Sari la conținut

Incepatorii si motocicletele puternice


Silenti
 Share

Postări Recomandate

 

Tu vrei sa zici ca este mai comod FireBlade-ul decat un touring? :))

 

 

Da si eu cred asta... pe un touring, datorita pozitiei mai drepte pe sa toate socurile sunt transmise direct in coloana, pe cand la o vitezana partile mai solicitate ale corpului sunt incheieturile mainilor si umerii. Cu o vitezana intr-o zi am facut 900 km, cu un touring nu reuseam.

 

Dar probabil ca treaba asta difera de la o persoana la alta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,2k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

de-aia o avea si touringu ala suspensia mai comoda, sa nu-ti fwta spatele dupa 100km. eu pe bandit stau aproape drept si nu ma doare coloana ci bucile, am mers si pe varadero o autostrada si la fel, mi s-a rupt. fanii ss sunt masochisti si gata, nu va judeca nimeni dar nu mai incercati sa ne convingeti ca sunt comode.

 

bradule tu ai incercat sa faci acelasi drum cu ss si cu touring si n-ai reusit cu a doua? daca da, posibil sa te pasca o hernie..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pana vrei sa dai un spritz in gol si ti se rupe cablu de ambreiaj si faci mobra praf.

De ce sa dai spritz in gol?

 

A fost un accident de genul asta. Imi pare rau pt om, dar ...nu vad de ce ai da spritz in gol.

 

Cred ca stiu - sa fii auzit.

 

S-a inventat claxonul pt asta. Nu e la fel de cul ca 16k de Mivv, e chiar penal claxonul de moto(ca zgomot).

 

Ideea principala este ca pe vitezana ma vor durea spatele, incheieturile, etc . Ma vor omora, voi ajunge probabil seara acasa si ma voi vaita precum fotbalistii pe teren, fara sa simulez.

 

spatele te doare doar daca nu il tii drept, incheieturile te dor daca 'stai in maini'

 

Mi-a luat 1.5sezoane dar am scapat de problemele astea.

 

Succes!

 

ps. Bineinteles, depinde si de om. Unii sunt mai 'sensibili' la anumite chestii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In primul rand ca pe SS pe autostrada nu prea apuca sa te doara incheieturile mainilor pentru ca la 140+ daca nu stai culcat pe rezervor, te tine vantu de poti sa iei mainile de pe ghidon. Cel mai nasol la ss e ca stai cu genunchii flexati motiv pt care dupa o ora jumate de mers legat amortesti asa de tare incat atunci cand opresti deabia poti sa-ti tii gruetatea ta si a motocicletei pe loc. In mare nici un motor in afara de cruisere, care au dezavantajul ca merg incet, nu e confortabil.....dar si asa mersul pe 2 roti e placut. Nici dupa o zi de ski sau snowboard nu te intorci acasa odihnit, dar te intorci cu un zambet larg pe fata....sau bagat in ghips :crack:

Editat de Luke_highwalker
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru cei care au supravietuit un sezon-doua ca incepatori pe motor sport si au profesat si altceva decat instagramul pe motor la terase: care ati incercat si alte motoare? Tot vad cum scrieti dupa o saptamana sau o luna de posesie ca va sperie acceleratia si is curios ce parere aveti dupa testarea unui naked/endurotouring sau orice.

 

Pozitia in sa depnde mult de problemele de sanatate al fiecaruia respectiv de motorul calarit. pozitia pe 900-le oldschool lui calin nu se compara cu un 1000RR de dupa 2004. Cineva cu probleme la coloana va simti denivelarile si pe un bandit cu suspensie de vapor. Nu poti generaliza asa motocicletele intr-o clasa. Pentru mine confortul era destul pe un 954 sa fac iesiri in vest.

 

Pe sportive e foarte simplu, iti suporti freutatea din picioare si muschii spatelui. Astfel nu ai probleme la coloana, umeri, incheieturi. Pana te obisnuiesti cu pozitia ti se va parea nenaturala si vei face febra musculara dar daca insisti te obisnuiesti si iti dai seama ca te scapa de multe probleme nu doar de confort dar si de control (greutate pe incheieturi nu da bine la schimbari de directie). Cel mai nasol e pe autostrazi unde plictiseala si lipsa de miscare in sa te omoara. Pe curbe nu prea oboseste corpul la un pas sprinten dar safe. Problema genunchiului blocat nu are rezolvare chiar daca pui scarite reglabile.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Inca un post kilometric... :alcy:

 

Sunt prea multe chestii la care trebuie sa fii atent. Pozitia corecta este ceva care o poti invata si dupa ce ai putina experienta cu motorul in trafic. Zic asta doar pentru ca pozitia nu e la fel de importanta ca si siguranta ta. Cel mai important aspect este siguranta ta deci bla bla beleste ochii in trafic bla bla distanta de franare bla bla fara eroisme bla bla invata ce inseamna counter steering etc.

