Galen Postat Iunie 2, 2010 Share Postat Iunie 2, 2010 (editat) Am 68kg, si de 2 ani am Africa Twin RD04 (alaturi de fratele si tatal meu) si cam 12000 km rulati in tot acest timp pe durm, si in oras, ca Ploiesti sau Brasov, si nu am trantit-o pana acu, si sper ca nici pe viitor.La enduro nu ma bag cu ea Totul depinde de ce isi doreste fiecare. Eu unul ma simt bine cu o motocicleta asa mare, si nu ma consider mic pentru ea. Mai sint si altii si nu am vrut sa jignesc pe nimeni, a fost o constatare obiectiva. Multa lume sub 80kg si mai mici de statura iau africana pentru calitatile generale de tourer, dar in teren am observat ca nu prea o duc decit cei peste 80kg si cit de cit inalti. Din motive la fel de obiective. In final fiecare ajunge sa calareasca motorul potrivit. Sint multi care doresc sa-si ia africana, dar celor care au sub 80kg si nici prea inalti nu sint, le recomand honda transalp, ca sa nu le para rau pe urma si sa vinda africana, sau sa nu o poata folosi la capacitate. In final s-a dus si releul meu. Incarca tot mai slab, pe la 13,3 actualmente Oscilez intre a-mi construi unul super solid home-made (reclama multa munca) sau a-mi lua unul ieftin si bun daca exista. .Asa dar a dibuit cineva dintre diverse optiuni, unele prezentate de catre mine, unul cit de cit adevarat (indiferent cu cite fire si sa duca cam 150-200w)si la pret cam 50eur? Deasemenea caut asociati pentru aducerea de guma de pe mynet - moto pentru a impart taxa de transport (35 eur). Mesaj completat Da, ai drptate. Au fost schimbate placutele, nu sabotii. In alta ordine de idei, mergand vreo juma' de ora prin trafic intens la aprox 27 de grade s-a cam incalzit motorul si daca nu as fi ajuns la destinatie, ar fi pornit si termocupla. E clar ca nu ii place acestui motor caldura prin oras. Din multiple motive as ramane la optiunea mea de Honda CX500 in defavoarea unui scuter. Am zis ca circul preponderent in oras, nu exclusiv. Mikulaish, n-ai apucat sa o conduci. Eu o frec nonstop de 4 ani prin oras indiferent de vreme si doar pe canicula mai porneste ventilatorul la stopuri. Stiu insa de unde iti vine problema. Cind porneste ventilatorul, un val de aer fierbinte iti cuprinde picioarele, este ceva absolut normal si nu inseamna de loc ca motorul s-a supraincalzit, caldura pleaca doar din radiator. Nici un alt motor nu-ti ofera senzatia pe care ti-o da africana cu demarajul ei rapid in cida dimensiunilor si pozitia "de rege" in sa. Si mai ales faptul ca o poti folosi ABSOLUT pe orice drum inclusiv in teren, sau daca vrei urci si scari cu ea. Acuma noah, de consumat consuma, dar daca incluzi consumul de nervi si finante al altor motoare in special cele ne-honda eu zic ca Africa consuma putin Mesaj completat amanunte despre cum se aduc gume de pe mynet -moto: /index.php?showtopic=523860 Iar la intrunirea de africane Y`m in! doar sa fiu disponibil in weekendul 2,3 iulie Editat Iunie 2, 2010 de Galen Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mielu Postat Iunie 2, 2010 Share Postat Iunie 2, 2010 @Galen: am vazut releu regulator de tensiune (mufa 5 fire), chinezesc, fara specificatii tehnice (dar arata IDENTIC cu ce am eu acum pe Honda VTR 1000F) la (tineti-va bine!!!) 30 RON (treizeci RON)!!! Unde? In Dragonul Rosu - Pantelimon - Bucuresti - Pavilionul 7 (cred...) La acelasi magazin am mai vazut: semnale la 5 RON, releu de lumini/semnale la 5 RON, mansoane de toate felurile la 20 RON si multe alte accesorii pentru moto/scuter/ATV. Nu stiu cat de bine functioneaza, dar la 30 de lei, merita sa iei sa le incerci, zic eu. In alta ordine de idei, intreb si eu pentru ca nu ma pricep: ca sa pun niste H4 de 90-100W pe Africana, trebuie sa schimb releul de lumini? Bafta maxima! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Galen Postat Iunie 2, 2010 Share Postat Iunie 2, 2010 @Galen: am vazut releu regulator de tensiune (mufa 5 fire), chinezesc, fara specificatii tehnice (dar arata IDENTIC cu ce am eu acum pe Honda VTR 1000F) la (tineti-va bine!!!) 30 RON (treizeci RON)!!! Unde? In Dragonul Rosu - Pantelimon - Bucuresti - Pavilionul 7 (cred...)La acelasi magazin am mai vazut: semnale la 5 RON, releu de lumini/semnale la 5 RON, mansoane de toate felurile la 20 RON si multe alte accesorii pentru moto/scuter/ATV. Nu stiu cat de bine functioneaza, dar la 30 de lei, merita sa iei sa le incerci, zic eu. In alta ordine de idei, intreb si eu pentru ca nu ma pricep: ca sa pun niste H4 de 90-100W pe Africana, trebuie sa schimb releul de lumini? Bafta maxima! Si pentru tine si pentru altii, total nerecomandabil! . Nu prea duce generatorul atita si cu atit mai putin releul de incarcare. Gindeste-te ca doar becurile din faruri reclama atunci 20 amperi. Siguranta principala originala este de 25 A. Releul se arde repede si in cazul in care se modifica doar instalatia originala si se monteaza halogene de 2X55 W care ard simultan. Din pacate generatorul si releul sint proiectate pentru lampasele alea de 2X30w. Repet din nou, xenoanele sint solutia fiabila! Tin precis doi ani timp in care ai lumini adevarate de tot. Ma tem ca releul ala "dragon rosu" o fi la fel cu cel pe care l-am pus acum 3 ani pe Kawa kle-ul ala cu care am venit la Bucuresti atunci. A si mers impecabil cam 30 km prin oras pina cind pornind catre ardeal era sa-mi ia foc posteriorul pe podul din Otopeni unde nici nu puteam macar opri. Cind l-am dat jos arata ca o grenada neexplodata dar fisiita incendiata si afumata. Apoi m-a ajutat prietenul Axa cu unul prafuit dar original care probabil merge si acuma daca si-a facut prietenul lui motorul. Chinezaria explodata arata dimensional si ca forma a radiatorului IDENTIC cu regulatorul de pe KLE, singura diferenta (si ar fi trebuit sa ma prind dupa cit erau de flexibile). Firele aveau mai groasa izolatia decit cuprul, care era stil instalatie de pom. Probabil era facut pt ceva scuter. Dar e posibil ca cel vazut de tine sa fie si serios, daca are conductorii de sectiune normala. Pretul lor de productie nu depaseste de fapt 3-4 euro chiar si la acelea facute pt vest . Restul de 95% sint adausuri comerciale capitaliste Ma duc sa vad ce componente gasesc pentru unul home made ca lumea. Ma streseaza doar timpul pe care il voi consuma ca sa-l fac solid, etansat ani umezeala, amovibil, etc . Multumesc celor care m-au sunat sau mi-au scris si intreb in continuare daca cineva a testat cu succes vre-o varianta mai ieftina decit unul universal cehesc care este ceva peste 100 euro. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dimethylmercury Postat Iunie 2, 2010 Share Postat Iunie 2, 2010 Eu am luat de la Romi la 185 RON la reducere de la vreo 600 un releu Tour Max si functioneaza impecabil. Asa are si Catalin (dracones) si nu a avut probleme cu el de vreo 2 ani de cand il are. La Romi nu mai sunt, dar poate daca il convingi, t-il vinde Catalin cel pe care l-a luat el de rezerva. Mesaj completat "ti-l", pardon Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
boieru' Postat Iunie 2, 2010 Share Postat Iunie 2, 2010 Azi am dat prima tura cu Reta... Si tot azi am luat prima tranta in noroi... Radea Leo de mine, si vroia sa imi faca poze, sa ma puna pe net... "I s-a facut somn? Ai culcat-o?" radea el de mine... Deci potzi sa ai si 120 de kile si nu reusesti sa o stapanesti. Problema nu e de greutatea pilotului, ci de atitudine si de norok. Daca te gandesti atunci cand ajungi la semafor "o sa cad", normal ca o sa pici. Dar te ridici si mergi mai departe. Imi era atat de dor, si abia astept sa o duc pe dealuri, dar sa se mai aseze motorul putzin, sa nu am probleme. Mai am de pus crash bar-ul, scutul, sa indrept ce am strambat azi, si sa reglez carburatoarele. Abia astept intalnirea. Leo a pus pariu ca asa o sa apar acolo, cu ea neterminata... Sa vedem... Mesaj completat Azi am dat prima tura cu Reta... Si tot azi am luat prima tranta in noroi... Radea Leo de mine, si vroia sa imi faca poze, sa ma puna pe net... "I s-a facut somn? Ai culcat-o?" radea el de mine... Deci potzi sa ai si 120 de kile si nu reusesti sa o stapanesti. Problema nu e de greutatea pilotului, ci de atitudine si de norok. Daca te gandesti atunci cand ajungi la semafor "o sa cad", normal ca o sa pici. Dar te ridici si mergi mai departe. Imi era atat de dor, si abia astept sa o duc pe dealuri, dar sa se mai aseze motorul putzin, sa nu am probleme. Mai am de pus crash bar-ul, scutul, sa indrept ce am strambat azi, si sa reglez carburatoarele. Abia astept intalnirea. Leo a pus pariu ca asa o sa apar acolo, cu ea neterminata... Sa vedem... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
