Sari la conținut

Banditmania


hot_wheel
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 15,9k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

vorbeam cu un coleg la munca, omu usor pasionat de electronica si acu i-am bagat si microbu mobrelor. citea el pe threadu vstromistilor de indicatorul de treapta facut in casa. cica la vstrom exista un senzor de treapta in cutia de viteze care da un voltaj pe un fir. cica acest senzor ar fi prezent si la banditi, cel putin la ala de 1200 de la prima generatie(in coa, presupun). intrebarea mea, inainte sa ridic gugalul cu curu in sus este, aveti idee care dintre banditi(generatie si cc) mai are senzorul asta si cum dam de el? adica cum dam de firu ala pe care e informatia asta. pe urma, o sa fiu eu cobaiul pentru prima bucata si mai departe probabil le dotam pe toate cu matzocaria asta de gadget. evident, care vrea. deci? ce stiti?

am vrut si eu sa-mi fac un gear indicator dar am lasat-o balta.

 

ideea e ca la Kult-ul de 600 ai doar un intrerupator care indica daca esti in neutru sau nu. la alte modele (din pacate nu-mi amintesc care), senzorul e fie un comutator cu mai multe pozitii, fie un potentiometru care da la iesire o rezistenta variabila functie de viteza. e posibil ca la unele modele (1200, de exemplu) sa dea informatie numai pentru prima viteza, adica poti sa stii doar daca esti pe neutru, intr-a-ntiia sau in alta viteza. zic asta pt. ca la Kultul de 1200 (posibil si Pop) exista asa-numitul "wheelie wire", un fir pe care daca-l tai, CDI-ul crede ca esti tot timpul in vitezele 2-5 si astfel avanseaza scinteia si in viteza intii, marind puterea. deci e clar ca motorul are fata de Kult-ul de 600 o informatie suplimentara privind viteza. ramine de aflat daca senzorul ofera si informatia pt. vitezele >2.

vezi ca daca senzorul arata asemanator nu e musai sa se potriveasca, stiu 100% sigur ca exista mai multe dimensiuni si nu sint interschimbabile.

 

cel pe care-l are medevac nu are cum sa mearga pe Kult. o spun pt. ca am scos senzorul de neutru si stiu cum arata, nu are decit pozitia de neutru, nu vorbesc din auzite. fara acel senzor, degeaba ai indicatorul. si Evo-urile (vad ca-n link zice ca sint pt 650/1250) au probabil cu totul alt tip de senzor, incompatibil.

 

intr-o vreme stiam si care modele sint compatibile ca sa faci rost de-un senzor care-ti spune toate vitezele, dar am uitat. tot la gogu tre' sa apelezi. oricum, nu se gasesc usor, de asta am si renuntat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

te-ai uitat pe ceasuri sau chiar ai dat 13 mii .. nu de alta dar ceasurile alea sunt pentru mai multe modele...

pe ceasuri al meu are 12000 si popul 13000...iam dat pe liber pe 12000 si in mers pe 10000 la al meu...dar in manual scrie la rodaj la kult sa nu depasesti prea des 10000rpm...iar la pop scrie sa nu depasesti prea des 11000rpm...pai ce fam domne...ne furam noi banditii intre noi,,

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pe ceasuri al meu are 12000 si popul 13000...iam dat pe liber pe 12000 si in mers pe 10000 la al meu...dar in manual scrie la rodaj la kult sa nu depasesti prea des 10000rpm...iar la pop scrie sa nu depasesti prea des 11000rpm...pai ce fam domne...ne furam noi banditii intre noi,,

10000RPM din 12000RPM la rodaj (adica raport 5/6)? :moron: ce motoare fac astia ba??? la hyundai zic sa nu treci de 3000 din 6000 RPM (raport 1/2) :disappointed:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

10000RPM din 12000RPM la rodaj (adica raport 5/6)? :moron: ce motoare fac astia ba??? la hyundai zic sa nu treci de 3000 din 6000 RPM (raport 1/2) :disappointed:

si-ar dori hyundaiul sa aiba motor de suzuki..suzuki face motoare foarte fiabile

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

vorbeam cu un coleg la munca, omu usor pasionat de electronica si acu i-am bagat si microbu mobrelor. citea el pe threadu vstromistilor de indicatorul de treapta facut in casa. cica la vstrom exista un senzor de treapta in cutia de viteze care da un voltaj pe un fir. cica acest senzor ar fi prezent si la banditi, cel putin la ala de 1200 de la prima generatie(in coa, presupun). intrebarea mea, inainte sa ridic gugalul cu curu in sus este, aveti idee care dintre banditi(generatie si cc) mai are senzorul asta si cum dam de el? adica cum dam de firu ala pe care e informatia asta. pe urma, o sa fiu eu cobaiul pentru prima bucata si mai departe probabil le dotam pe toate cu matzocaria asta de gadget. evident, care vrea. deci? ce stiti?

