gn77b Postat August 2, 2012 Share Postat August 2, 2012 (editat) exista chei speciale in magazinele de piese auto. poate sa mearga si la mina daca nu e strins ciobaneste. daca e strins ciobaneste de tot e posibil sa mearga doar cu cheia franceza. nu-l gauri cu surubelnita, cum te invata specialistii, o sa sfisii tabla dar tot n-o sa se urneasca, plus ca o sa faci mizerie inutila. am mai vazut un clip pe net in care unul zicea ca daca-l stergi bine si pui niste banda de mascare de jur imprejur (din aia pt. acoperit partile care vrei sa ramina intacte dupa vopsire) ai priza mai buna la mina si-l scoti fara cheie. n-am testat da' e interesanta ideea. si niste sfaturi. pune niste ulei pe garnitura inainte sa-l pui pe ala nou. nu-l stringe decit o idee, cit sa stea, altfel o sa te chinui inutil (vezi mai sus) cind il inlocuiesti iar. Editat August 2, 2012 de CalinD Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
arw357 Postat August 2, 2012 Share Postat August 2, 2012 cureaua de la masina de spalat ( sau ceva asemanator ) , pui cureaua pe filtru si la capatul celalalt folosesti o coada de ciocan sau ceva asemanator astfel incat "sa insurubezi" cureaua pana cand strange filtrul si dupa poti sa-l misti usor . Asa trebuie sa arate cureaua. Sper ca m-am facut inteles. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
talhar Postat August 2, 2012 Share Postat August 2, 2012 exista chei speciale in magazinele de piese auto. poate sa mearga si la mina daca nu e strins ciobaneste. daca e strins ciobaneste de tot e posibil sa mearga doar cu cheia franceza. nu-l gauri cu surubelnita, cum te invata specialistii, o sa sfisii tabla dar tot n-o sa se urneasca, plus ca o sa faci mizerie inutila. am mai vazut un clip pe net in care unul zicea ca daca-l stergi bine si pui niste banda de mascare de jur imprejur (din aia pt. acoperit partile care vrei sa ramina intacte dupa vopsire) ai priza mai buna la mina si-l scoti fara cheie. n-am testat da' e interesanta ideea. si niste sfaturi. pune niste ulei pe garnitura inainte sa-l pui pe ala nou. nu-l stringe decit o idee, cit sa stea, altfel o sa te chinui inutil (vezi mai sus) cind il inlocuiesti iar. Mai e moxul sau cum dracu ii zice care seamana cu o cheie franceza, numai ca poti sa ii deschizi gura mai larg. Si ala e o unealta buna de desfacut. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
geografu Postat August 2, 2012 Share Postat August 2, 2012 Multzam fain, sa vad care varianta merge, daca nu tot la mox raman, ca ala e mai la indemana. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
SharaK Postat August 2, 2012 Share Postat August 2, 2012 Salutare, banditi! Imi spuneti si mie cu ce sa desfac filtrul de ulei? Ca nu am "special tool". -Poti sa folosesti un "special tool", aka cheie de filtru de masina -E buna si aia cu lant, dar e buna si cea ca un lat(si o strangi prin insurubarea din maner) Nu te lua dupa cei ce-ti spun sa-l strangi doar cu mana, pentru ca iti va curge pe langa..Dupa ce il strangi la mana, mai strangi cam un sfert de tura cu cheia -Mare grija la busonul de sub motor, ca daca l-ai strans prea tare, te-ai calificat Sa-ti povesteasca cativa de pe aici Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ciprinhio Postat August 2, 2012 Share Postat August 2, 2012 -Poti sa folosesti un "special tool", aka cheie de filtru de masina -E buna si aia cu lant, dar e buna si cea ca un lat(si o strangi prin insurubarea din maner) Nu te lua dupa cei ce-ti spun sa-l strangi doar cu mana, pentru ca iti va curge pe langa..Dupa ce il strangi la mana, mai strangi cam un sfert de tura cu cheia -Mare grija la busonul de sub motor, ca daca l-ai strans prea tare, te-ai calificat Sa-ti povesteasca cativa de pe aici scrie clar in manual ca filtrul trebuie strans bine..aproape 2 ture dupa ce a atins garnitura suprafata... am terminat su instalatul xenonului nu e lumina pe margini...dar in fata te rupe...n-ai nici o sansa sa mai vezi vreo 2 minute dupa ce te-ai uitat direct in far...vedem...sper sa nu incomodez pe ceilalti participanti la trafic.