Incearca sa respecti regulile de circulatie si sa te gandesti la profilul redus al motocicletei care rezulta in vizibilitate redusa. Soferii si pietonii nu te vor observa usor chiar daca ai motor sau echipament in culori stridente. Contrar parerii unora nu exista un studiu stiintific care atesta ca tobele galagioase te ajuta. Posibil sa aiba un efect mic dar nu este ceva pe care te poti baza. Grija mare sa ai tot timpul farurile aprinse. Evita punctele moarte ale oglinzilor soferilor. Cativa dintre ei mai folosesc oglinzile dar este usor sa fii in afara razei lor. Cel mai bine functioneaza sa fii tot timpul ori in campul vizual direct al soferului ori sa te pozitionezi cu motorul astfel incat sa ii vezi tu fata in oglinda masinii lui. Asta garanteaza ca te va vedea si el acolo in caz ca se uita. Evita sa circuli cu tovarasi de drum. Hormonii sunt pe val, spiritul de conservare ramane in urma cand esti in turma, shit happens si se produc situatii in care nu ai cum sa iesi ok fiind incepator. Poti sa citesti toate cartile si forumurile pentru ca fara ore multe la ghidon nu vei putea aplica teoria. Acum e iarna deci pana in martie ai tot timpul sa te documentezi. Netul e plin de carti, tutoriale etc. Obisnuieste-te cu propriul motor intr-un mediu cat mai safe. Poti merge pe o pista de karturi ca in RO nu exista altceva, poti incerca o scoala de enduro ca multe tehnici se traduc foarte bine pe asfalt sau poti incerca pe un drum foarte liber sau o parcare. Acolo vezi cat de bine poti frana. Incepi usor ca franari line si pe parcurs ce te obisnuiesti aplici tot mai multa forta. Atentie, franaerea initiala se face lin tot timpul sa incarci putin suspensia, astfel nu blochezi roata fata cand aplici mai multa forta pe discuri. Cand esti obisnuit cu franarile mai incerci si niste accelerari. Asta nu pentru distractia si amuzamentul tau ci sa vezi aproximativ ce stie motorul Se poate intampla ca o data sa accelerezi in trafic mai tare decat vrei si nu strica sa ramai calm in aceste situatii.

 

Invata vitezele motorului raportate la sunet sau turatii. La inceput mi-a fost foarte greu sa stiu in ce viteza sunt cand ajungeam la intesectii sau la curbe foarte stranse. In intersectie am vrut sa pornesc o data cu a treia si era sa se termine cu un buf, la un ac de par am vrut sa retrogadez in a doua si am ajuns la treapta intai la aproximativ 60kmh pe un motor de 60cp(treapta1 mult mai scurta ca un SS), blocand roata spate fix la intrare in curba. Nu e nice cand esti incepator si merita sa stii in ce treapta esti.

 

Cele de sus se aplica la toate motocicletele si ar fi mult mai multe de povestit acolo. Pentru motorul tau este recomandat sa citesti cartea Twist of the Wrist 1 sau mai bine 2(acelasi continut ca in primul dar cu mai multe explicatii si mai multe tehnici). Este si un DVD TW care e ok daca esti lenes dar cartea este cea sfanta. Le gasesti pe net, torrenti, useri de forum, amazon etc. Autorul trateaza multe subiecte cum ar fi obiceiuri proaste pe motoare si pilotat sportiv eficient si safe.

 

referitor la pozitie pornind de la scarite in sus:

-picioarele pe scarite se tin pe bila piciorului nu pe talpa. Pentru franari, schimbare viteze muti piciorul putin in fata. Asta te ajuta pe curbe sa nu tragi o talpa pe asfalt si e o pozitie naturala pe sportiva. Cand mergi pe distanta lunga si incepe sa iti oboseasca piciorul il muti il misti stai pe sezut si intinzi cate un picior.

-Strangi rezervorul cu picioarele. Asta iti ofera stabilitate si suport. Nu te baza ca sezutul tau sa ofere aceste doua elemente. Asta se aplica la acceleratii SI franari. La franare tot in rezervor iti suporti greutatea nu in incheieturi.

