Sari la conținut

Intrebare - schimbarea vitezelor


Hadess
 Share

Postări Recomandate

Unele motoare speed pot avea sisteme electronice de imbunatatire a reprizelor prin eliminarea timpului necesar folosirii ambreiajului. Campionul Pascota din CNM avea asa ceva pe R6 lui de curse. Stiu doar ca nu e ieftin si necesita o oarecare acomodare. La motoarele de serie se poate schimba fara ambreiaj dar nu e sanatos pt motor... Poate ma insel si ma corecteaza colegii motoristi de pe-aici... :P :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Unele motoare speed pot avea sisteme electronice de imbunatatire a reprizelor prin eliminarea timpului necesar folosirii ambreiajului. Campionul Pascota din CNM avea asa ceva pe R6 lui de curse. Stiu doar ca nu e ieftin si necesita o oarecare acomodare. La motoarele de serie se poate schimba fara ambreiaj dar nu e sanatos pt motor... Poate ma insel si ma corecteaza colegii motoristi de pe-aici... :P  :D

Ai perfecta dreptate se poate da nu se simte bine cand o faci.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

in sus: fara ambreiaj

in jos: numai cu ambreiaj. risc de avarii majore in cutie si motor

 

ceva practica si schimbarea fara ambreiaj merge mai uns decat cu ambreiaj

 

in principiu nu cred ca este un procedeu rezervat motocicletelor de viteza, ba chiar motocicletelor, intr-o vreme schimbam si la dacie fara ambreiaj.

 

s-a discutat "vis-a-vis" pe forum acest subiect, destul de intens

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cutiile sincronizate, sint facute ca la o anumita turatie, sa poata fi schimbate dintr-o viteza in alta fara ambreiaj. (n mii de ture dai a x-a). in general mere la masinile de curse, dar motocicletele probabil au toate cutii de genu asta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

la orice masina am incercat merge treaba asta. este o anumita turatie la care pinioanele se "pupa" bine intre ele si nu mai este nevoie de ambreiaj. am observat ca si la motor e la fel, dar nu la turatii prea mari. la al meu merge pe la 3000 de ture. daca nu sunt acolo, nu pot schimba...e blocat schimbatorul. daca nu stii sa faci asta, mai bine nu o faci fiindca este periculos pentru cutie, si daca o faci la viteze mari poti sa blochezi roata spate ceea ce nu e bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca se monteaza pe motor un quick shifter sau un power shifter se pot schimba vitezele fara ambreiaj , dar smecheriile astea costa.....si nu putin!!!

Cel mai sanatos pt. cutie e sa folosesti ambreiajul ca e Sfant .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Eu sunt de parere ca se pot schimba vitezele si fara ambreiaj dar numai in superioare cu o singura conditie: in momentul actionarii schimbatorului sa se reduca foarte putin din acceleratie. Eu numai asa am schimbat, nu am avut nici cea mai mica defectiune! ATENTIE !!!! A nu se schimba viteza din superioara in inferioara fara ambreiaj decat daca ati coborat viteza motocicletei la una corespunzatoare treptei de viteza care urmeaza sa fie schimbata !

 

Parerea mea este ca daca slabiti putin din acceleratie se pot schimba vitezele in superioare fara probleme!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu sunt de parere ca se pot schimba vitezele si fara ambreiaj dar numai in superioare cu o singura conditie: in momentul actionarii schimbatorului sa se reduca foarte putin din acceleratie. Eu numai asa am schimbat, nu am avut nici cea mai mica defectiune! ATENTIE !!!!  A nu se schimba viteza din superioara in inferioara fara ambreiaj decat daca ati coborat viteza motocicletei la una corespunzatoare treptei de viteza care urmeaza sa fie schimbata !

 

Parerea mea este ca daca slabiti putin din acceleratie se pot schimba vitezele in superioare fara probleme!

Nu ti se pare prea multa concentrare si zgomot mult pentru nimic?

Va e greu sa trageti de ambreaj?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu sunt de parere ca se pot schimba vitezele si fara ambreiaj dar numai in superioare cu o singura conditie: in momentul actionarii schimbatorului sa se reduca foarte putin din acceleratie. Eu numai asa am schimbat, nu am avut nici cea mai mica defectiune! ATENTIE !!!!  A nu se schimba viteza din superioara in inferioara fara ambreiaj decat daca ati coborat viteza motocicletei la una corespunzatoare treptei de viteza care urmeaza sa fie schimbata !

 

Parerea mea este ca daca slabiti putin din acceleratie se pot schimba vitezele in superioare fara probleme!

Nu ti se pare prea multa concentrare si zgomot mult pentru nimic?

Va e greu sa trageti de ambreaj?

Domnule Andrei daca va deranjaza discutia noastra, puteati sa ocoliti aceasta tema.

