XorX Postat Februarie 21, 2009 Share Postat Februarie 21, 2009 O intrebare la care nu gasesc raspuns... de ce TREBUIE schimbat uleiul la un an indiferent de numarul de km? Adica, ce se strica la el daca sta in motor dar nu se strica daca sta in bidon. Eu cred ca de fapt e o mica abureala a producatorilor de masini/motociclete ca sa te prinda la o revizie cel putin o data pe an. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
invictus Postat Februarie 21, 2009 Share Postat Februarie 21, 2009 Un motiv ar fi condensul care se formeaza in motor si in rezervorul de ulei in zilele mai friguroase. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
uzunu Postat Februarie 21, 2009 Share Postat Februarie 21, 2009 Nu stiu de voi, dar si la masina, si la motor eu schimb uleiul la nr de kilometri. Nu ma prinde anul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bachus_21 Postat Februarie 21, 2009 Share Postat Februarie 21, 2009 Zice ca uleiul uzat contine niste compusi acizi,care duc la uzura prematura a motorului.Nu sunt chimist sa confirm sau infirm aceasta afirmatie,asa ca ma conformez si eu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cata_30 Postat Februarie 21, 2009 Share Postat Februarie 21, 2009 (editat) printre altele daca sta in motor absoarbe particulele de carbon rezultate din ardere si de vine acid pe masura ce-si pierde din proprietati Editat Februarie 21, 2009 de cata_30 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ktmleu Postat Februarie 22, 2009 Share Postat Februarie 22, 2009 Zice ca uleiul uzat contine niste compusi acizi,care duc la uzura prematura a motorului.Nu sunt chimist sa confirm sau infirm aceasta afirmatie,asa ca ma conformez si eu. acid sulfuric din cate stiu eu, de aceea 1nainte sa pui motoru la iernat trebuie sa-i schimbi uleiu. ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
silver wings Postat Februarie 22, 2009 Share Postat Februarie 22, 2009 schimbul de ulei la un an este recomandat atunci cand garezi motorul pentru o perioada mai lunga, cum ar fi la noi peste iarna. asta o recomanda si producatorul motocicletei, nu numai cel al uleiului. problemele sunt pt ca uleiul vechi contine deseuri de combustie si alte elemente daunatoare isi pierde din proprietati . stii ca si benzina se descompune in diferite substane daca sta prea mult, de aceea este nevoie de un stabilzator Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kelu 265 Postat Februarie 22, 2009 Share Postat Februarie 22, 2009 acid sulfuric din cate stiu eu, de aceea 1nainte sa pui motoru la iernat trebuie sa-i schimbi uleiu. ... eu schimb uleiul numai la iesirea din hibernare <nu inainte> si asta indiferent de km<sa-mi fie cu iertare dar nu costa chiar atat demult> Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Survolaj Postat Februarie 23, 2009 Share Postat Februarie 23, 2009 eu schimb uleiul numai la iesirea din hibernare <nu inainte>si asta indiferent de km<sa-mi fie cu iertare dar nu costa chiar atat demult> Same here. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZLI Postat Februarie 23, 2009 Share Postat Februarie 23, 2009 Uleiul devine mai acid, cand folosesti motorul. Cand il pui fresh nu este, inainte sa-l schimbi e cel mai acid. Daca-l schimbi inaintea iernii vei avea un ulei care sta. Daca nu-l schimbi, toata iarna el va coroda piesele motorului. Nu cred ca observa diferenta asta decat oamenii de stiinta. O intrebare la care nu gasesc raspuns... de ce TREBUIE schimbat uleiul la un an indiferent de numarul de km?Adica, ce se strica la el daca sta in motor dar nu se strica daca sta in bidon. Eu cred ca de fapt e o mica abureala a producatorilor de masini/motociclete ca sa te prinda la o revizie cel putin o data pe an. Oxideaza in contact cu aerul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pogor Postat Februarie 24, 2009 Share Postat Februarie 24, 2009 eu schimb uleiul numai la iesirea din hibernare <nu inainte>si asta indiferent de km<sa-mi fie cu iertare dar nu costa chiar atat demult> judecand dupa faza cu acizii, e mult mai indicat sa il schimbi exact inainte de a-l pune la hibernare. asa moto sta protejat toata iarna de uleiul proaspat, si