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat August 2, 2012 Share Postat August 2, 2012 (editat) Nu te lua dupa cei ce-ti spun sa-l strangi doar cu mana, pentru ca iti va curge pe langa..Dupa ce il strangi la mana. right. poate tu l-ai strins cu mina de fetita de 5 ani, dar cu mina de om nu curge o picatura. a curs pt. ca n-ai pus ulei pe garnitura. mai stiu eu sfatuitori care-ti spun cit sa stringi suruburile si dupa aia le desfaci numai cu cheia de impact. scrie clar in manual ca filtrul trebuie strans bine..aproape 2 ture dupa ce a atins garnitura suprafata... aia se aplica doar la filtrul original Suzuki. garnitura difera de la marca la marca. ti-o spun din experienta: la unele marci NU ai nici o sansa sa stringi 2 ture dupa "just seated", cum zice manualul. daca faci asta ori se rupe filtrul, ori strici filetul etc. am schimbat de citeva ori filtrul pina acum. la primul (cred ca era HiFlo) a mers 2 ture, la al doilea (Champion?) abia am ajuns la o tura si oleaca cu eforturi mari si cind a trebuit sa-l scot numai cu cheia franceza am reusit. daca vreti sa ma credeti, bine, daca nu, reveniti pe forum dupa 6000 km cu intrebarea "cum dracu' desfac filtrul?". succes! Editat August 2, 2012 de CalinD Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
SharaK Postat August 2, 2012 Share Postat August 2, 2012 right. poate tu l-ai strins cu mina de fetita de 5 ani, dar cu mina de om nu curge o picatura. a curs pt. ca n-ai pus ulei pe garnitura. mai stiu eu sfatuitori care-ti spun cit sa stringi suruburile si dupa aia le desfaci numai cu cheia de impact. aia se aplica doar la filtrul original Suzuki. garnitura difera de la marca la marca. ti-o spun din experienta: la unele marci NU ai nici o sansa sa stringi 2 ture dupa "just seated", cum zice manualul. daca faci asta ori se rupe filtrul, ori strici filetul etc. am schimbat de citeva ori filtrul pina acum. la primul (cred ca era HiFlo) a mers 2 ture, la al doilea (Champion?) abia am ajuns la o tura si oleaca cu eforturi mari si cind a trebuit sa-l scot numai cu cheia franceza am reusit. daca vreti sa ma credeti, bine, daca nu, reveniti pe forum dupa 6000 km cu intrebarea "cum dracu' desfac filtrul?". succes! Cand am luat banditul, curgea ulei pe la filtrul de ulei..probabil inca unul cu manuta de copil.. -La primul schimb de ulei, am strans filtrul cu mana si l-am mai strans cu cheia, pana am simtit eu ca nu fortez(probabil inca o tura)..(fara sa ung garnitura cu ulei, cum spun "maestrii") = Rezultatul ? nu a curs deloc ulei.. -Al doilea schimb de ulei, am uns garnitura cu ulei si filtrul l-am strans cu mana si inca putin cu o cheie = Rezultatul ? s-a scurs ulei pe langa filtru Ca si idee, nu stiu cum isi ingrijesc altii banditii, dar al meu pornea oricand, chiar si primavara..fara sa trebuiasca sa demontezi jumatate de motor ca sa vezi ce are Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat August 2, 2012 Share Postat August 2, 2012 (editat) Cand am luat banditul, curgea ulei pe la filtrul de ulei..probabil inca unul cu manuta de copil.. eu nu sint cititor in globul de cristal ca sa stiu ce a facut fostul proprietar al Banditului tau. in schimb pot sa-ti spun ca stringind filtrul la mina, fara ca macar sa fortez, nu a curs absolut nimic. ia zi-mi tu, asa, la pura logica. ce-i mai bine, sa stringi ca disperatul si dupa aia sa nu stii cum sa-l scoti sau sa-l stringi prea putin iar dupa ce (daca) curge, sa-l mai stringi oleaca? ia da o cautare pe google cu ceva gen "how to remove stuck oil filter" ca sa-ti dai seama citi il string prea tare. e plin de mecanici care pizdesc filetul de la busonul de ulei. nush cum naiba da' eu nici macar garnitura de cupru n-am schimbat-o pina acum, ulei nu mi-a curs si filetul e intact. fara sa ung garnitura cu ulei, cum spun "maestrii" fratele meu - ca tot vad ca e populara expresia - da' ce apropuri fine. treaba cu unsul garniturii o gasesti in orice manual. Suzuki sau Haynes Ca si idee, nu stiu