Zircon Postat August 27, 2009 Share Postat August 27, 2009 Mi-ai luat poza din mana, strumfule. Mai na una. Se pun portbagaje de toate felurile si culorile si pe sporturi. Geanta spate mai merge cum mai merge dar coburii + geanta spate fac praf ciclistica si aerodinamica. Am exact acel set, luat pentru FZ6. Pe de alta parte, decat rucsac, mai bine Cortech Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
deadcow Postat August 29, 2009 Share Postat August 29, 2009 (editat) neata.am ajuns in bucuresti si in dimineata asta trebuia sa plec spre giurgiu dar imi este imposibil.trebuia sa ma informez ieri pentru ca as fi aflat ca pe drumul timisoara -drobeta sunt 20 de semafoare.am facut 4 ore juma. (???!!!!!) am prins fiecare semafor pe rosu.cu motorul pornit.la orsova am tras pe dreapta si mi-a sarit tot antigelul si/sau apa din motocicleta.cred ca de la gropile luate la 130 mi-a sarit busonul ala.habar n-am.de acolo pana in bucuresti mai aveam inca vreo 400-450 km (am luat un drum mai putin folosit cu detururi , o sa dau detalii despre traseu zilele astea.fain tare).nicaieri nu era service moto.cel mai aproape era in craiova dar nu aveam cum sa ajung acolo in timp util.cat timp mergeam temperatura motorului era de 80 grade.cand stateam urca cu un grad pe secunda la 120 si trebuia sa opresc.nu am avut de ales si am mers cu 140 prin toate comunele si 180 noaptea la ora 11 pe autostrada pitesti bucuresti.acolo am mai aflat un lucru.casca mea este atat de proasta (si viziera) incat mergeam ca un liliac orb.nu vedeam ad literam nimic.toata lumina de pe contrasens se "defracta" si "iradia" in mii de fascicule care imi intrau fix in ochi.a fost o experienta terifianta.de la craiova la pitesti era sa iau 10 masini care mergeau pe contrasens.imi dadeam seama ca erau pe banda mea la 50 de metri inainte de potentialul impact.si mergeam repede.foarte repede.asa ca mi-am invatat lectia.nu mai merg noaptea pana nu-mi iau o casca buna.nu din motive de siguranta.ci ca sa mai vad ceva inaintea mea si ca sa nu ajung surd (in bucuresti o data ce am ajuns tipam la oameni de cat surzisem).sa va mai spun ca am facut 150km cu viziera ridicata ca sa mai vad dracului si eu ceva ? nu va mai zic.am ochii plezniti de la muste si vant. in total am facut 10 ore pe traseul cu detururi ceea ce e destul de bine avand in vedere ca am facut 800km cu o pauza de 15 minute toata ziua.de asemenea am aflat ca tre sa-mi iau pantaloni speciali pentru ca am mers cu blugi d'aia smecheri cu gaurele prin ei iar acu ma dor genunchii de parca am 55 de ani si artrita. acu dupa ce am zis toate astea tre sa subliniez ca a fost o experienta nemaipomenita si abia astept sa o fac din nou )) nota : 4200km in mai putin de o luna.inca viu.sic ! ss rulz ))) Editat August 29, 2009 de deadcow Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Gixu. Postat August 29, 2009 Share Postat August 29, 2009 neata.am ajuns in bucuresti si in dimineata asta trebuia sa plec spre giurgiu dar imi este imposibil.trebuia sa ma informez ieri pentru ca as fi aflat ca pe drumul timisoara -drobeta sunt 20 de semafoare.am facut 4 ore juma. (???!!!!!) am prins fiecare semafor pe rosu.cu motorul pornit.la orsova am tras pe dreapta si mi-a sarit tot antigelul si/sau apa din motocicleta.cred ca de la gropile luate la 130 mi-a sarit busonul ala.habar n-am.de acolo pana in bucuresti mai aveam inca vreo 400-450 km (am luat un drum mai putin folosit cu detururi , o sa dau detalii despre traseu zilele astea.fain tare).nicaieri nu era service moto.cel mai aproape era in craiova dar nu aveam cum sa ajung acolo in timp util.cat timp mergeam temperatura motorului era de 80 grade.cand stateam urca cu un grad pe secunda la 120 si trebuia sa opresc.nu am avut de ales si am mers cu 140 prin toate comunele si 180 noaptea la ora 11 pe autostrada pitesti bucuresti.acolo am mai aflat un lucru.casca mea este atat de proasta (si viziera) incat mergeam ca un liliac orb.nu vedeam ad literam nimic.toata lumina de pe contrasens se "defracta" si "iradia" in mii de fascicule care imi intrau fix in ochi.a fost o experienta terifianta.de la craiova la pitesti era sa iau 10 masini care mergeau pe contrasens.imi dadeam seama ca erau pe banda mea la 50 de metri inainte de potentialul impact.si mergeam repede.foarte repede.asa ca mi-am invatat lectia.nu mai merg noaptea pana nu-mi iau o casca buna.nu din motive de siguranta.ci ca sa mai vad ceva inaintea mea si ca sa nu ajung surd (in bucuresti o data ce am ajuns tipam la oameni de cat surzisem).sa va mai spun ca am facut 150km cu viziera ridicata ca sa mai vad dracului si eu ceva ? nu va mai zic.am ochii plezniti de la muste si vant.in total am facut 10 ore pe traseul cu detururi ceea ce e destul de bine avand in vedere ca am facut 800km cu o pauza de 15 minute toata ziua.de asemenea am aflat ca tre sa-mi iau pantaloni speciali pentru ca am mers cu blugi d'aia smecheri cu gaurele prin ei iar acu ma dor genunchii de parca am 55 de ani si artrita. acu dupa ce am zis toate astea tre sa subliniez ca a fost o experienta nemaipomenita si abia astept sa o fac din nou )) nota : 4200km in mai putin de o luna.inca viu.sic ! ss rulz ))) Din ce ne povestesti eu trag concluzia ca esti un accident care asteapta. 