il poti folosi si in prima parte a sezonului Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adidas Postat Februarie 24, 2009 Share Postat Februarie 24, 2009 Iarna dureaza prea putin ca sa se intample ceva Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZLI Postat Februarie 24, 2009 Share Postat Februarie 24, 2009 (editat) http://www.midtownoil.com/downloads/What%2...ating%20Oil.pdf LE: stiu ca cel mai repede oxideaza cand pui prea mult ulei, arborele cotit il barboteaza, astfel crescand suprafata de contact intre aer si ulei. Editat Februarie 24, 2009 de ZLI Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
XorX Postat Februarie 24, 2009 Autor Share Postat Februarie 24, 2009 mda... am inteles.. oricum, din articolul de mai sus e clar ca timpul duce la oxidare, si problema mare e ca se grupeaza moleculele in urma oxidarii, asa ca, schimbarea uleiului e recomandata la inceputul sezonului si nu inainte de iernare merci Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
RocketBoy Postat Februarie 24, 2009 Share Postat Februarie 24, 2009 (editat) XorX imi cer scuze ca ma bag peste topicul tau , dar am o nelamurile in legatura cu uleiul. Vreau sa fac acum un schimb si mi`au ramas cam 700 de ml de ulei :castrol gt 4t (etc etc) din germania , as putea sa pun castrolul ala si sa completez cu alt castrol din romania , castrol normal 4t...(in motoru meu intra 1 litru de ulei,deci cam 300 de ml ar trebui in plus). E vreo problema daca`l amestec? Multumesc si scuze inca odata ca am postat pe topicul tau ,dar am zis sa nu mai deschid inca unul doar pentru o nelamurire. Editat Februarie 24, 2009 de Paulikaa Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
uzunu Postat Februarie 24, 2009 Share Postat Februarie 24, 2009 Daca au acelasi standard API (SG/SH/whatever) si aceleasi "W" (amandoua 10W-40 de ex), eu stiu ca nu exista absolut nicio problema. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
harciogu Postat Februarie 25, 2009 Share Postat Februarie 25, 2009 (editat) mda... am inteles..oricum, din articolul de mai sus e clar ca timpul duce la oxidare, si problema mare e ca se grupeaza moleculele in urma oxidarii, asa ca, schimbarea uleiului e recomandata la inceputul sezonului si nu inainte de iernare merci ... sau poti sa schimbi uleiul inainte de iernare cu un monograd, ieftin, la 6-7-8 roni litrul, fara aditivi antifrictiune care sa iti innebuneasca placile de ambreiaj, pe care sa il "dai afara" la inceput de sezon. astfel impacam si capra si varza, si mai ... "mesterim" iar pe langa motor cat despre amestecul de uleiuri: marcile diferite au fractii diferite ale componentelor, iar la amestecul dintre doua tipuri diferite se va crea o interfata, ce poate afecta filmul/pelicula de ulei. vorba 'ceea: suntem prea saraci ca sa ne ieftinim la un schimb de ulei. Editat Februarie 25, 2009 de harciogu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
XorX Postat Februarie 25, 2009 Autor Share Postat Februarie 25, 2009 nu le amesteca ca nu se combina perfect. pentru 1 L de ulei nu merita Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
RocketBoy Postat Februarie 25, 2009 Share Postat Februarie 25, 2009 nu le amesteca ca nu se combina perfect. pentru 1 L de ulei nu merita Multumesc tuturor pentru raspuns , nu am sa`l amestec , era o curiozitate sa vad daca e bine sau nu...mai bn il arunc sau fac alceva cu el , pentru 1 litru. Multumesc inca o data!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Martie 2, 2009 Share Postat Martie 2, 2009 XorX imi cer scuze ca ma bag peste topicul tau , dar am o nelamurile in legatura cu uleiul.Vreau sa fac acum un schimb si mi`au ramas cam 700 de ml de ulei :castrol gt 4t (etc etc) din germania , as putea sa pun castrolul ala si sa completez cu alt castrol din romania , castrol normal 4t...(in motoru meu intra 1 litru de ulei,deci cam 300 de ml ar trebui in plus). E vreo problema daca`l amestec? Multumesc si scuze inca odata ca am postat pe topicul tau ,dar am zis sa nu mai deschid inca unul doar pentru o nelamurire. Amesteca-le ca nu este absolut nici o problema. Daca au acelasi indicativ se amesteca perfect, si chiar daca nu aveau, tot bine era. Daca un ulei are indicativ xxxxyyyy si altul zzzztttt o sa obtii un ulei cu indicativ xxyyzztt. Acuma serios, poti sa le amesteci fara probleme. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
