Sari la conținut

Incepatorii si motocicletele puternice


Silenti
 Share

Postări Recomandate

Geanta spate mai merge cum mai merge dar coburii + geanta spate fac praf ciclistica si aerodinamica. Am exact acel set, luat pentru FZ6. Pe de alta parte, decat rucsac, mai bine Cortech :ph34r:

 

Apai, se presupune ca nu pleci pe circuit cu bagaje, nu?

 

In aceeasi idee, si un chopper are aerodinamica si ciclistica praf, si iti fac cunostinta cu un amic care tocmai a facut un drum dus-intors Bucuresti-Cercul polar pe un asa ceva :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,2k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

mersi fain kwakazaki.m-am interesat pe net de costuri drumuri etc si am ales croatia.sper sa plec saptamana viitoare.o sa merg tot singur asa cum m-am obisnuit.imi e mai simplu asa.o sa-i fac un service de sus pana jos inainte de plecare.

in ultima instanta daca o sa gasesc drumul foarte dificil o iau spre macedonia/grecia.oricum tot ajung la mediterana.dau detalii la intoarcere.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

m-am odihnit timp de o zi juma iar ieri m-am urcat pe kawa si am facut bucuresti-sibiu-pitesti-rm valcea-deva-arad.singur cuc.

mama ei de limba matematica asta...

Mesaj completat

am realizat ca 200km/h poate sa bage orice idiot dar sa mergi cu 90 pe dealu negru e mai dificil. m-am incalzit atat de bine acolo incat am facut valea oltului fara o greseala.a fost chiar amuzant pentru ca la un moment dat eram in fata unui grup de 5 motociclisti care repetau trasele alese de mine.tin minte ca ma tot gandeam cum ar reactiona daca ar stii ca merg de mai putin de o luna si-si pun viata in mainile mele :P)

 

mi se pare ciudat ce zici tu... adica am mai vazut, de exemplu, masini mergand una dupa alta pe sosea. da' nu mi-am dat seama ca toate urmau trasele ideale aratate de masina din fatza... am crezut ca ele urmau panglica aia de asfalt care se numeste sosea.

se pare ca la motociclisti e altfel, primul face trasa "ideala" si ceilalti se tin ca legumele fara de creier, dupa el... :wacko:

Mesaj completat

am realizat ca 200km/h poate sa bage orice idiot dar sa mergi cu 90 pe dealu negru e mai dificil.

aia care "zbierau" pe multe topicuri ca mana-n gaz poate sa o bage orice maimuta erau niste dobitoci.

pana ai re-descoperit si tu roata...

Mesaj completat

viziera era murdara si am mers cu ea ridicata pana mi-au intrat lacrimile in gura si mustele in urechi ....

prea simplu pentru un erou.

de ce nu te-ai legat la ochi? :P

 

Mesaj completat

momentan sunt in viata si ma apropii vertiginos de 3500km intr-o luna. sa-mi tineti pumnii.

sa ai parte de viata lunga si de miliarde de kilometri!

e clar ca n-ai toata tabla pe casa.

 

Mesaj completat

tot citesc topicu de accidente ca sa imi dau seama cum se intampla si imi pare din ce in ce mai clar ca nu o sa invat pana nu mi se intampla mie ;)

... si atunci ai sa realizezi ca lumea e mult mai complexa...

 

Mesaj completat

@ceilalti: hai mai bine spuneti ca sunteti invidiosi ca voi tociti tastatura iar vacamoarta toceste gumele.. :)

exact!

Mesaj completat

la orsova am tras pe dreapta si mi-a sarit tot antigelul si/sau apa din motocicleta.cred ca de la gropile luate la 130 mi-a sarit busonul ala.habar n-am.de acolo pana in bucuresti mai aveam inca vreo 400-450 km (am luat un drum mai putin folosit cu detururi , o sa dau detalii despre traseu zilele astea.fain tare).nicaieri nu era service moto.

poate era benzina, poate era lichid de frana, poate era antigel, poate era apa...

nicaieri nu era nici un fel de service? pe bune??!?!??

ca idee, care ar fi fost sansele ca urmatorul service moto sa aiba busonul care-ti trebuie?

probabil ca erai in desert si nu circulau motociclisti, nici macar alti oameni, care sa stie de vreun service...

 

 

Mesaj completat

nu am avut de ales si am mers cu 140 prin toate comunele si 180 noaptea la ora 11 pe autostrada pitesti bucuresti.

pe bune, tu te auzi ce spui? ca nu ai avut de ales?!?