Dar nu, dvs ati intrat aici si nici macar nu stiti cum se numeste acel "ambreaj". Vreau sa va fac cunoscut faptul ca se numeste ambreiaj, iar la actionarea acelei manete au loc o serie intreaga de procese. "Ambreiajul cu un disc", spre exemplu, care este si cel mai raspandit la motoare in general se compune din urmatoarele : volantul motorului, fixat pe arborele cotit, discul (fixat pe butucul cu caneluri), prevazut cu garnituri confectionate din materiale de frictiune(tesatura de asbest impregnata cu un liant); arborele primar( cu caneluri) al cutiei de viteze pe care se deplaseaza discul si placa de presiune, pe care preseaza in continuu o serie de arcuri (pentru a tine presat permanent pe volant discul cu garnituri, realizandu-se "ambreierea"). Un sistem de leviere, actionate de pedala sau maneta prin intermediul rulmentului de presiune comprima arcurile pentru a lasa liber discul cu garnituri, realizandu-se astfel "debreierea". Arborele primar se sprijina pe volant prin intermediul rulmentului cu bile.

Ori ce piesa in miscare are un "Timp Mediu de Buna Functionare" care se traduce prin conceptul de Fiabilitate si reprezinta raportul dintre timpul total de functionare a unui numar de produse si numarul total de defectari inregistrat in timpul prescris. Asadar cu cat dvs actionati de mai multe ori abreiajul in mod inutil ii reduceti din durata de viata !

In speranta ca dvs cunoasteti toate acestea si ca veti stii cand sa actionati ambreiajul si cand nu! Va doresc cati mai multi kilometri cu piesa de care dispuneti! Va mai doresc sa nu ajungeti niciodata pe mana unui mecanic care face reparatiile dupa ureche!

In speranta ca lectia de mecanica a fost fructuasa pentru toti ce interesati ca doresc :sosea uscata!!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mama, ce v-ati incins.

 

ca idee, din cite stiu eu, schimbarea vitezelor fara ambreiaj se realizeaza atunci cind vrei sa cistigi timp, nicidecum ca sa protejezi ambreiaju.

 

si mi se pare foarte cul :D

 

so, discutia e interesanta. punct. :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 years later...

cutiile sincronizate, sint facute ca la o anumita turatie, sa poata fi schimbate dintr-o viteza in alta fara ambreiaj. (n mii de ture dai a x-a). in general mere la masinile de curse, dar motocicletele probabil au toate cutii de genu asta.

la marea majoritate a motocicletelor, cutiile NU sunt sincronizate........nu stiu cum e la cele de viteza, dar, cele mai vechi nu prea au sincroane in cutie!!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ori ce piesa in miscare are un "Timp Mediu de Buna Functionare" care se traduce prin conceptul de Fiabilitate si reprezinta raportul dintre timpul total de functionare a unui numar de produse si numarul total de defectari inregistrat in timpul prescris. Asadar cu cat dvs actionati de mai multe ori abreiajul in mod inutil ii reduceti din durata de viata !

 

 

:cheers:

Topicul a mai fost. In dorinta de a-si menaja motoarele, multi evita aceasta tehnica. Eu (am mai spus asta, dec n-am evoluat de-atunci) o folosesc numai in sus, si numai de la a trea in sus. Merge si de la a doua la a treia, dar mi-e tarsha...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

oricum cred ca trebuie sa te pricepi oleak , adica daca esti incepator mai bine folosesti ambreiajul ..... am auzit si eu treaba asta pe la tete prin univers moto da nu prea stiam cu ce se mananca.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu skimb fara nici cea mai mica problema astfel:

in sus nu-i dau timp motorului sa se relaxeze, comit toate cele 3 miscari in acelasi timp (eliberez putin acceleratia, trag ambreiaj si ridic levierul skimbatorului). conditia e clara: nu las motorul sa-si revina, sa scada in ture si nu apuca sa aibe o viteza de rotatie mai mica decat a cutiei (antrenata de roata spate).

in jos la fel sau cu sprit (daca am apucat sa trag ambreiajul si motorul a ajuns la relanti, dau un sprit si apas pedala, apoi las ambreiajul treptat)

dupa un timp devine reflex si toate merg snur. de multe ori am auzit cloncanit de cutii de viteze la baietii care trag de ele prin oras si care dau vina pe producatorul idiot care au pus o cutie proasta pe un motor atat de bun !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu va faceti probleme ca schimbati in sus fara ambreiaj (in afara de prima treapta), atata timp cat va pricepeti s-o faceti. In jos, intotdeauna cu ambreiaj + sprit din acceleratie. Poti si in jos sa bagi fara, insa trebuie ori sa fie turatia foarte mica, ori sa-i dai un sprit foarte scurt dar risti sa te zdruncine daca n-o nimeresti!

In sus totul e de sincronizare acceleratie cu schimbat treapta. In acelasi stil e gandit si quick shifter-ul! Taie alimentarea pt o fractiune de secunda la actionarea schimbatorului.

