Sari la conținut

Parbrize home made


Cavaleru
 Share

Postări Recomandate

Orice fel de plastic respectiv plexiglas XT, Plexiglas GS si policarbonat clar (Macrolon) se gasesc la Mons Medius este adevarat in coli destul de mari , dar se pot lua si cu 1/4, sau 1/2 din coala. Dintr-un sfert de coala se pot face 4-6 parbrize functie de marime. Contra cost se pot livra debitate la dimensiune. Ca prelucrare termica se lucreaza cam la fel, dar difera temparaturile de incalzire.La policarbonat un avantaj in afara de rezistenta mare, ar fi ca nu mai trebuie facuta revenirea dupa prelucrarile mecanice, pt eliminarea tensiunilor interne ce apar atunci si care daca nu sant eliminate duc la craparea parbrizului destul de repede. La policarbonat dimensiunile colilor disponibile la 3mm si 5 mm sant 1020x1500, iar pretul cca 270 roni pt 3mm si 390 roni pt 5 mm. Exista si mai subtire de 3mm dar cred ca este prea subtire, iar de 4 mm nu au pe stoc si aduc la comanda mare. Anexez fisa tehnica pt a compara caracteristicile termice si mecanice. Orice informatii suplimentare legate de surse de materiale si prelucrarea lor sant bine venite.

Editat de bogdan_harea
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 277
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Totodata nu stiu exact cam care ar fi procedura de mulare ....

..Cel mai simplu de curbat este deasupra aragazului..necesar o plita + niste manusi...si putina rabdare pana se icalzeste bine,trebuie indoit cu bun simt...

De taiat este mai greu plexiglasul...eu am taiat cu "veverita" plexiglasul dar daca agata putin se crapa repede in timpul taierii...

post-5301-1234370222_thumb.jpg

Editat de Nagy_Arpad
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Orice fel de plastic respectiv plexiglas XT, Plexiglas GS si policarbonat clar (Macrolon) se gasesc la Mons Medius este adevarat in coli destul de mari , dar se pot lua si cu 1/4, sau 1/2 din coala. Dintr-un sfert de coala se pot face 4-6 parbrize functie de marime. Contra cost se pot livra debitate la dimensiune. Ca prelucrare termica se lucreaza cam la fel, dar difera temparaturile de incalzire.La policarbonat un avantaj in afara de rezistenta mare, ar fi ca nu mai trebuie facuta revenirea dupa prelucrarile mecanice, pt eliminarea tensiunilor interne ce apar atunci si care daca nu sant eliminate duc la craparea parbrizului destul de repede. La policarbonat dimensiunile colilor disponibile la 3mm si 5 mm sant 1020x1500, iar pretul cca 270 roni pt 3mm si 390 roni pt 5 mm. Exista si mai subtire de 3mm dar cred ca este prea subtire, iar de 4 mm nu au pe stoc si aduc la comanda mare. Anexez fisa tehnica pt a compara caracteristicile termice si mecanice. Orice informatii suplimentare legate de surse de materiale si prelucrarea lor sant bine venite.

 

 

scump policarbonatul, bine dimensinile colii iti permit sa faci destul parbrize. dar eu sper sa nu am nevoie de atatea :)

 

nu ati atasat fisierul acela, ca eram curios sa citesc informatii suplimentare

 

..Cel mai simplu de curbat este deasupra aragazului..necesar o plita + niste manusi...si putina rabdare pana se icalzeste bine,trebuie indoit cu bun simt...

De taiat este mai greu plexiglasul...eu am taiat cu "veverita" plexiglasul dar daca agata putin se crapa repede in timpul taierii...

 

 

veverita??

 

detaliaza te rog procedura folosita de tine :cheers: ma refer la intregul proces tehnologic

Editat de Cavaleru
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Uite cum am facut eu cateva parbrize:

-Luat din practiker plexiglas 1000x500x4 mm

-taiat in doua, cu flex cu panza de 1mm

-IMEDIAT se tesesc la 45 de grade (cu o pila) TOATE marginile, chiar si cele care nu au fost supuse taierii, in scopul detensionarii materialului.