 

 

Mesaj completat

acolo am mai aflat un lucru.casca mea este atat de proasta (si viziera) incat mergeam ca un liliac orb.nu vedeam ad literam nimic.toata lumina de pe contrasens se "defracta" si "iradia" in mii de fascicule care imi intrau fix in ochi.a fost o experienta terifianta.de la craiova la pitesti era sa iau 10 masini care mergeau pe contrasens.imi dadeam seama ca erau pe banda mea la 50 de metri inainte de potentialul impact.si mergeam repede.foarte repede.asa ca mi-am invatat lectia.nu mai merg noaptea pana nu-mi iau o casca buna.nu din motive de siguranta.ci ca sa mai vad ceva inaintea mea si ca sa nu ajung surd

nu-ti mai lua alta casca... e prea scumpa si oricum motivele privind siguranta nu au importanta, ia-ti niste ochelari de ski si iti pui si niste vata in urechi si ai rezolvat problema.

si inca ceva in plus o sa ai asa: o sa te recunoasca lumea si pe strada, nu numai pe forum.

ca de fapt asta urmaresti, nu?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@deadcow : eu nu am patit intr-un an si 2 luni, am mers si iarna la -5 grade, cate ai patit tu in cateva luni de cand ai luat motoreta aia.

spor sa nu te imprastii si vezi ca ai inceput sa tragi mai devreme decat trebuie de ea. 180 noaptea... :wacko: nu vreau sa fiu eu ala moral, personal sar de 180 pe A2, dar nu noaptea, cand nu vezi nimic.

oricum asfalt uscat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Moto junkie au fost circumstante speciale.de regula merg mult mai incet.am aflat in bucuresti ca nu mai aveam mix de apa si antigel.am invatat sa le inlocuiesc si sa curat sistemul.cred ca e ceva de la pompa de apa.am sa aflu cand intra in service.luna asta tre sa vad mediterana. Am mers si pe ploaie si vant ieri pt prima oara.grav rau. Am vazut si doua accidente nasoale cu oamenii intinsi pe capote. Abia astept sa ies cu pisoiu din tara.Mi-am facut si asigurare medicala maricica care ma acopera complet si pe peste tot prin lume. Ai dreptate cand spui ca mi se intampla multe chestii foarte repede dar sa stii ca este o alegere constienta si cunosc riscurile. Nu am timp sa ma dau pe bulevard 3 ani inainte sa traversez europa.in primavara plec asa ca tre sa fac multe greseli , sa invat din toate si sa speram ca nu se intampla nimic nasol. Te asigur ca viteza nu e o problema. Cer scuze pentru greseli si punctuatie dar scriu de pe mobil.

Mesaj completat

avand in vedere ca vremea a luat-o razna si ca sunt o gramada de incepatori care citesc forumu asta m-am gandit ca ar fi o idee buna sa scriu ce am invatat in ultima luna si jumatate. tineti minte totusi ca sunt la randul meu incepator si ca habar nu am despre ce vorbesc.astea sunt regulile mele.

1. nu traversa liniile de cale ferata sau cele de tramvai in unghi. eu schimb benzile si in intersectie daca am loc numa ca sa le iau perpendicular.ma asigur in prealabil.

2. cand mergi in spatele unei masini pe strada stai in spatele rotilor ei. daca apare o groapa sau un animal mort sau mai stiu eu ce ai timp sa eviti.

3. cand mergi in spatele unui tir e invers.nu sta in spatele rotilor ca tirurile au prostul obicei de a exploda cauciucuri si de a ti le arunca in cap.

4.ai grija cand pui motocicleta pe cric in benzinarii sau la bariere de orice fel (ghisee de autostrada , la intalnirea cu o cale ferata etc). e full de ulei pe jos.

5.ai grija la soferii care vorbesc la mobil.

6.counter steering. eu fac un exercitiu mental sa-mi spun in minte "uita-te in directia in care vrei sa mergi , apasa dreapta , du-te spre dreapta". am facut asta atat de des si cu toate astea nu sunt sigur ca daca imi apare un obstacol in drum nu voi face vreo prostie si nu voi trage de ghidon ca la bicicleta.sper sa am timp cat sa devina o a doua natura.

7.nu te uita in ochii soferilor care stau sa intre pe drumul tau de pe o straduta fara prioritate.uita-te la rotile masinii lor.e plin de chiori la volan. la asta as adauga si uzualul "asteapta-te ca nimeni sa nu-ti dea prioritate". eu am un joc al meu care ma amuza. ma gandesc ca sunt omu invizibil.acu eu nici nu mi-s sanatos.

8.nu sta in unghiul mort al masinilor. tirurile au un unghi mort mult mai larg.

