gn77b Postat Iunie 30, 2009 Share Postat Iunie 30, 2009 Calin: filtrul se poate strange si dupa o tura cu motorul, ca se mai "lasa" un pic. Si la mana ar merge, daca ai pozitie. Eu la Ford numai la mana il strang. Cand il dau jos imi trebuie cheie, asa de bine se strange. Da, ai dreptate, chestia cu 2 ture e mult prea generica, la ultimul filtru (Delo, cred) abia am reusit sa-l string cam 1.5 ture. Cel mai sanatos e sa stringi cit ti se pare de bun simt si daca mai curge dupa, sa-l mai stringi o tira (regula de aplicat in special la suruburile care vin in aluminiu - cum ar fi cele de la capacele motorului, de la capacul de chiulasa etc). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
michio suzuki Postat Iunie 30, 2009 Share Postat Iunie 30, 2009 Da, ai dreptate, chestia cu 2 ture e mult prea generica, la ultimul filtru (Delo, cred) abia am reusit sa-l string cam 1.5 ture. Cel mai sanatos e sa stringi cit ti se pare de bun simt si daca mai curge dupa, sa-l mai stringi o tira (regula de aplicat in special la suruburile care vin in aluminiu - cum ar fi cele de la capacele motorului, de la capacul de chiulasa etc). eu daca mi-as face singur schimbul de ulei, mi-ar fi drag sa-mi cumpar cheia speciala pentru asa ceva. cat poate sa coste pana la urma? numai bine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Iunie 30, 2009 Share Postat Iunie 30, 2009 eu daca mi-as face singur schimbul de ulei, mi-ar fi drag sa-mi cumpar cheia speciala pentru asa ceva. cat poate sa coste pana la urma? numai bine Pai mi-am cumparat de mult, era vreo 20 de lei si-si face treaba foarte bine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cosminst2008 Postat Iunie 30, 2009 Share Postat Iunie 30, 2009 In legatura cu East European Motor Show, banditii din zona Bucurestiului cand pleaca, unde se intalnesc, la ce ora? As fi tentat sa ma bag si eu de vineri pana duminica, asta in cazul in care imi pot lua liber de la munca, daca nu pot "fura" liberele, voi merge doar sambata, de dimineata, pana pe la 3-4 dupa-amiaza. Mei e cineva in aceiasi situatie? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
macosoft Postat Iunie 30, 2009 Share Postat Iunie 30, 2009 Am gasit si cheie pentru filtru. Sunt doua variante: cu banda si cu lant (11 lei fiecare) Am luat varianta cu banda ca mi-a parut mai OK... aia cu lant parca era prea fioroasa Am luat si uleiul: Motul 10W40, 100% sintetic, 7100 (260 lei / 4 L). Astaseara ma apuc sa fac singur schimbul. Va dau de veste daca mai traieste motorul dupa miscarea asta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Iunie 30, 2009 Share Postat Iunie 30, 2009 E fix plix man, vezi sa pui 3.5 litri si sa verifici prin fereastra de inspectie nivelul, ca cine stie cit o fi fost pus inainte. Atentie cu busonul de scurgere, mai bine sa-ti curga ulei pe acolo decit sa f.uti filetul. Lasa si motorul sa mearga citeva minute inainte, sa fie putin cald uleiul si sa se scurga mai bine/repede. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
faur Postat Iunie 30, 2009 Share Postat Iunie 30, 2009 Salut, fratilor, am si eu un necaz, am prins un cui in guma de pe spate si acu am dop...vreau sa cumpar un cauciuc nou cu dimensiunile 180/55-ZR17. Stiti cumva pe cineva care are/aduce caucioace noi? Merci mult si scuze de deranj... Bafta! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
RvsS Postat Iunie 30, 2009 Share Postat Iunie 30, 2009 faur - in Bucuresti am luat de la MyMoto din Cotroceni, ei aduc Continental. As recomanda insa Michelin Power 2CT pe care le poate aduce firma RomiMoto, dar si altii. Nu pui si tu o poza cu moto sa vad si eu cum e un 1250 ? In alta ordince de idei, intre drumurile din posibila tura atasata, stiti de vreunul ca ar fi in stare foarte proasta si ar trebui evitat ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