140 noaptea in sat in conditii de vizibilitate ciuciu= sinucidere curata. Faptul ca ai facut 4000 de km intr-o luna si n-ai patit nimic nu inseamna nimic...acum incepe partea cea mai inselatoare,aia cand tu crezi ca stii sa mergi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
metoxil Postat August 29, 2009 Share Postat August 29, 2009 ...acum incepe partea cea mai inselatoare, aia cand tu crezi ca stii sa mergi oricum, esti ambitios deadcow... bafta in continuare Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DAN IERNIE Postat August 29, 2009 Share Postat August 29, 2009 :D Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
deadcow Postat August 29, 2009 Share Postat August 29, 2009 Pai daca nu mergeam cu viteza aia faceam praf motoru.in plus , tu ai petrece noaptea in satele de pe langa craiova ? Aia e sinucidere curata ) cat despre condus sunt varza.am incredere in abilitatile mele pana la un anumit punct.stiu spre ex.emplu ce pot sa fac si ce nu pot sa fac la 100 la ora.stiu ce viraja pot sa iau la 80 fara sa ma stresez.in alta ordine de idei eu merg cu 50 in oras.zici ca-s sandilau.dar pe drum national merg si eu ca omu ca d;aia mi-am luat moto. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Gixu. Postat August 29, 2009 Share Postat August 29, 2009 Pai daca nu mergeam cu viteza aia faceam praf motoru.in plus , tu ai petrece noaptea in satele de pe langa craiova ? Aia e sinucidere curata ) cat despre condus sunt varza.am incredere in abilitatile mele pana la un anumit punct.stiu spre ex.emplu ce pot sa fac si ce nu pot sa fac la 100 la ora.stiu ce viraja pot sa iau la 80 fara sa ma stresez.in alta ordine de idei eu merg cu 50 in oras.zici ca-s sandilau.dar pe drum national merg si eu ca omu ca d;aia mi-am luat moto. Mai vorbim peste cateva luni Mesaj completat Mai vorbim peste cateva luni Punctual,ca sa nu te las in ceata,in oras se merge teoretic cu viteza legala,practic cei 50 kmh sustinuti de tine sunt o valoare stupida. Sunt fix la limita de ignoranta din partea celorlalti participanti la trafic. Practic din cauza fluxului risti sa faci gafe mult mai mari decat daca ai merge cu sa zicem un 60-80. In afara localitatii mergi in functie de cat iti permite legea,buzunarul,bunul simt,materialul tehnic sau toate acumulate. Faptul ca tu ii dai pt ca d-aia ti-ai luat motor dovedeste faptul ca inca n-ai experienta dar deja ai senzatia ca lumea e a ta. Inca n-ai capacitatea de a anticipa ceva si mai rau e ca n-ai reflexele formate pt a evita ceva ce n-ai anticipat. Sunt multe curbe care par lejere la 80-100 dar care se dovedesc a fi deosebit de dificile,mai ales la drumurile facute prin tara. O sa te trezesti in situatia in care increderea in sine iti va depasi cu mult experienta,te vei inscrie intr-un viraj cu mult peste posibilitatile tale,vei ajunge pe contrasens te vei panica...vei trage de frane si in cel mai bun caz vei iesi pe pietris Suntem in Romania(inca),locul in care iti poate aparea oricand o caruta,o duba, o dacie in fata...mai ales noaptea si mai ales in sate. Cineva zicea ca pana nu traiesti o experienta nu esti capabil sa o intelegi...Faptul ca ai vointa e un lucru bun,faptul ca incerci sa dai peste nas multor insi prin folosirea unor expresii de genu "4200 km si inca in viata" arata doar ca mai ai mult pana departe Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