-Sezutul pe sa este doar de forma. . In rest te misti cam tot timpul in sa. Intri in curba iti pozitionezi corpul, treci peste denivelari cu fundul ridicat etc. Nu sezutul pe sa conteaza ci muschii picioarelor si al spatelui.Excetipe fac autostrazile. Acolo stai pe fund si induri. Motorul sport are un (cuvant urat) pe bat drept sa si asta ar trebui sa ilumineze riderii de la sine. Dar multi cred ca atata timp cat stai tu comod pe fund totul e frumos. Seile motoarelor de offroad si motoare sport sunt acolo ca si extraoptiune. Daca vrei sa stai comod iti iei Tourer sau si mai bine masina.

-spatele relativ drept, putin curbat in fata. sunt folositi mai mult muschii inferiori pentru a suporta restul corpului

-partea superioara a corpului cat mai relaxata atat in umeri cat in brate. socurile sunt absorbite mult mai bine de suspensie si nu iti obosesti corpul, comenzile pe ghidon necesita mult mai putina forta si poti face inputuri mult mai fine.

-Bratele usor indoite, nicidecum drepte (din cot) si relaxate

-greutate pe incheieturi cat mai mica

-mainile le tii ferm pe ghidon FARA sa strangi ca un apucat. Aici gresesc multi incepatori. Crezi ca ai mainile relaxate dar dupa jumatate de ora iti dai seama ca practic tremuri din cauza ca strangi ghidonul prea tare.

 

Scuzati va rog postarea lunga dar m-am plictisit un pic la lucru azi. :rusinica:

Editat de mistery
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu are nici o relevanta daca esti retard, fara suparare. Fiecare cu aia a ma-si, nu te plang eu daca doamne fereste patesti ceva.

 

Ce parere aveti de el ? :crack: :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

R1 pentru incepator e un fel de ruleta ruseasca. Ca pret au devenit accesibile. Cand vroiam eu sa ma apuc de motociclism si citeam pe forum, topicurile sunau altfel: Nipru sau Ural? Cum nu am reusit sa depasesc acea dilema existentiala am amanat debutul in lumea moto. Revenind as spune ca daca o sa incepi pe un unul din cele mai puternice motoare o sa progresezi mai greu sau deloc. Depinde daca pe langa motor "tare" vrei sa fii si motociclst "tare" ca de nascut nu s-a nascut nimeni invatat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Da, da, se poate nu se poate, se poate pe orice nu numai pe R1,

 

Am inebunit aici cu voi, n-am avut ocazia sa calaresc R1 insa am calarit altele "miare" si a fost ok,

 

Pace si dragoste! :hug:

 

Multe discutii si putine fapte. Daca tot zici ca-ti iei, treci la fapte, nu te opreste nimeni. 22 de pagini in care te contrazici cu toata lumea in legatura cu o motocicleta fara sa te fi urcat pe ea e penibil.

 

PS vezi ca nici acum nu e bine semnatura. Iti lipseste un what. Nu mai da citate in engleza daca nu cunosti limba.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Ce parere aveti de el ? :crack: :crack:

foarte dubioasa,cum au facut rost de net la azil ??? :crack: :crack: :crack: :crack: :crack: :crack: :crack: :crack: :crack: :crack:

Editat de jhn05
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Multe discutii si putine fapte. Daca tot zici ca-ti iei, treci la fapte, nu te opreste nimeni. 22 de pagini in care te contrazici cu toata lumea in legatura cu o motocicleta fara sa te fi urcat pe ea e penibil.

 

PS vezi ca nici acum nu e bine semnatura. Iti lipseste un what. Nu mai da citate in engleza daca nu cunosti limba.

 

e frumos ce faci? de ce-l intarati? :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

degeaba tot ziceti ca oooaww ce mare e motoru si alte vrajeli,totul tine de persoana care o piloteaza,tu o stapanesti;nu ea pe tine,gazul e la mana ta poti merge cu ce viteza vrei nu te urci pe ea si singura isi ia zborul,trebuie sa ai rabdare si sa iti cunosti limitele,deci tot respectu si sa ai grija

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ca sa incheiem raca, R1 este ideal pentru orice incepator! Totul e sa ai capu' pe umeri si o iconita lipita la vedere,un Doamne ajuta nu strica niciodata.

 

Face wheelie belea, arata misto si gasesti piese peste tot, traiasca prostii care le fac praf din primul an de rezidentiat :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ca sa incheiem raca, R1 este ideal pentru orice incepator! Totul e sa ai capu' pe umeri si o iconita lipita la vedere,un Doamne ajuta nu strica niciodata.

