Sari la conținut

Honda AfricaTwin - XRV650/750


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 12,4k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

O să ne zică Jaques la un moment dat. Eu nu știu ce să cred, dar dacă ar fi de donat, i-ași dona-o lui Raoulșerban care se chinuie de multă vreme să-și facă africană și e gata să renunțe la tot ce-a muncit pînă acum pentru faza cu axul secundar belit. Sau oricum în caz de donație, aș face o analiză temeinică a situației reale a amatorilor. Practic toți posesorii de africane ajungem în timp niște restauratori, sau apelăm la restauratori. Dar mult mai corect ar fi s-o vîndă pentru piese sau refacere, cu un preț de piață corect.

Editat de Galen
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

The Blue old lady va ajunge intr-un garaj in Timisoara ;). De acolo , va iesi pe rotile ei iar cand soarta va fi potrivnica isi va urma calea catre un alt suflet amarat . Se pare ca asta este menirea ei . In one piece for one soul . Stima

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

i-ași dona-o lui Raoulșerban care se chinuie de multă vreme să-și facă africană

Așa se întâmplă când nu reusești să-ți prioritizezi activitățile și să fi realist/conștient de posibilitățile curente. Nasol pentru el următorul aspect: e a patra motocicletă în aceași situație, recidivist convins.

 

 

Galen, despre modificarea șurubului actual vorbeam, eventual încărcarea axului motocicletei (partea unde e subțiat diametrul) astfel încât către spatele motocicletei (acolo unde vine șurubul) să creezi o zonă verticală dreaptă.

Sau în capătul exterior al axului, unde are zimții, un șurub radial, de ce nu ? Unul de 3mm dintr-o parte în alta (cu piulită, nu complicat cu filetat) crezi că ar slăbi atât de tare axul ? Nu mai țin minte ce diametru are axul, dar minim 10mm, deci 3mm ar fi fix pix, părerea mea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Așa se întâmplă când nu reusești să-ți prioritizezi activitățile și să fi realist/conștient de posibilitățile curente. Nasol pentru el următorul aspect: e a patra motocicletă în aceași situație, recidivist convins.

 

 

Galen, despre modificarea șurubului actual vorbeam, eventual încărcarea axului motocicletei (partea unde e subțiat diametrul) astfel încât către spatele motocicletei (acolo unde vine șurubul) să creezi o zonă verticală dreaptă.

Sau în capătul exterior al axului, unde are zimții, un șurub radial, de ce nu ? Unul de 3mm dintr-o parte în alta (cu piulită, nu complicat cu filetat) crezi că ar slăbi atât de tare axul ? Nu mai țin minte ce diametru are axul, dar minim 10mm, deci 3mm ar fi fix pix, părerea mea.

Probabil că Raoulșerban vine dintr-o zonă atehnică, acuma învață și perseverează :) Probabil că va trece Rubiconul și va crăpa motorul, că n-are de ales. Cu africana albastră se pare că Arthur a rezolvat problema.

 

Axul meu de schimbător mai are încă zimți și la mijoc, (partea unde s-a subțiat diametrul), și pedala încă ține ok, fără joc strînsă ca lumea. Normal că am tăiat radial o felie din „inelul” pedalei ca să pot strînge șurubul fără să se atingă capetele. Dar e deja a doua pedală și ultima :P N-am chef să-mi facă figura undeva într-o tură cum am mai pățit. Încă meditez la o soluție de ranforsare. Faza cu șurubul de 3 se poate uita, am făcut așa la o motocicletă anterioară și s-a forfecat aproape imediat. Pînă la urmă tot soluția penei longitudinale e cea corectă, da noah, trebuie prima dată frezată bucata de ax pănă la pedală ca să poți apoi da gaura la mijloc, jumate în ax, jumate în pedală. Merci oricum!

Editat de Galen
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu m-am lecuit de afrikane( ironic ca azi e 1aprilie) o forjeaza altcineva. Sunt curios ce solutie a adoptat la ax.

Sper ca trip reportul samd sa fie publicat pe xrv.ro, intracolo ar fi frumos sa se indrepte forumul

Editat de raoulserban
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

D-nu Cristi, bine ati revenit,

primim niste fotografii, scurt trip report si ce cauciucuri ati folosit? sau faceti un topic?

