Sari la conținut

Incepatorii si motocicletele puternice


Silenti
 Share

Postări Recomandate

cum poata sa piarda roata din spate aderenta daca ai abs? abs controleaza atat frana de fata, cat si aia din spate! in plus, franele fata/spate sunt actionate separat, deci daca spatele ar bloca, doar frana din spate s-ar elibera :wacko:!

 

s-au gandit nenea inginerii la din astea! ct despre chip-uri si alea alea, nici eu nu sunt adeptul!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,2k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

:wacko:

Corect! E ca si cum ai incerca sa fugi inainte sa stii sa mergi :laugh:

Sincer sa fiu, cunosc incepator care s-a urcat direct pe 1000 cm3 si inca o duce bine. Depinde cat de mult de duce capu' ,daca te duce destul de mult incat sa-l tii intre umeri :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sincer sa fiu, cunosc incepator care s-a urcat direct pe 1000 cm3 si inca o duce bine. Depinde cat de mult de duce capu' ,daca te duce destul de mult incat sa-l tii intre umeri :wacko:

Si eu vad atatia cocalari fara casca in fiecare zi... n-au mierlit-o toti inca, doar sunt atatia pe strazi. Eu nu cred ca e bun argumentul tau si pentru ca daca respectivii se suiau intai pe 250-600, s-ar fi descurcat mai usor si ar fi putut trece la miar ulterior fara sa fie nevoie sa invete sa mearga pe motor si sa stapaneasca herghelia aia in acelasi timp.

Editat de switch
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am auzit de multe ori argumentul asta cum ca e dificil sa inveti pe o sportiva si e mai bine sa incepi de la cc mic si sa urci. nu zic ca nu-i asa , zic doar ca multa lume pare sa ignore faptul ca sportivele de 600 (nu stiu cum sunt alea de 1000) incep si fac nazbatii de la ture inalte. ca sa te duci ca incepator in 7000 de ture , moment in care incepe mobra sa-si arate coltii , trebuie sa fii rau intentionat si sa vrei cu adevarat. eu nu cred ca e un accident daca ajungi acolo cu ea. inseamna sa fortezi viteza 1 pana la peste 50-60kmh sau viteza a 2-a pana in 70-80-90kmh. ma rog , asta e de la ss la ss dar cam pe acolo sunt valorile. eu in ture inalte ajung doar cand ma grabesc tare pe autostrada si sar de 170kmh. si nici atunci pentru ca urc liniar in viteza si mai din lung ca sa salvez carburant. sa zicem ca intr-un fel in care eu nu realizez eu ,ai ajuns in 7000. acu ea ori se ridica ori nu se ridica. daca iei gazu s-a calmat instant. sa ajungi in 10000 de ture inseamna ca tu ca incepator esti batut in freza si ai ceva cu sanatatea ta. adica ai face prostii pe orice mobra nu numai pe ss.

ce stiu este ca la viteze modice 50-70kmh in oras 90-130 pe dn'u (adica vitezele cu care ai merge si pe chopper si pe cross si pe enduro ) ia curbele foarte exact , franeaza prin compresia motorului si prin frane mult mai bine decat alte motociclete (ca d'aia e facuta , ca sa accelereze ca nebuna si sa franeze ca nebuna) si unghiul ei mai mic de bracaj nu mai conteaza asa de mult ca iei curbele mai mult lasandu-te pe ea si facand countersteering iar cu cat viteza e mai mare cu atat mai mult ii schimbi directia prin miscarea centrului de greutate.

nu neg ca majoritatea cu ss-uri merg ca niste dobitoci cu viteza foarte mare prin toate locurile unde ar trebui sa-si pazeasca oasele. pana la urma nu viteza constructiva a lor este periculoasa pentru ca nu am auzit de multi sa-si rupa capetele la 250 cat demaraju foarte bun.