macosoft Postat Iunie 30, 2009 Share Postat Iunie 30, 2009 (editat) RvsS: pare OK traseul. Cand ajungi in Tg-Jiu da-mi de veste sa te scot la o bere fara alcool, ca intre banditi Am facut schimbul de ulei, dar surubul ala de la baie e naspa de tot. O ora m-am invartit pe langa el si am tras cu tubulara, fixa si inelara degeaba. Pana la urma a iesit, dar cu multe chinuri (a trebuit sa apelez si la un prieten). Filtrul a iesit mai usor. Intrebare: Culoarea a fost roz la inceput si apoi s-a facut iar negru. E normal, sau e de naspa? Editat Iunie 30, 2009 de macosoft Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
razvanusv Postat Iunie 30, 2009 Share Postat Iunie 30, 2009 Intrebare: Culoarea a fost roz la inceput si apoi s-a facut iar negru. E normal, sau e de naspa? Atunci cand schimbi uleiul, ala pe care il bagi e curat si frumos si fara impuritati, nerulat prin motor la temperaturi si turatii mari. Sa observi ca dupa ce schimbi uleiul si faci 20-50 de km, uleiul cel nou si roz devine negru ca si dracu'. Asa se face deoarece uleiul nou mai spala "instalatia" si se mai si amesteca cu uleiul vechi ce mai ramane prin motor. Raspuns scurt la rahatul care l-am scris mai sus: Da, e normal Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Alonzo Postat Iulie 1, 2009 Share Postat Iulie 1, 2009 Atunci cand schimbi uleiul, ala pe care il bagi e curat si frumos si fara impuritati, nerulat prin motor la temperaturi si turatii mari. Sa observi ca dupa ce schimbi uleiul si faci 20-50 de km, uleiul cel nou si roz devine negru ca si dracu'. Asa se face deoarece uleiul nou mai spala "instalatia" si se mai si amesteca cu uleiul vechi ce mai ramane prin motor. Raspuns scurt la rahatul care l-am scris mai sus: Da, e normal Dai o tura cu mobra pana la magazin si inapoi, vii acasa, il opresti, il pui pe crac dau daca nu ai sa fie mobra cat de cat vericala "de ex. la 90 de grade fata de sol" desfaci surubul de la baia de ulei "de sub motor" il lasi sa se scurga pana picura "rar",pui inapoi piulita de la baia de ulei, torni 1 litru de motorina in baia de ulei, scoti fisele de la bujii, ai dai un start de 2 secunde, de 2 ori, scoti din nou piulita de la baia de ulei, lasi sa se scurga motorina pana picura "rar" ai dai din nou start de 2 secunde, de 2 sau 3 ori, timpul intre porniri va fii indicat de scurgerea motorinei "vezi cat mai imbroasca afara din instalatie" desfaci filtrul de la ulei "de obicei situat intre tevile de la esapament in fata "motorului" repet in fata motorului nu a mobrei!! ), cureti bine marginile de etansare a filtrului de la motor "de la filtru in sine este deja curatat si sigilat" infiletezi filtrul "nou" de ulei pe motor "il strangi finut pentru ca acea garnitura dupa pornirea motorului se umfla si se strange astfel data viitoare devenind un iad sa-l iei jos daca il strangi ca pe o piulita de tractor! pui piulita de la baia de ulei inapoi, dar nu inainte de a intoarce saiba de etansare a piulitei "vezi de care este! daca are formata o forma dupa baia de ulei lasa-o asa!" pui ulei cat iti este indicat de producator si de care iti este indicat de producator, pui piulita de la baia de ulei inapoi "de deasupra, cea pe unde torni uleiul", pui fisele de la bujii inapoi, pornesti motorul, lasi pornit la relantii in jur de 1 min, dupa care opresti motorul, il lasi 1 min in pozitie cat mai verticala "90 de grade fata de sol" verifici din nou nivelul!!!!"posibil sa fi scazut in urma intrarii uleiului in instalatie.....Daca ai respectat cantitatea de ulei necesara nu este nevoie sa-ti faci griji pt nivel, eventual sa-l verifici in fiecare zii sa nu iti fi scapat pe undeva si sa mergi fara ulei in instalatie ca atunci ai pus-o rau de tot, mai ales daca iti este