Yep, cu nerăbdare! :) Dacă din diverse motive unii nu ne-am învrednicit (îl exclud de aici pe Alecu), măcar să ne spălăm ochii!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@galen

Salut, îmi zicea un coleg din BV ca s-ar putea sa mă poți ajuta cu niște sfaturi. Am pus h4 în becurile de rd04 care sunt normal cu bec cu bulb. Faza e ca faza scurta bate ca faza lunga și invers,dar niciun nu bate calumea încât sa le pot folosi invers. Dacă ai făcut și tu modificarea asta, ce ai folosit,cât ai distanțat becul sa iasă din far?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@galen

Salut, îmi zicea un coleg din BV ca s-ar putea sa mă poți ajuta cu niște sfaturi. Am pus h4 în becurile de rd04 care sunt normal cu bec cu bulb. Faza e ca faza scurta bate ca faza lunga și invers,dar niciun nu bate calumea încât sa le pot folosi invers. Dacă ai făcut și tu modificarea asta, ce ai folosit,cât ai distanțat becul sa iasă din far?

Salut, o vreme scurtă am avut și eu H4 și știu că a fost mare inginerie și muncă să plasez filamentele unde trebuie, Am folosit rondele distanțoare tăiate dintr-o țeavă de plastic, prin încercări succesive, normal cu blocul optic scos de pe motor. Soclurile H4 (ceva model mare de la dezmembrări, că alea mici de dacie intrau cu totul în faruri), le-am atașat cu cîte 3 arcuri la 120 grade. Pînă la urmă le-am centrat impecabil, dar după cîteva zile am luat-o de la început, cînd mi-au venit xenoanele. Pe alea le-am pus normal fără soclu, tot cu arcuri și culmea e că nu au trebuit nici rondele, am reglat doar bătaia farurilor din șurubul acela central. De atunci umblu tot cu xenoane.

 

Soclurile modificate nu le mai am, le-am dat la cineva tot pentru adaptări și din păcate n-am știut niciodată de la ce mașină erau, e deja o poveste veche de 7 ani. Prima dată procură ceva socluri care să se potrivească cît de cît pe găurile reflectoarelor și pe care recomand să le prinzi tot cu arcuri, asta după ce le aranjezi (le faci umere din flex să stea centrate pe rondele și pe axa optică și să nu se miște radial) . Apoi pui blocul optic seara afară prins pe ceva suport sau chiar pe motor în fața unui zid la vre-o 5 m, zid calibrat prima dată cu o altă motocicletă cu farurile ok (faci semne de înălțime pe zid pentru ambele faze). Apoi începe distracția cu centrarea. Vezi că e foarte important ca filamentul să se afle pe axa optică a farului exact ca cel vechi, altfel trebuie să folosești rondele tăiate oblic și intri în calcule science fiction. După ce am ales final rondelele le-am lipit pe blocul optic cu bizon. Ar fi super ok să faci rost de bloc optic de africană prevăzut cu H4. dar așa nu simți că trăiești :)

Editat de Galen
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mulțumesc. Am început cu niște capace de borcan care nu mai permit becului h4 sa stea lipit de buza exterioară a farului,din cum bat am dedus ca mai e nevoie de niște adaptări încât sa trimită filamente mai spre începutul oglinzii. O sa încerc și eu cu distanțiere din aproape în aproape; fixarea e tot cu arculețe, 2 jos și unul sus. Momentan a expirat asigurarea așa ca nu mă grabesc foarte tare. Din păcate am găsit doar faruri de rd04,de 07 era ideal dacă găseam.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

Vezi ca este pe tenereclub.ro un tutorial despre adaptat halogene H4 in locul "becurilor" (mai degraba lumanarilor) tip para de 35W de la ST 750.

Iti trebuie niste becuri vechi de Dacie 1310 de la care pastrezi fusta.

Sau, din amintiri si experiente personale, gasesti la magazinele auto, la "raionul" pentru Dacii 13xx, niste bucse cilindrice din plastic pe care le montezi in oala de la becul Africanei si peste care montezi H4-ul. Eu le-am cumparat si nu am mai apucat sa le montez. Scriu istorie pe undeva prin garaj.


» Post actualizat in 02 Apr 2017 12:08

Uite aici:

http://www.tenereclub.ro/index.php?p=materiale&m_id=118

 

Este vorba despre montare xenoane, dar cred ca ideea ramane in picioare. Nu am rasfoit tot. Vezi si tu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

» Post actualizat in 02 Apr 2017 12:08

 

Uite aici:

http://www.tenereclub.ro/index.php?p=materiale&m_id=118

 

Este vorba despre montare xenoane, dar cred ca ideea ramane in picioare. Nu am rasfoit tot. Vezi si tu.

