SRJN Postat Septembrie 3, 2010 Share Postat Septembrie 3, 2010 Cum futere 1 euro bucata la suruburi mai? Chiar si 2 euro. iar suruburile de la ciuloasa costa tot doi euro bucata Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Septembrie 3, 2010 Share Postat Septembrie 3, 2010 mane ca sa intorc putin cutitul in rana, la 50 de RON iti luai set complet de suruburi din inox, pentru toate capacele. adica 1 leu si ceva surubul. sau imi ziceai mie si-ti faceam cadou niste suruburi ca am puse de inox si alea originale stau degeaba. a, ca sa nu mai zic ca in general dupa piese OEM stai circa 1 luna. mai intreaba si tu pe forum inainte sa le bagi bani in buzunar escrocilor astia... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
SRJN Postat Septembrie 3, 2010 Share Postat Septembrie 3, 2010 mane ca sa intorc putin cutitul in rana, la 50 de RON iti luai set complet de suruburi din inox, pentru toate capacele. adica 1 leu si ceva surubul. sau imi ziceai mie si-ti faceam cadou niste suruburi ca am puse de inox si alea originale stau degeaba. a, ca sa nu mai zic ca in general dupa piese OEM stai circa 1 luna. mai intreaba si tu pe forum inainte sa le bagi bani in buzunar escrocilor astia... Apropo de asta.Am observat CA CAm ruginesc suruburile la Suzuki sau mi se pare mie. Au la Hornbach o gramada de suruburi,de unde stiu care sunt din inox daca nu scrie pe eticheta ca sunt inox? Au vreun cod stantat pe ele ceva? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Septembrie 3, 2010 Share Postat Septembrie 3, 2010 codurile ISO pt. inox is cu A in fata, ale mele-s A20-70. depinde ce standard folosesc, SAE sau ISO, SAE folosesc un cod in 3 sau 4 cifre. totusi m-as mira sa aiba inox, in magazine gen Praktiker/Dedeman/etc se gasesc zincate dar nu inox. http://en.wikipedia.org/wiki/SAE_steel_grades Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nervOptik Postat Septembrie 3, 2010 Share Postat Septembrie 3, 2010 Cum futere 1 euro bucata la suruburi mai? Ma stric de cap. Inteleg ca sunt din nustiuce aliajele vietii si ca numele Suzuki cere bani, da da-le ma in futere, la magazine de suruburi costa MAXIM 10 bani bucata. Ieri mi-am luat ceva holsuruburi (mici ce-i drept) , 7 bucati total 15 bani.Las-o naibii, macar sa le schimbe cele belite( desi m-as mira sa fie suruburile de vina, eventual daca a fost umblat la ele), nu toate. Mie mi-a cazut un surub de la aripa de la vibratii, sunt 4 de toate, si au capul de acelasi diametru cu filetul. Bineinteles ca nu am gasit asa ceva pe piata, dar am luat cu cap imbus, mai mare nu puteam infileta din lipsa de spatiu. Nici macar nu m-am interesat cat costa originale, nu avea rost sa astept dupa ele,ma rog Eu zic sa aveti grija de banii vostrii, mai ales in vremurile astea tulburi. Stiu ca unii au putere si nu primeaza banul, doar sa mearga animalul perfect, insa noi astia mai saracuti ne grijim si de ultimul leut, pe cat posibil fara a face rabat de la calitate ( stiu ca suna imposibil). Si pe noi ne doare sa improvizam in motor, e al nostru si il iubim, insa trebuie cheltuit cu cap. Pfoai ma, iar ma prind sentimentalismele. Asfalt uscat si noaptea-n straita , dati banii pe gaz, nu pe prostii Dude ... holzshuruburi ce tare esti ... hahahhahahahahaa Cosmin vorbeste ... printre alte suruburi, de cele de la chiuloasa. Nu inteleg de ce ii desface chiuloasa, dar eu am impresia ca astia dela suzuki vor sa il faca nou ... poate iti reseteaza si kilometraju' Cosmine In principiu, suruburile de la chiuloasa se schimba. Nu poti sa pui suruburi de 10 bani bucata, sau holzshuruburi ca nu e tamplarie. Se pun suruburi din otel calit cu taria de 11. Ele se schimba pentru ca se deformeaza (alungesc), cauzele fiind evidente. Este un motor de forja cu racire pe ulei. Mi se pare normal sa-ti ofere garantie doar daca schimbi tot ce poate cauza defecte, asta incluzand suruburi. E intr-adevar scump, dar il fac cei de la Suzuki ... daca merge la un "mesereash" se poate sa vrea sa planga dupaia si sa nu aiba lacrimi ... Au patit-o multi de pe forum care s-au calicit la bani. In alta ordine de idei, e bine sa-ti schimbe toate garniturile ... asa cum a inceput si garnitura aia sa pishe peste noapte, asa vor urma cu siguranta si celelalte. . poate maine, poate poimaine ... Cei de la suzuki stiu mai bine secretele ... si cam cat dureaza astfel de garnituri made in china. De-aia nici nu se incurca ... pentru ca exista "romani" care vor doar o garnitura schimbata, si a doua zi vine inapoi si zice "bai mecanicule ... mi-ai umblat aici si mi-ai stricat-o pe ailalta" ... ca asa e natia asta ... si serviceurile au directive clare de a acorda garantie ... sa schimbe tot ce poate cauza defect. Iti spun asta din cunostinte sigure, nu auzite. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Septembrie 3, 2010 Share Postat Septembrie 3, 2010 acum m-am uitat de curiozitate pe un surub Suzuki original. cele care tin minerele pasagerului si cele de la capacele motorului sint otel 10.9. otel foarte dur. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alin_barburas Postat Septembrie 3, 2010 Share Postat Septembrie 3, 2010 (editat) ATENTIE Va rog frumos, sa nu cadem in cealalta extrema, a "romanismelor". Nu sunt/em adeptul/tii improvizatiilor grosolane, care pot atrage rezultate nefericite. Stim cu totii ca de multe ori, piesele si solutiile cele mai ieftine se adeveresc a fi cele mai scumpe. Altfel am incerca sa reparam totul cu sarma si patent in spatele blocului, ceea ce nu e cazul. Cu toate astea, trebuie sa constientizam cu totii cand ni se ofera un pret aberant unor piese sau unor manopere care pot fi cumparate sau efectuate de multe ori mult mai ieftin, la aceleasi standarede sau precizii. Pe scurt, nu accept comentarii de genul numai service-ul Suzuki stie ce are motorul meu, restul sunt tepari si eu sunt "roman" care se trage pe c.ur daca apelez la ei. Cum scriam si anterior, pana la urma, fiecare face ce vrea cu banii lui. Nu dadeam exemplu concret ci scriam in general. Oricare ar trebui sa caute compromisul perfect intre cerere si oferta, ca doar toti vrem ceva cat mai calitativ la bani cat mai putini. Faza cu holzÂşuruburile era un exemplu (scris asa la misto), nu ziceam sa le foloseasca Cosmin la chiulasa sau la motor. Daca un surub e stresat de mai multi factori si tre schimbat, nu-i musai sa il schimbi cu altul care costa 2 euro. Cam asta vroiam sa zic Editat Septembrie 3, 2010 de alin_barburas Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Septembrie 3, 2010 Share Postat Septembrie 3, 2010 chiuloasa, ambreaju si vibrochenu ma-sii ca nu cred ca mai e om in Romania sa stie cum se scrie corect. ma dor ochii de cite chiuloase am citit. bai oameni buni ce pana mea-s aberatiile astea. cind voi mergeti la dentist va zice ala ca gata gaurim tot, inainte sa deschideti macar gura? mi se pare normal sa zica vedem, ne uitam, verificam si schimbam sau reparam functie de ce gasim. ce dracu', unii au motor din '84 si nu le pisa ulei si la Neo-ul lui Cosmin asa s-au stricat toate garniturile, pina si aia de la chiulasa, toate de-odata. si daca-s Suzuki ce? mecanicii is mecanici peste tot, doar nu sintem la NASA. pe ei ii doare la basca ca ii scot 2 euro pe surub omului din buzunar, doar nu dau ei banii aia. si ce suruburi de chiulasa? da' poate si bielele trebuie schimbate preventiv la 5000 km, ca nu se stie niciodata. nu pisa pe la garnituri Kultul meu din '98, cu toate ca am demontat pina acum cel putin odata toate capacele si Neo deja e terminat, vezi-Doamne. si pina la urma urmei din cite-mi amintesc Cosmin nici macar nu stia daca ii pisa pe la garniturile de la capace. si vezi mai sus ca am enumerat o parte din locurile pe unde poate sa pise. de ce sa nu schimbam tot? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cosminst2008 Postat Septembrie 3, 2010 Share Postat Septembrie 3, 2010 OK, vad ca am iscat niste discutii p-aci. faza e in felul urmator. umu curge ulei. prim mai multe zone. am sunat la serviceul Suzuki pentru ca asa sunt eu mai fraier si vreau sa arunc cu banii pe geam si sa fac treaba la reprezentanta decat sa mi-o faca Gigel din coltul blocului pe o suma de țâșpe ori mai mica. Seful de service de la Suzuki, mi-a spus la telefon, ca e mai bine sa facem o inspectie/verificare la motoreta, sa vedem exact care si unde sunt probleme si abia dupa aia sa comanda piesele necesare reparatiei. nu inteleg de ce blamati voi serviceurile oficiale pentru ca, din ce am vazut pe la Gigeii din colturi, preturile nu sunt foarte diferite. Elf Workshop este unul dintre putinele magazine/dealeri/service care are preturi de bun-simt. daca voi aveti incredere in toti care spun ca se pricep si te iau cu texte de genu: "de ce sa dai la aia o gramada de bani, ad-o la mine, ca ti-o face io cu un meleon si sa moara mama daca o sa mai ai probleme cu ea toata viata ta..." Faptul ca ma duc la Suzuki si nu in alta parte este doar problema mea. fiecare are grija de mobra lui asa cum crede el de cuviinta. El aleg ca cei de la Suzuki sa umble in motoreta mea si nimeni altcineva. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nervOptik Postat Septembrie 3, 2010 Share Postat Septembrie 3, 2010 ATENTIEVa rog frumos, sa nu cadem in cealalta extrema, a "romanismelor". Nu sunt/em adeptul/tii improvizatiilor grosolane, care pot atrage rezultate nefericite. Stim cu totii ca de multe ori, piesele si solutiile cele mai ieftine se adeveresc a fi cele mai scumpe. Altfel am incerca sa reparam totul cu sarma si patent in spatele blocului, ceea ce nu e cazul. Cu toate astea, trebuie sa constientizam cu totii cand ni se ofera un pret aberant unor piese sau unor manopere care pot fi cumparate sau efectuate de multe ori mult mai ieftin, la aceleasi standarede sau precizii. Pe scurt, nu accept comentarii de genul numai service-ul Suzuki stie ce are motorul meu, restul sunt tepari si eu sunt "roman" care se trage pe c.ur daca apelez la ei. Cum scriam si anterior, pana la urma, fiecare face ce vrea cu banii lui. Nu dadeam exemplu concret ci scriam in general. Oricare ar trebui sa caute compromisul perfect intre cerere si oferta, ca doar toti vrem ceva cat mai calitativ la bani cat mai putini. Faza cu holzsuruburile era un exemplu, nu ziceam sa le foloseasca Cosmin la chiulasa sau la motor. Daca un surub e stresat de mai multi factori si tre schimbat, nu-i musai sa il schimbi cu altul care costa 2 euro. Cam asta vroiam sa zic wowww ... stai calm, stiu exact la ce te-ai referit si n-am vrut sa te iau peste picior ... Nu vorbim de patent si sarma si nici de holzshuruburi in chiuloasa, stiu exact la ce te-ai referit ... si am urmat replayul cu acelasi ton. Problema sta in felul urmator ... Nu ai unde sa gasesti suruburile alea sa le cumperi la Hornbach, Pracktiker sau Obi. Asta e clar, si eliminam. Atentie ... trebuie sa le gasesti si la cote (pas filet, FI, lungime si forma cap) Prin absurd, le gasesti ... te duci la mecanicul ieftin pe care il stii si ti le monteaza ... OK. Stii ca mecanicul tau nu are cheie dinamometrica ... ca el stie din experienta cat sa stranga ... si tot asa. Hai sa-ti dau un exemplu ... La masina mi-am schimbat plkaca de presiune (masina japoneza) si m-am dus la mecanicul ieftin pe care il stiam eu pentru ca eram prieteni si avea elevator. Mi-a desfacut 7 din suruburi, al 8-lea s-a rupt. Bun ... a bagat extrasctor cu filet invers sa-l scoata ... ghici ce? .. s-a rupt si ala acolo. In fine, am zis cat de mult conteaza cacatul ala de surub? ... nbu prea mult. Dupa ce am temrinat de schimbat si am pus totul inapoi ... am aflat ca cele 10 grame pe care le avea bucata rupta de surub ... contau asa de mult ... De atunci imi tremura mereu cand plec de pe loc. Asta ca fapt divers ... la mecanicul ieftin nu poti sa-i zici "Nu stiu frate ... nu ma intereseaza ... fa-mi-o daca mi-ai stricat-o" ... la Service Suzuki ... poti sa te duci cu mainile in buzunar si avocatu' langa tine. Cred ca in asta consta diferenta. Nu fac reclama service-ului ... ma doare la shtoi de ei ... si eu sunt adeptul chestiilor ieftine, dar un pic planificate si gandite inainte. Daca n-ai oki pentru detaliile tehnice, n-are rost s-o duci la Nea Nicu' mecanicu'. Parerea mea ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Septembrie 3, 2010 Share Postat Septembrie 3, 2010 mane, eu atita-ti mai zic ca vad ca te superi: daca aia de la Suzuki ti-au zis cu gura lor ca e posibil sa trebuiasca schimbate niste suruburi de la capacele motorului ia motoru' rapid de la ei ca stiu mecanica cit stiu eu despre literatura japoneza dinainte de razboi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alin_barburas Postat Septembrie 3, 2010 Share Postat Septembrie 3, 2010 (editat) Cosmine , eu unul nu o sa te judec niciodata pentru asta, din contra, o sa te felicit ca vrei ce-i mai bun pentru motorul tau. Eu ma legam de preturile abreante practicate de service-ul reprezentantelor moto si auto atat la piese cat si la manopere. Insa nu crede ca in tara asta exitsa reprezentanta si restul , adica orice nu e reprezentanta e Gigel din spatele blocului. Asta scriam si eu adineaori, sa nu cadem in extreme. Si la reprezentante lucreaza tot oameni, ce-i drept mai scoliti in marca respectiva. Insa sunt o gramada de service-uri cu renume (pozitiv) care practica preturi mult mai omenesti. Si nu demonstra contrariul, ca nu are rost. Uita-te si la alte marfuri din reprezentante, de genul tricouri sau brelocuri, si cazi pe spate. Sunt service-uri bune, care lucreaza legal, cu garantii pe manopera etc. , chiar daca e greu sa ii gasesti si auzi in fiecare zi cate una negativa de un service sau altul. Nu te supara pe noi, eu unul am venit mai iute din oras, mi-a adormit mandra ca era obosita, mi-am desfacut o bere si o beau virtual cu voi L.E. @nervOptik Chill, e ok, te cred. Sunt chestii de finete, dar cum scriam mai sus, la un service unde PLATESTI si ceri FACTURA si GARANTIE, pai mama masii, ala tre sa aiba manualul in fata si sa stie ce surub sa bage si cat sa il stranga, nu? Editat Septembrie 3, 2010 de alin_barburas Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nervOptik Postat Septembrie 3, 2010 Share Postat Septembrie 3, 2010 chiuloasa, ambreaju si vibrochenu ma-sii ca nu cred ca mai e om in Romania sa stie cum se scrie corect. ma dor ochii de cite chiuloase am citit.bai oameni buni ce pana mea-s aberatiile astea. cind voi mergeti la dentist va zice ala ca gata gaurim tot, inainte sa deschideti macar gura? mi se pare normal sa zica vedem, ne uitam, verificam si schimbam sau reparam functie de ce gasim. ce dracu', unii au motor din '84 si nu le pisa ulei si la Neo-ul lui Cosmin asa s-au stricat toate garniturile, pina si aia de la chiulasa, toate