deadcow Postat Septembrie 1, 2009 Share Postat Septembrie 1, 2009 (editat) bun.o sa iau cele scrise mai sus de bune si am sa incerc sa corectez erorile.o sa incerc sa merg mai incet in afara orasului in comune si sate.pe drum national nu merg mai incet daca am vizibilitate si e liber ca daca si acolo merg cu 80-90 imi inchiriez masina.daca tot fac 10 ore dintr-un loc in altu macar sa am muzica si sa pot fuma o tigara. sa nu fiu inteles gresit.nu ma deranjeaza sa merg cu 10km/h in india sau in pakistan sau in maroc sau prin nisa.dar sa merg cu viteza regulamentara prin slatina ca sa vad blocurile cu tencuiala cazuta si buticurile post decembriste mi se pare o abominatie as avea cateva intrebari punctuale totusi.stiu ca exista topicuri specializate dar nu m-am descurcat deloc ca sa gasesc raspunsurile. sa cumpar o viziera noua cu sistem anti-glow sau cum ii zice ? mie chiar imi place sa merg noaptea.cand mergeam cu masina drumurile tarzii erau preferatele mele.mai ales cand era luna plina.o minunatie. si o ultima intrebare ar fi daca a facut cineva vreun traseu in ungaria in ultimii ani.nu vreau budapesta ca am fost acolo de vreo 5 ori.ma gandeam sa ma duc pana la balaton cu motocicleta si sa inchiriez o bicicleta cu care sa dau turul lacului.banuiesc ca imi ia o zi dus , una intors si vreo 2 de petrecut acolo.daca a facut cineva vreun traseu interesant si poate da un link cu topicul respectiv m-ar ajuta enorm. (ungaria nu-i musai.croatia , bulgaria , grecia , ucraina...orice.numa sa fie drumuri bune , curbe de bun simt sa nu cad in prapastie si nu in ultimul rand sa nu imi goleasca buzunarul.)tineti minte va rog ca sunt incepator si orice drum cu dificultate sporita ma oboseste foarte repede. p.s. gixxx mersi de sfaturi.cand spui ca pana nu ti se intampla nu poti intelege intuiesc ca ai dreptate. acu logica ar dicta ca bazandu-ne pe dictonu asta sa nu mergem cu 140 prin comuna ca daca tot e sa se intample macar sa se intample la 50km/h. dar te rog sa ma crezi ca nu dau gaz ca prostu si tin ghidonu drept.incetinesc la benzinarii (uneori ma duc in 10km/h cand ajung pe langa ele de ma claxoneaza toata lumea in spate) , incetinesc inainte de curba (ceea ce a fost cel mai riscant lucru la inceput pentru ca schimbam viteza in curba ca la masina si mi-am pierdut roata spate de cateva ori de m-am albit ca zapada) si dau prioritate tuturor indiferent daca trebuie sau nu )) o sa merg mai incet totusi.mi-e greu pentru ca eu mergeam asa si cu masina.o sa incerc sa separ "stilul" de condus si sa merg cu motocicleta dupa un set de reguli separate. Editat Septembrie 1, 2009 de deadcow Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mistery Postat Septembrie 1, 2009 Share Postat Septembrie 1, 2009 (editat) ma bucur ca nu te-ai imprastiat inca, asa cum a prevazut aici toata lumea inteligenta. sper sa nici nu o faci, si ma bucur sa mai dau de cate un nebun ce face touring pe SS. si euintentionaz sa fac asa odata ce reusesc sa vand 500 de "incepator" care nu trebuie nimanui. despre viziera: cel mai bine ar fi sa cumperi o casca buna, nolan, arai shoei, sau altele ca la astea gasesti viziere usor. viziera cu anti efractie ) nu stiu daca vei gasi, stiu doar ca la o viziera buna, noua nu ar trebui sa ai asemena probleme, eu cel putin nu am la nolanul meu cand este curat. mentionez ca nu are zgarieturi. zgarieturile sunt letale noaptea pe viziera. la mersul noaptea sa ai mare grija la carute, ca nu este deloc rar sa dai de cate una NESEMNALIZATA la ora 3:45 plecata la furat lemne sau alte minunatii. cum ai vizibiliatate mult mai mica pe motor decat cu masina e nevoie de si ami multa atentie. si incearca sa nu dai prin localitati de cioroi noaptea ca cine stie ce gasesti pe drum cand dai cu 140 pe acolo. drumul tau de protugalia: laudabila idea, eu as include coasta de azur. cel putin turul meu pana in capatul de sud vest al frantei cam pe asta se bazeaza. daca vrei ungaria, balaton: mergi pe E60 pana in szolnok (dispre oradea), acolo urci pe autostrada, te duce chiar pe langa budapesta, o iei spre croatia (Zagreb) si cand ajungi pe langa siofok, o iei pe oricare iesire de pe autostrada si esti acolo. drumul in tara e naspa, in ungaria mers lejer cu 100-110 pana ajungi la autostrada de acolo liber la cat vrea muschiu tau. balatonul e cam mare. de fapt e foarte mare. nu recomand bicicleta. cu motoru e mult mai distractiv sa faci turul. cazare gasesti usor. nu e fundu civilizatiei. drumurile sunt bune. poate te dai s cu feribotul, cine stie. daca o iei dinsre arad se schimba putin traseul, nu prea il cunosc dar nu e nici ala complicat. pretul benzinei e mai mare in ungaria decat in tot restul europei, cred. croatia: drumuri fenomenale. am fost in iulie cu motorul. e de vis. bine, in mare parte mers pe autostrada, pana am ajuns la mare. autostrada de la zagreb incolo e mai fain ca multe drumuri montane la noi. urca si coboara, curbe multe, panorame de vis. IOesi de pe autostrada in Rijeka(port mare pe marea adriatica) si o iei spre sud pe drumuri nationale chiar pe litoral. mergi asa dincolo de zadar pana in makarska si pana la granita cu serbia, eu nu am avut carte verde pt servbia deci nu am mai intrat. is cam 400 de km chiar pe liltoral cu 15 km de autostrada. sunt sigur ca e cam tot asa in italia de exemplu dar