-desenat conturul final, care va fi decupat dupa indoire

-prins intre sipci de lemn 2 margini opuse, legate cu sarma

-una din marginile prinse in sipcu o prinzi intr-o menghina

-la cealalta margine, capetele sipcilor le legi cu o sfoara

-cu un foehn industrial, incepi sa incalzesti materialul, plimband foehnul in lung si in lat la o distanta de cca 20 cm, PE AMBELE FETE, alternativ. Simultan cu incalzirea, tragi usor cu sfoara marginea de sus prinsa in sipci. Din modul de tragere controlezi ca materialul sa se curbeze uniform.

-cand materialul depaseste putin la curbura dorita, legi sfoara de menghina, avand grija sa nu se modifice curbura

-lasi sa se raceasca lent, la temperatura camerei (asta e un fel de revenire, are rol de detensionare)

-cand s-a racit, desfaci toata instalatia. materialul nu-si va pastra curbura la care s-a racit, dar exista o mica toleranta de indoire.

-cu flexul, tai parbrizul pe conturul desenat in prealabil

-tesesti zonele taiate acum la 45 grade, pentru detensionare

-dai gaurile de prindere - atentie, foloseste bormasina cu viteza maxima si avanseaza incet. Daca nu, in momentul strapungerii burghiul poate crapa plexiglasul.

-cu un burghiu mai mare, tesesti la 45 grade marginile gaurilor

 

Parbrizul original pe care-l aveam pe actualul meu motor era ca al lui Bogdan Harea, cu dubla curbura, dar ma deranja ca dadea efect de lupa si reflexii aiurea de la farurile celor care veneau din fata. Iata o poza cu un parbriz de la precedentul meu motor, cu ala de acum nu am poze, dar e la fel:

post-13533-1234463880_thumb.jpg

Editat de sorinavram
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Uite aici procesul tehnologic pentru diverse modalitati de formare a makrolonului (policarbonat de la bayer)

 

http://www.sheet.bayerpolymers.com/index.p...load/MF0138.pdf

 

Ce observ, spre deosebire de plexiglas, este foarte importanta deshidratarea in prealabil a policarbonatului inainte de formarea la cald.

 

Pentru parbriz e recomandat Makrolon AR, pt ca este tratat impotriva zgarieturilor.

Editat de invictus
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cat traieste omul invata. Am facut astazi inca doua parbrize aplicand ultimile informatii din site-ul de mai sus. Au iesit perfect, fara nici un defect optic. Esential a fost controlul temperaturii, defidratarea plexiglasului si o carpa moale intre placa si matrita. Am folosit tot plexiglas, dar GS, care se deformeaza mult mai constant si usor, dar la o temperatura un pic mai mare. Am renuntat la policarbonat pt ca este foarte scump si nu are acceeasi trasparenta ca pexiglasul si nu cred ca se merita. Din resturile de la debitare am facut cateva probe de indoire, pe care am incercat sa le distrug, aruncandu-le cat am putut de tare de beton si spre surprinderea mea nu au carapat deloc, doar s-au zgariat. Practic urcandu-ma cu picioarele pe ele nu au vrut sa crape. Acum chiar am capatat incredere ca vor rezista mult si bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cat traieste omul invata. Am facut astazi inca doua parbrize aplicand ultimile informatii din site-ul de mai sus. Au iesit perfect, fara nici un defect optic. Esential a fost controlul temperaturii, defidratarea plexiglasului si o carpa moale intre placa si matrita. Am folosit tot plexiglas, dar GS, care se deformeaza mult mai constant si usor, dar la o temperatura un pic mai mare. Am renuntat la policarbonat pt ca este foarte scump si nu are acceeasi trasparenta ca pexiglasul si nu cred ca se merita. Din resturile de la debitare am facut cateva probe de indoire, pe care am incercat sa le distrug, aruncandu-le cat am putut de tare de beton si spre surprinderea mea nu au carapat deloc, doar s-au zgariat. Practic urcandu-ma cu picioarele pe ele nu au vrut sa crape. Acum chiar am capatat incredere ca vor rezista mult si bine.

 

 

astea sunt stiri bune.

