Sari la conținut

Cu si despre accidente


tafu
 Share

Postări Recomandate

Totul s-a terminat ieri. http://ziarulclujean.ro/motociclista-sonia-ucisa-din-neatentie-condusa-pe-ultimul-drum-de-sute-de-persoane/ . Concluzia "oficiala" motociclista ucisa de automobilista care a gresit grav. De acord, dar fiecare dintre noi stie in forul interior ca mai exista o latura, este vorba de supravietuirea in trafic in conditiile in care in medie de 3 ori pe an fiecare dintre cei care umbla zilnic se confrunta cu asemenea manevre. Mai intra in ecuatie uneori si ingerul pazitor dar eu nu m-asi baza pe asta, esentiala e mereu forta cu care invarti maneta, mai ales la motoarele care prind 90 in a doua.

RIP Sonia.

 

O poveste trista, un cuplu de tineri separat brutal pentru totdeauna. Eu imi doresc ca astfel de drame sa fie cat mai rare. Stiu de la inceput ca voi fi injurat de fiecare data cand intervin,dar asta n-o sa ma faca vreodata sa cosmetizez adevarul obiectiv. Doresc doar ca cei capabili sa traga invataminte din pataniile altora sa fie pe faza.E singura forma prin care pot sa ajut in mod real, sa-i trezesc pe unii. Motociclistii sunt de mult separati pe caprarii si bisericute, iar speedistii in mod clar si dintotdeuna un grup aparte. Poate ca reusiti sa remontati intalnirea de joi, extrem de utila pentru informatii si schimburi de experienta.

 

In rest indiferent cat de dur suna, selectia naturala are grija. Incercati sa fiti cinstiti cu voi insiva, calariti intotdeuna motorul pe care il puteti controla ca lumea. Nu va lasati sedusi de moda de preturi mici sau de anturaj, singura imagine care conteaza este aceea onesta, obiectiva pe care voi insiva o aveti despre voi. Asa ca intindeti-va doar pana unde va tine plapuma, statisticile nu sunt o gluma, sunt reale. Asta daca va pasa macar de p[arinti, prieteni, de iubiti/iubite. Si ochii in 4 in oras unde cred ca nimeni nu se poate lauda ca indiferent de motor, n-a luat macar o tranta la cativa ani. Antonio si inca vre-o doi ati punctat corect, comportamentul in oras al unui supravietuitor trebuie sa fie unul special din toate punctele de vedere, pentru ca din pacate nu poti prevedea totul, iar in acest context capacitatea de supravietuire conteaza cel mai mult. (echipament, viteza, abilitate).

 

ps. corectati-l careva pe "dl Goe" (la capitolul motoarele e totuna) care reflecta nivelul mediu de IQ din bransa, asta ca sa nu ramana careva cu idei gresite. Cred ca cel mai mult mi-asi dori s-o faca un speedist autentic, ca sunt si din astia.

Ooooo ce vad eu aici ......... ''lupul isi schimba parul dar naravul ba" aka functia se schimba da poezia ba ........ domnule ex fost moderator, cred ca deja juma de Romanie va stie replica cu ''selectia naturala" bla bla ....... va rugam frumos stimate coleg,mai luati o pauza

 

RIP Sonya

Editat de vlady_80
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 1,4k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Tendinta asta de a imparti motociclistii in speedisti, enduristi cioparusi si alte tampenii mi se pare absolut fortata si inutila.

 

La fel de usor mori pe orice motor daca un imbecil considera ca trebuie sa intoarca la 10 metri in fata ta fara sa se asigure, la fel iti rupi capul pe orice motor daca esti destul de idiot sa deschizi gazul cand nu i cazul.

 

Generalizari de genul asta sunt absolut gratuite.