neagu Postat Iunie 2, 2010 Share Postat Iunie 2, 2010 trebuie sa imi ridic aripa neaparat daca vreau sa mai merg prin noroaie ,astazi am avut surpriza sa ma dau jos sa curat namolu ca nu mai mergea deloc.Trebuie sa vad ce variante de aripi se gasesc.Ma puteti ajuta cu un sfat de la ce motoreta sa pun ca sa nu fac multe modificari? Multumesc si sa ne vedem cu bine la nadrag Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
boieru' Postat Iunie 2, 2010 Share Postat Iunie 2, 2010 cauta prin topic in urma, pentru ca s-a mai discutat, si gasesti si scheme de montaj, si alte idei... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Galen Postat Iunie 3, 2010 Share Postat Iunie 3, 2010 (editat) Eu am luat de la Romi la 185 RON la reducere de la vreo 600 un releu Tour Max si functioneaza impecabil. Asa are si Catalin (dracones) si nu a avut probleme cu el de vreo 2 ani de cand il are. La Romi nu mai sunt, dar poate daca il convingi, t-il vinde Catalin cel pe care l-a luat el de rezerva.Mesaj completat "ti-l", pardon Releul de rezerva in topcase este NEAPARAT NECESAR la ture lungi. Nici vorba sa-l fac pe careva sa se desparta de el. Merci oricum pt interes si feedback. Am gasit intre timp destule solutii pentru a monta un releu seccond. Cea mai ieftina era propusa anterior chiar de mine pt altii si anume un releu kymco de ATV. (tine sigur cam 100w) Releul meu original Japan s-a dus dupa vre-o 100 mii km prea il credeam nemuritor. Sint insa adeptul SOLUTIILOR DEFINITIVE (citat din "mein kampf") Japonezii sint muti cind e vorba de datele tehnice ale generatoarelor, totusi nu cred ca generatorul de africana scoate mult mai mult de 200 wati cinstiti, eventual max 250W. Asta cind este nou, cu magnetii proaspeti. Consumul energetic al africanei mele este modest, am xenoane care consuma impreuna 60w, aprinderea si restul cam inca 40w. Asa ca teoretic pot monta orice releu. Oricum, cam toate sint mai bune decit originalul pe care il creditez cam la 120-150W (12A) .De aceea v-am sfatuit sa puneti altul mai mare cind se arde nu sa cautati in draci unul original (la fel de prost, ba sigur mai rau, ca nu se mai fac in japan). Deoarece ma gindesc insa la drumuri lungi, solutia finala este una singura si anume de a monta pe africana un regulator supradimensionat (minimum 200w in regim continuu). Ar fi scula aia universala ceheasca pe care am recomandat-o tocmai de aceea pt ca scoate cinstit cam 20A. Dejavantajul e costul total care ajunge pe la 130Eur. Asa ca ma voi porni sa-mi confectionez un releu adevarat. Din punct de vedere al electronicii nu e mare scofala, problemele adevarate sint cele de: 0. problema vibratiilor si a solidizarii fiecarei componente care se bate cap in cap cu necesitatea asigurarii depanabilitatii (o adevarata problema 0) 1. transmiterea caldurii spre exterior - reclama folosirea tot a unei carcase cu aripioare 2. etansare anti praf, umiditate 3. problema gabaritului 4. gasirea de componente electronice adevarate de firma (punti, tiristoare) Spatiul pe africana este limitat, ca sa incapa releul existent au scobit rezervorul de lichid de racire. Asa ca problema gabaritului este majora. Probabil va trebui sa-i schimb amplasamentul sau sa-l fac din doua unitati, vad eu. Deocamdata am sa-i montez ceva releu seccond sau unul kymco. Al meu ma mai scoate inca din impas citeva mii de km la nevoie, asa ca iliau cu mine ca rezerva, probabil manufactura o voi face la iarna cind mai am ceva timp de electronica aplicata. Nu are nimeni nevoie de