Sari la conținut

schimb ulei la un an


XorX
 Share

Postări Recomandate

O intrebare la care nu gasesc raspuns... de ce TREBUIE schimbat uleiul la un an indiferent de numarul de km?

Adica, ce se strica la el daca sta in motor dar nu se strica daca sta in bidon. Eu cred ca de fapt e o mica abureala a producatorilor de masini/motociclete ca sa te prinda la o revizie cel putin o data pe an.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Zice ca uleiul uzat contine niste compusi acizi,care duc la uzura prematura a motorului.Nu sunt chimist sa confirm sau infirm aceasta afirmatie,asa ca ma conformez si eu.

 

 

acid sulfuric din cate stiu eu, de aceea 1nainte sa pui motoru la iernat trebuie sa-i schimbi uleiu. ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

schimbul de ulei la un an este recomandat atunci cand garezi motorul pentru o perioada mai lunga, cum ar fi la noi peste iarna. asta o recomanda si producatorul motocicletei, nu numai cel al uleiului. problemele sunt pt ca uleiul vechi contine deseuri de combustie si alte elemente daunatoare isi pierde din proprietati . stii ca si benzina se descompune in diferite substane daca sta prea mult, de aceea este nevoie de un stabilzator

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

acid sulfuric din cate stiu eu, de aceea 1nainte sa pui motoru la iernat trebuie sa-i schimbi uleiu. ...

eu schimb uleiul numai la iesirea din hibernare <nu inainte>

si asta indiferent de km<sa-mi fie cu iertare dar nu costa chiar atat demult>

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Uleiul devine mai acid, cand folosesti motorul. Cand il pui fresh nu este, inainte sa-l schimbi e cel mai acid. Daca-l schimbi inaintea iernii vei avea un ulei care sta. Daca nu-l schimbi, toata iarna el va coroda piesele motorului. Nu cred ca observa diferenta asta decat oamenii de stiinta. :)

 

 

O intrebare la care nu gasesc raspuns... de ce TREBUIE schimbat uleiul la un an indiferent de numarul de km?

Adica, ce se strica la el daca sta in motor dar nu se strica daca sta in bidon. Eu cred ca de fapt e o mica abureala a producatorilor de masini/motociclete ca sa te prinda la o revizie cel putin o data pe an.

 

Oxideaza in contact cu aerul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu schimb uleiul numai la iesirea din hibernare <nu inainte>

si asta indiferent de km<sa-mi fie cu iertare dar nu costa chiar atat demult>

judecand dupa faza cu acizii, e mult mai indicat sa il schimbi exact inainte de a-l pune la hibernare. asa moto sta protejat toata iarna de uleiul proaspat, si il poti folosi si in prima parte a sezonului

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mda... am inteles..

oricum, din articolul de mai sus e clar ca timpul duce la oxidare, si problema mare e ca se grupeaza moleculele in urma oxidarii, asa ca, schimbarea uleiului e recomandata la inceputul sezonului si nu inainte de iernare

 

merci

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

XorX imi cer scuze ca ma bag peste topicul tau , dar am o nelamurile in legatura cu uleiul.

Vreau sa fac acum un schimb si mi`au ramas cam 700 de ml de ulei :castrol gt 4t (etc etc) din germania , as putea sa pun castrolul ala si sa completez cu alt castrol din romania , castrol normal 4t...(in motoru meu intra 1 litru de ulei,deci cam 300 de ml ar trebui in plus).

E vreo problema daca`l amestec?

Multumesc si scuze inca odata ca am postat pe topicul tau ,dar am zis sa nu mai deschid inca unul doar pentru o nelamurire. :)

Editat de Paulikaa
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca au acelasi standard API (SG/SH/whatever) si aceleasi "W" (amandoua 10W-40 de ex), eu stiu ca nu exista absolut nicio problema.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mda... am inteles..

oricum, din articolul de mai sus e clar ca timpul duce la oxidare, si problema mare e ca se grupeaza moleculele in urma oxidarii, asa ca, schimbarea uleiului e recomandata la inceputul sezonului si nu inainte de iernare

 

merci

 

... sau poti sa schimbi uleiul inainte de iernare cu un monograd, ieftin, la 6-7-8 roni litrul, fara aditivi antifrictiune care sa iti innebuneasca placile de ambreiaj, pe care sa il "dai afara" la inceput de sezon.

 

astfel impacam si capra si varza, si mai ... "mesterim" iar pe langa motor :)

 

cat despre amestecul de uleiuri: marcile diferite au fractii diferite ale componentelor, iar la amestecul dintre doua tipuri diferite se va crea o interfata, ce poate afecta filmul/pelicula de ulei. vorba 'ceea: suntem prea saraci ca sa ne ieftinim la un schimb de ulei.

