metoxil Postat Mai 20, 2009 Share Postat Mai 20, 2009 scuze omule, m-a luat valul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mariusspuneceva Postat Mai 20, 2009 Share Postat Mai 20, 2009 OOOO, da!Mai gasesti VIP-uri coclite, poponeata.ve de 2 lei, fotbalisti ratati prin bodegi afumate cu preturi exorbitante si pretentii de restaurant de lux!Aaaa, si era sa uit:Mult rahat de caine pe trotuare!Parerea mea e sa te muti....si asta cat mai repede! ADMIN, nu vrei sa inchizi lumina aici?! aha . acum am inteles ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ninja_skija Postat Mai 21, 2009 Share Postat Mai 21, 2009 Hai sa fiu si eu aplaudac Nu incep comentariile cu privire la cum si de ce ai inceput pe motoreta pe care ai inceput, s-a dovedit in timp, contrar opiniei mele si a altora, ca se poate invata si pe asa ceva, fara sa iti faci daune majore in primele 2 sezoane. Te felicit pt acest topic, care are reguli de bun simt, bune de stiut pentru incepatori, chiar daca abia dupa ce vad cum e cu practica inteleg. Dar daca 10 procente din cei care au citit aici o sa aiba o tresarire in momentul x (bai parca zicea ala ca sa fac asa sau sa nu fac asa) inseamna ca timpul tau a meritat sacrificat chiar daca iti iei mai mult sex oral dupa aia pe forum. Din pacate, cu cat trec sezoanele pe moto, multi uita chestii care par la mintea cocosului, desi le aplica in fiecare zi. Asa ca un "veteran" ar omite multe faze "cruciale" pt un incepator. Vezi ca regula asta e cel putin funny: 17. Depasire: nu te baga in depasire inainte sa ai contact vizual direct cu soferul masinii din fata. NU FACE DEVANSARE FARA SA FII SIGUR CA SOFERUL TE-A REPERAT. Pe mine "ma strange in spate" cand vad anumiti colegi motociclisti cum se baga in depasiri (dublari, triplari) in conditiile in care au trafic din fata. Modifica (scrie si tu cu oglinda retrovizoare ceva) ca se intelege sa depastesti cand vezi albul okiului aluia din fata ( de pe contrasens) . Cat despre cei care spamuiesc, agita spiritele, sunt gica contra numai ca sa isi dovedeasca ca stiu multe, sa stiti ca s-a inventat butonul de report. Eu am inceput sa il folosesc cu incredere. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Kosh Postat Mai 21, 2009 Share Postat Mai 21, 2009 Salut. Ideea este ca nu mai pot modifica ceea ce am scris, dupa o anumita perioada de timp. Problema cu depasirea intervine numai atunci cand motociclistul "se culca pe ideea" ca cel din fata stie de prezenta lui acolo si intentia de a depasi. In momentul in care depasesti o singura masina este un pic mai simplu caci nesiguranta ta poate fi linistita cu un flash scurt si semnalul de depasire pus. Dar atunci cand faci dublare sau, mai rau, triplare, problema se complica caci cei din fata primei masini depasite s-ar putea sa nu fie atenti la ce vine din spatele lor, mai ales ca o motocicleta nu este vizibila in spatele a doua masini. Daca stai pe stanga (in oglinda stanga) a vehicolului depasit, soferul te va repera mai usor avand in vedere ca luminile tale ii atrag atentia. Mare grija insa la situatiile cand ai soarele in spate. Lumina puternica din spate face ca oglinzile sa fie greu de folosit. Omu' se uita in oglinzi insa daca soarele puternic il "orbeste", mai mult ca sigur nu te va vedea. "Regula" mea se refera la a nu intra in depasire fara a fi sigur ca soferul vehicolului din fata nu este constient de prezenta si intentia ta. Mi s-a intamplat sa incerc o dublare, iar a doua masina sa puna semnalul de depasire existand astfel riscul de a depasi peste mine. Soferul nu ma vazuse ca eram deja in depasire iar cand am vazut semnalul pus, l-am claxonat scurt caci deja era cu roata peste banda care marcheaza axul drumului. Este bine sa nu te grabesti si sa stai un pic in spatele masinii pe care intentionezi sa o depasesti suficient cat sa iti faci remarcata prezenta si intentia. Cel putin, eu asa fac. Prefer sa nu ma bag in depasire daca am cel mai mic dubiu ca nu pot executa manevra fara nici un risc. Aaaa... si mai este o chestie: renunta la depasire daca spatiul dintre masini este mic, mai ales cand se circula in afara orasului cu viteze peste 50 km/h. Asteapta sa se mai distanteze masinile intre ele. Ca incepator este dificil sa fii nevoit sa revii din scurt pe banda, mai ales cand viteza de depasire o excede pe cea a masinilor depasite. Astfel poti intra in masina din fata in incercarea de a reveni pe banda, si, in acelasi timp, vei cauza "neplaceri" soferului masinii pe care tocmai ai depasit-o. Nu o lalai efectuand depasirea. Stiu ca "garda de fier de pe forum" imi va atrage atentia ca, legal vorbind, viteza ta de depasire nu trebuie sa fie mai mare decat viteza legala permisa pe sectiunea de drum unde te afli... eu prefer sa merg "paralel" cu masina depasita cat de putin este posibil. Nu se stie niciodata cum "uita" ala ca esti inca in stanga lui, mai ales ca pentru unele categorii de oameni, motocicleta = viteza superluminica. Cat despre "veterani", numai de bine. Fiecare "se culca precum isi asterne". Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
