Sari la conținut

BMW F650/ST FUNDURO 1993-2000


Postări Recomandate

Chiar ai avut timp liber. Arata bine si e si functionala treaba. Sper sa tina lipiturile la vibratiile bine cunoscute ale bmw-ului. Felicitari pentru inventivitate.

 

O intrebare: si-a confectionat cineva o protectie de telescop spate? Din ce material, prinderi, dimensiuni?

tipu care a facut cele 3 dvd-uri de pe f650.com am vazut ca are o aparatoare, cel mai probabil din textolit, prinsa de furca spate, pe partea dinspre roata. chiar ma intrebam de ce nu prea am vazut asa ceva, desi se stie cat e de scump telescopul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 4,7k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Chiar ai avut timp liber. Arata bine si e si functionala treaba. Sper sa tina lipiturile la vibratiile bine cunoscute ale bmw-ului. Felicitari pentru inventivitate.

 

O intrebare: si-a confectionat cineva o protectie de telescop spate? Din ce material, prinderi, dimensiuni?

http://www.louis.de/_30cca8b9ef89ab5d217e332faef6ab86d7/index.php?topic=artnr_gr&artnr_gr=10045822

eu mi-am pus din asta si mi-a rezistat 2 ani fara probleme...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum citiva ani, am mai scris asta...dar vad ca e greu de rasfoit un topic...asa ca repet:

2. Cind am cumparat motorul am sesizat inca de la inceput fluctuatii la incarcare, dar am crezut ca este normal...asa ca dupa aprox. un an am ramas fara curent la vreo 200 Km de casa (s-a ars releul), fiind nevoit sa traversez muntii pe bezna, ca sa ajung la domiciliu (am mers pe baterie cu luminile stinse, folosind rar pozitia). Am schimbat releul cu unul nou care este amplasat exact pe acelasi loc, sub sa, iar de atunci n-am mai avut niciodata probleme cu incarcarea.

Unui bun prieten i-a luat foc de la mufa releului (din cauza contactelor imperfecte) si i-a ars saua si toata plasticaraia din zona aferenta...paguba fiind de vreo 1500 lei acum vreo doi ani (cred, nu-mi amintesc exact)...si dupa ce i-am refacut instalatia si am schimbat tot ce arsese, motorul a mers si merge si acum fara probleme, avind releul in acelasi loc, sub sa. Cind o sa am chef de bricolaje, o sa-i mut pozitia undeva unde sa fie bine aerisit, prin prelungirea firelor si cositorirea lor. Deocamdata merge asa cum l-a facut mamitica lui! :bike-037:

 

Si eu am lasat releul in pozitia originala..dar am pus o tabla de aluminiu pt marirea suprafetei de racire, care este prins si de cadrul motocicletei sa disipe caldura si catre cadru...

..ca idee pt cine nu stie cum sa faca cu releul :-)

Dar si asa tot se incalzeste :hug:

post-5301-0-80679800-1361560642_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aluminiul joaca rolul de conductor termic (disipa caldura preluata de la releu),sau?

 

P.S.Inventia mea isi face efectul,dupa un drum mai lung aprox 70km si putin off pot sa tin mana linistit pe releu ,este caldut si atat.Cand il aveam si eu in pozitia originala efectiv ardea parca era o tigaie incinsa.

Cel mai probabil in oras nu se raceste asa bine (fluxul de aer fiind mai mic),dar odata ce ies din oras se simte diferenta.



Zilele trecute au inceput sa vina din cauciucuri-le comandate (doar spatele deocamdata),am decis sa imi fac de lucru si sa-l schimb ,pot sa spun ca a mers relativ bine (nu mai pot de spate ,dar asta nu se pune).In timp ce ma uitam la janta sa admir noul caucicuc m-am gandit sa verific si rulmentii ,bineinteles ca ''huruiau''(se miscau de parca agata undeva).Vazand asta experienta mea ( 0 ) imi spune ca rulmentii trebuie schimbati ,zis si facut am luat cotele de pe net (inclusiv cel de la pinion plus cele doua semeringuri)si am cumparat rulmentii in cauza marca SKF.