 

Poate te ajuta:

http://www.electronics-lab.com/projects/automotive/006/index.html

 

Si: "La ce bun atata munca cand e gata preparat?"

http://www.ebay.co.uk/itm/Red-Universal-Digital-Gear-Indicator-Motorcycle-New-/180749360256

Editat de TM06UFO
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

aporpos de electronica...pt cei cu POP.

 

ati folosit vreodata mufa aia de diagnostic care iese de pe la bobine? am inteles mai demult ca e ca sa vada mecanicu daca da scanteie cand si cum trebuie

cand abia imi luasem mobra credeam ca e iesita de undeva si nu stiam unde s-o bag :laugh:

mereu ma gandesc ca puteau sa puna altceva pe motorul ala, in loc de o mufa de diagnostic pe care s-ar putea sa n-o folosesti niciodata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare tuturor :) sunt nou pe forum + incepator pe motor si am si eu un bandit 600 s

am o intrebare, aseara am fost la o plimbarica si am observat ca in treptele de viteza I si II, daca mergeam la relantii ,chiar si daca turam putin motorul parca sacada, intreruperi..thoughts? ii posibil sa se fi scurs ceva benzina prin motor.. ca am mai avut problema asta.

mentionez ca robinetul ala unde selectezi ( PRI, ON, rezerva ) are ceva probleme.. si daca nu pun pe altceva decat PRI are surgeri..huh.gif s-au cel putin asa mi s-a spus.

cu poze voi reveni mai tarziu :)

multumesc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

astea cu senzor la schimbator nu mi se par ok, daca cutia a ratat intrarea intr-o viteza (odata tot se-ntimpla) sau daca nu-s pozitionate ok si se declanseaza de la orice miscare a schimbatorului, deja indica aiurea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mentionez ca robinetul ala unde selectezi ( PRI, ON, rezerva ) are ceva probleme.. si daca nu pun pe altceva decat PRI are surgeri..huh.gif s-au cel putin asa mi s-a spus.

 

din contra! cand e pe PRI curge benzina fara oprire, si iti inunda carburile daca nu e pornit motoru. las-o pe ON sau pe REZ daca ai sub 5 L de benzina in rezervor. Daca nu-ti tine robinetu, fa ros de altul bun si pune-l pe pozitiile ON sau REZ.

Pe PRI il lasi MAXIM 30 secunde cand nu ai mai pornit mobra de mult timp (peste 2 saptamani, 1 luna) inainte sa-i dai "cheie"

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

astea cu senzor la schimbator nu mi se par ok, daca cutia a ratat intrarea intr-o viteza (odata tot se-ntimpla) sau daca nu-s pozitionate ok si se declanseaza de la orice miscare a schimbatorului, deja indica aiurea.

 

Poate te convinge asta:

 

Cu toate ca nu prea inteleg ce face cu rigla aia.

 

Sau baga in youtube: "motorcycle gear shift indicator"

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cum am zis, daca dai de schimbator si totusi ramine in aceeasi viteza (da, se intimpla citeodata), poti sa faci 1000 de clipuri care arata ca merge testat pe birou, in viata reala va indica aiurea. cel mult se va "recalibra" cind treci din nou prin neutru, dar asta poate sa fie dupa multi km.

eu vad problema asa: un indicator din asta nu e chiar indispensabil, dar daca-l pui, macar sa mearga bine.

Editat de CalinD
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cum am zis, daca dai de schimbator si totusi ramine in aceeasi viteza (da, se intimpla citeodata), poti sa faci 1000 de clipuri care arata ca merge testat pe birou, in viata reala va indica aiurea. cel mult se va "recalibra" cind treci din nou prin neutru, dar asta poate sa fie dupa multi km.

eu vad problema asa: un indicator din asta nu e chiar indispensabil, dar daca-l pui, macar sa mearga bine.

de cat un indicator de viteza mai bine unul de temp si stai linistit vara ca nu urca undeva fosrte sus uleiul ca il mai opresti putin..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am si indicator de ulei. vara l-am vazut trecind de 120. nu mai zic de parada de 10 km la 20 la ora, cind ii mai si dai in limitare, intru bucuria admiratorilor.