Multumesc pentru link, il stiam, dar se pare ca problema e rezolvata prin schimbarea pozitiei becului in raport cu oglinda, deci tras mai in afara. Am incercat initial cu bucsele de plastic,dar sunt de acelasi diametru cu spatele farului,nu se pupau, bla,bla,bla. O sa ma mai joc saptamana asta cu becurile, sa trag de ele mai in spate sa vad unde se rezolva problema.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La AT blocul de lumini e diferit de cel de S-TNR. În sensul că lipsește orice suport sau arc de susținere a soclurilor. După ce elimini soclurile „lumînărilor”, rămân doar două găuri mari în reflectoare, atît! Eu am găsit niște socluri de plastic pentru becuri H4 care s-au putut adapta să se sprijine pe reflector (cu umere frezate) , altfel trebuie date găuri pentru arcuri în soclurile de fabrică ale lămpilor de fiecare dată cănd le schimbi. La xenoane la fel, dar faci găuri o singură dată, apoi transferi montura soclului pe noul xenon, la xenoane montura soclului e demontabilă. Ideea e că dacă pui becuri H4 ai nevoie de socluri, ori adaptezi ceva existent, ori procedezi ca în link-ul acela, adică le faci singur, normal după ce te-ai lămurit cu poziția pe axa optică.

 

Mi-am mai amintit ceva, testul cu peretele e foarte important pentru că dacă filamentul de la faza scurtă este ori unde altundeva decît în centrul optic al reflectorului vor rezulta tot felul de proiecții în toate direcțiile numai unde trebuie nu. Plimbi becul (pus pe faza scurtă) pe axa optică (centrul găurii) pînă cînd pata proiectată e bine definită și omogenă, fără raze aiurea și măsori distanța între planul soclului de fabrică al becului și planul găurii din reflector. Aceea va fi grosimea rondelei (normal ținînd ulterior cont și de soclul adițional pe care-l adaptezi/confecționezi.)

 

Dacă faza scurtă e ok și aia lungă va fi ok.

Editat de Galen
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Parca esti telepat. La ce complicatenie e cu h4 o sa ma orientez si eu pentru xenon probabil. Mai tii minte ce model de xenon ai? Multumesc mult pentru informatii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

D-nu Cristi, bine ati revenit,

primim niste fotografii, scurt trip report si ce cauciucuri ati folosit? sau faceti un topic?

 

Salutare,

Alecule, eu nu le prea am cu scrisul, dar pot sa spun ca a fost o tura foarte faina. Multumesc de ponturile oferite la telefon inainte de plecare. La cat timp am avut disponibil, am incercat sa atingem cat mai multe obiective. Am facut 4600km, ajungand si in desert si in muntii Atlas si la Plage Blanche. Categoric, e nevoie de mult mai mult timp, noi doar am zgariat la suprafata :)

 

Eu si Andrei am avut MItas E09 Dakar, Ralf si Robert TKC80, Adi Michelin T63 iar Dorin K60 Scout. Eu am reusit sa iau un cui de vreo 4cm in roata spate si nici nu mai stiu cat am mers pe pana. Doar dimineata in Demnate am vazut anvelopa fleoscaita. 10 eur la vulcanizarea locala au rezolvat problema (demontat, camera inlocuita, montat, petec si valva mecanica la camera veche).

 

Cam asta e uzura dupa cei 4600km. Anvelopa spate:

 

post-30-0-90942200-1491204531_thumb.jpg

 

Si cea de fata:

 

post-30-0-75934900-1491204563_thumb.jpg

 

 

 

Pozele o sa urmeze, incercam sa le centralizam si sa le grupam pe zile. Pana atunci va incant cu un rasarit de soare peste dunele de la Merzouga.

 

post-30-0-12128900-1491204635_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Parca esti telepat. La ce complicatenie e cu h4 o sa ma orientez si eu pentru xenon probabil. Mai tii minte ce model de xenon ai? Multumesc mult pentru informatii.