 

ma bucur sa le aud

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai cam asa dureaza. Vara o saptamana, iarna 2-3 . Tine-o langa un calorifer sau sursa de caldura, dar nu chiar pe soba. Ai bagat ceva armatura in ea? Ca altfel se crapa destul de usor. Acum cat inca este cruda poti face mai usor retusuri, adaugand sau razurind ipsoul si niveland cu un burete umezit. Foloseste niste spatule din platbanda subtire (panglica de otel de la ambalaje mari) bine finisate pe diverse raze, ca sa nu zgarii prea tare matrita. In marunt nu trebuie o finisare prea mare ca micile denivelari/zgariaturi nu se copiaza, doar forma generala sa fie continua si simetrica, fara adancituri. Oricum in timpul incalzirii plasticului matrita se acopera cu o bucata de carpa de bumbac dintr-un tricou vechi si plasticul peste ea. Carpa atenuiaza denivelarile si fereste plasticul moale de matrita dura. Asa nu apar defecte optice. Spor si tine-ne la curent cu lucrarea. Ai noroc ca lucrezi pt o motocicleta destul de comuna la care multi ar dori parbrize. Daca reusesti pt tine, mai poti folosi matrita pt inca cateva zeci de bucati.

Editat de bogdan_harea
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cat traieste omul invata. Am facut astazi inca doua parbrize aplicand ultimile informatii din site-ul de mai sus. Au iesit perfect, fara nici un defect optic. Esential a fost controlul temperaturii, defidratarea plexiglasului si o carpa moale intre placa si matrita. Am folosit tot plexiglas, dar GS, care se deformeaza mult mai constant si usor, dar la o temperatura un pic mai mare. Am renuntat la policarbonat pt ca este foarte scump si nu are acceeasi trasparenta ca pexiglasul si nu cred ca se merita. Din resturile de la debitare am facut cateva probe de indoire, pe care am incercat sa le distrug, aruncandu-le cat am putut de tare de beton si spre surprinderea mea nu au carapat deloc, doar s-au zgariat. Practic urcandu-ma cu picioarele pe ele nu au vrut sa crape. Acum chiar am capatat incredere ca vor rezista mult si bine.

pune niste poze sa vedem si noi cum arata o matrita si parbriizul finalizat

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salutare

foarte interesant thread-ul ... l-am citit cu mare interes ...

eu as vrea sa-mi fac 2 chestii micutze pentru Africana mea

as avea nevoie de un deflector de aer si o protectie pt far ... exact cum apar in fotografiile atasate

este evident ca nu am nevoie de cine stie ce materiale

pe unde pot gasi 2 bucatzele de ploicarbonat/plexiglass ce-o fii ?

post-4615-1236093913_thumb.jpg

post-4615-1236093927_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salutare

foarte interesant thread-ul ... l-am citit cu mare interes ...

eu as vrea sa-mi fac 2 chestii micutze pentru Africana mea

as avea nevoie de un deflector de aer si o protectie pt far ... exact cum apar in fotografiile atasate

este evident ca nu am nevoie de cine stie ce materiale

pe unde pot gasi 2 bucatzele de ploicarbonat/plexiglass ce-o fii ?

Bricostore/Pratiker/MrBricolage. Gasesti foi de plexiglas de cumparat la vreo 50ron bucata. Ai cam 1 sau 2mp, nu mai stiu. Din ala iti tai linistit cat pentru 7 africane. Mai mici nu stiu unde gasesti. Ziceau unii mai devreme pe topicu asta de un atelier pe DN1 unde poti cumpara niste resturi de la baieti...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salutare

foarte interesant thread-ul ... l-am citit cu mare interes ...

eu as vrea sa-mi fac 2 chestii micutze pentru Africana mea

as avea nevoie de un deflector de aer si o protectie pt far ... exact cum apar in fotografiile atasate

este evident ca nu am nevoie de cine stie ce materiale

pe unde pot gasi 2 bucatzele de ploicarbonat/plexiglass ce-o fii ?