RaceTuning Postat Mai 21, 2009 Share Postat Mai 21, 2009 amice Tuning...asta e un forum creat de motoristi pt motoristi.....deci tu unde te incadrezi??? esti poate vreun vanzator de masini afectat de criza... sa mergi TU cu BMW si Mercedes si lasa ne pe noi sa avem grija eventualelor accidente.... PS: sper ca iti dai seama ca sunt R6 si R1 si nu 'er".... Nu stiu daca tie ti-au murit 2 prieteni pe fitzosenia aia de "ier shasa" si alti 2 stat in spital (nu mai vb de motor stricat) ca si mie asa ca dupa aia ai dreptul sa judeci, plus inca vo 3-4 cazuri numai la mine in Judet de accident grav exact pe acelas model de ss: Yamaha YZF R6 de 120 cai ; si ghici ce, surpriza inafara de unul singur toti ceilalti erau incepatori, cu permis A sub 2 ani.... ......sau altfel am dreptul sa rad de tine daca domne feri daca te imprastii un pic pe jos sau mai rau scrie altcineva p-acilea de v-un accident de-al tau unde nu prea mai e de ras.... Am avut intradevar 3 masini si mai am una pe care nu o dau ca-mi trebuie si mie, uita-te la semnatura mea unde vezi numai un fel de atentionari si concluzii cu privire la trafic, pe cand la altii si la semnatura e plin de "vand" s a obisnuit de la E Classe... Intr-adevar am mers mult cu E-classe, in special cu E55 AMG al unui prieten......bestial motorul, de la 2000 de ture te baga in scaun bine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BogdanFUG Postat Mai 25, 2009 Share Postat Mai 25, 2009 salut ,ma nunar printre cei in cauza vand in vedere ca am permisul de 2 saptamani si draga mea sotie mi-a facut cadou un R1 din 99 de ziua mea .tin sa va spun ca de cand aveam 20 de ani mi-am dorit sa-mi iau motor ,cu toate ca nu eram strain cu viteza ,dobandind ca orice roman o masina cu potential pe care am inceput sa o "incarc" pana a ajuns la performante uimitioare pentru o masina veche si a ajuns la stadiu de platforma ca masina de rally si alte evenimente,deci microbul exista ,pasiunea exista ,experienta(in trafic) nu prea ,in fiecare an imi spuneam "anul asta gata ,motor ca nu mai tine" si abea dupa 9 ani am ajuns sa-l am ,acum am considerat ca sunt suficient de copt cat sa stapanesc un motor (cu toate ca sotia mea mi-a spus ca daca mor ,ma blesteama sa baintui pana moare si ea:))).Acum 2 saptamani am iesit prima data cu ea la un drum de Tulcea unde au fost curse de Drag ,cu unca 2 prieteni ,am mers relativ ok pana la un moment dat cand pe autoetrada "m-au apucat aburii vitezei" si am incercat sa vad cat ma tine ,m-a tinut pana la 280 unde m-a dus inconstienta mea de incepator:) cand mi-am dat seama ca eu nu am un echipament frea performant si mi-am adus aminte de ce-mi spusese sotia legat de moarte asa ca am coborat la 200 ,si apoi impreuna cu amicii mei la croaziera .Am terminat autostrada ,pauza de rigoare pentru tigara si sters viziere.A urmat rumul de tulcea care este superb ,plin de serpentine si f liber a fost f frumos pana la un moment dat a iesit un BOU pe mijlocul strazii (a de citi taur ,bovina) care era putin nehotarat daca sa ne ia in coarne sau sa plece , am oprit am dat o limitare si s-a gandit ca mai bine pleaca.Dupa event se lasa si seara si am hotarat sa merg eu in fata ca am xenon si luminez cel mai bine .la 2 km maxim la o iesire din curba cu destul de multa viteza m-am trezit cu un cal exact pe banda mea si tin sa va spun ca atunci am crezut ca s-a terminat excursia mea una la mana ca nu stiuam daca apuc sa opresc pana in el si pe ce parte sa arunc motorul si unde sa sar eu si a doua ca baietii din spate nu erau cu ss si nu stiu cat de bine reuseau si ei sa franeze sau veneau peste mine si toti peste cal.Am oprit la 40 de cm ce el cu cateva tentative de derapaj ,pierdut pe rand rotile ,intai spatele ,apoi fata si tot asa si cand in sfarsit am reusit sa opresc am avut norocul sa fiu inzestrat cu un reflev involuntar deoarece animalul s-a gantit