 

Imi aduc aminte ca a murit de curand un baiat tot in cluj, pe un suzuki dr sau ceva de gen, tot intr o situatie asemanatoare cand un idiot i a intors in fata

+1

 

Ooooo ce vad eu aici ......... ''lupul isi schimba parul dar naravul ba" aka functia se schimba da poezia ba ........ domnule ex fost moderator, cred ca deja juma de Romanie va stie replica cu ''selectia naturala" bla bla ....... va rugam frumos stimate coleg,mai luati o pauza

 

RIP Sonya

sanzieni, etc, reloaded....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acul de turometru al soniei era blocat la 6000 de ture, pe kilometrajul digital, ulterior, s-a pus direct curent si astfel indica ultima viteza, s-a indicat 48km/h.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

Chestia cu turometrul si viteza indicata sunt irelevante pentru ca nu sunt verificabile si nu se poate demonstra ca in orice caz rezultatele vor fi demontrabil realitatea .Desteptul cu 80/h la ora doar se dadea interesant ca stie si el ca o vitezana ajunge la viteza aia in "a doua" ,pe cind multe depasesc 100 in prima , din nou irelevant.

» Post actualizat in 19 Nov 2015 07:53

Cel mai probabil fata a fost surprinsa asa din scurt ca nu a mai avut timp de nici o reactie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

Dai amunitie marilor moralisti . Ma retrag de la discutia asta .Pacat, mare pacat... Le vedem le auzim le cintarim si tot ne asumam riscurile si satisfactiile care vin cu aceasta pasiune. Mortii cu mortii vii cu vii dar parca un pic mai mult respect pentru cei care nu mai sunt printre noi se poate , sau macar sa nu strigam slogane urite sau de prost gust imediat dupa evenimente atit de tragice.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dai amunitie marilor moralisti . Ma retrag de la discutia asta .Pacat, mare pacat... Le vedem le auzim le cintarim si tot ne asumam riscurile si satisfactiile care vin cu aceasta pasiune. Mortii cu mortii vii cu vii dar parca un pic mai mult respect pentru cei care nu mai sunt printre noi se poate , sau macar sa nu strigam slogane urite sau de prost gust imediat dupa evenimente atit de tragice.

Exact :) Dar de la o varsta incepe consumul de ulei :) ))))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dai amunitie marilor moralisti . Ma retrag de la discutia asta .Pacat, mare pacat... Le vedem le auzim le cintarim si tot ne asumam riscurile si satisfactiile care vin cu aceasta pasiune. Mortii cu mortii vii cu vii dar parca un pic mai mult respect pentru cei care nu mai sunt printre noi se poate , sau macar sa nu strigam slogane urite sau de prost gust imediat dupa evenimente atit de tragice.

Corect punctat.

Una peste alta, la marsul de protest am vazut speeduri, enduro, naked-uri, turinguri sau choppere. In fata fatalitatii toti suntem egali, indiferent ce conducem. Cum spune vecinul: "ai sau n-ai noroc !"

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Corect punctat.

Una peste alta, la marsul de protest am vazut speeduri, enduro, naked-uri, turinguri sau choppere. In fata fatalitatii toti suntem egali, indiferent ce conducem. Cum spune vecinul: "ai sau n-ai noroc !"

Mersi ca m-ai citat,Andrei.

Anul trecut,cand norocul m-a parasit si am fost accidentat,am avut noroc cu tine si cu Cici c-ati fost acolo!!!

Tot respectul si jos palaria!Va multumesc la amandoi,inca odata! :hug:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ba ma pot lauda, 10 ani, zeci de mii km, 2 ani jumate pe piste in campionate cu rezultate, doar sportive si nu am avut nici macar un incident nici pe strada nici pe pista! Nici unul!!!!

Intotdeuna ramane cate un "nemuritor" sa povesteasca e ca in filmul din anii 90 Highlander parca ii spunea (Duncan Mc Leod spadasinul relativ nemuritor :). Ce pot sa spun decat felicitari in primul rand si ca exceptia confirma regula.Exista cu adevarat motocilisti cu capacitati superioare de anticipare si reflexe pe masura. Cu un pic de noroc se poate in aceste conditii conduce sportiv fara evenimente.Dar cati se pot lauda?

 

Nu prea mai voiam sa continui discutia asta dezlanata, dar alataieri veneam acasa si m-am oprit ca de obicei la Paniro in Cipariu. Un speed venea pe Titulescu cam cu 100, a trecut la noroc pe galben si apoi s-a pravalit in zigzag printre masini inspre teatrul national si a tras un stopie pe roata din fata sa poata opri la timp in spatele coloanei de la urmatorul semafor. Va spun n-ar fi avut nici o sansa daca ii iesea careva parcat aiurea, asa cum au parcat de ex. in careva din saptamanile trecute bisericanii opriti langa catedrala la ceva expunere de moaste.