de-odata. si daca-s Suzuki ce? mecanicii is mecanici peste tot, doar nu sintem la NASA. pe ei ii doare la basca ca ii scot 2 euro pe surub omului din buzunar, doar nu dau ei banii aia. si ce suruburi de chiulasa? da' poate si bielele trebuie schimbate preventiv la 5000 km, ca nu se stie niciodata. nu pisa pe la garnituri Kultul meu din '98, cu toate ca am demontat pina acum cel putin odata toate capacele si Neo deja e terminat, vezi-Doamne. si pina la urma urmei din cite-mi amintesc Cosmin nici macar nu stia daca ii pisa pe la garniturile de la capace. si vezi mai sus ca am enumerat o parte din locurile pe unde poate sa pise. de ce sa nu schimbam tot? Mai Calin ... nu mai fi asa agresiv ... (sfat). Eu stiu ca tu esti baiat destept ... da' nu cred ca rezolvi nimic daca o dai in mistouri. Eu il stiu cat-de-cat pe Cosmin ... si nu mi se pare nici in scaun cu rotile nici cu privirea incetosata si cu ticuri nervoase. Cu alte cuvinte, cred ca l-a dus capul sa spele, sa stearga cu o carpa curata si sa vada pe unde pisha. Daca el zice pe la capac ... eu, unul il cred. Ca asa zice el ... Deci plec pe prezumtia ca are dreptate. La ce rost atata balamuc? Ca ii curge si pe la chiuloasa ... e cel mai usor de verificat ... daca el zice ca ii curge si dfe acolo, cred ca e cam clar ... ca nu poate sa manace asa mult rahat ... Hai sa-l lasam mai bine sa mearga la service si dfupaia aflam cu totii ce este si ce zic aia. Atunci emomentul sa-l sfatuim si sa-i relatam din experiente ... Bafta, si n-o lua personal pentru a nu stiu cata oara. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Septembrie 3, 2010 Share Postat Septembrie 3, 2010 Nervoptik, daca tu crezi ca in service-ul Suzuki pune cineva mina pe cheie dinamometrica... traiesti in La-la land. eu am vazut cum se lucreaza intr-o reprezentanta Honda. adica vazut cu ochii mei, de la 2 metri distanta. iti jur ca nimeni nu s-a atins de o dinamometrica cind a fost vorba de strins suruburile de la un etrier. nu spun, e curat, scule bune, elevator, mesterul lucreaza cu manusi, nu neg ca se pricepe dar de exemplu nu au presa de lant si multe altele. iar daca-i zici ca tre' schimbata o garnitura de chiulasa o sa-ti dea tot raspunsul clasic "nu merita". si tot la nea Gica te trimit. care nea Gica, crede-ma, desface motoru' pin'la ultimu surub si-l face inapoi si merge ceas. nu orice nea Gica, asta e problema, tre' sa stii care din ei si asta e adevarata problema, ca pin' dai de ala bun iti ies peri albi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alin_barburas Postat Septembrie 3, 2010 Share Postat Septembrie 3, 2010 Ma feciori, e vineri seara Nu ne luam de Cosmin, speram sa isi rezolve treaba, motivul flame-ului era pretul naspa la suruburile celea. Calmati-va mai oameni, fac un apel la calm....TOVARRRASI Hai gata, omul are un necaz si noi vorbim avioane. Cel mai gay e sa pui pasta rosie Cosmine, din aia cu 6-7-10 lei, dar nu te sfatuiesc Over and out. Noapte buna oameni Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nervOptik Postat Septembrie 3, 2010 Share Postat Septembrie 3, 2010 Nervoptik, daca tu crezi ca in service-ul Suzuki pune cineva mina pe cheie dinamometrica... traiesti in La-la land.eu am vazut cum se lucreaza intr-o reprezentanta Honda. adica vazut cu ochii mei, de la 2 metri distanta. iti jur ca nimeni nu s-a atins de o dinamometrica cind a fost vorba de strins suruburile de la un etrier. nu spun, e curat, scule bune, elevator, mesterul lucreaza cu manusi, nu neg ca se pricepe dar de exemplu nu au presa de lant si multe altele. iar daca-i zici ca tre' schimbata o garnitura de chiulasa o sa-ti dea tot raspunsul clasic "nu merita". si tot