omunegru22 Postat Iulie 11, 2012 Share Postat Iulie 11, 2012 (editat) Salutare, Sunt convins ca s-a mai discutat despre subiectul asta. Am cautat si cu searchul si am luat si topicurile la puricat, dar inca nu am gasit ce caut si am zis intre timp sa pun intrebarea. De vreo 2 zile am observat ca atunci cand il pornesc la rece, motorul are un tacanit, ca de tacheti. Nu foarte tare, dar perceptibil. Dupa ce se mai incalzeste se estompeaza si aproape ca dispare. Dar nu dispare. E acolo, la relanti, mai ales daca asculti mai de aproape. Aveti idee care este cauza? Motorul are 40.000 km, uleiul il schimb mereu sub 8000 km. Anul acesta am pus Motul 7100 10w40. Ce parere aveti? Merci Editat Iulie 11, 2012 de omunegru22 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tudorp28 Postat Iulie 11, 2012 Share Postat Iulie 11, 2012 Salutare, Sunt convins ca s-a mai discutat despre subiectul asta. Am cautat si cu searchul si am luat si topicurile la puricat, dar inca nu am gasit ce caut si am zis intre timp sa pun intrebarea. De vreo 2 zile am observat ca atunci cand il pornesc la rece, motorul are un tacanit, ca de tacheti. Nu foarte tare, dar perceptibil. Dupa ce se mai incalzeste se estompeaza si aproape ca dispare. Dar nu dispare. E acolo, la relanti, mai ales daca asculti mai de aproape. Aveti idee care este cauza? Motorul are 40.000 km, uleiul il schimb mereu sub 8000 km. Anul acesta am pus Motul 7100 10w40. Ce parere aveti? Merci trebuie skimbate intinzatoarele lantului de distributie. Tacaneala se va amplifica si in intensitate si ca prezenta intr-o plaja mai mare de turatii. Daca le skimbi acum lantul "nu are moarte" ca sa citez mecanicii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
omunegru22 Postat Iulie 11, 2012 Share Postat Iulie 11, 2012 (editat) trebuie skimbate intinzatoarele lantului de distributie. Tacaneala se va amplifica si in intensitate si ca prezenta intr-o plaja mai mare de turatii. Daca le skimbi acum lantul "nu are moarte" ca sa citez mecanicii. Multumesc pt raspuns. Precizez ca sunetul se aude in relanti, fara sa fie in vreo viteza, deci nu stiu ce legatura are cu lantul. In plus am schimbat kitul de lant in primavara asta. Are 800 de km. Repet, sunetul vine de undeva parca de sus, din partea de sus a pistoanelor, nu dinspre cutie sau pinion. So...? P.S. Mai trebuie sa precizez si ca, in general, sunt obsedat si perfectionist cand vine vorba de motoare ) si poate trec printr-o criza de perfectionism si din cauza caldurii )) Editat Iulie 11, 2012 de omunegru22 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
georgem Postat Iulie 11, 2012 Share Postat Iulie 11, 2012 Multumesc pt raspuns. Precizez ca sunetul se aude in relanti, fara sa fie in vreo viteza, deci nu stiu ce legatura are cu lantul. In plus am schimbat kitul de lant in primavara asta. Are 800 de km. Ti-a spus foarte clar ca e vorba de intinzatorul lantului de distributie, n-are nicio legatura cu lantul care antreneaza roata spate. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
GoMeZ Postat Iulie 11, 2012 Share Postat Iulie 11, 2012 ) tare. de cand are FI ul distributia pe lant? ......... posibil sa fie ceva de la supape ? ce ulei ai avut inainte? sa nu fie ceva calamina depuse pe scaunul supapelor... zic si eu. incearca sa alimentezi de la rompetrol, poate curata ceva, sau o solutie de curatat injectoare, ca mai curata si pe langa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
almostcyborg Postat Iulie 11, 2012 Share Postat Iulie 11, 2012 Cu fosta incarcatura de ulei ti-a sunat ? Tind sa cred ca nu ti-a sunat...asta pentru ca si eu am, dar nu tacanit, ca ticuit, si iti spun si de la ce, spune-mi doar daca ti-a facut la fel cu fostul ulei, si de care ai avut. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