9. schimbarea directiei de mers se face asa : te uiti in dreapta si in stanga ta , te uiti la distanta pe care o ai pana la urmatorul vehicul din fata ta , te uiti in oglinzi (amandoua) , intorci capul si te uiti in spatele tau , te reasiguri in oglinzi si schimbi directia de mers. semnalul e optional (sic!)

10.franarea si schimbarea vitezelor se face inainte de intrarea intr-o curba.asta inseamna ca ambreiajul este liber.eu din a 4-a debreiat in a 3-a si am dat drumul ambreiajului la mijlocul curbei cu motocicleta aplecata..bulan mare ce am avut.

11.eu franez spate usor iar apoi fata.tot timpul.e greu sa nu blochezi spatele.dar macar stii ca nu vei bloca fata.adica de bine de rau mai ai directie in caz de ceva.

12.daca mergi pe ploaie si simti ca motoreta se duce unde vrea ea inseamna ca hidroplanezi.nu frana. (desi daca alegi sa franezi e distractie mare.)

13. daca ai soarele exact in spatele tau o sa-ti vezi umbra exact in fata ta.asta inseamna ca cei care vin din sens opus nu te vad.

14.fereste-te de femei la volan , de tigani si de jeepane ca de ebola. si de dacii d'alea obosite. presupune ca dupa ora 9 seara toti soferii sunt beti.

15.cel mai sigur loc in trafic e cand nu ai trafic pe langa tine.

16.nu merge niciodata pe drumuri cu 2 sau mai multe benzi pe sens pe banda intai (cea de langa acostament).intotdeauna e cineva care vrea sa faca dreapta.

17.nu merge niciodata cu acceasi viteza ca cei din jurul tau. vederea periferica nu inregistreaza obiecte statice.

18. nu pune motoru in neutru la stop decat daca masina din spatele tau a oprit.

19.cand te apropii de un stop lasa motocicleta un pic pe o parte fara sa schimbi directia de mers.vezi mai bine in oglinda ce vine din spatele tau.

20.fii extrem de paranoic langa benzinarii.intotdeauna e unu care vrea sa intoarca pe linie continua.e valabil si pe bulevardele mari.eu daca vad ca e unu care vrea sa faca stanga in fata mea sau PARE ca ar vrea (clasicul accident) incetinesc pana aproape de oprire.nu ma intereseaza ca ma claxoneaza cei din spate.ma doare la bascheti de urgentele lor.

21. pe drum national daca observi ca masinile din fata ta incetinesc abrupt sau opresc trage repede inspre acostament.

22.motocicletele franeaza foarte repede numa din compresia motorului.chiar si asa , apasa frana de cateva ori ca sa te vada si aia din spate.

23.cand e vant puternic ruleaza in viteza mai mica. eu pe autostrada saream de pe o banda pe alta la 120km/h in viteza a 6-a dar in viteza a 5-a (aceeasi viteza) motoreta se lipea mai bine de asfalt. (aveam rafale puternice laterale).

24.la vant puternic motoreta e mai stabila daca o strangi tare intre craci (eu stiu pe vitezana , habar n-am la nakeduri)

25. frana indreapta motocicleta in curba.ce mai indreapta motocicleta e cand faci counter steering pe partea opusa aplecarii. (esti aplecat pe stanga , apesi usor frana spate si apesi ghidonul si scarita in dreapta)

26. cea mai buna curba e atunci cand te apuci sa faci counter steering cu o secunda inainte de a intra pe contrasens.nu stiu de ce.

27. cand e unu care merge fix in spatele tau ai 3 metode sa scapi de el. accelerezi puternic (eu nu fac niciodata asta) , incetinesti sau metoda mea preferata : ma apuc si fac jaloane pe banda mea.de obicei considera ca-s nebun si ma lasa in pace.

28.cand treci pe langa o intrare pe autostrada stai pe banda 2 ca sa nu-ti sara unu in fata.daca tre sa stai pe banda unu incearca sa stai in spatele unei masini mari.

29.nu merge cu motocicletele in grup.

30.daca ai un sofer tampit in spate lasa-l sa treaca in fata ta.macar asa il vezi.

31.daca mergi pe banda 2 si un sofer incetineste in fata ta pe banda 1 incetineste si tu.nu trece pe langa el pana nu stii motivul pentru care a incetinit.io era sa iau vreo 3 pietoni pana acu pentru ca nu am respectat regula asta. (nu erau pe trecere dar in definitiv nu conteaza)

32.cand te apropii de benzinarii tureaza motocicleta.la fel si in intersectii. lumea o sa zica ca esti nebun dar macar te vede.

33.mergi tot timpul cu faza lunga. da flashuri langa benzinarii , langa mcdonaldsuri , masinilor pe care le depasesti etc. da flashuri tuturor.