acolo inca nu am ajuns. drumul asta m-a cam schimbat. mergi pe curbe tot timpul, 400 km de curbe. pe partea dreapta ai marea la 5 metri de drum pe partea stanga ai muntii la 5 metri de drum. de la cluj pana la rijeka sunt aprox 900 km majoritatea pe autostrada. faci acolo inca vreo 1000 cu plimbatul sus si jos, vezi alte sute de nebuni cu motoarele, multi cu supersporturi veniti din germania si tari mai nordice echipati cu bagaje cum s-a [postat cu o pagina mai devreme. in fine, din bucuresti iti este mai scurt sa mergi direct prin serbia. asta depinde de gusturi si posibilitati. de meritat merita 100%. dar nu recomand sa faci asta singur cuc. eu am fost cu prietena in 2 deci daca era chestie mecanica sau alte probleme, practic tot singur eram si nu ma simteam foarte linistit din cauza asta. oricum mult spor la km. a da si nu ti-i mai afisa aici pe forum ca nu vei avea experienta adevarata decat dupa 3 milioane de km facuti sau 10 ani experienta ) . e ca garantia la o masina noua . Editat Septembrie 1, 2009 de kwakazaki Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Oryon Postat Septembrie 2, 2009 Share Postat Septembrie 2, 2009 Geanta spate mai merge cum mai merge dar coburii + geanta spate fac praf ciclistica si aerodinamica. Am exact acel set, luat pentru FZ6. Pe de alta parte, decat rucsac, mai bine Cortech Apai, se presupune ca nu pleci pe circuit cu bagaje, nu? In aceeasi idee, si un chopper are aerodinamica si ciclistica praf, si iti fac cunostinta cu un amic care tocmai a facut un drum dus-intors Bucuresti-Cercul polar pe un asa ceva Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
deadcow Postat Septembrie 3, 2009 Share Postat Septembrie 3, 2009 mersi fain kwakazaki.m-am interesat pe net de costuri drumuri etc si am ales croatia.sper sa plec saptamana viitoare.o sa merg tot singur asa cum m-am obisnuit.imi e mai simplu asa.o sa-i fac un service de sus pana jos inainte de plecare. in ultima instanta daca o sa gasesc drumul foarte dificil o iau spre macedonia/grecia.oricum tot ajung la mediterana.dau detalii la intoarcere. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
WickedAssHell Postat Septembrie 3, 2009 Share Postat Septembrie 3, 2009 (editat) Offtopic @deadcow de unde ai bani de benzina,consumabile...etc ??lucrezi undeva? P.S daca tot vrei sa pleci,ride safe si nu uita sa faci poze ok? Editat Septembrie 3, 2009 de WickedAssHell Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mistery Postat Septembrie 3, 2009 Share Postat Septembrie 3, 2009 tare curios is si eu de drumul asta al tau sa pui poze Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
jonlup Postat Septembrie 5, 2009 Share Postat Septembrie 5, 2009 m-am odihnit timp de o zi juma iar ieri m-am urcat pe kawa si am facut bucuresti-sibiu-pitesti-rm valcea-deva-arad.singur cuc. mama ei de limba matematica asta... Mesaj completat am realizat ca 200km/h poate sa bage orice idiot dar sa mergi cu 90 pe dealu negru e mai dificil. m-am incalzit atat de bine acolo incat am facut valea oltului fara o greseala.a fost chiar amuzant pentru ca la un moment dat eram in fata unui grup de 5 motociclisti care repetau trasele alese de mine.tin minte ca ma tot gandeam cum ar reactiona daca ar stii ca merg de mai putin de o luna si-si pun viata in mainile mele ) mi se pare ciudat ce zici tu... adica am mai vazut, de exemplu, masini mergand una dupa alta pe sosea. da' nu mi-am dat seama ca toate urmau trasele ideale aratate de masina din fatza... am crezut ca ele urmau panglica aia de asfalt care se numeste sosea. se pare ca la motociclisti e altfel, primul face trasa "ideala" si ceilalti se tin ca legumele fara de creier, dupa el... Mesaj completat am realizat ca 200km/h poate sa bage orice idiot dar sa mergi cu 90 pe dealu negru e mai dificil. aia care "zbierau" pe multe topicuri ca mana-n gaz poate sa o bage orice maimuta erau niste dobitoci. pana ai re-descoperit si tu roata... Mesaj completat viziera era murdara si am mers cu ea ridicata pana mi-au intrat lacrimile in gura si mustele in urechi .... prea simplu pentru un erou. de ce nu te-ai legat la ochi? Mesaj completat momentan sunt in viata si ma apropii vertiginos de 3500km intr-o luna. sa-mi tineti pumnii. sa ai parte de viata lunga si de miliarde de kilometri! e clar ca n-ai toata tabla pe casa. Mesaj completat tot citesc topicu de accidente ca sa imi dau seama cum se intampla si imi pare din ce in ce mai clar ca nu o sa invat pana nu mi se intampla mie ... si atunci ai sa realizezi ca lumea e mult mai complexa... Mesaj completat @ceilalti: hai mai bine spuneti ca sunteti invidiosi ca voi tociti tastatura iar vacamoarta