laura_tazy Postat Iulie 11, 2012 Share Postat Iulie 11, 2012 Schimba uleiul.Recomand Motorex 10w60 si te asigur ca zgomotele devin istorie. Am avut 10w60 de la motorex si motorul se auzea electric,din dorinta de a incerca si altceva am schimbat motorex-ul cu bel ray(mare greseala). Cu BelRay agata cutia si motorul suna mai'uscat'.Urmeaza sa fac schimbul la Motorex. Am incercat asa ceva si-l recomand pentru VFR. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
GoMeZ Postat Iulie 11, 2012 Share Postat Iulie 11, 2012 FI are distributia pe lant din 2002 odata cu aparitia V-TEC. In alta ordine de idei, cine este din Bucuresti si are un 800/750 cu distributie pe pinioane si are si o toba aftermarket? Trebuie sa aud si sa vad una neaparat live. Ce am vazut pana acum a fost in trecere pentru o secunda doua... cand am spus FI ma refeream strict la 98-01. din 02 le zic VTEC. scuze ca am indus in eroare. daca prin aftermarket zici sa nu fie originala, am eu. dar nu e firma, e o chestie luata de pe net. asa arata : Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
laura_tazy Postat Iulie 11, 2012 Share Postat Iulie 11, 2012 Modelul fabricat intre 1998-2002(2002 fiind si anul in care s-a trecut la vtec) are distributia 'mixta',adica are si pinioane si lant.Doar modelul fabricat pana in 1998 are distributia pe pinioane. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
laura_tazy Postat Iulie 11, 2012 Share Postat Iulie 11, 2012 La majoritatea motoarelor de motocicleta actionarea axelor cu came se face cu un lant(pinion pe motor si cate un pinion pe fiecare axa).In cazul vfr-ului din '98 e putin mai complex.S-a renuntat la sistemul asta pentru ca motorul devenise indestructibil.Pur si simplu este construit perfect.In aceasta situatie multi oameni ramaneau fara servici.Asa a aparut Honda VFR 800 VTEC.O motocicleta foarte costisitoare.VTEC-ul a creat locuri de munca pentru ca distributia este pe lant. Am sa postez o schema cu distributia'mixta'. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
GoMeZ Postat Iulie 11, 2012 Share Postat Iulie 11, 2012 hmm.... am mai auzit povestea cu transmisia si pe pinioane si pe lant... nu prea o cumpar... am rasfoit manualele de service la VFR750(pagina 156) si la 800 (98-01)(pagina 271) si vad doar un lant care antreneaza pompa de ulei la ambele, in rest doar pinioane. nu stiu de unde s-a ajuns la concluzia ca 98-01 ar avea si lant in distributie pentru cine are timp de studiat treaba cu lantul, pun mai jos link catre manualele VFR, inclusiv VTEC: Manuale VFR PS De la pagina 329 incepe Transmission.(manualul pt 98-01) rog pe cei care sustin ideea cu lantul sa mi-l arate si mie. PS2. Parcul carol, maine(JOI) pe la 7, 7 jumate? cine mai vine ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
almostcyborg Postat Iulie 12, 2012 Share Postat Iulie 12, 2012 (editat) Distributia la 90-93, 94-97 si 98-01 e pe roti dintate, de sus pana jos, nu intervine nici un lant. Editat Iulie 12, 2012 de almostcyborg Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