34. cand ti se pare ca unu de pe contrasens vrea sa faca stanga in fata ta du-te spre dreapta repede. cand cineva vrea sa intre pe banda ta din dreapta du-te spre stanga.presupune ca amandoi or sa faca manevrele astea si ca nu te-au vazut.

36. pe drum national , cand vin masini din fata ta si nu mergi in spatele unei masini , mergi pe partea dreapta langa acostament sau la mijlocul drumului.niciodata langa marcaj.mai ales daca de pe contrasens vine o masina de tonaj.de cele mai multe ori in spatele ei este o masina mica care vrea sa depaseasca. la fel si cand ai coloana care vine de pe contrasens.de la cernavoda la constanta 5 masini au intrat in depasire desi ma vazusera.m-au fortat pe marginea drumului.eu le arat degetu mijlociu invariabil.macar atat pot sa fac.

37.cand depasesti o masina pe drum national uita-te la sofer.uneori il poti vedea cum se uita in oglinda stanga.uneori asta poate insemna ca se asigura ca sa intre in depasire chiar daca nu a dat semnal.uneori.

38. ai grija la semnal.daca il lasi pornit s-ar putea sa-ti taie fata alte masini gandindu-se ca intorci (mi s-a intamplat de cateva ori printre blocuri).

39.invata sa schimbi filtre , cabluri , ulei , antigel etc.

40. cand vine curba dreapta stai pe stanga benzii iar cand vine curba stanga stai pe dreapta benzii. apleaca motocicleta in ultimul moment dupa ce ai redus viteza si ai schimbat treapta.accelereaza numai cand vezi iesirea din curba.

 

mai am niste reguli pe care incerc sa le aplic dar nu-mi mai vin in cap acu. sper sa foloseasca cuiva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

....

2. cand mergi in spatele unei masini pe strada stai in spatele rotilor ei. daca apare o groapa sau un animal mort sau mai stiu eu ce ai timp sa eviti.

3. cand mergi in spatele unui tir e invers.nu sta in spatele rotilor ca tirurile au prostul obicei de a exploda cauciucuri si de a ti le arunca in cap.

37.cand depasesti o masina pe drum national uita-te la sofer.uneori il poti vedea cum se uita in oglinda stanga.uneori asta poate insemna ca se asigura ca sa intre in depasire chiar daca nu a dat semnal.uneori.

 

27. cand e unu care merge fix in spatele tau ai 3 metode sa scapi de el. accelerezi puternic (eu nu fac niciodata asta) , incetinesti sau metoda mea preferata : ma apuc si fac jaloane pe banda mea.de obicei considera ca-s nebun si ma lasa in pace.

....

 

2.

Eu nu sunt de acord cu tine la punctul 2.Ori nu te-ai exprimat corect :agree: ce intelegi tu prin a sta in spatele rotilor? :lol: Eu am constat pe propria piele, daca stau in spatele unei masini,nu am timpul necesar pentru a observa gropile din asfalt,diverse denivelari,capace de canal,animale moarte etc.Este valabila si in cazul motocicletei regula cu Pastreaza Distanta fata de cel din fata ta,e mai safe atat din punct de vedere a sigurantei tale dar iti ofera si o perceptie mai buna asupra drumului.

 

3. genial :lol:

 

37. Se aplica ce am spus la punctul 2 cu pastratul distantei

 

27. Cer ajutorul motociclistilor cu experienta:) e corect ce face deadcow?:) pe mine nu m-au invatat asta la scoala:wacko:

Editat de WickedAssHell
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@deadcow citind ceea ce ai scris, pot spune ca esti idolul meu. ma lasi sa te ating?

140-180 km/h noaptea desi nu vedeai mare lucru ... esti bun, du-te tare

oare de ce toti care isi trag un motor intre craci au impresia ca sunt cei mai talentati, ti-o spun cu cea mai mare sinceritate.. iti doresc sa fie ca tine dar forumul asta e plin de incepatori care sunt talentati si care postau ca au facut xxxxx km intr-o zi/sapt/luna iar ulterior citeai despre ei la accidente.

experienta se acumuleaza in timp, dupa ce ai trecut prin anumite situatii, dupa ce ai supravietuit destul incat sa ti se formeze reflexe automate iar la 180 la ora ti-o spun cu mana pe inima ca in momentul asta nu ai nicio reactie.