si aici vine marele minus al ss-ului sau mai bine spus marele minus al "pilotilor" de ss. cand tu o arzi doar prin oras intre semafoare si reisaresti de la stop la stop pentru ca te dor incheieturile cand iesi la drum lung si te rupe si carca de la pozitia in sa , singura bucurie pe care o sa o ai e sa-ti duci mobra in ture inalte , sa o ridici pe o roata si sa te folosesti de demaraju ala periculos , adica exact ce nu ar trebui sa faci ca incepator. in plus , e dificil sa inveti sa mergi pe motor in linie dreapta accelerand ca prostu si franand ca prostu in viteza 1 si 2. nu de alta dar nu stiu ce curbe abordezi in turatiile alea ca sta mobra dreapta de la acceleratie.

ca sa sintetizez , pe ss se invata foarte bine si e la fel ca orice alta motocicleta. niciuna nu iarta prostii si daca esti prost o mierlesti. diferenta la ss este ca de la o anumita turatie e mult mai greu de controlat daca nu stii ce faci numai ca eu cred sincer , am sa ma repet dar n-am ce sa fac , ca nu ajungi in ture inalte accidental ci voit.

acu daca te stii usor de luat de val , renunta la idee ca e proasta. daca te stii om normal si ai mai avut si tu un B cativa ani si ai motive sa te intorci acasa , ia-o daca iti place si bucura-te de ea ca inveti la fel de bine ca si pe restul.

la o adica , daca va sperie , o vindeti si luati altceva. :wacko:

 

p.s. din cate stiu eu ca am cunoscut vreo 100 de posesori de SS , 80% din ei nu le-au scos din oras decat maxim de 2 ori si in drumuri de sub 100km , 50% se dau cu ele maxim 3 luni pe an , iar restul se dau numai in weekend sau de 2-3 ori pe saptamana prin cartier. asta am observat eu. media pe an cred ca e pe la 4000km pentru "piloti" cu unii care nu fac nici 2000. intelegeti ce vreti din statistica asta dupa ureche.

Editat de deadcow
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

Sunt nou venit pe forum (desi il citesc de ceva timp) si incepator pe ss. Am A-ul de vreo 6 ani (si B-ul de vreo 8) dar nu am avut bani sa-mi iau motor pana anul trecut. Cum intotdeauna mi-am dorit ss (si am si pus ceva bani deoparte), mi-am luat un gixxer de 600 din '08 (nu incerc sa fac reclama). De ce gixxer? Pai, pe langa celelalte sportive de 600 "la oferta" asta are ceva ce mie mi-a parut interesant si anume "Suzuki Drive Mode Selector". Banuiesc ca multi stiti despre ce e vorba dar ptr. cine nu stie e un sistem ce-ti permite sa scazi, oricand, puterea motorului pana la 70%. Pe mine asta m-a ajutat cel putin psihic. Primii 1000 de km nu am iesit din modul C ( cel mai mic). A calarit-o si un prieten care avea un Hornet si mi-a spus ca e mai "puturoasa" decat hornetu, cand e in "drive C". Deci un ss care nu te da pe spate daca esti incepator si-ti scapa mana pe gaz. :wacko:

Ce m-a mai ajutat a fost faptul ca la 10 min. dupa ce am scos-o din showroom (da! era noua) incercand sa intorc cu 5km/h pe nisip, am scapat-o pe jos. N-am patit nimic bineinteles dar zgarietura, de pe motor, rezultata imi aduce aminte de fiecare data cand ma urc pe ea sa NU mai fiu PROST.

Din sept. anu' trecut si pana acum am facut aproape 3000km, marea majoritatea in oras. Incerc sa merg cu ea de fiecare data cand am ocazia, inclusiv la servici.