perseu77 Postat Martie 2, 2009 Share Postat Martie 2, 2009 poti amesteca, stiu pe unu care a facut la fel la un GS eu de 550 cc si a pus de mai multe ori..si motoru merge bine.. nu a patit nimic. totul e sa fie de aceeasi firma... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cata_30 Postat Martie 2, 2009 Share Postat Martie 2, 2009 (editat) daca sunt de marci diferite si acealsi tip de vascozitate si temperatura, sau aceeasi marca si vascozitate diferita, sau etc, cum vreti voi, nu sunt compatibile, ele mai contin si spre surpinderea unora detergenti, pentru toaleta motorului.......si risca sa faca spuma, pt ca astia, detergentii, nu mai sunt compatibili...............de acum sa nu credeti ca orice se amesteca ..gata devine spumant...dar sunt cazuri ideea e ca ala care are de facut experimente pe propria piele sa ramana la stadiul asta, nu sa mai combinati si pe altii dupa kestii aiurite, asa dupa ureche, ca "stiu pe unul", sa fie pe banii vostri, care vor carpeli nu au decat; ____________________________________ aici pareri contra de la profi, bafta in fine e greu sa te lupti cu morile de vant..fiecare va face cum il duce mintea, ma dau batut Editat Martie 2, 2009 de cata_30 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Martie 2, 2009 Share Postat Martie 2, 2009 daca sunt de marci diferite si acealsi tip de vascozitate si temperatura, sau aceeasi marca si vascozitate diferita, sau etc, cum vreti voi, nu sunt compatibile, ele mai contin si spre surpinderea unora detergenti, pentru toaleta motorului.......si risca sa faca spuma, pt ca astia, detergentii, nu mai sunt compatibili...............de acum sa nu credeti ca orice se amesteca ..gata devine spumant...dar sunt cazuriideea e ca ala care are de facut experimente pe propria piele sa ramana la stadiul asta, nu sa mai combinati si pe altii dupa kestii aiurite, asa dupa ureche, ca "stiu pe unul", sa fie pe banii vostri, care vor carpeli nu au decat; ____________________________________ aici pareri contra de la profi, bafta in fine e greu sa te lupti cu morile de vant..fiecare va face cum il duce mintea, ma dau batut OMULE, zi-mi si mie te rog de unde stii tu chestiile astea? De ce le spui? Pe ce baza? Ai testat tu? Te rog foarte frumos sa amesteci 5 tipuri de ulei diferite, bate-le in castron cu mixerul, fa-le ce vrei si vezi daca fac spuma!!!! Aditivii adaugati sunt compatibili intre ei, difera poate concentratiile folosite de producatori, dar nu te gandi ca fiecare are cate un secret de fabricatie pe care il stiu ei... Totul este patentat, lumea trebuie sa stie ce contin acele uleiuri. Daca un producator foloseste aditivul X probabil si alt producator va folosi tot aditivul X sau Y. Chiar formula de producere a uleiurilor pe diverse viscozitati presupune amestecarea mai multor tipuri, de exemplu uleiul semisintetic este un amestec de ulei mineral cu sintetic... etc etc etc... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Kassu Postat Martie 2, 2009 Share Postat Martie 2, 2009 (editat) O mica introducere sau functiile principale ale uleiului. On-Topic:nici eu nu schimb uleiul anual.Il schimb atunci cred de cuviinta(functie de culoare, vascozitate, miros, kilometrii parcursi).Pana acum, in 20 de ani de cand conduc(in acest timp am schimbat vreo 7-8 conserve si am per total ~1.000.000 Km), nu am distrus niciun set motor. Dar daca ai bani de aruncat pe geam, poti sa-l schimbi chiar si de doua ori pe an. Editat Martie 2, 2009 de Kassu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cata_30 Postat Martie 2, 2009 Share Postat Martie 2, 2009 (editat) ce treaba are strachina si mixerul cu conditiile din blocul motor....ce le stii tu gogule... nu am testat, poate am avut surse de informare mai bune decat unii ca am sau nu dreptate ...... fac altii spume pe forum am mai zis..unii ar trebui sa mearga la NASA, care este. Editat Martie 2, 2009 de cata_30 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.