gume de mynet-moto? am pus linkul mai sus. Mesaj completat Dupa o jumate de noapte petrecuta in garaj, citeva concluzii: 1. Releul regulator de africana e belea clar! mi-am dat seama de ce dublasera baietii firele de + si (-) . Ca sa reziste la curentul pe care releul il poate debita in regim continuu, cam 12-15A. Adica din generatorul de vreo 250w prin releu se pot comanda cam 150w fara ca acesta sa se distruga. Respectiv consumul ei normal de 120w si o rezerva de siguranta de inca vre-o 30-40w. Ai depasit parametri astia, releul se coace in citeva mii de km! 2. Alte relee SH sau noi de la "surori" nu prea merg. Japonezii nu prea dau date electrice dar la domi de exemplu siguranta principala e de 20A de unde rezulta ca si alternatorul si releul sint cu vre-o 30% mai mici, la fel si la Kawasaki Kle. 3. Valabil ce-am spus, ideal un releu de 25A. Se pare ca asa ceva se poate lua de la VFR Ducati, sau de la alte motoare mari de peste 1000cmc. 3. Chinezariile nu livreaza destul curent (cam 5-8A) , asa ca pica din ecuatie, doar solutii de criza=relee de rezerva pt ajuns acasa. 4. Din pacate la africana nu prea poti monta consumatori suplimentari si in nici un caz fara sa schimbi releul cu unul mai tare! Asa dar va trebui sa-mi confectionez releul mai repede decit am vrut, sau sa-mi fac rost de unul de 25 A de firma. Cam asta e! Stiu nemtii de ce au pastrat pe BMW-urile mari alternatoarele auto cu inductor bobinat si relee de comanda simple. Numa de bine! Editat Iunie 3, 2010 de Galen Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bujor Postat Iunie 4, 2010 Share Postat Iunie 4, 2010 D-ala mentolat pentru poponeata de copil am gasit si eu, dar am crezut ca se gaseste mai ordinar... vrac, ca ala-n care-si baga gimnastii mainile inainte concurs... www.sellnord.ro, sac de 20 kg. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat Iunie 4, 2010 Share Postat Iunie 4, 2010 Japonezii dau in cadrul manualului de utilizator puterea in W a generatorului motociclei la turatie de cuplu (aproape) maxim. La Domi ai 180W la 5000rpm. Puterea generata creste aproape liniar, incepand de pe la 70-80w la 1500rpm (aproximare destul de grosolana). N-am avut rabdare sa trasez un grafic clar, dar cam asa era povestea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Galen Postat Iunie 4, 2010 Share Postat Iunie 4, 2010 Japonezii dau in cadrul manualului de utilizator puterea in W a generatorului motociclei la turatie de cuplu (aproape) maxim. La Domi ai 180W la 5000rpm. Puterea generata creste aproape liniar, incepand de pe la 70-80w la 1500rpm (aproximare destul de grosolana). N-am avut rabdare sa trasez un grafic clar, dar cam asa era povestea. Merci, eu nu am gasit nicaieri informatiile astea, dar datele tale imi confirma estimarile. Africana o fi avind cam 250w disponibili din alternator, dar cum am spus releul original da rateuri exploatat peste 150W. Se pare ca astea erau limitele electronicii la vremea cind a fost proiectat. Chiar si cu consumatorii de fabrica "boala de releu" loveste periodic. Nici vorba sa mai pui prea multe in plus. Solutia e clara, releu de 25A nominali. Mi-a promis cineva ca imi cauta unul SH de ducati sau vfr in Italia. Acela ar trebui sa tina. Dar tot imi fac unul home-made sa fiu apoi sigur pe incarcare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
eti_radu Postat Iunie 4, 2010 Share Postat Iunie 4, 2010 Da, ai drptate. Au fost schimbate placutele, nu sabotii. In alta ordine de idei, mergand vreo juma' de ora prin trafic intens la aprox 27 de grade s-a cam incalzit motorul si daca nu as fi ajuns la destinatie, ar fi pornit si termocupla. E clar ca nu ii place acestui motor caldura prin oras. Din multiple motive as ramane la optiunea mea de Honda CX500 in defavoarea unui scuter. Am zis ca circul preponderent in oras, nu exclusiv. Parerea mea de utilizator de TA 2 ani si inca 2 de AT pana acum, este ca din punct de vedere al circulatiei preponderente in oras nu se preteaza o mobra mare, de talia AT ului din mai multe motive, inclusiv consum, manevrabilitate etc....la noi in familie avem 2 mobre si un scuter de 125. Scuterica este favorit la deplasarea preponderenta in oras, asigurand un consum de 3-3.5% in fct de incarcatura si oferind posibilitatea de a te duce la munca intr-o tinuta decenta fara a sifona costumul sau a strica pantofii...