Concluzie: eu cred ca se poate. Nu am mai avut incidente si sper sa nu mai am... ever :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

Sunt nou venit pe forum (desi il citesc de ceva timp) si incepator pe ss. Am A-ul de vreo 6 ani (si B-ul de vreo 8) dar nu am avut bani sa-mi iau motor pana anul trecut. Cum intotdeauna mi-am dorit ss (si am si pus ceva bani deoparte), mi-am luat un gixxer de 600 din '08 (nu incerc sa fac reclama). De ce gixxer? Pai, pe langa celelalte sportive de 600 "la oferta" asta are ceva ce mie mi-a parut interesant si anume "Suzuki Drive Mode Selector". Banuiesc ca multi stiti despre ce e vorba dar ptr. cine nu stie e un sistem ce-ti permite sa scazi, oricand, puterea motorului pana la 70%. Pe mine asta m-a ajutat cel putin psihic. Primii 1000 de km nu am iesit din modul C ( cel mai mic). A calarit-o si un prieten care avea un Hornet si mi-a spus ca e mai "puturoasa" decat hornetu, cand e in "drive C". Deci un ss care nu te da pe spate daca esti incepator si-ti scapa mana pe gaz. :wacko:

Ce m-a mai ajutat a fost faptul ca la 10 min. dupa ce am scos-o din showroom (da! era noua) incercand sa intorc cu 5km/h pe nisip, am scapat-o pe jos. N-am patit nimic bineinteles dar zgarietura, de pe motor, rezultata imi aduce aminte de fiecare data cand ma urc pe ea sa NU mai fiu PROST.

Din sept. anu' trecut si pana acum am facut aproape 3000km, marea majoritatea in oras. Incerc sa merg cu ea de fiecare data cand am ocazia, inclusiv la servici.

Concluzie: eu cred ca se poate. Nu am mai avut incidente si sper sa nu mai am... ever :laugh:

n-are cum...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Concluzie: eu cred ca se poate. Nu am mai avut incidente si sper sa nu mai am... ever :D

 

Maaan, sigur te-am vazut pe undeva... desi nu ma uit dupa numere, al tau imi pare cunoscut. :rolleyes:

Cumva intrun weekend victoriei-kogalniceanu-facultatea de drept-eroilor?

 

oricum :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am auzit de multe ori argumentul asta cum ca e dificil sa inveti pe o sportiva si e mai bine sa incepi de la cc mic si sa urci. nu zic ca nu-i asa , zic doar ca multa lume pare sa ignore faptul ca sportivele de 600 (nu stiu cum sunt alea de 1000) incep si fac nazbatii de la ture inalte. ca sa te duci ca incepator in 7000 de ture , moment in care incepe mobra sa-si arate coltii , trebuie sa fii rau intentionat si sa vrei cu adevarat. eu nu cred ca e un accident daca ajungi acolo cu ea. inseamna sa fortezi viteza 1 pana la peste 50-60kmh sau viteza a 2-a pana in 70-80-90kmh. ma rog , asta e de la ss la ss dar cam pe acolo sunt valorile. eu in ture inalte ajung doar cand ma grabesc tare pe autostrada si sar de 170kmh. si nici atunci pentru ca urc liniar in viteza si mai din lung ca sa salvez carburant. sa zicem ca intr-un fel in care eu nu realizez eu ,ai ajuns in 7000. acu ea ori se ridica ori nu se ridica. daca iei gazu s-a calmat instant. sa ajungi in 10000 de ture inseamna ca tu ca incepator esti batut in freza si ai ceva cu sanatatea ta. adica ai face prostii pe orice mobra nu numai pe ss.

ce stiu este ca la viteze modice 50-70kmh in oras 90-130 pe dn'u (adica vitezele cu care ai merge si pe chopper si pe cross si pe enduro ) ia curbele foarte exact , franeaza prin compresia motorului si prin frane mult mai bine decat alte motociclete (ca d'aia e facuta , ca sa accelereze ca nebuna si sa franeze ca nebuna) si unghiul ei mai mic de bracaj nu mai conteaza asa de mult ca iei curbele mai mult lasandu-te pe ea si facand countersteering iar cu cat viteza e mai mare cu atat mai mult ii schimbi directia prin miscarea centrului de greutate.