la nea Gica te trimit. care nea Gica, crede-ma, desface motoru' pin'la ultimu surub si-l face inapoi si merge ceas. nu orice nea Gica, asta e problema, tre' sa stii care din ei si asta e adevarata problema, ca pin' dai de ala bun iti ies peri albi. Mai Calin ... stii cum e asta? ca la Loto .. Cred ca generalizarea asta si de-o parte si de alta (serviceuri / nea Gica) nu e prea obiectiva. Sunt satul de "etichete" ... aia e bine ... aia nu e bine ... ca dovada eu nu m-am bagat in discutie si nu i-am zis nimic lui Cosmin pana nu v-am vazut pe voi ce vehementi erati cu preturile ... faca ce-o vrea. E mobra lui, sunt banii lui ... e placerea lui ... e siguranta lui. Cred ca orice sfat am da, o sa faca tot cum il taie capu' Nu ne ramane decat sa pariem unde se va duce ... la service sau la nea Gica .. Haida ca ma culc ... bafta! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Septembrie 3, 2010 Share Postat Septembrie 3, 2010 asa cum a zis si Alin mie efectiv mi-a sarit tandara cind am citit de suruburile alea. adica inca nu imi vine sa cred ca cineva poate sa fie asa de tepar incit sa pretinda cuiva bani pe ceva ce nu are cum sa cauzeze asa o problema. ca se duce la Suzuki e alegerea lui, daca ar fi sa merg in service si eu cred ca as alege o reprezentanta dar sigur nu reprezentanta care sa-mi vinda gogosi de genul asta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
SRJN Postat Septembrie 3, 2010 Share Postat Septembrie 3, 2010 Apropo de suruburi si nu numai.Cica astia ar fi buni. http://www.storeinc.ro/ Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gabi88 Postat Septembrie 3, 2010 Share Postat Septembrie 3, 2010 (editat) caz concret : nea gica si rep suzuki anul trecut curcea ulei pe la semering (furca), m am dus la stan (celebrul stan pe care toata lumea din buc il stie. e un garajist) ,150 manopera (cu tot cu ulei ) +80 semeringurile...dupa o luna imi curgea ulei , imi zice ca a prins mizerie si ca nu e problema , a curs mereu . + ca mi a jgariat jambele am strans bani sa ma duc la suzuki , 90 semeringurile,120 uleil parca , 150 manopera(2 ore jumate) , a meritat 360 lei am trimis mail la un service moto sa vad cat ma costa toata treaba asta ca nu prea aveam bani , in jur de 250 chiar si acum sunt paranoia dupa 6 luni(de cand am fost la suzuki) , la fiecare semafor ma uit la furca sa vad daca da ulei sunt perfec de acord ca la majoritatea lucrurilor din domeniul moto si nu numaiau adaosuri de 300%, dar asta e , unele merita si asa . PT mine e clar unde ma duc cand se strica ceva la motocicleta (evident ca NU FAC RECLAMA! ) * si evident am intrebat de garantie pt lucrare si au zis ca nu au , ca nu are cum sa nu le puna corect, oricum pastrasem bonul si clar ma duceam la ei in caz de ceva. Editat Septembrie 3, 2010 de gabi88 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Septembrie 4, 2010 Share Postat Septembrie 4, 2010 si eu am dus motorul in service (repr. Honda Iasi) cind l-am luat la inceput si tocmai asta m-a determinat sa incep sa-mi fac toata mentenanta singur. nu ca ar fi facut treaba nasoala, dar nu a fost cum am vrut eu si m-a bagat la cheltuieli inutile (m-a pus sa schimb garniturile de la etrieri cind de fapt erau ca noi) si mi-a pus placute sinterizate care scirtiiau de ma scoteau din minti, plus ca maninca tare discurile care deja erau destul de uzate. de atunci mi-am luat frumusel scule, tras manual de pe net, cautat pe Google cind e ceva mai complex si sincer nu mi-a parut rau niciodata. o chestie pe care multa lume n-o intelege e ca la service e loterie, cum a zis Nervoptik. adica poti sa mergi odata si sa fie totul bine iar a doua oara sa uite sa-ti stringa un