Bixenoane chinezești. Ieftinache dar nu țin mai mult de două sezoane și asta maxim de pe ebay sau site-uri China. Nu comanda la prețul minim că iei țeapă, vezi unde e feedback pozitiv. Eu am ars deja vreo 12-14 bucăți. În schimb garantat cea mai tare lumină! Recomand 6000k.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bixenoane chinezești. Ieftinache dar nu țin mai mult de două sezoane și asta maxim de pe ebay sau site-uri China. Nu comanda la prețul minim că iei țeapă, vezi unde e feedback pozitiv. Eu am ars deja vreo 12-14 bucăți. În schimb garantat cea mai tare lumină! Recomand 6000k.

 

Daca pui 2 becuri asta inseamna ca de 12-14 sezoane mergi pe xenoane chinezesti?

Daca punem doar 1 bec, atunci inseamna 24-28 sezoane (ani)???

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,
Am nevoie de niste sfaturi. Ghidonul la RD07 a mea este putin deformat si vreau sa rezolv problema.
1. merita sa il duc undeva sa il indrepte ? si daca stiti pe cineva in zona Cluj-Napoca care poate face asta, sa lasati un contact.

2. daca o sa-l schimb, recomandati ceva anume?

 

Drumuri faine sa aveti!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca pui 2 becuri asta inseamna ca de 12-14 sezoane mergi pe xenoane chinezesti?

Daca punem doar 1 bec, atunci inseamna 24-28 sezoane (ani)???

Am spus maxim două sezoane (atît m-au ținut cele din kitul auto original ). Apoi am cumpărat din diverse surse doar lămpi separate de o calitate mult mai proastă care m-au ținut uneori doar cîteva luni. Eu folosesc zilnic motocicleta și allseasons, am făcut în10 ani peste 250k km prin țară și aiurea și am xenoane din 2008, adică am avut ceva timp să strîng cele 12-14 epave :)

 

Dacă tot trebuie să răspund, am să adaug spre știința lui Samo că în ultima vreme cel puțin la auto, nu se mai dă ITP-ul cu xenoane neoriginale (amenda e imensă și ITP-iștii nu se riscă- a trebuit să le dau jos de pe conservă) și s-ar putea ca „boala” să se extindă și la moto. Dacă nu încetează procesul asta absurd de „chiorîre” a motocicliștilor vom fi nevoiți să renunțăm la xenoane. Eu mai am vre-o 4 lămpi și cînd se termină și alea, voi trece probabil din nou la becuri H4 și voi monta în schimb proiectoare ușor de dat jos la nevoie. asta avînd în vedere că tehnologia LED avansează și am văzut deja proiectoare care luminau deja destul de acceptabil.

» Post actualizat in 04 Apr 2017 09:51

Salut,

Am nevoie de niste sfaturi. Ghidonul la RD07 a mea este putin deformat si vreau sa rezolv problema.

1. merita sa il duc undeva sa il indrepte ? si daca stiti pe cineva in zona Cluj-Napoca care poate face asta, sa lasati un contact.

2. daca o sa-l schimb, recomandati ceva anume?

 

Drumuri faine sa aveti!

 

Trebuie să dai jos ghidonul, apoi îl poți cert îndrepta, nu foarte ușor dar se poate sigur. Este foarte tare și meseriaș, (nu știu cum ai putut să-l îndoi) îți recomand să-l îndrepți decît să iei altul care se îndoaie mult mai ușor. Mie mi-a s-a îndoit doar în urma saltului de circ la 3 m înălțime pe grămada de balast care bloca drumul săpat atunci în turul României din 2009. La trînte normale în teren niciodată.

Editat de Galen
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

» Post actualizat in 04 Apr 2017 09:51

 

Trebuie să dai jos ghidonul, apoi îl poți cert îndrepta, nu foarte ușor dar se poate sigur. Este foarte tare și meseriaș, (nu știu cum ai putut să-l îndoi) îți recomand să-l îndrepți decît să iei altul care se îndoaie mult mai ușor. Mie mi-a s-a îndoit doar în urma saltului de circ la 3 m înălțime pe grămada de balast care bloca drumul săpat atunci în turul României din 2009. La trînte normale în teren niciodată.

 

A fost indoit cand l-am luat. Dar nu a fost asa deranjant.

Acum vreau sa rezolv si problema asta, ca raman fara probleme de rezolvat ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dacă tot trebuie să răspund, am să adaug spre știința lui Samo că în ultima vreme cel puțin la auto, nu se mai dă ITP-ul cu xenoane neoriginale (amenda e imensă și ITP-iștii nu se riscă- a trebuit să le dau jos de pe conservă) și s-ar putea ca „boala” să se extindă și la moto. Dacă nu încetează procesul asta absurd de „chiorîre” a motocicliștilor vom fi nevoiți să renunțăm la xenoane. Eu mai am vre-o 4 lămpi și cînd se termină și alea, voi trece probabil din nou la becuri H4 și voi monta în schimb proiectoare ușor de dat jos la nevoie. asta avînd în vedere că tehnologia LED avansează și am văzut deja proiectoare care luminau deja destul de acceptabil.