 

 

foarte interesant acel defector , imi da si mie o idee :rolleyes:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai la mine la africana, daca stau drept in sa, la viteze de peste 130 imi cam clatina capu' de curent si sper sa rezolv problema raspectiva cu deflectorul ala ...om vedea ce-o sa iasa :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...
Bricostore/Pratiker/MrBricolage. Gasesti foi de plexiglas de cumparat la vreo 50ron bucata. Ai cam 1 sau 2mp, nu mai stiu. Din ala iti tai linistit cat pentru 7 africane. Mai mici nu stiu unde gasesti. Ziceau unii mai devreme pe topicu asta de un atelier pe DN1 unde poti cumpara niste resturi de la baieti...

In Bricostore si Metro plexiglasul este de la Mons Medius, si este plexiglas XT, tras in foaie prin extrudare. Are o structura interna tensionata si nu este cea mai buna optiune pt termoformare. La incalzire se deformeaza diferit si nu copiaza mulajul. La capitolul plexiglas cel mai indicat este plexiglas GS care este obtinut prin turnare, cu o structura uniforma si fara tensiuni interne. GS-ul se muleaza mult mai bine si este numai cu putin mai scump. La Mons Mediu se vinde de 3mm si de 5mm si la sfert de coala gata taiat. Puteti sa va strangeti 5-6 care vreti parbrize si impartiti 1/4 dintr-o coala. Iese mai ieftin decat cumparat din magazin si fiecare pleaca acasa cu dimensiunea dorita fara sa arunce mare lucru. Fasiile ce rezulta din debitare se folosesc ca probe de incalzire, indoire, gaurire, detensionare si spargere, ca sa vezi la final ce branza ai facut si sa depistezi defectele inaite de a strica materialul pt parbriz.

Editat de bogdan_harea
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ATENTIE!

 

Plexiglasul se sparge in aschii .

Pentru viziere si parbrize se foloseste Policarbonat.

 

Si varianta cea mai sigura..... cumpara unul stoc.

Nu te juca. Consecintele pot fi mai scumpe decat un parbriz ieftin.

nu e chiar asa.... numa bine..

. io am luat de la louis PUIG pt ciopar....si la prima cazatura (pe pamant,noroi...)s.a facut aschii cioburi... adik era di plexiglass... :angry:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vrem sa fim mai catolici decat Papa! Puig si Givi sigur fac toate parbrizele din plexiglas. Nu sant sigur de MRA. Cele de firma sant facute din placa de 2-3 mm. Eu recomand sa folositi 4-5 mm. Prin incalzire si deformare libera grosinea mai creste cu 0,2-0,5mm. Fiind mai groase automat sant mai rezistente si se sparg mai greu la solicitari gen piatra, pasare la viteza in parbriz. In caz de cazatura, Dumnezeu cu mila! Din incercarile mele, confirmate si de specialistii de la Mons Medius, in aschii se sparge plexiglasul XT, cel extrudat. Plexiglasul GS (turnat) se sparge mai greu, iar forma sparturilor este mai rorunjita, in nici un caz sub forma de aschii. Cum am mai spus fasiile rezultate la debitare pot fi incalzite, deformate, gaurite si detensionate de proba si la sfarsit va urcati cu picioarele pe ele, sau le izbiti de pereti si ve-ti ramane surprinsi de cat de greu se sparg. Se vede si forma aschiilor. Privind in urma toata pregatirea si probele, rebuturile, facute de-a lungul timpului, pana am invatat, m-au costat echivalentul unui parbriz de firma. Deci la primul, randamentul a fost zero, insa de atunci am facut mai multe pe care le-au cumparat prieteni si cunoscuti. Investitia s-a amortizat si in plus pot in fiecare an sa-mi schimb parbrizul. Nu suport sa-l am zgariat sau matuit in fata ochilor, mai ales ca este inalt si vad prin el. Daca schimb motorul si vreau o noua forma de parbriz nu-mi trebuie decat o noua matrita restul se refoloseste. Daca cheltuielile sant impartite de mai multi, cu aceeasi marca de moto, cu atat mai bine. Daca urmariti situri moto din SUA, o sa ramaneti surprinsi de cati americani bricoleaza la motoarele lor, si daca nici aia nu au de unde si cu ce sa-si doteze motoarele cu acesorii de firma, nu mai are nimeni.

Editat de bogdan_harea
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...