+ avantajul de a fi mai ferit de ploaie cu o paturica speciala ca sa nu mai vorbesc de rulaj rezonabil la 90 -100 km/h pe autostrada in cazuri mai rare. Acum depinde si de disponibilitatea de a investi intr-un scuter SH chiar vechi dar intretinut. Nu ca as vrea sa fac lobby pentru 2 mijloace de transport pe 2 roti dar cel putin pana acum la noi da roade si am eliminat autoturismul, cel putin deocamdata...sa vad la iarna cum fac cu schiurile Numai bine Mesaj completat Merci, eu nu am gasit nicaieri informatiile astea, dar datele tale imi confirma estimarile. Africana o fi avind cam 250w disponibili din alternator, dar cum am spus releul original da rateuri exploatat peste 150W. Se pare ca astea erau limitele electronicii la vremea cind a fost proiectat. Chiar si cu consumatorii de fabrica "boala de releu" loveste periodic. Nici vorba sa mai pui prea multe in plus. Solutia e clara, releu de 25A nominali. Mi-a promis cineva ca imi cauta unul SH de ducati sau vfr in Italia. Acela ar trebui sa tina. Dar tot imi fac unul home-made sa fiu apoi sigur pe incarcare. Luni ma duc si eu pana la un dezmembrator mare la mine aici caut mai multe suruburi si alte mici chestii, pot sa intreb si de releu daca vrei SH, ca ma intereseaza si pe mine pt backup pt iesiri lungi. Apropos aceeasi problema apare si la RD07 frecvent? sau e mai des intalnita la RD04/03...nu de alta dar am ceva consumatori suplimentari - proiectoare halogen la 55W/buc si manerele incalzite deci pbbil un total de 300W, bine nu fol niciodata manerele cu proiectoarele... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dimethylmercury Postat Iunie 4, 2010 Share Postat Iunie 4, 2010 (editat) Si eu sunt perfect de acord cu ce zici tu, dar eu efectiv nu am unde sa tin atatea motoare. Mai am si niste vechituri care trebuiesc cazate. In alta ordine de idei, aici e pagina din manual cu generatorul de AT. Zice 360W la 5000. Pererea mea neavizata despre releu e urmatoarea. Releul acela reguleza tensiunea folosind un tiristor (daca nu ma insel). Daca nu ai nici un consumator pornit si dai 5000 de ture la motor si bateria t-i f incarcata, incarcarea bateriei nu va consuma mai deloc curent, aprinderea vreo 50W (zic eu) si restu de 300W tre sa ii consume tiristorul din releu prin degajare de caldura. Daca mai pornesti consumatori, acel tiristor va avea munca mai usoara. Daca in schimb consumi mai mult decat produci, releul nici nu intra in ecuatie. Editat Iunie 4, 2010 de Mikulaish Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Iunie 4, 2010 Share Postat Iunie 4, 2010 Daca in schimb consumi mai mult decat produci, releul nici nu intra in ecuatie. Dap. Surplusul de curent va fi luat din baterie. Cand se consuma si bateria atunci e bai. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dimethylmercury Postat Iunie 5, 2010 Share Postat Iunie 5, 2010 Dap. Surplusul de curent va fi luat din baterie. Cand se consuma si bateria atunci e bai. Vorbeam din punctul de vedere al releului. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Johann Postat Iunie 5, 2010 Share Postat Iunie 5, 2010 Si eu sunt perfect de acord cu ce zici tu, dar eu efectiv nu am unde sa tin atatea motoare. Mai am si niste vechituri care trebuiesc cazate. In alta ordine de idei, aici e pagina din manual cu generatorul de AT. Zice 360W la 5000. Pererea mea neavizata despre releu e urmatoarea. Releul acela reguleza tensiunea folosind un tiristor (daca nu ma insel). Daca nu ai nici un consumator pornit si dai 5000 de ture la motor si bateria t-i f incarcata, incarcarea bateriei nu va consuma mai deloc curent, aprinderea vreo 50W (zic eu) si restu de 300W tre sa ii consume tiristorul din releu prin degajare de caldura. Daca mai pornesti