si cu racire pe ulei ))) Bafta! Dai o tura cu mobra pana la magazin si inapoi, vii acasa, il opresti, il pui pe crac dau daca nu ai sa fie mobra cat de cat vericala "de ex. la 90 de grade fata de sol" desfaci surubul de la baia de ulei "de sub motor" il lasi sa se scurga pana picura "rar",pui inapoi piulita de la baia de ulei, torni 1 litru de motorina in baia de ulei, scoti fisele de la bujii, ai dai un start de 2 secunde, de 2 ori, scoti din nou piulita de la baia de ulei, lasi sa se scurga motorina pana picura "rar" ai dai din nou start de 2 secunde, de 2 sau 3 ori, timpul intre porniri va fii indicat de scurgerea motorinei "vezi cat mai imbroasca afara din instalatie" desfaci filtrul de la ulei "de obicei situat intre tevile de la esapament in fata "motorului" repet in fata motorului nu a mobrei!! ), cureti bine marginile de etansare a filtrului de la motor "de la filtru in sine este deja curatat si sigilat" infiletezi filtrul "nou" de ulei pe motor "il strangi finut pentru ca acea garnitura dupa pornirea motorului se umfla si se strange astfel data viitoare devenind un iad sa-l iei jos daca il strangi ca pe o piulita de tractor! pui piulita de la baia de ulei inapoi, dar nu inainte de a intoarce saiba de etansare a piulitei "vezi de care este! daca are formata o forma dupa baia de ulei lasa-o asa!" pui ulei cat iti este indicat de producator si de care iti este indicat de producator, pui piulita de la baia de ulei inapoi "de deasupra, cea pe unde torni uleiul", pui fisele de la bujii inapoi, pornesti motorul, lasi pornit la relantii in jur de 1 min, dupa care opresti motorul, il lasi 1 min in pozitie cat mai verticala "90 de grade fata de sol" verifici din nou nivelul!!!!"posibil sa fi scazut in urma intrarii uleiului in instalatie.....Daca ai respectat cantitatea de ulei necesara nu este nevoie sa-ti faci griji pt nivel, eventual sa-l verifici in fiecare zii sa nu iti fi scapat pe undeva si sa mergi fara ulei in instalatie ca atunci ai pus-o rau de tot, mai ales daca iti este si cu racire pe ulei ))) Bafta! In urma acestei schimbari de ulei si filtru iti va ramane un timp mai indelungat uleiul la culoare originala si nu va fi contaminat cu restul de ulei ars si "terminat" din baia de ulei...in concluzie faci o schimbare de ulei mai mult de 98% si nu doar o combinatie intre uleiul nou si cel vechi..... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Iulie 1, 2009 Share Postat Iulie 1, 2009 Alonzo, nu, nu si nu! Cum sa pui motorina in baia de ulei? Apai credeam ca exagerez eu la faza cu uleiurile de masina, da' vad ca se poate si mai si. In Haynes zice clar: cantitatea de ulei cu motorul uscat e cca. 4.5 litri, deci dupa scurgerea normala a uleiului prin surubul de dedesubtul baii ramine cam 1l de ulei prin cotloane (in mod normal se pun 3.5l). E, daca pui motorina o sa ramina 1l prin cotloane. Nu sint convins ca prin datul la automat cu bujiile scoase iese tot ce e pe acolo, deci nu as risca. Ulei mai ramine de exemplu si deasupra chiulasei, la supape, cu toate ca nu mult, dar pe ala nu prea cred ca o sa-l scoti usor. Si cine stie cite cotloane mai sint pe-acolo. Daca vrei duci lucrurile la extrem poti sa faci smecheria cu datul la automat, dar motorina... cred ca urmele de motorina o sa faca mai mult rau decit uleiul uzat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