toceste gumele.. exact! Mesaj completat la orsova am tras pe dreapta si mi-a sarit tot antigelul si/sau apa din motocicleta.cred ca de la gropile luate la 130 mi-a sarit busonul ala.habar n-am.de acolo pana in bucuresti mai aveam inca vreo 400-450 km (am luat un drum mai putin folosit cu detururi , o sa dau detalii despre traseu zilele astea.fain tare).nicaieri nu era service moto. poate era benzina, poate era lichid de frana, poate era antigel, poate era apa... nicaieri nu era nici un fel de service? pe bune??!?!?? ca idee, care ar fi fost sansele ca urmatorul service moto sa aiba busonul care-ti trebuie? probabil ca erai in desert si nu circulau motociclisti, nici macar alti oameni, care sa stie de vreun service... Mesaj completat nu am avut de ales si am mers cu 140 prin toate comunele si 180 noaptea la ora 11 pe autostrada pitesti bucuresti. pe bune, tu te auzi ce spui? ca nu ai avut de ales?!? Mesaj completat acolo am mai aflat un lucru.casca mea este atat de proasta (si viziera) incat mergeam ca un liliac orb.nu vedeam ad literam nimic.toata lumina de pe contrasens se "defracta" si "iradia" in mii de fascicule care imi intrau fix in ochi.a fost o experienta terifianta.de la craiova la pitesti era sa iau 10 masini care mergeau pe contrasens.imi dadeam seama ca erau pe banda mea la 50 de metri inainte de potentialul impact.si mergeam repede.foarte repede.asa ca mi-am invatat lectia.nu mai merg noaptea pana nu-mi iau o casca buna.nu din motive de siguranta.ci ca sa mai vad ceva inaintea mea si ca sa nu ajung surd nu-ti mai lua alta casca... e prea scumpa si oricum motivele privind siguranta nu au importanta, ia-ti niste ochelari de ski si iti pui si niste vata in urechi si ai rezolvat problema. si inca ceva in plus o sa ai asa: o sa te recunoasca lumea si pe strada, nu numai pe forum. ca de fapt asta urmaresti, nu? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
deadcow Postat Septembrie 6, 2009 Share Postat Septembrie 6, 2009 Bre decat sa vorbesti prostii mai bine zi-mi daca pot sa conduc pe ploaie ca m-a prins codu galben la dracu in praznic. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Misfit 1-5 Postat Septembrie 6, 2009 Share Postat Septembrie 6, 2009 @deadcow : eu nu am patit intr-un an si 2 luni, am mers si iarna la -5 grade, cate ai patit tu in cateva luni de cand ai luat motoreta aia. spor sa nu te imprastii si vezi ca ai inceput sa tragi mai devreme decat trebuie de ea. 180 noaptea... nu vreau sa fiu eu ala moral, personal sar de 180 pe A2, dar nu noaptea, cand nu vezi nimic. oricum asfalt uscat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
deadcow Postat Septembrie 7, 2009 Share Postat Septembrie 7, 2009 Moto junkie au fost circumstante speciale.de regula merg mult mai incet.am aflat in bucuresti ca nu mai aveam mix de apa si antigel.am invatat sa le inlocuiesc si sa curat sistemul.cred ca e ceva de la pompa de apa.am sa aflu cand intra in service.luna asta tre sa vad mediterana. Am mers si pe ploaie si vant ieri pt prima oara.grav rau. Am vazut si doua accidente nasoale cu oamenii intinsi pe capote. Abia astept sa ies cu pisoiu din tara.Mi-am facut si asigurare medicala maricica care ma acopera complet si pe peste tot prin lume. Ai dreptate cand spui ca mi se intampla multe chestii foarte repede dar sa stii ca este o alegere constienta si cunosc riscurile. Nu am timp sa ma dau pe bulevard 3 ani inainte sa traversez europa.in primavara plec asa ca tre sa fac multe greseli , sa invat din toate si sa speram ca nu se intampla nimic nasol. Te asigur ca viteza nu e o problema. Cer scuze pentru greseli si punctuatie dar scriu de pe mobil. Mesaj completat avand in vedere ca vremea a luat-o razna si ca sunt o gramada de incepatori care citesc forumu asta m-am gandit ca ar fi o idee buna sa scriu ce am invatat in ultima luna si jumatate. tineti minte totusi ca sunt la randul meu incepator si ca habar nu am despre ce vorbesc.astea sunt regulile mele. 1. nu traversa liniile de cale ferata sau cele de tramvai in unghi. eu schimb benzile si in intersectie daca am loc numa ca sa le iau perpendicular.ma asigur in prealabil. 2. cand mergi in spatele unei masini pe strada stai in spatele rotilor ei. daca apare o groapa sau un animal mort sau mai stiu eu ce ai timp sa eviti. 3. cand mergi in spatele unui tir e invers.nu sta in spatele rotilor ca tirurile au prostul obicei de a exploda cauciucuri si de a ti le arunca in cap. 4.ai grija cand pui motocicleta pe cric in benzinarii sau la bariere de orice fel (ghisee de autostrada , la intalnirea cu o cale ferata etc). e full de ulei pe jos. 5.ai grija la soferii care vorbesc la mobil. 