» Post actualizat in 04 Apr 2017 09:51

Trebuie să dai jos ghidonul, apoi îl poți cert îndrepta, nu foarte ușor dar se poate sigur. Este foarte tare și meseriaș, (nu știu cum ai putut să-l îndoi) îți recomand să-l îndrepți decît să iei altul care se îndoaie mult mai ușor. Mie mi-a s-a îndoit doar în urma saltului de circ la 3 m înălțime pe grămada de balast care bloca drumul săpat atunci în turul României din 2009. La trînte normale în teren niciodată.

Multumesc, eu oricum ce fac rost,fac rost de xenoane cu 3200 sau 4000 (nu am retinut exact), alea sunt o idee mai "moi", o solutie poate ar fi folie din aia galbuie pe faruri sa nu-si dea seama la ITP ca sunt xenoane?

Despre ghidon, confirm ca se indreapta foarte greu, chiar si incalzit; am tras 2 oameni de el si pleca bancul de lucru din loc, dar daca insisti, merge pana la urma, ideea e sa ai cum sa il fixezi bine in ceva si suficienta forta sa tragi de el cu altcineva. Mentionez ca am prins ghidonul in menghina undeva aproape de indoitura, am pus o teava de vreun metru jumate pe el si am inceput sa tragem.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc, eu oricum ce fac rost,fac rost de xenoane cu 3200 sau 4000 (nu am retinut exact), alea sunt o idee mai "moi", o solutie poate ar fi folie din aia galbuie pe faruri sa nu-si dea seama la ITP ca sunt xenoane?

Despre ghidon, confirm ca se indreapta foarte greu, chiar si incalzit; am tras 2 oameni de el si pleca bancul de lucru din loc, dar daca insisti, merge pana la urma, ideea e sa ai cum sa il fixezi bine in ceva si suficienta forta sa tragi de el cu altcineva. Mentionez ca am prins ghidonul in menghina undeva aproape de indoitura, am pus o teava de vreun metru jumate pe el si am inceput sa tragem.

Nu te sfătuiesc de loc să pui xenoane mai jos de 6000. Ai dreptate, pentru păcălit gaborii sunt ok, dar mai ales pe ud nu vei vedea nimic, am încercat 4000k pe mașină și le-am dat jos imediat ce le-am pus. Cele de 6000 și mai ales cele de 8000 luminează aparent mai slab (pata de lumină e mai vagă) dar absolut tot ce reflectă lumina strălucește de la mare distanță cumva ca în videogame-uri . Dinții de oameni sau animale, panourile reflectorizante, vopseaua reflectorizantă a marcajelor rutiere, etc, etc. Chiar dacă nu vezi o imagine reală noaptea te descurci EXCELENT cu lumină 6000-8000k. Cele de 4000k definesc clar pata de lumină gălbuie pe șosea în afară de care nu prea vezi însă nimic. :)

 

Acuma clar și cele de 4000k sunt superioare unor becuri H4 care au și dezavantajul unui consum mare de curent care belește releul anemic și solicită la maxim alternatorul care la africane e și el la limită.

Un ultim sfat. Ca să mai reduc consumul de xenoane chinezești de doi ani pe unul l-am făcut decuplabil și îi dau drumul doar cînd circul noaptea. Am reglat cu mare atenție geometria fasciculului și bătaia, așa că nu iau flash-uri și văd excepțional, aproape ca ziua, ceea ce niciodată nu voi avea cu becuri clasice. Xenoanele sunt imbatabile, iar teoriile „experților” cum că trebuie faruri speciale sau xenoane cu lupă sunt ca multe altele aberații născute din invidia fabricanților și posesorilor de supermașini cu xenoane din fabricație și normal din prostia decidenților oricînd gata să limiteze drepturile oricui. Ăstora le doresc să-și rupă gîtul într-o noapte ploioasă și neagră ca smoala, alunecînd pe treptele de la intrarea de la bordel, că presiune în instalație să umble cu motorul oricum n-au!

Editat de Galen
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...