consumatori, acel tiristor va avea munca mai usoara. Daca in schimb consumi mai mult decat produci, releul nici nu intra in ecuatie. Salutare, ai dreptate partial, cand nu sant consumatori tiristorii tre sa taie surplusul de putere, dar cand sant multi consumatori sant solicitate diodele si cum toate astea sant in aceeasi carcasa regulatorul se incalzeste oricum. Ideal este sa mergi cu faza scurta tot timpul, sa ai bateria buna si sa nu pui consumatori suplimentari. Cu regulator home made am incercat dar nu am reusit sa-i depasesc pe japonezi, adica ori se incalzeau tiristorii ori diodele. Totodata nu se prea potrivesc alte regulatoare in afara de alea recomandate de fabricant. O solutie cu rezultate bune este montarea pe radiator a unui ventilator din ala plat de la calcultoare care sa porneasca cand pui contactul. Hai noroc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Galen Postat Iunie 5, 2010 Share Postat Iunie 5, 2010 Si eu sunt perfect de acord cu ce zici tu, dar eu efectiv nu am unde sa tin atatea motoare. Mai am si niste vechituri care trebuiesc cazate. In alta ordine de idei, aici e pagina din manual cu generatorul de AT. Zice 360W la 5000. Pererea mea neavizata despre releu e urmatoarea. Releul acela reguleza tensiunea folosind un tiristor (daca nu ma insel). Daca nu ai nici un consumator pornit si dai 5000 de ture la motor si bateria t-i f incarcata, incarcarea bateriei nu va consuma mai deloc curent, aprinderea vreo 50W (zic eu) si restu de 300W tre sa ii consume tiristorul din releu prin degajare de caldura. Daca mai pornesti consumatori, acel tiristor va avea munca mai usoara. Daca in schimb consumi mai mult decat produci, releul nici nu intra in ecuatie. 360 w este puterea maxima constructiva si nu este relevanta. Problema am mai tratat-o anterior cu lux de amanunte in alt thread. Tot atunci am stabilit ca tiristorul (de fapt sint 3) intoarce doar excesul de energie in circuitul magnetic cind tensiunea tinde sa depaseasca valoarea setata de 14, 5 volti. Tot atunci am stabilit ca doar aproximativ 30% din disipatia totala a releului apartine tiristoarelor. Si cum bine spui scade pe masura cresterii sacinii. In releul respectiv "se oboseste" de fapt puntea trifazata la sarcini mari, ea genereaza de fapt 70% din incalzire. Acest lucru se intimpla datorita subdimensionarii sale sau subdimensionarii carcasei. Pentru ca in mod evident releul original de RD04 nu este mai mare(fizic) decit cel folosit pe KLE sau pe Dominator unde gestioneaza doar o putere de 80-100w. Siguranta principala la AT RD04 este de 25 A, ceea ce inseamna ca prin instalatie se tolereaza un curent maxim de 20A. Din legea lui Ohm rezulta ca instalatia este proiectata ca sa gestioneze o putere maxima de 250W, care este si puterea nominala debitata de generator (avind in vedere faptul ca motorul de AT este folosit curent intr-o gama de turatii (2500-5000ture). Cu alte cuvinte releul ar trebui sa tolereze vehicularea prin el a acestei puteri, respectiv sa se afle in echilibru termic incalzindu-se la o temperatura acceptabila indiferent de timpul in care i se cere aceasta putere. Ori acest lucru NU SE INTIMPLA. Releul este subdimensionat, respectiv daca consumi mai mult de 150W constant este doar o chestiune de timp sa clacheze. Absolut toti posesorii de AT pe care ii cunosc s-au confruntat cu aceasta problema, e o boala de africana. Si crede-ma e foarte nasol sa dai periodic 120-140 eur pe un releu (chiar made in Japan)care stii de la inceput ca poate crapa oricind. E o lacuna de proiectare la AT indiferent se pare de anul de fabricatie. Sustin ca releul ar trebui sa aiba o suprafata dubla a aripioarelor, respectiv sa fie fizic de doua ori mai mare. Sau sa dispuna de o racire fortata cu ventilator , ceea ce de fapt e o solutie decenta aplicata de multi. Cred ca problema a pornit de la spatiul mic disponibil sub carena laterala spate unde este dispus la RD-04. Dar in final este o problema nerezolvata de catre proiectantii africanei. Carena are un orificu special unde la mers intra