nu neg ca majoritatea cu ss-uri merg ca niste dobitoci cu viteza foarte mare prin toate locurile unde ar trebui sa-si pazeasca oasele. pana la urma nu viteza constructiva a lor este periculoasa pentru ca nu am auzit de multi sa-si rupa capetele la 250 cat demaraju foarte bun.

si aici vine marele minus al ss-ului sau mai bine spus marele minus al "pilotilor" de ss. cand tu o arzi doar prin oras intre semafoare si reisaresti de la stop la stop pentru ca te dor incheieturile cand iesi la drum lung si te rupe si carca de la pozitia in sa , singura bucurie pe care o sa o ai e sa-ti duci mobra in ture inalte , sa o ridici pe o roata si sa te folosesti de demaraju ala periculos , adica exact ce nu ar trebui sa faci ca incepator. in plus , e dificil sa inveti sa mergi pe motor in linie dreapta accelerand ca prostu si franand ca prostu in viteza 1 si 2. nu de alta dar nu stiu ce curbe abordezi in turatiile alea ca sta mobra dreapta de la acceleratie.

ca sa sintetizez , pe ss se invata foarte bine si e la fel ca orice alta motocicleta. niciuna nu iarta prostii si daca esti prost o mierlesti. diferenta la ss este ca de la o anumita turatie e mult mai greu de controlat daca nu stii ce faci numai ca eu cred sincer , am sa ma repet dar n-am ce sa fac , ca nu ajungi in ture inalte accidental ci voit.

acu daca te stii usor de luat de val , renunta la idee ca e proasta. daca te stii om normal si ai mai avut si tu un B cativa ani si ai motive sa te intorci acasa , ia-o daca iti place si bucura-te de ea ca inveti la fel de bine ca si pe restul.

la o adica , daca va sperie , o vindeti si luati altceva. :rolleyes:

 

p.s. din cate stiu eu ca am cunoscut vreo 100 de posesori de SS , 80% din ei nu le-au scos din oras decat maxim de 2 ori si in drumuri de sub 100km , 50% se dau cu ele maxim 3 luni pe an , iar restul se dau numai in weekend sau de 2-3 ori pe saptamana prin cartier. asta am observat eu. media pe an cred ca e pe la 4000km pentru "piloti" cu unii care nu fac nici 2000. intelegeti ce vreti din statistica asta dupa ureche.

Aproape ca m-ai pacalit... Tu chiar dai impresia ca stii despre ce vorbesti. :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eee, ce zic eu se intampla pe la inceputul lui martie, daca nu chiar prin februarie... :laugh:

 

In februarie sigur nu. Din martie am inceput sa scot "porcul" la plimbare. Nu mai tin minte de cand anume. Oricum, probabil o sa ne mai intersectam.... cu totii. :rolleyes:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am auzit de multe ori argumentul asta cum ca e dificil sa inveti pe o sportiva si e mai bine sa incepi de la cc mic si sa urci. nu zic ca nu-i asa , zic doar ca multa lume pare sa ignore faptul ca sportivele de 600 (nu stiu cum sunt alea de 1000) incep si fac nazbatii de la ture inalte. ca sa te duci ca incepator in 7000 de ture , moment in care incepe mobra sa-si arate coltii , trebuie sa fii rau intentionat si sa vrei cu adevarat. eu nu cred ca e un accident daca ajungi acolo cu ea. inseamna sa fortezi viteza 1 pana la peste 50-60kmh sau viteza a 2-a pana in 70-80-90kmh. ma rog , asta e de la ss la ss dar cam pe acolo sunt valorile. eu in ture inalte ajung doar cand ma grabesc tare pe autostrada si sar de 170kmh. si nici atunci pentru ca urc liniar in viteza si mai din lung ca sa salvez carburant. sa zicem ca intr-un fel in care eu nu realizez eu ,ai ajuns in 7000. acu ea ori se ridica ori nu se ridica. daca iei gazu s-a calmat instant. sa ajungi in 10000 de ture inseamna ca tu ca incepator esti batut in freza si ai ceva cu sanatatea ta. adica ai face prostii pe orice mobra nu numai pe ss.