razvanusv Postat Iulie 1, 2009 Share Postat Iulie 1, 2009 ... torni 1 litru de motorina in baia de ulei... Alonzo WTF ?! Motorina turnata in circuitul uleiului poate ajunge unde nu trebuie si sa faca foarte rau motorului deteriorand unele piese, garnituri etc. [/parerea mea] Orice ai face cand schimbi uleiul, noul ulei va fi negru dupa 50 km. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Macke Postat Iulie 1, 2009 Share Postat Iulie 1, 2009 uleiul meu inca nu e negru, e un rosu inchis. Am 2600 km cu uleiul. Acum oricum e mai negru, insa dupa vreo 1000 de km era rosu frumos . Eu stiu ca la diesel se innegreste repde . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Iulie 1, 2009 Share Postat Iulie 1, 2009 uleiul meu inca nu e negru, e un rosu inchis. Am 2600 km cu uleiul. Acum oricum e mai negru, insa dupa vreo 1000 de km era rosu frumos . Eu stiu ca la diesel se innegreste repde . Hehe Macke, ia scoate tu citiva mililitri de ulei din motor si uita-te mai bine la el. Ce se vede prin fereastra de inspectie pare rosu si frumos, dar acolo e un strat subtirel tare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Alonzo Postat Iulie 1, 2009 Share Postat Iulie 1, 2009 Fac treaba asta de mult timp si nu numai la mobre ci si la masini "am muncit cativa ani buni in ateliere de service" nu stiu ce sa zic insa am invatat-o si eu de la cei mai batrani care o faceau de o viata...oricum era doar o solutie a mea proprie..."e bine ca inainte sa faci ceva nou sa discuti despre aceea treaba....Noroc! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Iulie 1, 2009 Share Postat Iulie 1, 2009 Cauciucul nu se impaca foarte bine cu motorina si e plin de simeringuri prin motor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
radum90 Postat Iulie 1, 2009 Share Postat Iulie 1, 2009 (editat) Dai o tura cu mobra pana la magazin si inapoi, vii acasa, il opresti, il pui pe crac dau daca nu ai sa fie mobra cat de cat vericala "de ex. la 90 de grade fata de sol" desfaci surubul de la baia de ulei "de sub motor" il lasi sa se scurga pana picura "rar",pui inapoi piulita de la baia de ulei, torni 1 litru de motorina in baia de ulei, scoti fisele de la bujii, ai dai un start de 2 secunde, de 2 ori, scoti din nou piulita de la baia de ulei, lasi sa se scurga motorina pana picura "rar" ai dai din nou start de 2 secunde, de 2 sau 3 ori, timpul intre porniri va fii indicat de scurgerea motorinei "vezi cat mai imbroasca afara din instalatie" desfaci filtrul de la ulei "de obicei situat intre tevile de la esapament in fata "motorului" repet in fata motorului nu a mobrei!! ), cureti bine marginile de etansare a filtrului de la motor "de la filtru in sine este deja curatat si sigilat" infiletezi filtrul "nou" de ulei pe motor "il strangi finut pentru ca acea garnitura dupa pornirea motorului se umfla si se strange astfel data viitoare devenind un iad sa-l iei jos daca il strangi ca pe o piulita de tractor! pui piulita de la baia de ulei inapoi, dar nu inainte de a intoarce saiba de etansare a piulitei "vezi de care este! daca are formata o forma dupa baia de ulei lasa-o asa!" pui ulei cat iti este indicat de producator si de care iti este indicat de producator, pui piulita de la baia de ulei inapoi "de deasupra, cea pe unde torni uleiul", pui fisele de la bujii inapoi, pornesti motorul, lasi pornit la relantii in jur de 1 min, dupa care opresti motorul, il lasi 1 min in pozitie cat mai verticala "90 de grade fata de sol" verifici din nou nivelul!!!!"posibil sa fi scazut in urma intrarii uleiului in instalatie.....Daca ai respectat cantitatea de ulei necesara nu este nevoie sa-ti faci griji pt nivel, eventual sa-l verifici in fiecare zii sa nu iti fi scapat pe undeva si sa mergi fara ulei in instalatie ca atunci ai pus-o rau de tot, mai ales daca iti este si cu racire pe ulei ))) Bafta! In urma acestei schimbari de ulei si filtru iti va ramane un timp mai indelungat uleiul la culoare originala si nu va fi contaminat cu restul de ulei ars si "terminat" din baia de ulei...in concluzie faci o schimbare de ulei mai mult de 98% si nu doar o combinatie intre uleiul nou si cel vechi..... Mai prietene....iar incepi sa dai indicatii din auzite si sa ii inveti ce