 

Face wheelie belea, arata misto si gasesti piese peste tot, traiasca prostii care le fac praf din primul an de rezidentiat :D

las ca de la anu nu vor mai fi intrebari de genu: incepator pe R1... cel putin in randul celor 18-23ani.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Eu am inceput pe 600 cmc si vreau sa va spun ca este mare pentru un incepator. Prima oara cand am mers pe ea si am accelerat mi-au tremurat ceva minute bune chilotii . Pe urma bineinteles ca fara experienta am mers cu un prieten care a inceput direct pe gsx-r 1000 si ne plimbam , la 160 la ora a intrat in voblaj de abia m-am tinut pe ea si am incetinit-o . Asta a fost alta patanie de mi-au facut chilotii sa fluture mai rau ca steagu la 100 km/h. In fine , dupa ce am capatat ceva experienta si incredere ( adica dupa 3 luni inseamna 0 experienta ) era sa cad accelerand ceva mai puternic cu a 1-a si am prins pe viraj trecere de pieton si mi-a fugit curu de am facut un slide de toata frumusetea. era aproape sa cad . Dupa ceva timp era sa intru pe contrasens abordand virajul cu viteza un pic prea mare pentru experienta si frica de a ma lasa. Toti prietenii imi spun ca sa imi iau motocicleta de 1000 . Am mers pe cea a prietenului meu gsx-r 1000 k 5 si cand am vazut ce inseamna i-am zis ca motocicleta aia trebuie condusa numai pe circuit . Este nesimtit de puternica pentru ce imi trebuie mie. Asa ca sfatuiesc pe toti care au inceput ca mine sa mergem la cursuri de perfectionare si sa ramanem cu picioarele pe pamant ca nu are rost pentru niste eroisme sa stam in carucior sau sa plecam mai repede decat e scris din lumea asta. Viata e frumoasa !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut

imi doresc un motor de cand ma stiu eu am mers pe atv pe un scuter ocazional am carnet B de 15 ani si peste 500000 de km facuti tara si afara am mers si cate 3000km fara pauza(de nevoie si imi place sa conduc) am 34 de ani.

de curand am achizitionat o honda cbr 919 fireblade pretul a fost la o treime din pretul pietei (de la cineva nepasionat si s-a pricopsit cu ea) impecabila ,tobe sport suspensii.....i-am facut revizia,e perfecta dar nu stiu daca pt mine e ok o sa fac scoala moto A am sa fac cursuri de perfectionare am vazut pe la Tunari -Pipera .

ideea e sa ma sfatuiti voi veteranii(de cand am luat-o citesc tutoriale,tot ce pot pt a fii pregatit) imi doresc mult sa merg cu ea dar la nevoie as vinde-o sa-mi iau alta potrivita.

astept raspusuri!!!!

mutumesc anticipat!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu ai fost multumit de raspunsurile de pe celalalt topic si ai venit si pe aici, doar-doar ti-o zice cineva ca fireblade-ulde 919 e motocicleta de incepator? :D

 

Citeste si tu ce a zis colegu' Cosmin mai sus, for starters...

 

Toati sheli buni.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut

imi doresc un motor de cand ma stiu eu am mers pe atv pe un scuter ocazional am carnet B de 15 ani si peste 500000 de km facuti tara si afara am mers si cate 3000km fara pauza(de nevoie si imi place sa conduc) am 34 de ani.

de curand am achizitionat o honda cbr 919 fireblade pretul a fost la o treime din pretul pietei (de la cineva nepasionat si s-a pricopsit cu ea) impecabila ,tobe sport suspensii.....i-am facut revizia,e perfecta dar nu stiu daca pt mine e ok o sa fac scoala moto A am sa fac cursuri de perfectionare am vazut pe la Tunari -Pipera .

ideea e sa ma sfatuiti voi veteranii(de cand am luat-o citesc tutoriale,tot ce pot pt a fii pregatit) imi doresc mult sa merg cu ea dar la nevoie as vinde-o sa-mi iau alta potrivita.

astept raspusuri!!!!

mutumesc anticipat!!!

 

Ia lucrurile in ordine:

carnet

echipament

cauciuc nou pe fata (foarte probabil sa ai un cauciuc vechi si imbatranit pe fata daca motocicleta a fost semi-abandonata)

 

Experienta pe patru roti este un avantaj pentru ca stii deja regulile traficului, mai ales pe cele nescrise. Sunt multe reguli nescrise si pentru doua roti. Cu rabdare vei invata si te vei descurca.

919 nu e o motocicleta chiar asa de rea, e chiar prietenoasa. Are frane excelente, suspensii mai mult decat decente, full regalbile. Pozitia este comoda pentru o sportiva.

Prima mea motocicleta de strada a fost 900RR din 99 ;)

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...