ce stiu este ca la viteze modice 50-70kmh in oras 90-130 pe dn'u (adica vitezele cu care ai merge si pe chopper si pe cross si pe enduro ) ia curbele foarte exact , franeaza prin compresia motorului si prin frane mult mai bine decat alte motociclete (ca d'aia e facuta , ca sa accelereze ca nebuna si sa franeze ca nebuna) si unghiul ei mai mic de bracaj nu mai conteaza asa de mult ca iei curbele mai mult lasandu-te pe ea si facand countersteering iar cu cat viteza e mai mare cu atat mai mult ii schimbi directia prin miscarea centrului de greutate.

nu neg ca majoritatea cu ss-uri merg ca niste dobitoci cu viteza foarte mare prin toate locurile unde ar trebui sa-si pazeasca oasele. pana la urma nu viteza constructiva a lor este periculoasa pentru ca nu am auzit de multi sa-si rupa capetele la 250 cat demaraju foarte bun.

si aici vine marele minus al ss-ului sau mai bine spus marele minus al "pilotilor" de ss. cand tu o arzi doar prin oras intre semafoare si reisaresti de la stop la stop pentru ca te dor incheieturile cand iesi la drum lung si te rupe si carca de la pozitia in sa , singura bucurie pe care o sa o ai e sa-ti duci mobra in ture inalte , sa o ridici pe o roata si sa te folosesti de demaraju ala periculos , adica exact ce nu ar trebui sa faci ca incepator. in plus , e dificil sa inveti sa mergi pe motor in linie dreapta accelerand ca prostu si franand ca prostu in viteza 1 si 2. nu de alta dar nu stiu ce curbe abordezi in turatiile alea ca sta mobra dreapta de la acceleratie.

ca sa sintetizez , pe ss se invata foarte bine si e la fel ca orice alta motocicleta. niciuna nu iarta prostii si daca esti prost o mierlesti. diferenta la ss este ca de la o anumita turatie e mult mai greu de controlat daca nu stii ce faci numai ca eu cred sincer , am sa ma repet dar n-am ce sa fac , ca nu ajungi in ture inalte accidental ci voit.

acu daca te stii usor de luat de val , renunta la idee ca e proasta. daca te stii om normal si ai mai avut si tu un B cativa ani si ai motive sa te intorci acasa , ia-o daca iti place si bucura-te de ea ca inveti la fel de bine ca si pe restul.

la o adica , daca va sperie , o vindeti si luati altceva. :rolleyes:

 

p.s. din cate stiu eu ca am cunoscut vreo 100 de posesori de SS , 80% din ei nu le-au scos din oras decat maxim de 2 ori si in drumuri de sub 100km , 50% se dau cu ele maxim 3 luni pe an , iar restul se dau numai in weekend sau de 2-3 ori pe saptamana prin cartier. asta am observat eu. media pe an cred ca e pe la 4000km pentru "piloti" cu unii care nu fac nici 2000. intelegeti ce vreti din statistica asta dupa ureche.

 

Imo, destul de corect. Totusi, realitatea e ca SS-urile nu sunt comode la drum lung oricat de bine ai merge pe ele (ca sa nu te lasi pe incheieturi) si indiferent de musculatura spatelui. Cine afirma contrariul nu a mers pe altceva :laugh:

In schimb sunt mult mai stabile la viteza mare, asa ca posesorul de SS o sa-i dea tare pentru ca la 220 merge frumos, pe cand pe un naked de 600 ca FZ6-ul numai in siguranta nu te simti la viteza maxima.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Imo, destul de corect. Totusi, realitatea e ca SS-urile nu sunt comode la drum lung oricat de bine ai merge pe ele (ca sa nu te lasi pe incheieturi) si indiferent de musculatura spatelui. Cine afirma contrariul nu a mers pe altceva :laugh:

In schimb sunt mult mai stabile la viteza mare, asa ca posesorul de SS o sa-i dea tare pentru ca la 220 merge frumos, pe cand pe un naked de 600 ca FZ6-ul numai in siguranta nu te simti la viteza maxima.