omunegru22 Postat Iulie 12, 2012 Share Postat Iulie 12, 2012 Ti-a spus foarte clar ca e vorba de intinzatorul lantului de distributie, n-are nicio legatura cu lantul care antreneaza roata spate. Multumesc. Voi investiga problema. ) tare. de cand are FI ul distributia pe lant? ......... posibil sa fie ceva de la supape ? ce ulei ai avut inainte? sa nu fie ceva calamina depuse pe scaunul supapelor... zic si eu. incearca sa alimentezi de la rompetrol, poate curata ceva, sau o solutie de curatat injectoare, ca mai curata si pe langa. Salut. Am avut Motul 5100 inainte. O sa incerc sa alimentez numai de la Rompetrol o perioada, ca sa vad daca se schimba ceva. Adevarul e ca am bagat numai de la OMV si MOL de cele mai multe ori. Daca nu se amelioreaza, incerc si cu solutia de curatat injectoare. Multumesc Cu fosta incarcatura de ulei ti-a sunat ? Tind sa cred ca nu ti-a sunat...asta pentru ca si eu am, dar nu tacanit, ca ticuit, si iti spun si de la ce, spune-mi doar daca ti-a facut la fel cu fostul ulei, si de care ai avut. Am avut Motul 5100 si, intr-adevar, ai dreptate nu mi-a tacanit. Da, sunetul de acum e mai degraba ca un ticait. Ti s-a intamplat si tie? Care a fost cauza? Schimba uleiul.Recomand Motorex 10w60 si te asigur ca zgomotele devin istorie. Am avut 10w60 de la motorex si motorul se auzea electric,din dorinta de a incerca si altceva am schimbat motorex-ul cu bel ray(mare greseala). Cu BelRay agata cutia si motorul suna mai'uscat'.Urmeaza sa fac schimbul la Motorex. Am incercat asa ceva si-l recomand pentru VFR. Multumesc pt recomnadare Laura Distributia la 90-93, 94-97 si 98-01 e pe roti dintate, de sus pana jos, nu intervine nici un lant. Asa stiam si eu, ca VFR-urile, pana in '98 inclusiv, aveau distributia pe cascada de pinioane. Deci nu intervine nici un lant in angrenaj. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
almostcyborg Postat Iulie 12, 2012 Share Postat Iulie 12, 2012 Probabil e vorba de modificarea cu aceleasi dimensiuni ca si in buletinul de service ale pasajelor de ulei, dar mai simplu si mai putin costisitor e sa schimbi uleiul cu totul. Eu am avut Castrol 10w40, nu a sunat deloc, am pus apoi Repsol 15w50, aci a sunat, acum am mobil 1 4T, si nu mai suna deloc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
omunegru22 Postat Iulie 12, 2012 Share Postat Iulie 12, 2012 Probabil e vorba de modificarea cu aceleasi dimensiuni ca si in buletinul de service ale pasajelor de ulei, dar mai simplu si mai putin costisitor e sa schimbi uleiul cu totul. Eu am avut Castrol 10w40, nu a sunat deloc, am pus apoi Repsol 15w50, aci a sunat, acum am mobil 1 4T, si nu mai suna deloc. Asta o sa si fac. Multumesc pt sfaturi, cyborg. Acum am ulei proaspat in el, nu are nici 1000 de km si a costat destul de multicel. Vreau sa fac o tura prin Europa si cam atat pe anul asta. Apoi o sa incerc alt ulei. Ma gandeam la Motorex, Castrol sau (din nou) Motul 5100. In alta ordine de idei, am sanse sa foot ceva prin motor daca plec cu uleiul asta in tura? Sau e doar o chestie de deranj la timpan? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
GoMeZ Postat Iulie 12, 2012 Share Postat Iulie 12, 2012 deci pana la urma e VTEC ? teoretic, singura problema e timpanul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
almostcyborg Postat Iulie 12, 2012 Share Postat Iulie 12, 2012 Nu cred ca trebuie sa-ti faci probleme. Succes cu tura ta ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
omunegru22 Postat Iulie 12, 2012 Share Postat Iulie 12, 2012 deci pana la urma e VTEC ? teoretic, singura problema e timpanul. Nu e VTEC a mea. E din '98 Nu cred ca trebuie sa-ti faci probleme. Succes cu tura ta ! Multumesc mult! O sa pun poze la intoarcere Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
GoMeZ Postat Iulie 12, 2012 Share Postat Iulie 12, 2012 deci n-ai treaba cu intinzatorul de lant pe unde te turezi ? si cand? eu am bilete la Brno la MotoGP, si o sa plec cu a mea motoreta:) mai vine careva ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