cum isi ingrijesc altii banditii, dar al meu pornea oricand, chiar si primavara..fara sa trebuiasca sa demontezi jumatate de motor ca sa vezi ce are devii din ce in ce mai subtil, ai urmat niste cursuri de ironie cumva? vad ca e plin de sensibilosi care imediat ce-i contrazici (cu argumente) incep sa dezgroape mortii, chiar si morti care n-au nici o legatura cu nimic asta mi s-a parut o penibila incercare (ratata) de lovitura sub centura si ma intreb de unde a venit. din cite mi-aduc aminte, nu stii de unde se regleaza ralantiul la Fazer, asa ca mai incet cu apropourile ca fapt divers, problemele de pornire de dupa hibernare le-am avut inainte sa ma ating de-un surub in motor eu zic sa ne oprim aici. potential de mincat r.ahat cu polonicul exista dar mai bine il lasam nemincat. in plus nu stiu cind mi-am demontat eu jumatate de motor din cauza ca n-a pornit. cel mult am scos bujiile si le-am uscat. si, daca-ti aduci aminte, in ultimii doi ani a pornit la sfert dupa hibernare. tare nu-mi plac oamenii care dezgroapa morti. PS: e plicitiseala pe forumul de Fazere? Editat August 2, 2012 de CalinD Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ciprinhio Postat August 2, 2012 Share Postat August 2, 2012 (editat) eu nu sint cititor in globul de cristal ca sa stiu ce a facut fostul proprietar al Banditului tau. in schimb pot sa-ti spun ca stringind filtrul la mina, fara ca macar sa fortez, nu a curs absolut nimic. ia zi-mi tu, asa, la pura logica. ce-i mai bine, sa stringi ca disperatul si dupa aia sa nu stii cum sa-l scoti sau sa-l stringi prea putin iar dupa ce (daca) curge, sa-l mai stringi oleaca? ia da o cautare pe google cu ceva gen "how to remove stuck oil filter" ca sa-ti dai seama citi il string prea tare. e plin de mecanici care pizdesc filetul de la busonul de ulei. nush cum naiba da' eu nici macar garnitura de cupru n-am schimbat-o pina acum, ulei nu mi-a curs si filetul e intact. fratele meu - ca tot vad ca e populara expresia - da' ce apropuri fine. treaba cu unsul garniturii o gasesti in orice manual. Suzuki sau Haynes devii din ce in ce mai subtil, ai urmat niste cursuri de ironie cumva? vad ca e plin de sensibilosi care imediat ce-i contrazici (cu argumente) incep sa dezgroape mortii, chiar si morti care n-au nici o legatura cu nimic asta mi s-a parut o penibila incercare (ratata) de lovitura sub centura si ma intreb de unde a venit. din cite mi-aduc aminte, nu stii de unde se regleaza ralantiul la Fazer, asa ca mai incet cu apropourile ca fapt divers, problemele de pornire de dupa hibernare le-am avut inainte sa ma ating de-un surub in motor eu zic sa ne oprim aici. potential de mincat r.ahat cu polonicul exista dar mai bine il lasam nemincat. in plus nu stiu cind mi-am demontat eu jumatate de motor din cauza ca n-a pornit. cel mult am scos bujiile si le-am uscat. si, daca-ti aduci aminte, in ultimii doi ani a pornit la sfert dupa hibernare. tare nu-mi plac oamenii care dezgroapa morti. PS: e plicitiseala pe forumul de Fazere? lasati cearta baieti..important e cum pui filtrul sa nu curga si sa il dai jos usor.. si apropo schimbati filtrul la 2 schimburi ca sa fim mai ecologisti..serios vorbind..merge chiar 3 schimburi de ulei.. Editat August 2, 2012 de ciprinhio Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
talhar Postat August 3, 2012 Share Postat August 3, 2012 -Mare grija la busonul de sub motor, ca daca l-ai strans prea tare, te-ai calificat Sa-ti povesteasca cativa de pe aici EU EU! Eu m-am calificat. Si i-am legat langa garnitura de cupru 2 elastice din alea de prins banii . Exact cum zice si Calin. Strangi busonul un pic, dupa care daca vezi ca pica ulei mai strangi un pic. Asta daca nu ai dinamometrica . Si ca o masura paranoica, pune o carpa pe gaura unde torni ulei cat sta fara buson sa nu iti bage vantul sau alte intemperii ceva in motor. lasati cearta baieti..important e cum pui filtrul sa nu curga si sa il dai jos usor.. si apropo schimbati filtrul la 2 schimburi ca sa fim mai ecologisti..serios vorbind..merge chiar 3 schimburi de ulei.. Eu l-am schimbat la fiecare tura de ulei. Probabil tot paranoia. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ciprinhio Postat August 3, 2012 Share Postat August 3, 2012 Eu l-am schimbat la fiecare tura de ulei. Probabil tot paranoia. si eu l-am schimbat dar nu o sal mai schimb la fiecare tura...lasa sa se bucure si el de mai multi km.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Macke Postat August 3, 2012 Share Postat August 3, 2012 filtru = 30 lei ... mult frate! daca faceti o treaba, faceti-o pana la capat!nu e un capat de tar, dar...fiecare cu paranoia lui! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
talhar Postat August 3, 2012 Share Postat August 3, 2012 filtru = 30 lei ... mult frate! daca faceti o treaba, faceti-o pana la capat!nu e un capat de tar, dar...fiecare cu paranoia lui! Colegu Ciprinio cred ca se referea la ecologie nu la economie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ciprinhio Postat August 3, 2012 Share Postat August 3, 2012 Colegu Ciprinio cred ca se referea la ecologie nu la economie. da in primul rand la ecologie...sti cum e noi romanii suntem tot timpul mai cu coarne..ca ce e la noi 30 de lei..pai ce e la neamt sau la italian 10E si totusi nu schimba...daca inginerii scriu ca duc 18000km noi zicem ce e 30 de lei...sunt multe oferte la care primesti un filtru gratis la un bidon..plus ca noi schimbam uleiul la 4000 ca nu mergem 6000 cu el...de ce sa nu schimb si eu filtru la 3 schimburi si nu ma chinui si sunt si eco...am terminat ecologia si protectia mediului+master si nu-mi bat joc de lumea asta...sunt doar trecator prin ea.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat August 3, 2012 Share Postat August 3, 2012 filtru = 30 lei ... mult frate! daca faceti o treaba, faceti-o pana la capat!nu e un capat de tar, dar...fiecare cu paranoia lui! cred ca mai toata lumea cheltuie mai mult saptaminal pe iesirile in crisma. are francezu' o vorba pt. asta, "penny wise and pound foolish". Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Macke Postat August 3, 2012 Share Postat August 3, 2012 da in primul rand la ecologie...sti cum e noi romanii suntem tot timpul mai cu coarne..ca ce e la noi 30 de lei..pai ce e la neamt sau la italian 10E si totusi nu schimba...daca inginerii scriu ca duc 18000km noi zicem ce e 30 de lei...sunt multe oferte la care primesti un filtru gratis la un bidon..plus ca noi schimbam uleiul la 4000 ca nu mergem 6000 cu el...de ce sa nu schimb si eu filtru la 3 schimburi si nu ma chinui si sunt si eco...am terminat ecologia si protectia mediului+master si nu-mi bat joc de lumea asta...sunt doar trecator prin ea.. In manual spune la 2 schimburi, adica la 12 mii, nu 18 Uleiul il schimbi ca si filtrul, cand vrei! Dar .. recomandarile TUTUROR producatorilor sunt: schimbati uleiul mai des daca motorul este dispus unor exploatari extreme (drumuri scurte, gen oras, super gaz ... etc). De-aia lumea il schimba la 4000 pentru ca stie cum a mers cu acel motor! Dar sigur..fiecare face cum crede. PS: eu am schimbat la Bandit filtrul la 2 schimburi, dar nu mersesem mai mult de 2500 in acel an Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
arw357 Postat August 3, 2012 Share Postat August 3, 2012 Io stiu ca se schimba filtrul la 2 schimburi decat daca este filtru dual stage. Uleiul pe care tu il schimbi se duce ( cel putin unde schimb eu ) din nou in productie de uleiuri . Sunt multi mecanici care aduna tot uleiul pe care il schimba si il dau catre reciclare. Nu cred ca de aici esti ecologic. Dar asta e un topic separat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ciprinhio Postat August 3, 2012 Share Postat August 3, 2012 In manual spune la 2 schimburi, adica la 12 mii, nu 18 Uleiul il schimbi ca si filtrul, cand vrei! Dar .. recomandarile TUTUROR producatorilor sunt: schimbati uleiul mai des daca motorul este dispus unor exploatari extreme (drumuri scurte, gen oras, super gaz ... etc). De-aia lumea il schimba la 4000 