surub. pentru mine unul e clar, in service nu mai calc ever decit daca o sa am motor luat nou nout cu garantie sau daca e o reparatie care necesita scule speciale. Dan_06. atentie ce suruburi schimbi, nu schimba nimic structural. suruburi din otel 10.9 nu gasesti pe toate drumurile, din cite stiu eu nici nu exista inox asa de rezistent. personal n-as schimba altele in afara celor de la capace. si mie cele originale mi se par bune, au o depunere anticoroziva care-si face treaba. exceptie fac suruburile de la evacuare care sint problema cunoscuta la Suzuki. la Pop au rezolvat si au pus din inox din fabrica. da' chiar, tie care suruburi iti ruginesc? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alin_barburas Postat Septembrie 4, 2010 Share Postat Septembrie 4, 2010 (editat) Vedeti mai baieti cat e de relativ totul in viata asta? Caline, da, bravo ca iti faci singur mentenanta, insa nu uita, pentru asta e nevoie de maini pricepute (adica nu 2 stangi) si de TIMP. Unii suplinesc timpul si mainile astea cu bani. Asta ne separa pe unii de altii. Si service-urile tre sa mananca ceva. Personal, imi bag dgetele in motor de placere, insa numai la chestii simple : bujii, filtre, capace, schimbat ulei in furci etc. De acolo apelez la altii, mai mult sau mai putin calificati. Nu fac lucruri de mantuiala, insa nici nu arunc banii pe fereastra. De exemplu, de 2 saptamani stau fara faza scurta , din cauza ca nu imi bag mainile (chineza pentru mine) si nici nu am bani sa il duc la electrician. Si da, am oarece emotii. Sunt tot fire si cabluri colorate, insa nu stiu pe nimeni in zona care sa fii umblat la instalatii electrice la motoare. Sunt doar electricieni auto si , avand masina de firma care se repara in Cluj de nustiucine, nu cunosc electricieni sau mecanici, adica nu stiu care ii bun si care nu (unde sunt ii cam stiu dupa reclame). Dar nici in reprezentanta nu ma duc, imi ia mai mult drumul pana acolo decat manopera Hai , la ture cu voi. Eu astept sa se usuce lantul sa il pot unge si am plecat Editat Septembrie 4, 2010 de alin_barburas Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Septembrie 4, 2010 Share Postat Septembrie 4, 2010 (editat) bai, vorba lunga, saracia omului. adevaru' e ca mie-mi si place sa ma ung de vaselina. pina nu tin cheia-n mina nu-s linistit. da' daca esti genu de om care nu-si da seama in ce parte se stringe un surub mai bine o lasi pt. altcineva. si chiar exista oameni din astia, pina n-am cunoscut citiva n-am crezut. pina acum cea mai frustranta si complexa operatie a fost schimbatul simeringurilor la o furca in fata blocului, si inca eu am facut doar sa zicem 40% din treaba. da' daca ar fi sa le schimb pe ale mele tot eu le-as schimba. pana mea, masochist. si parca cred ca ar trebui sa aplic zicala facerea de bine e futere de mama si cind vad pe unu' ca face timpenii sa rind in sinea mea si sa-l las in pace. ultima treaba, Cosmine daca iti pisa pe la multe garnituri ar trebui cautata cauza asta insemnind presiune mare in motor sau prea mult ulei. garnituri care cedeaza toate in acelasi timp dela imbatrinire e poveste de adormit copii. daca ti-o baga si pe asta la Suzuki mie mi-e clar ce-i cu aia. daca e presiune mare deja nu se mai rezolva cu schimbat suruburi. ar fi trebuit sa scoti furtunul de la epurator sa vezi daca iese ulei pe acolo (in mers, dupa ceva forja, nu pe loc, d'oh). daca iese e cam nasol. fix de problema asta am citit acum citeva zile pe un forum strainez si cauza a fost compresie muci. da' nu care cumva sa le zici asta baietilor de la Suzuki ca o sa se supere si-o sa zica sa nu-i inveti tu pe ei. serios, de-acum o sa postez numai ca pe forumul englezesc, la orice timpenie pe care o face unu' "bravo prietene, excelenta treaba, da-i tot asa inainte!". Editat Septembrie 4, 2010 de CalinD Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