 

Problema e ca o motocicletele speed sau super sport, mai devreme sau mai tarziu ajung sa fie conduse cam la cat poat ele si de aici rezulta statistica de 80% din accidente. Ce sa va mai spun decat bafta! Interventiile mele sunt doar pentru ca cei in masura sa judece matur problema sa nu faca alegeri gresite si ulterior regretabile.

» Post actualizat in 20 Nov 2015 07:33

Chestia cu turometrul si viteza indicata sunt irelevante pentru ca nu sunt verificabile si nu se poate demonstra ca in orice caz rezultatele vor fi demontrabil realitatea .Desteptul cu 80/h la ora doar se dadea interesant ca stie si el ca o vitezana ajunge la viteza aia in "a doua" ,pe cind multe depasesc 100 in prima , din nou irelevant.

» Post actualizat in 19 Nov 2015 07:53

Cel mai probabil fata a fost surprinsa asa din scurt ca nu a mai avut timp de nici o reactie.

Co9rect punctat. C-mon, indicatoarele sunt electronice! Doar cele mecanice se blocau daca erau zdravan lovite. Daca nu cumva sunt programate sa "simta" accidentul si sa memoreze ultima indicatie inainte de soc (ceea ce e science fiction), la resetare atat turometrul cat si vitezometrul revin la 0.

Imi pare foarte rau de fata (stiu ca daca nu alegea speed ar fi trait, s-ar fi maritat, etc.). Puteti sa scoateti viteza cat vreti voi, eu stiu ca nu m-am inselat sunt antrenat in astfel de aprecieri. Din vre-o doua surse (martori automobilisti aflati in spate)am auzit ca automobilista ar fi semnalizat (irelevant dpdv. legal) dar presupun ca Sonia ar fi incercat s-o depaseasca "din scurt" si din gaz dar a fost o manevra total neinspirata.

Probabil ca cei in drept vor cunoaste la un moment dat rezultatele oficiale ale anchetei si cine stie, poate ca le vor publica aici.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

interventiile tale nu fac decat sa irite pe cei care inteleg ceva in lumea asta si au fix zero efect asupra celor carora, cica, te adresezi. cel mai probabil stii asta dar de ce o faci? probabil iti place sa iti faci o aura de Gandalf The Grey (ca sa ramanem in zona mistica pe care ai invocat-o). daca o zici o data-de doua ori, lasi impresia de om cu intelect respectabil, daca esti redundant, cazi in patetic. sa fii "ales" e o intamplare, nu o invocare ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Lasa Galen ca unii de aici mai stiu cand povesteai tu de accidentele tale, si de cum ti-a rupt unu umarul la teatru national si cu umaru in ghips stateai pe forum si dadeai idicatii pretioase despre cum se abordeaza sinele de tramvai...pe cand tu "mai pe romaneste ai scapat ca prin urechile acului".

 

Numa bine

Cuki, cu asta ai pus punct discutiei care a degenerat rau :) )))

;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din vre-o doua surse (martori automobilisti aflati in spate)am auzit ca automobilista ar fi semnalizat

 

Acum vreo 10 ani, cand s-au instalat semafoarele pe Calea Motilor, colt cu Eminescu/ Hateganu, am fost spulberat de unul care nu a vazut ca trecea pe rosu. Politistul (comunitar de-asta de da amenzi), a venit la mine in timp ce eram bagat pe targa in ambulanta si m-a asigurat ca a vazut totul si ca va depune marturie pt mine. 10 minute mai tarziu, cu buzunarele pline, care crezi ca era marturia lui?

 

Esti naiv sa crezi ce afirmi.

Editat de ®azvan
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intotdeuna ramane cate un "nemuritor" sa povesteasca e ca in filmul din anii 90 Highlander parca ii spunea (Duncan Mc Leod spadasinul relativ nemuritor :). Ce pot sa spun decat felicitari in primul rand si ca exceptia confirma regula.Exista cu adevarat motocilisti cu capacitati superioare de anticipare si reflexe pe masura. Cu un pic de noroc se poate in aceste conditii conduce sportiv fara evenimente.Dar cati se pot lauda?