pentru ca stie cum a mers cu acel motor! Dar sigur..fiecare face cum crede. PS: eu am schimbat la Bandit filtrul la 2 schimburi, dar nu mersesem mai mult de 2500 in acel an Nu stiu in ce manual citesti tu poate in cel de 600....la cel de 1200 se schimba la 18000 de km adica 3 schimburi adica 11000de mile..recomandarile tuturor producatorilor e sa isi vanda uleiul normal..ca din asta traiesc..lasa ca nemtii merg mult mai forja cu ele si schimba cum scrie cartea....si noi tot dupa ei luam motoarele.. Io stiu ca se schimba filtrul la 2 schimburi decat daca este filtru dual stage. Uleiul pe care tu il schimbi se duce ( cel putin unde schimb eu ) din nou in productie de uleiuri . Sunt multi mecanici care aduna tot uleiul pe care il schimba si il dau catre reciclare. Nu cred ca de aici esti ecologic. Dar asta e un topic separat. uleiul meu de la schimb merge pe lantul la drujba dar n-aveai de unde sa stii asta..te inteleg..si nu mai dau alti bani.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Macke Postat August 3, 2012 Share Postat August 3, 2012 (editat) Nu stiu in ce manual citesti tu poate in cel de 600.... Evident ca la cel care l-am avut eu ... dar mai moale cu atitudinea ... Pana la urma sunt discutii pe baza de argumente .. muschii la intrare!! LE: revazut manualul, la 18 mii e valabil schimbul si la 600 Y si SY! La 1200 cc e cum spui tu, la 18 mii. Editat August 3, 2012 de Macke Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Samo Postat August 3, 2012 Share Postat August 3, 2012 Salut,banditilor,poate ma puteti ajuta si pe mine cu niste info... Vreau sa iau un bord de la un gsx 400 bandit din 92'(scuzati daca gresesc numele,eu am o honda,pentru ea vreau bordul), dar nu stiu daca se pupa cablurile de conectare,baba mea e din 86' si are si la turometru si la vitezometru niste cabluri care se infileteaza in ficare ceas, deci e mecanic,dar la moto noi am observat ca sunt conectate cabluri de curent (scuzati limbajul din popor,dar nu stiu denumiri specializate). Deci,va rog lamuriti-ma, ce fel de conexiune este la bordurile din anul respectiv,sau apropiat si eventual daca poate careva masura diametrul "surubului" pe care se infileteaza cablul ca si daca e mecanic si nu se potriveste cablul,iar n-am facut nimic Va multumesc! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ciprinhio Postat August 3, 2012 Share Postat August 3, 2012 Evident ca la cel care l-am avut eu ... dar mai moale cu atitudinea ... Pana la urma sunt discutii pe baza de argumente .. muschii la intrare!! LE: revazut manualul, la 18 mii e valabil schimbul si la 600 Y si SY! La 1200 cc e cum spui tu, la 18 mii. fa cum crezi..da nu te plange mai in colo ca e rau..pun pariu ca astia ca tine arunca si sticle din masina sau pachete de tigari..pt ca''cine sunt eu'' Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
arw357 Postat August 3, 2012 Share Postat August 3, 2012 (editat) Mi se pare ca raspunzi putin agresiv. Nu e frumos din partea ta sa fii ironic degeaba. Si nici sa acuzi degeaba. Deasemenea sper ca folosesti si numai filtre de ulei Suzuki pentru ca atunci nu mai e cum zici tu , nu de alta dar daca ascultam manualul il ascultam mai ales la sectia caution! Editat August 3, 2012 de arw357 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Macke Postat August 3, 2012 Share Postat August 3, 2012 fa cum crezi.. EXACT ASTA am spus si eu mai sus, fiecare procedeaza cum crede! Nu e cu suparare, nu incerc sa conving pe nimeni .. Eu voi proceda asa cum cred .. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ciprinhio Postat August 3, 2012 Share Postat August 3, 2012 Mi se pare ca raspunzi putin agresiv. Nu e frumos din partea ta sa fii ironic degeaba. Si nici sa acuzi degeaba. Deasemenea sper ca folosesti si numai filtre de ulei Suzuki pentru ca atunci nu mai e cum zici tu , nu de alta dar daca ascultam manualul il ascultam mai ales la sectia caution! te deranjeaza de raspuns..sau esti si tu unul dintre ei? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.