NVS Postat Iulie 12, 2012 Share Postat Iulie 12, 2012 Schimba uleiul.Recomand Motorex 10w60 si te asigur ca zgomotele devin istorie. Am avut 10w60 de la motorex si motorul se auzea electric,din dorinta de a incerca si altceva am schimbat motorex-ul cu bel ray(mare greseala). Cu BelRay agata cutia si motorul suna mai'uscat'.Urmeaza sa fac schimbul la Motorex. Am incercat asa ceva si-l recomand pentru VFR. Si eu recomand Motorex, dar dupa multe incercari de alte vascozitati si dupa un training legat de uleiul de motor am ajuns la concluzia ca vascozitatea recomandata de producator/manual este cea mai buna. La VFR fiind 10W 40. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
omunegru22 Postat Iulie 12, 2012 Share Postat Iulie 12, 2012 deci n-ai treaba cu intinzatorul de lant pe unde te turezi ? si cand? eu am bilete la Brno la MotoGP, si o sa plec cu a mea motoreta:) mai vine careva ? Plec in 27 iulie si raman cate o noapte in urmatoarele locatii: Budapesta, Viena, Liezen, Salzburg, Cortina d'Ampezzo, Limone sul Garda (Lago di Garda), Venetia. De acolo o tai inspre Croatia unde s-ar putea sa o ard aiurea vreo 3-4 zile prin Krk sau Dubrovnik. Apoi cobor inspre Muntenegru, pe la Skadar, Serbia si inapoi acasa. In principiu ar fi trebuit sa plec impreuna cu un prieten (tot cu VFR) insa si-a inebunit bugetul si ma vad cu el numai in Croatia. Deci o sa circulez singur. Abia astept sa-mi frec cauciucurile pe Grossglockner :D:D si pe nebuniile alea de viraje din Alpi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
viperfx15 Postat Iulie 13, 2012 Share Postat Iulie 13, 2012 Daca iti place lucrarea din poza, ia legatura cu baietii:garaj pantelimon aha, am mai vazut un topic al userului deusex1, nu stiam ca ei sunt. imi place cum lucreaza dar...nu mi-a raspuns nimeni la intrebari/posturi de la ei. pana acum... inteleg ca tu ti-ai facut la ei crashpad-urile..? intrebare: cu rezervorul de racire ce au facut? inlocuit cu altul la forma dorita sau dat gaura in el si lipit cu silicon? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mr.magic Postat Iulie 14, 2012 Share Postat Iulie 14, 2012 Ma gandeam la Motorex, Castrol sau (din nou) Motul 5100. Apropo de ulei .. ce ulei recomandati la VTEC ? intentionez sa pun Motul 5100 10w40 (merita sa pun 7100 ?) Sau sa merg pe Motorex ? in ideea ca nu vreau sa schimb uleiurile, vreau sa obijnuiesc motorul cu acelasi ulei. Merci Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
omunegru22 Postat Iulie 15, 2012 Share Postat Iulie 15, 2012 Apropo de ulei .. ce ulei recomandati la VTEC ? intentionez sa pun Motul 5100 10w40 (merita sa pun 7100 ?) Sau sa merg pe Motorex ? in ideea ca nu vreau sa schimb uleiurile, vreau sa obijnuiesc motorul cu acelasi ulei. Merci Pai baga uleiul care i-a placut cel mai mult motorului pana acum. Al meu s-a simtit bine cu Motul 5100 10w40. M-a mancat in coor anul asta sa incerc ceva mai bun (Motul 7100) si uite ca nu-i place. Unii VFR-isti recomanda Motorex, altii Castrol, manualul recomanda altceva...depinde ce afinitati ai si in ce marci ai incredere. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mr.magic Postat Iulie 15, 2012 Share Postat Iulie 15, 2012 Pai baga uleiul care i-a placut cel mai mult motorului pana acum. Al meu s-a simtit bine cu Motul 5100 10w40. M-a mancat in coor anul asta sa incerc ceva mai bun (Motul 7100) si uite ca nu-i place. Unii VFR-isti recomanda Motorex, altii Castrol, manualul recomanda altceva...depinde ce afinitati ai si in ce marci ai incredere. Moto vine saptamana viitoare .. acum pregatesc consumabilele ... cred ca iau 5100 oricum e la oferta Merci, Numai bine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.