 

Foarte adevarat. In putinii mei km. mi-am dat seama de asta "the hard way". Un prieten de-al meu si-a luat un ninja de 600 nou si conform manualului in primii 600 de km nu putea sa treaca de 4000 de ture, asta insemnand 70km/h in a 6-a. Buuun, ca sa-i faca cat mai repede si sa scape de "restrictie" am facut impreuna un drum pana la Calarasi. Cu tot cu opriri am facut per total cam 5 ore. Nu prea a fost combinatie. Spre sfarsit cam imi venea sa ma dau jos si sa iau taxiul. :D Te dor incheieturile, iti amorteste spatele, te dor genunchii si echipamentul nu-ti creste gradul de comfort ba din contra. Treaba cu ss-ul e ca daca ai un drum lung de facut..... fa-l repede.

Parerea mea. :rolleyes:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Treaba cu ss-ul e ca daca ai un drum lung de facut..... fa-l repede.

Parerea mea. :rolleyes:

 

 

Treaba e ca daca ai un drum lung de facut fa-l in conditii de siguranta ,fara sa risti aiurea si cu cate pauze ai nevoie ! :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Treaba e ca daca ai un drum lung de facut fa-l in conditii de siguranta ,fara sa risti aiurea

 

Asta in primul rand! :rolleyes:

Dar pentru incepatorii cu ss (si nu numai), recomand drumul vechi spre mare ( Branesti-Lehliu etc.). Nu e foarte circulat, curbe nu foarte dificile si pana la Lehliu Gara asfaltul e bun. Destul cat sa-ti inveti cat de cat "porcul" si sa te obisnuiesti cu el.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu de acord, pentru incepatori pe autostrada e mai sigur, drum drept si lejer, poti sa accelerezi si sa franezi din timp. Pe drumul vechi sunt sate, caini, pietoni, alte pericole, necesita obisnuita cu motorul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Treaba cu ss-ul e ca daca ai un drum lung de facut..... fa-l repede.

Daca ai drum lung de facut, iti iei alta mobra. Nu inteleg fascinatia asta cu SS sau SBK atat timp cat ai la dispozitie VFR-uri, ST4-uri, F4-uri, SV-uri si alte nebunii la dispozitie, mobre care nu sunt *chiar* atat de diferite ca look fata de o vitezana pur-sange, dar sunt mult mai practice. Ba chiar VFR-ul mi s-a parut o motocicleta confortabila, desi eu probabil ca am cam 10-15cm in plus fata de pilotul de teste Honda :rolleyes:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu cu R1 am facut max 600km/zi, Bucuresti-Cheia-Sibiu-Pitesti-Bucuresti si mai multe iesiri de 450km/zi, pe ruta Cheia-Siriu-Buzau. Pe de alta parte R1 nu este SS, fiind mai mare si mai comoda decat un R6 sau mai stiu eu ce. Estimez ca pot face ~800km/zi cu ea. Cu FZ6-ul am 850km/zi in conditii infecte si in mod cert pot mai mult de atat.

Prima tura cu R1 de peste 300km a fost criminala. Dupa aia m-am apucat sa bag masiv exercitii pentru spate, corectat pozitia samd :rolleyes:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Salutare , ma numesc Bogdan, am 31 de ani si categ. A de 2 ani si prima mea mobra a fost hayabusa si este in continuare si suntem ok amandoi. Si inafara de un mic incident cu un idiot care a vrut sa faca si el dreapta de pe banda a doua nu am avut nici un alt incident grav.