Acum Vine partea dificila ,cum sa-i dau jos pe cei vechi .Varianta sigura era sa merg la mecanic (dupa ce am fost refuzat de 3 mecanici din lipsa de timp) am decis sa-i dau eu jos .Asa cum stie si ''Dorel'' sa scoata un rulment am folosit forta bruta .Dupa ce am spart ambi rulmenti de pe janta constat urmatoarele ,camasa exterioara a rulmentului a ramas la locul ei (se vede in poza ).
De aici nu mai stiu ce sa-i fac.Am luat legatura cu un mecanic moto din oras care ma asteapta sambata la atelier cu janta in mana.
Daca ati mai trecut prin asa ceva (putin probabil) va rog sa ma sfatuiti la ce ar fi de facut in momentul de fata .Macar sa merg cu un sfat la mecanic (poate nici el nu s-a mai intalnit cu asa ceva).
Atasez o poza cu ce a ramas in butuc.post-70444-0-09771700-1362119218_thumb.jpg
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cand am avut eu F si am schimbat rulmentii la raota spate imi aduc clar aminte ca m-am chinuit cu un cleste nenorocit sa scot o siguranta. trebuie sa se vada 2 gaurele pe acolo sau urechiuse de la siguranta. cel mai bine consulti f650.com ca parcad e acolo mi-am luat informatia

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am incalzit locul cu un feon industrial si a iesit elegant. Si rulmentii noi au stat in congalator vreo 2 ore pana am terminat operatiunea de scos si gata. Atentie la incalzit, cu bun simti sa nu topesti aluminiul ;)

 

Si da, are siguranta bagata pe un canal. O poti scoate cu un cleste special de sigurante sau cu inca cineva cu ceva cuie si patent si multa rabdare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Incerc sa explic in alt mod.Eu (dorel)am spart rulmentul dar nu am scos fizic tot rulmentul din locas .

 

 

In poza urmatoare am incercuit cu rosu ce a mai ramas din rulment ,pana nu scot bucata acea (aici sunt blocat)nu pot monta noul rulment.

 

post-70444-0-45863000-1362154804_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca ai scos siguranta, pe partea opusa a butucului introduci un dorn prin gaura axului rotii si cu un ciocan sanatos lovesti atent exact in marginea ramasa a rulmentului, mutind dupa fiecare lovitura capatul dornului in partea opusa ultimei lovituri...

Loviturile nu trebuiesc sa fie foarte puternice, ci doar exacte si ferme. Dupa citeva zeci de lovituri ar trebui sa cedeze si sa paraseasca zona! Daca ai cu ce poti incalzi zona de aluminiu a butucului, fara sa directionezi caldura si pe camasa ramasa a rulmentului.

Totusi, parca din poze mi se pare ca siguranta inca este la locul ei...ori vederea si claritatea pozei nu-s asa cum ar trebui! :grinbandit:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Siguranta sigur este scoasa (are doar pe o parte ).O sa incerc si asa cum spui tu dar este cam riscant pt ca pe interiorul butucului este o ''buza''in care se opreste rulmentul, iar loc in care sa lovesc este cca 1 mm.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Scriu rândurile de mai jos abia întors de la garaj, doar ca sa mă laud :)

Ca tot e prima zi de primăvara azi, am zis ca e momentul sa încerc sa-l pornesc pe-al meu bătrânel, F din '99.Cum nu a fost pornit din Septembrie, m-am pregătit moral pt ce era mai rău. Am luat frumos o baterie noua (cea veche e decedata, arată 4,5 V) si da-i spre garaj. In iarna, singurul lucru pe care l-am făcut a fost sa înlocuiesc piele Beru cu unele NGK compatibile, de 5 kohmi. Nu am încercat atunci pornirea pt ca nu aveam baterie.