 

p.s daca poti sa citesti printre randuri si dupa ce ma injuri o sa tragi cu o sec mai putin de gaz at eu sunt fericit

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am uitat cea mai importanta regula a mea in oras. cand se pune rosu si masinile stau la stop nu ma bag printre ele pana cand nu vad ca toate masinile s-au oprit. cand semforul se pune verde fac tot ce sta in putinta mea sa intru pe banda.indiferent unde ma aflu in coloana.nu fortez sa ajung singur la stop.ar mai fi o regula pe care cred ca am enuntat o. nu-mi lace sa plec primul de la semafor.e obositor sa verific stanga dreapta in toate intersectiile.plec al doilea sau cu masina langa mine.oricum ajung mai repede decat toata lumea.

wicked : cand zic ca stau in spatele rotilor ma refer la faptul ca stau pe stanga masinii.in spate , pe partea rotii spate stangi.adica nu stau pozitionat intre roti.partea cu adaptarea vitezei si pastrarea distantei e greu de facut.daca las distanta mare intre mine si masina din fata voi fi depasit de multi.sa fii depasit e riscant.din putina mea exerienta am observat ca soferii pe DN nu te depasesc schimband banda ci te depasesc fortandu-te sa tragi langa acostament.e riscant.

apropos de regula 27: habar n-am cum fac altii. stiu ca legea zice sa te dai spre dreapta sa-i lasi sa te depaseasca.mie nu mi se pare safe deloc.daca cineva vrea sa ma depaseasca sa faca efortul sa treaca de linia care separa sensul de mers.nu-mi place sa fiu ingramadit pe banda.mi-e frica.

20npo. citeste man tot topicu inainte sa postezi.ai fi vazut motivele pentru care am mers asa.tine minte ca majoritatea accidentelor mortale se intampla in oras nu pe dn-u. acolo mai vezi ceva de bine de rau si nu ai 10 intersectii la suta de metrii ( 50% din acidente se intampla acolo).in plus ai fi vazut ca eu merg chiar incet. (70 localitati , 110 pe dn si 150 pe autostrada- asta cand ma grabesc ).nu-mi purta grija.viata si moartea mea nu au consecinte asupra celorlalti :agree:

p.s. nu stiu daca am mai scris dar tatal meu este profesor universitar si chirurg toracic.el taie si spinteca motociclisti si da vesti nasoale familiilor.omu e terifiat de cand mi-am luat moto.ma suna la fiecare accident de prin banat.m-a sunat azi sa ma intrebe ce masina mi-ar placea. ca ma ajuta cu un leasing etc. :)))))))

Editat de deadcow
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mai pleci in croatia? daca da uite cam cum e drumul

 

bucuresti - severin (portile de fier) il stii, e acceptabil

 

dupa ce iesi din tara imediat dupa granita ai 2 indicatoare unul dreapta pe care scrie Belgrad si unul stg pe care scrie Nis, daca o iei spre Belgrad o sa ai parte de o mare surpriza, mergi vreo 200 km prin padure pe un drum cu o banda si foarte prost. O iei spre Nis si dupa vreo 20 km dai in autostrada care te duce direct pana in Croatia pe malul marii Adriatice.

 

multa bafta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

strumfuadi : pai nu o sa primesc cadou asta neasteptat. am condus atatia ani ca m-am sictirit fantastic. ieri treceam pe la academie si am vazut coada aia si dintr-un reflex ciudat am inceput sa injur. in 3 minute eram primu de la stop cu un zambet (cuvant urat) pe fata. motocicletele rulz :) nu ma mai urc in masina decat daca ma conduce careva.

guy.til. : man pai eu n-am mai lucrat din vara lui 2007. nu-mi place munca. ce sa fac ? :lol:

toata lumea ma intreaba cum ma descurc. in ultima vreme am lansat ideea ca as face striptiz pentru babe. :lol:))

mersi costin.plec la inceputul saptamanii viitoare. mai trebe sa-mi iau un cort si sa-mi dau seama cum sa-l montez ca sa nu ma ia vantul de pe moto.

Mesaj completat

accident cu pisoiu :agree:(((

fara cazaturi.nici o zgarietura.garnitura de chiuloasa (eu asa ii zic ca am avut dacie si asta e terminologia , nu stiu cum e la moto) s-a spart de la mers in ture prea inalte banuiesc. a intrat apa si benzina la filtrul de ulei si toate alea nasoale.temperatura mare are fetita. asa ca a intrat in service. croatia se amana pana imi vin piesele de la japonezi.is neom ...

Editat de deadcow
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

110 pe dn si 150 pe autostrada pare viteza decenta deci ce cauta pisoiu in "ture prea inalte"?

 

Nu stii nimic,incerca sa nu o tina subturata !