si cum sa faca? Lasa-i tu in pace ca se descurca si singuri cu manualul in mana. Motorina sa bagi tu in motor....si tot tu sa dai la automat fara ulei in motor. Ma intreb prin ce ateliere ai lucrat tu si la cate motoare ai schimbat tu uleiul. Am o retinere in acest sens. Din cate stiu eu pana acuma nu ai avut motoare prea multe. P.S. Nu vreau sa ma cert cu tine, nu am nici un motiv, doar iti atrag atentia sa nu te mai bagi in orice discutie doar asa de dragu de a zice ceva. Cred ca sti cine sunt . Te astept sa iti vad dibolu...daca e ala din profil. Te salut. Editat Iulie 1, 2009 de radum90 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cosminst2008 Postat Iulie 1, 2009 Share Postat Iulie 1, 2009 Ceva banditi diseara la Arc? Daca da, unde va adunati? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ASU11 Postat Iulie 1, 2009 Share Postat Iulie 1, 2009 ptr a schimba tot uleiul trebuie dat jos radiatorul si scurs uleiul vechi din el si problema cu uleiul negru se rezolva prin reglarea tachetilor Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Iulie 1, 2009 Share Postat Iulie 1, 2009 ptr a schimba tot uleiul trebuie dat jos radiatorul si scurs uleiul vechi din el si problema cu uleiul negru se rezolva prin reglarea tachetilor Eu din nefericire am dat jos radiatorul de citeva ori si pot sa-ti spun ca nu ramine acolo 1 litru de ulei. La fel, am supapele reglate ca la carte si uleiul tot e negru. Nu e negru ca smoala, cind ma uit prin fereastra de inspectie pelicula apare rosu inchis spre maroniu dar daca scot citiva ml si-i pun intr-un pahar e maro inchis si opac. Uleiul are cca. 2500 km. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Alonzo Postat Iulie 1, 2009 Share Postat Iulie 1, 2009 Stiu raducule cine esti si recunosc ca nu am avut multe motociglete inmatriculate sa umblu cu ele pe strada sa ma vada tot orasu asa cum nici tu din cate stiu nu ai avut inafara de asta care o ai acum si mobra din ferma lui sergiu, in rest a fost doar ktm-ul lui vasi la tine in beci, atat stiu eu dar asta nu inseamna ca nu-i posibil sa fi invatat mai multe de atat pt ca nu suntem asa de apropiati incat sa-mi pese ce invarti tu zi de zi cum nici tu nu sti ce am invartit eu pana acum. Iar cum intreba uinul mai sus ca "poate ajunge in locuri in care sai faca rau motorului" unde sa ajunga? iti garantez treaba asta ca daca este facuta bine nu ai probleme niciodata desigur este periculos pt cei ce nu au mai facut-o "never" trebuie sa sti cat sa invarti motorul ala fara ulei ca sa nu ti se sudeze segmenti de cilindru! noroc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
razvanusv Postat Iulie 1, 2009 Share Postat Iulie 1, 2009 (editat) Gata bre, terminati. Fiecare isi schimba uleiul dupa cum crede, iar cine are de urmat un sfat/idee sa il/o urmeze. The end. End of discussion. Bye bye. Sayonora. Emppu, am avut privilegiul sa dau noroc cu "fratele" tau, Emppu of Nightwish. Editat Iulie 1, 2009 de razvanusv Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Alonzo Postat Iulie 1, 2009 Share Postat Iulie 1, 2009 (editat) Eu nu stiu de ce trebuie sa se ajunga la insulte aici pe forum, eu am dat o idee dupa cum am stiut si cum procedez pt a nu ramane ulei vechi in motor, eu nu am dezaprobat ideea nimanui privind orice lucru care la facut sau il face...Mai ales dupa cum vorbeste radum90.... Editat Iulie 1, 2009 de Alonzo Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
KMIHAI Postat Iulie 1, 2009 Share Postat Iulie 1, 2009 mi-am luat si eu un kit de xenon dar inainte de a ma pune sa il montez poate ma ajuta si pe mine cineva cu o nedumerire: unde dracu vin conectate firele din poza?daca le pun la baterie mi-o descarca in timp?cine si-a pus xenon please help Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.