Am pus rapid bateria sus si am aprins un Lucky. Garajul in care l-am tinut e nasol, nu are aerisire si e foarte umed, asa ca aveam cu mine bidonul de 5 litri de benzina proaspata, surubelnita lunga pt golit carburi, multimetrul, ce mai, pregătit de război. In timp ce fumam eu liniștit si cumva resemnat la gândul ca nu o sa porneasca, îmi fac curaj sa ii dau cheie. Trag socul la jumate, pun contactul si apas timid pe buton. In momentul in care am apasat mi-a scăpat țigări din mana de sperietura ce-am tras-o când pe neasteptate animalul s-a trezit si torcea frumos la 3000 de ture. Mi-am adus aminte pe loc de postul lui Patrick_M de anul trecut parca, in care lauda treaba nemteasca, motorul pornindu-i din prima. Credeam la vremea aia ca sunt basme, fiindcă eu mă chinuiam zilnic sa îl pornesc. Acum insa ii dau dreptate, treaba e clar nemteasca :)

Probabil ca pornitul asta de nota 10+ nu se datorează numai pipelor schimbate ci si segmentarii făcute asta vara (plus supape evacuare noi si refăcut jocul). Azi, pentru prima data de asta vara, nu-mi pare rău de banii dați la mester pt ca au meritat :)

 

Sa vina soarele si zilele lungi de vara!

Editat de TheHaWk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Scriu rândurile de mai jos abia întors de la garaj, doar ca sa mă laud :)

Ca tot e prima zi de primăvara azi, am zis ca e momentul sa încerc sa-l pornesc pe-al meu bătrânel, F din '99.Cum nu a fost pornit din Septembrie, m-am pregătit moral pt ce era mai rău. Am luat frumos o baterie noua (cea veche e decedata, arată 4,5 V) si da-i spre garaj. In iarna, singurul lucru pe care l-am făcut a fost sa înlocuiesc piele Beru cu unele NGK compatibile, de 5 kohmi. Nu am încercat atunci pornirea pt ca nu aveam baterie.

Am pus rapid bateria sus si am aprins un Lucky. Garajul in care l-am tinut e nasol, nu are aerisire si e foarte umed, asa ca aveam cu mine bidonul de 5 litri de benzina proaspata, surubelnita lunga pt golit carburi, multimetrul, ce mai, pregătit de război. In timp ce fumam eu liniștit si cumva resemnat la gândul ca nu o sa porneasca, îmi fac curaj sa ii dau cheie. Trag socul la jumate, pun contactul si apas timid pe buton. In momentul in care am apasat mi-a scăpat țigări din mana de sperietura ce-am tras-o când pe neasteptate animalul s-a trezit si torcea frumos la 3000 de ture. Mi-am adus aminte pe loc de postul lui Patrick_M de anul trecut parca, in care lauda treaba nemteasca, motorul pornindu-i din prima. Credeam la vremea aia ca sunt basme, fiindcă eu mă chinuiam zilnic sa îl pornesc. Acum insa ii dau dreptate, treaba e clar nemteasca :)

Probabil ca pornitul asta de nota 10+ nu se datorează numai pipelor schimbate ci si segmentarii făcute asta vara (plus supape evacuare noi si refăcut jocul). Azi, pentru prima data de asta vara, nu-mi pare rău de banii dați la mester pt ca au meritat :)

 

Sa vina soarele si zilele lungi de vara!

cat te-a ajuns segmentarea? cat ai avut compresia de ai facut segmentarea?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cat te-a ajuns segmentarea? cat ai avut compresia de ai facut segmentarea?

Nu mai retin exact cat a costat, am mai schimbat si 2 supape, simeringurile, diverse alte (gresat rulmenti, schimbat lichid racire, etc). N-am adunat ban cu ban, dar undeva in jurul sumei de 400 de euro parca. Compresia mi-a iesit mica (in jur de 6?)

Editat de TheHaWk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am observat niste scurgeri pe la capacul de la pompa de frana fata (nu s-a umblat acolo niciodata). Banuiesc ca s-a stricat diafragma (garnitura). Am cautat putin pe net de unde cumpar de obicei piese (motobins.co.uk si motorworks.co.uk) si nu am gasit. Nici realoem nu m-a convins ca s-ar gasi piesa asta separat.

Daca a mai avut cineva dilema asta, il rog sa ma ajute cu un sfat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...