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

:blink:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

o garnitura si o pereche de pantofi decenti (gume) si niste litre de ulei (parfum) pentru frumoasa nu ma saracesc. am dat mai multi bani pe muieri de mai putin calibru decat pisoiu :blink: ram air mai am de reparat la 170 euroi bucata ca minunii mei mici ii placea sa sara pe o roata ca fata mare la maritat. dar se rezolva.si daca tot e la ginecolog cred ca i se rezolva si zgarieturile de pe carena.sa vad daca imi permit sau nu.oricum de cand e acolo nu-s om.parca a plecat gagica-mea nu alta. grav rau microbu.

kwakazaki. : nu am mers cu viteza mare.pe cuvant.dar am tinut-o supraturata ca imbecilu doar pentru ca putea.pe ideea : ia sa vedem cat baga in a doua.pai baga pana nu mai am eu nerv in mine si ma pish pe sha. :()))) si o sa o fac cum n-a fost din fabrica ca am prins un drag de ea de n-am vorbe.

Editat de deadcow
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Silenti are dreptate, a punctat foarte multe aspecte ale inceputului pe SS pe acest topic. de ce? pentru ca a fost unul care nu a vrut sa fie gica-contra si a realizat ce inseamna sa incepi pe un SS. toti vrem sa fim buni si sa ne dam bine si sa anticipam totul. problema vine atunci cand experienta este inutila in fata faptului implinit sau cand ea nu este suficienta. am trecut prin tot ce s-a scris la inceput dar nu m-am grabit... nu inteleg de ce as face-o, am toata viata inainte sa invat sa merg si nu trebuie sa dovedesc cuiva de pe forum ca stiu sa ma dau. de fapt, totul este o placere, nu trebuie sa dovedesti cuiva ceva, nici macar tie insuti.

toate se invata in timp nu poti grabi evolutia naturala.

era sa ratez o curba in week-end-ul trecut. am intrat tare, vreo 150 si mi-am dat seama pe undeva pe apex ca... nu e chiar trasa ideala. am avut parte de ceva palpitatii dar nu am patit nimic, am lasat gazul si totul a fost bine, mereu imi iau o marja de eroare. m-am simtit insa prost, ca si cum 14 luni pe motocicleta si 3 circuite intr-un an au fost in zadar. experienta vine in timp si se cimenteaza odata cu varsta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ai dreptate cand spui ca experienta vine in timp. si e adevarat si ca repetitia e mama invataturii. raman totusi la abordarea mea intelegand riscurile pe care mi le asum. fortez experientele ca sa invat mai repede. cine se plimba numai prin oras timp de un an va fi la fel de bun pe drum national ca unul care se da de un an numai pe acolo ? dar viceversa ? cine cade de 3 ori blocand fata are sanse mai mari sau mai mici sa cada a 4-a oara din acelasi motov ? cine face intr-un an 25 de mii de kilometrii are sanse mai mari sau mai mici decat unul care face 5 mii de km anual timp de 5 ani ? e greu de raspuns la intrebarile astea ca sunt prea multi factori.

ce stiu e ca in 2010 voi fi in portugalia iar in 2011-2012 in functie de finante voi fi in africa. daca fac stunturi pe magheru si un drum la cheia pe an nu o sa vad nici marocu.mai degraba asternuturile galbene de la floreasca.

p.s. citeam totusi zilele astea ceva care m-a pus serios pe ganduri. era de pe un sait de siguranta moto. zicea cam asa : motocicletele sunt rezonabil de sigure.cu exceptia momentelor in care incerci sa inveti ceva pe ele.

ufa !

Editat de deadcow
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ar trebui sa se faca un subforum pe aici, in care sa se descrie daca esti incepator pe ss sau sb cum sa te comporti, tot mai des vad in trafic incepatori pe 600 sau 1000, asa ca pe langa sfaturile de a cumpara ceva mic pentru inceput, cei cu experienta poate fac un subforum, pentru cei care totusi si-au luat pentru inceput ss sau sb. Am 2 sezoane pe r6 ca incepator, calatorii in bulgaria, grecia, munte, etc... si sunt in viata datorita sfaturilor de pe forum si datorita poate si varstei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mai toata lumea-si ia la inceput 600 si sportiva (pentru ca-i frumoasa), majoritatea vin cu scuza aia... : o iau sa ma plimb.

eu sunt realist, am crezut ca ma face mai barbat ca si tigara care am pus-o-n gura prima oara, ulterior dupa 3 ani m-am lasat.