6.counter steering. eu fac un exercitiu mental sa-mi spun in minte "uita-te in directia in care vrei sa mergi , apasa dreapta , du-te spre dreapta". am facut asta atat de des si cu toate astea nu sunt sigur ca daca imi apare un obstacol in drum nu voi face vreo prostie si nu voi trage de ghidon ca la bicicleta.sper sa am timp cat sa devina o a doua natura. 7.nu te uita in ochii soferilor care stau sa intre pe drumul tau de pe o straduta fara prioritate.uita-te la rotile masinii lor.e plin de chiori la volan. la asta as adauga si uzualul "asteapta-te ca nimeni sa nu-ti dea prioritate". eu am un joc al meu care ma amuza. ma gandesc ca sunt omu invizibil.acu eu nici nu mi-s sanatos. 8.nu sta in unghiul mort al masinilor. tirurile au un unghi mort mult mai larg. 9. schimbarea directiei de mers se face asa : te uiti in dreapta si in stanga ta , te uiti la distanta pe care o ai pana la urmatorul vehicul din fata ta , te uiti in oglinzi (amandoua) , intorci capul si te uiti in spatele tau , te reasiguri in oglinzi si schimbi directia de mers. semnalul e optional (sic!) 10.franarea si schimbarea vitezelor se face inainte de intrarea intr-o curba.asta inseamna ca ambreiajul este liber.eu din a 4-a debreiat in a 3-a si am dat drumul ambreiajului la mijlocul curbei cu motocicleta aplecata..bulan mare ce am avut. 11.eu franez spate usor iar apoi fata.tot timpul.e greu sa nu blochezi spatele.dar macar stii ca nu vei bloca fata.adica de bine de rau mai ai directie in caz de ceva. 12.daca mergi pe ploaie si simti ca motoreta se duce unde vrea ea inseamna ca hidroplanezi.nu frana. (desi daca alegi sa franezi e distractie mare.) 13. daca ai soarele exact in spatele tau o sa-ti vezi umbra exact in fata ta.asta inseamna ca cei care vin din sens opus nu te vad. 14.fereste-te de femei la volan , de tigani si de jeepane ca de ebola. si de dacii d'alea obosite. presupune ca dupa ora 9 seara toti soferii sunt beti. 15.cel mai sigur loc in trafic e cand nu ai trafic pe langa tine. 16.nu merge niciodata pe drumuri cu 2 sau mai multe benzi pe sens pe banda intai (cea de langa acostament).intotdeauna e cineva care vrea sa faca dreapta. 17.nu merge niciodata cu acceasi viteza ca cei din jurul tau. vederea periferica nu inregistreaza obiecte statice. 18. nu pune motoru in neutru la stop decat daca masina din spatele tau a oprit. 19.cand te apropii de un stop lasa motocicleta un pic pe o parte fara sa schimbi directia de mers.vezi mai bine in oglinda ce vine din spatele tau. 20.fii extrem de paranoic langa benzinarii.intotdeauna e unu care vrea sa intoarca pe linie continua.e valabil si pe bulevardele mari.eu daca vad ca e unu care vrea sa faca stanga in fata mea sau PARE ca ar vrea (clasicul accident) incetinesc pana aproape de oprire.nu ma intereseaza ca ma claxoneaza cei din spate.ma doare la bascheti de urgentele lor. 21. pe drum national daca observi ca masinile din fata ta incetinesc abrupt sau opresc trage repede inspre acostament. 22.motocicletele franeaza foarte repede numa din compresia motorului.chiar si asa , apasa frana de cateva ori ca sa te vada si aia din spate. 23.cand e vant puternic ruleaza in viteza mai mica. eu pe autostrada saream de pe o banda pe alta la 120km/h in viteza a 6-a dar in viteza a 5-a (aceeasi viteza) motoreta se lipea mai bine de asfalt. (aveam rafale puternice laterale). 24.la vant puternic motoreta e mai stabila daca o strangi tare intre craci (eu stiu pe vitezana , habar n-am la nakeduri) 25. frana indreapta motocicleta in curba.ce mai indreapta motocicleta e cand faci counter steering pe partea opusa aplecarii. (esti aplecat pe stanga , apesi usor frana spate si apesi ghidonul si scarita in dreapta) 26. cea mai buna curba e atunci cand te apuci sa faci counter steering cu o secunda inainte de a intra pe contrasens.nu stiu de ce. 27. cand e unu care merge fix in spatele tau ai 3 metode sa scapi de el. accelerezi puternic (eu nu fac niciodata asta) , incetinesti sau metoda mea preferata : ma apuc si fac jaloane pe banda mea.de obicei considera ca-s nebun si ma lasa in pace. 28.cand treci pe langa o intrare pe autostrada stai pe banda 2 ca sa nu-ti sara unu in fata.daca tre sa stai pe banda unu incearca sa stai in spatele unei masini mari. 29.nu merge cu motocicletele in grup. 30.daca ai un sofer tampit in spate lasa-l sa treaca in fata ta.macar asa il vezi. 31.daca mergi pe banda 2 si un sofer incetineste in fata ta pe banda 1 incetineste si tu.nu trece pe langa el pana nu stii motivul pentru care a incetinit.io era sa iau vreo 3 pietoni pana acu pentru ca nu am respectat regula asta. (nu erau pe trecere dar in definitiv nu conteaza) 32.cand te apropii de benzinarii tureaza motocicleta.la fel si in intersectii. lumea o sa zica ca esti nebun dar macar te vede. 33.mergi tot timpul cu faza lunga. da flashuri langa benzinarii , langa mcdonaldsuri , masinilor pe care le depasesti etc. da flashuri tuturor. 