aerul, asa ca in regim de touring probabil ca se raceste bine. Problema apare in teren unde mergi relativ incet sau in regimul urban vara. M-am fript la degete punind mina pe releu dupa o tura urbana pe asfaltul incins. Nu am gasit nicaieri datele tehnice ale releului de AT. Dar eu sustin ca nu poate debita constant o putere mai mare de 150w (12A)fara sa clacheze in timp. Al meu tocmai de aceea a tinut mult, pentru ca africana mea avea lampasele alea de 35 w si nu am folosit decit de un an consumatori suplimentari. Releul se frige in regim urban vara. De ce? pentru ca viteza mica limiteaza racirea prin curent de aer si tot atunci apar si consumuri suplimentare datorita pornirilor dese si a intrarii in functiune a ventilatorului de la radiator. Daca puneti un volmetru pe acumulator si porniti motorul o sa vedeti ca tensiunea ajunge la 14-14, 5 volti doar dupa 3-10 minute. In acest interval acumulatorul consuma si el abrupt (foarte mult la inceput) din generator prin releu energia pe care a transferat-o demarorului pentru pornire. In plus un acumulator obosit cu citiva elementi partial in scurt nu mai atinge de loc 14, 5 volti. Tensiunea lui se plafoneaza undeva pe la 13- 13, 5volti. El consuma constant in cele din urma cam 3-5 amperi (30-50w) energie folosita pentru a vaporiza apa din electrolit De aceea acumulatoarele vechi consuma apa. Daca mai ai si halogene de 75w (care merg daca esti constient si ziua)minere inclzite, GPS, detector de radar si proiectoare suplimentare situatia e clara. Chiar si xenoanele care dupa pornire se multumesc cu 60W consuma tranzitoriu la start un puls de citeva zecimi sau secunde de 200W. Concluzii: 1. Africana modernizata (lumini decente, diverse gadgeturi) are nevoie de un releu mai mare pur si simplu! in conditiile cind cel original era oricum subdimensionat si la limita. 2. Ca sa nu ai niciodata probleme, e bine sa-i montezi chiar releului supradimensionat un cooler ca sa poata disipa caldura si in regimul urban de vara.Transferul caldurii la tevile cadrului este insuficient. Este de fapt si solutia adoptata la automobile. Unde puntea redresoare este INTOTDEUNA montata pe carcasa de aluminiu a alternatorului si racita de ventilatorul acestuia impreuna cu toata carcasa. 3. Daca ai releul original (made in Japan) si ii montezi cooler de calculator si te limitezi la un consum continuu maxim de 150w nu ai probleme.(consumul maxim se masoara punind un ampermetru cu scala de cel putin 25A in serie cu firul (firele) rosu care vine de la releu si pornind toate alea de pe africana, respectiv, ventilatorul de la radiator, luminile, semnalizarea, gadgeturile.) 4. Daca insa ti-a crapat releul, sau consumi permanent vre-o 200w, solutia definitiva este montarea unuia mai mare decit cel original, preferabil de 25-30A nominali. Acelea sint si fizic mai mari cu suprafata corespunzatoare de disipatie. In cazul meu, problema e rezolvata momentan. Releul de pe africa de rezerva era bun de fapt, desi cind am adus-o de la Timisoara am fost obligat sa sting uneori farurile. Eterna problema, se fripsese de fapt un papuc de la alimentarea din generator. Aia se duc sigur dupa citeva zeci de mii de km si solutia corecta nu este curatarea lor ci inlocuirea mufelor respective cu sir de cleme. Mufa de curent continuu(cea cilindrica) arata la ambele africane ca noua, se bulesc doar cele prin care trec pulsuri de curent alternativ. Am montat releul de pe africa de rezerva si am sa-i pun sigur si cooler. Cel original care imi permite drumul cu un far aprins trece pe post de rezerva in topcase. In perspectiva astept un releu mai mare si la iarna am sa ma distrez confectionind unul home-made. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