acum ce parea o fitza, s-a transformat intr-o pasiune pentru care am facut multe sacrificii. o recunosc, ca am mers si cu pantofii tociti, nu este exagerare, ca sa-mi fac revizia la moto. sau sa ma dau pe circuit (nu, nu sunt un cineva cu bani, moto e luata cu credit pe 10 ani) si-mi este rusine sa-i cer lu' maica-mea bani de ceva, deci am preferat sa nu-mi cumpar un tricou, dar am sa am benzina la moto sa plec in week-end sa fac Slava Cercheza. la asta ma refeream cand am zis ca toate se cimentuiesc cu timpul. stiu ca multi zic, ai sa mori daca incepi cu moto mare. da, sansele sa mori cu moto de 600 sunt mai mari decat cu moto de 125-250. insa poti sa crapi pe orice moto. a fost un baiat in CT care l-a luat pe unul pe trecere pe la 100+(in oras) si avea rs 125. conteaza mult persoana si cat de mult vrea sa-si incerce limitele sau cat de mult vrea sa invete.

sunt multi care-mi dau add pe mess, copii inca, care imi cer sfatul, cum ceream si eu acum ceva vreme altcuiva. ce moto sa-mi iau, aia e prea mare, aia e prea naravasa, aia e prea nu stiu cum... daca zic un tip de moto, majoritatea intreaba cat prinde, aici, varsta isi zice cuvantul. daca intrebi de un model cum este, niciodata sa nu intrebi cat prinde, daca o vei avea, vei sti si tu cand vei fi gata sa-i incerci limitele.

am putini km, chiar foarte putini pentru un an de motociclism... si chiar daca pare ca dau sfaturi, nu mai sunt ca la inceput, un neavizat sa zic: "dati-va doar pe 125 imbracati in armuri si kevlar", NU! de ce? pentru ca: m-am dat si fara itp la moto si fara asigurare si fara casca si baut si tare si cu pasager in spate, am sfidat si masini. am vazut odata un motociclist surdo mut pe reality tv care a zis asa : to be old and wise, you have to be young and stupid. fiecare invata din greselile sale. eu nu le-am repetat. am vazut ca acolo unde-ti risti integritatea corporala, sanatatea si viata nu merge de multe ori. am facut si accident si mi-am intarit convingerile ca echipamentul iti salveaza pielea in orice situatie atunci cand o patesti la viteza relativ mica. imi place sa ma sui si sa fiu doar eu si soseaua, insa imi place sa merg si incet 100 in cap sa inghete acul, sa fie privelistea frumoasa si sa am un prieten in spate cu care sa impartesesc sentimentul. multi zic: daca ar fi sa mor as vrea sa mor pe moto. e o prostie, o idiotenie, as vrea sa mor acasa, batran, in pat, nu pe un fier la 200+.

am scris mult... :grinbandit: asflat uscat la toata lumea. momentan sunt suferind, motoreta mea e la 220 de km de mine! :unsure:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mai toata lumea-si ia la inceput 600 si sportiva (pentru ca-i frumoasa), majoritatea vin cu scuza aia... : o iau sa ma plimb.

eu sunt realist, am crezut ca ma face mai barbat ca si tigara care am pus-o-n gura prima oara, ulterior dupa 3 ani m-am lasat.

acum ce parea o fitza, s-a transformat intr-o pasiune pentru care am facut multe sacrificii. o recunosc, ca am mers si cu pantofii tociti, nu este exagerare, ca sa-mi fac revizia la moto. sau sa ma dau pe circuit (nu, nu sunt un cineva cu bani, moto e luata cu credit pe 10 ani) si-mi este rusine sa-i cer lu' maica-mea bani de ceva, deci am preferat sa nu-mi cumpar un tricou, dar am sa am benzina la moto sa plec in week-end sa fac Slava Cercheza. la asta ma refeream cand am zis ca toate se cimentuiesc cu timpul. stiu ca multi zic, ai sa mori daca incepi cu moto mare. da, sansele sa mori cu moto de 600 sunt mai mari decat cu moto de 125-250. insa poti sa crapi pe orice moto. a fost un baiat in CT care l-a luat pe unul pe trecere pe la 100+(in oras) si avea rs 125. conteaza mult persoana si cat de mult vrea sa-si incerce limitele sau cat de mult vrea sa invete.

sunt multi care-mi dau add pe mess, copii inca, care imi cer sfatul, cum ceream si eu acum ceva vreme altcuiva. ce moto sa-mi iau, aia e prea mare, aia e prea naravasa, aia e prea nu stiu cum... daca zic un tip de moto, majoritatea intreaba cat prinde, aici, varsta isi zice cuvantul. daca intrebi de un model cum este, niciodata sa nu intrebi cat prinde, daca o vei avea, vei sti si tu cand vei fi gata sa-i incerci limitele.