34. cand ti se pare ca unu de pe contrasens vrea sa faca stanga in fata ta du-te spre dreapta repede. cand cineva vrea sa intre pe banda ta din dreapta du-te spre stanga.presupune ca amandoi or sa faca manevrele astea si ca nu te-au vazut. 36. pe drum national , cand vin masini din fata ta si nu mergi in spatele unei masini , mergi pe partea dreapta langa acostament sau la mijlocul drumului.niciodata langa marcaj.mai ales daca de pe contrasens vine o masina de tonaj.de cele mai multe ori in spatele ei este o masina mica care vrea sa depaseasca. la fel si cand ai coloana care vine de pe contrasens.de la cernavoda la constanta 5 masini au intrat in depasire desi ma vazusera.m-au fortat pe marginea drumului.eu le arat degetu mijlociu invariabil.macar atat pot sa fac. 37.cand depasesti o masina pe drum national uita-te la sofer.uneori il poti vedea cum se uita in oglinda stanga.uneori asta poate insemna ca se asigura ca sa intre in depasire chiar daca nu a dat semnal.uneori. 38. ai grija la semnal.daca il lasi pornit s-ar putea sa-ti taie fata alte masini gandindu-se ca intorci (mi s-a intamplat de cateva ori printre blocuri). 39.invata sa schimbi filtre , cabluri , ulei , antigel etc. 40. cand vine curba dreapta stai pe stanga benzii iar cand vine curba stanga stai pe dreapta benzii. apleaca motocicleta in ultimul moment dupa ce ai redus viteza si ai schimbat treapta.accelereaza numai cand vezi iesirea din curba. mai am niste reguli pe care incerc sa le aplic dar nu-mi mai vin in cap acu. sper sa foloseasca cuiva. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
WickedAssHell Postat Septembrie 9, 2009 Share Postat Septembrie 9, 2009 (editat) ....2. cand mergi in spatele unei masini pe strada stai in spatele rotilor ei. daca apare o groapa sau un animal mort sau mai stiu eu ce ai timp sa eviti. 3. cand mergi in spatele unui tir e invers.nu sta in spatele rotilor ca tirurile au prostul obicei de a exploda cauciucuri si de a ti le arunca in cap. 37.cand depasesti o masina pe drum national uita-te la sofer.uneori il poti vedea cum se uita in oglinda stanga.uneori asta poate insemna ca se asigura ca sa intre in depasire chiar daca nu a dat semnal.uneori. 27. cand e unu care merge fix in spatele tau ai 3 metode sa scapi de el. accelerezi puternic (eu nu fac niciodata asta) , incetinesti sau metoda mea preferata : ma apuc si fac jaloane pe banda mea.de obicei considera ca-s nebun si ma lasa in pace. .... 2. Eu nu sunt de acord cu tine la punctul 2.Ori nu te-ai exprimat corect ce intelegi tu prin a sta in spatele rotilor? Eu am constat pe propria piele, daca stau in spatele unei masini,nu am timpul necesar pentru a observa gropile din asfalt,diverse denivelari,capace de canal,animale moarte etc.Este valabila si in cazul motocicletei regula cu Pastreaza Distanta fata de cel din fata ta,e mai safe atat din punct de vedere a sigurantei tale dar iti ofera si o perceptie mai buna asupra drumului. 3. genial 37. Se aplica ce am spus la punctul 2 cu pastratul distantei 27. Cer ajutorul motociclistilor cu experienta:) e corect ce face deadcow? pe mine nu m-au invatat asta la scoala:wacko: Editat Septembrie 9, 2009 de WickedAssHell Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
20npo Postat Septembrie 9, 2009 Share Postat Septembrie 9, 2009 @deadcow citind ceea ce ai scris, pot spune ca esti idolul meu. ma lasi sa te ating? 140-180 km/h noaptea desi nu vedeai mare lucru ... esti bun, du-te tare oare de ce toti care isi trag un motor intre craci au impresia ca sunt cei mai talentati, ti-o spun cu cea mai mare sinceritate.. iti doresc sa fie ca tine dar forumul asta e plin de incepatori care sunt talentati si care postau ca au facut xxxxx km intr-o zi/sapt/luna iar ulterior citeai despre ei la accidente. experienta se acumuleaza in timp, dupa ce ai trecut prin anumite situatii, dupa ce ai supravietuit destul incat sa ti se formeze reflexe automate iar la 180 la ora ti-o spun cu mana pe inima ca in momentul asta nu ai nicio reactie. p.s daca poti sa citesti printre randuri si dupa ce ma injuri o sa tragi cu o sec mai putin de gaz at eu sunt fericit Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