cele mai pizdoase cica sint cele care se insereaza pe furtunul de ulei, cele normale care se pun in locul busonului de ulei (cum am eu) indica functie de cantitatea de ulei care ajunge pe ele de la ambreiaj, si nu ajunge mult.

au Yoshimura de exemplu, are si bordul meu Trailtech dar e pentru racire pe apa si sincer nu am chef sa tai furtunul de ulei ca sa ma trezesc ca se dizolva plasticul ala sau ceva de genul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am si indicator de ulei. vara l-am vazut trecind de 120. nu mai zic de parada de 10 km la 20 la ora, cind ii mai si dai in limitare, intru bucuria admiratorilor.

cele mai pizdoase cica sint cele care se insereaza pe furtunul de ulei, cele normale care se pun in locul busonului de ulei (cum am eu) indica functie de cantitatea de ulei care ajunge pe ele de la ambreiaj, si nu ajunge mult.

au Yoshimura de exemplu, are si bordul meu Trailtech dar e pentru racire pe apa si sincer nu am chef sa tai furtunul de ulei ca sa ma trezesc ca se dizolva plasticul ala sau ceva de genul.

eu am ceas...cu senzor in ulei..indica perfect

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu am ceas...cu senzor in ulei..indica perfect

pai eu ce am, oare? p....ula? (pendula, nu va ginditi la altceva)

ideea e ca acel termometru reactioneaza mult mai lent decit un senzor electronic, scufundat permanent in ulei. uleiul se incalzeste mai repede decit crezi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

poate se referea la ceas de bord, cu alimentare de la baterie si sensor pus pe busonul (de scurgere) de ulei....si mie imi pare mai accurate decat unu d-ala pus inloc de capacul de umplere, cu apa in el.

 

uite

 

http://www.louis.de/...tnr_gr=10034793

 

+

http://www.louis.de/_2064bb99103885da7587d1ca60987bcc87/index.php?topic=artnr_gr&artnr_gr=10034662&anzeige=0&ADTRACTIONSLOT=detail_kontext

Editat de MotoRocker
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am si eu de gand sa-mi iau unul, poate chiar si voltmetru care se asorteaza (desi, prea multa utilitate n-are voltmetru)....

intotdeauna mi-au placut ceasurilem astea, cat mai multe si cat mai tehnice :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai eu ce am, oare? p....ula? (pendula, nu va ginditi la altceva)

ideea e ca acel termometru reactioneaza mult mai lent decit un senzor electronic, scufundat permanent in ulei. uleiul se incalzeste mai repede decit crezi.

bai nea pendula eu am vazut ceea ce ai tu..sunt pe majoritatea motocicletelor al carui proprietar a vrut sa ia totul dea gata si sa-l infileteze in locul busonului de ulei si gata treaba...al meu senzor e chiar jos langa filtrul de ulei unde avea un dop(surub de 10 sau de 12 nu imi mai amintesc) si de acolo am tras fire si ceasul il am in bord nu intre picioare si e digital nu cu ac si se aprinde si noaptea spre deosebire de ce ai tu si chiar imi indica bine..asa ca nu le putem compara

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am si eu de gand sa-mi iau unul, poate chiar si voltmetru care se asorteaza (desi, prea multa utilitate n-are voltmetru)....

intotdeauna mi-au placut ceasurilem astea, cat mai multe si cat mai tehnice :D

 

Eu am si iti recomand asta:post-9264-0-38935700-1349775995_thumb.jpg

 

 

 

Se gaseste mai greu dar eu cred ca face banii...sonda/senzorul o comanzi dupa locatia unde vrei sa o montezi(se poate monta si pe chiuloasa unde temperatura uleiului este mai mare ;) ) B12 cred ca merita asa ceva,ca b6-le e mai cuminte si nu se incinge asa de rau.

Este ceva mai mare decat o cutie de chibrituri si intre ceasul cu apa(prezent si la mine) era o diferenta de 17 grade(cu sonda/senzorul montat in baie si de vro 23 in chiulasa)

Editat de Lordgrec
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Interesante "gadgeturi". Inafara de informatiile pe care le furnizeaza si aspectul mai mult sau mai putin tehnic si incarcat al bordului, care este utilitatea practica a acestora si de ce nu au din fabrica (nu-mi dati argumenul ca este o motocicleta "buget" ca nu tine, un ceas cu senzor de t*C a uleiului nu e senzor electronic de deschidere al injectoarelor sau CBS). Daca ma convingeti ca imi trebuie asa ceva, imi iau si eu :grinbandit:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...