 2mp, nu mai stiu. Din ala iti tai linistit cat pentru 7 africane. Mai mici nu stiu unde gasesti. Ziceau unii mai devreme pe topicu asta de un atelier pe DN1 unde poti cumpara niste resturi de la baieti... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Martie 3, 2009 Autor Share Postat Martie 3, 2009 salutarefoarte interesant thread-ul ... l-am citit cu mare interes ... eu as vrea sa-mi fac 2 chestii micutze pentru Africana mea as avea nevoie de un deflector de aer si o protectie pt far ... exact cum apar in fotografiile atasate este evident ca nu am nevoie de cine stie ce materiale pe unde pot gasi 2 bucatzele de ploicarbonat/plexiglass ce-o fii ? foarte interesant acel defector , imi da si mie o idee Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sherky Postat Martie 4, 2009 Share Postat Martie 4, 2009 pai la mine la africana, daca stau drept in sa, la viteze de peste 130 imi cam clatina capu' de curent si sper sa rezolv problema raspectiva cu deflectorul ala ...om vedea ce-o sa iasa Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Martie 21, 2009 Share Postat Martie 21, 2009 (editat) Bricostore/Pratiker/MrBricolage. Gasesti foi de plexiglas de cumparat la vreo 50ron bucata. Ai cam 1 sau 2mp, nu mai stiu. Din ala iti tai linistit cat pentru 7 africane. Mai mici nu stiu unde gasesti. Ziceau unii mai devreme pe topicu asta de un atelier pe DN1 unde poti cumpara niste resturi de la baieti... In Bricostore si Metro plexiglasul este de la Mons Medius, si este plexiglas XT, tras in foaie prin extrudare. Are o structura interna tensionata si nu este cea mai buna optiune pt termoformare. La incalzire se deformeaza diferit si nu copiaza mulajul. La capitolul plexiglas cel mai indicat este plexiglas GS care este obtinut prin turnare, cu o structura uniforma si fara tensiuni interne. GS-ul se muleaza mult mai bine si este numai cu putin mai scump. La Mons Mediu se vinde de 3mm si de 5mm si la sfert de coala gata taiat. Puteti sa va strangeti 5-6 care vreti parbrize si impartiti 1/4 dintr-o coala. Iese mai ieftin decat cumparat din magazin si fiecare pleaca acasa cu dimensiunea dorita fara sa arunce mare lucru. Fasiile ce rezulta din debitare se folosesc ca probe de incalzire, indoire, gaurire, detensionare si spargere, ca sa vezi la final ce branza ai facut si sa depistezi defectele inaite de a strica materialul pt parbriz. Editat Martie 21, 2009 de bogdan_harea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
testos Postat Martie 21, 2009 Share Postat Martie 21, 2009 ATENTIE! Plexiglasul se sparge in aschii . Pentru viziere si parbrize se foloseste Policarbonat. Si varianta cea mai sigura..... cumpara unul stoc. Nu te juca. Consecintele pot fi mai scumpe decat un parbriz ieftin. nu e chiar asa.... numa bine.. . io am luat de la louis PUIG pt ciopar....si la prima cazatura (pe pamant,noroi...)s.a facut aschii cioburi... adik era di plexiglass... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Martie 22, 2009 Share Postat Martie 22, 2009 (editat) Vrem sa fim mai catolici decat Papa! Puig si Givi sigur fac toate parbrizele din plexiglas. Nu sant sigur de MRA. Cele de firma sant facute din placa de 2-3 mm. Eu recomand sa folositi 4-5 mm. Prin incalzire si deformare libera grosinea mai creste cu 0,2-0,5mm. Fiind mai groase automat sant mai rezistente si se sparg mai greu la solicitari gen piatra, pasare la viteza in parbriz. In caz de cazatura, Dumnezeu cu mila! Din incercarile mele, confirmate si de specialistii de la Mons Medius, in aschii se sparge plexiglasul XT, cel extrudat. Plexiglasul GS (turnat) se sparge mai greu, iar forma sparturilor este mai rorunjita, in nici un caz sub forma de aschii. Cum am mai spus fasiile rezultate la debitare pot fi incalzite, deformate, gaurite si detensionate de proba si la sfarsit va urcati cu picioarele pe ele, sau le izbiti de pereti si ve-ti ramane surprinsi de cat de greu se sparg. Se vede si forma aschiilor. Privind in urma toata pregatirea si probele, rebuturile, facute de-a lungul timpului, pana am invatat, m-au costat echivalentul unui parbriz de firma. Deci la primul, randamentul a fost zero, insa de atunci am facut mai multe pe care le-au cumparat prieteni si cunoscuti. Investitia s-a amortizat si in plus pot in fiecare an sa-mi schimb parbrizul. Nu suport sa-l am zgariat sau matuit in fata ochilor, mai ales ca este inalt si vad prin el. Daca schimb motorul si vreau o noua forma de parbriz nu-mi trebuie decat o noua matrita restul se refoloseste. Daca cheltuielile sant impartite de mai multi, cu aceeasi marca de moto, cu atat mai bine. Daca urmariti situri moto din SUA, o sa ramaneti surprinsi de cati americani bricoleaza la motoarele lor, si daca nici aia nu au de unde si cu ce sa-si doteze motoarele cu acesorii de firma, nu mai are nimeni. Editat Martie 22, 2009 de bogdan_harea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.