KMIHAI Postat Septembrie 4, 2010 Share Postat Septembrie 4, 2010 hai ca sa nu va mai rupeti toti in talente mecanice va destind un pic cu ghinionul meu ma echipez frumos si plec cu motorul,toate bine si frumoase,la intoarcere opres la o terasa stam la un suc,cred 30min,dau sa plec in prima curba senzatie cuidata(in mintea mea ce drac are) la a doua curba din nou senzatie nasoala(wrf?) ma opres ma uit la cauciucpare un pic moale,pun pumnul in el moale ca aluatul de colac.ridic motorul pe cric si gasesc un cui frumos asezat pe mijloc.sa mor de nervi nu alta.mers direct acas in garaj.pe drum injurat in casca incontinuu tara noastra curata.dupa sunat la "furnizorul" de accesorii/cauciucuri(fost coleg de licreu actualmente se ocupa cu piese racing pt motoare) pt cauciuc spate,omul era plecat idn oras maine am duc sa vad ce si cum.concluzia e una singura alti bani pe fereastra.ma gandesc sa trec de la metzeler sportec M1 la pirelli angel.. sa vad maine si in functie de pret. are cineva pirelli angel pe bandit?cum sunt?M1 care le am acum sunt f buna dar se mananca repede... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cosminst2008 Postat Septembrie 4, 2010 Share Postat Septembrie 4, 2010 Ma simt nevoit sa mai explic o data care-i faza cu banditu meu si cu serviceul Suzuki. O sa incerc sa fiu si mai explicit ca sa nu mai intelegeti gresit. Am sunat la service si i-am intrebat cat ma costa garniturile (nu sunt chiar atat de batut in cap incat sa nu-mi dau seama pe unde curge uleiul si sa-mi fac o idee cat de cat de ce curge uleiul pe acolo). mi-a spus preturl, DUPA CARE, mi-a spus ca cel mai sigur este sa ma duc cu motoreta la ei sa-i faca o verificare generala la motor sa gaseasca cauza din care a inceput sa curga uleiul. Nu mi-a spus sa ma duc ca tre sa schimb garniturile si suruburile. la partea cu suruburile mi-a spus in felul urmator: "SUNT SANSE, MICI, DAR SUNT, CA CEL PUTIN UN SURUB DE LA CAPACUL DE CHIULOASA SA CEDEZE. NU E LEGE, DAR ESTE RECOMANDAT CA IN MOMENTUL IN CARE DESFACI SURUBURILE DE LA BLOCUL MOTOR, SA LE INLOCUIESTI CU UNELE NOI". Nu mi-a bagat nimeni acele suruburi pe gat, dar mi-a explicat riscurile. Si totusi, seful de service, inainte sa-mi spuna pretul reparatiei, mi-a sugerat ca mai bine sa faca o verificare sa vada exact ce se intampla, ca sa stie ce repara. Hai sa nu mai continuam acest subiect. Marti o duc in service, si cand aflu ce si cum, o sa postez diagnosticul final si ce reparatie necesita, si apoi, poate, redeschidem subiectul. Cheers! seara buna! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TETEA. Postat Septembrie 4, 2010 Share Postat Septembrie 4, 2010 Scuze de intarziere, am fost putin ocupat cu un cutremur Multumesc de raspunsuri CalinD, Cosmin si toti ceilalti. Am sa desfac rack-ul de bagaje si codita, vorba aia cu "lenesul mai mult alearga" m-a convins. Legat de service-uri, din lipsa de TIMP, si eu prefer sa apelez la ele, decat sa ma scarpin indelung in cap pe diverse probleme. Adica imi schimb singur uleiul, bujiile, filtrele, dar la capace, garnituri, simeringuri si altele, las pe altii. E doar parerea mea, si sint convins ca pot exista inca alte 100 diferite, fara ca una sa infirme pe alta. Pur si simplu nu avem toti conditii egale (timp, bani, scule, garaj, pricepere, rabdare, etc.) Deci cum bine zicea CalinD mai sus, "fiecare isi strica motoreta cum vrea". Bafta mazima voua si profitati de vremea calda cat mai e! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.