deadcow Postat Septembrie 10, 2009 Share Postat Septembrie 10, 2009 (editat) am uitat cea mai importanta regula a mea in oras. cand se pune rosu si masinile stau la stop nu ma bag printre ele pana cand nu vad ca toate masinile s-au oprit. cand semforul se pune verde fac tot ce sta in putinta mea sa intru pe banda.indiferent unde ma aflu in coloana.nu fortez sa ajung singur la stop.ar mai fi o regula pe care cred ca am enuntat o. nu-mi lace sa plec primul de la semafor.e obositor sa verific stanga dreapta in toate intersectiile.plec al doilea sau cu masina langa mine.oricum ajung mai repede decat toata lumea. wicked : cand zic ca stau in spatele rotilor ma refer la faptul ca stau pe stanga masinii.in spate , pe partea rotii spate stangi.adica nu stau pozitionat intre roti.partea cu adaptarea vitezei si pastrarea distantei e greu de facut.daca las distanta mare intre mine si masina din fata voi fi depasit de multi.sa fii depasit e riscant.din putina mea exerienta am observat ca soferii pe DN nu te depasesc schimband banda ci te depasesc fortandu-te sa tragi langa acostament.e riscant. apropos de regula 27: habar n-am cum fac altii. stiu ca legea zice sa te dai spre dreapta sa-i lasi sa te depaseasca.mie nu mi se pare safe deloc.daca cineva vrea sa ma depaseasca sa faca efortul sa treaca de linia care separa sensul de mers.nu-mi place sa fiu ingramadit pe banda.mi-e frica. 20npo. citeste man tot topicu inainte sa postezi.ai fi vazut motivele pentru care am mers asa.tine minte ca majoritatea accidentelor mortale se intampla in oras nu pe dn-u. acolo mai vezi ceva de bine de rau si nu ai 10 intersectii la suta de metrii ( 50% din acidente se intampla acolo).in plus ai fi vazut ca eu merg chiar incet. (70 localitati , 110 pe dn si 150 pe autostrada- asta cand ma grabesc ).nu-mi purta grija.viata si moartea mea nu au consecinte asupra celorlalti p.s. nu stiu daca am mai scris dar tatal meu este profesor universitar si chirurg toracic.el taie si spinteca motociclisti si da vesti nasoale familiilor.omu e terifiat de cand mi-am luat moto.ma suna la fiecare accident de prin banat.m-a sunat azi sa ma intrebe ce masina mi-ar placea. ca ma ajuta cu un leasing etc. )))))) Editat Septembrie 10, 2009 de deadcow Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tiptil1 Postat Septembrie 10, 2009 Share Postat Septembrie 10, 2009 vaca moarta, pe la servici cand te mai duci si tu? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
costin_hammer Postat Septembrie 10, 2009 Share Postat Septembrie 10, 2009 mai pleci in croatia? daca da uite cam cum e drumul bucuresti - severin (portile de fier) il stii, e acceptabil dupa ce iesi din tara imediat dupa granita ai 2 indicatoare unul dreapta pe care scrie Belgrad si unul stg pe care scrie Nis, daca o iei spre Belgrad o sa ai parte de o mare surpriza, mergi vreo 200 km prin padure pe un drum cu o banda si foarte prost. O iei spre Nis si dupa vreo 20 km dai in autostrada care te duce direct pana in Croatia pe malul marii Adriatice. multa bafta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
deadcow Postat Septembrie 10, 2009 Share Postat Septembrie 10, 2009 (editat) strumfuadi : pai nu o sa primesc cadou asta neasteptat. am condus atatia ani ca m-am sictirit fantastic. ieri treceam pe la academie si am vazut coada aia si dintr-un reflex ciudat am inceput sa injur. in 3 minute eram primu de la stop cu un zambet (cuvant urat) pe fata. motocicletele rulz nu ma mai urc in masina decat daca ma conduce careva. guy.til. : man pai eu n-am mai lucrat din vara lui 2007. nu-mi place munca. ce sa fac ? toata lumea ma intreaba cum ma descurc. in ultima vreme am lansat ideea ca as face striptiz pentru babe. )) mersi costin.plec la inceputul saptamanii viitoare. mai trebe sa-mi iau un cort si sa-mi dau seama cum sa-l montez ca sa nu ma ia vantul de pe moto. Mesaj completat accident cu pisoiu ((( fara cazaturi.nici o zgarietura.garnitura de chiuloasa (eu asa ii zic ca am avut dacie si asta e terminologia , nu stiu cum e la moto) s-a spart de la mers in ture prea inalte banuiesc. a intrat apa si benzina la filtrul de ulei si toate alea nasoale.temperatura mare are fetita. asa ca a intrat in service. croatia se amana pana imi vin piesele de la japonezi.is neom ... Editat Septembrie 10, 2009 de deadcow Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mistery Postat Septembrie 16, 2009 Share Postat Septembrie 16, 2009 110 pe dn si 150 pe autostrada pare viteza decenta deci ce cauta pisoiu in "ture prea inalte"? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Gixu. Postat Septembrie 16, 2009 Share Postat Septembrie 16, 2009 110 pe dn si 150 pe autostrada pare viteza decenta deci ce cauta pisoiu in "ture prea inalte"? Nu stii nimic,incerca sa nu o tina subturata ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.