Hai sa te lamuresc asa in gluma.

Poate ca ma pricep putin la motorete. Experientele mele pe motoare sport mari, 1000cc si mersul pe circuit ma face apt ca sa iti pilotez motorul tau ca si tine dar, invers nu e valabil sunt convins. Daca treci tu pe motorul meu nu cred ca poti face acelas lucru.

Nu o lua ca atac, e metaforic vorbind ;)

Hai sa ramanem la ideile noastre dara fara a incerca sa influentam pe altii.

Eu, Sebi SSpBike va iert de toate pacatele de pe aici :) )))

Sa ramanem mai bine amici toti daca tot ne chinuim si incercam sa fentam moartea pe 2 roti!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu inteleg de ce ai aduce in discutie semnalul automobilistei. Semnalizarea nu schimba in nici un fel faptul ca trebuie sa acorzi prioritate si ca trebuie sa te asiguri inainte de a face acea manevra si altele. Am mai auzit ca sunt cativa imbecili care considera ca semnalul iti acorda "God mode" si odata pus in functiune poti sa faci ce vrei, dar tot timpul am presupus ca ei sunt in minoritate. Nu conteaza cat de scurt sau lung a depasit Sonia atata vreme cat manevra e permisa acolo. Era dreptul ei, si responsabilitatea celorlalti sa se asigure inainte de a face stanga. Condusul unei masini implica foarte multa responsabilitate; ai doua tone de metal care se misca cu 50 la ora, esti o arma care ucide dintr-o lovitura. Cate alte arme se pot lauda ca pot ucide din prima? Daca esti constient de responsabilitate, conduci. Daca esti inconstient si faci manevre aiurea si treci ca voda prin loboda, trebuie sa suporti consecintele. In fine.

 

Apoi legatura ta dintre categoria motocicletei si probabilitatea de a fi implicat intr-un accident fatal mi se pare de-a dreptul stupida. Motocicletele sunt inerent periculoase in general din cauza expunerii riderului. Castile moto sunt testate doar pana la o viteza de 30 la ora. Peste 30 fiecare e cu norocul lui. Corpul uman e slab si firav. Nu ai nevoie de viteze mai mari decat cele legale din oras ca sa mori lovindu-te de un obstacol, cum a aratat si acest accident in particular. Atata vreme cat vehiculul pe care il conduci poate atinge 50 la ora, ai aceleasi sanse sa mori pe o busa ca pe un kymco de 50cc (din punctul de vedere al vitezei). Ar trebui sa te gandesti ca din contra, un speed are tractiunea si franele cele mai bune, deci ar trebui sa-ti dea un avantaj fata de alte categorii atunci cand vine cate un retardat din asta cu god mode. Precizez si eu scurt ca si altii ca doar un pic a trecut de la marsul pt motociclistul care a murit in cluj tot din neasigurare si neacordare, pe un motoras micut enduro.

 

O asociere mai corecta ar fi intre teribilismul oamenilor si sansele lor de a face accident. Dar desigur teribilismul nu contine cont de categoria moto pe care o conduci.

Cred ca e ca si cum ai spune ca daca iti cumperi bmw o sa ajungi intr-un stalp pt ca ai observat ca sunt multe accidente in care-s implicati soferi de bmw. Stupid.

 

 

 

 

Post actualizat in 20 Nov 2015 07:33

Imi pare foarte rau de fata (stiu ca daca nu alegea speed ar fi trait, s-ar fi maritat, etc.). Puteti sa scoateti viteza cat vreti voi, eu stiu ca nu m-am inselat sunt antrenat in astfel de aprecieri. Din vre-o doua surse (martori automobilisti aflati in spate)am auzit ca automobilista ar fi semnalizat (irelevant dpdv. legal) dar presupun ca Sonia ar fi incercat s-o depaseasca "din scurt" si din gaz dar a fost o manevra total neinspirata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Galen, intr-o zi o sa te filmez cum le crosetezi la semafoare dimineata si pun sa stie lumea despre "fa cum zice popa nu cum face popa". Cred ca ai invatat in atatia ani ca e degeaba sa "ne atrargi atentia" la trafic. Mai bine mergi la o scoala de moto si fa benevol ore cu cei care vor carnet pt A. Lor o sa le ajute.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Invocarea răspunderii celuilalt - de obieci a conservarului - (că trebuie să semnalizeze, să se asigure, să fie alert, etc....) invocate în cazul accidentelor cu mobre sună exact ca explicațiile lui fiu-meu, atunci când îl bat la cap să fie atent la ce se întâmplă în jurul lui: ”dacă eu pățesc ceva (urmare a neatenției lui) celălalt e vinovat!”, de parcă stabilirea vinovăției celuilalt atenuează durerile și întoarce morții din pământ...