 

Deci depinde de fiecare cat este de constient si nu de motocicleta, daca ai si 125cc si ai luat o tranta echipat necorespunzator sau una mai masoala tot acolo ajungi......!

 

Asfalt uscat si ride safe! :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vorbesc strict din experienta si perspectiva personala. Am 27 ani 5 ani de A si 3 ani de A.Din pura intamplare,am sarit de la moto de scoala de 250 cc ,pe care am facut doar orele necesare,direct la motoare de 1000,respectiv Fireblade si R1. Am incalecat practic cu zero experienta pe niste motoare care mi-au aratat cat de mult am de invatat. Este clar ca sunt mult prea mult pentru incepatori.Am ramas intreg in cei aprox 5000 de km cumulati pe cele doua doar pentru ca am mers cu un maaaaare morcovel si turma de iepuri dupa mine. Odata in miscare insa,daca ai ceva bun simt si cumpatare,este o placere sa te plimbi cu o astfel de bestie fara frica de a o tranti de pamant sau de a rata vreo curba,scapa mana in gaz,etc. Sunt cateva notiuni simple pe care orice incepator trebuie musai sa le stie;este un sfat care vine doar din partea mea,insa consider ca are fundament solid:

 

1. Usor tare cu gazul mai ales la pornirea de pe loc(500 ture peste ralanti sunt suficiente pt plecarea de pe loc),insa mai mare atentie aveti cu ambreiajul. Intotdeauna mana pe ambreiaj si urechea atenta la motor.

2. Daca simti ca ratezi virajul din cauza vitezei,NU frana si inclina-te mai mult odata ce ai intrat in curba. Frica de inclinare este foarte des intalnita la inceput. Cunosc oameni ce au sarit pe contrasens chiar si cu scutere din cauza asta.

3. Invata sa franezi cu fata,formaza-ti un reflex de a frana numai cu fata. Personal,nu am folosit niciodata frana spate in mers ci numai la manevre sau la tinut motocicleta in loc.

4. Grija mare cu frana de motor,mai ales daca ajungi in ture inalte (si se va intampla),evita taierea brusca a gazului,ca ajungi pe jos.

5. VARSTA ! Daca te stii un pic mai vulcanic,ia-ti gandul de la motoare mari,te poti face praf. Am certitudinea ca daca as fi fost pus in situatia de a incaleca un miar la 20-22 de ani,nu as mai fi fost azi aici. Din nou,daca nu ai nici cea mai vaga idee legata de functionarea mecanica a unei motociclete sau a unui motor,ia-ti gandul de la conceptul de moto in general.

6. Studiaza. Documenteaza-te atunci cand ai timp,invata notiuni de dinamica,mecanica,tehnici,etc...orice te poate ajuta pe drum. Recunosc,ca fara a sta cu nasul prin forumul asta o buna bucata de vreme,m-as fi tavalit nasol pana acum,chiar si cu vreo comunista vai mama ei. Teoria nu este ca mersul pe moto,dar ajuta tare mult,astfel,nu am fost luat prin surpindere de herghelia de cai dar am m-am autoeducat sa o respect.

 

Daca vreunul din cei mai avansati considera ca gresesc la oricare dintre punctele de mai sus,il rog sa ma corecteze. Am enumerat concluziile trase de mine dupa un numar modest de kilometri.

 

Ca o concluzie paralela,nu consider ca cilindreea este musai o piedica,insa cu siguranta prelungeste curba invatarii.Asa cum spunea cineva mai sus,este greu sa inveti sa mergi corect cand esti prea ocupat in a ramane in viata. Daca in primii 100 de km reusesti sa mergi cat de cat relaxat si in siguranta,vei fi ok;insa daca vei avea probleme de adaptare,renunta si treci la ceva mai mic. Cu putin bun simt,nu este greu sa iti vezi limitele si sa te limitezi ca atare. Motociclismul nu este un domeniu in care sa incerci sa te autodepasesti,mai ales ca incepator.

 

PS: nu am mers nici un km pe un 600 ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...