Editat de harciogu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu le amesteca ca nu se combina perfect. pentru 1 L de ulei nu merita

Multumesc tuturor pentru raspuns , nu am sa`l amestec , era o curiozitate sa vad daca e bine sau nu...mai bn il arunc sau fac alceva cu el , pentru 1 litru.

Multumesc inca o data!! :friends:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

XorX imi cer scuze ca ma bag peste topicul tau , dar am o nelamurile in legatura cu uleiul.

Vreau sa fac acum un schimb si mi`au ramas cam 700 de ml de ulei :castrol gt 4t (etc etc) din germania , as putea sa pun castrolul ala si sa completez cu alt castrol din romania , castrol normal 4t...(in motoru meu intra 1 litru de ulei,deci cam 300 de ml ar trebui in plus).

E vreo problema daca`l amestec?

Multumesc si scuze inca odata ca am postat pe topicul tau ,dar am zis sa nu mai deschid inca unul doar pentru o nelamurire. :rolleyes:

Amesteca-le ca nu este absolut nici o problema. Daca au acelasi indicativ se amesteca perfect, si chiar daca nu aveau, tot bine era.

 

Daca un ulei are indicativ xxxxyyyy si altul zzzztttt o sa obtii un ulei cu indicativ xxyyzztt. :cheers:

 

Acuma serios, poti sa le amesteci fara probleme.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca sunt de marci diferite si acealsi tip de vascozitate si temperatura, sau aceeasi marca si vascozitate diferita, sau etc, cum vreti voi, nu sunt compatibile, ele mai contin si spre surpinderea unora detergenti, pentru toaleta motorului.......si risca sa faca spuma, pt ca astia, detergentii, nu mai sunt compatibili...............de acum sa nu credeti ca orice se amesteca ..gata devine spumant...dar sunt cazuri

ideea e ca ala care are de facut experimente pe propria piele sa ramana la stadiul asta, nu sa mai combinati si pe altii dupa kestii aiurite, asa dupa ureche, ca "stiu pe unul", sa fie pe banii vostri, care vor carpeli nu au decat;

____________________________________ aici pareri contra de la profi, bafta

in fine e greu sa te lupti cu morile de vant..fiecare va face cum il duce mintea, ma dau batut :rolleyes:

Editat de cata_30
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca sunt de marci diferite si acealsi tip de vascozitate si temperatura, sau aceeasi marca si vascozitate diferita, sau etc, cum vreti voi, nu sunt compatibile, ele mai contin si spre surpinderea unora detergenti, pentru toaleta motorului.......si risca sa faca spuma, pt ca astia, detergentii, nu mai sunt compatibili...............de acum sa nu credeti ca orice se amesteca ..gata devine spumant...dar sunt cazuri

ideea e ca ala care are de facut experimente pe propria piele sa ramana la stadiul asta, nu sa mai combinati si pe altii dupa kestii aiurite, asa dupa ureche, ca "stiu pe unul", sa fie pe banii vostri, care vor carpeli nu au decat;

____________________________________ aici pareri contra de la profi, bafta

in fine e greu sa te lupti cu morile de vant..fiecare va face cum il duce mintea, ma dau batut :rolleyes:

OMULE, zi-mi si mie te rog de unde stii tu chestiile astea? De ce le spui? Pe ce baza? Ai testat tu?

 

Te rog foarte frumos sa amesteci 5 tipuri de ulei diferite, bate-le in castron cu mixerul, fa-le ce vrei si vezi daca fac spuma!!!!

 

 

Aditivii adaugati sunt compatibili intre ei, difera poate concentratiile folosite de producatori, dar nu te gandi ca fiecare are cate un secret de fabricatie pe care il stiu ei... Totul este patentat, lumea trebuie sa stie ce contin acele uleiuri.

 

Daca un producator foloseste aditivul X probabil si alt producator va folosi tot aditivul X sau Y.

 

Chiar formula de producere a uleiurilor pe diverse viscozitati presupune amestecarea mai multor tipuri, de exemplu uleiul semisintetic este un amestec de ulei mineral cu sintetic... etc etc etc...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O mica introducere sau functiile principale ale uleiului.

 

On-Topic:nici eu nu schimb uleiul anual.Il schimb atunci cred de cuviinta(functie de culoare, vascozitate, miros, kilometrii parcursi).Pana acum, in 20 de ani de cand conduc(in acest timp am schimbat vreo 7-8 conserve si am per total ~1.000.000 Km), nu am distrus niciun set motor.

 

Dar daca ai bani de aruncat pe geam, poti sa-l schimbi chiar si de doua ori pe an.

Editat de Kassu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ce treaba are strachina si mixerul cu conditiile din blocul motor....ce le stii tu gogule... nu am testat, poate am avut surse de informare mai bune decat unii :rolleyes:

ca am sau nu dreptate ...... fac altii spume pe forum :cheers:

am mai zis..unii ar trebui sa mearga la NASA, care este.

Editat de cata_30
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...