Oricum ai da-o, sa schimbi fara ambreiaj pe acceleratie e mult mai rapid decat cu actionarea ambreiajului, mai comod si nu cred ca risti nimic! Mai ales ca n-ai sincroane pe trepte (parca doar 1 are).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

quick shifter sau sinucide ce face? de ce sa strangi ambreiaju mai bine faci k mine si in 3 luni dai sute de euro pe cutie sau ......mai rau

sanataTE.....levieru ala nu e cu scop decorativ p mea FOLOSITI-L !!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

1,2,3-a cu ambreiaj (la primele trepte daca nu esti la turatia optima ,agata) ,4,5,6 fara ambreiaj ,doar cu relaxarea acceleratiei pt scurt timp.

Trecere din treptele superioare in inferioare,asta pana la a 3-a,frane de motor,merge si fara ambreiaj ,dar cel mai indicat si mai sanatos pt motor folosesc ambreiaj. Cel putin la ce conduc eu,si fara sa omor motorul sau sa se auda ceva sunete suspecte in cutie. :D

 

de multe ori am auzit cloncanit de cutii de viteze la baietii care trag de ele prin oras si care dau vina pe producatorul idiot care au pus o cutie proasta pe un motor atat de bun !

Cred ca nu te referi la sunetul care se aude cand bagi 1-a dupa ce ai rulat cu ea si ai fost oprit (fara sa opresti motorul),bineinteles ca ai fost pe neutru, si vrei sa continui drumul (ex: semafor) :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

da e adevarat ,de la 1 la 6 dar invers se foloseste si inca mult insotit si de un spritz :crack:

 

din inferioara in superioara DA doar daca iei o idee mina din gaz

din superioara in inferioara nu numai ca stringi ambreajul dar mai inaintemai dai si un spritz

 

 

depinde

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator alexman

Ce? La semafor tu o lasi la punctul mort?

 

Din superior in inferior, din punct de vedere tehnic, e indicat si la masini trecerea sa o faci cu dubla debra(e)iere. Cam asta e procedeul pe care colegii de forum incearca sa il explice spunand ca din superior in inferior baga cu spritz cand apasa putin ambreiajul.

 

 

 

1,2,3-a cu ambreiaj (la primele trepte daca nu esti la turatia optima ,agata) ,4,5,6 fara ambreiaj ,doar cu relaxarea acceleratiei pt scurt timp.

Trecere din treptele superioare in inferioare,asta pana la a 3-a,frane de motor,merge si fara ambreiaj ,dar cel mai indicat si mai sanatos pt motor folosesc ambreiaj. Cel putin la ce conduc eu,si fara sa omor motorul sau sa se auda ceva sunete suspecte in cutie. :crack:

Cred ca nu te referi la sunetul care se aude cand bagi 1-a dupa ce ai rulat cu ea si ai fost oprit (fara sa opresti motorul),bineinteles ca ai fost pe neutru, si vrei sa continui drumul (ex: semafor) :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce? La semafor tu o lasi la punctul mort?

 

Din superior in inferior, din punct de vedere tehnic, e indicat si la masini trecerea sa o faci cu dubla debra(e)iere. Cam asta e procedeul pe care colegii de forum incearca sa il explice spunand ca din superior in inferior baga cu spritz cand apasa putin ambreiajul.

 

Scuze ca ma bag, dar dubla debraiere se foloseste la camioane, si se face asa:

Apesi Ambreiaj

ScosPeLiber

Lasi ambreiaj

In cazul in care schimbi in inferioara, dai spritz scurt

Apesi Ambreiaj

Bagi urmatoarea viteza.

 

In cazul motoarelor, doar de la 1 la 2 sau invers poti face asa ceva, pt. ca 3-6 nu trec direct prin neutru.

 

Eu am auzit de treaba asta cu schimbatul fara ambreiaj aici, pe forum, intr-o discutie anterioara pe tema asta.

Am incercat toate variantele posibile pe Mimi din poza si acum folosesc asa: N->1->2 NUMAI CU ambreiaj !

2->3 in functie de demaraj, daca e in forta si trec de 7-8000 de ture, ambreiaj, daca nu, fara (2->3 fara ambreiaj la turatii mari smuceste de pleaca motoru de sub tine, iar 1>2 in conditiile astea chiar te lasa pe jos)

3->6 FARA, prin metoda pauza sau reducere f scurta gaz

6->1 NUMAI CU AMBREIAJ, se poate si fara, mi-a iesit de cateva ori, la turatii f mici (<3500) dar daca nu-ti iasa sau incerci la >4000 fara sa stii ce faci ==> o sa ai niste pinioane in cutie ca batranii de 80 de ani, care nu au pensia destul de mare ca sa mearga la laboratorul dentar...

 

:crack:

Editat de WildPuppy
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pentru incepatori...ca sa stapaniti tehnicile astea de schimbare fara ambreiaj,recomand, pt. inceput apasarea ambreiajului la trei sferturi, dupa aia juma` si tot asa.Pe parcurs o sa va prindeti.Bafta.

O idee foarte buna !

:crack: :crack: :what:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...