am putini km, chiar foarte putini pentru un an de motociclism... si chiar daca pare ca dau sfaturi, nu mai sunt ca la inceput, un neavizat sa zic: "dati-va doar pe 125 imbracati in armuri si kevlar", NU! de ce? pentru ca: m-am dat si fara itp la moto si fara asigurare si fara casca si baut si tare si cu pasager in spate, am sfidat si masini. am vazut odata un motociclist surdo mut pe reality tv care a zis asa : to be old and wise, you have to be young and stupid. fiecare invata din greselile sale. eu nu le-am repetat. am vazut ca acolo unde-ti risti integritatea corporala, sanatatea si viata nu merge de multe ori. am facut si accident si mi-am intarit convingerile ca echipamentul iti salveaza pielea in orice situatie atunci cand o patesti la viteza relativ mica. imi place sa ma sui si sa fiu doar eu si soseaua, insa imi place sa merg si incet 100 in cap sa inghete acul, sa fie privelistea frumoasa si sa am un prieten in spate cu care sa impartesesc sentimentul. multi zic: daca ar fi sa mor as vrea sa mor pe moto. e o prostie, o idiotenie, as vrea sa mor acasa, batran, in pat, nu pe un fier la 200+.

am scris mult... :kiss: asflat uscat la toata lumea. momentan sunt suferind, motoreta mea e la 220 de km de mine!

 

 

:grinbandit: :unsure: :wacko: :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mai toata lumea-si ia la inceput 600 si sportiva (pentru ca-i frumoasa), majoritatea vin cu scuza aia... : o iau sa ma plimb.

eu sunt realist, am crezut ca ma face mai barbat ca si tigara care am pus-o-n gura prima oara, ulterior dupa 3 ani m-am lasat.

acum ce parea o fitza, s-a transformat intr-o pasiune pentru care am facut multe sacrificii. o recunosc, ca am mers si cu pantofii tociti, nu este exagerare, ca sa-mi fac revizia la moto. sau sa ma dau pe circuit (nu, nu sunt un cineva cu bani, moto e luata cu credit pe 10 ani) si-mi este rusine sa-i cer lu' maica-mea bani de ceva, deci am preferat sa nu-mi cumpar un tricou, dar am sa am benzina la moto sa plec in week-end sa fac Slava Cercheza. la asta ma refeream cand am zis ca toate se cimentuiesc cu timpul. stiu ca multi zic, ai sa mori daca incepi cu moto mare. da, sansele sa mori cu moto de 600 sunt mai mari decat cu moto de 125-250. insa poti sa crapi pe orice moto. a fost un baiat in CT care l-a luat pe unul pe trecere pe la 100+(in oras) si avea rs 125. conteaza mult persoana si cat de mult vrea sa-si incerce limitele sau cat de mult vrea sa invete.

sunt multi care-mi dau add pe mess, copii inca, care imi cer sfatul, cum ceream si eu acum ceva vreme altcuiva. ce moto sa-mi iau, aia e prea mare, aia e prea naravasa, aia e prea nu stiu cum... daca zic un tip de moto, majoritatea intreaba cat prinde, aici, varsta isi zice cuvantul. daca intrebi de un model cum este, niciodata sa nu intrebi cat prinde, daca o vei avea, vei sti si tu cand vei fi gata sa-i incerci limitele.

am putini km, chiar foarte putini pentru un an de motociclism... si chiar daca pare ca dau sfaturi, nu mai sunt ca la inceput, un neavizat sa zic: "dati-va doar pe 125 imbracati in armuri si kevlar", NU! de ce? pentru ca: m-am dat si fara itp la moto si fara asigurare si fara casca si baut si tare si cu pasager in spate, am sfidat si masini. am vazut odata un motociclist surdo mut pe reality tv care a zis asa : to be old and wise, you have to be young and stupid. fiecare invata din greselile sale. eu nu le-am repetat. am vazut ca acolo unde-ti risti integritatea corporala, sanatatea si viata nu merge de multe ori. am facut si accident si mi-am intarit convingerile ca echipamentul iti salveaza pielea in orice situatie atunci cand o patesti la viteza relativ mica. imi place sa ma sui si sa fiu doar eu si soseaua, insa imi place sa merg si incet 100 in cap sa inghete acul, sa fie privelistea frumoasa si sa am un prieten in spate cu care sa impartesesc sentimentul. multi zic: daca ar fi sa mor as vrea sa mor pe moto. e o prostie, o idiotenie, as vrea sa mor acasa, batran, in pat, nu pe un fier la 200+.

am scris mult... :grinbandit: asflat uscat la toata lumea. momentan sunt suferind, motoreta mea e la 220 de km de mine! :wacko:

 

 

o gandire matura ... imi place ce ai scris . ai subliniat ce e mai important :unsure:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...