 

În condițiile de trafic de la noi modul de condus ”paranoic” e singurul care te poate feri de accidente (nu de toate, evident, dar, măcar, minimizează riscurile). Iar nivelul de paranoia evoluează odată cu biciclistul; când apar copiii mărești nivelul, de exemplu...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

in us e DOT iar in europa ECE. sunt o multime de fundatii non profit sau alte organizatii care testeaza echipamente. viteza e doar o componenta, importanta e suprafata si materialul cu care vine in contact. e ca in bancu ala cu un kil de cuie sau un kil de paie. poti sa dai cu 50km/h in ceva deformabil sau in bordura, nu e la fel. dar asta e alta poveste. nu mai mestecati sferturi de informatii ca speriati lumea aiurea. acum ce sa zica unul care nu stie, ca daca pica la 45 km/h e la noroc? :)))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

tu cunosti obligatiile pe care le ai cand efectuezi depasirea? tu ai auzit de depasirea prin dreapte a unui vehicol sau autovehicol care semnalizeaza si este angajat in efectuarea virajului la stanga?

 

tot stau si ma minunez cati "habarnisti" is pe drumurile publice...sti vorba aia: Oi fi eu prost, dar cand ma uit in jur prind curaj

 

Eu zic sa iti reinprospatezi cunostiintele.

 

Da, cunosc obligatiile. Nu stiu de ce zici de depasirea prin dreapta in cazul asta. Probabil esti confuz.

In cazul de fata Sonia era angajata intr-o depasire cand, brusc, soferita autovehicUlului i-a taiat calea virand stanga in fata ei, fara a se asigura si, conform politiei, fara a semnaliza.

http://ziarulclujean.ro/video-sonia-este-in-stare-critica-dupa-ce-a-fost-implicata-intr-un-accident-moto-pe-strada-pavlov/

"La un moment dat, spun oamenii legii, autoturismul a virat brusc stânga pentru a intra în curtea unui imobil, dar asta fără să semnalizeze."

» Post actualizat in 20 Nov 2015 10:32

in us e DOT iar in europa ECE. sunt o multime de fundatii non profit sau alte organizatii care testeaza echipamente. viteza e doar o componenta, importanta e suprafata si materialul cu care vine in contact. e ca in bancu ala cu un kil de cuie sau un kil de paie. poti sa dai cu 50km/h in ceva deformabil sau in bordura, nu e la fel. dar asta e alta poveste. nu mai mestecati sferturi de informatii ca speriati lumea aiurea. acum ce sa zica unul care nu stie, ca daca pica la 45 km/h e la noroc? :)))

Nu stiu ce zici acolo, cert e ca aceste casti moto sunt garantate la un impact cu o nicovala doar pana la 31km/h. Peste e norocul fiecaruia. Deci orice vehicul care depaseste 31 la ora te paote ucide cu casca pe cap, de unde am si dedus ca nu clasa de motoare e importanta pt probabilitatea de a avea accident, cum scria galen un pic mai sus.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mai bine nu mai scrie, daca nici nu stii ce vb. nu garanteaza nimeni nimic. certificarile ece sau dot (sunt necesarea pt punearea in comert daca nu ma insel) iti dau o idee despre niste norme de securitate celelalte teste sunt independente si complementare sau necesare in alte regiuni ale globului (pt comert). conditiile testelor sunt f diferite. unde ai gasit tu ca o casca iti garanteaza viata pana la o anumita viteza? inceteaza sa mai afirmi aberatii.

Editat de AB-33-MAD
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...