sa-mi dea un picior in cap asa de control ca-l deranjasem ,dar am trecut si de asta.Am ajuns la tulcea am gasit amicii si hai sa mergem sa "ne dam pe curbe":Din fata mea un prieten bun cu R6 cunoscator ,eu hai sa invat si sa ma tin dupa el doar ca la prima curba mai serioasa el a trecut eu nu ,m-am panicat putin am blocat spatele si am iesit pe camp norocul meu ca experienta auto m-a invatat zgomotul cauciucului inainte de a rupe aderenta si conditiile in care derapezi asa ca am intrat inpoi pe drum si am continuat dar muuuuuuult mai incet. in concluzie v-am plictisit cu cearceaful de mai sus sa vedeti ca nu prea am "fost cumine" sa zicem asa dar nu conteaza pe ce mergi ,daca esti inconstient mori si cu bicicleta (stiu cazuri) atata timp cat constientizezi ca in mana dreapta ai viata ta o sa te gandesti de 2-3 4 ori inainte sa-i dai in 2 saptamani am reusit sa fac vreo 3 mii de km cred fara incidente ,in concluzie fiti constienti de ce aveti sub voi si totul o sa fie ok PS era sa uit aveti grija si la restul oamenilor si eventual anticipati putin reactiile celor din fata . in rest numai bine si ne salutam pe strada Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gabriel03 Postat Mai 25, 2009 Share Postat Mai 25, 2009 recunosc ca e f greu ca incepator pe sportiva,acum regret ca am luat asa ceva.am permis de 3 sapt si 1400km facuti cu destul de multe incidente neplacute fara urmari.si nu cunosc nici acum mobra.daca ascultam sfaturile......... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Misfit 1-5 Postat Mai 25, 2009 Share Postat Mai 25, 2009 recunosc ca e f greu ca incepator pe sportiva,acum regret ca am luat asa ceva.am permis de 3 sapt si 1400km facuti cu destul de multe incidente neplacute fara urmari.si nu cunosc nici acum mobra.daca ascultam sfaturile......... ce sfaturi nene? de ce-ti pare rau ce ai luat? lasa, te vei obisnui, incearca mai degraba sa descoperi ce poate sa faca masinaria pe care o incaleci si ai incalecat-o in acesti 1400 de km. eu am facut vreo 3000 de km pe a mea si vreo 500-600 pe alta, motociclismul este ceva extraordinar indiferent cu ce incepi, daca esti cu capul pe umeri si te intereseaza sa progresezi, o vei face. sigur, nu sunt de acord cu un incepator pe un r6 sau pe un r1, dar multi nu stiu ce inseamna motocicleta, de aceea isi cumpara modele cu multi cai putere. tot de aceea se si moare. incepator, reflexe slabe, motocicleta puternica. e vorba de educatia motociclistica si cea de acasa. daca esti cocalaru` din deal care se viseaza mare si tare pe motor si nu stii ce inseamna franare eficienta, dozarea franarii, counter-steeringi-ul, abordarea optima si eficienta a unui viraj, atat la viteza mare cat si la viteza mica, evitarea unor situatii dificile, atunci... iti dam cu rip pe forum si ne consolam cu : "selectie naturala". prietenii si rudele vin si incing dispute despre cat de baiat bun erai, tardive totusi. si culmea este ca oricat te-ai chinui, unii chiar sunt surzi. ca sa nu lungesc acest post, oricum destul de lung... nu recomand super sport nimanui la inceput, ceva mai domol pentru acomodare, ceva mai manevrabil dar in special ceva sa te ierte cand iti scapa mana-n gaz, cand blochezi fata pe franare pentru ca taxiul din fata ti-a taiat calea, cand abordezi un viraj aiurea, musti iarba si totusi motoreta se redreseaza(desi aici este vorba despre noroc mai mult). ceva domol, in 3-4 ani poti sa scoti untul dintr-un super sport daca incepi de jos si progresezi in cilindree, motociclismul(cel putin cel de viteza) cere multa pasiune. deplasari la trackdays, sacrificii pentru gume noi si bune, sacrificii pentru carene racing, echipament scump, lectii de pilotaj, etc. am incalecat numai modele SS la umilii mei km si pot spune ca daca incepeam vreodata pe asa ceva... nu ca ma raneam sau muream sau etc, dar imi era multa mai teama sa dau fundul jos din sa cand abordez un viraj sau imi era mult mai teama sa franez si fata si spatele in situatii limita. nu am invatat multe, dar esentialul cat de cat l-am prins. asfalt uscat, scz pentru postul lung! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Petru Moldovan Postat Mai 25, 2009 Share Postat Mai 25, 2009 Aprilia RS 125 este SS nu ? Eu am de gand la asa ceva pe la 18 ani... Auzisem ca asta e recomandata la incepatori... Sau nu? Cand e campionat de MotoGP, sunt 3 curse: 125, 250, si sub 1000cc. Numai ultima e numita MotoGP, dar si alealalte sunt un fel de curse de vitezane mai mici. La 125cc de obicei castiga Aprilia RS 125, asa ca eu as zice ca asta e clar vitezana campioana pentru cei intre 16 si 18 ani dupa legislatria noastra. Desigur e o problemna ca intre 16 si 18 ani nu ai voie sa conduci motoare peste 15CP si chestia aia are circa 40CP fara limitator, dar asta e alta poveste, Luati-va ce joagar vreti, dar mai intai uitati-va la accidente macar duminica seara......o sa va taie pofta de er6, er1, gixer, sau orice alt motor de viteza in principiu, daca nu chiar o sa va faca sa va luati maxim scooter de 125 pt fun, sau chiar sa va faca sa va ganditi ca e mai safe in Mercedes, BMW 525i, Opel Vectra sau Vw-Audi La acidente puteti sa va uitai cand vreti (ca topicul e deschis tot timpul anului, nu ca Transfagarasanul), dar evident campionii sunt cei pe SuperSport, mai ales asezonat si/sau cu lipsa de carnet sau experienta aproximativ zero pe 2 roti. Sau poate nu e o exprimare corecta cu SS, pentru ca exista pe piata si alte motociclete puternice cu care s-a dovedit ca iti poti frange gatul de genul Suzuki SV (cel putin 2 accidente mortale in ultimul an in Bucuresti), deci poate nu modelul conteaza atat de mult cat cine trage de gaz si cat de tare.... Si aici nu vorbesc din auzite, ca citesc cat de cat topoicul de accidente de cand m-am inscris aici si de 4 luni il citesc complet ca o sarcina "de serviciu"... Da, sunt mai multe accidente pe SS si mai ales la incepatori, dar am auzit si de tipi care au inceput pe SS si nu au picat nici macar o data in 6 ani, asa ca eu cred ca de fapt conteaza de la un nivel de baza in sus in principal de cum trage fiecare de chestia aia de pe ghidonul din dreapta... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gabriel03 Postat Mai 26, 2009 Share Postat Mai 26, 2009 ce sfaturi nene? de ce-ti pare rau ce ai luat? sfaturile care le primeam sa nu imi iau o sportiva pt inceput ca e f greu de controlat mai ales in oras la viteze mici,incomoda.ca doar nu o sa mergi numai cu 200.e si adevarat ca e cuminte pana intr-o anumita turatie,dar nu te poti baza pe asta.tre sa fii f atent si cu capul pe umeri. imi pare rau ca nu am luat alta clasa sau alt model mai usor(ca si greutate) pana capatam macar un minim de experienta. parerea mea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BogdanFUG Postat Mai 26, 2009 Share Postat Mai 26, 2009 nu cred ca trebuie sa regreti nimic ,doar sa fii constient de ce calaresti in rest dupa cum am spus si mai sus e vorba de "maturitate" si cat de mult tii la viata ta . Eu de ex nu regret nimic chiar ma bucur ca am ales R1 si deja ma gandesc la modelul nou pentru sezonul viitor sa te ierte cand iti "scapa mana-n gaz, cand blochezi fata pe franare pentru ca taxiul din fata ti-a taiat calea, cand abordezi un viraj aiurea, musti iarba si totusi motoreta se redreseaza(desi aici este vorba despre noroc mai mult)." nimic nu te iarta in asemenea situatii, gandeste-te cati scuteristi ai vazut cazand in aceeasi situatie ,crezi ca daca erau pe ss faceau alfel? din contra eu consider ca in cele cateva "incidente" m-a ajutat f tare materialul de lucru si faptul ca franele sunt frane si cauciucurile sunt cauciucuri ca alt fel nu poti sa mergi cu asa ceva Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vladut50 Postat Mai 26, 2009 Share Postat Mai 26, 2009 salut ,ma nunar printre cei in cauza vand in vedere ca am permisul de 2 saptamani si draga mea sotie mi-a facut cadou un R1 din 99 de ziua mea .tin sa va spun ca de cand aveam 20 de ani mi-am dorit sa-mi iau motor ,cu toate ca nu eram strain cu viteza ,dobandind ca orice roman o masina cu potential pe care am inceput sa o "incarc" pana a ajuns la performante uimitioare pentru o masina veche si a ajuns la stadiu de platforma ca masina de rally si alte evenimente,deci microbul exista ,pasiunea exista ,experienta(in trafic) nu prea ,in fiecare an imi spuneam "anul asta gata ,motor ca nu mai tine" si abea dupa 9 ani am ajuns sa-l am ,acum am considerat ca sunt suficient de copt cat sa stapanesc un motor (cu toate ca sotia mea mi-a spus ca daca mor ,ma blesteama sa baintui pana moare si ea:))).Acum 2 saptamani am iesit prima data cu ea la un drum de Tulcea unde au fost curse de Drag ,cu unca 2 prieteni ,am mers relativ ok pana la un moment dat cand pe autoetrada "m-au apucat aburii vitezei" si am incercat sa vad cat ma tine ,m-a tinut pana la 280 unde m-a dus inconstienta mea de incepator:) cand mi-am dat seama ca eu nu am un echipament frea performant si mi-am adus