neagu Postat Iunie 5, 2010 Share Postat Iunie 5, 2010 de cand am montat in sfarsit si eu xenoane pe vacuta,aleatoriu la punerea contactului si cand o pornesc mi se reseteaza tripmasterul.La fel patesc tot aleatoriu cand opresc si pornesc luminile pe faza scurta. A mai patit cineva asa ceva?Sa se fi dus condesatorii din tripmaster? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mociclistu' Postat Iunie 5, 2010 Share Postat Iunie 5, 2010 Eu am RD04 cu tripmaster, si imi mai facea asa cand incepuse sa oboseasca bateria. De cand i-am pus baterie noua, nu am mai avut probleme cu el. Probabil la tine e bateria buna, dar xenoanele consuma mult la pornire. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
boieru' Postat Iunie 6, 2010 Share Postat Iunie 6, 2010 Galen, multumesc pentru cafea. Data viitoare sper sa o bem "la botul" Afrikanelor, undeva pe dealuri. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Galen Postat Iunie 7, 2010 Share Postat Iunie 7, 2010 (editat) Galen, multumesc pentru cafea. Data viitoare sper sa o bem "la botul" Afrikanelor, undeva pe dealuri. De bun augur intilnirea, altfel cred ca nu ieseam din casa. Asa ca apoi am luat-o la stinga inspre munti(ca era senin deasupra lor) tocmai bine ca dupa 100km sa ajung la timp la gulasul facut de prietenii mei. Asa ca duminica a fost din nou raid pe coclauri. Sigur ca ne bem cafeaua aia, cu prima ocazie, probabil; la Nadrag. Editat Iunie 7, 2010 de Galen Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cstelia Postat Iunie 7, 2010 Share Postat Iunie 7, 2010 cu prima ocazie, probabil; la Nadrag. Galen, te trec pe lista cu tricou? Zilele acestea ma duc sa lansez comanda, asa ca daca mai sunt doritori, bagati mare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ariseandwalk Postat Iunie 7, 2010 Share Postat Iunie 7, 2010 Galen, te trec pe lista cu tricou? Zilele acestea ma duc sa lansez comanda, asa ca daca mai sunt doritori, bagati mare. As dori si eu un tricou XXL. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
za_sly Postat Iunie 7, 2010 Share Postat Iunie 7, 2010 ...... La fel patesc tot aleatoriu cand opresc si pornesc luminile pe faza scurta. A mai patit cineva asa ceva?Sa se fi dus condesatorii din tripmaster? Aceeasi chestie am patit-o si eu. Nu i-am dat de cap, asa ca am renuntat la xenoane. Si, sincer, am incercat cam tot ce am crezut eu ca poate rezolva problema. Ce m-a intrigat si m-a ofticat la momentul respectiv, a fost modul aleator in care reseta trip-ul. Nu am gasit nici o logica in spatele resetului. Porneam de tzishpe ori farurile, si nu se intimpla nimic. Cind porneam tzishpe+1, se reseta tripmasterul. Si cum eu cu trip-ul imi tin km facuti de la plin, aveam de ales intre a vedea gropile de pe strada si a ramine in pana prostului pe coclauri, sau, alegerea pentru care am si optat, sa iau ceva gauri in plin, dar sa ajung la destinatie. Am scos xenoanele, le-am montat pe Matiz-ul mamei, si mi-am cumparat niste halogene "serioase", de care, pina acum, sint multumit. (Philips Premium) Daca gasesti o solutie, da-mi si mie o veste, ca poate mai am ceva chef,cindva, sa pun xenoanele inapoi pe motor si sa stiu ce sa fac. Ce am incercat eu: - alt set de balasturi - filtre pe alimentare - condensatori si alte minuni, tot pe alimentare, si a xenoanelor, si a tripmasterului - ecranat instalatie xenon (chin maxim sa tragi firele alea in camasa de ecranaj) - alimentarea direct pe baterie (initial le montasem pe un +12V, dupa contact) - schimbat pozitia balasturilor Nici una din solutiile anterioare, la mine, nu a dat rezultate. Eu am RD04 cu tripmaster, si imi mai facea asa cand incepuse sa oboseasca bateria. De cand i-am pus baterie noua, nu am mai avut probleme cu el. Probabil la tine e bateria buna, dar xenoanele consuma mult la pornire. Ce ma face sa cred ca intr-adevar bateria de pe AT e prea mica pentru pornirea xenoanelor, este ca pe Matiz merg perfect. Nu se reseteaza nimic din ce are ascutitoarea aia de masina pe acolo. Bafta, cu xenoane VEZI si pe unde mergi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
boieru' Postat Iunie 7, 2010 Share Postat Iunie 7, 2010 Cstelia, pe mine sa ma notezi cu 2 tricouri XXL (54) si 2 tricouri S. Merci. Nu prea am fost pe faza, s-a stabilit modelul imprimeului pentru tricouri? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.