aminte de ce-mi spusese sotia legat de moarte asa ca am coborat la 200 ,si apoi impreuna cu amicii mei la croaziera .Am terminat autostrada ,pauza de rigoare pentru tigara si sters viziere.A urmat rumul de tulcea care este superb ,plin de serpentine si f liber a fost f frumos pana la un moment dat a iesit un BOU pe mijlocul strazii (a de citi taur ,bovina) care era putin nehotarat daca sa ne ia in coarne sau sa plece , am oprit am dat o limitare si s-a gandit ca mai bine pleaca.Dupa event se lasa si seara si am hotarat sa merg eu in fata ca am xenon si luminez cel mai bine .la 2 km maxim la o iesire din curba cu destul de multa viteza m-am trezit cu un cal exact pe banda mea si tin sa va spun ca atunci am crezut ca s-a terminat excursia mea una la mana ca nu stiuam daca apuc sa opresc pana in el si pe ce parte sa arunc motorul si unde sa sar eu si a doua ca baietii din spate nu erau cu ss si nu stiu cat de bine reuseau si ei sa franeze sau veneau peste mine si toti peste cal.Am oprit la 40 de cm ce el cu cateva tentative de derapaj ,pierdut pe rand rotile ,intai spatele ,apoi fata si tot asa si cand in sfarsit am reusit sa opresc am avut norocul sa fiu inzestrat cu un reflev involuntar deoarece animalul s-a gantit sa-mi dea un picior in cap asa de control ca-l deranjasem ,dar am trecut si de asta.Am ajuns la tulcea am gasit amicii si hai sa mergem sa "ne dam pe curbe":Din fata mea un prieten bun cu R6 cunoscator ,eu hai sa invat si sa ma tin dupa el doar ca la prima curba mai serioasa el a trecut eu nu ,m-am panicat putin am blocat spatele si am iesit pe camp norocul meu ca experienta auto m-a invatat zgomotul cauciucului inainte de a rupe aderenta si conditiile in care derapezi asa ca am intrat inpoi pe drum si am continuat dar muuuuuuult mai incet. in concluzie v-am plictisit cu cearceaful de mai sus sa vedeti ca nu prea am "fost cumine" sa zicem asa dar nu conteaza pe ce mergi ,daca esti inconstient mori si cu bicicleta (stiu cazuri) atata timp cat constientizezi ca in mana dreapta ai viata ta o sa te gandesti de 2-3 4 ori inainte sa-i dai in 2 saptamani am reusit sa fac vreo 3 mii de km cred fara incidente ,in concluzie fiti constienti de ce aveti sub voi si totul o sa fie ok PS era sa uit aveti grija si la restul oamenilor si eventual anticipati putin reactiile celor din fata . in rest numai bine si ne salutam pe strada Apoi chiar nu ai fost cuminte deloc. Daca esti om insurat, cum de te sui tu direct pe R1? Sau cum de ii dai 280 asa din prima? La viteza aia nu are rost sa te gandesti la echipament. Oridecare ar fi, nu mai conteaza... Gandeste-te la sotie, nu la gluma spusa dea ea cu bantuitul. Si incidentul cu "boul" si cel cu calul erau minore daca aveai viteza rezonabila, dar sigur aveai viteza cu 3 cifre si boul nu te-a putut vedea. Nu te lua cu baietii "reisari" la inceput. E foarte periculos. Mai ales daca te tii dupa unu mai experimentat. Ala vrea sa iti arate ca stie si ii da gaz. Tu nu stii si tinandu-te dupa el poti face greseli foarte mari. Ai vazut unde te duc "prietenii"? Bine ca ai avut camp unde sa iesi si nu ai pupat vre-un parapet sau stalp. Nu e de gluma. La inceput e bine sa te dai singur. Oricat de talentat te-ai crede, nu te poti compara cu unul cu experienta, chiar daca tu ai R1 si el R6 (desi aici faptul ca ai R1 e chiar un dezavantaj pe curbe). E normal sa te lasi furat de viteza la inceput, dar trebuie sa iti treaca repede, pana nu se intampla ceva, doamne fereste. Lasa-o mai moale ca sa te bucuri de motocicleta mai mult! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZLI Postat Mai 26, 2009 Share Postat Mai 26, 2009 Uitati-va ca in general cei care sustin ca nu e nici o problema ca incepator pe vitezane sunt cei care au inceput direct pe ele. De ce? Pentru ca nu au de unde sa stie cum evoluezi fara supersport in primii ani. Eu sunt TOTAL impotriva supersporturilor pe strada. Sunt cea mai mare prostie, si nu recomand nimanui sa mearga pe strada, indiferent daca e incepator sau nu. Au numai dezavantaje in afara de faptul ca arata al naibi de bine Aaaa! Scoti 1:13 pe Amckart sau 1:28 la Serres? Ok! Deja e altceva... stii despre ce e vorba... Nimeni nu taie padurea cu bisturiu, si nimeni nu face operatii reusite pe creier cu drujba. Sa nu va imaginati ca totul se rezuma la bagat mana in gaz. Aia e praf in ochi. Maaaa. nu-mi mai scapa mana in gaz! Maaaa! Deja sunt master! Ce tare sunt! Asta de 600 nu prea trage... Trebuie neaparat de 1000... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BogdanFUG Postat Mai 26, 2009 Share Postat Mai 26, 2009 Uitati-va ca in general cei care sustin ca nu e nici o problema ca incepator pe vitezane sunt cei care au inceput direct pe ele.De ce? Pentru ca nu au de unde sa stie cum evoluezi fara supersport in primii ani. Eu sunt TOTAL impotriva supersporturilor pe strada. Sunt cea mai mare prostie, si nu recomand nimanui sa mearga pe strada, indiferent daca e incepator sau nu. Au numai dezavantaje in afara de faptul ca arata al naibi de bine Aaaa! Scoti 1:13 pe Amckart sau 1:28 la Serres? Ok! Deja e altceva... stii despre ce e vorba... Nimeni nu taie padurea cu bisturiu, si nimeni nu face operatii reusite pe creier cu drujba. Sa nu va imaginati ca totul se rezuma la bagat mana in gaz. Aia e praf in ochi. Maaaa. nu-mi mai scapa mana in gaz! Maaaa! Deja sunt master! Ce tare sunt! Asta de 600 nu prea trage... Trebuie neaparat de 1000... ZLI nu e vb ca doar incepatorii cu ss comenteaza nu este primul motor pe care m-am urcat ,am inceput de la mobra ,hoinar ,IJ,Java ca toata lumea dar este primul motor pe care il detin si pe care il conduc cu permis ,despre cat de sport si incomoda este iar la alegerea fiecaruia exact ca la masini ,eu la masina am renuntt la tot confortul pentru performanta pana am ajuns sa nu mai merg cu ea pe strada (de prea multa performanta:)) )cu motorul este cam acelasi lucru ,in plus am cam 1.89 si pe la 90 de kg si crede-ma ca este cam incomod pe un motor mai mic. Nu incerc sa ma scuz pentru ca mi-am luat motor mare ca incepator doar am considerat ca sunt mai cu capul pe umeri si ma pot controla ,drept urmare duminica cand am venit de la CT am facut toata autostrada cu 120-130 ,doar ca ma face sa ma simt mai bine cand stiu ca daca vreau sa merg tare pot Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BogdanFUG Postat Mai 26, 2009 Share Postat Mai 26, 2009 despre timpi pe circuit nu ma pot lauda inca ca nu am avut ocazia sa merg dar voi merge cu siguranta in viitorul apropiat ,sunt f dispus sa invat si nu o sa consider niciodata ca stiu tot in materie de condus ,tot timpul exista cineva sa te invete lucruri pe care nu ai de unde sa le sti Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silenti Postat Mai 26, 2009 Autor Share Postat Mai 26, 2009 (editat) @BogdanFUG - e ingrijorator in cate situatii neplacute te-ai bagat intr-un timp atat de scurt. Nu te culca pe o ureche ca ai scapat din ele, e suficient una singura sa nu-ti iasa. De asemenea as reconsidera anturajul daca te alearga pe curbe ca incepator. @ZLI merge si 1.14 pe Amckart sau e musai 1.13? Daca as avea bani si de a treia motocicleta mi-as lua ceva special pentru strada. Cum ai zis si tu, nimeni nu taie padurea cu bisturiul sau face operatii pe creier cu drujba, pacat ca majoritatea nu vad decat niste proverbe seci in spatele acestor cuvinte. Editat Mai 26, 2009 de Silenti Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Zircon Postat Mai 26, 2009 Share Postat Mai 26, 2009 (editat) Silenti, nu stiu cum treci tu pe pe SS la drujba si inapoi dar de la superbike la naked si invers e naspa. In fiecare luni ma simt ca pe chopper, plus ca FZ-ul nu trage nici macar cat un 600 normal Editat Mai 26, 2009 de Zircon Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silenti Postat Mai 26, 2009 Autor Share Postat Mai 26, 2009 Stii cat de misto e un supermoto in oras? Pe-al meu insa l-am endurit de tot si nu-l mai scot pe strada. Dar ca idee 40 de caluti dezlantuiti fata de 125 behaind de caldura blocati in trafic sunt mult mai fun. Pozitie dreapta si inalta, ghidoane cu parghie mare, unghi de bracare, suspensii de gropi si borduri, motor care trage de la relantiu... La enduro na, trecerea e cu atat mai naturala cu cat n-am inca curaj sa trec santuri cu gsxru Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rook Postat Mai 26, 2009 Share Postat Mai 26, 2009 despre timpi pe circuit nu ma pot lauda inca ca nu am avut ocazia sa merg dar voi merge cu siguranta in viitorul apropiat ,sunt f dispus sa invat si nu o sa consider niciodata ca stiu tot in materie de condus ,tot timpul exista cineva sa te invete lucruri pe care nu ai de unde sa le sti sal Bogdan! la fel ca tine si eu sunt incepator dar pe un zx-6 r din 2005 iar in cele 2 luni am reusit sa adun 6000 km din care aproximativ 500 pe hungaroring si indraznesc sa-ti dau un sfat: fa un sacrificiu (financiar desigur) si du-te pe un circuit roaga un prieten sa aiba rabdare 5,6 tururi de pista pana inveti circuitul si fa acolo cati mai multi km fiindca pe autostrada la 280 pe ora nu aduni experienta. Iar pe strada e bine sa mergi cu altii asa reusesti sa inveti ceva de la ei, dar conditie esentiala e ca ei sa aiba rabdare si sa mearga in ritmul tau sa te observe si sa-ti dea sfaturi utile. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZLI Postat Mai 26, 2009 Share Postat Mai 26, 2009 @ silenti merge si 1:17 Ideea e ca dupa ce scoti un timp rezonabil pe orice circuit iti dai seama cam cum stau treburile. Si exact aia care stiu cum stau trebuirle, se dau cu scuteru' prin oras... sau cu SM... sau cu altceva comod. AHA! Aia capabili nu se dau cu ss in trafic, si aia incapabili pe R6 minim. Eu as da lege: Scoti recordul circuitului+20%, ai voie cu mobra tare pe strada.... Nu? Ne mai vedem, mai incerci.... (asta pentru a-i proteja pe oameni de ei insisi) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Misfit 1-5 Postat Mai 26, 2009 Share Postat Mai 26, 2009 (editat) Uitati-va ca in general cei care sustin ca nu e nici o problema ca incepator pe vitezane sunt cei care au inceput direct pe ele.De ce? Pentru ca nu au de unde sa stie cum evoluezi fara supersport in primii ani. Eu sunt TOTAL impotriva supersporturilor pe strada. Sunt cea mai mare prostie, si nu recomand nimanui sa mearga pe strada, indiferent daca e incepator sau nu. Au numai dezavantaje in afara de faptul ca arata al naibi de bine Aaaa! Scoti 1:13 pe Amckart sau 1:28 la Serres? Ok! Deja e altceva... stii despre ce e vorba... Nimeni nu taie padurea cu bisturiu, si nimeni nu face operatii reusite pe creier cu drujba. Sa nu va imaginati ca totul se rezuma la bagat mana in gaz. Aia e praf in ochi. Maaaa. nu-mi mai scapa mana in gaz! Maaaa! Deja sunt master! Ce tare sunt! Asta de 600 nu prea trage... Trebuie neaparat de 1000... si eu am zis acelasi lucru, nu incurajez ss-ul ca prima motoreta, nu este de incepatori. imi pare rau ca tu consideri ss-ul nu este pentru strada, dar sa fiu sincer m-as chinui cu un R1 la drum lung decat cu un enduro sau un touring, poate doar asa sunt eu. si lasand la o parte aspectul pe care oricum nu-l iei in considerare cand esti calare. ss-ul nu a fost gandit si nu are cum sa fie gandit pentru strada sau drumuri lungi. de aia este SS, cand zici SS e clar ca nu spui si confort sau siguranta maxima. ma rog, fiecare cum considera. multa lume vrea prima moto super sport pentru ca arata bine sau poate pentru ca vrea sa invete tehnici de pilotaj, dar asta-i o parte foarte mica. eu, presupun ca la inceput m-am inclus in "arata bine", incet incepi sa-ti dai seama ca treaba nu sta chiar asa si ca daca de plecat de pe loc, nu este vreo problema, de oprit(mai ales in situatii extreme) este o problema destul de serioasa. p.s.: am inteles, deci chiar daca stii sa te dai... si te plimbi cu motoreta ta prin oras, un R1, R6, K8, etc, esti prost... ar trebui sa te dai cu scuterul? sau... ca eu ca am inceput pe thundercat cu 98 de ponei in talon sunt fraier? cam in ce parte bati mai exact? asfalt uscat. Editat Mai 26, 2009 de Moto Junkie Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
metoxil Postat Mai 26, 2009 Share Postat Mai 26, 2009 (editat) daca iti iei ss nu inseamna neaparat ca vrei sau trebuie sa mergi pe circuit... la fel ca si cu masinile... cand cumperi ceva sportiv oricum renunti din start la niste confort dar castigi pe alte parti. fiecare dupa preferinte. eu unul sunt de acord ca in oras este mult mai practic un scuter decat orice motocicleta, dar mie nu imi plac. la fel cum un matiz e mai practic decat orice audi. recunosc ca e f greu ca incepator pe sportiva,acum regret ca am luat asa ceva.am permis de 3 sapt si 1400km facuti cu destul de multe incidente neplacute fara urmari.si nu cunosc nici acum mobra.daca ascultam sfaturile......... tu si daca ascultai sfaturile tot un fătălău ramaneai. mai bine vinde motorul sau da-l de pomana unuia mai pasionat. Uitati-va ca in general cei care sustin ca nu e nici o problema ca incepator pe vitezane sunt cei care au inceput direct pe ele. ...si in general cei care sustin ca este o problema ca incepator pe vitazana sunt cei care nu au inceput pe ele mai spune-ne despre timpii tai pe circuit Editat Mai 26, 2009 de metoxil Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZLI Postat Mai 27, 2009 Share Postat Mai 27, 2009 (editat) Sa stii ca eu nu ma contrazic cu voi si nici nu-mi place sa am mereu dreptate. Aduc numai argumente, sa nu va creada incepatorii Timpii de pe circuit spun aproape totul despre un motociclist, iar ai mei sunt departe de unde as vrea eu sa fie. (zic aproape totul, pentru ca sunt unii care zici ca vine potopul de cum dau in gaz si in frane, si scot acelasi timp cu un amarat pe gs cu niste cacaturi de cume, care zici ca sta pe loc). De ce? Pe ss dispui de frane si gaz de invidiat, si in loc sa inveti esenta, faci ca terasistii: gaz, frana, gaz, frana.... si scoti timpi din goarna nu din tehnica. Dar vine momentul si cand cazi, si treci la next level... Exista si alte lucrui in afara de gaz si frana (exact atuurile de care nu ar trebui sa dispuna un incepator) Tu pe cine crezi? Pe unu care a fost numai in bulgaria si zice ca e bestial? Sau pe unul care a vazut toata lumea si zice ca nu e chiar asa la bulgari? @Moto Junkie: sunt de acord ca cineva sa vrea circuit. DAR un ss iti "spune" foarte putine. Ai un feedback foarte slab atunci cand gresesti, is ai nevoie de cineva sa ti le povesteasca. Pe ss ai nevoie mult mai mare de un mentor decat pe un gs. Eu vad 3 mari avantaje ale ss-ului in oras: -arata super, -se aude super, mai ales cu toba stock, -are cauciucul lat pe spate si e usor sa-ti tii echilibrul la viteze mici. Nu trebuie sa te dai cu scuteru prin oras, nu esti neaparat prost daca mergi cu vitezana prin oras (cu toate ca eu, personal ma simt )! Trebuie sa te intrebi de ce aleg aia tari sa mearga cu scuterul prin oras. Si cand zic de aia tari, ma refer la aia care merg cum nici nu visam noi ca vom merge. Visam eu, dar dupa ce i-am vazut live, m-am lasat. Editat Mai 27, 2009 de ZLI Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tiptil1 Postat Mai 27, 2009 Share Postat Mai 27, 2009 sunt varii motive pt care nu toti ies cu scuterul prin oras, unii nu isi permit sa intretina si scuter si mobra; cei care se dau des pe circuit sunt satui de mobre puternice, pe cand noi astia muritorii de rand, incercam sa petrecem cat mai mult timp pe mobrele noastre, sa capatam experienta in trafic, nu trebuie sa te duci neaparat pe circuit ca sa inveti sa te dai bine (recunosc ca pe circuit e cel mai safe); eu de exemplu ca sa ma dau pe amkart tre' sa fac 2oo si ceva de km pe drum si sa cheltuiesc o gramada de bani; prefer sa bag benzina de 20 de lei si sa ma dau pe Siriu, e mai periculos, dar merg mai prudent si oricum am o multime de curbe in care poti sa intri cu viteza deoarece vizibilitatea iti permite ! e bine sa te pui si in cizmele altuia cand faci evaluari si alte cele Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Zircon Postat Mai 27, 2009 Share Postat Mai 27, 2009 Sa stii ca eu nu ma contrazic cu voi si nici nu-mi place sa am mereu dreptate. Aduc numai argumente, sa nu va creada incepatoriiTimpii de pe circuit spun aproape totul despre un motociclist, iar ai mei sunt departe de unde as vrea eu sa fie. (zic aproape totul, pentru ca sunt unii care zici ca vine potopul de cum dau in gaz si in frane, si scot acelasi timp cu un amarat pe gs cu niste cacaturi de cume, care zici ca sta pe loc). De ce? Pe ss dispui de frane si gaz de invidiat, si in loc sa inveti esenta, faci ca terasistii: gaz, frana, gaz, frana.... si scoti timpi din goarna nu din tehnica. Dar vine momentul si cand cazi, si treci la next level... Exista si alte lucrui in afara de gaz si frana (exact atuurile de care nu ar trebui sa dispuna un incepator) Eu vad 3 mari avantaje ale ss-ului in oras: -arata super, -se aude super, mai ales cu toba stock, -are cauciucul lat pe spate si e usor sa-ti tii echilibrul la viteze mici. Nu trebuie sa te dai cu scuteru prin oras, nu esti neaparat prost daca mergi cu vitezana prin oras (cu toate ca eu, personal ma simt )! Trebuie sa te intrebi de ce aleg aia tari sa mearga cu scuterul prin oras. Si cand zic de aia tari, ma refer la aia care merg cum nici nu visam noi ca vom merge. Visam eu, dar dupa ce i-am vazut live, m-am lasat. "Circuitul" nu e tocmai ca strada, nu iti formeaza instinctul acela cu care ajungi sa simti traficul. Sa nu mai discutam de trase. SS-urile recente, cu toba stock, nu se aud mai deloc in trafic. Guma spate e mai lata dar conteaza si profilul cauciucului, pentru ca poate sa fie mai ascutit, gen PP. Mai usor cu atitudinea asta de "eu le stiu pe toate", sunt oameni si oameni. In SUA sunt o gramada care merg pe strada cu miar si pe circuit cu 600. Sau nu merg deloc pe doua roti pe strada . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.